Göteborg: Intresseanmälan Acting HR - Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Intresseanmälan Acting HR - Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-16 // Varaktighet: Heltid

Om våra uppdrag

Som konsult eller underkonsult hos oss på Acting HR är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla svenskt arbetsliv med kvalificerade tjänster inom HR-området.

I ditt nya arbete stöttar du våra kunder genom att, som HR-ansvarig, HR Business Partner och/eller HR-specialist, driva projekt inom HR-området.

Du har förmågan att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området och trivs att vara chefers expertstöd.

Du är tydligt resultatinriktad och arbetar ständigt för att utveckla personalprocesser, policys, riktlinjer och avtal på alla nivåer i en organisation. Arbetsuppgifter inom området såsom lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling och arbetsmiljö kommer också att finnas.

Våra uppdrag varierar och beroende på kundbehov söker vi nu flera underkonsulter/konsulter med intresse för tillfälliga, korta som långa uppdrag på plats, på distans och/eller ute hos våra kunder.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba enligt den senaste kunskapen inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till din egen och Acting HR:s utveckling genom att våga ta ny mark.

Du är socialt ”skillad” med en förmåga att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där du får bidra till goda resultat.

Vi ser att du har en utbildning inom HR och erfarenhet av HR-arbete på olika nivåer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt att du hanterar digitala verktyg med lätthet. Har du spetskompetens inom vissa HR-områden precisera gärna det i ditt CV.

Om oss

På Acting HR blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Om processen

Med hjälp av en god dialog, intervju samt kapacitetstester och personprofilanalyser gör vi en objektiv och fördomsfri bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för särbehandling. Vi kommer att ta referenser samt göra en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

Vid frågor, kontakta COO Anna Beckius på anna.beckius@actinghr.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-konsult/PA-konsult.

Arbeta som konsultchef på sidan av dina studier!

Läs mer Aug 21
Är du mitt i en utbildning och söker ett givande extrajobb? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Vi söker nu dig som är redo för en spännande och utvecklande deltidstjänst där du får vara med och påverka, utveckla och växa i ett familjärt och glatt team.

Sprio befinner sig i en expansiv fas och söker nu dig som vill arbeta deltid som konsultchef i Göteborg. Vi ser helst att du studerar en personalvetenskaplig utbildning men är även öppna för andra liknande utbildningar så länge du har ett intresse för HR och människor!

Om tjänsten
I din roll som konsultchef kommer du till en början att stötta en redan befintlig konsultchef med olika arbetsuppgifter. Du kommer exempelvis få hålla i olika typer av konsultmöten, ta emot och rapportera sjukanmälningar samt arbeta administrativt i våra interna system. När du sedan växt in i rollen är tanken att du kommer få ta mer och mer ansvar.

För att trivas i den här rollen behöver du gilla att ha ägandeskap över dina egna arbetsuppgifter, vara strukturerad, noggrann samt trivas i en föränderlig miljö då arbetsuppgifterna kan variera. Du behöver även gilla att jobba administrativt samt att prata med nya människor.

Vi ser att du kan arbeta cirka två dagar i veckan med viss flexibilitet. Vi är även öppna för att ta en dialog månadsvis kring ditt arbetsschema.

Vårt huvudkontor är beläget i Stockholm men kunden du primärt kommer arbeta med har sitt kontor i centrala Göteborg, där utgångspunkten för dig även kommer att vara. Vi har ett digitalt arbetssätt som självklart ger dig möjlighet att ha tät dialog med kollegor oberoende arbetsplats eller arbetsort.

Dina arbetsuppgifter:
- Administration sett till våra konsulter, exempelvis sjukanmälningar och hantering av olika bemanningssystem

- Supportera konsultchefen i diverse ärenden

- Möten/kontakt med våra konsulter

Din profil:
- Trivas i en föränderlig miljö

- Trivas med administrativa arbetsuppgifter

- Vara självgående samt kunna ta egna initiativ

- Intresserad av att lära sig mer inom HR och personalfrågor

- Meriterande om du har arbetat i något bemanningssystem eller annat administrativt arbete

Sprio är ett auktoriserat rekrytering- & bemanningsföretag som arbetar främst med tjänster inom kundservice, men även inom sälj och administration. Vi är experter på att hitta just servicepersonal, detta tack vare enkla processer, ett stort inflöde av kandidater, vässad marknadsföring och personlig kontakt.

Ansök nu

HRBP-konsult sökes till internationellt bolag

Läs mer Aug 2
Vill du vara en del av ett framstående företag som sätter människor i centrum? A-hub söker en driven, självgående och initiativrik HR Business Partner som är redo att ta sig an spännande utmaningar och bli en ambassadör för vårt företag. Är du en driven och serviceinriktad person som brinner för HR-relaterade frågor? Då kan detta vara perfekta uppdraget för dig!

A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.

A-hub söker nu en HR Business Partner (HRBP) till vår ett ett världsledande företag inom medtech-branschen. I Sverige är de marknadsledande inom deras affärsområde. Kunden erbjuder högkvalitativa produkter och strävar efter att vara ett företag som präglas av hållbarhet och innovation.

Om rollen: Som HRBP får du en unik möjlighet att arbeta brett inom HR-området. Dina arbetsuppgifter spänner över allt från administrativa rutiner till fackliga förhandlingar, rekrytering, organisationsdesign och ledarutveckling. Rollen innebär att du fungerar som en strategisk partner och ger operationellt HR-stöd till både lager och försäljningsorganisation.

Kvalifikationer och ansvar: Du kommer att rapportera direkt till Country Manager och beroende på din profil kommer du att ha möjlighet att vara en del av ledningsgruppen. Vi söker en erfaren HRBP som kan ta sig an en varierad och utmanande roll. Du kommer att vara ansvarig för att stötta anställda genom att följa vår people cycle, vilket inkluderar medarbetarundersökningar, utvärderingar och utvecklingssamtal.

Vi erbjuder: Som anställd kommer du att bli en del av en global HR-organisation som ger dig möjlighet att växa och utvecklas inom HR-området. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner enligt svenska förhållanden samt förmånliga kollektivavtal, handelns tjänstemannaavtal och e-handelsavtal.

Övrig information:

Start: Omgående och ett år framöver med goda möjligheter till förlängning.

Placering: Göteborg med omnejd, möjlighet till hybrid

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd utav A-hub. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Nina Firouzi på Nina@a-hub.se.

Ansök nu

HR-koordinator till global fordonskund!

Läs mer Dec 1
Nytt
Just nu söker vi en HR-koordinator till global fordonskund. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i januari och tjänsten sträcker sig till 20 december 2024.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
I rollen som HR koordinator stödjer du verksamheten med operativa HR-uppgifter och program som t.ex. program-/policyadministration och registerunderhåll, belöningar - & utbildningsprogramadministration. Du arbetar administrativt och driver verksamhetens onboarding-program samt stödjer i employer branding-aktiviteter. Du fungerar som ett systemstöd till chefer tillsammans med andra HR specialister.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en administrativ ådra och intresse för HR. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift. Du är systemvana och har förmåga att navigera dig i olika system. I övrigt ser vi att du har:

Utbildning inom HR, beteendevetenskap, ekonomi eller motsvarande.
Mist 2 års erfarenhet av att arbeta med HR-frågor.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

HR BUSINESS PARTNER

Läs mer Nov 9
Job Description
To our client we are now looking for an HR Business Partner! In the role you will work closely with business leaders and line managers to build their people capability, plan and manage talent and develop approaches that achieve shared organisational objectives. You will be the point of people expertise for dedicated business areas, and work closely and collaboratively with the department managers.

Your responsibilities will for example be:
- Provide guidance on people practices such as building successful teams, development, reorganizations, and succession planning.
- Responsible for Talent Reviews, Merit Reviews and more.
- Bringing people expertise and developing solutions to help the business area deliver its strategy.
- Influencing and building relationships with people around the business.
- Acting as a local point of people expertise for specialist teams that are implementing new people approaches.
- Questioning and challenging others to get to the root of people and business issues.
- Coaching and providing feedback to key stakeholders to help improve business efficiency.

Company Description
Our client is a well-known brand in the automotive industry, developing electric performance at the forefront of a new era of mobility. The headquarters is in Gothenburg.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You have a university education in HR or equivalent.
- You have several years of experience working as an HR Business Partner.
- You have good knowledge of Swedish labor legislation.
- You have experience of working in a fast-paced global environment.
- You are fluent in Swedish and English in speech and writing.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
To thrive in the role of HR Business Partner we beileve you can easily put up your own structure where it’s not given to you, you can keep a deadline as well as easily re-prioritize your day when needed. It goes without saying that our client is looking for someone with excellent people and communication skills. A networker who build long term professional relationships with trust, commitment and a high service level. Someone who can easily get a good understanding of the organization, its strategy and customers, as well as of the people challenges faced by the organization.

Salary
Salary as agreed.

Admission and Application
Full time, office hours. Our client wishes to start around 2023-12-01 and the assignment is expected to run until 2024-12-31 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Keywords: HR, HR Business Partner

Ansök nu

HR Partner

Läs mer Okt 31
Till år 2030 skall Göteborg vara en ekologisk hållbar stad.

Vi på Göteborg Energi är en stor del i att nå målen genom vår omställning där all vår energi enbart skall komma från förnybara källor.

Nu söker vi efter vår nästa HR Partner som vill vara med på vår resa mot en hållbar framtid! Söker du en möjlighet där du får jobba med ett brett spektrum av HR-frågor där du får vara med och bidra till en grönare stad? Då skall du läsa vidare!

Ditt uppdrag
Som HR partner kommer du inneha en verksamhetsnära roll där du i partnerskap med våra ledare ansvarar för att driva, utveckla och förbättra vår verksamhet för att behålla, utveckla och attrahera de bästa medarbetarna för att nå våra mål och vår vision om en hållbar stad.  

Du är en aktiv del i en av våra verksamhetsområdens ledningsgrupp där du ges stora möjligheter att påverka och bidra till verksamhetens långsiktiga utveckling.

I din vardag kommer du att utmanas och erbjuds en generalistroll där du kommer att arbeta med bland annat rekrytering, arbetsrättslig tolkning, förhandling, fackliga relationer, organisationsutveckling, systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering både som drivande part och som rådgivande gentemot verksamheten du är en del av.

Utöver ditt ansvar mot verksamheterna driver och medverkar du i förbättringsarbeten inom personalstaben, som du också är en del av. Vår grupp präglas av ett nära samarbete där du ibland leder olika utvecklingsinitiativ och ibland medverkar du i andras uppdrag.

Beroende på din erfarenhet och intresse finns möjligheter för dig att ansvara för specifika processer som ryms i personalstabens uppdrag.

Ditt Team
Du är en del i vår personalstab som i dagsläget består av fyra HR Partners, två personaladministratörer, HR administratör, förhandlingschef och personaldirektör som också är din närmsta chef.

Vi är en platt organisation vilket ger dig en god insyn i både de operationella och strategiska frågeställningarna inom koncernen. Vår grupp präglas av ett öppet klimat och samarbete där vi hjälper varandra att skapa en attraktiv arbetsplats öppen för alla.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen hos oss ser vi att du har en kandidatexamen inom personal med flerårig erfarenhet från liknande roller i större verksamheter. Vi ser att du har erfarenhet från en projektdriven verksamhet, gärna inom teknik eller byggbransch.  Har du dessutom erfarenhet av att tillämpa arbetsrättsliga frågeställningar är det en stor fördel.

Har du ett intresse för teknik och hållbarhet kommer du med stor sannolikhet trivas här. Vad gäller dig som person ser vi att du har en förmåga att både balansera mellan det långsiktiga och proaktiva med det reaktiva och mer snabbrörliga. Du är duktig på att bygga relationer med din omgivning och ser dig själv som en ambassadör för hur vi som organisation skall uppfattas. Du kommer emellanåt ställas inför svåra frågeställningar vilket kräver att du är trygg i dig själv och din kompetens samtidigt som du är uthållig när det kommer till lösningar. 

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss .


Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB .

JPA Redovisning söker en Redovisningskonsult

Redovisningskonsult
Läs mer Okt 6
Om tjänsten

Vi är JPA Redovisning, en dynamisk redovisningsbyrå! Vår kultur präglas av glädje, samarbete och engagemang. Att jobba om redovisningskonsult hos oss innefattar allt från löpande bokföring till att skapa skräddarsydda lösningar för våra kunders behov. Du coachar och leder juniora kollegor och säkerställer alltid hög kvalitet.

Du förväntas arbeta tätt med dina kunder för att förstå deras affärsbehov och utveckla skräddarsydda redovisningslösningar som möter deras specifika krav och optimerar deras verksamheter.

Krav för tjänsten är att du har erfarenhet och kunnighet inom följande områden:

- Avdragsrätt

- Bolagsskatt

- Inkomstdeklaration

- Bokslut

- Årsredovisning

- Löpande redovisning

- Reko - regelverk (kännedom)

Om dig

Vi söker en erfaren och nyfiken redovisningskonsult som värdesätter goda relationer och samarbeten. Du är öppen och ödmjuk som person, tillika en social lagspelare som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta tillväxtresa. Att lyfta blicken, skapa struktur och prioritera i en snabbföränderlig vardag med kunden i fokus är en självklarhet för dig.

Betydelsefullt för oss är att du:

- Gillar att jobba med kunder

- Tycker om och förstår hela kedjan

- Har en positiv inställning och attityd

- Ser lösningar framför problem

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt 2-3 års erfarenhet från att ha arbete på redovisningsbyrå. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Då resor till våra kunder kan förekomma behöver du även ha körkort.

Om oss

Vi är en lokal självständig byrå med internationell räckvidd som utgår ifrån Göteborg. Våra kunder är främst baserade i Västsverige men vi har kunder även i övriga landet och geografiska avstånd överbyggs allt enklare i takt med teknikens utveckling. Genom samarbetet med JPA International har vi tillgång till ett nätverk av revisorer och rådgivare i stort sett hela världen som kan anlitas allt efter våra kunders behov.

Oavsett vilka tjänster vi utför är kvalitet viktigt för oss. Kvalitet i ett tjänsteproducerande företag utgår från kompetenta och nöjda medarbetare där vår fasta övertygelse är att personalen är byråns viktigaste resurs.

Vi är en ägarledd byrå och är själva företagare. Många av de utmaningar våra kunder står inför även är våra egna vilket rätt nyttjat ger oss bättre möjlighet till att vara goda rådgivare.

Gå gärna in på länken nedan om du vill läsa mer om oss och våra värdegrunder.

https://www.jparedovisning.se/om-oss/

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Caroline Bredo på 073-501 26 81.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast 22 oktober.

Ansök nu

Vikarierande Marknadskoordinator till S:T Eriks - Göteborg

Marknadskoordinator
Läs mer Sep 25
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator för S:t Eriks har du som huvudfokus att skapa värdebaserat innehåll för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Tjänsten är en koordinerande roll med många kontaktytor både internt som externt. I rollen ingår att skapa och publicera relevant produktinformation på S:t Eriks olika plattformar och kanaler. Vidare ansvarar du för produktion, uppdatering och beställning av marknadsmaterial, t.ex. trycksaker, butiksmaterial och säljmaterial. Du ingår i ett marknadsteam som består av tre personer. Rollen är placerad på kontoret i Göteborg, Hjällbo och du rapporterar till Marknadschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för produktion, uppdatering och beställning av S:t Eriks marknadsmaterial, t ex. prislistor, broschyrer, prover och presentationsmaterial

- Producera innehåll för annonsering på digitala kanaler

- Utveckla kanalspecifik kommunikation i digital media

- Uppdatera nyheter och innehåll kopplat till S:t Eriks internkommunikation

- Skriva säljande copy för våra olika produkter och målgrupper

- Projektleda marknadsaktiviteter tillsammans med byråer och andra leverantörer

- SEO

Tjänsten är ett vikariat på ett år.

Om dig
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av, för tjänsten, relevanta roller och du tycker om att arbeta i en bred roll med många kontaktytor. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har i och detta en god förståelse för tjänstens komplexitet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och med öga för detaljer.

- God kunskap av Adobe Sviten (Photoshop, InDesign & Illustrator)

- God erfarenhet av CMS verktyg

- God kunskap och intresse av text/copy och bild

- God kunskap om hur man skapar av SEO-anpassat innehåll
- Erfarenhet av sökmotoroptimering och analysverktyg, ex Google Analytics

Som person är du en ”doer” som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att vara en del i ett team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du gillar utmaningar och tar dig an dem på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och praktiska arbetsuppgifter och gillar mixen.

Om processen

Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast 15/10-2023.

OM S:T ERIKS
S:t Eriks Gruppen utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system samt naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 500 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Bolaget har en årsomsättning på drygt 1 miljard. S:t Eriks är ett helägt dotterbolag i Volati sedan hösten 2018. Volati är en svensk industrigrupp som idag äger drygt 40 bolag med verksamhet i 16 länder som genererar en årsomsättning på 7 miljarder www.steriks.se

S:t Eriks kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. Vi räknar också in konsultledet/arkitekter/projektörer bland våra viktigaste samarbetspartners i form av föreskrivande led. Vi är ledande inom segmenten natursten, marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor. Vi är duktiga på design och att skapa unika produkter som är anpassade för marknadens behov.

Ansök nu

Innesäljare/projektledare till S:t Eriks i Hjällbo

Innesäljare
Läs mer Aug 7
Om tjänsten

Som innesäljare/projektledare inom vår Division VA kommer du att arbeta med och ge service till våra kunder. Din roll innebär i huvudsak att driva projekt samt en del logistikplanering såsom bokning av transporter samt hantering av offerter och ordermottagning. I dina arbetsuppgifter ingår även att stödja utesäljare och att delta i teamets förbättringsarbeten.

Som företrädare för företaget förväntas du ge kunden den bästa möjliga servicen.

Du ingår i en division med cirka 25 medarbetare och har ett nära samarbete med bolagets produktionsanläggningar runt om i Sverige.

Tjänsten är placerad på kontoret i Hjällbo.

Om dig

Du är en lagspelare som är beredd att ge det lilla extra i varje kunddialog och är positiv med god kommunikativ förmåga. Vi ser att du driven, självständig och fokuserad med ett stort engagemang för ditt arbete. Du har förmåga att koordinera och organisera varierande uppgifter. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor behöver du ha goda IT-kunskaper och behärskar flytande svenska i tal och skrift. Du har en teknisk förståelse och är intresserad och nyfiken på att lära dig våra olika produkter.

Det är meriterande, men inget krav, om du har erfarenhet av anläggningsbranschen och gärna redan ett kontaktnät hos beställare, projektörer, föreskrivande och entreprenörer.

Kan du dessutom läsa ritningar och har jobbat i affärssystemet Jeeves är det ett stort plus.

Urval sker löpande och med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Om oss

Det är mer än ett sekel sedan S:t Eriks startade sin första verksamhet - S:t Eriks kakelfabrik. Idag är vi Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar, block och VA-system tillverkade i betong eller natursten. Genom åren har vi bidragit med material och kunskap till många stora och mindre projekt - från Riksdagshuset, Sergels torg och Förbifart Stockholm till garageuppfarter, uteplatser och trädgårdar över hela landet.

S:t Eriks har rikstäckande närvaro med god lagerhållning och vi arbetar ständigt för att förbättra leveranssäkerheten och för att bli mer tillgängliga. Vi vill snabbt kunna komma till dig som kund för att ge råd, diskutera eller lösa problem. Tack vare att vi är stora har vi resurser att vara närvarande lokalt. I Hjällbo är vi idag cirka 50 medarbetare.

Om processen

Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast 31/8-2023.

Ansök nu

Redovisningskonsult - JPA Redovisning

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 5
Om tjänsten

Som redovisningskonsult hos oss kommer du snabbt märka att vi inte är som andra redovisningsbyråer. För oss är teamet viktigt på riktigt och vi har varandras ryggar i alla lägen.

Som redovisningskonsult hos oss kommer du att ansvara för att hantera allt från löpande bokföring och ekonomisk rådgivning till bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Du förväntas arbeta tätt med dina kunder för att förstå deras affärsbehov och utveckla skräddarsydda redovisningslösningar som möter deras specifika krav och optimerar deras verksamheter. Till din hjälp kommer du att ha kompetenta och engagerade kollegor, både lokalt och internationellt. I tjänsten kommer du även att coacha och leda dina juniora kollegor i arbetet och kvalitetssäkra arbetet innan det når kunden.

En av våra styrkor på JPA Redovisning är att vi är öppna för att dela kunskap, erfarenhet och idéer vilket gör att vi tillsammans kan lösa utmaningar på ett effektivt och innovativt sätt, samtidigt som vi skapar en positiv och samarbetsvillig arbetsmiljö. Vi tror att samarbete, teamwork och ett globalt nätverk leder till högre kvalitet och bättre resultat för våra kunder.

Om dig

Vi söker en erfaren och nyfiken redovisningskonsult som värdesätter goda relationer och samarbeten. Du är öppen och ödmjuk som person, tillika en social lagspelare som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta tillväxtresa. Att lyfta blicken, skapa struktur och prioritera i en snabbföränderlig vardag med kunden i fokus är en självklarhet för dig.

Viktigt för oss är att du:

- Gillar att jobba med kunder

- Tycker om och förstår hela kedjan

- Är glad och social

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt flera års erfarenhet från att ha arbete på redovisningsbyrå. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Då resor till våra kunder kan förekomma behöver du även ha körkort.

Om oss

Vi är en lokal självständig byrå med internationell räckvidd som utgår ifrån Göteborg. Våra kunder är främst baserade i Västsverige men vi har kunder även i övriga landet och geografiska avstånd överbyggs allt enklare i takt med teknikens utveckling. Genom samarbetet med JPA International har vi tillgång till ett nätverk av revisorer och rådgivare i stort sett hela världen som kan anlitas allt efter våra kunders behov. Vi är övertygade om att ett stort internationellt nätverk av oberoende byråer, utöver direkt kundnytta i ett växande antal fall, även är till vinning för kompetensnivån åt byråns medarbetare.

Oavsett vilka tjänster vi utför är kvalitet viktigt för oss. Kvalitet i ett tjänsteproducerande företag utgår från kompetenta och nöjda medarbetare där vår fasta övertygelse är att personalen är byråns viktigaste resurs.

Vi är en ägarledd byrå och är själva företagare. Många av de utmaningar våra kunder står inför även är våra egna vilket rätt nyttjat ger oss bättre möjlighet till att vara goda rådgivare.

Gå gärna in på länken nedan om du vill läsa mer om oss och våra värdegrunder.

https://www.jparedovisning.se/om-oss/

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på 073 529 33 23 eller Ulf Holmgren på 076 307 10 29.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 13 Augusti.

Ansök nu

INVOLVUS Göteborg söker en Oberoende IT-rådgivare

CIO, Chief Information Officer/IT-chef
Läs mer Mar 29
Om INVOLVUS

INVOLVUS jobbar du som en Oberoende Rådgivare inom IT och digitalisering på kundernas sida, i roller som IT-chef/ansvarig, IT-strateg och /eller IT-projektledare.

Vi tar med oss vår samlade erfarenhet och kunskap och stärker kompetensen till våra kunder. Det här medför att kunderna ska kunna ta rätt beslut som stödjer deras visioner och målsättningar, samt blir grunden för en fortsatt utveckling och expansion.

INVOLVUS består idag av ett 30-tal Oberoende IT-Rådgivare med lång erfarenhet och bakgrund som VD, försäljningschef, konsultchef, affärsområdeschef och IT-chef inom IT och digitalisering. Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Borås, Karlstad, Varberg samt Helsingborg och växer kontinuerligt för att möta våra befintliga och nya kunders behov av strategisk rådgivning.

Hos INVOLVUS är frihet under ansvar grunden till vår framgång, och varje individs utveckling gör att vi som företag utvecklas tillsammans med våra kunder. Vi arbetar i en bransch i ständig utveckling och vi lär oss av varandra och den erfarenhet som vi tar med oss in i gruppen.

Om tjänsten

Som Oberoende IT-Rådgivare kommer du arbeta med att framtidsäkra våra kunders verksamheter, i roller som CIO, IT-chef/ansvarig, IT-strateg eller IT-projektledare. Du kommer att kontinuerligt jobba med att föreslå förbättringar och förändringar som bygger på INVOLVUS kunskap samt erfarenhet hur andra företag/branscher agerar.

Som IT-Rådgivare kommer du även ansvara för IT-upphandlingar, avtalsskrivningar för diverse system och plattformar, samt för kundernas långsiktiga planer och strategier inom IT. Du leder och deltar i IT-projekt samt säkerställer stabilitet och utveckling i IT-miljön och dess verksamhetssystem tillsammans med kundens IT-leverantörer.

Hos INVOLVUS kommer du få möjligheten att jobba flexibelt med frihet under ansvar. Det här innebär att du får utforma din egen arbetsdag och jobba från vart det passar dig bäst.

Om dig

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av IT och digitaliseringsarbete och har arbetat med leverans, projektledning eller i en ledande position på ett IT-företag eller annan företagsverksamhet. Du har intresse av affärer och bär förmodligen med dig ett nätverk av företag och personer som du mött och arbetat med under åren och gillar att ha många parallella aktiviteter igång samtidigt.

Som person är du strukturerad och van vid att leda projekt samt ta ansvar för uppsatta mål och deadlines. Du är utåtriktad och har ett stort intresse för människor, är positiv samt intresserad av att utveckla och ge trygghet åt våra kunder.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77eller Anna Beckius på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 23 april 2023.

Ansök nu