Göteborg: Operativ inköpare till Envac

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ inköpare till Envac i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-29 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta i ett företag som bidrar till en bättre miljö och gillar att arbeta med administration och kommunikation? Som Inköpare till Envac får du en viktig och meningsfull roll med stor frihet i ett företag som leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmarta avfallshantering.

Om tjänsten
Envac är ett svenskt miljöteknikföretag som erbjuder modern avfallshantering för framtidens städer genom att utveckla, leverera och underhålla underjordiska sopsugsanläggningar. Envac söker nu efter en inköpare som kommer vara placerad i Göteborg. Du kommer jobba i ett team av erfarna inköpare där ni tillsammans ansvarar för hela inköpsflödet. Detta är en chansen för dig som vill utvecklas som operativ inköpare hos en global leverantör med kunder primärt i norra Europa med stort fokus på hållbarhet.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd på Wrknest på uppdrag hos Envac. Envac är en flexibel arbetsplats där det finns möjlighet till remotearbete två dagar i veckan, flexibla arbetstider och tidigare schemaläggning på fredagar.


Dina framtida arbetsuppgifter

Rollen kommer innebära att tillsammans med teamet ansvara för hela inköpsflödet. Du kommer att arbeta nära projektledare och andra interna kunder och kontakter. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta operativt inköpsarbete där du kommer att arbeta med:

- Orderhantering i form av orderbekräftelser, prisgranskning, fakturering och uppföljning.
- Att hantera intern information och se till att berörda parter informeras
- Att samordna det logistiska flödet och en viktig del i ditt arbete kommer vara att ha nära kontakt med leverantörer, kunder och speditörer.

- Implementering av nytt affärssystem 2023- där du blir en viktig brygga mellan inköpsavdelningen och Envacs projektavdelning
- Utföra leveranskontroller/fabriksbesök hos Envacs underleverantörer


Vi söker dig som

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbete som inköpare eller inköpsassistent
- Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller liknande
- Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt med erfarenhet inom Excel



Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i CRM-system
- Skapa processflöden i affärssystem inom inköp

- Tidigare erfarenhet av arbetare i tillverkande industri


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, har en god kommunikationsförmåga och är självgående. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.


Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Omfattning: Heltid 40h/v
Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget
Envac är ett svenskt företag som leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering och har en vision att skapa smartare städer, förbättra livskvalitén och lämna en grönare planet för kommande generationer. Envac är stolta uppfinnare av sopsugen som bidrar till väsentligt färre sopbilar, minskade utsläpp och en tystare gatumiljö. Företaget finns i 20 olika länder och i Sverige finns ca 100 anställda fördelade på 4 orter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Projektledare för maskininköp

Läs mer Apr 2
För kunds räkning söker vi nu en erfaren projektledare för maskininköp till ett av Sveriges största industribolag.Är du en erfaren projektledare med passion för teknik och innovation? Trivs du i en miljö där du får kombinera dina färdigheter inom maskininköp med att leda projekt från idé till genomförande? Om detta stämmer in på dig, kan du vara den perfekta kandidaten vi söker!
Som projektledare för maskininköp kommer du att spela en avgörande roll i teamet. Du kommer att ansvara för hela processen från behovsanalys, utvärdering av tekniska lösningar, förhandling med leverantörer, till implementering och uppföljning av nya maskiner och utrustning. Ditt arbete kommer att ha en direkt inverkan på företagets produktivitet och lönsamhet.
Som projektledare för manskininköp kommer du att:
Genomföra behovsanalyser och utvärdera potentiella maskininköp utifrån tekniska specifikationer och affärsmässiga krav.
Skapa och underhålla relationer med leverantörer
Förhandla avtal och priser.
Fatta beslut om tekniska lösningar.
Leda och hantera projekt relaterade till inköp och implementering av nya maskiner och utrustning.
Rapportera projektets framsteg till ledning och andra insatser.


Vi söker dig som:
Har teknisk kompetens och projektledningsfärdigheter.
Har erfarenhet av inköp av maskiner.
Har erfarenhet av att leda det tekniska utvecklingsarbetet relaterat till inköp av maskiner för produktionsändamål.


Starta: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg
Anställning: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på A-hub.
Vid eventuella frågor kontakta adela.zingmark@a-hub.se

Ansök nu

Strategiska inköpare Göteborg

Läs mer Mar 15
Incopia söker nu fler strategiska inköpare som vill bli en del av Incopias växande team!

Incopia är ett konsult- och rekryteringsbolag med specialistkompetens inom supply chain och inköp. Vi tillhandahåller lösningar av konsulttjänster för att möta de behov och utmaningar som våra kunder står inför. Som medarbetare på Incopia blir man en viktig del av vårt omfattande nätverk av personer och företag inom supply chain och inköp, och ges goda möjligheter att utvecklas i sin roll och se nya branscher. För oss på Incopia är gemenskap och värme grundläggande värderingar som genomsyrar vår företagskultur.

Strategisk inköpare

I din roll som strategisk inköpare hos våra kunder kommer du att arbeta med leverantörsstrategier, utveckling av leverantörsrelationer och sourcing av nya leverantörer. Du kommer även att driva förhandlingar och skapa avtal samtidigt som du samarbetar tätt med interna och externa samarbetspartners. För att lyckas i denna roll har du erfarenhet av operativt och strategiskt inköpsarbete och trivs med att arbeta i ett föränderligt arbetsklimat i ett högt tempo.

Vi söker efter dig som är flexibel, kommunikativ och gillar att skapa och vårda relationer. Du har ett eget driv och är inte rädd för att själv hitta lösningar på utmaningar. Vidare är du även nyfiken, analytisk och har förmågan att prioritera.

Vi ser gärna att du har:

- Minst 3-5 års inköpserfarenhet

- Erfarenhet av pris och avtalsförhandling

- Kunskap att driva processer och projekt

- Är skicklig på svenska och engelska både i tal och skrift

- Akademisk utbildning inom inköp och supply chain eller motsvarande

- Ett tekniskt intresse eller erfarenhet från tillverkande industri eller Automotive, då detta är meriterande

På Incopia har vi många års specialistkompetens inom supply chain och inköp och ett brett och levande nätverk. Vår breda erfarenhet och kunskap gör att vi kan navigera genom olika branscher och våra kunder återfinns överallt. Med konsult och rekryteringslösningar hjälper vi företag att effektivisera sina processer, minska kostnader och samtidigt öka värdet i hela leveranskedjan.

Ansök nu

Strategic Purchaser till Matthews Marking Systems // Mölndal

Läs mer Feb 16
Vill du spela en central roll på vår inköpsavdelning och bidra till framtidens utveckling av märkningsprodukter? Välkommen till vårt internationella bolag och spännande tillväxtresa!


Din nästa utmaning:

Här blir du en del av vårt globala team inom inköp! I nära samarbete med utvecklingsavdelningen, ser du till att rätt material beställs och att lagret är påfyllt inför nya projekt så att produktionsteamet kan göra sitt jobb och att leveranskrav uppfylls. Med målet att förbättra kvalitet och lönsamhet utvärderar och förhandlar du med leverantörer, utforskar nytt material på marknaden och planerar strategiskt dina inköp för att driva resultat och besparingsprojekt. Förutom teamet i Mölndal, kommer du även samarbeta med kollegorna på Costa Rica och närmsta chef i USA. Denna roll passar dig som är taktisk, strategisk och som trivs med att driva självständiga projekt och ta ägandeskap över dina uppgifter.

Ett axplock av dina uppgifter och ansvarsområden:

- Supporta produktion i att möta leveranskrav

- Ansvar för kundorder

- Utvärdera leverantörer gällande kvalitet, priser, servicenivå etc.

- Ansvar för leverantörsrelationer

- Sammanställa data för att identifiera möjligheter till inköp

- Stötta produktprojekt

Det här har du med dig:


- Några års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp

- Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management /Business eller annat relevant område

- Tidigare erfarenhet av MRP system, gärna SAP?

- Goda kunskaper i Excel

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Om Matthews Marking Systems
Som en del av det etablerade företaget Matthews International, är vi stolta över att ha allt från utveckling och tillverkning till försäljning under ett och samma tak på vårt svenska kontor - samtidigt som vi arbetar i en global kontext. Vi jobbar mot olika typer av branscher och märker allt ifrån äggkartonger, kvalitetsmärkning på ändträ och spårbarhet på pappersbruk. Här välkomnas du in i en internationell och trivsam miljö där vi levererar både till svenska slutkunder och partners runt om i världen. Dessutom väntar en grundlig onboarding och utbildning i våra produkter, ett generöst friskvårdsbidrag, leasingcykel, flextid och kollektivavtal. För rätt person finns det såklart även stora möjligheter till utveckling inom bolaget.



Intresserad? Skicka in ditt CV på engelska, vi ser fram emot att höras!

START: Omgående
PLATS: Mölndal
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Produktions- och leveranskoordinator

Läs mer Feb 13
På Neoplan/LionsTrucks arbetar vi med ett av marknadens ledande märken där MAN Lion's City E utsågs till årets buss 2023 och MAN TGX årets lastbil 2021 vilket vi såklart är stolta över!

Som svensk importör och generalagent i över 40 år för Neoplan bussar och två år för MAN lastbilar så har vår serviceorganisation skaffat sig en mycket stor erfarenhet av marknaden och dess efterfrågan. Bolaget är i dag en av de största leverantörerna av bussar på den svenska marknaden och vi ser fram emot att växa även på lastbilsmarknaden.

Just nu söker vi en stjärna på excel som vill arbeta i vårt orderteam med support mot våra säljare samt direktkontakt med fabriken. Du kommer även ha ett nära samarbete med ekonomiavdelningen.



Om rollen

I rollen som Produktions- och Leveranskoordinator kommer du att inneha en nyckelroll som både stöttar vårt säljteam och fungerar som en direkt länk till MANs lastbilsproduktion i Tyskland.
Ditt huvudansvar kommer att vara att effektivt hantera produktionsbeställningar och orderändringar samt att säkerställa smidiga leveranser genom noggrann planering och koordinering av produktions- och leveransschema.
En betydande del av din arbetsdag kommer att ägnas åt att arbeta med och uppdatera excelbaserade rapporter där det är avgörande att formler och länkar hålls aktuella och fungerande.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i din roll:

- Ansvara för att uppdatera och förbättra säljprocessen ur ett systemperspektiv.

- Hantera produktionsbeställningar och orderändringar gentemot produktionsanläggningen.

- Planera och koordinera leveranser enligt schemalagda produktionscykler.

- Uppdatera och underhålla lagerlistor för färdiga bilar.

- Stödja faktureringsprocessen som backup till orderadministrationen.

- Delta i olika projekt relaterade till produktions- och leveranshantering.

- Utföra ekonomisk uppföljning och avstämning av order i samarbete med ekonomiavdelningen.

Komptenskrav

Erfarenhet inom fordonsdatasystemet Kobra och avancerade färdigheter i Excel är meriterande, tillsammans med en god förståelse för finansiella koncept såsom lösen, likvidavräkningar och restskulder.



Kvalifikationer och personliga egenskaper:

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med finansiella aspekter inom affärsverksamhet och som kan se helheten från order till resultatrapport.

Du bör ha en stark sinne för detaljer och vara serviceinriktad, trivas med att hantera många olika kontakter och ha förmågan att ta egna initiativ samt driva projekt och förbättringsarbeten självständigt.

Din förmåga att förstå både detaljer och helhet, tillsammans med en god systemförståelse och förebyggande arbetssätt, är avgörande för att lyckas i denna roll. Din nytänkande och kreativa inställning kommer att främja vårt utvecklingsarbete genom att förbättra och optimera våra interna processer och arbetsflöden.

Vi erbjuder:

Hos oss får du ett varierat arbete med stort eget ansvar. Vi är ett familjärt gäng med stort engagemang som har kul på jobbet.

Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är din professionella utveckling viktig för oss och vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling.

Din arbetsplats är i Göteborg där du sitter tillsammans med flera kollegor som jobbar i samma team.

Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning samt individuell lönesättning.

För ansökan, klicka på knappen nedan.

Ansökningar och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Inköpare Automotive

Läs mer Jan 23
Vi på Incopia söker nu efter både operativa och strategiska inköpare med erfarenhet från automotivebranschen som vill bli en del av vårt team.

Incopia är ett konsult- och rekryteringsbolag med specialistkompetens inom supply chain och inköp. Vi tillhandahåller lösningar av konsulttjänster för att möta de behov och utmaningar som våra kunder står inför. Som medarbetare på Incopia blir man en viktig del av vårt omfattande nätverk av personer och företag inom supply chain och inköp, och ges goda möjligheter att utvecklas i sin roll och se nya branscher. För oss på Incopia är gemenskap och värme grundläggande värderingar som genomsyrar vår företagskultur.

Inköpare

Som inköpare hos vår kund inom automotive kommer du jobba operativt eller strategiskt med hela inköpsprocessen. Du är kommunikativ i ditt täta samarbeta med interna och externa samarbetspartners globalt. Du kommer jobba med uppgifter som orderhantering, priser och prisavvikelser, leverantörskontakt och en stor del förhandling. För att lyckas i rollen är du drivande och självständig i ditt arbete samt kreativ och lösningsorienterad.

Vem är du?

Vi söker efter dig som är driven, utåtriktad, nyfiken och orädd för att ta kontakt. Vidare är du analytisk och har förmågan jobba tvärfunktionellt. Som person ser vi gärna att du kan ta beslut, planera och organisera samtidigt som du trivs med att arbeta i team i föränderliga arbetsklimat.

Kvalifikationer och erfarenhet

- Minst 2 års erfarenhet av inköpsarbete, operativt eller strategiskt.

- Kan läsa och förstå avtal

- Har erfarenhet av förhandling

- Erfarenhet av att jobba koordinerande och förstå orderflödet

- Skicklig på svenska och engelska i tal och skrift.

Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

För frågor om tjänsten eller din ansökan, varmt välkommen att höra av dig till:

Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus, Nathalie.cullenhamcorbeus@incopia.se 0735 18 25 45

På Incopia har vi många års specialistkompetens inom supply chain och inköp och ett brett och levande nätverk. Vår breda erfarenhet och kunskap gör att vi kan navigera genom olika branscher och våra kunder återfinns överallt. Med konsult och rekryteringslösningar hjälper vi företag att effektivisera sina processer, minska kostnader och samtidigt öka värdet i hela leveranskedjan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Wrknest AB .

Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom E...

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 15
Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom Ekonomi? Skicka in din ansökan nu så kommer vi arbeta för att matcha dig mot ett uppdrag hos någon av våra kunder!
Vi på Wrknest samarbetar med väldigt många spännande kunder inom tjänstemannasektorn, allt ifrån start-ups till världsledande bolag inom sin bransch. Här får du chansen att som student få foten in på någon av dessa bolag, säkra ditt deltidsjobb och kanske bygga ovärderlig arbetslivserfarenhet kopplat till din utbildning.
Om du är student inom Ekonomi eller liknande eller i allmänhet är ute efter ett deltidsjobb är detta din chans att utöka ditt nätverk och sätta startskottet för din framtida drömkarriär!
Visa ditt intresse och bifoga ditt CV och gärna en kort text vad du är intresserad av, så kommer vi försöka matcha dig med våra inkommande behov i sommar samt kontakta dig om det dyker upp något relevant för vad du vill göra.

Ansök nu

Account Manager at Mimbly ????

Account manager
Läs mer Apr 9
About the role:
Stepping into an ambitious phase, Mimbly is eager to enter international markets and is looking for an Account Manager to join their journey. In this role, pivotal for expansion, the focus is on broadening client bases and managing distribution networks beyond Sweden. Mimbly, known for its innovative water recycling and microplastic filtrationtechnology, is at an excitingpoint where your contribution can significantly impact a sustainable future. This is a chance to join a team where innovation meets purpose, creating eco-friendly solutions for global challenges.
Your future responsibilities:
As the forefront of Mimbly's international ambitions, you'll among other:
Secure new clients and distribution partners globally.
Strengthen relationships with international distributors.
Ensure product innovations are effectively communicated to clients, aligning closely with R&D.
Navigate through extended sales processes strategically, from negotiations to value propositions.

We're looking for someone who:
Is experienced in international sales and distribution, ideally within sectors like laundry, hotel, healthcare, or facility management.
Can boast a robust international distributor network with a technical interest to bridge R&D and clients.
Communicates flawlessly in English; additional European languages are a plus.
Is outgoing, collaborative, and driven, thriving in a dynamic, flat organizational structure.

Additional information:
Start: Flexible.
Location: Based in Gothenburg, with the possibility of working remote occasionally.
Scope: Full-time
Type of Employment: Permanent, starting with a probation period.

About Mimbly:
At Mimbly we design and develop sustainable laundry solutions. We want to have an impact on the world by saving water(s), energy and microplastics. Mimbly’s first product, the Mimbox is a connected device and add-on solution for professional laundry machines that saves energy, recycles water and stops the microplastics released when washing textiles from entering our waterways and oceans.

We believe that sustainable solutions will become a part of our everyday lives, it is up to us to develop new concepts to be better than the products of today. We want to have an impact by saving water, energy and microplastics all around the world.
We're a passionate team of 13 and growing, and we are committed to building a world-class team to scale with us.
About Wrknest: At Wrknest, we take a different approach. Believing in constant innovation and the pursuit of new opportunities, we set out to redefine recruitment. In an era of rapid digital evolution, staying relevant means being adaptable. We look beyond resumes, focusing on potential and offering tailored upskilling to meet the needs of the moment. Discover more about how we match unique talents with opportunities at www.wrknest.se.

Ansök nu

Systemutvecklare till Gotit ??????????????????!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 28
Gotit behöver förstärka sitt team för vuxenutbildning med en systemutvecklare till derastjänsteutveckling!Gotit skapar IT-stöd med syftet att förenkla och utveckla administrationen från förskolatill vuxenutbildning. Programvaror som Skolplatsen och Alvis erbjuder skolorna ett stöd för attbland annat administrera ansökningar, frånvaro, betyg och mycket mer.
”Att tillsammans utveckla morgondagens lärande” är Gotits vision. Tillsammans med deras kunderutvecklar Gotit de bästa lösningarna utifrån kundens behov. De satsar mycket på att blien attraktiv leverantör men även en attraktiv arbetsplats och arbetar därför mycket med medarbetarnas personliga utveckling, både individuellt och i grupp. Som medarbetare påGotit finns det stora möjligheter till vidareutveckling. De är ett långsiktigt produktbolag medlånga kundavtal vilket ger medarbetarnastora möjligheter att växa med deras tekniskautveckling och bidra till ett viktigt samhällsuppdrag, att förbättra skolan.
Alla Gotits system är webbaserade/SaaS-tjänster och används av väldigt många användare somställer höga krav på lättanvändbara, säkra och stabila system. Gotits största personalgrupp ärderas systemutvecklare som består av tio personer. Teamet är ett glatt gäng som både ärseriösa och målfokuserade och leds av en teamledare.Arbetsuppgifter:Som systemutvecklare på Gotit kommer du att arbeta både självständigt och i grupp medwebbutveckling i olika utvecklingsmiljöer och databasdesign imodernautvecklingsverktyg. Iuppgifterna ingår också test-, dokumentations- och kvalitetsarbete. Du kommer arbeta i ettteam bestående av experter både i verksamhetens behov och teknikerna. Gotit jobbar i .NET-stacken med arkitekturer och databasdesign. Dessutom gillar de att hålla hög kvalité på sinaleveranser. De arbetar efter en agil SCRUM- baserad modell med tvåveckors sprintar ochkontinuerliga releaser.
Gotit söker dig somär initiativtagande så att arbetet kan flyta på smidigt. Rollen kräver flexibilitetoch förmågan att vara en lagspelare. De har ett stort kundfokus och värnar alltid omkvalitetsnivån. För dem är det oerhört viktigt att du är bekväm med att refaktorera ochförbättra befintlig kod. Gotit söker dig som är professionell och som tycker att det är självklart attkoden du checkar in håller hög kvalitet och följer vedertagna principer för arkitektur ochtestbarhet.De tror också att du har kunskaper och vana av .NET och C#, samt . Gotit erbjuder VisualStudio, Resharper och Rider som arbetsverktyg och därför tror de att du har vana av någoneller samtliga av dessa också. Gotits tech-stack består av .NET och ASP.NET Core MVC, menarbete sker även i deras legacyapplikationer skrivna i .NET framework och ASP.NET WebForms.
Vidare krav för tjänsten är:
Utbildning: akademisk bakgrund eller motsvarighetYrkeserfarenhet: önskvärt minst 2-3 års erfarenhet av .NET och C#Språkkunskaper: svenska, engelska

Vi ser det som meriterande med kunskap av:
• HTML• CSS• Javascript/TypeScript• nHibernate eller Dapper• Utveckling av API:er• Enhetstestning• Design Patterns• Domain Driven Design• Azure DevOps• Användbarhet (WCAG 2.0)
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Första Långgatan 17, Göteborg
Omfattning: Heltid
Anställningsform:Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt av Gotitmed en inledande provanställning på 6 månader.
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Detta är en direktrekrytering till Ljusdal Energi där all initial kontakt i rekryteringsprocessen sköts av Wrknest.
Om företaget
Gotit är ett IT-företag med moderna system för skolverksamheter. Det har de gjort sedanstarten 1996. Men de är mer än så om du frågar derasanvändare, de som arbetar medskoladministration och som får skolan att flyta på och fungera. Genom att göra deras jobblättare och allt smidigare skapar de en kedja av fördelar som sprider sig över hela skolan.Effekterna, de hamnar till slut i klassrummet. I undervisningen. I ett bättre lärande.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

Ansök nu

Miljökonsult inom hållbar kemikalieanvändning hos EnviroPlanning!????

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Mar 13
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som miljökonsult? Då är detta din chans att bli en viktig del av EnviroPlannings framstående arbete med att möta dagens globala utmaningar!

EnviroPlanning söker dig som är trygg och erfaren i rollen som konsult, med ett upparbetat nätverk och som vill göra verklig skillnad. Här kommer du spela en nyckelroll i att tackla utmaningarna som världen står inför idag.

Varför EnviroPlanning?

-
Flexibilitet och anpassningsmöjligheter: Du erbjuds hög flexibilitet och stora möjligheter att forma din egen roll utifrån dina intressen. EnviroPlanning tror på att ge sina medarbetare utrymme att växa och utvecklas.

-
Driven och entreprenöriell miljö: EnviroPlannings arbetsmiljö präglas av drivna och entreprenöriella individer. Om du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ, kommer du känna dig hemma hos dem.

-
Trygg arbetsgivare med medarbetarfokus: EnviroPlanning är inte bara en arbetsplats, det är en gemenskap. Det är en trygg arbetsgivare som värdesätter ett vänligt klimat och har fokus på medarbetarnas välbefinnande.

Dina uppgifter:

Din framtida roll som miljökonsult hos EnviroPlanning innebär en bred variation av uppdrag, och kan exempelvis bestå av:

- Utredning av kemikaliers miljöeffekter och förekomst i miljön

- Bedömning av innehåll i kemiska och kosmetiska produkter

- Kommunikation i leverantörskedjor om kemiskt innehåll i varor

- Uppdrag mot bygg och infrastruktur

- Praktiskt arbete såsom provtagning och arbete i fält

Kvalifikationer:

För att vara den perfekta kandidaten för EnviroPlanning bör du ha:

- Minst fem års erfarenhet som miljökonsult eller annan relevant yrkeserfarenhet

- Relevant examen från universitet eller högskola

- Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Meriterande är:

- Erfarenhet av bedömning av innehållet i kemiska produkter, kosmetika eller byggmaterial

- Kunskap om REACH, CLP och produktrelaterad lagstiftning

- Erfarenhet av att ställa miljökrav i offentlig upphandling

- Erfarenhet av ekotoxikologiska utredningar

Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. De söker dig som är affärsmässig, driven och självgående. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Sök nu och var med och forma framtidens miljöarbete!

Ta steget mot en givande och utmanande karriär hos EnviroPlanning. Ansök redan idag och bli en del av deras dedikerade team som strävar efter att göra positiv skillnad varje dag!

Övrig information

Start: Omgående, enligt överenskommelse

Plats: Göteborg, Skövde, Linköping. Alternativt valfri ort.

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om EnviroPlanning
EnviroPlanning grundades år 2000 och är ett kunskapsorienterat konsultföretag som erbjuder tjänster inom Hållbar Kemikalieanvändning, Hållbart Byggande, Akvatisk Biologi, Biologisk Mångfald och Infrastruktur & Ekologi. De erbjuder experttjänster såsom miljöcertifieringar av produkter och byggnader, hållbarhetsrapportering, naturvård, artinventeringar, artskydd och miljöprövningar. Arbetsplatsen präglas av fokus på kundnytta, arbetsglädje och hög kompetens. De främjar individuell och kollektiv utveckling genom kontinuerlig utmaning och uppmuntran av egna idéer. Med cirka 30 dedikerade medarbetare, varierande specialistkompetenser och en värderingsstyrd företagskultur strävar de mot att vara en engagerad och kompetent partner, där deras vision är att samhällets utveckling bör styras av ekosystemets värden och människans hälsa. EnviroPlanning, medarbetarägt och känt för deras kärnvärden av arbetsglädje, affärsmässighet, tydlighet, mångfald, kunskap och hållbara lösningar, är redo att möta dagens och framtidens utmaningar.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Projektingenjör till flera järnvägsprojekt i Göteborg????

Järnvägsingenjör
Läs mer Feb 12
Om tjänsten:

Vi på Wrknest letar efter en engagerad och erfaren projektingenjör för att vikariera under flera spännande järnvägsprojekt i Göteborg. Vår samarbetspartner är en framstående aktör inom samhällsbyggnad. I denna roll kommer du att stödja projektledaren i att leda och följa upp investeringsprojekt från projektering till byggnation.

Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest där man jobbar på plats hos vår kund i Göteborg.

Dina framtida arbetsuppgifter:

- Prognoser, kostnadsuppföljningar och fakturahantering.

- Skapa tidplaner för projektets olika behov.

- Ansvar för risk- och säkerhetshantering.

- Hantering av kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor.

- Strukturering och administrering i projektledningssystem.

Vi söker dig som:

- Är universitets- eller högskoleexaminerad inom ekonomi, teknik eller anläggning

- Har minst ett års erfarenhet, inom de senaste tre åren, av arbete inom järnvägsprojekt som exempelvis projektingenjör, entreprenadingenjör, arbetsledare eller liknande roll.

- Erfarenhet av riskhantering, tidsplanering och ekonomihantering i projekt.

- Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet.

- B-körkort.

- Flytande i svenska, både i tal och skrift.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, självgående och samarbetsorienterad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående efter 2024-03-18

Uppdragsslut: 2025-09-30

Plats: Göteborg

Omfattning: 80-100%

Anställningsform: Vikariat

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning i Göteborg ????

Redovisningskonsult
Läs mer Feb 10
Om tjänsten

Nu söker Wrknest en teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning.

MCI erbjuder tjänster och produkter för ekonomisk förvaltning av egna företagares verksamheter. Med goda resurser kan MCI erbjuda allt från löpande redovisning, lönehantering och årsbokslut till deklarationshjälp. Som Redovisningskonsult på MCI får du arbeta med ett tryggt och erfaret gäng som backar upp och stöttar varandra i det dagliga arbetet. De har en stark lokal anknytning och du får vara med och arbeta nära deras kunder.

Rollen är remote i Göteborg med ett par kontorsdagar i månaden.

Detta är en direktrekrytering med anställning hos MCI, där rekryteringsprocessen går via Wrknest. Detta innebär att all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Redovisningskonsult blir du ansvarig för 40 kunder som framförallt arbetar inom detaljhandel och du har löpande kontakt med dessa. Du arbetar mot mindre och medelstora företag och allt ifrån enskilda firmor till koncerner. Du arbetar med löpande grundbokföring, kund- och leverantörsreskontra, framställer månadsrapporter och tar fram månadsbokslut.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är du noggrann och gillar att få rätt siffra på rätt plats. Vilja och personligt engagemang genomsyrar MCI's verksamhet och det är en självklarhet att du också kommer bidra med detta i ditt arbete.

Vi söker dig som har

- Minst tre års erfarenhet av redovisning

- Har arbetat i Visma

- En god kontoförståelse

- Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift

Vi ser det som meriterande

- Att ha en ekonomisk utbildning

- Att ha haft personalansvar sedan innan

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, noggrann och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Remote, Göteborg

Omfattning: 40 h/vecka

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Din lokala redovisningsbyrå i Göteborg. Din hjälpande hand. MCI Redovisning är ett en redovisningsbyrå som personligt engagerar sig i alla sina kunder. Vi finns här för att underlätta din vardag, ditt företagande och din ekonomi. Vi brinner för att hjälpa dig att bygga upp, utveckla och driva ditt bolag. Med ditt förtroende går vi in med mycket hjärta, oändligt med kunskap och ett driv som kommer skapa den allra bästa, personliga, lösningen för just dig.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu