Göteborg: Test Developer(719528)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Test Developer(719528) i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-29 // Varaktighet: Heltid

You will:

Join one of the teams in Lindholmen
Perform troubleshooting and problem solving of complex products
Continuously seek new areas of improvements
Develop, implement, automate, execute and evaluate test cases
Participate in continuous integration activities and industrialization of the delivery processes
Pay attention to quality, customers and share passion for finding faults
Share the energetic, positive “we can do it” attitude towards challenges
Be curious and want to learn new skills!


You will bring (good to have):

UNIX/LINUX experience & IP routing and protocols
Experience in script languages or Java
Understanding of Test Methodology and Test Automation
Understanding of cloud and microservices
A great desire to develop new skills and work with test as your primary subject area!
Excellent English skills, both verbal and written, providing effective communication building positive relationships internally as well as externally
BSc/MSc level in Computer Science or the equivalent level of knowledge


Why join Ericsson?
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity! The chance to use your skills and creativity to push the boundaries of what´s possible. To build never seen before solutions to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.

What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.

Application:
We look forward to receiving your application in English. Kindly note we cannot accept applications via email.
Last day to apply: 8th April 2023

Primary location for this role: Goteborg, Sweden
For specific questions please contact Recruiter: Monika Nowicka monika.nowicka@ericsson.com

We welcome the opportunity to meet you!


Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we nurture it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team.
Ericsson is proud to be an Equal Opportunity and Affirmative Action employer, learn more.
Primary country and city: Sweden (SE) || Sweden : Västra Götaland : Göteborg
Req ID: 719528

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Dispatcher

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Dispatcher.

Supporttekniker - Gör din tekniska passion till en karriär

Läs mer Okt 31
Om oss:
Vill du vara en del av vårt framgångsrika team på WRKFRC i Göteborg? Vi växer snabbt och söker nu en entusiastisk supporttekniker som vill vara med på vår spännande resa. På WRKFRC sätter vi dig i fokus och värdesätter din personlighet och driv.

Om rollen:
Vi letar efter en engagerad supporttekniker som brinner för teknik och är redo att göra karriär. Är du lyhörd, utåtriktad och trivs i en roll med kundkontakter? Då är du precis den vi letar efter.

Arbetsuppgifter:

- Besvara supportärenden och samarbeta direkt med kunder och installatörer för både den svenska och norska marknaden.

- Analysera och ge kunder råd.

- Proaktivt arbeta med våra kunder för att föreslå tekniska förbättringar och uppdateringar.

- Hantera kundadministration, inklusive kunddatabas och kontaktinformation.

- Utbilda kunder och samarbetspartners.

- Samarbeta aktivt med sälj- och produktionsavdelningar för att säkerställa försäljning och leverans.

Profil:

- Har du erfarenhet av att arbeta med kundsupport inom tekniska system?

- Besitter du en teknisk utbildning och brinner för allt som är teknikrelaterat?

- Har du ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt med fokus på kunden?

- Är du analytisk och har en positiv inställning med eget driv?

- Är du social, utåtriktad och har en naturlig förmåga att kommunicera med kunder och kollegor?

- Kan du obehindrat tala och skriva på svenska och engelska?

Meriterande:

- Erfarenhet inom el, styr- och/eller fastighetstekniska system.

- God förståelse för våra nordiska språk.

- Körkort klass B.

Intervjuer sker löpande, så tveka inte att ansöka redan nu och ta steget mot din framtida karriär med oss på WRKFRC!

Är du redo att omvandla din tekniska passion till en spännande och givande karriär? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team!





Om WRKFRC

WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.

Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu

Tekniker på 75% till Göteborg

Läs mer Okt 10
Vill du ha ett jobb som låter dig vara aktiv, möta nya människor och ständigt utvecklas? Då är det här din chans!
Vi söker en fälttekniker till Göteborg, med en arbetstid på 75%. I den här rollen kommer du att få en varierande och utvecklande arbetsdag, där varje dag kan erbjuda nya utmaningar och möjligheter. I den här rollen kommer du att vara en viktig del av vårt teknikteam och arbeta med en mängd spännande arbetsuppgifter.
Ditt arbete som fälttekniker kommer att inkludera installationer, felsökning och reparationer av en mängd olika tekniska system, inklusive kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Våra kunder finns inom finans, handel och kontor, och du kommer att vara deras räddare i nöden när teknikproblem uppstår. Du kommer att utföra service och hantera incidenter, vilket ger dig möjlighet att hjälpa och göra skillnad.
Ditt arbetsområde kommer att vara Göteborg med omnejd, och ibland kan det krävas resor till andra orter i närområdet. För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha ett B-körkort och tillgång till en egen bil. Oroa dig inte – vi ersätter dig för dina resor med milersättning enligt skatteverkets tabell.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Butiksinstallationer: Du kommer att ansvara för installationen av kassasystem, nätverk och servrar i våra kunders butiker.


PC och Server: Installation och felsökning av PC och servrar för att säkerställa att våra kunders tekniska infrastruktur fungerar smidigt.


Nätverkskomponenter: Installation och felsökning av switchar och accesspunkter för att optimera nätverksprestanda.


Mjukvaruinstallation och felsökning: Du kommer att hantera installation och felsökning av mjukvara, inklusive Microsoft Windows, för att säkerställa att våra kunder har en stabil och säker IT-miljö.


Hårdvaruinstallation och felsökning: Ansvar för att installera och felsöka olika typer av hårdvara för att möta våra kunders behov.



 
Vi söker dig som har:

Erfarenhet: Du har tidigare erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och andra tekniska komponenter. Kan erfarenheter du haft i arbetslivet eller privat.


Teknisk kunskap: Du är väl förtrogen med Windows-miljön och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team.


Kommunikativ: Du är en utmärkt kommunikatör och har förmågan att samarbeta med kunder och kollegor för att uppnå gemensamma mål.


Flexibel: Du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till olika kundbehov och situationer.


Tekniskt intresse: Du har ett genuint tekniskt intresse och är redo att lära dig och utvecklas inom området.


Språkkunskaper: Du talar flytande svenska och engelska för att kunna kommunicera effektivt med våra kunder.


B-körkort och egen bil: För att kunna utföra ditt arbete effektivt är ett B-körkort och tillgång till egen bil ett krav.


Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och omfamna spännande utmaningar, då är detta jobbet för dig. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och utforska den tekniska världen tillsammans. Ansök nu och ta första steget mot din nya och inspirerande karriär som fälttekniker i Göteborg!

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare,  Linnea Lundström (linnea.lindstrom@barona.se)

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu

Dispatch Onitio Technology Services

Läs mer Okt 12
Vi söker nu förstärkning till vårt fantastiska dispatch-team med stationering i Mölndal. Du kommer i huvudsak jobba med kundleverans för fältservice även om andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Dispatch-teamet är utspritt över landet, men ändå begränsat till våra större kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi jobbar med de flesta större kunderna inom IT, och dispatch står för den centrala hanteringen av ärenden både på break and fix och planerade installationer.

Vi ser gärna att du har god kännedom om den lokala geografin i Göteborg då kundleverans sker primärt här med omnejd. I rollen kommer du hantera olika kunddialoger men även ansvara för att planera vardagen för tekniker vilket kräver ett professionellt förhållningsätt då tempot stundtals kan vara högt. För att passa i rollen tror vi att du är både kommunikativ och har ett eget driv samt beslutsförmåga.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Hantering och validering av inkomna serviceärenden och installationer

• Planering av dagens och veckans ärenden för tekniker

• Optimering av vardagen för medarbetaren med restid/km i åtanke

• Uppdatering av ärenden i interna system

• Dialog med slutkund i samband med planering och vid avvikelser

• Samarbete med övriga Dispatch inom organisationen

Vi söker dig som:

Fungerar bra i team, och bidrar till en positiv arbetsplats.

Är drivande, samt självgående vid behov. Men ändå kan vara en del av något större i att komma fram till lösningar.

Du är ansvarstagande med ett högt driv som gillar att föra både dig själv och gruppen framåt.

Med fördel har du erfarenhet av liknande administrativa uppgifter

Om Onitio

Onitio är en nyligen etablerad IT-koncern, som är resultatet av en sammanslagning mellan InfoCare-koncernen och de tidigare Visma-bolagen; Exso AS, Value Retail Consulting AS och EssCom AB. Onitio Group ägs av det norska investmentbolaget Aars.

Onitio är ledande i Norden inom företagets olika affärsområden som har som mål att fortsätta växa tillsammans med sina partners och kunder. I augusti 2023 har företaget mer än 1 500 anställda med en förväntad omsättning på nära 2 miljarder NOK 2023.

På Onitio ligger vi i framkant av IT-tjänster och erbjuder ett brett spektrum av expertis:

Onitio Technology levererar installation, support samt underhåll av IT- och teknisk utrustning i hela Norden.

Onitio Workforce Services and Consulting levererar resurser och heltäckande bemanningslösningar inom IT, både genom resurser på plats och fjärrsupport.

Onitio Solutions levererar lösningar inom detaljhandeln och närliggande branscher. Konsulttjänster med spetskompetens inom detaljhandel och IT kommer att tillhandahållas genom Value Retail Consulting.

Följ med oss på Onitio när vi sätter nya standarder för IT-excellens i Norden, och tillsammans skapar vi en väg mot en ljusare teknisk framtid

Följ med oss på Onitio när vi sätter nya standarder för IT-excellens i Norden, och tillsammans skapar vi en väg mot en ljusare teknisk framtid

Ansök nu

Polsktalande IT-tekniker- sökes till Iver

Läs mer Aug 21
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.
Nu söker vi en polsktalande IT supporttekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Rollen som IT supporttekniker:

I rollen som IT supporttekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC).
Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. På Iver har vi en internationell IT-support och nu söker vi dig som vill jobba med såväl polsktalande som svensktalande kunder.

Tre dagar som IT-tekniker kan se ut så här:

Äntlig måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in i systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i supporten, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbete och kundmöten.

Är det onsdag redan? På förmiddagen sitter du i möte med dina kollegor och går igenom analys & resultat av kundens leveransen samt vilka prioriteringar vi ska komma i mål med under resten av veckan. Resten av dagen är det fullt fokus på teknisk support.

Happy Friday! Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fyllt av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.

Vad erbjuder vi dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



Din bakgrund och profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du talar flytande polska, svenska och engelska. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär! På Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Däremot värderar vi ditt intresse för teknik och vi lär dig på plats!

Exempel på tekniker vi arbetar med:

- Microsoft 365, Azure

- Active Directory

- Server

- Nätverksteknik

- IT-säkerhet

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Vi ser även det som meriterande om du talar språk som t.ex. franska, tyska eller italienska. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.


Placeringsort:

Iver finns på 25 kontor i Sverige & Norge. Denna tjänst utgår från vårt härliga nya kontor i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta tillsammans med ett härligt gäng på ca 20 kollegor.


Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka då in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2023-09-21. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Daniel Börjesson (daniel.borjesson@iver.se) eller Kajsa Holzwart (kajsa.holzwart@iver.se). Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Polsktalande IT-tekniker- sökes till Iver

Läs mer Aug 29
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.
Nu söker vi en polsktalande IT supporttekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Rollen som IT supporttekniker:

I rollen som IT supporttekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC).
Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. På Iver har vi en internationell IT-support och nu söker vi dig som vill jobba med såväl polsktalande som svensktalande kunder.

Tre dagar som IT-tekniker kan se ut så här:

Äntlig måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in i systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i supporten, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbete och kundmöten.

Är det onsdag redan? På förmiddagen sitter du i möte med dina kollegor och går igenom analys & resultat av kundens leveransen samt vilka prioriteringar vi ska komma i mål med under resten av veckan. Resten av dagen är det fullt fokus på teknisk support.

Happy Friday! Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fyllt av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.

Vad erbjuder vi dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



Din bakgrund och profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du talar flytande polska, svenska och engelska. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär! På Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Däremot värderar vi ditt intresse för teknik och vi lär dig på plats!

Exempel på tekniker vi arbetar med:

- Microsoft 365, Azure

- Active Directory

- Server

- Nätverksteknik

- IT-säkerhet

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Vi ser även det som meriterande om du talar språk som t.ex. franska, tyska eller italienska. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.


Placeringsort:

Iver finns på 25 kontor i Sverige & Norge. Denna tjänst utgår från vårt härliga nya kontor i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta tillsammans med ett härligt gäng på ca 20 kollegor.


Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka då in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2023-09-21. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Daniel Börjesson (daniel.borjesson@iver.se) eller Kajsa Holzwart (kajsa.holzwart@iver.se). Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ericsson AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ericsson AB .

System Tester for Lawful Intercept(739196)

IT-säkerhetschef/IT security manager
Läs mer Jan 11
What you will do
Conduct system testing for the PDU Packet Core SMF Area, ensuring the quality and performance of our products.
Develop and maintain automated test scripts to streamline testing processes.
Work as part of the XFT (Cross-Functional Team) in feature development, giving to the overall success of the team's objectives.
Collaborate with XFT members to integrate testing seamlessly into the feature development process, identify and troubleshoot issues, ensuring a flawless user experience.
Identify and implement ST-related improvements, improving the efficiency and effectiveness of our testing practices.
Stay updated on industry trends and new technologies to give to the continuous improvement of our testing processes.

You will bring
System Test Experience: Consistent record in system testing, ensuring the functionality, performance, and reliability of sophisticated systems.
Packet Core Product Knowledge: In-depth understanding of Packet Core products and their associated protocols.
Test Automation Background: Highly skilled in test automation, with experience in creating and maintaining automated test scripts.
Bachelor's or equivalent experience or Master's degree or equivalent experience in a relevant field.
Strong analytical and problem-solving skills.
Excellent communication and partnership abilities.

What´s in it for you?
Here at Ericsson, our culture is built on over a century of confident decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where emotional intelligence and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your chance to create an impact is endless.
We are an equal opportunity employer and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, sex, gender, gender expression, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status. We will ensure that individuals with disabilities are provided a reasonable accommodation to participate in the job application or interview process, to perform crucial job functions, and to receive other benefits and privileges of employment. Please contact us to request an accommodation.z

What happens once you apply?
If you have any specific questions about this role, please contact recruiter Stefan Vasiljevic at stefan.vasiljevic@ericsson.com
Kindly note that we cannot process applications sent via email.



Location for this role: Gothenburg, Sweden

Ansök nu

Experienced SW Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 15
About this opportunity
Join a team that is leading the Global Network Management Customer Adaptation business. The team is set to define as well as develop services business to support Ericsson customer engagements & software deliveries beyond the standard Product offering. The team drives service development, service industrialization and provides key competence in customer delivery engagements implemented together with our offshore teams.
We are opening a position for a Software Developer to join and strengthen up the expertise on our customer built software services around the Ericsson Network Management suite. The primary task of the role would be crafting and delivering customer adaptations with a focus on new solutions and critical customer engagements on products including Ericsson Network Manager (ENM) and Ericsson Intelligent Controller (EIC).
This would also include supporting the automation of our delivery processes and pipelines, CI/CD. And as such, you would be expected to lead/support the definition and execution of agile processes for how we shall design, deliver, and maintain software and lead/support in technical sales and efforts estimations.
It is significant for team members to make a direct impact to how customers perceive our solutions and have a direct insight to the business outcome of our activities! You will work to evolve our offerings in an area where we see a strong momentum for software and service delivery business in the coming years. We work with a strong emphasis on visibility, collaboration, trust and team success and therefore we are looking for individuals who like to work within such dynamics, where tasks can change dynamically for the greater good of our business.
Within the team, there will be great development possibilities in a diverse work environment within a multi skilled team that has a close connection to both the global market as well as the development organizations. As such, the role provides an entry point to the wide spectrum of functionality and techniques Ericsson offers in Network Management.
The engagements are global, work will be carried with both colleagues internally as well as customers and suppliers to Ericsson globally. In most engagements, delivery is carried remotely but there could be occasional cases of travel worldwide for internal or customer activities.
As one of our key developers, your involvement in end to end activities in most things we do, from Product reviews to customer deliveries and asset creation is key! It will require good analytical and technical skills, social skills and a strong personal drive and demeanor to learn.
What you will do
Support pre-sales activities, including identifying customer opportunities and needs as well as support performing pre-studies and commercial offerings to customers
Craft solution designs and configurations in customer networks
Drive implementation process and develop customer adaptations
Support strategy and new service development activities
Lead remote and on-site customer deliveries.
Support identify and drive product/solution and serviceability improvements and requirements towards Ericsson product units and services teams

You will bring
Software solutioning and design experience (work package definition, solution design, testing, etc.) in some or several of the used languages, tools and protocols such as:
Java SE/EE, Python and Go, including multithreaded/process, unit testing and distributed systems
Experience of Web Design (JavaScript, NodeJS, HTML, CSS)
Cloud native architecture, containers, K8s, Docker, Micro Services, Helm
SNMP/REST/NetConf/CORBA/Kafka/OpenAPI
Spring Boot, GitLab/GitRunner, Software artifact repository e.g., JFrog, Jira
Linux

2. Knowledge and experience in automation, AI/ML, agile ways of working, software engineering principles and process transformation
3. Ability to drive work in a structured & proactive manner, with good communicate skills verbally and in writing, focusing on explaining technical solution to different stakeholders on their level
4. Team-player with ability to work across domains, in teams, across geographies and cultures. Ability to establish effective links and excellent social, communication and consultative skills
5. Innovative and problem-solving demeanor with a desire to drive continuous improvements technically keeping an open mind to seeing the opportunity in change and always challenge us to improve
Why join Ericsson?
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and creativity to push the boundaries of what´s possible. To build never seen before solutions to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.
What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.
The selection and the interview process is ongoing. Therefore, send your application in English as soon as possible.
Location: Sweden, Gothenburg
If you have any specific questions about this role, please contact:
Recruiter: Camilla Wohlin, camilla.wohlin@ericsson.com
Please note we do not accept application sent via e-mail due to GDPR.

Ansök nu

System Manager (741369)

Manager
Läs mer Jan 4
About this opportunity
We are looking for a System Manager (SM) for packet core development with focus on 3GPP session control plane functionality. You will be part of the System Manager community and connected development teams, where you jointly plan the work and share tasks and knowledge.

You will also be working in close collaboration with system architects and product owners, handling requirements and influence future evolvement in the area. Some of the challenges are maintaining focus on priorities, communicate, encourage and be active in studies needed to drive the area towards the product vision. During large complex system development, it´s important that some persons keep a complete view of the system developed. As system managers, we drive and support several important activities prior/during and after feature development.

What you will do
Perform system studies and manage compliance with standards for our 5G cloud native products to align with customer needs.
Manage strategic technical leadership within the area by contributions to the product evolvement plan and roadmap.
Build and manage requirements and take ownership for selected system artifacts. Eg. Ensure that the system requirements exist and are accurate.
Support Q&A and Tender activities and pre-sales support within the competence area
Work close with other system managers and be a member and contributor in the system management community cross the packet core organisation.
Manage continuous quality improvements of products and processes.
Work closely with Product Owners and other related partners, be involved in early technical discussions, and provide recommendations to standardization work


You will bring
Deep knowledge in Ericsson packet core products and standards,
Minimum of 5 years of working experience in telecommunications area.
Ability to work both individually and as a member of a team in daily operations
Innovation attitude paired with the ability to adapt and respond to change
Interest and pride in understanding the whole product and its environment and passion for learning and sharing information with team members
Good communication skills, paired with fluency in spoken and written English
A positive “can-do” attitude


Why join Ericsson?
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and creativity to push the boundaries of what´s possible. To build never seen before solutions to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.
What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.
Location for this role: Göteborg, Sweden
Recruiter: Anna Magnusson (anna.magnusson@ericsson.com)

Selection is ongoing please apply as soon as possible
Kindly note that we cannot process applications sent via email.
Curious to know more about the life at Ericsson? Meet some of your future colleagues and watch our People film

Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we champion it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team.
Ericsson is proud to be an Equal Opportunity and Affirmative Action employer, learn more.
Primary country and city: Sweden (SE) || Sweden : Västra Götaland : Göteborg
Req ID: 741369

Ansök nu

Software Developer (740928)

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 21
About this opportunity
We develop 5G and beyond. Our multi-site department consist of very committed developers with the mission to build the world’s best telecom products. Our employees are autonomous and self-empowered, and we take pride in making the world a better place, simplifying, and improving the lives for billions.
For us, building the mobile systems that makes remote health care and self-driving cars possible, it's very motivating and exciting work. 5G is gradually becoming world standard and for us it means that our purpose is ever so important, that we continue to become better and faster. We are proud to see our contribution to new services based on outstanding network user speed combined with the lowest latency.
We believe group of us to be highly motivated, continuously developing competence in their respective areas, and creativity is encouraged. A team consists of 6-7 team members with expertise in development, integration, and test. Our office is in the scenic and vibrant Lindholmen area in the central parts of Göteborg just on the shore of the Göta Älv river.
We are looking to recruit a Software Developer


What you will do
Be an integral part of your teams feature development; from study phase to implementation phase and on to test and delivery.
Work with some of the best software developers in Sweden.
Have the possibility to try to set the next world record within mobile packet switching.
Become a specialist in C coding and IP protocols.



You will bring
A passion for software development and love to continuously experiment.
Problem-solving skills, you enjoy digging into sophisticated problems.
BSc or MSc level in Computer Science or the equivalent level of knowledge.



Technologies we use
Linux development, Microservices.
C for product implementation, and Java and Python for System Test.
L2/L3, Routing, 3GPP
TCP, UDP, L2TP, TLS
Docker, Kubernetes, GCP, Amazon EKS, OpenStack, VMware



Our products put high technical requirements on the team, including high-performance application development, low latency requirements, multi-threaded programming, embedded development, DPDK knowledge and framework design in the IP Connectivity competence area.
We develop in a Linux environment, and code is committed to Git repositories. We are proud of our modern Continuous Integration and Deployment frameworks using Jenkins with over 2500 commits per month and weekly pre-deliveries to customers


Why join Ericsson?
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and creativity to push the boundaries of what´s possible. To build never seen before solutions to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.


What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.


Primary location for this role: Göteborg, Sweden.
If you have any questions, you can contact recruiter Aleksandra Rusa-Warda aleksandra.rusa-warda@ericsson.com.
You will report to the Line Manager.

Ansök nu

Senior SW Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 15
About this opportunity
Join a team that is leading the Global Network Management Customer Adaptation business. The team is set to define as well as develop services business to support Ericsson customer engagements & software deliveries beyond the standard Product offering. The team drives service development, service industrialization and provides key competence in customer delivery engagements implemented together with our offshore teams.
We are opening a position for a Software Developer to join and strengthen up the expertise on our customer built software services around the Ericsson Network Management suite. The primary task of the role would be crafting and delivering customer adaptations with a focus on new solutions and critical customer engagements on products including Ericsson Network Manager (ENM) and Ericsson Intelligent Controller (EIC).
This would also include supporting the automation of our delivery processes and pipelines, CI/CD. And as such, you would be expected to lead/support the definition and execution of agile processes for how we shall design, deliver, and maintain software and lead/support in technical sales and efforts estimations.
It is significant for team members to make a direct impact to how customers perceive our solutions and have a direct insight to the business outcome of our activities! You will work to evolve our offerings in an area where we see a strong momentum for software and service delivery business in the coming years. We work with a strong emphasis on visibility, collaboration, trust and team success and therefore we are looking for individuals who like to work within such dynamics, where tasks can change dynamically for the greater good of our business.
Within the team, there will be great development possibilities in a diverse work environment within a multi skilled team that has a close connection to both the global market as well as the development organizations. As such, the role provides an entry point to the wide spectrum of functionality and techniques Ericsson offers in Network Management.
The engagements are global, work will be carried with both colleagues internally as well as customers and suppliers to Ericsson globally. In most engagements, delivery is carried remotely but there could be occasional cases of travel worldwide for internal or customer activities.
As one of our key developers, your involvement in end to end activities in most things we do, from Product reviews to customer deliveries and asset creation is key! It will require good analytical and technical skills, social skills and a strong personal drive and demeanor to learn.
What you will do
Support pre-sales activities, including identifying customer opportunities and needs as well as support performing pre-studies and commercial offerings to customers
Craft solution designs and configurations in customer networks
Drive implementation process and develop customer adaptations
Support strategy and new service development activities
Lead remote and on-site customer deliveries.
Support identify and drive product/solution and serviceability improvements and requirements towards Ericsson product units and services teams

You will bring
Software solutioning and design experience (work package definition, solution design, testing, etc.) in some or several of the used languages, tools and protocols such as:
Java SE/EE, Python and Go, including multithreaded/process, unit testing and distributed systems
Experience of Web Design (JavaScript, NodeJS, HTML, CSS)
Cloud native architecture, containers, K8s, Docker, Micro Services, Helm
SNMP/REST/NetConf/CORBA/Kafka/OpenAPI
Spring Boot, GitLab/GitRunner, Software artifact repository e.g., JFrog, Jira
Linux

2. Knowledge and experience in automation, AI/ML, agile ways of working, software engineering principles and process transformation
3. Ability to drive work in a structured & proactive manner, with good communicate skills verbally and in writing, focusing on explaining technical solution to different stakeholders on their level
4. Team-player with ability to work across domains, in teams, across geographies and cultures. Ability to establish effective links and excellent social, communication and consultative skills
5. Innovative and problem-solving demeanor with a desire to drive continuous improvements technically keeping an open mind to seeing the opportunity in change and always challenge us to improve
Why join Ericsson?
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and creativity to push the boundaries of what´s possible. To build never seen before solutions to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.
What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.
The selection and the interview process is ongoing. Therefore, send your application in English as soon as possible.
Location: Sweden, Gothenburg
If you have any specific questions about this role, please contact:
Recruiter: Camilla Wohlin, camilla.wohlin@ericsson.com
Please note we do not accept application sent via e-mail due to GDPR.

Ansök nu

Senior SW Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 15
About this opportunity
Join a team that is leading the Global Network Management Customer Adaptation business. The team is set to define as well as develop services business to support Ericsson customer engagements & software deliveries beyond the standard Product offering. The team drives service development, service industrialization and provides key competence in customer delivery engagements implemented together with our offshore teams.
We are opening a position for a Software Developer to join and strengthen up the expertise on our customer built software services around the Ericsson Network Management suite. The primary task of the role would be crafting and delivering customer adaptations with a focus on new solutions and critical customer engagements on products including Ericsson Network Manager (ENM) and Ericsson Intelligent Controller (EIC).
This would also include supporting the automation of our delivery processes and pipelines, CI/CD. And as such, you would be expected to lead/support the definition and execution of agile processes for how we shall design, deliver, and maintain software and lead/support in technical sales and efforts estimations.
It is significant for team members to make a direct impact to how customers perceive our solutions and have a direct insight to the business outcome of our activities! You will work to evolve our offerings in an area where we see a strong momentum for software and service delivery business in the coming years. We work with a strong emphasis on visibility, collaboration, trust and team success and therefore we are looking for individuals who like to work within such dynamics, where tasks can change dynamically for the greater good of our business.
Within the team, there will be great development possibilities in a diverse work environment within a multi skilled team that has a close connection to both the global market as well as the development organizations. As such, the role provides an entry point to the wide spectrum of functionality and techniques Ericsson offers in Network Management.
The engagements are global, work will be carried with both colleagues internally as well as customers and suppliers to Ericsson globally. In most engagements, delivery is carried remotely but there could be occasional cases of travel worldwide for internal or customer activities.
As one of our key developers, your involvement in end to end activities in most things we do, from Product reviews to customer deliveries and asset creation is key! It will require good analytical and technical skills, social skills and a strong personal drive and demeanor to learn.
What you will do
Support pre-sales activities, including identifying customer opportunities and needs as well as support performing pre-studies and commercial offerings to customers
Craft solution designs and configurations in customer networks
Drive implementation process and develop customer adaptations
Support strategy and new service development activities
Lead remote and on-site customer deliveries.
Support identify and drive product/solution and serviceability improvements and requirements towards Ericsson product units and services teams

You will bring
Software solutioning and design experience (work package definition, solution design, testing, etc.) in some or several of the used languages, tools and protocols such as:
Java SE/EE, Python and Go, including multithreaded/process, unit testing and distributed systems
Experience of Web Design (JavaScript, NodeJS, HTML, CSS)
Cloud native architecture, containers, K8s, Docker, Micro Services, Helm
SNMP/REST/NetConf/CORBA/Kafka/OpenAPI
Spring Boot, GitLab/GitRunner, Software artifact repository e.g., JFrog, Jira
Linux

2. Knowledge and experience in automation, AI/ML, agile ways of working, software engineering principles and process transformation
3. Ability to drive work in a structured & proactive manner, with good communicate skills verbally and in writing, focusing on explaining technical solution to different stakeholders on their level
4. Team-player with ability to work across domains, in teams, across geographies and cultures. Ability to establish effective links and excellent social, communication and consultative skills
5. Innovative and problem-solving demeanor with a desire to drive continuous improvements technically keeping an open mind to seeing the opportunity in change and always challenge us to improve
Why join Ericsson?
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and creativity to push the boundaries of what´s possible. To build never seen before solutions to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.
What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.
The selection and the interview process is ongoing. Therefore, send your application in English as soon as possible.
Location: Sweden, Gothenburg
If you have any specific questions about this role, please contact:
Recruiter: Camilla Wohlin, camilla.wohlin@ericsson.com
Please note we do not accept application sent via e-mail due to GDPR.

Ansök nu