Göteborg: Hållbarhetssamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hållbarhetssamordnare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-06 // Varaktighet: Heltid

Vi är Balder. Mycket av det vi gör är väldigt konkret och synligt. Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter att bo i, att arbeta i och att umgås i. Som en långsiktig fastighetsägare strävar Balder efter att ta socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar. Vi ökar takten i hållbarhetsarbetet genom att sätta nya klimatmål i linje med Parisavtalet och 1,5-gradersmålet.

Vill du vara med på vår fortsatta resa? Nu söker vi en hållbarhetssamordnare till vårt huvudkontor i Göteborg!

Om rollen
I rollen som hållbarhetssamordnare kommer du att arbeta i en bred roll med fokus på att koordinera Balders koncernövergripande arbete gällande EU-taxonomin och EU:s 6 miljömål. Vidare kommer du även arbeta med att utveckla rutiner för Balders klimatarbete och stötta upp i riskrelaterade frågor. Du har en verkställande roll där du genom proaktivitet, intern projektledning och kunskapsspridning tar oss närmare våra mål. Dessutom vill vi ständigt utvecklas. Vad är nästa steg? Hur kan vi bli bättre? Här ser vi fram emot att höra dina idéer.

Vem är du?
Vi tror att du har ett genuint intresse för hållbar utveckling och ser gärna att du har tidigare erfarenhet som miljösamordnare, hållbarhetskoordinator eller motsvarande. Du är uppdaterad på aktuella ramverk har arbetat med klimatrelaterade risker och klimatberäkningar. Det är meriterande om du har kunskaper inom CDP, TCFD SBTi och klimatriskanalyser. Har du dessutom erfarenhet inom miljö- och hållbarhet inom bygg- och fastighetsbranschen så ser vi det som ett plus.

Som person hoppas vi att du har en doer-mentalitet och trivs bra i en roll där du får vara med och forma Balders arbetssätt framåt. Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Låter det som en tjänst för dig?
Fantastiskt! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Kajsa Väringer på 031-109583 eller kajsa.varinger@balder.se.

När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.

Hjärtligt välkommen till oss på Balder!

LI-MK1

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Miljö- och klimatstrateg

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Miljö- och klimatstrateg.

Sustainability Lead

Läs mer Feb 10
Ready to navigate towards a more sustainable future? As Sustainability Lead at Stena Line, you’ll be driving our environmental initiatives, ensuring that our actions are both innovative and aligned with long-term goals.

In this role, you’ll coordinate sustainability efforts companywide, with a strong focus on environmental sustainability. You’ll build increased awareness and engagement both internally and externally within the sustainability field. You will be our company expert in evaluating alternatives, set priorities, and assess the long-term consequences of sustainability decisions. You will also be responsible for managing our Environmental Management System (ISO 14001), ensuring compliance and continuous improvement.

Some of your key responsibilities:
- Act as the company point of contact for sustainability
- Coordinate change and general improvement within relevant areas and work with continuous improvements
- Ensure adequate internal awareness with regards to sustainability as well as external communication with relevant stakeholders
- Be responsible for the Environmental management system (ISO 14001)
- Contribute to the development and adherence of the company sustainability strategy
- Maintain knowledge of relevant regulations and reporting needs and keep up to date on initiatives and trends developing in relevant areas

What you will experience
The Sustainability Lead is a newly formed role within Stena Line Fleet Operations and you will be important in achieving our future sustainability objectives.

At Stena Line we offer you a variety of benefits depending on your location, consisting of travel discounts, health allowance, well-being activities, and much more.

We believe a hybrid solution between the office and working remotely will create the best environment for us to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow. 

Who you are
At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. Regardless of your role, welcoming, caring and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face. We believe you are a positive, adaptable problem-solver with a natural ability to inspire and bring people together. You excel at fostering collaboration and creating a culture of open communication.

Qualifications:
- Relevant academic university degree within sustainability or environmental management
- Experience in environmental management systems, ISO 14001 or equivalent
- Experience in interpretation of current and upcoming legislation
- Experience from working in shipping, transportation or consulting is considered an advantage

Interested??
This is a full-time, permanent position, reporting to our COO Fleet. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than February 23rd, 2025. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service.

If you have any questions regarding the position, you are welcome to contact Adam Wallhult, Strategic People Lead within Fleet Operations, at adam.wallhult@stenaline.com or about the recruitment process you are welcome to contact Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, hanna.gustavsson@stenaline.com.?

Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment.?

About Stena Line
As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company. 

Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places.

We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.

Ansök nu

Klimatstrateg Ramboll Management Consulting

Läs mer Jan 21
Job Description
Vill du?vara?med?och påverka klimatet och göra?skillnad?på riktigt?
Ramboll Management Consulting (RMC) har under de senaste åren växt och vi behöver nu utöka vårt team med en erfaren klimatstrateg som brinner för hållbar omställning.
Ramboll Management Consulting är en del av det globala konsultföretaget Ramboll som levererar ett brett utbud av tjänster inom strategi, hållbarhet och teknik inom flera industrisektorer, såsom bygg och fastighet, vatten, energi, transport, industri och finans. Vi stöttar en stor mix av kunder, från internationella organisationer, nationella myndigheter och medelstora företag till globala koncerner. Våra kunder söker Rambolls vägledning och ledarskap i övergången till en klimatvänlig och resurseffektiv ekonomi med hållbara affärsmodeller.
Vi inom Ramboll Management Consulting söker nu en erfaren klimatstrateg som vill vara med och utforma och utveckla tjänster kopplat till klimat samt leda marknadsarbete och leveranser av konsulttjänster kopplat till klimatomställningen.
Inviting Bright Minds
Vill du fortsätta din karriär i en öppen, samarbetande och stärkande kultur, engagerad i att ha en positiv inverkan på människor och natur? Vi på Ramboll går all-in på hållbarhet och vill vara den pålitliga partnern för hållbar förändring.
Du kommer att bli en del av vårt växande team inom Strategic Sustainability Consulting, som är en funktion inom Ramboll Management Consulting. Som senior konsult kommer du att arbeta med och leda olika team och kollegor med strategi och förändring kopplat till klimat samt bidra till våra övriga tjänsteområden; Sustainable Finance (ex CSRD, SFDR och EU-taxonomin), ESG strategi, Cirkulär ekonomi och Hållbara leverantörskedjor.
Du kommer att ingå i en dynamisk och växande avdelning med högt professionellt driv och stark samarbetsanda. Vårt tvärvetenskapliga team arbetar inom olika hållbarhetsområden, inklusive klimat, energi, miljö, vatten, transport, byggnader, hållbara städer och rättvis omställning.
Rollen som klimatstrateg
Leda utveckling och marknadsföring av tjänster och inom klimatstrategi, Science Based Targets, klimatfärdplaner, klimatomställningsplaner, TCFD och rapportering kopplat till klimat
Leda och bidra i att utveckla kundrelationer inom utvalda sektorer såsom bygg, fastighet, industri och energi
Representera Strategic Sustainability Consulting och Ramboll Management Consulting i globala forum för tjänste- och marknadsutveckling
Driva och leda projekt mot olika typer av kunder
Leda och bira till den interna kunskapsutvecklingen kopplat till klimat

Utvecklas tillsammans med oss
På Ramboll lägger vi stor vikt vid att möjliggöra din personliga och professionella utveckling. Vi erbjuder en dynamisk, inspirerande och innovativ konsultmiljö, där du får arbeta med ambitiösa kunder och kollegor. Dina kollegor utmärks alla av sitt stora samhällsengagemang, sin höga prestationsnivå, utvecklingsvilja, kompetens och prestigelöshet. Gemensamt för alla våra uppdrag är viljan att driva hållbar omställning tillsammans med våra uppdragsgivare och i samhället i stort.
För att du ska växa och utvecklas finns här ett nära ledarskap som utmanar, coachar och inkluderar dig i strategiska beslut, där du som medarbetare har ett stort inflytande över vilka frågor och uppdrag du fokuserar på.
Vi fäster större vikt vid dina individuella egenskaper och drivkrafter än formella meriter. Men för att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Minst fyra års erfarenhet av att arbete med klimatstrategiska frågor och är väl bevandrad inom klimatområdet (lagar och regler, strategiutveckling och relaterat utvecklingsarbetet), helst inom privat sektor
Fem år eller mer relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom en eller flera industrisektorer såsom tillverkande industri, bygg och fastighet, energi, transport samt offentliga sektorn.
Konsultbakgrund eller motsvarande inom hållbarhet, strategi eller management
Relevant akademisk examen
Lätt för att skapa och vidareutveckla relationer och nätverk
Erfarenhet och intresse av försäljning
Som person har du ett stort hållbarhets- och samhällsintresse. Du är generös, flexibel och prestigelös. Ständig utveckling är ett självklart fokus för dig och du inspireras av att utveckla andra. I ditt jobb är du välstrukturerad och har en förmåga att prioritera och planera.
Bred erfarenhet av att leda projekt och vana att arbeta i team
Arbeta professionellt på svenska och engelska i tal och skrift

Vi tillämpar en hybridlösning på kontoret med stor flexibilitet för dig som medarbetare. Tjänsten är placerad i antingen Stockholm, Göteborg eller Malmö.
Välkommen till Ramboll Management Consulting och Ramboll
Ramboll Management Consulting är ett ledande konsultbolag i Norden inom hållbar omställning. Vi är experter på uppdrag där våra kunder styrs eller påverkas av politiska beslut och är specialister på att arbeta interdisciplinärt över gränser. Med 700 konsulter globalt, varav 110 i Sverige, får du hos oss en chans att utvecklas nationellt och globalt inom en stor variation av verksamhetsområden, marknadssegment och uppdragstyper, såväl inom privat som offentlig sektor.
Inom Ramboll Management Consulting har vi sex enheter som arbeta med olika tjänsteområden kopplat till hållbarhet:
Strategisk hållbarhetsrådgivning – Sustainable Finance och ESG, CSRD, SFDR och EU-taxonomin, klimatstrategi, klimatrisker och cirkulär ekonomi
Hållbarhetstransformation – Strategi, organisationsutveckling, förändringsledning, affärsutveckling och investeringsrådgivning med fokus mot grön omställning
Ekonomisk hållbarhet – Samhällsekonomisk analys, effektmätning, styrmedel, reglering, kostnadsnyttoanalys, investeringar, business case och hållbarhetsdata
Systemomställning – Systemanalys, systeminnovation, policyanalys, kompetensförsörjning, tjänstedesign, beteenden, processledning och lärande
Social hållbarhet – Effektmätning, sociala investeringar, human rights, förebyggande, urbana sociala värden, medborgarinvolvering, jämlikhet, mångfald?och inkludering
Resiliens – Krisberedskap, totalförsvar, kontinuitet, risk- och sårbarhet, säkerhetsskydd, informationssäkerhet & NIS, trygghet och brottsförebyggande, robust infrastruktur

Ramboll Management Consulting är en del av Ramboll – en ledande samhällsutvecklare med 19?000 experter i 35 länder som designar framtidens samhällen där människor och natur kan blomstra. I Sverige är vi mer än 1 800 experter på ett trettiotal kontor.

Ansök nu

Hållbarhetschef

Läs mer Feb 1
Brinner du för att göra skillnad för miljön och bidra till en mer hållbar framtid? Har du erfarenhet av att skapa strategier och samarbeta med underleverantörer för att säkerställa en grönare och mer etisk verksamhet? Då söker vi till en av våra kunde en erfaren hållbarhetsansvarig till en roll på ca 50%, som konsult eller anställd.
Om rollen
Som hållbarhetschef får du en central roll i att leda och vidareutveckla företagets hållbarhetsarbete med särskilt fokus på miljöfrågor och vår leverantörskedja. Du kommer att ansvara för att integrera hållbarhetsmål i hela vår verksamhet och driva arbetet för att minska vår klimatpåverkan, samtidigt som vi säkerställer att våra underleverantörer följer våra höga krav på miljö och etik.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Utveckla och implementera företagets miljöstrategi, med fokus på att minska utsläpp och resursanvändning
Kartlägga, analysera och förbättra hållbarheten i leverantörskedjan, inklusive kravställning och uppföljning
Säkerställa att företagets miljömål möter eller överträffar nationella och internationella lagkrav och standarder
Etablera och underhålla nära samarbeten med leverantörer för att utveckla hållbara lösningar och transparens
Leda projekt för övergång till cirkulära affärsmodeller och resurseffektivitet
Arbeta med rapportering och mätning av miljöpåverkan enligt ramverk som t.ex. GRI, CDP och Science Based Targets
Driva utbildningar och engagemang internt för att skapa en kultur av miljömedvetenhet och ansvar

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning inom miljövetenskap, hållbar utveckling, ingenjörsvetenskap eller liknande
Har flerårig erfarenhet av att arbeta med miljöfrågor, leverantörskedjor och hållbarhetsstrategier
Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med leverantörskrav och certifieringar som ISO 14001 eller motsvarande
Är en kommunikativ och förtroendeingivande ledare med förmåga att skapa långsiktiga relationer med interna och externa intressenter
Är insatt i globala miljöfrågor och internationella initiativ som Agenda 2030, Parisavtalet och cirkulär ekonomi
Är lösningsorienterad, analytisk och har ett tydligt affärsfokus

Meriterande är om du:
Har erfarenhet av att driva förändring inom internationella leverantörskedjor
Har tidigare arbetat med certifieringar som FSC, eller liknande

Vi erbjuder
Som hållbarhetschef hos oss får du en unik möjlighet att påverka företagets miljöavtryck och bidra till en mer hållbar framtid. Du blir en del av ett passionerat team som arbetar för att skapa konkreta resultat och långsiktig förändring. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där dina idéer och initiativ värderas högt.
Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till rekrytering@doerbemanning.se
Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att söka!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Hållbarhetsansvarig

Läs mer Jan 26
Brinner du för att göra skillnad för miljön och bidra till en mer hållbar framtid? Har du erfarenhet av att skapa strategier och samarbeta med underleverantörer för att säkerställa en grönare och mer etisk verksamhet? Då söker vi till en av våra kunde en erfaren hållbarhetsansvarig till en roll på deltid, kanske i ett konsultupplägg?
Om rollen
Som hållbarhetschef får du en central roll i att leda och vidareutveckla företagets hållbarhetsarbete med särskilt fokus på miljöfrågor och vår leverantörskedja. Du kommer att ansvara för att integrera hållbarhetsmål i hela vår verksamhet och driva arbetet för att minska vår klimatpåverkan, samtidigt som vi säkerställer att våra underleverantörer följer våra höga krav på miljö och etik.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Utveckla och implementera företagets miljöstrategi, med fokus på att minska utsläpp och resursanvändning
Kartlägga, analysera och förbättra hållbarheten i leverantörskedjan, inklusive kravställning och uppföljning
Säkerställa att företagets miljömål möter eller överträffar nationella och internationella lagkrav och standarder
Etablera och underhålla nära samarbeten med leverantörer för att utveckla hållbara lösningar och transparens
Leda projekt för övergång till cirkulära affärsmodeller och resurseffektivitet
Arbeta med rapportering och mätning av miljöpåverkan enligt ramverk som t.ex. GRI, CDP och Science Based Targets
Driva utbildningar och engagemang internt för att skapa en kultur av miljömedvetenhet och ansvar

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning inom miljövetenskap, hållbar utveckling, ingenjörsvetenskap eller liknande
Har flerårig erfarenhet av att arbeta med miljöfrågor, leverantörskedjor och hållbarhetsstrategier
Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med leverantörskrav och certifieringar som ISO 14001 eller motsvarande
Är en kommunikativ och förtroendeingivande ledare med förmåga att skapa långsiktiga relationer med interna och externa intressenter
Är insatt i globala miljöfrågor och internationella initiativ som Agenda 2030, Parisavtalet och cirkulär ekonomi
Är lösningsorienterad, analytisk och har ett tydligt affärsfokus

Meriterande är om du:
Har erfarenhet av att driva förändring inom internationella leverantörskedjor
Har tidigare arbetat med certifieringar som FSC, eller liknande

Vi erbjuder
Som hållbarhetschef hos oss får du en unik möjlighet att påverka företagets miljöavtryck och bidra till en mer hållbar framtid. Du blir en del av ett passionerat team som arbetar för att skapa konkreta resultat och långsiktig förändring. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där dina idéer och initiativ värderas högt.
Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till rekrytering@doerbemanning.se
Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att söka!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Miljökonsult

Läs mer Jan 2
Miljökonsult

Västra Götalandsregionen, Konsulttjänster

Vill du göra skillnad på riktigt? Hos oss får du chansen att arbeta regionövergripande med fokus på att Västra Götalandsregionen ska nå miljömålen 2030.

Här kan du läsa mer om dem: Miljömål 2030

Vi är en intern konsultorganisation inom Västra Götalandsregionen som erbjuder konsulter inom olika kompetensområden. Vårt mål är att bidra till regionens utveckling genom att stödja kärnverksamheten. Nu söker vi en miljökonsult med ett genuint intresse för miljö som vill vara med och bidra till att vi når våra hållbarhetsmål. Är du den vi letar efter?

Arbetsuppgifter

Du kommer att bli en del av vår konsultenhet, och en viktig del i Västra Götalandsregionens miljöarbete. Du kommer att genomföra uppdrag och driva projekt tillsammans med våra förvaltningar och bolag inom olika miljöområden. 

Du kommer bland annat:
- Genomföra förstudier och utredningar
- Agera stöd i miljöledningsarbete, internrevision och certifiering
- Leda utvecklings- och förändringsarbete

Kvalifikationer

Vi söker efter dig som har hunnit arbeta några år med projektledning, förändringsledning eller verksamhetsutveckling inom miljö- eller hållbarhetsområdet i en större organisation. Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning på miljö eller hållbar utveckling. 

För att lyckas med uppdraget behöver du vara resultatorienterad och ha förmågan att driva projekt och uppdrag hela vägen in i mål. Då tjänsten innebär många olika kontaktytor, behöver du ha en god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga. Vidare är du bra på att lösa problem som kan uppstå, samtidigt som du behåller helhetsperspektivet och blicken på målet. 

Erfarenhet av och kompetens inom systematiskt miljöledningsarbete, revisioner och miljöledningsstandarden ISO14001 är meriterande.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder ett roligt och varierat jobb där du får inblick i många olika verksamheter inom Västra Götalandsregionen. Du får vara med och driva arbetet inom hållbar utveckling hos en av Sveriges största arbetsgivare.

Vi tror på balans mellan arbete och fritid, och som anställd i Västra Götalandsregionen har du flera förmåner. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss, och vilka förmåner vi erbjuder här: Dina förmåner

Rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal urvalsfrågor där du får möjlighet att beskriva dina erfarenheter och kunskaper och vi kommer att göra ett första urval baserat på dina svar och vi ber dig därför svara utförligt på frågorna. Du behöver inte bifoga ett personligt brev.

Vi planerar att genomföra första omgången intervjuer den 27/1 samt 3/2, så sätt gärna av dessa datum i din kalender när du registrerar din ansökan. 

För frågor som rör tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Lars Berko.

Vi ser fram emot din ansökan!

Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen.
Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Fastighets AB Balder

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Fastighets AB Balder .

Controller

Controller
Läs mer Jan 21
Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande.
Vill du arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu dig som controller till vårt huvudkontor i Göteborg!
Om rollen. Som controller hos oss verkar du brett och i samarbete med samtliga avdelningar inom bolaget. Arbetsuppgifter innefattar uppföljning av en tilldelad region, ekonomiska analyser, kostnadsuppföljning samt uppgifter i bokslutsarbetet och rapportering.
Vidare deltar du i arbetet för effektivisering av verksamheten och med att underhålla och hantera ekonomisystemet, Unit4 ERP.
Om dig.Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning samt minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna som controller som medfört goda kunskaper inom redovisning och controlling.
Det är meriterande med god systemvana.
För att trivas hos oss och i rollen ser vi att du är prestigelös, förtroendeingivande och relationsbyggande då tjänsten innebär ett nära och brett samarbete med dina kollegor runt om i bolaget. Ett gott företagsklimat värdesätter du högt.
Vidare besitter du en hög affärsmässighet med en förmåga att anpassa dig utifrån din omgivning. Hos oss får du verka i en snabbfotad och dynamisk miljö!
Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian påmatina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Systemägare

Systemansvarig
Läs mer Jan 16
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Genom vårt egenutvecklade CRM-system har vi lagt grunden för Balders hjärta, där ärenden flödar, säljande annonser skapas, affärer följs upp och där vi tar tempen på hur våra fastigheter mår. Vi är idag ett team om 3 personer och vill bli fler, hjärtat pumpar idag men det ska bli större och innefatta fler processer och länder framöver. Därför söker vi ytterligare en stjärna till vårt team. Hjärtat pumpar idag men det ska bli större och innefatta fler processer och länder framöver. Därför söker vi ytterligare en stjärna till vårt team.Vad har du för kvalifikationer? Uppdraget som systemägare för Balders lösning i Dynamics innebär ett ansvara för förvaltning och vidareutveckling av systemet. Arbetet innebär också att man är länken mellan tekniken, processen och verksamheten genom att designa, konfigurera och administrera vår Dynamics-plattform. Du medverkar i nyutveckling och vidareutveckling samt de anpassningar som sker i de befintliga processerna i systemet. Arbetet sker tillsammans med systemspecialist, systemadministratör, processägare, projektledare och användare.
I rollen ingår också att bevaka systemet för att kunna arbeta med strategiska åtgärder. Detta innebär att du behöver vara nyfiken och leta efter utmaningar som kan elimineras alternativt vändas till en fördel i systemet. Du behöver kunna plattformen, känna dig säker på funktionalitet i systemet samt kunna föreslå lösningar som i största utsträckning håller sig inom standardfunktionalitet och förverkliga dem i systemet.Vem är du som person?För att lyckas i rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i Microsoft Dynamics inom applikationerna Sales och Customer Services. Det är meriterande om du har erfarenhet av ClickDimensions, DocumentCorePack eller PowerApps, vilket är applikationer vi också nyttjar. Troligtvis arbetar du idag i en kundinriktad roll som exempelvis applikationskonsult inom MS Dynamics men vill lämna konsultlivet bakom dig och kunna fokusera på en spännande och kontinuerlig utveckling på Balder i vår digitala resa.
Du kommer att arbeta tight med gruppen för Dynamics och med kollegor från andra delar av bolaget som på ett eller annat sätt berörs eller arbetar i Dynamics. Placeringen av tjänst kan ske från ett av våra kontor som finns runt om i landet. En del tjänsteresor kan förekomma, främst inom Sverige.Din ansökanÄr du rätt person för att kunna hjälpa oss att få hjärtat att bli större och starkare? Vi intervjuar löpande så ansök därför gärna redan idag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterande chef Helena Axelsson på helena.axelsson@balder.se eller på 031-10 95 75. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Junior systemspecialist

Systemansvarig
Läs mer Jan 16
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Genom vårt egenutvecklade CRM-system har vi lagt grunden för Balders hjärta, där ärenden flödar, säljande annonser skapas, affärer följs upp och där vi tar tempen på hur våra fastigheter mår. Vi är idag ett team om 3 personer och vill bli fler, hjärtat pumpar idag men det ska bli större och innefatta fler processer och länder framöver. Därför söker vi ytterligare en stjärna till vårt team. Hjärtat pumpar idag men det ska bli större och innefatta fler processer och länder framöver. Därför söker vi ytterligare en stjärna till vårt team.Vad har du för kvalifikationer? Uppdraget handlar om att vara länken mellan tekniken, processen och verksamheten genom att avhjälpa fel, säkerställa datakvalitet i systemet, uppmärksamma utvecklingsbehov och stötta eller utbilda användare. Du kommer även medverka i anpassningar som sker i de befintliga processerna i systemet.Arbetet sker tillsammans med systemspecialist, systemadministratör, processägare, projektledare och användare.
I rollen ingår också att bevaka systemet för att kunna arbeta med strategiska åtgärder. Detta innebär att du behöver vara nyfiken och leta efter problem som kan elimineras alternativt vändas till en fördel i systemet. Du behöver vara bekant med plattformen och känna dig trygg med standardfunktionerna i systemet. Tjänsten innebär löpande kontakt och utbildning med användare i systemet.Vem är du som person? För att lyckas i rollen är det meriterande att ha kunskaper i Microsoft Dynamics inom applikationerna Sales och Customer Services. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ClickDimensions, DocumentCorePack eller PowerApps, men det är inget krav. Troligtvis arbetar du idag med att administrera en lösning i Dynamics, både med support och utbildning men även enklare vidareutveckling eller justering av befintlig lösning. Alternativt arbetar du som junior applikationskonsult och tycker att fastighetsbranschen verkar spännande.
Du kommer att arbeta tight med gruppen för Dynamics som till största delen är stationerad i Göteborg, och med kollegor från andra delar av bolaget som på ett eller annat sätt berörs eller arbetar i Dynamics. Placeringen av tjänsten kan ske från ett av våra kontor som finns runt om i landet. En del tjänsteresor kan förekomma, främst inom Sverige.Din ansökan Är du rätt person för att hjälpa oss att få hjärtat att bli större och starkare? Vi intervjuar löpande så ansök därför gärna redan idag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterande chef Helena Axelsson på helena.axelsson@balder.se eller på 031-10 95 75.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Projektledare - bostad

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 14
Vi är Balder. Vi är en koncern som har kommit dit vi är idag med driv, engagemang, affärsmässighet och kunniga kollegor. Vi tror starkt på att ha viktig kompetens internt och söker nu projektledare till Göteborg som kommer att arbeta med vårt bostadsbestånd. Vad erbjuder vi dig? Som projektledare hos oss kommer du att spela en central roll i att driva och leda omfattande byggprojekt, inklusive stora bostadsprojekt såsom fasadrenoveringar, balkongarbeten och takrenoveringar, samt ombyggnadsprojekt för hyresgästanpassningar och underhållsprojekt. Från projektstart till slutförande säkerställer du att arbetet når överenskommen kvalitet, hålls inom budget och färdigställs i tid.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
Stöttning till förvaltning och uthyrning
Kalkylering och ekonomistyrning
Hantering av bygg- och installationstekniska frågor
Arbeten inom entreprenadjuridik

Vad erbjuder du oss? Vi ser att du som söker har relevant utbildning, förslagsvis inom bygg eller teknik samt har 5–7 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom bygg- och/eller fastighetsbranschen. Vidare behöver du kunna behärska svenska i tal och skrift samt inneha manuellt B-körkort. Som person ser vi att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga i och med att tjänsten innefattar ett nära samarbete inom arbetsgruppen såväl som med förvaltningen. Tillsammans når vi våra mål! Du behöver även vara förtroendeingivande samt besitta en hög affärsmässighet på sådant sätt att du har förmågan att se till hyresgästers behov, hur en affär ser ut samt har en förståelse för vad våra respektive kunds intressen är. Vi skapar affärer som gynnar båda parter!
Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian påmatina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

Ansök nu

Förvaltningsassistent

Fastighetsassistent
Läs mer Dec 20
Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har.
Vill du vara med på vår fortsatta resa? Nu söker vi en förvaltningsassistent till vår bostadsförvaltning i Göteborg!
Om rollen.Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter en kollega som är genuint intresserad av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa.
Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med förvaltaren inom affärsområdet. Arbetsuppgifter innefattar bland annat uthyrning och deltagande på besiktningar, ronderingar, hantering av fakturor, reskontra och inkasso samt annan administration.
Om dig.Vi ser gärna att du har erfarenhet av service- och/eller fastighetsbranschen. Det viktigaste är dock din vilja att lära dig! Du behöver även ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och kollegor.
Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift och innehar B-körkort.
Ansökan.Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Du kommer att utgå från något av våra områdeskontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se. Återkoppling dröjer under jul och nyår.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!

Ansök nu

Driftansvarig

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Dec 19
Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har.
Som driftansvarig kommer du att ansvara för drift och underhåll av tekniska system i en portfölj bestående av cirka 500 fastigheter. Dessa fastigheter är uppdelade i tre geografiska grupper, och du kommer att samarbeta med två andra driftansvariga för att dela ansvaret. Tillsammans arbetar ni för att optimera driftkostnader, minska energiförbrukning och säkerställa hög kvalitet i tekniska installationer.
Du blir en del av en kompetent driftorganisation som består av elektriker, drifttekniker och installationsprojektledare. Organisationen har ett starkt fokus på samarbete och kontinuerlig utveckling för att nå våra gemensamma mål.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för den dagliga driften av tekniska system inklusive ventilation, uppvärmning, kylning och styrsystem.
Planera och genomföra löpande underhåll, felsökning och reparationer.
Samarbeta med kollegor och leverantörer för att säkerställa att arbeten utförs enligt avtal och tidsplaner.
Delta i projekt kopplade till modernisering och installation av nya system.
Bidra till energibesparingsåtgärder och optimera systemens prestanda.
Rapportera och dokumentera driftstatus, underhållsplaner och åtgärder.

Vi har fokus på drift, förvaltning och att våra fastigheter är i toppskick. Vi har högt satta mål om energibesparing och kommer fokusera mycket på det framöver, tillsammans med våra energispecialister och installationsprojektledare. Ett omfattande arbete att uppdatera installationerna pågår och driftavdelningen behöver därför kunna hantera både äldre utrustning liksom ny.
Vi önskar att du som söker har god förståelse och kunskap inom teknisk fastighetsdrift och styr- och reglerteknik samt att eftersom vi har både kommersiella lokaler och bostäder är det en klar fördel om du har kunskap om båda. Du behöver också ha förmåga att prioritera och fördela ärenden och kommunicera på ett bra sätt med både medarbetare, entreprenörer och hyresgäster. Att tolka avtal och gränsdragningslistor förekommer också så goda språkkunskaper är en klar fördel. B-körkort är ett krav.
En andel av arbetstiden kommer bestå av administration och strategiskt arbete och övrig tid spenderas med fördel ute i fastigheterna så vi hoppas att du trivs med den blandningen. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du kan styra över din egen arbetsdag, har flextid och varierande arbetsuppgifter. Du kommer få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen och ta stort ansvar för ditt område.
Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Placeringsort Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen som inte besvaras av annonsen får du gärna höra av dig till rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Varmt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu