Göteborg: Developer, Systems & Integrations with T-SQL Skills

Hitta ansökningsinfo om jobbet Developer, Systems & Integrations with T-SQL Skills i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-01 // Varaktighet: Heltid

Alektum Group's cross-functional team Systems & Integrations Development is part of IT Operations. In this role, you will work primarily with on-demand requests to ensure smooth integration solutions for our customers. You may also develop and maintain existing systems to meet the requirements of your own business projects.

The tasks include, among other things:

- Develop, modify, monitor and support integration solutions for all markets
- Modify and maintain our system Nova
- Monitor and manage files via our sFTP portal
- Create and maintain technical documentation linked to integration solutions


Your Profile

We believe that you have relevant education in IT/economics, for example a degree in Systems Science. You are either a recent graduate or have had your first work experience with similar tasks, such as on-demand requests, 3rd line support, and knowledge of and interest in T-. A plus, but no must, is experience with the system Nova.

As a person, you like variety and know how to prioritize. You enjoy both to check off routine to-dos, or immerse yourself in more complex tasks. If a colleague needs support, you are happy to help and you are an active part of the daily knowledge exchange in the team. You understand your part of the value chain for the team and the business. Furthermore, you are meticulous and work with quality in all matters. You are fluent in spoken and written Swedish and English.

Interested?

Does this sound like your next challenge? Selection and interviews take place continuously and we would like to see the position filled as soon as possible, so please send us your application without delay.

The position is full-time and starts according to agreement. The position is located at Alektum Group's head office in central Gothenburg.

Do you want to know more about the position?

Welcome to contact Malin Claesson, Team Manager IT, for questions regarding the role: malin.claesson@alektumgroup.com.

If you want to know more about the recruitment process, please contact anna.persson@alektumgroup.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support Technican

Läs mer Apr 17
Nytt
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Alektum Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Alektum Group AB .

Collector Assistant

Inkassohandläggare
Läs mer Dec 30
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår inkassoavdelning med fler nya Collector Assistants. Om du är en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - då kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team inom Operations Sverige.

Om Rollen

Som Collector Assistant har du en viktig roll hos oss då du kommer att vara första kontakt med våra gäldenärer. Du kommer att tillhöra ett glatt team där vi alla är på plats på kontoret fem dagar i veckan.

Ditt fokus blir att hantera inkommande samtal och mejl där du hjälper våra gäldenärer att bli skuldfria genom att upprätta effektiva betalningsplaner. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till de inkassoteam som du tillhör. På Alektum har vi fem olika ben, B2B, Fastighets-, telecom-, bank, fakturainkasso.

I rollen som Collector Assistant ansvarar du bland annat för:

- Hantera inkommande samtal från gäldenärer

- Hantera inkommande mejl och post

- Upprätta betalningsplaner och slutbetalningar

Din Profil

Vi söker dig som är en lösningsorienterad, kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Du är driven, engagerad och har viljan att hjälpa andra. Du kommer att arbeta i team och bollar gärna med dina teamkollegor om ni ska lösa mer komplicerade ärenden tillsammans.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Har du arbetat inom service eller kundtjänst, eller har erfarenhet från inkassoverksamhet och-/eller NOVA ser vi det som mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan så ser vi det som meriterande.

Ansökan

Vi söker nu två nya medarbetare. En fast tjänst med provanställning och ett vikariat. Båda med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen kontakta Malin Johansson, rekryterare, på malin.johansson@alektumgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collector till Property

Inkassohandläggare
Läs mer Okt 19
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

TJÄNSTEN
I rollen som Collector arbetar du i inkassoteamet Property som hanterar fastighetsfordringar. Du blir Alektum Groups ombud och sköter all kommunikation med kunder, gäldenärer och myndigheter på ett professionellt och affärsmässigt sätt. I din roll kommer du att handlägga och utreda frågeställningar från gäldenärer samt upprätta olika former av betalningsuppgörelser. Du ansvarar även för att det dagliga samarbetet med vår kund stämmer överens med befintligt avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav. Du arbetar lösningsorienterat och tar beslut i ärenden med målsättning att hantera varje ärende på bästa sätt. Arbetet präglas av variation och stort eget ansvar för dina inkassoärenden.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har några års erfarenhet från att arbeta med handläggning av fastighetsinkasso och det krävs att du har tidigare kunskaper inom inkasso med inriktning på specifikt fastighetsfordringar. Om du har erfarenhet av vårt affärssystem Nova eller handlägga elfordringar, är det mycket meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, övriga språk är meriterande.

Vi söker dig som drivs av att hitta de bästa lösningarna för våra slutkunder. Du uppskattar möten med andra människor och kan sätta dig in i andra människors situation och skapa ett förtroende. Du är analytisk, noggrann, bra på att prioritera och kan fatta snabba, välgrundade beslut. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi, är kommunikativ och motiveras av att arbeta i en fartfylld miljö. Du har även ett intresse i att bidra till ett fortsatt förändrings- och förbättringsarbete för att säkerställa kvalitet i vår leverans.

VAD ERBJUDER VI?
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Uppskattar du att arbeta i ett team där utveckling, nytänkande och kreativitet uppmuntras kommer du att trivas hos oss.

Arbetet som Collector hos oss ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi, för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss. Vi erbjuder dig även samtalscoachning för att du ska känna dig trygg i sättet att kommunicera med gäldenärer.

INTRESSERAD?
Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten eller frågor kring rekryteringsprocessen hör gärna av dig till rekryterare Malin Johansson, malin.johansson@alektumgroup.com eller rekryterande chef Bassima Kurdali, Team Manager Property, bassima.kurdali@alektumgroup.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Collector Assistant

Inkassohandläggare
Läs mer Sep 14
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår inkassoavdelning med fler nya Collector Assistants. Om du är en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - då kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team inom Operations Sverige.

Om rollen
Som Collector Assistant har du en viktig roll hos oss då du kommer att vara första kontakt med våra gäldenärer.

Ditt fokus blir att hantera inkommande samtal och mejl där du hjälper våra gäldenärer att bli skuldfria genom att upprätta effektiva betalningsplaner. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till de inkassoteam som du tillhör. På Alektum har vi fem olika ben, B2B, Fastighets-, telecom-, bank, fakturainkasso.

I rollen som Collector ansvarar du bland annat för:

- Hantera inkommande samtal från gäldenärer

- Hantera inkommande mejl och post

- Upprätta betalningsplaner och slutbetalningar

Din Profil
Vi söker dig som är en lösningsorienterad, kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Du är driven, engagerad och har viljan att hjälpa andra. Du kommer att arbeta i team och bollar gärna med dina teamkollegor om ni ska lösa mer komplicerade ärenden tillsammans.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Har du arbetat inom service eller kundtjänst, eller har erfarenhet från inkassoverksamhet och-/eller NOVA ser vi det som mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan så ser vi det som meriterande.

Ansökan
Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen kontakta Malin Johansson, rekryterare, på malin.johansson@alektumgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collector

Inkassohandläggare
Läs mer Sep 14
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Nu söker vi en Collector till teamet på PSP, Payment Solution Provider. Är du en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - samt står tryggt i din erfarenhet kring inkasso kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team.

Om rollen
Som Collector hos oss kommer du att vara bryggan mellan Alektum Groups kunder, gäldenärer samt myndigheter. Ditt fokus blir att hjälpa våra gäldenärer att bli skuldfria genom att upprätta effektiva betalningsplaner tillsammans med gäldenären via telefon. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem NOVA och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till det inkassoteam som du tillhör.

I rollen som Collector ansvarar du bland annat för:

- Upprätta betalningsplaner med gäldenärer
- Bedömningar av ärenden i vårt affärssystem NOVA
- Hantera bestridanden
- Rapportering till klienter
- Myndighetskontakt vid beslut i ärenden
- Säkerställa att vi följer befintligt avtal med våra kunder

Din Profil
Vi söker dig som är en lösningsorienterad och kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Som Collector hos oss kommer du att få driva dina egna ärenden som du själv analyserar och fattar beslut kring. Våra Collectors motiveras av att vi på Alektum Group får driva ärenden från ax till limpa, men även ta beslut kring fortsatt handläggning.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg i kontakten med olika intressenter så som våra kunder, gäldenärer och myndigheter. Du arbetar aktivt med telefon, mejl och i vårt affärssystem NOVA. Har du specifik erfarenhet från inkasso är det mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan nämnda så ser vi det som meriterande.

Ansökan
Tjänsten är ett vikariat på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen vänliga kontakta Malin Johansson, rekryterare, på malin.johansson@alektumgroup.com eller Åsa Nordahl, Team Manager, på Asa.Nordahl@alektumgroup.com .

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collector till Big Ticket

Inkassohandläggare
Läs mer Sep 14
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår avdelning som behandlar Big Tickets med ytterligare en Collector. Om du är en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - samt står tryggt i din erfarenhet kring inkasso kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team inom Operations Sverige.

TJÄNSTEN
I rollen som Collector inom Big Ticket ansvarar du tillsammans med dina kollegor för hanteringen av våra största fordringar. Ni hanterar både våra egenköpta fordringar och även våra kunders. Du arbetar kommunikativt, lösningsorienterat och relationsbyggande för att hjälpa människor bli skuldfria. Du kommer driva ärenden som du själv analyserar och fattar beslut kring. Rollen innebär också nära dialog och samarbete med Kronofogden.

I rollen som Collector ansvarar du bland annat för:

- Upprätta betalningsplaner med gäldenärer.

- Bedömningar av ärenden i vårt affärssystem NOVA.

- Kvalitetssäkra och vara aktiv i förbättringsarbete.

- Myndighetskontakt vid beslut i ärenden.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer. Du är förtroendeingivande och grym på förhandling. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av inkasso men viktigast är att du har förmågan att fatta snabba beslut och kan förklara dessa på ett professionellt och pedagogiskt sätt. Du har god samarbetsförmåga och trivs i att jobba i grupp.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg i kontakten med olika intressenter så som våra kunder, gäldenärer och myndigheter. Du arbetar aktivt med telefon, mejl och i vårt affärssystem NOVA. Har du specifikt erfarenhet inom större fordringar är det mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan nämnda så ser vi det som meriterande.

VAD ERBJUDER VI?
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Uppskattar du att arbeta i ett team där utveckling, nytänkande och kreativitet uppmuntras kommer du att trivas hos oss.

Arbetet som Collector hos oss ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi, för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss. Vi erbjuder dig även samtalscoachning för att du ska känna dig trygg i sättet att kommunicera med gäldenärer.

INTRESSERAD?
Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen vänliga kontakta Malin Johansson, rekryterare (malin.johansson@alektumgroup.com) eller Anna Jennings, Team Supervisor Big Ticket, anna.jennings@alektumgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Team Supervisor

Inkassohandläggare
Läs mer Maj 24
Tjänsten

Som Team Supervisor leder du / har personalansvar för ett team bestående av 3-5 medarbetare som alla arbetar i rollen som Collector Assistants. Rollen är delad, där ca 50% av arbetstiden ägnas åt ledarskap och resterande tid arbetar du med handläggning av ärenden alternativt annat ansvarsområde som du och din Team Manager prioriterar.

Rollen innebär ansvar för att säkerställa och kvalitetssäkra att arbetet utförs enligt rådande lagstiftning, Integritetsskyddsmyndighetens rekommendationer för god inkassosed, GDPR och Alektum Groups samt kunders instruktioner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i:

- Du som en del i gruppen ansvarar för att leda och fördela arbetet inom din gruppen i enlighet med Alektum Groups värderingar.

- Att resursplanera verksamheten på daglig basis.

- Att rekrytera, introducera och ansvara för att nya medarbetare utbildas enligt Alektum Groups riktlinjer och värderingar.

- Att vid behov vara behjälplig i gäldenärs- och kundkontakter rörande frågor inom ansvarsområdet.

- Aktivt utveckla, förbättra och implementera arbetsrutiner, processer och verktyg för teamet.

- Tillsammans med Team Manager sätta mål för teamet samt rapportera och kommentera gruppens resultat till teamet och Team Manager.

Du är en tydlig ledare med god energi som skapar en motiverande miljö, som är bekväm med att ge feedback på prestation, både positiv och konstruktiv, och som driver förbättringsområden, både internt och mot kund. Du är en förebild för våra värderingar och i den expansionsfas vi befinner oss i motiveras du av att arbeta med att skapa ett engagerat team. Rollen innebär personalansvar för din grupp.

Tjänsten är ett vikariat på heltid och sträcker sig till och med 2025-01-01, start sker enligt överenskommelse.

Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för inkasso samt för ledarskap. Du ska också ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga, vilket för oss är en förutsättning för rollen som ledare på Alektum Group. Du tycker om, och är duktig på, att bygga och utveckla relationer och du motiveras av att leda din grupp mot gemensamma och individuellt uppsatta mål. Utmärkande för ditt ledarskap är enkelhet, tydlighet och delaktighet. Som person tror vi att du är trygg och ödmjuk och har hög integritet samt att du är strukturerad och har ett professionellt och affärsmässigt förhållningssätt.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flerårig erfarenhet inom inkasso samt eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet där du tillförskaffat dig god förståelse för finansiella flöden. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ledande befattning men för rätt person kan detta vara den första gången. Du har även goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Vad erbjuder vi dig?

En arbetsplats där du får vara med och bidra till utveckling och skapa en miljö där alla trivs och vill vara, där du har roligt på jobbet helt enkelt. Hos oss blir du en del av ett drivet team och vi ingår i en koncern med möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi håller till i fina lokaler i centrala Göteborg, med bra kommunikationsmöjligheter för dig som pendlar.

Intresserad?

Välkommen med din ansökan senast den 10 juni 2023. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

Vill du veta mer om tjänsten?

Har du frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Annika Skoglund, annika.skoglund@alektumgroup.com eller rekryterare Safiyah Ali, safiyah.ali@alektumgroup.com

Ansök nu