Göteborg: Projektledare till LIMAB AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till LIMAB AB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-27 // Varaktighet: Heltid

Vill du utvecklas i rollen som Projektledare? Har du dessutom ett stort intresse för el och mekanik? Då har vi tjänsten för dig!

LIMAB AB utvecklar, tillverkar och säljer beröringsfri mätutrustning baserad på laserteknologi till industriella applikationer. Försäljningen har en exportandel om mer än 90% och är inne i ett expansivt skede. Företaget är ett av de ledande inom sitt område med dotterbolag i USA, Tyskland och Storbritannien.

Just nu behöver LIMAB förstärka sin personalstyrka med en Projektledare! Som Projektledare kommer du ansvara för flera av de systemordrar, kundprojekt, som LIMAB får. En sådan order kan i tid variera från två till tolv månader. Rollen innebär att du blir spindeln i nätet både internt och externt ut mot kund fram till dess att projektet är godkänt. Efter övertagandet från säljaren ansvarar du för allt i projektet, det vill säga beredning, planering och uppföljning av de milstolpar som ingår.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå utav:

• Projektledning av kundprojekt - både standard och kundanpassade system
• Ansvar för projektet från ordergenomgång till projektavslut
• Uppföljning av deadlines
• Kommunikation med kund
• Tillse att nödvändiga resurser (mjukvara/elektronik/mekanik) finns tillgängliga
• Tillse att nödvändiga resurser i produktion finns tillgängliga
• Rättighet att stoppa utleverans tills dess att systemet är till 100% godkänt

Du kommer att ingå i avdelningen System Development som har hand om alla kundprojekt, utveckling av mjukvara, mekanik och el samt service och support. LIMAB exporterar upp till 90% av sin omsättning så mycket av kontakterna är med kunder utanför Sveriges gränser.

Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och jobbar som konsult hos LIMAB. Ambitionen är att tjänsten övergår till en intern anställning hos LIMAB efter konsultperioden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överrenskommelse.

Din profil
Tjänsten kräver ingen erfarenhet av projektledning utan du kommer får en chans att växa in i rollen. Viktigaste är din personlighet och driv. Du behöver däremot ha en allmän teknisk baskunskap och intresse för el och mekanik då detta är en betydande del av LIMAB:s systemleveranser. Att ha ordning och reda är en absolut nödvändighet då det är mycket detaljer i projekten. Vidare ser vi att du besitter en hög social kompetens och trivs med att jobba självständigt såväl som i team.

Krav:

• Grundläggande kunskaper inom el/mekanik
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort ses som meriterande men är inte ett krav

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten kan komma till att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare: kultur, media, film

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare: kultur, media, film.

Projektledare inom marknadskommunikation

Läs mer Apr 8
Nu söker vi en erfaren projektledande marknadsförare som vill skapa positiva kundupplevelser genom inspirerande och relevant kommunikation till våra företagskunder. Tjänsten är ett konsultuppdrag på Göteborg Energi med start omgående och sträcker sig till september.

På marknadsavdelningen har vi ett starkt digitalt fokus med det långsiktiga målet att stärka vår position som den ledande kraften i energiomställningen. Med rätt tajming och relevans vill vi förenkla för våra kunder att göra hållbara val. Det gör vi genom att inspirera och bygga kunskap om våra erbjudanden och initiativ. Just nu driver vi många stora spännande utvecklingsprojekttillsammans med våra kunder och behovet av inspiration, information och kunskap är stort.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Du kommer till största delen att fokusera på våraföretagskunder och har ett nära samarbete medförsäljningsavdelningen. Bredare varumärkesbyggande aktiviteter ingår också i tjänsten.

Tillsammans med kollegorna på marknadsavdelningen kommer du att:
• Projektleda kommunikationsinsatser i tvärfunktionella projekt
• Planera relevant och inspirerande innehåll i våra egna kanaler – framför allt webb, nyhetsbrev, LinkedIn och vår egen webinar serie.
• Planera och boka medverkan i köpta kanaler
• Skapa segmenterade kommunikationsplaner inklusive kundresor, tidplaner, budget och arbetsfördelning.
• Beställa material hos våra byråer – filmer, kampanjer, artiklar, illustrationer mm
• Löpande följa upp effekten av aktiviteterna och ge förslag på ständiga förbättringar

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning på marknadsföring och kommunikation eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Vi ser det som skallkrav att du har jobbat inom energibranschen och har kunskaper om elnät.

I övrigt har du:
minst 5 års erfarenhet av strategiskmarknadskommunikation
minst 2 års erfarenhet av att leda arbetsgrupper med interna och externadeltagare
minst 3 års erfarenhet av att köpa och optimera digital annonsering i samarbete medmediabyrå
dokumenterad erfarenhet av att kartlägga och använda kundresor i kommunikationsuppdrag
dokumenterad erfarenhet av content marketing

Vi tror att du är nyfiken, innovativ och vill bidra medförslag på förbättringar som leder till resultat både på kort och lång sikt. Du är kreativ och har lätt för att formulera dig både muntligt och skriftligt. Ett eget intresse för hållbarhet och energifrågor kommer hjälpa dig i arbetet att ta fram relevant och inspirerande kommunikation om ibland komplexa frågeställningar.

Du gillar att nätverka och har lätt för att skapa goda relationer med kollegor, partners och kunder. Du stimuleras av att växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter, lyfter blicken för helheten men säkerställer samtidigt att detaljerna finns på plats.

Marknadsavdelningen, som ingår i verksamhetsområdet Marknad och Försäljning, ansvarar för all marknadsföring till våra kunder och har ett nära samarbete med kommunikationsstaben. Avdelningen driver också arbetet med att skapa och förmedla kundinsikter inom företaget.

Ansök nu

Projektledare till Västsvenska Handelskammaren

Läs mer Mar 14
Trivs du i en dynamisk miljö och har passion för utveckling och projektledning? Västsvenska Handelskammaren söker en engagerad projektledare med förmågan att kunna identifiera möjligheter inom kompetensförsörjning. Om du lockas av att vara en del av en organisation där du kan påverka och vara nära verksamhetens puls, kan detta vara din nästa utmaning. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Västsvenska Handelskammaren arbetar för att stödja tillväxt, utveckling och hållbarhet i regionen. De engagerar sig också i att påverka och främja kompetensförsörjning och driva initiativ som gynnar näringslivet. I rollen som projektledare kommer din huvudsakliga inriktning vara att säkerställa kompetensförsörjning inom vuxenutbildningar.

Västsvenska Handelskammaren är för närvarande i det avslutande skedet av projektet Yrkestrainee. I inledningen av din tjänst kommer du och en kollega att fullfölja detta projekt under det kommande året och ta ansvar för att sammanställa en rapport som tydligt redogör för projektresultaten. Denna rapport kommer att utgöra ett värdefullt underlag för kommuner, utbildningsanordnare och branscher vid uppstart av utbildningsspår enligt Yrkestrainee-konceptet.

Efter detta öppnar sig möjligheter och visioner för nya projekt. En potentiell inriktning är att genomföra en kompetenskartläggning, där målet är att avsöka möjligheter och identifiera områden där det råder brist på kompetens. Den resulterande kartläggningen kan sedan fungera som en värdefull riktlinje för att bedöma vilka utbildningsprogram som kommer att vara relevanta och betydelsefulla för framtiden.

Du erbjuds
- Att bli inkluderad i en öppen och gemensam företagskultur
- En chans att bidra till samhällets utveckling i en tid av kompetensbrist
- En dynamisk position där ditt bidrag kommer att göra stor skillnad
- Bra förmånspaket såsom friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring m.m.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Aktivt delta i utveckling, planering och genomförande av framtida projekt
* Analys och identifiering av områden med kompetensbrist för att upptäcka möjligheter och strategiskt hantera dessa brister
* I samarbete med en projektledare initiera kontakt med potentiella arbetsgivare för individer involverade i samtliga delar av projektet
* I samverkan med en projektledare planera och genomföra referensgruppsträffar samt digitala möten med styrgruppen och expertgruppen
* I samarbete med en projektledare ha ansvar för kommunikationen med samverkansaktörer och skolor
* Bistå i arbete med att skriva debattartiklar och annat opinionsarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom ett relevant ämnesområde till exempel ekonomi eller samhällsvetenskap
- Har erfarenhet av projektledning och dess processer
- Har erfarenhet av budgethantering
- Har en mycket god skrivvana
- Talar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av påverkansarbete
- Erfarenhet av analysarbete och statistik
- Erfarenhet av att arbeta i projekt med offentlig finansiering
- Erfarenhet av projektutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Lyhörd
- Analytisk
- Initiativtagande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Västsvenska Handelskammaren här!

Ansök nu

Är du Atalantes nya projektledare?

Läs mer Mar 6
Är du Atalantes nya projektledare?
Om Atalante
Atalante är en konstnärsdriven scen för gästspel och egna projekt där det nyskapande och experimentella uppmuntras. I fokus står den samtida scenkonsten med den nutida koreografin och experimentella musiken som nav men vi arrangerar även filmvisningar, konstutställningar och festivaler där det ges utrymme för kulturdebatter och samtalsbarer. Atalante ligger på Övre Husargatan 1, granne med Skanstorget i gränslandet mellan Linnéstaden och Vasastan i Göteborg. Scenen startades 1987 av dansgruppen Rubicon och hette då Unga Atalante. I dag är Atalante ett starkt kraftcentra i Sveriges dans och konstliv. Atalantes verksamhets medfinansieras av Kulturrådet, Västra Götalandsregionen och Göteborgs Stad.
Atalante är en ideell förening med 5 tillsvidareanställda: två tekniker, två producenter och en verksamhetsledare. Samtliga utgör scenens konstnärliga råd och fattar gemensamma beslut kring verksamheten och repertoaren. Atalante har också timanställd biljett- och barpersonal.
Vi söker
Vi söker en projektledare som initierar och genomför projekt inom verksamheten. I din roll som projektledare är du en en del av Atalantes konstnärliga utvecklingsarbete. Du utformar förslag på arrangemang och projekt med syfte att främja det fria scenkonstfältet, dess utövare och dess publik. Beslut om projekt tas gemensamt med det konstnärliga rådet som består av Atalantes produktionsteam inom teknik, administration och ekonomi. Du samarbetar tätt med Atalantes övriga personal och den dagliga verksamheten, och följer det som händer på scenen. Du skall kunna företräda scenen och leda samtal med artister och publik i olika sammanhang. Du planerar och utformar ditt arbete i samråd med Atalantes personal och den löpande verksamheten, men arbetar också självständigt. Du har god kännedom om det fria konstfältets ekosystem, samt ett intresse för publikutvecklingsarbete.
Din bakgrund
Vi söker dig som har:
– Relevant högskoleutbildning eller motsvarande
– Erfarenhet av projektledning inom kulturområdet
– Erfarenhet av budgetarbete och ansökningsförfarande
– God vana av att kommunicera i tal och text på både svenska och engelska
– Kompetens inom digitala verktyg och program för ordbehandling, layout, och liknande
– Ett brett kontaktnät inom främst det nationella scenkonstfältet, men gärna också med internationella artister och konstnärer
Atalante erbjuder
– En mångsidig arbetsplats där det finns utrymme att utveckla egna idéer och främja det konstnärligt nyskapande
– Flexibla arbetstider
– Hälsofrämjande arbetsplats med tillgång till friskvårdsbidrag
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning)
Omfattning: Deltid, 50%. Dagtid – kvällar och helger förekommer.
Tillträde: 2024.08.01 eller enligt överenskommelse
Atalante tillämpar likalönsprincip.
Hur du ansöker
Skicka ditt CV med referens, tillsammans med ett personligt brev där det framgår information om dig som söker, och dina tidigare arbetslivserfarenheter, personliga kvalitéer och meriter som du anser är relevanta för tjänsten.
Skicka din ansökan till atalante@atalante.org senast den 14 april 2024.
För frågor om tjänsten kontakta producent Tomas Persson Carlberg eller producent Amanda Nordmark:
Telefon: 031-711 82 00
E-post: atalante@atalante.org

Ansök nu

Utvecklingsledare Barn och unga till kulturförvaltningen

Läs mer Feb 13
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra skillnad för kulturens roll i barns och ungas liv i Göteborg? Enheten för Kulturstöd är en del av Göteborg Stads kulturförvaltning. Vårt mål är att skapa förutsättningar för ett mångsidigt och dynamiskt kulturliv i hela staden. Det gör vi bland annat genom att rådgivning och fördelning av ekonomiska stöd till det fria kulturlivet, där barn och ungas tillgänglighet till konst och kultur är särskilt prioriterad. På enheten för Kulturstöd, med kontor på Östra Hamngatan i centrala Göteborg, jobbar idag 13 engagerade medarbetare. Nu söker vi en utvecklingsledare med ett särskilt fokus på att göra konst och kultur tillgänglig för stadens barn och unga.

I rollen som utvecklingsledare kommer du att samarbeta nära med stadens olika förvaltningar för att förbättra strukturerna för barn och ungas tillgång till och delaktighet i konst och kultur. Det gör du bland annat genom att utveckla strategisk samverkan kring folkhälsa, trygghet, delaktighet och barn- och ungkultur i stadsområdena samt strategisk samverkan med Västra Götalandsregionen, bland annat utifrån det regionala arrangörsstödet. Dessutom kommer du att samordna och driva utvecklingsprojekt samt genomföra behovsanalyser som stödjer enhetens strategiska arbete.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten som utvecklingsledare krävs en avslutad eftergymnasial utbildning inom kultur, humaniora, samhällsvetenskap eller socialt arbete. Du är väl förtrogen med barnkonventionen och barnrätt och har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och ungas delaktighet och inflytande, gärna med inriktning mot kultur. Du har erfarenhet av projekt- och processledning och har i samarbete med olika aktörer både drivit och deltagit i förändringsarbeten. Genom dina tidigare arbetserfarenheter har du skapat dig kunskap om kulturens betydelse för barn och unga samt ha inblick i kulturlivet och kulturskapares förutsättningar.

För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat. Du är kommunikativ och samarbetsinriktad och kan tydligt förmedla idéer och information i syfte att skapa förståelse. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra och du söker kontinuerligt vägar att förbättra och utveckla ditt arbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, sektoröverskridande samarbete som involverat olika typer av aktörer och samhällsområden, kulturpedagogiskt arbete med barn och unga, arbete med barnkonsekvensanalys, barnbokslut eller motsvarande analyser.

Om du känner att denna beskrivning passar in på dig och du brinner för kultur för barn och unga, ser vi fram emot din ansökan. Tillsammans kan vi göra skillnad för kulturens roll i barns och ungas liv i Göteborg.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Eurocoach for Djurens Rätt's European tour (fixed term May - October)

Läs mer Feb 19
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Do you want to work for Djurens Rätt this summer? We are looking for a person who wants a fun and challenging job as a tour coach for our European tour. It is natural for you to take on a coordinating role with responsibility for others. You are outgoing and feel comfortable engaging and leading a team. You enjoy traveling and being away from home for long periods. We are looking for a tour coach for Djurens Rätts Eurotour where the position is based in one of our offices in Stockholm, Malmö or Gothenburg.

The summer tour is Djurens Rätts's recurring information tour that we have run since 2006. The summer tour aims to spread information about the situation of animals and to influence the public to take a stand for animals. During a few busy and exciting months, we visit summer events, streets and squares to spread information, discuss animal rights and recruit new members to the organization. Read more at www.djurensratt.se/sommarturne.

This year, for the first time, our summer tour will visit other countries in Europe. The position will therefore be based on traveling abroad with a team and arranging tour stops with local partners. Fluent English is a basic requirement as the majority of communication takes place in English, knowledge of Swedish and other languages is meritorious.

Tasks in brief  

During the tour season (May, June, July, August, September and October), in consultation with the Eurotour manager, carry out Djurens Rätt's international tour.

The position involves traveling to and between European countries and extended periods abroad.

Setting up and dismantling the stand, packing and taking responsibility for materials and equipment, and reporting the results after each tour stop.

Supervising and enthusing volunteers during the tour stops.

Being the site coordinator at tour stops.

Involving relevant target groups in the tour's activities and coaching volunteers in this task.

In direct and outreach conversations with the public, highlighting Djurens Rätt's work areas and campaigns, based on what is prioritized during the time period.

Coordinating international tour stops with local partners.

Being a good ambassador for Djurens Rätt and contributing to increased public confidence in the organization.


Qualifications and characteristics  

 You have a B driving license and good driving skills.

You are prepared to travel extensively, to and between European countries, and to spend long periods abroad.

You are prepared for the work to be physically demanding, e.g. packing for tour stops.

A large part of the tour stops are on weekends.

You have the ability to plan and prioritize.

You like taking responsibility and working to engage and motivate the people around you.

You are social and enjoy talking to different types of people. You are creative and enjoy a variety of tasks.

You share the organization's animal rights values. In the workplace, we all eat vegan.

Experience from working within Djurens Rätt or similar organizations (either as an employee or as a volunteer), is seen as an important merit.

Great emphasis is placed on personal suitability.


Conditions of employment:  

Temporary full-time position during the months of May, June, July, August, September and October.

Salary:  

Salary is individual and the salary level is adapted to the non-profit sector. The workplace is covered by a collective agreement.

Contact person:  

Eliza Chmurzynska, HR Manager, 08-555 914 84, eliza.chmurzynska@djurensratt.se.

Trade union contact person:  

Liv Linder, Chairman of Unionenklubben 08-555 914 28, liv.linder@djurensratt.se.

Application:  Last application date: February 25.

Djurens Rätt strives to be an inclusive workplace for everyone, regardless of sexual orientation, gender identity and expression, faith, ethnicity, origin, disability, age or other grounds for discrimination.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Servicetekniker till Mekano

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Apr 15
Nytt
Har du erfarenhet av mekaniskt arbete? Har du ett intresse för elmotorer, växlar, lager och pumpar? Då har vi tjänsten för dig!

Mekano i Sävedalen AB är en komplett leverantör av högkvalitativa produkter och servicetjänster med stor fokus på service och kostnadsbesparingar för kunden. Vår organisation kännetecknas av stor mångsidighet och hög flexibilitet. I vår verkstad renoverar vi främst elmotorer, växlar och pumpar. Vi lindar även om elmotorer, samt utför många installationer hos våra kunder. Mekano i Sävedalen AB är sedan 2021 en del av börsnoterade Momentum Group som har rötter i en drygt 100-årig framgångsrik företagskultur med ursprung i Bergman & Beving.

Som Servicetekniker kommer du att arbeta med reparationer av pumpar och kringutrustning på verkstad och ute hos kunder. De flesta kunder finns i närområdet så väldigt få övernattningar förekommer.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och att du får en anställning hos Mekano. Du förväntas kunna starta omgående eller enligt överenskommelse och tjänsten är på heltid. Arbetstiderna är förlagda mellan 07.00- 16.00 måndag till fredag, men helgarbete kan förekomma.

Din profil
Vi söker dig som:
• Har en verkstadsteknisk utbildning och erfarenhet av mekaniskt arbete
• Har B-körkort
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande är om du:
• Har goda kunskaper och erfarenheter av elmotorer, växlar, lager och pumpar

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper! Vi ser att du är självgående, initiativtagande och ansvarsfull som person. Du har en hög servicekänsla, god samarbetsförmåga och bör vara inställd på att ha mångskiftande och varierande arbetsuppgifter. Vidare har du ett stort driv och vill ständigt lära dig nytt inom området.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Servicemekaniker till JOAB

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Mar 15
Har du en utbildning eller erfarenhet inom fordonsteknik? Har du dessutom goda kunskaper inom fordonsel? Då har vi tjänsten för dig!

JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. De utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers, lastväxlare, fastflak med kran, marknadens smartaste skiftessystem Cameleont™ samt sopbilar. JOAB är även en exklusiv distributör av HMF kranar i Sverige och Finland. Deras kunder är privata och kommunala återvinningsentreprenörer, åkerier, lastbilstillverkare, lastbilsåterförsäljare samt andra påbyggare. Mer än 50 års erfarenhet inom branschen har gett de en bred kunskap kring området.

Just nu behöver JOAB utöka sitt team och söker därför efter kompetenta servicemekaniker till deras verkstad i Göteborg. Som mekaniker arbetar du med service, felsökning och reparation av JOABs påbyggnader så som lastväxlare, liftdumpers, kranar samt sopbilar. Arbetet innehåller problemlösning inom mekanik, hydraulik, styr & regler och fordonselektronik. Du kommer primärt arbeta i deras verkstad men arbete i fält förekommer också.

Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta i två-skift. Arbetstiderna är förlagda varannan vecka måndag till fredag kl.07.00-16.00 samt varannan vecka måndag till torsdag kl.14.30- 23.00. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överenskommelse.

Din profil
Vi söker dig som:
• Har en utbildning eller erfarenhet inom fordonsteknik
• Har goda kunskaper inom fordonsel
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Har B-körkort

Meriterande är om du:
• Har erfarenhet av hydraulik och pneumatik
• Har erfarenhet inom kran

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper! För att trivas i rollen ser vi att du är ödmjuk och har ett stort driv till att lära dig nytt samt utvecklas inom området. Du är flexibel, tycker det är roligt att lösa problem samt är noggrann. Vidare har du en god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta tillsammans med andra mekaniker.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Heltidsjobb till framtida uppdrag inom kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 15
Nytt
Söker du en ny utmaning inom kundservice eller vill du bygga på ditt CV? Har du ett intresse för det personliga mötet med människor och trivs med serviceorienterade arbetsuppgifter? Då kan vi ha något för dig!

Vi på StudentConsulting i Göteborg har kontakt med flera företag som behöver hjälp med olika uppgifter inom kundservice, både långsiktigt och kortsiktigt. Vi vill därför komma i kontakt med dig som är en driven, serviceorienterad och kommunikativ person som vill representera oss ute hos våra kunder. Vi ger dig möjlighet att knyta kontakt med företag i Göteborgs området och samtidigt bidra med arbetslivserfarenhet genom olika arbetsuppgifter och branscher.

Annonsen avser kommande tjänster hos våra kunder och arbetsuppgifterna ser därför olika ut beroende på vilket företag och i vilken roll du kommer arbeta i. Vi har uppdrag hos kunder inom både kundservice, kundtjänst, reception och ordermottagning där stort fokus läggs på service, kommunikation och support. Även arbetstider, plats och startdatum beror på vilken kund det gäller.

Detta är en öppen annons och är inte riktad till någon specifik kund. Vid en eventuell telefonintervju med dig kommer vi gå igenom de uppdrag vi har inom produktion/industri och se vad vi har som kan passa dig.

Din profil
Vi söker dig som har en prestigelös inställning, positiv energi och är ansvarstagande. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett noggrant men effektivt sätt. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av liknande arbete utan vi lägger stor vikt vid din personlighet.

Du vill förstå och frågar när det behövs - men vill även ta egna initiativ för att hjälpa teamet framåt. Du behärskar svenska väl i såväl tal som skrift och har god samarbetsförmåga.

Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och erfarenheter. Berätta också vilka roller du är intresserad av så tar vi kontakt med dig om vi tycker att du matchar någon av våra tjänster. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Erfaren truckförare sökes inom e-handel på deltid!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 15
Nytt
Har du erfarenhet av att köra skjutstativstruck och vill fortsätta utvecklas? Vi kan nu erbjuda ett spännande, fartfyllt och riktigt roligt jobb till dig som har det där lilla extra!

Just nu söker vi engagerade och initiativtagande truckförare till vår kunds logistiklager i Landvetter, Göteborg. Arbetsuppgifterna består främst av truckkörning (skjutstativ) men det förekommer även andra uppgifter såsom att hantera returer, packning, containerlossning, påfyllning av varor samt andra lagerrelaterade sysslor.

Tjänsten är på deltid och arbetet är förlagt på dagtid måndag-fredag men kvällsarbete kan förekomma.

För detta uppdrag anställs du av oss på StudentConsulting och arbetar hos vår kund som uthyrd konsult.

Din profil
För att lyckas i rollen som truckförare på detta uppdrag behöver du vara initiativtagande och effektiv. Du behöver vara noggrann och en lagspelare som är van att arbeta självständigt såväl som i team. För att klara av tjänsten på bästa sätt behöver du även ha god körvana av skjutstativstruck då det är höga hyllplan och tighta utrymmen.

Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och sammansvetsat team och även om arbetet ställer höga krav på självständighet är samarbetet med kollegorna mycket viktigt. På lagret förväntas alla medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen.

Krav för tjänsten:
- Erfarenhet av aktivt lagerarbete och orderplock.
- Truckbehörighet A1-4+B1-4. Du ska ha kört skjutstativstruck i tjänst.
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
- Kan arbeta mån-ons under våren
- Kan arbeta på heltid i sommar
- Har studier på minst 50% eller annan huvudsakligsysselsättning på minst 50%


Rekryteringsprocessen är löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vi ser fram emot din ansökan, så sök tjänsten redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Miljöarbetare sökes till Ragn-Sells!

Renhållningsförare
Läs mer Apr 3
Vill du arbeta på en arbetsplats där du varje dag, bidrar till ett bättre samhälle? Då läser du helt rätt annons!

Är du utbildad C-chaufför och vill arbeta på ett företag som erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser? Genom att samla in kommunalt hushållsavfall - matavfall eller förpackningsmaterial för Ragn-Sells räkning kommer du att göra skillnad i ditt dagliga arbete.

Under dina arbetsdagar kommer du bekanta dig med hela Göteborg och närliggande områden. Hämtning av hushållsavfall med bak lastande fordon i likväl täta bostadsområden som i centrala delar av staden. Som medarbetare på Ragn-Sells arbetar du i en framtidsbransch där du varje dag bidrar till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Ragn-Sells är ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Din profil
Vi ser att du har C behörighet och giltigt YKB. God svenska i tal och skrift och viss datorkunskap. Erfarenhet av bak lastande lastbil är självfallet meriterande. Som miljöarbetare på Ragn-Sells är du företagets ansikte utåt och du har därför en hög servicekänsla och förstår vikten av goda kundrelationer. Detta arbete passar dig som gillar att vara aktiv under arbetsdagarna – då en stor del av arbetet sker med men utanför lastbilen. Stor vikt läggs vid personligheten och vi ser därför att du är prestigelös, trivs att arbeta i team. Om du dessutom har ett intresse för miljö och teknik får du en stjärna på kanten!

Vi söker dig som vill få in foten i miljöbranschen och hos Ragn-Sells. Du kommer primärt att hjälpa till under sommarperioden. Ragn-Sells är alltid mån om att bevara god kompetens. Efter väl utfört arbete finns stor chans till arbete direkt hos Ragn-Sells. Du kommer att utgå från anläggningen i Partille eller Kungsbacka beroende på uppdrag. Arbetstiderna, dagtid 06–15, måndag till fredag. Uppdraget startar i maj med gedigen introduktion och förväntas pågå till slutet av augusti. Under visstidsanställningen kommer du att bli anställd av StudentConsulting.

Passar du in på beskrivningen ovan? Urval och intervjuer sker löpande, så sök tjänsten redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Deltidsjobb som lagermedarbetare

Truckförare
Läs mer Mar 25
Är du student och söker ett aktivt och utvecklande extrajobb vid sidan av? Är du en erfaren lagermedarbetare och truckförare? Då kan vi ha ett passande deltidsjobb för dig!

Vi på StudentConsulting i Göteborg är nu ute efter att anställa upp duktiga och drivna personer som vill representera oss ute hos våra kunder. Vi ger dig möjlighet att knyta kontakt med olika företag i området och samtidigt bidra med arbetslivserfarenhet genom olika arbetsuppgifter och branscher.

Arbetsuppgifterna hos våra kunder är av varierande karaktär beroende på vilket uppdrag du kommer att jobba på och kräver att du är flexibel och prestigelös. Vi samarbetar med kunder inom lager och logistik och dina arbetsuppgifter kan exempelvis vara orderplock, lossning/lastning av pall, montering, sortering eller truckkörning.

Låter detta intressant? Tveka inte att söka och skriv i din ansökan vad du hade varit intresserad av.

Din profil
Vi söker dig som ser gillar att ta i och arbeta under högt tempo. Du är plikttrogen och förstår att du som enskild anställd har stor påverkan på helheten.

Eftersom arbetet kommer vara av varierande karaktär ser vi att du inte är rädd för att hugga i där det behövs och hoppa rakt in i matchen. Du vill förstå och frågar när det behövs - men vill även ta egna initiativ för att hjälpa teamet framåt.

Krav för tjänsten:
- Du kan svenska flytande i tal och skrift
- God fysik
- Du är ostraffad i belastningsregistret

Meriterande:
- Truckkort och truckvana
- Erfarenhet av liknande arbete

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu