Göteborg: Junior Konsultchef till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Konsultchef till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-08 // Varaktighet: Heltid

Vi växer och söker nu en ny medarbetare inom bemanning som vill vara med och bidra till vår tillväxtresa! Du bör vara en person som gillar att ta kontakt med människor och drivs av resultat av ditt goda arbete.
 
Din vardag
 
I rollen som junior konsultchef på Prowork så är du spindeln i nätet kring det praktiska och administrativa runt våra konsulter. På sikt är tanken att du ska växa in i rollen som konsultchef och ansvara för rekryteringsprocessen och vara personalansvarig för affärsområdets konsulter. Du får hos oss en gedigen onboarding och utbildning som behandlar bland annat rekrytering, våra affärer och branschen. Du ges stort ansvar och har goda möjligheter att påverka både din egen och Proworks utveckling.
 
Vi söker
Vi söker efter en person med stort intresse eller erfarenhet av rekrytering eller försäljning. Vidare ser vi gärna att du är en social person, serviceinriktad, med ett intresse för att bygga relationer. Dessutom bör du vara en lagspelare med ett strukturerat och lösningsinriktat fokus.  Du bör även ha hög kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.
 
Vi erbjuder
En provanställning med fast månadslön samt möjlighet till provision. Vi har kollektivavtal med Almega och erbjuder försäkringar och pension enligt kollektivavtal, förutom det erbjuder vi friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag.
 
Prowork
Prowork är ett nischat rekrytering och bemanningsföretag specialiserade mot industri- bygg och fastighetsbranschen, och är idag belägna i både Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är ett rekrytering och bemanningsföretag med 350st anställda och vi har gjort ca 500 specialistrekryteringar sedan start. Vi som jobbar på Prowork andas våra värdeord Engagemang, Service och Kontinuitet, vilket vi visar för både mot våra kunder men framför allt mot våra konsulter.
 
Varmt välkommen med din ansökan, tillträde sker enligt överenskommelse.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personalansvarig

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personalansvarig.

Heltid - Varm kvinnlig assistent sökes till kvinna i 30 årsåldern,

Läs mer Feb 7
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö.

Vill du ha ett arbete där du varje dag känner att du gör skillnad?

Vi är en grupp på 7 assistenter som omgående behöver förstärkning i Gråbo.
Bil underlättar resan till arbetsplatsen men det går tåg, buss.
8-18.30, 11-21.15 Vi är två kollegor som arbetar ihop en del av dagen, övrig tid är man själv.
Behovet är omgående from nu och framåt.
Vi söker en positiv, varm, erfaren kvinnlig assistent och kollega som är duktig på att läsa av brukarens språk och signaler.
Gärna erfarenhet av ep, sond, inhalationer men är också något som du kan lära dig på plats.
Vi ser helst att man kan fortsätta vara vår kollega även till höst och vinter. Fast anställning för rätt person.

Ansök nu

People Manager

Läs mer Nov 13
We are looking for an experienced People Manager/HR Manager to join our team of creatives. As a People Manager, you are passionate about nurturing talent in a rich and vibrant world of creativity and innovation. As the foundational pillar of our agency’s culture, you’ll be crucial in sculpting our team's future, transforming talent management into an art form. Sound exhilarating? We believe so too.

Our diverse team of thinkers, creators, and innovators work collaboratively to deliver exceptional work for our clients across various industries. As a People Manager, you'll be supporting personal and professional growth, contributing to the creative development of our team, and helping shape the future leaders of our industry. This position requires a thoughtful approach, genuine dedication, and a commitment to push the boundaries of what it means to be an employer in the future.

We are a fast-moving company, and we are looking for someone who enjoys driving engagement and building organizational scalability. You will be responsible for supporting the organization and the management team in HR-related questions. You will not be alone in the day-to-day work, even if you have a profound responsibility. No day is the same, and the ideal fit is someone who thrives in a dynamic organization where anything is possible, and much is still being built.

Benefits:

- Annual holiday allowance - 25 days excluding Bank Holidays.

- Flexible working hours

- Remote work up to two days per week

- Education (workshops, courses)

- Swedish health care (friskvård)

- Social Events (lunches, office events, trips, and after work)

Preferable experience and skills:

- Bachelor’s degree in human resources, Business Administration, or related field.

- Being fluent in Swedish is mandatory, along with excellent English skills.

- A minimum of 3 years of experience in People Management or a related role. Previous experience working in the creative industries is a plus.

- Strong leadership and management skills, with a proven track record of developing and leading high-performing teams.

- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to build strong relationships at all levels.

- Strong problem-solving skills, with the ability to make sound decisions in a fast-paced environment.

- Knowledge of developing policies and work methods based on employment laws, and best practices.

- A commitment to diversity, equity, and inclusion.

Key Responsibilities:

- Lead and manage a team, providing direction, feedback, and support to ensure individual and collective success.

- Foster a positive and inclusive team culture, promoting engagement, collaboration, and continuous improvement.

- Conduct regular performance reviews, providing constructive feedback and development opportunities.

- Manage employee relations, address concerns, resolve conflicts, and ensure a healthy work environment.

- Collaborate with our teams to write job descriptions, and recruit, onboard, and train new team members.

- Administrate contracts and similar documentation.

- Develop and implement strategies to improve team performance and achieve organizational goals.

- Ensure compliance with company policies and procedures, as well as applicable laws and regulations.

- Act as a role model, embodying the company's values and contributing to a positive and productive workplace.

Ansök nu

Bemanningsplanerare internt till Manpower | Extrajobb

Läs mer Mar 25
Bemanningsplanerare till Manpower i Göteborg! Extrajobb

Är du student på universitet/högskola och drivs av att ge service i världsklass? Perfekt! Nu söker vi efter dig som vill jobba extra internt till ett nystartat team på Manpower CORE i Göteborg. Som Bemanningsplanerare på Manpower kommer du bland annat genomföra onboarding av nya konsulter och boka ut ersättare vid frånvaro. Låter tjänsten intressant för dig?

Bemanningsplanerare till Manpower i Göteborg! Extrajobb

Är du student på universitet/högskola och drivs av att ge service i världsklass? Perfekt! Nu söker vi efter dig som vill jobba extra internt till ett nystartat team på Manpower CORE i Göteborg. Som Bemanningsplanerare på Manpower kommer du bland annat genomföra onboarding av nya konsulter och boka ut ersättare vid frånvaro. Låter tjänsten intressant för dig?

Ansök idag!
Hur är det att jobba som bemanningsplanerare internt på Manpower?
Som Bemanningsplanerare på CORE kommer du jobba tillsammans med ansvariga konsultchefer där ni bland annat sköter bemanningsplaneringen, tar samtal med kund och konsult, bokar ersättare vid frånvaro mm. Din arbetsplats blir delvis Manpowers kontor i Göteborg samt hemifrån kvällstid där du kommer ha kontakt med kunder och konsulter som arbetar runt om i landet.

Vad innebär tjänsten?
I den här tjänsten får du chansen att jobba med Göteborgs härligaste gäng, CORE Planning, som har högt i tak och har roligt både på och utanför jobbet. Extrajobbet som bemanningsplanerare kommer att vara internt på Manpower och du kommer både arbeta inne på vårt kontor dagtid, men även att jobba kvällstid hemifrån på ett fast rullande schema.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av följande:
Dagtid:
* Arbetar på kontoret
* Onboarding av nya konsulter
* Ta emot nybeställningar från kunder
* Boka ut ersättare vid frånvaro
* Ha dialog löpande med våra beställare och konsulter
Kvällstid
* Arbetar hemifrån
* Ta emot sjukanmälningar via telefon från konsulter
* Boka ut ersättare vid frånvaro
* Ta emot nya nybeställningar via telefon från kunder
* Ring upp och boka in konsulter från vår bemanningspool
* Registrera samtalen

Vilka tider måste jag kunna jobba?
Då tjänsten kommer att utföras både dag- och kvällstid så kommer schemat variera vecka för vecka. Kvällstid kommer du ha ett rullande schema med en 4 veckors intervall. Dagtid kommer vi veckovis be om din tillgänglighet och boka dig efter behov, antal pass dagtid kommer att variera vecka för vecka. Nedan ser du en specifikation på hur veckorna kan se ut.
Kvällstid:
* Vecka 1: Måndag - Fredag kl.15:30-24:45
* Vecka 2: Inget jourjobb nattid
* Vecka 3: Lördag - Söndag kl. 15:30-24:45
* Vecka 4: Inget jourjobb nattid
Dagtid:
* Vecka 1: Inget jobb dagtid
* Vecka 2: 2 pass på dagtid på kontoret
* Vecka 3: Inget jobb dagtid
* Vecka 4: 2 pass på dagtid på kontoret

Vad måste jag uppfylla innan jag börjar som Bemanningsplanerare på Manpower?
* Du har en annan sysselsättning på minst 50%, till exempel studier, deltidsjobb, elitidrott mm
* Kunna jobba 1-2 vardagar i veckan, dagtid på plats på kontoret
* Under sommaren ser vi dock att du kan jobba ca 100 % på kontoret de dagar du inte har din jourvecka
* Kunna jobba enligt ovan nämnda nattschema, hemifrån
* Du som person är noggrann, strukturerad och kommunikativ
* Du är pigg och alert, och redo att svara i telefonen professionellt och representativt direkt när det ringer
* Du har ett fungerande nätverk hemma samt möjlighet att jobba ostört
* Du har inga utmaningar med att hantera ett mycket varierat tempo, där lugna stunder plötsligt växlar över till perioder av intensivare tempo.
* Vi ser gärna att du har personalrelaterad utbildning och har erfarenhet av exempelvis administration och/eller kundservice
* God kunskap i Office-paketet
* God verbal och skriftlig förmåga

Det är meriterande för tjänsten om du har tidigare erfarenhet ifrån bemanningsbranschen och ett B-körkort.
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Som person är du utåtriktad, positiv och drivs av att nå uppsatta mål. Du trivs med att arbeta under högt tempo utan att tumma på noggrannhet och kvalitet samt känner dig trygg i att självständigt kunna fatta egna beslut.
Vi ser gärna att du är nyfiken som person och tycker det är spännande med förändringar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, har ett stort driv samt gillar att arbeta i team.
I den här tjänsten kommer du få ovärderlig erfarenhet och knyta många värdefulla kontakter! Efter dina studier finns chans till mycket goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget.
Vad kan ni erbjuda mig?

* En unik möjlighet att vara med och bygga upp ett team och arbetssätt från början
* Du blir en del av ett härligt och nyskapande team som hela tiden ligger i framkant
* Du kommer att utvecklas i ett rasande tempo då vi arbetar med ständig affärsutveckling
* Förmåner som Friskvårdsbidrag, tillgång mer än 4500 interaktiva utbildningar mm.
* Denna tjänst är ett konsultuppdrag där du blir anställd på Manpower Student.
* Anställning enligt kollektivavtal med Unionen
* Efter avslutad utbildning har du möjlighet att söka dig vidare till andra heltidstjänster på Manpower, eller hos något av våra systerbolag. Jefferson Wells, som rekryterar chefer och specialister och Experis, som rekryterar IT-kompetens.

Hur söker jag jobbet?
Sök tjänsten via ansökningslänken. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor kring tjänsten? Mejla Teamledare Nellie Lilja på nellie.lilja@manpower.se.
Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en Kundansvarig till Personlig assistans i Södra Sverige

Läs mer Mar 25
Vi söker en Kundansvarig till Personlig assistans i Södra Sverige
Du har möjlighet att utveckla och forma en framgångsrik organisation tillsammans med härliga kollegor.
I rollen som kundansvarig ska du ansvara för våra kunder i södra Sverige. Du ska ha daglig kontakt med kunderna, vara lyhörd och skapa en bättre vardag för kunden. Rekrytera och anställa assistenter, ansvara för personalmöten, göra genomförandeplaner och värna om en god arbetsmiljö.
?Rollen ställer höga krav på självständighet, handlingskraft och service. Genom ett coachande och engagerande ledarskap ska du motivera assistenterna så de känner sig delaktiga. Du ska vara flexibel, organiserad, lösningsfokuserad och kommunikativ.
Du ska ha en förmåga att se helheter i arbetsflödet, kunna prioritera och hantera många frågor samtidigt
Vem är du:
Kunskap och erfarenhet inom assistans och LSS
Erfarenhet av schemaläggning och bemanning
Rekrytering och personalfrågor
Jobbat som chef, ledare eller som personalansvarig
Erfarenhet av digitala system
Att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift
Körkort och bil är ett krav då kunderna finns på olika orter

Vilka är vi:
Omsorg Assistans är en privatägd assistansanordnare som verkat sedan 2013. Vårt huvudkontor ligger i Eskilstuna, men våra kunder finns över hela landet.
Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans.
Vi är det personliga assistansbolaget med hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet.
Vi erbjuder:
Tillsvidareanställning
Flexibla arbetstider (kvällar och helger kan förekomma)
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Försäkringar och pensionsavsättning
Lönesättning sker enligt överenskommelse
Ett spännande och varierande arbete med goda anställningsvillkor

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vänligen kontakta oss för mer information.


Märk din ansökan med Kundansvarig, södra Sverige.

Ansök nu

Konsultchef till Göteborgskontoret!

Läs mer Mar 13
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Om Lernia

Lernia Bemanning är störst i Sverige på bemanning av yrkesarbetare. Vårt fokus ligger på att vara industrins omställningspartner och kunna bidra till att öka kundens produktivitet genom att leverera rätt personal på smidigast möjliga vis. Att jobba hos oss innebär att du blir del av en levande, modern och dynamisk arbetskultur där vi tittar mer på det värde du skapar än att stirra oss blinda på vad klockan är eller var du väljer att arbeta. Vi tror på frihet under ansvar och medarbetare som är tillräckligt självgående för att kunna leda och strukturera sin arbetsdag.

Om rollen

Som konsultchef hos oss kommer du, tillsammans med ditt team, utveckla och bygga långsiktiga relationer med våra kunder och bemanningskonsulterna. Dina arbetsuppgifter kommer innebära försäljning, rekrytering och personalansvar för våra konsulter. Bemanningsplanering och administration utgör också en stor del av din vardag.

I rollen har du daglig kontakt med både kunder och medarbetare via telefon, mail och fysiska möten. Du säkerställer kundens behov av kompetens och sköter hela processen från kundbesök, rekrytering av nya talanger samt att utveckla samarbetet och dina medarbetare. Du ser hela tiden till att ha ett öra mot marken för att fånga upp nya behov som kunden kan ha.

För att kunna serva dina kunder med bästa tänkbara kandidaterna krävs det ett gediget samarbete med olika verksamheter och organisationer där en god kommunikativ förmåga är en förutsättning. Vidare är detta ett fritt arbete med mycket eget ansvar och du bör vara trygg i att ta ansvar från första dagen. Du driver dig själv och tar ditt jobb och karriärsutveckling på stort allvar. Dock med glimten i ögat eftersom du, precis som vi, tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet!

Om dig

Utbildning och erfarenhet är bra, men vi tittar också på din förmåga att skapa goda och långsiktiga kundrelationer.
Erfarenhet från relevanta tjänster inom bemanningsbranschen är meriterande. Du behöver vara en relationsbyggare.

Detta är inte ett administratörsjobb, men trots detta behöver du hantera en viss grad av administration, huvudsakligen i vårt affärssystem. Därför förväntar vi oss att du lär dig systemet och arbetar i det med noggrannhet, utan att tappa fokus från sälj- eller ledarskapsbitarna i jobbet.

Vi förväntar oss att du har ett ledarskap och en människosyn som ligger i enlighet med våra värderingar, där stort fokus ligger på att behandla alla med respekt.

Fakta om tjänsten

Heltid/Individuell lön/Provanställning

Kontoret ligger på Eriksberg, men vi vill helst ha dig hos kund så mycket som möjligt.

B-körkort är ett krav.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag. Observera att vi endast tar emot ansökningar via annonsen och inte via mail.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig platschef:
Nina Matkovic, nina.matkovic@lernia.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Prowork Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Prowork Bemanning AB .

Driven Projektchef med erfarenhet från bygg

Produktionschef, bygg
Läs mer Mar 6
Projektchef - konceptbyggnation

Har du minst fem års erfarenhet från byggbranschen, är du engagerad, kan ha många bollar i luften och vill vara med och utveckla produktionen i ett växande företag? – då kan du vara den vi söker!

Vår kund som arbetar rikstäckande har en imponerande historik med fokus på restauranger, butiker, caféer och offentliga miljöer. Deras styrkor inkluderar flexibilitet och 50 års spetskompetens inom detalj servicehandel. De är vana vid att arbeta i stora ombyggnationer och minimerar driftstörningar för att bibehålla försäljningen i pågående verksamheter. Den absoluta styrkan ligger i att vara en komplett byggpartner med fokus på service, kvalitet och kommunikation. Visionen är att sträva efter att bli bäst i Sverige på att bygga butiker med en hög affärsmoral och respekt för arbetsmiljön. 


Om Rollen:

Som Projektchef kommer du: Ansvara för att leda, engagera och utveckla produktionen. 
Bedriva verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och alltid eftersträva nöjd kund, lönsamhet, produktivitet, hållbar utveckling, kvalitet samt en god och säker arbetsmiljö.
Ansvarar för projektportföljen och projektuppföljning.
Marknadsaktiviteter; -bibehålla och utveckla befintliga kundrelationer samt generera affärsmöjligheter.
Övergripande ansvar för budgetfrågor, så som prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp.
Vi söker dig med erfarenhet och förmåga att leda människor och grupper, som trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är en framdriftsmotor när det kommer till din egen, företagets och andras utveckling, och du har en naturlig drivkraft att uppnå resultat och att ta dig framåt. Du har en affärsmässig syn på din roll och drivs av det. Du tycker om att interagera och är intresserad av andra. Du kan hantera en hög arbetsbelastning och har ett helhetsperspektiv. Du utgår från kontoret i Göteborg men har kunder i hela landet - vilket medför en del resor i tjänsten. 

Resor: 

Då projekten finns i hela landet förekommer resor i tjänsten minst 1 gång/vecka. 

Krav: Eftergymnasial byggteknisk utbildning (minst 2 år).
Minst fem år inom byggbranschen i ledande position, meriterande med erfarenhet inom konceptbyggnation.
Körkort: B-körkort.
Data/IT-kunskaper: Mycket god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Språk: Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
Vissa av jobben som utförs kräver att du är svensk medborgare och klarar en säkerhetsprövning.

Du erbjuds:
En nyckelroll i ett tryggt, framgångsrikt företag med en spännande resa framför sig. En genuin stämning med trevliga kollegor.
Konkurrenskraftig lön, pensionsavtal och försäkring.
Tjänstebil.
Sjukvårdsförsäkring.
Arbetstidsförkortning.

Är du den vi söker? – Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på 073-506 68 39 vid frågor. 
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund. 
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu

Driven Projektchef - Bygg

Platschef, bygg
Läs mer Mar 8
Projektchef - konceptbyggnation
Har du minst fem års erfarenhet från byggbranschen, är du engagerad, kan ha många bollar i luften och vill vara med och utveckla produktionen i ett växande företag? – då kan du vara den vi söker!
Vår kund som arbetar rikstäckande har en imponerande historik med fokus på restauranger, butiker, caféer och offentliga miljöer. Deras styrkor inkluderar flexibilitet och 50 års spetskompetens inom detalj & servicehandel. De är vana vid att arbeta i stora ombyggnationer och minimerar driftstörningar för att bibehålla försäljningen i pågående verksamheter. Den absoluta styrkan ligger i att vara en komplett byggpartner med fokus på service, kvalitet och kommunikation. Visionen är att sträva efter att bli bäst i Sverige på att bygga butiker med en hög affärsmoral och respekt för arbetsmiljön.
Om Rollen:
Som Projektchef kommer du:
Ansvara för att leda, engagera och utveckla produktionen.
Bedriva verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och alltid eftersträva nöjd kund, lönsamhet, produktivitet, hållbar utveckling, kvalitet samt en god och säker arbetsmiljö.
Ansvarar för projektportföljen och projektuppföljning.
Marknadsaktiviteter; -bibehålla och utveckla befintliga kundrelationer samt generera affärsmöjligheter.
Övergripande ansvar för budgetfrågor, så som prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp.

Vi söker dig med erfarenhet och förmåga att leda människor och grupper, som trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är en framdriftsmotor när det kommer till din egen, företagets och andras utveckling, och du har en naturlig drivkraft att uppnå resultat och att ta dig framåt. Du har en affärsmässig syn på din roll och drivs av det. Du tycker om att interagera och är intresserad av andra. Du kan hantera en hög arbetsbelastning och har ett helhetsperspektiv. Du utgår från kontoret i Göteborg men har kunder i hela landet - vilket medför en del resor i tjänsten.
Resor:
Då projekten finns i hela landet förekommer resor i tjänsten minst 1 gång/vecka.
Krav:
Eftergymnasial byggteknisk utbildning (minst 2 år).
Minst fem år inom byggbranschen i ledande position, meriterande med erfarenhet inom konceptbyggnation.
Körkort: B-körkort.
Data/IT-kunskaper: Mycket god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Språk: Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
Vissa av jobben som utförs kräver att du är svensk medborgare och klarar en säkerhetsprövning.

Du erbjuds:
En nyckelroll i ett tryggt, framgångsrikt företag med en spännande resa framför sig. En genuin stämning med trevliga kollegor.
Konkurrenskraftig lön, pensionsavtal och försäkring.
Tjänstebil.
Sjukvårdsförsäkring.
Arbetstidsförkortning.

Är du den vi söker? – Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på 073-506 68 39 vid frågor.
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu

Manufacturing Engineer till företag i Färgelanda

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Feb 13
För kunds räkning söker vi nu en Manufacturing Engineer.


Om tjänsten


Vi söker dig med en bakgrund från tillverkande industri. Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar bland annat att se till att produkterna är i linje med tekniska krav och specifikationer samt är genomförbara och kvalitetssäkrade. Rollen innebär att medverka tvärfunktionellt projektteam där ni tillsammans jobbar mot genomförbara och kostnadseffektiva produkter.


Tjänsten innebär bland annat:
- Kontinuerlig förbättring
- Jobba med kvalitets-, miljö-, hälso-, och säkerhetspolicies
- Leda multifunktionella produktionsmöten
- Uppföljning och dokumentering av avdelningens prestation
- Hantera riskbedömningar av nya maskiner, utrustningar, och andra inventarier
- Leda team och projekt relaterat till processutveckling, change management, med mera
- Utvärdera och säkerställ att det faktiska resultatet av en förändring uppfyller det uppskattade QMS-resultatet. Om det faktiska utfallet avviker från det beräknade resultatet leda arbetet för att säkerställa att man når uppsatta mål
- Ansvara för produkter vad gäller tekniska krav och kvalitet samt produktens genomförbarhet genom hela tillverkningsprocessen
- Nära samarbete med kunder och leverantörer
- Se till att alla APQP tekniska krav är uppnådda
Bakgrund


- Erfarenhet av liknande roll inom tillverkande industri
- Ledarskapsförmåga
- Teknisk och administrativ kunskap
- God kommunikationsförmåga
- Kunskaper i Lean och 5S
Meriterande


- Utbildning från universitet eller yrkeshögskola
- Kännedom om kvalitetsstandarder såsom, ISO/TS16949, QS9000 & ISO14001

Ansök nu

Transportchef inom entreprenad sökes omgående!

Transportledare
Läs mer Feb 15
Transportchef inom entreprenadbranschen sökes omgående! 
En av våra kunder i Kungälv söker nu en duktig och driven transportchef. 
Duktig på att lägga pussel? Vi söker dig som gillar att prioritera och koordinera samt vill få utlopp för din serviceförmåga. Du kommer sitta med i ledningsgruppen där du kommer få utveckla och leda strategier för att driva företaget framåt. 
Dina arbetsuppgifter
I rollen som transportchef kommer du serva och vägleda kunder till att beställa rätt maskiner och transporter till rätt plats och i rätt tid. Du ansvarar för kund- och ordermottagning och genom din goda serviceförmåga matchar du kundens behov. Dina kontaktytor är många i form av kunder, åkare och chaufförer, där du blir den naturliga länken mellan parterna och agerar supportfunktion. I rollen ingår telefon- och mailhantering samt tillhörande administration, så som lägga in ordrar, fakturering och uppföljning.Vad söker vi
Vi söker dig om är duktig på att bygga relationer, har erfarenhet inom entreprenadbranschen sedan tidigare samt har en starkt driv att leda och utveckla företaget framåt. Din förmåga att prioritera, strukturera och organisera är mycket god. Du är lika duktig på att se detaljerna som att förstå helheten - du ser till att pusslet blir lagt! Du har en genuin affärsmässighet och är duktig på att förstå samt lösa kundens behov. Eftersom du arbetar i nära samarbete med andra transportledare i mindre team, ser vi din ödmjukhet och samarbetsförmåga som viktiga egenskaper. Ditt arbetssätt karaktäriseras av proaktivitet och prestigelöshet samtidigt som din attityd signalerar möjligheter och lösningar. Krav
B-körkort 
God datavana 

Villkor
Tjänsten är placerad i Kungälv och är på heltid. Du kommer även få tillgång till en förmånsbil. 

Urvalet sker löpande!

Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork - så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu

KMA - Ansvarig till Norex (Nyexad)?

Kvalitetschef
Läs mer Maj 16
Vi söker dig som är nyexad inom relevant yrkesområde? Du som har drivet och vill utvecklas i rollen.
Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap.
Vi söker Dig som vill utevcklas och få erfarenhet av att implementera strategiskt arbete i kärnverksamheten genom att driva projekt från start till slut. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära i en entrepenörsinriktad kultur, där du får vara med och utveckla verksamheten och bidra till framgång. Om du är ödmjuk, trivs i en omväxlande roll där du får vara med och rita kartan framåt kommer du att trivas bra hos. I Norex-koncernen tror vi på att utväxla best practice principer mellan våra verksamheter. Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla Norex arbetet för hållbara lösningar inom stålbranschen.
Ansvarsområden
I rollen som KMA-ansvarig ansvarar du för att driva och utveckla ett systematiskt arbete inom områdena Kvalité, Miljö, Arbetsmiljö och säkerhet i Norex service Sverige och Finland. Du blir huvudansvarig för KMA frågor såväl internt som externt. I din roll som KMA-ansvarig kommer du att stötta verksamheten både lokalt och centralt och är framför allt en stödfunktion för våra platschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra Service division managers, Underhållsansvarig och HR. Vidare kommer du att vara ett stöd för verksamheten genom att bland annat arbeta med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, stötta verksamheten med internutbildning och utföra skyddsronder samt utredningar.
Arbetsuppgifter
Ansvara för att driva och stödja verksamheten i arbetet med att operationalisera strategier för ISO revision (9001, 14001, 45001)
Skapa enhetliga processer och rutiner inom kvalité, miljö, arbetsmiljö och säkerhet
Planera, genomföra och följa upp interna revisioner
Implementera systematiskt arbetsmiljöarbete
Säkerställa att regelverk efterlevs
Arbeta systematiskt med att förbättra och utveckla kvalitetssäkring, rutiner, produktionskontroller och effektivitet
Driva förbättringsarbete i samarbete med övriga medarbetare på företaget eller inom organisationen
Rapportera företagets hållbarhetsarbete

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning och att du har tidigare erfarenheter från industri, bygg, verkstad eller transport. Har du någon erfarenhet av att arbeta med ISO-system och systematiskt förbättringsarbete är det meriterande. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. Har du implementerat ISO-system och arbetat med internutbildning, så är det meriterande. Därtill har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och god systemförståelse. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som i skrift, talar du finska är det meriterande. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer (någon gång / kvartal)
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
Heltid, dagtid
Lön enligt överenskommelse
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort Göteborg, Region Dalarna, Gävleborg, Norrbotten
Resor förekommer i tjänsten

Ansökan skickas till Cecilia@prowork.se, vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor angående ansökningsförfarandet, eller om du vill veta mer om tjänsten, kontakta Cecilia Grönlund, 0709838465.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap.

Ansök nu

KMA - Ansvarig till Norex (Nyexad)?

Miljöingenjör
Läs mer Maj 16
Vi söker dig som är nyexad inom relevant yrkesområde? Du som har drivet och vill utvecklas i rollen.
Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap.
Vi söker Dig som vill utevcklas och få erfarenhet av att implementera strategiskt arbete i kärnverksamheten genom att driva projekt från start till slut. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära i en entrepenörsinriktad kultur, där du får vara med och utveckla verksamheten och bidra till framgång. Om du är ödmjuk, trivs i en omväxlande roll där du får vara med och rita kartan framåt kommer du att trivas bra hos. I Norex-koncernen tror vi på att utväxla best practice principer mellan våra verksamheter. Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla Norex arbetet för hållbara lösningar inom stålbranschen.
Ansvarsområden
I rollen som KMA-ansvarig ansvarar du för att driva och utveckla ett systematiskt arbete inom områdena Kvalité, Miljö, Arbetsmiljö och säkerhet i Norex service Sverige och Finland. Du blir huvudansvarig för KMA frågor såväl internt som externt. I din roll som KMA-ansvarig kommer du att stötta verksamheten både lokalt och centralt och är framför allt en stödfunktion för våra platschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra Service division managers, Underhållsansvarig och HR. Vidare kommer du att vara ett stöd för verksamheten genom att bland annat arbeta med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, stötta verksamheten med internutbildning och utföra skyddsronder samt utredningar.
Arbetsuppgifter
Ansvara för att driva och stödja verksamheten i arbetet med att operationalisera strategier för ISO revision (9001, 14001, 45001)
Skapa enhetliga processer och rutiner inom kvalité, miljö, arbetsmiljö och säkerhet
Planera, genomföra och följa upp interna revisioner
Implementera systematiskt arbetsmiljöarbete
Säkerställa att regelverk efterlevs
Arbeta systematiskt med att förbättra och utveckla kvalitetssäkring, rutiner, produktionskontroller och effektivitet
Driva förbättringsarbete i samarbete med övriga medarbetare på företaget eller inom organisationen
Rapportera företagets hållbarhetsarbete

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning och att du har tidigare erfarenheter från industri, bygg, verkstad eller transport. Har du någon erfarenhet av att arbeta med ISO-system och systematiskt förbättringsarbete är det meriterande. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. Har du implementerat ISO-system och arbetat med internutbildning, så är det meriterande. Därtill har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och god systemförståelse. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som i skrift, talar du finska är det meriterande. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer (någon gång / kvartal)
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
Heltid, dagtid
Lön enligt överenskommelse
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort Göteborg, Region Dalarna, Gävleborg, Norrbotten
Resor förekommer i tjänsten

Ansökan skickas till Cecilia@prowork.se, vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor angående ansökningsförfarandet, eller om du vill veta mer om tjänsten, kontakta Cecilia Grönlund, 0709838465.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap.

Ansök nu