Göteborg: Avonova Hälsa söker Rehabkoordinator till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avonova Hälsa söker Rehabkoordinator till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-06 // Varaktighet: Heltid

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

 

Som rehabkoordinator på Avonova är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare, i rehabiliteringsärenden.

Du kommer ingå i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och vara en del av skapa rutiner på enheten kring rehabkoordinering. Vi erbjuder även kunder digitala möten vid efterfrågan.

I arbetsuppgifterna ingår

- Bedömningssamtal
- Kartläggningar
- Hälsoundersökningar
- Hälsoprojekt
- Handledning av chefer och medarbetare
- Utbildningsinsatser
- Ansvar för att koordinera och samordna rehabiliteringsinsatser till våra kunder

Kvalifikationer

Vi söker dig som är exempelvis arbetsterapeut, beteendevetare, företagssköterska eller liknande och har utbildning inom och erfarenhet av rehabkoordinering. Erfarenhet från företagshälsa är meriterande.

 

Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med kompetenta kollegor. Vi erbjuder dig stora möjligheter till utveckling inom din profession och i företagshälsa samt många intressanta och trevliga kunder!



Tillträde enligt överenskommelse. Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Vill du veta mer kontakta Carin Bergsand Persson, carin.b.persson@avonova.se

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rehabhandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rehabhandläggare.

Rehabsamordnare

Läs mer Maj 17
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck Hälsa och arbetsliv? Är du intresserad av sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv?

Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i Göteborg. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma kollegor som exempelvis företagsläkare, administratör, fysioterapeuter, psykologer och företagssköterskor mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat.

Som rehabsamordnare hos Falck har du en mycket viktig roll i att skapa värde och resultat för våra kunder, där ditt arbete skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. Du arbetar konsultativt med att förmedla kunskaper om arbetsmiljö- och hälsofrågor och har ett helhetsansvar för en strukturerad och effektiv rehabiliteringsprocess på våra kundföretag.

Du driver rehabärenden tillsammans med övriga kollegor i teamet på våra enheter i Göteborg. Våra kunder finns representerade från alla branscher, privat och offentlig sektor, stora och små verksamheter. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer med möjlighet att rikta och fördjupa ditt arbete mot ett eller flera andra områden, som till exempel inom alkohol-och droger.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Motiverande samtal och psykosocialt stöd till individer i deras rehabiliteringsprocess
• Stöd och nära samarbete med chefer och HR hos kundföretaget för att säkerställa att processen går framåt
• Planering och samordning av rehabplaner som tas fram för att aktivt främja återgång i arbete
• Koordinera och samverka med rehabiliteringsprocessens olika aktörer både externt och inom Falck
• Leda rehabmöten med kundteamet inom Falck samt hos kundföretagen

Vi söker dig som;

• Har minst en kandidatexamen som sjuksköterska alt. fysioterapeut eller arbetsterapeut, socionom eller psykolog
• har god erfarenhet av rehabiliteringsfrågor gärna från företagshälsovården eller konsultbolag
• har god förståelse/erfarenhet från socialförsäkringsbalken, arbetsmiljölagen och sjuklönelagen
• har erfarenhet av att hålla presentationer/föreläsningar
• har goda IT-kunskaper och förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg
• behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• har läst KI:s koordineringsinsatser, att koordinera sjukskrivning och rehabiliteringsprocessen (meriterande)

Som person

• är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras
• är du självgående, tar ansvar för processen och driver den framåt
• har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov
• har du förmåga att planera och strukturera och hålla ihop helheten
• är du kundorienterad och affärsmässig; dvs lyssnar och förstår kund behov och föreslår både egna och andra professioners insatser, genomför och återkopplar till kund
• har du en god kommunikativ förmåga

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

• Kollektivavtal med bra förmåner
• Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
• Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
• Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum
• Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
• Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
• Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion

Övrigt:

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Tjänsten innebär resor mellan enheterna och till kunder i närområdet vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Katarina Obstfelder på katarina.obstfelder@falcksverige.se eller på telefon 031-3356818.

Välkommen med din ansökan senast 2024-06-16. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Human Resources Partner - focus rehabilitation

Läs mer Nov 30
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

We are looking for a Rehabilitation & HR Partner

What you’ll do
We call our HR organization at Volvo Cars People Experience (PX). Within People Experience you are part of a global team with the mission to make Volvo Cars the employer of choice by improving our employee experience every day. You and the team handle the most precious resource for the success of the company – our talents. You will be part of a PX team that works close to the business and our extended PX community to develop, support and influence the business agenda from a People perspective this particular PX Partner role will also focus on rehabilitation where you will support the managers and the HR organization mainly in complex rehabilitation cases.
This is a great opportunity to truly make an impact in the area of rehabilitation and health promotion within Volvo Cars. We offer you an exciting and complex business, where you will support several different units within the Engineering part of Volvo Cars. With your expertise in health, you will become our expert for managers within the area of rehabilitation and Health promotion. This role will also work in close liaison across the HR-teams within Engineering, with excellent opportunities to contribute to a healthy workplace.

You will work with the following tasks:
•       Support the business agenda in at least one management team. 
•       You will actively secure HR deliverables and processes with a focus on People, Culture and Leadership.
•       Ensure that there is a structured way of working regarding rehab within the organization
•       Cooperation with occupational health care
•       Wellness & health promotion
•       Ensure contact with suppliers and authorities, for example “Försäkringskassan”
•       Conduct training courses (Basic Training in Work Environment).
•       Handle Alcohol and drug issues
•       Sick leave statistics and certain administrative tasks

What you’ll bring
•       Post-secondary education, Human Resources program or equivalent
•       At least 5 years of professional work with rehab cases including working with both white collar and blue collar worker
•       Ability simplify and concretize HR areas so that the managers are on track
•       Experience working with Wellness & health promotion actions
•       Good knowledge of Excel, Outlook, Word as well as comfortable working with data analysis to notice trends and suggest actions and trainings for managers if needed

Who you are
We see that you are a collaborator who builds trust to drive results. You are clear in your communication and see yourself as a catalyst for finding solutions as well as to create engagement around the topics and to be able to drive change management. We think you are good at structuring, analyzing, and coordinating.
Good social skills, and ability to build close collaboration with “skyddsombud”, managers and employees to create an open environment and work proactively with the Wellness & health departments.

Want to know more?
Welcome to apply in English by the latest on the 15th of December, please apply via the link in this ad. Please note that your application has been received once you get a confirmation e-mail from the system. Any CVs or applications sent via email will not be kept or considered due to GDPR.
We will do our best to keep you updated throughout the process. If you have any questions about the recruitment process, please contact Senior Recruiter: Maria Nilzon at maria.nilzon@volvocars.com 

Welcome with your application!

Ansök nu

Rehabkoordinator till somatisk vård inom Sahlgrenska universitetssjukhuset

Läs mer Sep 6
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Beskrivning

Vi söker en ny medarbetare till enheten för rehabiliteringskoordinering inom somatisk vård.

Rehabkoordinering är en lagstadgad stödfunktion inom försäkringsmedicin och har en samordnande funktion i individärenden inom rehabiliterings- och sjukskrivningsprocessen. Som rehabkoordinator stödjer du patient och läkare i det försäkringsmedicinska arbetet och bidrar till tidig samverkan med andra aktörer för en kvalitetssäker och effektiv sjukskrivningsprocess.

Arbetsuppgifter

Som rehabkoordinator medverkar du till att patienten får en hållbar planering för återgång i arbete efter sin sjukskrivning. I mötet med patienten är rådgivning och delaktighet centrala begrepp. Du kommer att vara ett stöd till patienten genom kartläggning av rehabiliteringsbehov och planera för återgång i arbete. Du bidrar till att samordna insatser från vården och samverkar med berörda aktörer, såsom Försäkringskassan, arbetsgivare och Arbetsförmedlingen. Som rehabkoordinator är du också ett kunskapsstöd för läkare i det försäkringsmedicinska arbetet och medverkar i det fortlöpande förbättringsarbetet för en kvalitetssäker och effektiv sjukskrivningsprocess.

Du kommer att jobba ihop med en arbetsgrupp som tillsammans driver rehabkoordineringsuppdraget framåt på Sahlgrenska universitetssjukhuset. Tillsammans stödjer vi flertalet sjukskrivande verksamheter inom somatisk vård. Idag består gruppen av fem rehabkoordinatorer. Du kommer att få ta del av relevanta utbildningar, temadagar och konferenser inom området. Rehabkoordinatorerna har stöd från processledare och läkare inom det försäkringsmedicinska uppdraget på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Uppdraget omfattar hela Sahlgrenska Universitetssjukhuset och placering sker efter överenskommelse

Om dig

Som person är du positiv, trygg och empatisk och har förmågan att kunna organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver trivas med att ha många kontaktytor inom flera verksamheter. Vi vill att du är intresserad av samordning och samverkan mellan olika aktörer samt har intresse för utveckling av det försäkringsmedicinska arbetet.

Kvalifikationer

Grundkrav är kandidatexamen om 180hp inom exempelvis arbetsterapi, fysioterapi, medicin, omvårdnad, psykologi, socialt arbete eller motsvarande. Utbildningen Koordinering av rehabprocessen 7,5hp är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete och är insatt i försäkringsmedicin och rehabilitering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter snarare än hinder, och du vill vara delaktig i utvecklingen av en förbättrad sjukskrivningsprocess. 

Hör gärna av dig om du vill veta mer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba hos oss.pdf


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Rehabkoordinator välkomnas till Beroende

Läs mer Dec 20
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Om oss

Inom Psykiatri Beroende Öppenvård pågår en större verksamhetsförändring där nuvarande befintliga basmottagningar – Beroendemottagning Hisingen samt Beroendemottagning Olskroken kompletteras med en Resursverksamhet.

Resursmottagning beroende är fortfarande i uppstartsfas även om verksamheten startade upp under våren 2022. Resursmottagningen ska i en matrisorganisation arbeta som extra resurs för att i enlighet med bland annat F-ACT (Flexibel Assertive Community Treatment) som metod kunna intensifiera insatserna för patienter från de två beroendemottagningarna Hisingen och Olskroken i ett specifikt uppdrag under viss period. Mottagningen har även ett antal fasta patienter med tillhörande läkarresurs samt organiserar psykologers och arbetsterapeuters insatser i basverksamheten. 

På mottagningen arbetar medarbetare inom många olika yrkesgrupper som gemensamt har en bred kompetens att verka för patientgruppen.

Mottagningen har en tydlig verksamhetsidé och vision där vi vill förbättra och även utveckla vården för patienter inom målgruppen. En viktig förutsättning för vårt arbete är ett nära och välfungerande teamarbete med Basmottagningarna, en nära och god samverkan med vårdgrannar och andra huvudmän samt även med brukarorganisationerna.

Vad kan vi erbjuda dig?

Ett spännande uppdrag där du får vara med och bygga upp en unik verksamhet där vi har fokus på patientens behov samt samarbetet både internt och externt. Många trevliga arbetskamrater, en engagerad och närvarande sektionsledare. Stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter där du inte är ensam i patientarbetet samt roliga utvecklingsarbeten.

I uppdraget ingår även regelbundna möten tillsammans med andra rehabkoordinatorer samt processledare inom Sahlgrenska sjukhuset. Du kommer ha möjlighet till kollegial handledning, försäkringsmedicinska utbildningar och uppdragsutbildningar på mer avancerad nivå. 

Arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på Resursmottagningen och i ett tätt samarbete fördelad 50% på Beroendemottagning Hisingen och 50% på Beroendemottagning Olskroken. 

Som rehabkoordinator är du samordnare inom sjukvården och gentemot andra aktörer så som kommunen, Försäkringskassan, arbetsgivare och arbetsförmedling. Du ansvarar för att utveckla men även förvalta arbetssätt och metoder som främjar tidiga insatser i sjukskrivningsprocessen. Du kommer kartlägga/bedöma patienter och komma med förslag på insatser, följa sjukskrivningsplaner och följa upp samt koordinera och delta vid olika former av nätverksmöten. Genom dig får verksamheterna en försäkringsmedicinsk samsyn.

Om dig

Vi söker dig som har en kandidatexamen på 180hp inom exempelvis arbetsterapi, fysioterapi, medicin, omvårdnad, psykologi, socialt arbete eller motsvarande. Utbildningen "Koordinering av rehabiliteringsprocessen" 7,5hp och erfarenhet av liknande arbete är ett plus. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenheter från arbete med patienter som har substansberoende och/eller psykiatrisk problematik. 

Du har ett intresse av att arbeta med patienter som har ett substansberoende och en psykiatrisk samsjuklighet. Du tycker om att arbeta integrerat och flexibelt samtidigt som du också tycker det är viktigt förhålla sig till mer standardiserade vårdförlopp. Du kan även självständigt driva processer som teamet beslutat.

Eftersom verksamheten är i uppstart önskar vi också att du kan arbeta strukturerat och tycker det är roligt att vara med och utveckla verksamheten likväl som att arbeta mot gemensamma mål.

Då arbetet förutsätter gott teamarbete för patientens bästa är en god förmåga att kommunicera och samarbeta även i svåra situationer mycket viktigt. En hög grad av flexibilitet likväl som en grundläggande förmåga till lågaffektivt bemötande är essentiellt. Du har ett vänligt och respektfullt bemötande mot både medarbetare och patienter. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Avonova Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Avonova Sverige AB .

Avonova Solutions söker SAM-rådgivare

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Feb 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då är det dig vi letar efter? Vi söker just nu både för en tillsvidaretjänst och ett vikariat.

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som SAM-rådgivare hos oss bistår, inspirerar och vägleder du kunden i systematiskt arbetsmiljöarbete. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt SAM-arbete.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Ansvara för egen kundportfölj, planlägga möten samt följa upp kunders aktiviteter. Ge proaktiv och kompetent rådgivning om Avonovas tjänster utifrån kunders behov och önskningar.
- Hjälpa kunden i framdriften och planeringen av sitt systematiska arbetsmiljöarbete.
- Till viss del ansvara för beställningar och kontakt med Hälsocentren i ärenden relaterat till kunderna i egen portfölj
- Hjälpa kunderna navigera i vår plattform SAM Digital och svara på enklare systemfrågor.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Hålla god ordning, kunskapsberika och dokumentera i vårt CRM-system Hubspot och journalsystem J4.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren. Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation.  Du är nyfiken till naturen, lyssnar intresserat in kunden och gör relevanta behovsanalyser. Du navigerar lätt i olika digitala system och har lätt för att lära dig nya.

Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och/eller HR-relaterade frågor, gärna i kombination med kundrelationer/service. Har du jobbat med coachning/rådgivning tidigare eller har erfarenhet av att tolka lagtexter (Arbetsmiljölagen, LAS osv) ser vi även detta som meriterande. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet

Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!



Ansökan 

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova söker Contract Manager

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vi behöver en ny stjärna till Customer Success Teamet! Med anledning av att vår nuvarande Contract Manager avancerar internt har vi en roll ledig.

Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan det vara dig vi söker!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

Rollen är relativt ny i Sverige och viktig för vår proffesionalisering kring avtalsfrågor, win-back, reförhandlingar och uppsägelsehantering.

Som Contract manager är dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Motivera kunder som önskar säga upp sitt avtal att bli kvar hos oss.
- Göra överenskommelser och reförhandla avtal när det behövs.
- Jobba med exit-process och win-back på de kunder som vi inte lyckas vända direkt.
- Besvara avtalsfrågor både internt och externt
- Administrativt arbete som följer med uppsägningar och reförhandlingar
- Motivera befintliga kunder att använda allt innehåll i abonnemanget samt öka kundens kompetens avseende tjänsterna.
- Skapa goda kundrelationer och hela tiden arbeta för att utveckla kundupplevelse till det bättre.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Kunskapsberika vårt CRM-system Hubspot.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren, faktum är att hindren framkallar tävlingsinstinkten i dig och du jagar vinsten… Lösningen och Nöjd kund! Du har lätt för att förstå andra människor och deras behov. Du är karismatisk och inspirerar med ditt sätt att kommunicera.

Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Stundtals är det mycket att göra så det är viktigt att du trivs med fart och fläkt men samtidigt har möjlighet att hålla huvudet kallt och göra goda prioriteringar.

Utöver ovan behöver du en god systemkännedom och förmågan att lätt navigera i den digitala världen. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska för att kunna hjälpa våra kunder.



Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova söker Customer Care Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan du vara vår nästa customer care agent!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management.

Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som customer care agent hos oss är du ett viktigt stöd för kunden genom hela kundresan. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt systematiska arbetsmiljöarbete. Det är viktigt att du som customer care agent är lyhörd för vad kunden behöver. Det är en bred roll som arbetar över flera områden och ger möjlighet att fördjupa sig i frågor. De flesta frågor löser du first line men givetvis har du kollegor med olika relevanta kompetenser som backar upp dig.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Kundsupport via telefon och mail. Verktyget vi använder för ärendehantering är Hubspot.
- Besvara frågor kring faktura, avtal och innehållet i Assist-abonnemanget.
- Hjälpa kunderna navigera i vår digitala plattform ”Mitt Avonova” och svara på enklare systemfrågor.
- Ta emot ärenden som inkommer till vår Sjukfrånvaro- och arbetsrättstelefon.
- Besvara frågor om utbildning och sjukvårdsförsäkring.
- Skapa goda kundrelationer och hela tiden arbeta för att utveckla kundupplevelse till det bättre.
- Alltid sträva efter att ge det lilla extra och leverera utöver det förväntade.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Kunskapsberika vårt CRM-system Hubspot.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren. Meningen ”Självklart, detta fixar jag” stämmer väl överens med din person. Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation. Stundtals är det mycket att göra så det är viktigt att du trivs med fart och fläkt men samtidigt har möjlighet att hålla huvudet kallt och göra goda prioriteringar. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet från kundservice eller servicerelaterade arbeten. Du får gärna ha erfarenhet eller intresse av försäljning. Erfarenhet/kunskap inom arbetsmiljö och HR är positivt men inte ett krav.

Utöver ovan behöver du en god systemkännedom och förmågan att lätt navigera i den digitala världen. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska för att kunna hjälpa våra kunder.



Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Solutions söker utesäljare till Göteborg

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 19
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




FÄLTSÄLJARE TILL MARKNADSLEDARE INOM FÖRETAGSHÄLSA

Avonova är med sina 1400 medarbetare Nordens ledande leverantör av företagshälsovård.

Som fältsäljare kommer du att ansvara för vår produkt Avonova Assist, en innovativ digital lösning som bidrar till professionella arbetsgivare, mer engagerade medarbetare, lägre sjukfrånvaro och full kontroll över dokumentation i förhållande till lagstiftning. Vår produkt bygger på ett egenutvecklat system, samt en rad tjänster inom HR, hälsa och arbetsmiljö. Våra leveranser utgår alltid från kundens behov, eftersom varje företag har unika utmaningar, behov och mål samt påverkas av lagstiftningen på olika sätt.

Med vårt mål om fler friska människor vill vi tillsammans bidra till ökad produktivitet och stärkt ekonomi för företag, bättre hälsa och ökad livskvalitet för individen samt kortare vårdköer och sparade resurser för samhället.

Vi söker dig som är bra med människor, vill utvecklas som säljare och har förmågan att ge det lilla extra för att nå resultat. Du har hög social kompetens och kan samspela med och prata med olika personlighetstyper. Du är en tydlig säljare med hög arbetsmoral! Hos oss är det högt i tak, och det är något vi värnar om – då trivs vi som bäst.

Arbetsuppgifter:

Som fältsäljare kommer du att få möten bokade av våra professionella mötesbokare. Du ansvarar för att genomföra säljmöten med företagsledare baserat på vår egenutvecklade försäljningsmetod, som du kommer att få gedigen utbildning i. Du är ansvarig för att driva säljprocessen genom vårt CRM-system.

Tjänsten är spännande och utvecklande för dig med ambitioner att fortsätta din utveckling som högpresterande säljare. Rätt kandidat kommer att få möjlighet till utökat ansvar. Vi har en unik produkt och är innovativa inom vår bransch!

Vårt svenska huvudkontor finns i Göteborg. Som fältsäljare mot den svenska marknaden söker vi personer som kan kombinera mötesaktiviteter, primärt i Västsverige, med planerade resor till andra delar av landet.

Vi erbjuder:

- Avonova-skolan, där du får en introduktion till våra tjänster och företaget Avonova
- Grundlig säljutbildning och vägledning inom en stark och välkänd varumärkesorganisation
- Möjlighet att vidareutveckla dig med fokus på kompetenshöjning
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
- Konkurrenskraftig lön och en motiverande provisionsmodell
- Bra pensions- och försäkringslösningar
- En energisk och ambitiös arbetsmiljö
- Kollegor med lång erfarenhet inom försäljning
- Ett teamorienterat arbetsklimat där vi tillsammans arbetar mot gemensamma mål och hjälper varandra framåt 

Du är/har/trivs med:

- Erfarenhet av B2B-försäljning
- Förmåga att skapa förtroende
- Erfarenhet av uppsökande försäljning mot nya kunder
- Stark drivkraft och engagemang för att nå egna och gemensamma mål
- Lösningsorienterad med god arbetsmoral
- Förmåga att snabbt ta till dig ny kunskap
- Gillar att resa och möta nya människor

Kompetenskrav:

- Dokumenterad erfarenhet av att skapa försäljningsresultat från tidigare B2B-säljroller
- God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
- Förmåga att analysera och förstå kundens behov
- God teknisk förståelse generellt



Ansökan 

Vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Intervjuer påbörjas efter semesterperioden. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Framdahl på daniel.framdahl@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Solutions söker mötesbokare till Göteborg

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 19
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova söker mötesbokare som triggas av resultat och som vill utvecklas inom försäljning.

Du bör trivas i en energisk arbetsmiljö med högt tempo.

I den här rollen kommer du att ansvara för utgående försäljning och mötesbokning hos oss.

I praktiken innebär det att du kommer att mätas på din förmåga att identifiera, ta kontakt med och boka möten med beslutsfattare inom svenskt arbetsliv.

Avonova är med sina 1400 medarbetare Nordens ledande leverantör av företagshälsovård. Som mötesbokare kommer du att arbeta med vår produkt Avonova Assist, en innovativ digital lösning som bidrar till professionella arbetsgivare, mer engagerade medarbetare, lägre sjukfrånvaro och full kontroll över dokumentation i förhållande till lagstiftning. Vår produkt bygger på ett egenutvecklat system, samt en rad tjänster inom HR, hälsa och arbetsmiljö.

Vi söker dig som vill utvecklas inom försäljning och har förmågan att ge det lilla extra för att uppnå bra resultat. Du har hög social kompetens och kan samspela med och prata med olika personlighetstyper. Du är en tydlig säljare med hög arbetsmoral! Hos oss är det högt i tak, och det är något vi värnar om – då trivs vi som bäst.

Arbetsuppgifter

En vanlig dag innebär att med hjälp av våra system prospektera efter, och kontakta beslutsfattare på företag för att skapa nya kundrelationer.

Vi bearbetar den svenska marknaden från vårt säljkontor i Göteborg. Detta görs främst med telefon som verktyg, baserat på vår egenutvecklade försäljningsmetod som du får grundlig utbildning i. Vi erbjuder även ett unikt säljutbildningsprogram där du får både grundutbildning och regelbunden kompetensutveckling inom försäljningspsykologi och försäljningsmetoder.

För rätt person finns fantastiska möjligheter att växa och utvecklas då företaget är inne i en expansiv fas. Vi har en helt unik produkt och är nyskapande inom vår bransch!

Vi erbjuder:

- Avonova-skolan där du får en introduktion till våra tjänster och Avonova som organisation
- Grundlig försäljningsutbildning och handledning i arbetet med ett starkt och välkänt varumärke
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
- Konkurrenskraftig grundlön samt en mycket bra månatlig provisionsmodell
- Bra pensions- och försäkringslösningar
- En energisk och ambitiös arbetsmiljö
- Kollegor med lång erfarenhet inom försäljning

Du är/har/trivs med:

Erfarenhet av mötesbokning/försäljning med telefonen som verktyg

- Att arbeta med uppsökande försäljning mot nya kunder
- Ett starkt driv och en vilja att uppnå goda resultat
- Lösningsorienterad och har en stark arbetsmoral
- Erfarenhet av att använda olika datasystem och älskar telefon som arbetsverktyg
- En god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Arbetet utförs från vårt kontor i Göteborg. Arbetstid 8.00-17.00, måndag-fredag.

Tveka inte att kontakta oss om detta låter som något för dig!



Ansökan 

Vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Intervjuer påbörjas efter semesterperioden. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linus Gulldén på linus.gullden@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Hälsa söker konsultchef till Göteborg

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Dec 16
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

Är du vår nya konsultchef?

Vi söker en konsultchef med placering på vårt trevliga hälsocenter i fina lokaler på Mölndalsvägen i Göteborg.  Här jobbar drygt 40 personer inom olika roller på Avonova. Rollen innebär ansvar för hälsocentrets läkare, sköterskor och rehabkoordinatorer samt ett nära samarbete med vårt nya kundcenter i Linköping. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag som har stor tillväxtkraft i branschen och som är mitt inne en spännande digital resa. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher och områden.

Vi söker dig som har ett stort intresse av ledarskap, att arbeta kundorienterat, är affärsmässig, har egen drivkraft och tycker om att arbeta i team. Du inspireras av att se verksamheten växa och utvecklas och är intresserad av ett aktivt och nära ledarskap.

Du har ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö samt erfarenhet av arbete i ledande befattning med liknande verksamhet. Du har mycket goda ledaregenskaper och förmåga att skapa förutsättningar att öka motivationen hos medarbetarna.  

Våra medarbetare är experter inom olika områden och vi har många olika yrkeskategorier på varje hälsocenter. Arbetet som konsultchef är därför varierande och rollen innefattar allt från att coacha och säkerställa att medarbetarna har rätt förutsättningar till att möta enhetens kunder, till att utveckla verksamheten och skapa långsiktiga affärsrelationer. En del i arbetet är att tillsammans med de kundansvariga och KAM bidra till att hälsocentrets medarbetare har en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter. En av våra viktigaste målsättningar i uppdragen är helhetssyn och ett konsultativt arbetssätt.

Du kommer att:

- Ha fullt ansvar för personalen och följa upp deras mål och måltal.
- Resurs och leveransplanering med Avonova kundcenter
- Hantera kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor och skapa en effektiv verksamhetsplanering.
- Tillsammans med enhetens Hälsocenterchef bidra till enhetens försäljning och ha en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter.
- Tillsammans med Hälsocenterchefen följa upp hälsocentrets KPI:er.
- Vara en nyckelperson i arbetet att utveckla vårt arbetssätt i målet att vara Nordens bästa företagshälsa.
- Du rapporterar till Hälsocenterchefen

Du som söker har

- Chefs- och ledarerfarenhet av att leda specialister.
- Högskoleutbildning, medicinsk utbildning är meriterande
- Kunskap inom och erfarenhet av ekonomistyrning.
- Intresse av sälj- och kundarbete.
- Erfarenhet från liknande bransch, bemannings- eller konsultverksamhet är meriterande.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Fysioterapeuterna, Läkarförbundet och Vision.



Vill du veta mer kontakta gärna Hälsocenterchef Viktoria Johansson via mail viktoria.johansson@avonova.se eller tel: 010-2526356

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu