Göteborg: Solcellsmontör till Solifokus

Hitta ansökningsinfo om jobbet Solcellsmontör till Solifokus i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-27 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som solcellsmontör i Göteborg med omnejd. Har du erfarenhet av montering eller har du arbetat som hantverkare tidigare? Vill du arbeta i en spännande och växande bransch med stort miljöfokus? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen
Som solcellsmontör på Solifokus arbetar du varierat i utomhusmiljö tillsammans med ett team om 2 eller 3 personer. Rollen innebär att montera och installera solceller och ställer krav på stort eget ansvar. Vidare arbetar man med egenkontroller och dokumentation. Du utgår hemifrån alt. från kontoret med servicebil ut till kunder runt om i Göteborg med omnejd. Kunderna är allt från privatpersoner, bostadsrättsföreningar till lantbruk och företag. Vidare har du direktkontakt med kunden under monteringen vilket ställer krav på hög kommunikativ förmåga. Arbetet är varierat och sker på höga höjder vilket förutsätter att du inte är höjdrädd. Arbetstiden är förlagd på dagtid ca.06.45-16.00.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Solifokus med Randstad. Du blir anställd av Solifokus. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden


Montering av solceller
Installation
Dokumentation
Egenkontroller




Kvalifikationer
Vi tror att du tidigare arbetat i en roll som montör, hantverkare, takläggare, golvläggare, ställningsbyggare, snickare eller liknande men det är inget krav, vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Har du tidigare arbetat med egenkontroller och dokumentation är detta meriterande. Som person är du driven, serviceinriktad och noggrann. Vi tror att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och kan arbeta både självständigt och i team. Du är flytande i svenska i tal som skrift och B-körkort är ett krav för tjänsten.

Om företaget
Vi på Solifokus har lång erfarenhet av att hjälpa såväl privatpersoner som företag att bli mer hållbara med hjälp av solceller, solcellsbatterier och laddboxar. Med bred expertis och en stor passion för en grön framtid hjälper vi dig hela vägen från första konsultation till färdig installation. Tillsammans visar vi vägen mot en hållbar framtid.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Montör, el- och teleutrustning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Montör, el- och teleutrustning.

Masttekniker

Läs mer Apr 11
Som arbetsgivare eftersträvar vi en trivsam arbetsplats med varierande projekt. Vi ska utveckla branschen med nya talanger samt ha den spetskunskap/erfarenhet som många projekt kräver.
Vi samarbetar med många intressanta kunder i Sverige och har erfarenhet av att varit en del i några av Sveriges största/komplexa projekt inom installation tex, sjukhusbyggnation, infrastrukturprojekt, arenabyggen och stora gallerior. Men en stor del av våran verksamhet består också av mindre lokala projekt och servicearbete med lokala samarbetspartners runt om i Sverige.
Vi söker en driven tekniker med intresse eller erfarenhet av de nämnda arbetsuppgifterna. Du är tekniskt intresserad och van vid att möta kunder och vara ett gott föredöme som representant för ditt företag.
Om man är rätt person kommer det finnas stora möjligheter att utvecklas i tjänsten.
Krav:
# Erfarenhet och utbildning inom installation av el/tele/fiber
# God datorvana
# Mycket bra svenska och engelska i tal och skrift
# B-Körkort
# Ej höjdrädd


Meriterande:
# Erfarenhet av arbete på höga höjder
# Arbetserfarenhet som masttekniker
# Erfarenhet inom telekom


Tactpartner värnar om en god arbetsmiljö och långsiktiga kundrelationer. Där är du som anställd en viktig del. Vi söker därför dig som sätter kvalité och säkerhet i första rummet. Att samarbeta och stötta varandra i teamet på ett prestigelöst sätt är också en viktig del för att alla ska trivas.
Ditt arbete kommer ske i team på 2-4 personer som underhåller, uppgraderar och bygger ut 4G och 5G-näten. Både arbeten i mast och på mark i anslutande teknikbodar. Installation/montage av antenner, kabeldragning, fiber, nätverk, switchar och konfigurering av den installerade utrustningen.
Tjänsten kommer vara med utgångspunkt från Göteborg men i arbetet kommer det även förekomma resejobb.
Eget driv och intresse är viktigt, har du bara viss erfarenhet av liknande arbete kan vi bygga på dig specialistkompetensen och de utbildningar som behövs för att du ska kunna utvecklas till en självgående tekniker.

Ansök nu

Montör-Göteborg

Läs mer Mar 22
Om företaget

KH-Maskin AB är ett svenskt bolag som ägs av ­nska KH-Koneet Oy. KH-Koneet gruppen i Finland har ?era agenturer, så som Kobelco, Kramer, Wacker Neuson m?. Det svenska aktiebolaget omsatte 2022 ca 700 miljoner kronor. De är idag en organisation med ca 50 anställda i Sverige på våra anläggningar Stockholm, Enköping, Jönköping och Göteborg. Deras ambition är att utöka deras serviceverkstäder med medarbetarna för att möta deras kunders behov. En viktig strategi för de för att möta våra kunders behov är att ha korta ledtider på både reservdelar och tjänster, därför söker vi nu ytligare en fälttekniker till Stockholm.

Affärsområdena i KH-Maskin består av:

-Försäljning av grävmaskiner från Japanska Kobelco, Wacker Neuson och Kramers sortiment.

-Fältservice och verkstadstjänster

-Reservdelar och tillbehör till grävmaskiner

-Gummilarver

Din framtid

Som utrustare hos KH-Maskin kommer dina arbetsuppgifter bestå av att klaragöra sålda maskiner med deras standard montage samt kundanpassningar. Andra arbetsuppgifter kan vara att delta och komma på nya lösningar på olika montage samt utveckla deras utrustningsverksamhet tillsammans med kollegor och arbetsledning. Deras mekaniker och montörer har tillgång till alla specialverktyg och dokumentation som krävs för att kunna lösa de problem de ställs inför och de anordnar utbildningar med leverantörer som är specifika för de maskiner de arbetar med.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett genuint intresse av maskiner och som visar stort engagemang och ansvarstagande för att leverera den bästa tänkbara servicen till kunderna. Vidare är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt för att leverera i en arbetsmiljö som ibland har ett högt tempo. Du behöver ha en teknisk utbildning som grund samt goda kunskaper inom elektronik och hydraulik för att kunna arbeta i dessa system.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande tjänst och speciellt meriterande om du har erfarenhet av arbete på större grävmaskiner. Du behöver även ha grundläggande kunskap av teknik, maskinteknik eller utbildning och/eller erfarenhet från tidigare arbetsplatser.

För att kunna möta kundernas behov behöver du ibland även kunna jobba övertid. Vidare vill vi att du har datorvana då justeringar och kalibreringar i hydraulsystem sker med diagnosutrustning, du hanterar även mail och Office program med enkelhet samt har bra kunskaper i engelska likväl som svenska i tal och skrift då arbetet innebär mycket kontakt med kunder och leverantörer.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vad KH-Maskin erbjuder

De erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete där du med hjälp av servicebuss arbetar med att serva och reparera maskiner ute hos slutkund. Du kommer vara en mycket viktig del av deras serviceverksamhet då du möter kunden direkt ”face to face” och de värderar dina tekniska, administrativa och sociala kompetenser högt. Detta är en möjlighet att vara en del av deras viktigaste team som bidrar till om kunden väljer KH-Maskin som leverantör vid nästa maskininköp.

MH-Maskin AB har ett samarbete med Kraftsam Rekrytering och Bemanning, så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.

I denna rekrytering samarbetar KH-Maskin AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Skåpmontörer till globalt teknikföretag

Läs mer Mar 16
Är du tekniskt lagd och vill arbeta som skåpsmontör på ett nytt projekt ute i Arendal? Gillar du fysiskt arbete och att arbeta i lag så är detta tjänsten för dig. Sök redan idag då urval sker löpande & behovet är omgående.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu skåpsmontörer till vår kund som skall öppna upp en ny lokal i Arendal för ett projekt under året. Detta projekt har tillkommit tack vare ett ökat behov från företagets kund sett till leveranser som förväntas genomföras under detta år. I denna tjänst kommer du tillsammans med dina kollegor att hantera hela processen kring montering av skåp som skall ut till företagets kund. Arbetet är förlagt på dagtid och planerar att pågå under 2024. Du kommer att anställas som konsult av oss på Academic Work och bakgrundskontroll samt drogtest genomförs på samtliga konsulter.

Du erbjuds
- Möjlighet att få arbeta för ett globalt teknikföretag
- En engagerad konsultchef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Montering av skåp
* Demontering av dresspack på en robot och komplettering av ny dresspack enligt instruktion.
* Packning av kompletta leveranser for vidare transport
* Truckkörning förekommer för de med truckkörkort


VI SÖKER DIG SOM
- Talar svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet
- Har en godkänd gymnasial utbildning från ett yrkesgymnasium
- Erhåller erfarenhet av monteringsarbete eller likställt
- Har ett tomt belastningsregister & godkänt drogtest

Det är meriterande om du har
- Arbetat som skåpsmontering sedan tidigare
- Besitter ett godkänt Truckkörkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Resande skyltmontör sökes till vår kund i Göteborg

Läs mer Okt 19
Du kommer att arbeta med montering hos vår kund och det är viktigt att du är snabblärd och kan hålla ett högt tempo.

Du som söker denna tjänst är noggrann och värdesätter kvalité i ditt arbete. I arbetet ingår resor runt om i landet, oftast med en eller flera kollegor.

Krav för tjänsten:

- B-körkort

- Hantverksvana

- Kunna vara på resande fot flera dagar i rad

Meriterande:

- Kunna både jobba bra självständigt och i grupp.

- Kunna jobba i ett högt tempo och ha många bollar i luften samtidigt.

- Erfarenhet av montering ute på fält



Det är även meriterande att ha tidigare erfarenhet ifrån montering eller byggbranschen i någon form. Erfarenhet av elkunskap är ett plus men inte nödvändigt. Eftersom arbetet är fysiskt krävande är det viktigt att du är i god form. Vi värdesätter en positiv attityd och att du har en stark vilja att jobba.

Ansök nu

Tekniska montörer till Emerson

Läs mer Jan 9
Om företaget
Vi söker nu nya kollegor till Emerson i deras moderna lokaler i Mölnlyckes företagspark. Emerson är världsledande inom högteknologiska radarlösningar. De kombinerar avancerad teknologi och branschledande expertis för att skapa hållbara lösningar för de viktiga kunder och verksamheter de hjälper till att utveckla.

Vill du jobba i en innovativ miljö med goda utvecklingsmöjligheter? Läs vidare!

Dina arbetsuppgifter
Som teknisk montör på Emerson är du delaktig i flera moment inom produktionen och du arbetar efter ett rotationsschema inom produktionsgruppens olika arbetsstationer. Emerson arbetar framgångsrikt i produktgrupper där samtliga medarbetare ansvarar för att rätt produkt levereras i rätt tid och med kvalitet. Arbetsuppgifterna varierar mellan de olika produktionsmomenten och som montör har du bland annat arbetsuppgifter som:

• Montering
• Test/kalibrering
• Förpackning
• Programmering
• Kontinuerligt förbättringsarbete som är relaterat till produktionssystemet


Din profil
Vi söker dig som är en strukturerad problemlösare, som trivs bäst av att arbeta i grupp och tar stort ansvar för att dina och gruppens arbetsuppgifter utförs med hög kvalitet. Du har ett naturligt driv och en hög arbetsmoral. Du är effektiv i ditt arbetssätt och positiv till nya utmaningar. Som person är du praktiskt lagd och är inte rädd för att ta i när det behövs. Du trivs med att arbeta i en dynamisk organisation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har en teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av mekanisk- och elektronisk produktion. Vidare har du kompetens inom tillverkningsindustrin och god datorvana och behärskar Office/IT-system. Du har goda kunskaper i att tala, läsa och skriva på svenska och engelska. Emersons koncernspråk är engelska.

Verkar tjänsten intressant? Vi tillämpar löpande urval då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Vi ser gärna att du skickar din ansökan via www.soderco.se så snart som möjligt. Anställningen är hos Söder & Co och arbetet utförs hos vår kund. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullservice företag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Studio Engineer Interior Icon Specialist

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 15
Job description
We are looking for new colleague to join our team in a new automotive assignment as a Studio Engineer Interior Icon Specialist.
In this role, you will ensure the communication of component functionalities are conveyed in an intuitive manner using the correct icons, following ISO
regulations and other standards. This role involves close collaboration with various stakeholders including designers, engineers, digital modelers and project leads to facilitate the timely delivery of necessary assets and support materials. You participate throughout the entire design process, from first concept to detailed design, although you will be most active after the project has reached theme definition phase.
As a consultant with us at Randstad Digital, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Digital, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
Please apply at www.randstad.se, no later than 2024-05-02. If you have questions, please contact emma.johansson@randstad.se. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Responsibilities
Receiving and Processing Requests:
Gather component function lists and switchmaps at project initiation.
Monitor component evolution, providing support to Interior designers and syncing with HMI icon library responsible.
Receive requests via project meetings, emails, chat, Jira, or self-generated from design reviews.
Ensure existing function icons are documented from approved data sources and maintain version control.

Timely Deliveries:
Deliver assets anywhere from concept stage to final design, depending on availability and project phase.
Distribute deliverables to designers and modellers via project collaboration platforms.

Delivery Format:
Provide assets in PDF format for reference and DXF format for CAD/DSM import.
Fulfill requests for other formats such as SVG/PNG for VR applications.
Include icons and metadata, scaled, with appropriate line-weight and positioning on CAD designs.

Adapting to Workflow Changes:
Adjust workflow as design operations transition between entities.
Continue support through collaboration folders, ensuring smooth handover.
Adapt to changes in transparency and structure, particularly in response to trends.

Collaboration with Design and Engineering Teams:
Respond to requests and tasks from the Interior Component team and occasionally from the HMI & UX team on a weekly basis, focusing more heavily on later project phases.
Address functions transitioning between digital and physical realms, ensuring consistency and visual integrity.
Be the speaking partner to Engineering side in all projects and the one who actively seeks out what parts need icons and what symbol is to be represented in every project.

Legal requirements:
Stay up to date on ISO regulations and other legal demands related to automotive icons.


Qualifications
Requirements
Degree in Graphics design, Interaction design, human computer interaction, or related field. Or equivalent relevant education.
Proficiency in a graphic design or CAD software, particularly Adobe Illustrator.
Proficiency in Figma, the industry-leading design and prototyping tool
Proficiency in project management tools such as Jira and collaboration platforms like Teams and SharePoint.
Knowledge about ISO regulations and other legal demands around automotive icons.
Knowledge about different demands on line thicknesses, curvature etc, for different manufacturing methods (printing, etching, molded, backlit, chromed etc).
Minimum 7 years relevant work experience.
+10 years solid working experience from automotive industry is required.
Experience from collaborating with multidisciplinary teams of designers, researchers, engineers, strategists and product managers throughout the design process.
Fluent in English, spoken and written.
Work will be performed in Studio in Sweden

Personal attributes:
Strong attention to detail with the ability to maintain accurate documentation and version control.
Excellent communication skills to collaborate effectively with cross-functional teams.
Ability to adapt to changing workflows and priorities.
Self-organized with a strong ability to manage own projects and timelines effectively.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad technologies i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 25
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer? Gillar du (som vi) att nörda ner dig i IT/Tech-världen och motiveras av att få träffa kunder samt kandidater som har koll på de senaste teknikerna? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Göteborg helt rätt för dig.

Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Tech arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360- gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär.

varför ska du jobba hos oss?

Hos Randstad Technologies har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega till teamet! Här arbetar vi i olika åldrar med differentierad erfarenhet och bakgrund, både självständigt och som team. Vi är med andra ord som våra kandidater; olika. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba som ett team. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de mest attraktiva företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och

prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss (https://www.randstad.se/om-oss/)

ansvarsområden

Du kommer att ansvara för:

- försäljning - bearbetning av befintliga och nya kunder.

- framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester.

- search i olika forum såsom Linkedin Recruiter, Stackoverflow, GitHub, Monster mm.

- att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater.

I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från supporttekniker till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt!

din bakgrund

Vi söker dig som har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT/Tech. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.

Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation.

personliga egenskaper

Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

Det viktigaste är att du har ett eget driv och kan sätta din egen agenda. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i dialog med såväl kunder som kandidater och du är professionell i ditt bemötande. Vi ser gärna att du är kreativ och tänker utanför boxen när det gäller IT-rekrytering och hur man lockar de bästa IT- specialisterna.

placering och omfattning

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-02-25. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se.

om randstad technologies

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

montör

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Mar 19
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från produktion och montering? Eller önskar du att få in en fot i denna bransch? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi på Randstad montörer till kommande uppdrag i Göteborg.
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på uppdrag men kan innefatta montering i produktionen, maskin- samt processoperatör.

Kvalifikationer
Har goda kunskaper i svenska tal och skrift
Har ett tekniskt intresse
Är noggrann och kvalitetsmedveten
Har lätt att lära sig samt följa instruktioner
Har god samarbetsförmåga
B-körkort
Flexibilitet med arbetsplats samt arbetstid

Har du arbetat med montering tidigare eller har en annan teknisk bakgrund eller en gymnasieexamen från ett praktiskt program är det meriterande.
Det viktigaste är dock att du är positiv, engagerad och har en vilja att lära dig nytt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Administratör

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör med ett intresse för HR-frågor? Är du van vid att hantera en stor mängd data på ett strukturerat sätt, samtidigt som du har många bollar i luften? Då är du den administratör vi söker till vår kund i Mölnlycke! 
Som administratör kommer du att arbeta med att stödja kunden inom HR-relaterade frågor såsom att säkerställa att korrekt information finns inne i personaldatabasen, assistera med anställnings förändringar, övervaka HR-avdelningens mailinkorg, samt vara behjälplig när det kommer till att ta fram nödvändig dokumentation till medarbetare som reser med A1 intyg. Vi ser därför att du som person är van vid att hantera en stor mängd data, samt att du gärna har ett intresse för människor. Vidare är du en social person som är duktig på att arbeta noggrant och strukturerat. 
Tillträde för denna tjänst är omgående och intervjuer kommer att ske löpande. Ifall du är intresserad sök redan idag! 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss

Ansvarsområden
Säkerställa noggrannhet i personaldatabasen
Bevaka personal mailen
Extrahera och analysera data från HR-systemet för att generera rapporter
Uppdatering av mallar och intranät
Koordinera alkohol och drogtester
Assistera medarbetare med nödvändig dokumentation och support


Kvalifikationer
Mycket goda kunskaper i excel
Erfarenhet av att hantera stor mängd data
Tidigare arbetslivserfarenhet som administratör
Stark kommunikationsförmåga
Förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med HR-system


Erfarenhet
Microsoft Office
HR Analytics
Administrativ verksamhet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Algorithm developers

Kravanalytiker
Läs mer Mar 27
Job description
We have a customer who is building AI based solutions for product development in
automotive industry. We are now looking for algorithm developers for one of their product teams. As
member of this team, you will take part in building the new AI powered toolchain for product development
within automotive.


To thrive in this role, we think that not only do you have a passion for cutting edge technology and software
development, but also to take part in forming a brand-new development organization with the values,
mindset and software development culture to become the most attractive workplace in Gothenburg.

Responsibilities


• Contribute to the scientific core concept of the product
• Create algorithms for AI powered frameworks
• Develop dedicated interfaces for specific engineering programs
• Contribute to software implementation for AI powered frameworks
• Work together with stakeholders in other product teams
• Align product core concept with domain experts within the company
• Support the product owner with test strategies and follow up of core product functions

Qualifications
Familiar with Devops and software release process
Python, Postgre, Rest api, Linux, CI/CD
Experienced in AI frameworks such as LangChain, AutoGPT, AutoGen, MetaGPT, etc.
Strong experience working with LLMs (Open source LLMs, OpenAI, etc.)
Prompt Engineering, RAG, Fine-Tuning
Microsoft Azure AI Services
OpenAI api
Experience of working in Agile environment


Nice to have:
Web development
CAD design, CATIA
Visual Basic, C++
Multitalented in Linux technologies
Work experience in multicultural environments
Continuous Integration experience

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 22
Arbetsbeskrivning
Mölnlycke Health Care söker nu en Customer Experience Specialist. Syftet med denna position är att bidra till en smidig och problemfri kundupplevelse för Mölnlycke Health Cares kunder. I rollen som Customer Experience Specialist kommer du att ansvara för ta emot och behandla beställningar och förfrågningar enligt Mölnlyckes riktlinjer. Du kommer även att hantera klagomål relaterade till leverans och fakturering för att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
vara den första och främsta kontaktpersonen för alla kundinteraktioner
ta ansvar för order till faktura-processerna för att säkerställa efterlevnad
ta emot och behandla beställningar
spåra kunders leveranser från orderregistrering till leverans
följa logistikproblem och koordinera leveranser


Kvalifikationer
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom kundservice där ditt arbete har inneburit ett högt affärsmässigt tänk. 
relevant utbildning
erfarenhet av kundservice i en internationell miljö
kunskap och förståelse för order-till-faktura-processer
erfarenhet av att arbeta i Microsoft suite och SAP
mycket goda kunskaper i svenska och engelska


Om företaget

Mölnlycke Health Care AB
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do.
Mölnlycke employs around 8,400 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com.

Ansök nu