Göteborg: Borrvagnsförare till Kalvsjöholmsbolaget

Hitta ansökningsinfo om jobbet Borrvagnsförare till Kalvsjöholmsbolaget i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-12 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av maskinförare inom entreprenad och letar nya utmaningar? Då kan tjänsten som borrvagnsförare hos Kalvsjöholmsbolaget vara något för dig! Vi söker dig som är noggrann, ansvarsfull och som har säkerheten i fokus. Att verka för en god arbetsmiljö är en självklarhet!

Dina arbetsuppgifter
Som borrvagnsförare kommer du bli ansvarig förare till en av företagets borriggar. Några av dem maskiner som används är:

-Sandvik Dino DC 410Ri
-Sandvik Dx680
-2st Sandvik Dx780
-3st Sandvik Dx800
-Atlas Copco D3RRC

Din huvudsakliga arbetsuppgift som borrvagnsförare kommer vara bergsborrning ovanjord på entreprenadjobb och i täkter. Alla maskiner körs av borrare med borrkor. Jobben är spridda över ett stort geografiskt område, så tjänsten kommer innefatta en del övernattningar när man är ute på jobb. Du kommer få tillgång till egen skåpbil men det är en fördel om du har tillgång till egen husvagn eller liknande.


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som maskinförare och/eller inom byggbranschen. Övrig maskinvana är också meriterande, det viktigaste är att du är öppen för att utvecklas. B-körkort är ett krav och det är meriterande om du har sprängkort och borrkort.

Som person tror vi att du är flexibel och ansvarstagande. Du gillar att jobba i team och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Vi ser även att du är självgående och kan ta egna initiativ när det kommer till dina arbetsuppgifter. Utöver kontakten med kollegorna bör du trivas med att dagligen ha kontakt och samarbeta med både kunder och leverantörer.


Övrig information
Placering: Bolaget utgår från Kalv men jobben är spridda över Sverige därav är din bostadsort mindre viktig.
Start: Omgående efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, Dagtid

I den här rekryteringen har Kalvsjöholmsbolaget valt att samarbeta med Maxkompetens. Vi kommer att arbeta med löpnade urval. Låter denna tjänst intressant? Tveka inte att söka via vår hemsida redan idag:?www.maxkompetens.se. Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringsansvarig Marie Sandvall på marie.sandvall@maxkompetens.se. Ansökningar via e-post mottages inte pga GDPR.

Vi kommer att arbeta med löpande urval så sök tjänsten redan idag!

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension


Om kunden
Kalvsjöholmsbolaget AB startades 1947 av Eric Johansson, Wiktor Andersson och Herbert Andersson. 1963 registrerades Kalvsjöholmsbolaget som aktiebolag. Företaget övertogs 1977 av Tord Laurén, Åke Gustavsson och Jan-Erik Johansson. 1998 tog Åkes fru Anna-Lisa Gustavsson över Jan-Eriks del i företaget. Från 2016 drivs företaget av bröderna Fredrik & Per Gustavsson och Niklas Lauren.

Du kommer jobba i ett glatt härligt gäng där din roll är central. Det är ett växande bolag med god ekonomi. Här finns stora möjligheter för dig som tycker om att arbeta och som ser en framtid i att utvecklas tillsammans med Kalvsjöholmsbolaget.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Grävmaskinförare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Grävmaskinförare.

Grävmaskinister sökes!

Läs mer Apr 2
Grävmaskinister med inriktning mot entreprenad sökes!
Vi söker erfarna grävmaskinister med förarbevis/yrkesbevis i Göteborg. Du kommer att vara anställd hos oss och arbeta som konsult hos kund. 
Vi söker dig/er som värdesätter en god arbetsmiljö och har en positiv inställning med målsättning att jobba effektivt med kollegor och andra underentreprenörer.
 
Arbetsuppgifter:
Köra bandburen grävmaskin 8-12 ton.
Säkerställa att alla arbetsuppgifter utförs i enlighet med tillämpliga säkerhetsföreskrifter och riktlinjer.
Arbeta tillsammans med arbetsledare, andra maskinförare, arbetslag och andra yrkesgrupper.

Dina kvalifikationer:
Yrkesbevis är ett krav.
Minst 5års erfarenhet.
B körkort (C och CE körkort är ett plus).
Erfarenhet av bandburna grävmaskiner på 8 till 12 ton.
Förmåga att ta initiativ och arbeta självständigt och har stor kunskap och intresse av arbetsmiljön där rutiner och riktlinjer alltid efterlevs.

Vad kan vi erbjuda?  Marknadsmässig lön och trevliga arbetskamrater samt kollektivavtal.

Intervjuer sker löpande.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på?www.prowork.se

Ansök nu

???? Erfaren Grävmaskinist Sökes ????

Läs mer Mar 28
HR Resursen på västkusten söker nu en erfaren grävmaskinist för vårt team. Vi söker en engagerad individ med följande kvalifikationer:
Krav:
- Yrkesbevis grävmaskinist
- Körkort B
Om Dig:
Du som söker ska vara flexibel och även kunna utföra anläggningsarbete utanför grävmaskinen. Som person ska du ha en positiv inställning och en god förmåga att samarbeta.
Det är meriterande om du har BE-körkort.
HR Resursen är medlem i Almega kompetensföretagen så att du som anställd ska känna en trygghet i att ha rätt arbetsvillkor och kollektivavtal.
Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal, möjligheter till vidare kompetensutveckling samt varierande arbetsuppgifter som maskinist.
Om du uppfyller ovanstående krav och är redo för en spännande utmaning, skicka in din ansökan med CV till isabelle.wingard@hr-resursen.com.

Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vår team!

Ansök nu

???? Erfaren Grävmaskinist Sökes ????

Läs mer Feb 27
HR Resursen på västkusten söker nu en erfaren grävmaskinist för vårt team. Vi söker en engagerad individ med följande kvalifikationer:
Krav:
- Yrkesbevis grävmaskinist
- Körkort B
Om Dig:
Du som söker ska vara flexibel och även kunna utföra anläggningsarbete utanför grävmaskinen. Som person ska du ha en positiv inställning och en god förmåga att samarbeta.
Det är meriterande om du har BE-körkort.
HR Resursen är medlem i Almega kompetensföretagen så att du som anställd ska känna en trygghet i att ha rätt arbetsvillkor och kollektivavtal.
Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal, möjligheter till vidare kompetensutveckling samt varierande arbetsuppgifter som maskinist.
Om du uppfyller ovanstående krav och är redo för en spännande utmaning, skicka in din ansökan med CV till isabelle.wingard@hr-resursen.com.

Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vår team!

Ansök nu

???? Erfaren Grävmaskinist Sökes ????

Läs mer Jan 22
HR Resursen på västkusten söker nu en erfaren grävmaskinist för vårt team. Vi söker en engagerad individ med följande kvalifikationer:
Krav:
- Yrkesbevis grävmaskinist
- Körkort B
Om Dig:
Du som söker ska vara flexibel och även kunna utföra anläggningsarbete utanför grävmaskinen. Som person ska du ha en positiv inställning och en god förmåga att samarbeta.
Det är meriterande om du har BE-körkort.
Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal, möjligheter till vidare kompetensutveckling samt varierande arbetsuppgifter som maskinist.
Om du uppfyller ovanstående krav och är redo för en spännande utmaning, skicka in din ansökan med CV till isabelle.wingard@hr-resursen.com.
Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team!

Ansök nu

Grävmaskinist

Läs mer Dec 9
Skottorps Åkeri AB är beläget i Hisings Kärra (Norra Göteborg) och har f.n 7st lastväxlare och 1st dragbil samt 2st grävmaskiner och 1st hjullastare.
Vår huvudsysselsättning är asfalttransporter men utför schakt, grus och återvinningstransporter samt anläggningsuppuppdrag
Grävmaskinist
I tjänsten som grävmaskinist arbetar du med huvudsakligen med anläggningsjobb men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Du ansvarar för dagligt underhåll och skötsel av egen maskin och utrustning. Vår Utgångsort är Hisings Kärra men normalt följer man sin grävmaskin och där arbetsplatsen är. VI tillhanda håller firmabil för transporter till/från arbetsplasten
Vi söker dig som har yrkesförarbevis för grävmaskin utrustad med 3D GPS och med erfarenheter av olika typer av anläggningsarbeten. Du måste ha en förmåga att skapa goda relationer med såväl kollegor som kunder och har god kommunikativ förmåga i svenska språket i både tal och skrift. Du är van att arbeta självständigt, är stresstålig, ansvarstagande och har lätt för att ta dig an olika praktiska utmaningar. Om du har yrkesbevis för hjullastare och körkort för tung lastbil och gärna med släp ser vi det som mycket meriterade.
Utgångsort: Hisings Kärra
Krav för tjänsten:
*Yrkesbevis för grävmaskin
*Körkort lägst med behörighetenen B
*Kommunicera på Svenska i tal och skrift (SFI lägst klass 3D alt D). Krav på intyg.
*Minst 1 års erfarenhet av körning av grävmaskin med en vikt av minst 10 ton och utrustad med 3D GPS system
*Goda referenser ifrån tidigare arbetsgivare.
Meriterande:
*BE körkort
*CE körkort
*YKB
*Digitalt förarkort
*intyg på kurs Arbete på väg
Det kan förekomma vissa uppdrag på annan ort, med övernattning.
Hos oss jobbar alla anställda som ett team, därför kommer stor vikt att läggas på personliga egenskaper.
Ansökan med personligt brev och CV i format PDF skickas via e-post till: jobb@skottorpsakeri.se
Märk ansökan "Grävmaskinist"
OBS! INGA TELEFONFÖRFRÅGNINGAR. Alla frågor besvaras via jobb@skottorpsakeri.se
Ansökningar där sökande inte fyller kraven kommer inte att behandlas och besvaras.Vi kör löpande rekrytering.
#skottorpsåkeri #skottorpsakeri
#jobbjustnu

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Maxkompetens Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Maxkompetens Sverige AB .

Senior projektchef

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 27
Rätt kompetens och samarbete ger goda resultat, och i Fasadglas entreprenadavdelning arbetar engagerade projektledare, produktionsledare, projektörer och montörer tillsammans med arkitekter, konsulter, byggföretag och fastighetsägare för att ta fram byggbara lösningar som möter unika projektmål.
Nu söker vi en driven, lyhörd och erfaren projektchef för en spännande roll!

Vill du arbeta i en familjär och prestigelös företagskultur som uppmuntrar delaktighet och ansvarstagande? Då kan den här rollen vara något för Dig!

Fasadglas ligger i framkant med materialval och tankar om hållbarhet och chanserna till utveckling är goda.
Fasadglas nyfikenhet och satsningar har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt deras nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan de erbjuda sina kunder ett mer hållbart alternativ där man i snitt kan halvera fasadens totala CO2-avtryck.


Dina arbetsuppgifter
I avancerade byggprojekt är det av stor vikt att tidigt få en bild av projektets utmaningar och möjligheter. Det gäller ofta designmässiga utmaningar, men även konstruktion, miljö och ekonomi.

Rollen som seniorprojektchef är bred och du kommer ansvara för och arbeta med ett härligt gäng på 10-15 personer i olika projekt.
I din tjänst kommer du bland annat att ansvara för:
Personalansvar för gruppen (utbildning, befintliga avtal, medarbetarsamtal etc)
Att projektens leveranser sker med rätt kvalitet, vid rätt tidpunkt och till rätt budget
Att leda och motivera avdelningen
Att projektet drivs enligt projektprocessen
Ansvara för gruppens dagliga och långsiktiga planering och arbetsfördelning
Projektchefen ska även, i mån av tid, driva egna projekt i den omfattning som hen anser vara rimlig
Kort- och långsiktig resursplanering för projektledare, produktionsledare och montörer



Din profil
Du som söker är en närvarande chef som lyssnar och planerar ihop med ditt team.
Vi ser att du har 10 års branscherfarenhet och minst 2 års erfarenhet som projektchef.
Du har är högskoleingenjör eller har motsvarande akademisk utbildning

När du skickar in din ansökan vill vi gärna att du berättar hur du i tidigare eller nuvarande roll har:
-Arbetat efter företagets policys, strategier, mål, rutiner och instruktioner.
-Medverkat till att en god stämning råder inom gruppen och företaget.
-Utvecklat din avdelning och processerna.
-Hur har du lett ditt team och din personal.


Övrig information
Placeringsort: Göteborg, resor till Skåne förekommer vid behov
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Arbetstid: Vardagar 08-17, med möjlighet till flex.
Lön: Individuell lönesättning

Fasadglas har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Fasadglas är ett kunskapsdrivet företag med ambitionen att utveckla nya lösningar och koncept för framtidens byggindustri. Innovation och hållbarhet är en del av vår kärnverksamhet. Vi vill hjälpa våra kunder att bygga mer hållbart med ny teknik och nya system. Vi är nyfikna och vågar testa nya synsätt, metoder och produkter.
Det har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt vårt nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan vi erbjuda våra kunder ett mer hållbart alternativ där vi i snitt kan vi halvera fasadens totala CO2-avtryck.

Ansök nu

Erfaren Projektledare till Fasadglas Göteborg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 27
Rätt kompetens och samarbete ger goda resultat, och i Fasadglas entreprenadavdelning arbetar engagerade projektledare, produktionsledare, projektörer och montörer tillsammans med arkitekter, konsulter, byggföretag och fastighetsägare för att ta fram byggbara lösningar som möter unika projektmål.

Nu söker vi en driven och erfaren projektledare för en spännande roll!
Vill du arbeta i en familjär och prestigelös företagskultur som uppmuntrar delaktighet och ansvarstagande?
Då kan den här rollen vara något för Dig!

Fasadglas ligger i framkant med materialval och tankar om hållbarhet och chanserna till utveckling är goda.
Fasadglas nyfikenhet och satsningar har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt deras nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan de erbjuda sina kunder ett mer hållbart alternativ där man i snitt kan halvera fasadens totala CO2-avtryck.


Dina arbetsuppgifter
Rollen som projektledare är bred och du kommer arbeta med ett härligt gäng!

I din tjänst kommer du bland annat att ansvara för:
-Leda byggnadsentreprenader vilket inkluderar ledning av projektteamet, produktionsplanering, inköp av material och underentreprenörer, kontakt med kund och avslut av projekt.
-Delta i ekonomiavstämningar där budget och prognoser lämnas till ekonomi- och entreprenadchef.
-Driva projektet för att nå budgeterat mål.


Din profil
Vi söker dig som är en erfaren ledare och har minst 5 års kvalificerad erfarenhet från hela byggprocessen.
Du har goda kunskaper inom byggteknik, entreprenadjuridik, upphandling, ekonomi-och tidsstyrning. Vidare tror vi att du drivit större projekt med goda resultat.

Du som söker är en närvarande, driven och strukturerad person som lyssnar och planerar ihop med ditt team.

När du skickar in din ansökan vill vi gärna att du berättar hur du i tidigare eller nuvarande roll har:
-Drivit större projekt med goda resultat
-Arbetat efter företagets policys, strategier, mål, rutiner och instruktioner
-Medverkat till att en god stämning råder inom gruppen och företaget
-Hur du arbetat i projektprocesser tidigare



Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Arbetstid: Vardagar 07.30 - 16.30 med möjlighet till flex
Lön: Individuell lönesättning

Fasadglas har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök via Maxkompetens här redan idag!


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Fasadglas är ett kunskapsdrivet företag med ambitionen att utveckla nya lösningar och koncept för framtidens byggindustri. Innovation och hållbarhet är en del av vår kärnverksamhet. Vi vill hjälpa våra kunder att bygga mer hållbart med ny teknik och nya system. Vi är nyfikna och vågar testa nya synsätt, metoder och produkter.
Det har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt vårt nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan vi erbjuda våra kunder ett mer hållbart alternativ där vi i snitt kan vi halvera fasadens totala CO2-avtryck.

Ansök nu

Servicetekniker inom Asfaltsmaskiner/ Entrepenadmaskiner

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 15
Har du ett tekniskt intresse, gillar att jobba med problemlösning och förstår vikten av en god relation till din kund? Kanske är du personen som mekar med bilar eller gårdens fordon på fritiden? Har du erfarenhet av att jobba som fälttekniker eller inom andra delar av fordonsbranschen? Då är du rätt person till Wirtgen Sweden AB.

Wirtgen Group är ett internationellt verksamt företag inom beläggnings- och anläggningsindustrin. Sedan 2017 ingår Wirtgen Group i John Deerekoncernen. Företaget representerar och ansvarar för försäljning och eftermarknad för sina produktvarumärken; WIRTGEN, VÖGELE, HAMM, KLEEMANN, BENNINGHOVEN och JOHN DEERE. De erbjuder kunderna maskiner för bygg- och väganläggning/restaurering, krossning, siktning och sortering av stenmaterial och återvinningsmaterial till mobila och fasta verk för produktion av asfaltsmaterial. Wirtgen Groups svenska huvudkontor ligger i Alvesta, Kronobergs län. Kontor finns även i Nora, Örebro län, och tekniker och verkstäder från Malmö till Östersund och från Göteborg till Stockholm. Ambitionen inom bolaget är att täcka hela landet. Läs gärna mer på https://www.wirtgen-group.com/en-se/

Detta är en rekrytering vilket innebär att Maxkompetens sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos Wirtgen Group. Du kommer att tillhöra Wirtgen Groups serviceavdelning i södra Sverige som är ett team på åtta personer och ha din närmaste kollega i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Servicetekniker hos Wirtgen Sweden kommer du serva och underhålla våra olika maskiner, främst inom asfaltläggning. Du har dagliga serviceärenden som innefattar allt ifrån felsökningar och reparationer till garanti, uppgraderingar samt igångkörningar. Du har dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, samt dokumenterar ditt arbete i app/ dator.
Som servicetekniker är du nyckelpersonen i vår leverans till kund och därför ingår det i tjänsten att du ser till att bibehålla och skapa kontakt med våra kunder för långvariga relationer.


Din profil
För denna tjänst söker vi dig som älskar att felsöka, reparera och serva fordon/maskiner, samt förstår vikten av god service.
Troligtvis har du en utbildning inom fordon, el, hydraulik eller liknande. Har du erfarenhet från fordonsbranschen, asfaltläggning, anläggning eller möjligtvis entreprenadmaskiner är det meriterande likaså om du jobbat som fälttekniker inom något annat segment.

Eftersom tjänsten innebär mycket arbete på egen hand är det viktigt att du känner dig trygg i dig själv och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Som servicetekniker har du mycket kundkontakt och det är därför viktigt med en god social kompetens och att du har en vilja att hitta bästa lösningen för kund.
Som person är du strukturerad och effektiv, gillar problemlösningar och ser positivt på det mesta. Eftersom serviceteamet gärna vill fortsätta att jobba som ett lag föredrar vi att du delar med dig av din kunskap till oss och inte är rädd för att be dina kollegor om hjälp.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Kunskaper inom fordon/maskiner.
B-Körkort.
Goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändigt.

Vi erbjuder dig
Wirtgen Sweden AB erbjuder dig en viktig och ansvarsfull roll där du får stor möjlighet att reparera och serva maskiner i världsklass. Du får möjlighet att arbeta i en flexibel organisation som präglas av starkt kundfokus, innovativa problemlösningar och samtidigt en familjär prägel med korta beslutsvägar och bra stöttning. Våra varumärken ger märkesutbildningar både inom applikation och maskinkunskap och erbjuder årligen utbildningar i Tyskland. Du kommer även få interna utbildningar på våra maskiner.

Har du inte tidigare haft en kvinnlig servicechef så är det dags nu. Nea, servicechef, berättar: "Jag leder en avdelning där den enskildes tankar och idéer är betydelsefulla och beslut ska kunna tas ute på plats hos våra kunder. Vi har lätt till förändring och vill bli bättre och göra bättre."

Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Arbetstid: Dagtid, måndag- fredag.
Omfattning: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning
Start: Efter överenskommelse

Du utgår från vår verkstad i Göteborg och jobbar främst runt omkring stor-Göteborg. Du får tillgång till en välutrustad servicebil med alla nödvändiga verktyg och utrustning. Under ett par månader under vintern 2024/2025 behöver du kunna veckopendla (mån-torsdag) till Alvesta, Kronobergs län, där vi har vårt svenska huvudkontor.
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Wirtgen Group har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjärned på telefon 073 320 56 35.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Okt 25
Är du redo att ta steget mot en framgångsrik karriär i ett ledande företag inom industriell automation och anslutningsteknik? Vi söker en passionerad och drivande individ, en lagspelare som brinner för att skapa affärer och bygga starka kundrelationer.

Som Account Manager hos Phoenix Contact får du inte bara en roll, du blir en del av något större. Du ges frihet under ansvar och möjligheten att forma och påverka säljorganisationen. Phoenix Contact tror på att ge medarbetare de verktyg de behöver för att blomstra och nå nya framgångar.

Phoenix Contact är en värderingsstyrd organisation som satsar på framtiden och värnar om sin personal. Här genomsyras hela företaget av en stark kultur av trygghet, närhet och öppenhet, vilket skapar en familjär atmosfär.

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att ha ansvar för att utveckla och driva försäljningen inom ditt distrikt inom affärsområdena Industrial Components and Electronics (ICE) och Industry Management and Automation (IMA)

Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att arbeta med frihet under ansvar och få möjligheten att bidra till säljorganisationens utveckling.

I denna roll kommer du att:
bearbeta befintliga kunder, prospektera nya affärsmöjligheter samt boka och genomföra kundmöten både fysiskt och digitalt.
ansvara för att kvalitativt följa upp och skapa kontakt med nyckelpersoner hos dina kunder.
ansvara för att upprätta en försäljningsbudget och säkerställa att försäljningsmålen uppnås.
upprätta och underhålla kontoplaner för dina strategiskt viktiga kunder samt att bygga och underhålla en pipeline som motsvarar tillväxtplanen.
i kundprojekt vara en sammanhållande kraft tillsammans med applikationsingenjörer och produktchefer.

Du kommer att rapportera till försäljningschefen och ha möjlighet att arbeta flexibelt, både hemifrån och från kontoret.

Din profil
Vi söker efter en person med en passion för affärer och möten med kunder. Du ser möjligheter där andra ser hinder och är en driven lagspelare som alltid strävar framåt. Din entusiasm smittar av sig och din kommunikationsförmåga är en viktig tillgång när du bygger starka relationer både internt och externt. Du bör vara prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper och trivas i ett team där samarbete och gemensamma mål är i fokus. Utbildning i Phoenix Contacts komponenter kommer att tillhanda hållas intern, vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom automationsbranschen och har kunskap om marknaden och produkterna.

Du bör även ha erfarenhet av:
arbete med komplexa helhetslösningar och värdesätta affärsmannaskap och långsiktiga kundrelationer.
behärskar både svenska och engelska flytande i både tal och skrift
arbeta med CRM-system och andra program som Office365 och BI-system.
B-körkort.

Övrig information
Placeringsort: August Barks Gata, Göteborg
Start: enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare

Phoenix Contact har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare anders.gustavsson@maxkompetens.se
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 22 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privatägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Ansök nu

Servicetekniker Fordon till Wirtgen Sweden, Göteborg

Servicetekniker, maskin
Läs mer Okt 17
Har du ett tekniskt intresse, gillar att jobba med problemlösning och förstår vikten av en god relation till din kund? Kanske är du personen som mekar med bilar eller gårdens fordon på fritiden? Har du erfarenhet av att jobba som fälttekniker eller inom andra delar av fordonsbranschen? Då är du rätt person till Wirtgen Sweden AB.

Wirtgen Group är ett internationellt verksamt företag inom beläggnings- och anläggningsindustrin. Sedan 2017 ingår Wirtgen Group i John Deerekoncernen. Företaget representerar och ansvarar för försäljning och eftermarknad för sina produktvarumärken; WIRTGEN, VÖGELE, HAMM, KLEEMANN, BENNINGHOVEN och JOHN DEERE. De erbjuder kunderna maskiner för bygg- och väganläggning/restaurering, krossning, siktning och sortering av stenmaterial och återvinningsmaterial till mobila och fasta verk för produktion av asfaltsmaterial. Wirtgen Groups svenska huvudkontor ligger i Alvesta, Kronobergs län. Kontor finns även i Nora, Örebro län, och tekniker och verkstäder från Malmö till Östersund och från Göteborg till Stockholm. Ambitionen inom bolaget är att täcka hela landet. Läs gärna mer på https://www.wirtgen-group.com/en-se/

Detta är en rekrytering vilket innebär att Maxkompetens sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos Wirtgen Group. Du kommer att tillhöra Wirtgen Groups serviceavdelning i södra Sverige som är ett team på sju personer.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Servicetekniker hos Wirtgen Sweden kommer du serva och underhålla våra olika maskiner, främst inom asfaltläggning. Du har dagliga serviceärenden som innefattar allt ifrån felsökningar och reparationer till garanti, uppgraderingar samt igångkörningar. Du har dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, samt dokumenterar ditt arbete i app/ dator.
Som servicetekniker är du nyckelpersonen i vår leverans till kund och därför ingår det i tjänsten att du ser till att bibehålla och skapa kontakt med våra kunder för långvariga relationer.

Din profil
För denna tjänst söker vi dig som älskar att felsöka, reparera och serva fordon/maskiner, samt förstår vikten av god service.
Troligtvis har du en utbildning inom fordon, el, hydraulik eller liknande. Har du erfarenhet från fordonsbranschen, asfaltläggning, anläggning eller möjligtvis entreprenadmaskiner är det meriterande likaså om du jobbat som fälttekniker inom något annat segment.

Eftersom tjänsten innebär mycket arbete på egen hand är det viktigt att du känner dig trygg i dig själv och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Som servicetekniker har du mycket kundkontakt och det är därför viktigt med en god social kompetens och att du har en vilja att hitta bästa lösningen för kund.
Som person är du strukturerad och effektiv, gillar problemlösningar och ser positivt på det mesta. Eftersom serviceteamet gärna vill fortsätta att jobba som ett lag föredrar vi att du delar med dig av din kunskap till oss och inte är rädd för att be dina kollegor om hjälp.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Kunskaper inom fordon/maskiner.
B-Körkort.
Goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändigt.

Vi erbjuder dig
Wirtgen Sweden AB erbjuder dig en viktig och ansvarsfull roll där du får stor möjlighet att reparera och serva maskiner i världsklass. Du får möjlighet att arbeta i en flexibel organisation som präglas av starkt kundfokus, innovativa problemlösningar och samtidigt en familjär prägel med korta beslutsvägar och bra stöttning. Våra varumärken ger märkesutbildningar både inom applikation och maskinkunskap och erbjuder årligen utbildningar i Tyskland. Du kommer även få interna utbildningar på våra maskiner.

Har du inte tidigare haft en kvinnlig servicechef så är det dags nu. Nea, servicechef, berättar: "Jag leder en avdelning där den enskildes tankar och idéer är betydelsefulla och beslut ska kunna tas ute på plats hos våra kunder. Vi har lätt till förändring och vill bli bättre och göra bättre."

Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Arbetstid: Dagtid, måndag- fredag.
Omfattning: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning
Start: Efter överenskommelse

Du utgår från vår verkstad i Göteborg och jobbar främst runt omkring stor-Göteborg. Du får tillgång till en välutrustad servicebil med alla nödvändiga verktyg och utrustning. Under ett par månader i lågsäsong behöver du kunna veckopendla (mån-torsdag) till Alvesta, Kronobergs län, där vi har vårt svenska huvudkontor.
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Wirtgen Group har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjarned på telefon 073 320 56 35.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Sep 15
Är du redo att ta steget mot en framgångsrik karriär i ett ledande företag inom industriell automation och anslutningsteknik? Vi söker en passionerad och drivande individ, en lagspelare som brinner för att skapa affärer och bygga starka kundrelationer.

Som Account Manager hos Phoenix Contact får du inte bara en roll, du blir en del av något större. Du ges frihet under ansvar och möjligheten att forma och påverka säljorganisationen. Phoenix Contact tror på att ge medarbetare de verktyg de behöver för att blomstra och nå nya framgångar.

Phoenix Contact är en värderingsstyrd organisation som satsar på framtiden och värnar om sin personal. Här genomsyras hela företaget av en stark kultur av trygghet, närhet och öppenhet, vilket skapar en familjär atmosfär.

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att ha ansvar för att utveckla och driva försäljningen inom ditt distrikt inom affärsområdena Industrial Components and Electronics (ICE) och Industry Management and Automation (IMA)

Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att arbeta med frihet under ansvar och få möjligheten att bidra till säljorganisationens utveckling.

I denna roll kommer du att:
bearbeta befintliga kunder, prospektera nya affärsmöjligheter samt boka och genomföra kundmöten både fysiskt och digitalt.
ansvara för att kvalitativt följa upp och skapa kontakt med nyckelpersoner hos dina kunder.
ansvara för att upprätta en försäljningsbudget och säkerställa att försäljningsmålen uppnås.
upprätta och underhålla kontoplaner för dina strategiskt viktiga kunder samt att bygga och underhålla en pipeline som motsvarar tillväxtplanen.
i kundprojekt vara en sammanhållande kraft tillsammans med applikationsingenjörer och produktchefer.

Du kommer att rapportera till försäljningschefen och ha möjlighet att arbeta flexibelt, både hemifrån och från kontoret.

Din profil
Vi söker efter en person med en passion för affärer och möten med kunder. Du ser möjligheter där andra ser hinder och är en driven lagspelare som alltid strävar framåt. Din entusiasm smittar av sig och din kommunikationsförmåga är en viktig tillgång när du bygger starka relationer både internt och externt. Du bör vara prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper och trivas i ett team där samarbete och gemensamma mål är i fokus. Utbildning i Phoenix Contacts komponenter kommer att tillhanda hållas intern, vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom automationsbranschen och har kunskap om marknaden och produkterna.

Du bör även ha erfarenhet av:
arbete med komplexa helhetslösningar och värdesätta affärsmannaskap och långsiktiga kundrelationer.
behärskar både svenska och engelska flytande i både tal och skrift
arbeta med CRM-system och andra program som Office365 och BI-system.
B-körkort.

Övrig information
Placeringsort: August Barks Gata, Göteborg
Start: enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare

Phoenix Contact har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare anders.gustavsson@maxkompetens.se
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 22 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privatägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Ansök nu