Göteborg: Business Controller till växande koncern i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till växande koncern i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-29 // Varaktighet: Heltid

För kunds räkning söker vi en kommunikativ, erfaren och affärsmässig Business Controller med ett stort engagemang och en drivkraft att alltid leverera med hög kvalitet.


Vår kund är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling och i rollen som Business Controller ansvarar du för att den ekonomiska rapporteringen för en av kundens sju regioner.


OM ROLLEN
Rollen som Business Controller är en verksamhetsnära roll med goda möjligheter att påverka både din och regionens utveckling. Rollen innefattar olika typer av ekonomisk rapportering och uppföljning, verksamhetsrapportering samt projektuppföljning. Du är ett bollplank till regionchef och arbetscheferna i din region i diverse ekonomiska frågor och medverkar i diverse utvecklingsprojekt inom ekonomiavdelningen.


Exempel på arbetsuppgifter:


- Löpande prognostisering (resultat och likviditet) samt utveckling och förbättring av dessa processer
- Riskutvärdering och riskbedömning i anbud och pågående projekt
- Verksamhetsrapportering i form av månadsbokslut
- Aktivt delta och driva koncernens ekonomiska och finansiella agenda inkl. policys, processer och rapportering inom din region
- Bistå verksamheten med ekonomiska analyser på regelbunden och ad-hoc basis
- Tillsammans med (sittandes i) regionsledningsgrupper driva verksamhetsagendan


Placeringsort för uppdraget är centrala Göteborg och du kommer bli anställd direkt av vår kund.
OM DIG
Vi söker dig som är organiserad och skickligt kommunikativ med en analytisk ådra. Du räds inte nya utmaningar och tycker om att arbeta under stort eget ansvar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och du ser alltid till helheten och verksamheten bästa i både agerande och beslut.
Rent praktiskt tror vi att du har:
- 5 års erfarenhet eller mer som controller(Helst inom entreprenadverksamhet)
- En akademisk bakgrund som civilekonom eller annan motsvarande utbildning
- Mycket goda kunskaper i Excel
- God förståelse för succesiv vinstavräkning
- Körkort


Goda kunskaper i Svenska och Engelska är ett krav och erfarenhet från entreprenadverksamhet är meriterande.
ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se


OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Business controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Business controller.

Senior projektcontroller till AF Gruppen

Läs mer Mar 22
Vill du vara med och säkerställa att våra bolag i AF Gruppen Sverige har en effektiv ekonomistyrning som hjälper oss att nå uppsatta mål? Till vår ekonomiavdelning söker vi dig som är resultatdriven, en fena på att analysera siffror och som vågar utmana oss så att vi tillsammans når bättre resultat. Gillar du dessutom att arbeta verksamhetsnära och lösningsorienterat - då är det här en roll för dig.

AF Gruppen Sverige rekryterar nu till en spännande och utvecklande roll som Senior Projektcontroller med placering i Göteborg. Arbetet innefattar en del resor, huvudsakligen finns våra projekt lokaliserade i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Arbetsuppgifter
Som Senior Projektcontroller rapporterar du till koncernens CFO i Sverige. På bolagsnivå arbetar du tätt ihop med respektive VD för att säkerställa en bra ekonomiuppföljning och du bidrar till att vi fattar kloka beslut i våra bolag. Initialt gäller tjänsten fem av AF Gruppen Sveriges affärsdrivande bolag. I några av dessa har vi controllers anställda, de – liksom våra projektchefer – är också viktiga kollegor i arbetet med att skapa ekonomiuppföljning som gör skillnad. Till din hjälp har du även en controller på ekonomienheten i Göteborg. Som specialist på projektcontrolling vill vi också att du för din kunskap vidare, både genom utbildningar och i de löpande möten du har med bolagens medarbetare. Utöver detta kommer du att:

- Aktivt bidra i framtagandet av prognoser för projekten tillsammans med platschef, projektchef och VD
- Stödja projekten i hanteringen av kommersiella villkor, riskstyrning samt successiv vinstavräkning
- Förankra och följa upp processer och rutiner för ekonomisk styrning av projekten
- Aktivt bidra i arbetet med framtagande av årlig budget tillsammans med platschef, projektchef och VD
- Utbilda projektbaserade medarbetare inom projektcontrolling

För att lyckas i denna roll tror vi att:
- Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning
- Du har flerårig erfarenhet som controller, gärna i proekt och i bygg- och anläggningsbranschen
- Du har god affärsförståelse

Mer om dig
Du är så klart övertygad om att ekonomistyrning är ett effektivt verktyg för att verksamheterna ska nå sina mål. Som person är du pragmatisk samtidigt som din analysförmåga och skarpa blick för siffror levererar ett mervärde till verksamheten. Vidare är du en god kommunikatör och duktig på att bygga relationer och förtroende.. Det är även viktigt att du är tillgänglig för våra bolag – vi vill att du ska vara deras naturliga bollplank och att du finns där när de behöver dig. Genom din erfarenhet och ditt yrkeskunnande tror vi att du har en hög arbetskapacitet för såväl dagliga frågor som i större förändringsarbeten.

Vi erbjuder
På AF Gruppen Sverige blir du en del av en grupp engagerade yrkesmän som brinner för sitt område och att nå resultat. Vi vill vara bland de bästa i branschen. På AF Gruppen tror vi att det finns ett samband mellan trivsel och prestation. Vidare värdesätter vi entreprenörsanda och ger förutsättningar för att kompetenta medarbetare ska kunna fortsätta att utvecklas. Vi erbjuder flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

AF Gruppen Sverige är en ledande entreprenör- och industrikoncern och är en av de koncerner inom bygg- och anläggningsbranschen som växer allra snabbast i Sverige. Vi erbjuder tjänster inom bygg, anläggning, miljö och projektutveckling. Idag är vi drygt 1 000 medarbetare i elva bolag som tillsammans omsätter drygt 7 miljarder SEK. AF Gruppen Sverige är en del av den ledande norska koncernen AF Gruppen med 5 500 medarbetare och en omsättning på drygt 31 miljarder NOK. AF Gruppen Sverige skapar värden för medarbetare, kunder och ägare, och bidrar samtidigt till att lösa viktiga samhällsutmaningar. Vårt motto är att vi röjer upp från gårdagen och bygger för framtiden.

Läs mer på: https://afgruppen.se

I denna rekryteringsprocess samarbetar AF Gruppen med The Finance Family och Marianne Seal. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Seal på The Finance Family 0701 660863 , marianne.seal@financefamily.se

Du är varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Controller needed in Gothenburg

Läs mer Apr 17
Do you have at least 8 years of experience in the role and are you ready for the next challenge? Are you driven by constantly improving routines and working methods? Here you are given a chance to become a key player in the financial work of a global company! Read on if you think you're up to the challenge!
About the position
We at Perido are now looking for a Business Controller for one of our customers. A company active in the automotive industry. The group is one of the world's leading manufacturers of trucks, buses, construction machinery and marine and industrial engines. The team for Business Control in Gothenburg is a committed team with the mission to provide expertise, advice, and best practices to colleagues and stakeholders. You will report to the head of Business Control and be located in Gothenburg.
Your daily tasks
Your main focus will be to drive and coordinate the monthly reconciliation, consolidating, analyzing, and challenging the results as well as preparing, presenting, and communicating the results to management and head office. As part of the team, you will also take responsibility, like everyone on the team, for our continuous improvement journey to achieve the company’s goals.
Your main focus will be to:
Run, coordinate, consolidate, and analyze the monthly reconciliation
Challenge and communicate the monthly result
Support decision-making by providing relevant and thorough financial analysis and insights
Implement financial guidelines and routines within the control area
Participate in or run various projects
Develop, harmonize, implement, improve, and evaluate the working methods of the Business Control function

Your characteristics
To succeed in this role, you need a business-driven attitude, with high analytical skills and a lot of energy. In addition, a structured way of working is important, where focus on details is combined with the ability to independently manage and complete tasks. You enjoy collaboration and networking, are well structured and have an analytical approach and a business-oriented attitude in your daily work. In conclusion, we would like to see that you have a passion for continuous improvement and have good communication and networking skills, but above all you are a true team player and you contribute with good team spirit.
Does this sound like a fun and educational challenge? A warm welcome with your application in english!
Qualifications:
At least 8 years of work experience as a Business Controller or at least 8 years of experience in areas related to Business Controlling
Bachelor's degree/MBA or equivalent combination of education and experience
Proficiency in MS Office and financial systems
Good accounting knowledge
Strong analytical skills
Excellent communication skills in English, both spoken and written

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment until 31/3-2025. Start 13/5-2024.
Application
Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need.
If you have questions, you are more than welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34554 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu

Business Controller till KVD Group

Läs mer Nov 20
Business Controller

KVD Group ägs sedan 2010 av Ratos. I KVD-koncernen ingår: Kvdbil - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar, Forsbergs Fritidscenter, Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar, bilvärderingsföretagen Bilpriser samt Kvdpro som förmedlar maskiner och tunga fordon. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen.

Som Business Controller…

på KVD Group kommer du bli en viktig del av vårt Business Controllerteam.

Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av olika uppgifter, från budgetering och finansiell prognostisering till att stötta olika delar av verksamheten med beslutsstöd, analys och case. Från avstämning och analys av månadsboksluten till att hitta rapportstöd för att på ett optimalt sätt stötta beslutsfattandet inom olika delar av verksamheten där lönsamhetsanalys och ad-hoc case avlöser varandra.

Vi söker dig...

som har en stark passion för siffror och har förmågan att tänka ”utanför boxen” för att hitta lösningar på sådant som du ställs inför. Det finns en stark motor hos dig och du drivs av att vara högpresterande. Du är högst sannolikt mycket självgående och har lätt för att känna motivation. Samtidigt är du en stark lagspelare och tycker att det är stimulerande och viktigt att ha kollegor att resonera och diskutera med.

För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett team och i en kultur där nya idéer och insikter alltid uppmuntras och där man älskar att uppnå saker tillsammans. Likaså att det är en självklarhet att vilja utvecklas och lära sig nya färdigheter. ”Ingen fråga är en dum fråga” och man ska aldrig vara rädd för att be om hjälp eller söka kunskap när det behövs.

Vi tror att din personlighet kan beskrivas väldigt bra av följande fem ord; ambitiös, engagerad, prestigelös, nyfiken och lösningsorienterad.

Vidare ser vi att du har..

- En relevant akademisk examen

- Något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Krav på erfarenhet av BI-verktyg (primärt Microsoft Power BI)

- En stark analytisk ådra och förmåga att omvandla din analys till handling

- God Excelförståelse

- Stark kommunikativ förmåga

- Ett stort driv att lära dig nya saker

Varför KVD?

I fräscha lokaler på Kilsgatan 4 sitter i normala fall ca 100 framtida kollegor som gärna bryter av med en god kopp kaffe, ett härligt skratt och om du vågar kanske tom en pingismatch eller löparrunda. Kulturen är varm och energin studsar mellan väggarna. Det som förenar oss är våra gemensamma värderingar; vi är nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla. Vi ser vikten i att lyssna på varandra, hjälpa varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som framför den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Förutom trevliga kollegor lovar vi dig ett högt arbetstempo, en spännande tillväxtresa och en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö!

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start så snart som möjligt. Sex månaders provanställning tillämpas.

Tjänsteställe: Kilsgatan 4, Göteborg

Är du vår nästa kollega? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan.

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacob Sand, Group Controller, på mail jacob.sand@kvdgroup.se

Sök tjänsten och läs mer om KVD på jobb.kvd.se (https://jobb.kvd.se/)

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Business Controller

Läs mer Apr 12
Business Controller

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Business Controller to join our Finance team!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

What you will do

As a Business Controller, you will play a pivotal role in overseeing and optimizing our multibillion investment projects. Your primary focus will be to ensure effective cost and cash management, budgeting, forecasting, and financial analysis to drive informed decision-making and operational efficiency. Collaborating closely with operations and finance teams, you will provide strategic insights, identify areas for improvement, and implement financial processes to enhance productivity and profitability.

Join our dynamic and growing Finance team, where we're all about openness, teamwork, and a can-do attitude. We value a flexible, solution oriented and proactive approach where every team member plays a vital role in contributing to the success of the department.

Your responsibilities will include

Financial Planning and Analysis:

- Develop and maintain financial models to forecast project costs, revenues and profitability.
- Analyze project budgets and expenditures to identify variances and provide recommendations for cost optimization.
- Collaborate with operations to develop accurate budgets and ensure alignment with organizational goals.

Performance Monitoring and Reporting:

- Monitor project performance against key performance indicators (KPIs) and financial targets.
- Prepare financial reports and presentations for senior management, highlighting project status, risks, and opportunities.
- Conduct variance analysis and provide insights to support decision-making and corrective actions.

Business Partnership and Collaboration:

- Partner with cross-functional teams, including project managers, finance, and operations, to drive alignment and achieve business objectives.
- Provide financial guidance and support to project teams, helping them understand financial implications and make informed decisions.
- Act as a trusted advisor to senior management, offering strategic insights and recommendations to enhance performance and profitability.

What we look for

To thrive and succeed in the role, we believe you have:


- BsC or MsC degree in Finance, Accounting, Business Administration, or related field.
- Proven experience (minimum 5 years) in financial analysis, budgeting, and controlling.
- Analytical skills with the ability to interpret complex data and generate actionable insights.
- Effective communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate cross-functionally and influence decision-making at all levels.
- The ability to thrive in a fast-paced, collaborative environment where a flexible mindset is key.
- A strategic mindset with a focus on driving continuous improvement and operational excellence.
- Proficiency in financial software and tools (e.g., ERP systems, Excel, etc.).

It's also meriting if you have:

- Experience in controlling large CAPEX projects.
- Experience in working with production or within manufacturing environment.

If you are ready to make a significant impact and contribute to the future of sustainable energy, apply now to join our dynamic Finance team at NOVO Energy! For this role we will be reviewing applications on an ongoing basis.


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Business Controller till framtida uppdrag

Läs mer Apr 18
Nytt
Har du erfarenhet som Business Controller och vill utvecklas vidare i din karriär? Är du en driven och analytisk person? Vi på Adecco söker nu Business Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. 

Om tjänsten

Som Business Controller kommer du bli en del av ett professionellt team som arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera men vanligt förekommande uppgifter är att ansvara för budget, rapportering samt uppföljning och analys av månatliga utfall. Ditt ansvar kan även innefatta att delta i bolagets affärsstyrning, driva ekonomiska processer samt identifiera ekonomiska möjligheter. Vidare kan du ansvara för att ta fram redovisning av analys, resultat och trender samt komma med förslag för korrigerande åtgärder i avdelningens processer.

Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära bland annat:

-Ansvar över budget, rapportering och analys.
-Rapportering och nära samarbete med verksamhetens chefer i team.
-Driva ekonomiska processer och redovisa resultat.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får kontinuerligt in uppdrag inom business controlling på spännande och väletablerade bolag i Göteborg och skapar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt minst ett års erfarenhet som Business Controller. Du har ett starkt intresse för finansiella processer och är en god användare av MS Office, speciellt Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både svenska och engelska flytande.

Har du erfarenhet av SAP och Qlikview är detta meriterande.

Som person ser vi att du är kommunikativ och tycker om att skapa samt upprätthålla goda relationer. Vidare är du analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus. Är du även noggrann och bekväm med att självständigt hålla i presentationer kan detta vara något för dig!

Viktigt för tjänsten är att:
-Du har en högskoleexamen inom ekonomi
-Du har minst ett års erfarenhet som Business Controller alternativt arbetsuppgifter som bedöms likvärdigt.
-Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Controller | Business | Controlling | Budget | Analys | Prognos | Göteborg | Adecco

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från HGRec AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från HGRec AB .

Lönespecialist till toppenarbetsgivare i Göteborg

Löneadministratör
Läs mer Mar 31
Om jobbet
Gillar du service och att ha ett nära samarbeta med kunder och kollegor och samtidigt arbeta aktivt för din egen utveckling? Lönekonsulterna arbetar med det de älskar varje dag och de vill ha med dig på vår resa! Då vår kund är ett företag som ständigt växer med nya kunder behöver de även titta efter nya kollegor till sitt trevliga kontor i Göteborg, närmare bestämt Gårdatorget.


Om vår kund
Vår kund är ett modernt företag som ser värdet i att leda sig själv och kunna prioritera det viktigaste först. De arbetar digitaliserat och har även ett nära samarbete med kollegor i Rumänien som avlastar dig i det administrativa arbetet. Som lönekonsult hos vår kund har du helhetsansvaret för dina kunder men som en del av teamet finns du alltid där för att stötta och hjälpa dina kollegor. Du deltar även i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. Du får möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering, rådgivning och service! Ett glatt gäng som stöttar varandra under arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Du som medarbetare har tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. De kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.


Dina arbetsuppgifter
Svara på frågor från dina kunder och deras anställda, både lön och HR relaterade frågor
Kundansvar för dina kunder, vilket innebär kontinuerlig dialog och att delta på möten
Arbeta konsultativt och rådgivande, både till kund men även till dina kollegor
Ansvara och genomföra lönekörningen för dina kunder
Hantera tolkning av kollektivavtal, personalpolicys och hantera reseräkningar mm
Arbeta aktivt för att vidareutveckla bolagets sätt att arbeta och vi är nyfikna på din input
Aktivt bidra till bolagets strategi



Vem är du?
Vi ser gärna att du har erfarenhet från lönehantering. Vi kommer att kunna utmana dig på din nivå! Oavsett vad du har för erfarenhet sedan tidigare har du en god ansvarskänsla och vilja att alltid ge den bästa servicen. Kunden behöver dig som har erfarenhet av Agda eller Hogia och tycker om att arbeta i team. Självklart kan du svenska och engelska i både tal och skrift.


Din ansökan
Skicka din ansökan direkt till jack.robertsson@happygroup.se. Anställning sker direkt hos kunden. Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.


#jobbjustnu

Ansök nu

Agdaspecialist till centrala Göteborg!

Löneadministratör
Läs mer Dec 6
Vi söker nu till vår kund en agdaspecialist. Gillar du service och att ha ett nära samarbeta med kunder och kollegor och samtidigt arbeta aktivt för din egen utveckling? Då vår kund är ett företag som ständigt växer med nya kunder behöver de även titta efter en till kollega till sitt trevliga kontor i Göteborg, närmare bestämt Gårdatorget.


Om vår kund
Vår kund är ett modernt företag som ser värdet i att leda sig själv och kunna prioritera det viktigaste först. De arbetar digitaliserat och har även ett nära samarbete med kollegor i Rumänien som avlastar dig i det administrativa arbetet. Som lönekonsult hos vår kund har du helhetsansvaret för dina kunder men som en del av teamet finns du alltid där för att stötta och hjälpa dina kollegor. Du deltar även i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. Du får möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering, rådgivning och service! Ett glatt gäng som stöttar varandra under arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Du som medarbetare har tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. De kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
Dina arbetsuppgifter
Svara på frågor från dina kunder och deras anställda, både lön och HR relaterade frågor
Kundansvar för dina kunder, vilket innebär kontinuerlig dialog och att delta på möten
Arbeta konsultativt och rådgivande, både till kund men även till dina kollegor
Ansvara och genomföra lönekörningen för dina kunder
Hantera tolkning av kollektivavtal, personalpolicys och hantera reseräkningar mm
Arbeta aktivt för att vidareutveckla bolagets sätt att arbeta och vi är nyfikna på din input
Aktivt bidra till bolagets strategi

Vem är du?
Vi ser gärna att du har erfarenhet från lönehantering. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av Agda De kommer att kunna utmana dig på din nivå! Oavsett vad du har för erfarenhet sedan tidigare har du en god ansvarskänsla och vilja att alltid ge den bästa servicen. Kunden behöver dig som har erfarenhet av Agda eller Hogia och tycker om att arbeta i team. Självklart kan du svenska och engelska i både tal och skrift.
Din ansökan
Skicka din ansökan direkt till olivia.winkvist@happygroup.se Anställning sker direkt hos kunden. Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.
Kontaktperson: Olivia Winkvist, olivia.winkvist@happygroup.se

Ansök nu

Vi söker nu en redovisningskonsult för kunds räkning i Göteborg!

Redovisningskonsult
Läs mer Dec 5
Hos vår kund får du själv ansvara för kundens hela process, från löpande bokföring till årsbokslut och årsredovisning, med stöd av erfarna kvalificerade redovisningskonsulter.

En viktig roll på ett expansivt företag

Möjlighet att utvecklas och få mycket ansvar.

Ett företagsklimat med lättsam jargong i ett litet team men krav på kvalitet i utförandet

Trevligt kontor i centrala Göteborg med bra kommunikationer till Göteborgs central

Flexarbetstid: mellan 7-9 och 16-18 och halvdag före röd dag

Möjlighet att jobba hemifrån

Friskvårdsbidrag och massage varannan vecka ingår i anställningspaketet

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som redovisningskonsult arbetar du med kvalificerat redovisningsarbete. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken kund du arbetar med samt din initiala kompetens. Exempel är löpande redovisning, förbereda bokslut, årsredovisningar och deklarationer, på kontoret eller ute hos våra kunder. Andra exempel är övrig kundrådgivning, lönearbete och administrativa interna kontorssysslor.

Vill du genom kvalitativ rådgivning och redovisning i trevlig anda hjälpa entreprenörer att bidra till ett bättre samhälle? Då kan du hjälpa oss. Vi tror att entreprenörer kan förbättra världen och vi tror att vi kan hjälpa dem att fokusera på vad de gör bäst genom att vara en pålitlig partner på lång sikt.

Dig som har goda och breda redovisningskunskaper och gärna kunskaper om lön.

Har du erfarenhet av bokslut, deklarationer och årsredovisningar är det ett plus.

Eftersom vår kund är en liten byrå på frammarsch är personligheten mycket viktig. För att passa in hos oss är du social, positiv och effektiv. Du förstår innebörden av konsultrollen och klarar att arbeta mot deadlines. Det är givetvis viktigt med kompetens och intresse inom redovisning och gärna lön, där noggrannhet och ansvarstagande kommer in.

Du har långvarig praktisk erfarenhet av löpande bokföring med utbildning inom redovisning.

Vår kund är en auktoriserad redovisningsbyrå i centrala Göteborg. De är idag 7 personer på byrån men behöver bli fler!

De utför kvalificerat redovisningsarbete för intressanta kunder i göteborgsregionen.

De utmärker sig genom att hålla en hög servicegrad samt levererar hög kvalité till deras kunder.

De är ett gött team där de har roligt på arbetet och jobbar lagom mycket.

Det är en unik redovisningsbyrå som idag är inne i en expansiv fas. De får mycket spännande förfrågningar från nya kunder och behöver din hjälp för att fortsätta växa!

Deras avsikt är att anställa 1-2 personer årligen och bli en större byrå.

”Vi ger möjligheter för medarbetarna att växa genom att få förtroende och rätt stöd för att utveckla sig själva till att bli entreprenörens bästa vän. Vi tror på medarbetare som delar vår tro på att entreprenörer kan förbättra världen.”

Ansök nu

Finsktalande kundtjänstmedarbetare på deltid sökes till CONMED

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 4
Vi söker en finsk/svensk medarbetare för vår kund CONMED som kan arbeta fyra timmar per dag, från nu och minst fram till jul. På kontoret finns det fyra stycken på kundtjänst så du kommer tillhöra ett team av medarbetare. Gruppen har hand om telefonsamtal från våra nordiska kunder, lägga order i vårt affärssystem och skicka låneutrustning/demoutrustning. Då CONMED har en nordisk kundservice organisation måste du förutom svenska behärska det finska språket i både tal och skrift på modersmålsnivå.
Nyköp levereras från lager i Bryssel, men ibland behöver kunden låna något temporärt alternativt att en test skall genomföras. Då skickas detta från Göteborg. När kunder har trasig utrustning hör de av sig till kundtjänst för att rapportera detta, eventuellt få låneutrustning så länge. Då ansvarar kundservice för denna process från att skicka låneutrustning, till kostnadsförslag och att skicka utrustningen på service.


Vi söker en person som är:

- Motiverad
- Serviceinriktad
- Glad/positiv/engagerad
- Grundläggande gymnasieutbildning
- Meriterande med tidigare erfarenhet av kundservicearbete

Vi ser även att personen är i början av sin karriär.


CONMED är ett globalt medicinteknisktföretag som specialiserat sig på utveckling och försäljning av kirurgiska och patientövervakningsprodukter.

Ansök nu

Finsktalande kundtjänstmedarbetare på deltid till CONMED

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 17
Vi söker en finsk/svensk medarbetare för vår kund CONMED som kan arbeta fyra timmar per dag, från nu och minst fram till jul. På kontoret finns det fyra stycken på kundtjänst så du kommer tillhöra ett team av medarbetare. Gruppen har hand om telefonsamtal från våra nordiska kunder, lägga order i vårt affärssystem och skicka låneutrustning/demoutrustning. Då CONMED har en nordisk kundservice organisation måste du förutom svenska behärska det finska språket i både tal och skrift på modersmålsnivå.
Nyköp levereras från lager i Bryssel, men ibland behöver kunden låna något temporärt alternativt att en test skall genomföras. Då skickas detta från Göteborg. När kunder har trasig utrustning hör de av sig till kundtjänst för att rapportera detta, eventuellt få låneutrustning så länge. Då ansvarar kundservice för denna process från att skicka låneutrustning, till kostnadsförslag och att skicka utrustningen på service.


Vi söker en person som är:

- Motiverad
- Serviceinriktad
- Glad/positiv/engagerad
- Grundläggande gymnasieutbildning
- Meriterande med tidigare erfarenhet av kundservicearbete

Vi ser även att personen är i början av sin karriär.


CONMED är ett globalt medicinteknisktföretag som specialiserat sig på utveckling och försäljning av kirurgiska och patientövervakningsprodukter.

Ansök nu