Göteborg: INVOLVUS Göteborg söker en Oberoende IT-rådgivare

Hitta ansökningsinfo om jobbet INVOLVUS Göteborg söker en Oberoende IT-rådgivare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-29 // Varaktighet: Heltid

Om INVOLVUS

INVOLVUS jobbar du som en Oberoende Rådgivare inom IT och digitalisering på kundernas sida, i roller som IT-chef/ansvarig, IT-strateg och /eller IT-projektledare.

Vi tar med oss vår samlade erfarenhet och kunskap och stärker kompetensen till våra kunder. Det här medför att kunderna ska kunna ta rätt beslut som stödjer deras visioner och målsättningar, samt blir grunden för en fortsatt utveckling och expansion.

INVOLVUS består idag av ett 30-tal Oberoende IT-Rådgivare med lång erfarenhet och bakgrund som VD, försäljningschef, konsultchef, affärsområdeschef och IT-chef inom IT och digitalisering. Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Borås, Karlstad, Varberg samt Helsingborg och växer kontinuerligt för att möta våra befintliga och nya kunders behov av strategisk rådgivning.

Hos INVOLVUS är frihet under ansvar grunden till vår framgång, och varje individs utveckling gör att vi som företag utvecklas tillsammans med våra kunder. Vi arbetar i en bransch i ständig utveckling och vi lär oss av varandra och den erfarenhet som vi tar med oss in i gruppen.

Om tjänsten

Som Oberoende IT-Rådgivare kommer du arbeta med att framtidsäkra våra kunders verksamheter, i roller som CIO, IT-chef/ansvarig, IT-strateg eller IT-projektledare. Du kommer att kontinuerligt jobba med att föreslå förbättringar och förändringar som bygger på INVOLVUS kunskap samt erfarenhet hur andra företag/branscher agerar.

Som IT-Rådgivare kommer du även ansvara för IT-upphandlingar, avtalsskrivningar för diverse system och plattformar, samt för kundernas långsiktiga planer och strategier inom IT. Du leder och deltar i IT-projekt samt säkerställer stabilitet och utveckling i IT-miljön och dess verksamhetssystem tillsammans med kundens IT-leverantörer.

Hos INVOLVUS kommer du få möjligheten att jobba flexibelt med frihet under ansvar. Det här innebär att du får utforma din egen arbetsdag och jobba från vart det passar dig bäst.

Om dig

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av IT och digitaliseringsarbete och har arbetat med leverans, projektledning eller i en ledande position på ett IT-företag eller annan företagsverksamhet. Du har intresse av affärer och bär förmodligen med dig ett nätverk av företag och personer som du mött och arbetat med under åren och gillar att ha många parallella aktiviteter igång samtidigt.

Som person är du strukturerad och van vid att leda projekt samt ta ansvar för uppsatta mål och deadlines. Du är utåtriktad och har ett stort intresse för människor, är positiv samt intresserad av att utveckla och ge trygghet åt våra kunder.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77eller Anna Beckius på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 23 april 2023.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som CIO, Chief Information Officer/IT-chef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som CIO, Chief Information Officer/IT-chef.

Managing Director till TechSeeds embedded-enhet!

Läs mer Nov 15
Det medarbetarägda konsultbolaget TechSeed expanderar! Vi söker nu en ledare och delägare som ska starta upp vår embedded-enhet EmLogic (https://emlogic.no/)här i Göteborg. EmLogic utgör ännu ett steg i vårt arbete för att kunna arbeta end-to-end med spännande tekniker i vår uppkopplade värdekedja. Läs mer nedan!

Vilka är vi?

Efter en bra start med stort intresse och stark efterfrågan på marknaden expanderar vi nu i Göteborg med en ny domän i form av Embedded Software. Vi är idag runt 100 personer i gruppen och växer snabbt med god lönsamhet. Vi jobbar med konsulttjänster inom Business IT (hela IT-stacken), Cloud, IoT/Edge, Embedded SW, X-Reality, samt Cyber Security. Just nu rekryterar vi exempelvis arkitekter, utvecklare, produktägare, business analysts, projektledare och strateger inom flera områden. Vi bygger löpande upp våra E2E-erbjudanden parallellt med att vi driver en stabil och lönsam verksamhet med medarbetaren i fokus.

I rollen som Managing Director kommer du leda din enhet i TechSeed Göteborg i nära samarbete med gruppens VD, COO och övriga Managing Directors. Du blir även formellt VD i dotterbolaget TechSeed Emlogic Göteborg AB. TechSeed är ett medarbetarägt bolag där medarbetaren får stor möjlighet för påverkan och där enheterna har stor autonomi, samtidigt som mycket finns att hämta från vår norska EmLogic-enhet och vi har nära samarbeten i ett enat TechSeed. I rollen kommer du bygga upp ett starkt team av exempelvis utvecklare och arkitekter inom Embedded och FPGA, driva försäljning, bygga kultur och vara del av vår ScaleUp-resa. Vi på TechSeed tror på engagerade och operativa ledare, som även trivs i konsultrollen.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenhet som ledare, exempelvis team lead, för konsulter

- Har erfarenhet av Embeddedutveckling, antingen som utvecklare eller ledare

- Är obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift

I den här rollen är det viktigt att du drivs av chansen att bygga upp en enhet inom Embedded SW och att själv vara med på resan som delägare. Utöver din erfarenhet lägger vi väldigt stor vikt i ditt engagemang, ditt intresse av att växa och din medmänsklighet. Vi söker en person som är en bra ledare, en inkännande kollega och som ser den långsiktiga nyttan i arbetet vi gör. Grundtesen på TechSeed är att vi gör allt back-to-back, vilket är ett mantra vi förväntar oss att även du ser värmen och värdet i!

En av de grundläggande principerna för TechSeed är att vi delar generöst. Konkret innebär delningen att vi inte bara delar kunskap, idéer och härlig energi, vi delar också det värde vi skapar genom delägarskap. Vi inte bara "värdesätter våra anställda", vi är våra anställda och vi delar alla en passion för teknik och vi delar på framgången vi skapar. Vi erbjuder alla våra anställda:

- En hög grad av inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans,

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer,

- Utdelning av vårt finansiella resultat genom bonusar och delägarskap.

Vi ser fram emot din ansökan! Om du har några frågor angående rollen är du välkommen att maila William (mailto:william.rasmusson@techseed.se) eller skriva till honom på LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/wrasmusson/)så återkommer han så fort som möjligt!

Ansök nu

Managing Director till TechSeeds embedded-enhet!

Läs mer Okt 19
Det medarbetarägda konsultbolaget TechSeed expanderar! Vi söker nu en ledare och delägare som ska starta upp vår embedded-enhet EmLogic här i Göteborg. EmLogic utgör ännu ett steg i vårt arbete för att kunna arbeta end-to-end med spännande tekniker i vår uppkopplade värdekedja. Läs mer nedan!

Vilka är vi?

Efter en bra start med stort intresse och stark efterfrågan på marknaden expanderar vi nu i Göteborg med en ny domän i form av Embedded Software. Vi är idag runt 100 personer i gruppen och växer snabbt med god lönsamhet. Vi jobbar med konsulttjänster inom Business IT (hela IT-stacken), Cloud, IoT/Edge, Embedded SW, X-Reality, samt Cyber Security. Just nu rekryterar vi exempelvis arkitekter, utvecklare, produktägare, business analysts, projektledare och strateger inom flera områden. Vi bygger löpande upp våra E2E-erbjudanden parallellt med att vi driver en stabil och lönsam verksamhet med medarbetaren i fokus.

I rollen som Managing Director kommer du leda din enhet i TechSeed Göteborg i nära samarbete med gruppens VD, COO och övriga Managing Directors. Du blir även formellt VD i dotterbolaget TechSeed Emlogic Göteborg AB. TechSeed är ett medarbetarägt bolag där medarbetaren får stor möjlighet för påverkan och där enheterna har stor autonomi, samtidigt som mycket finns att hämta från vår norska EmLogic-enhet och vi har nära samarbeten i ett enat TechSeed. I rollen kommer du bygga upp ett starkt team av exempelvis utvecklare och arkitekter inom Embedded och FPGA, driva försäljning, bygga kultur och vara del av vår ScaleUp-resa. Vi på TechSeed tror på engagerade och operativa ledare, som även trivs i konsultrollen.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenhet som ledare, exempelvis team lead, för konsulter

- Har erfarenhet av Embeddedutveckling, antingen som utvecklare eller ledare

- Är obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift

I den här rollen är det viktigt att du drivs av chansen att bygga upp en enhet inom Embedded SW och att själv vara med på resan som delägare. Utöver din erfarenhet lägger vi väldigt stor vikt i ditt engagemang, ditt intresse av att växa och din medmänsklighet. Vi söker en person som är en bra ledare, en inkännande kollega och som ser den långsiktiga nyttan i arbetet vi gör. Grundtesen på TechSeed är att vi gör allt back-to-back, vilket är ett mantra vi förväntar oss att även du ser värmen och värdet i!

En av de grundläggande principerna för TechSeed är att vi delar generöst. Konkret innebär delningen att vi inte bara delar kunskap, idéer och härlig energi, vi delar också det värde vi skapar genom delägarskap. Vi inte bara "värdesätter våra anställda", vi är våra anställda och vi delar alla en passion för teknik och vi delar på framgången vi skapar. Vi erbjuder alla våra anställda:

- En hög grad av inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans,

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer,

- Utdelning av vårt finansiella resultat genom bonusar och delägarskap.

Vi ser fram emot din ansökan! Om du har några frågor angående rollen är du välkommen att maila William (mailto:william.rasmusson@techseed.se) eller skriva till honom på LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/wrasmusson/)så återkommer han så fort som möjligt!

Ansök nu

Managing Director till TechSeeds embedded-enhet!

Läs mer Okt 25
Det medarbetarägda konsultbolaget TechSeed expanderar! Vi söker nu en ledare och delägare som ska starta upp vår embedded-enhet EmLogic (https://emlogic.no/)här i Göteborg. EmLogic utgör ännu ett steg i vårt arbete för att kunna arbeta end-to-end med spännande tekniker i vår uppkopplade värdekedja. Läs mer nedan!

Vilka är vi?

Efter en bra start med stort intresse och stark efterfrågan på marknaden expanderar vi nu i Göteborg med en ny domän i form av Embedded Software. Vi är idag runt 100 personer i gruppen och växer snabbt med god lönsamhet. Vi jobbar med konsulttjänster inom Business IT (hela IT-stacken), Cloud, IoT/Edge, Embedded SW, X-Reality, samt Cyber Security. Just nu rekryterar vi exempelvis arkitekter, utvecklare, produktägare, business analysts, projektledare och strateger inom flera områden. Vi bygger löpande upp våra E2E-erbjudanden parallellt med att vi driver en stabil och lönsam verksamhet med medarbetaren i fokus.

I rollen som Managing Director kommer du leda din enhet i TechSeed Göteborg i nära samarbete med gruppens VD, COO och övriga Managing Directors. Du blir även formellt VD i dotterbolaget TechSeed Emlogic Göteborg AB. TechSeed är ett medarbetarägt bolag där medarbetaren får stor möjlighet för påverkan och där enheterna har stor autonomi, samtidigt som mycket finns att hämta från vår norska EmLogic-enhet och vi har nära samarbeten i ett enat TechSeed. I rollen kommer du bygga upp ett starkt team av exempelvis utvecklare och arkitekter inom Embedded och FPGA, driva försäljning, bygga kultur och vara del av vår ScaleUp-resa. Vi på TechSeed tror på engagerade och operativa ledare, som även trivs i konsultrollen.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenhet som ledare, exempelvis team lead, för konsulter

- Har erfarenhet av Embeddedutveckling, antingen som utvecklare eller ledare

- Är obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift

I den här rollen är det viktigt att du drivs av chansen att bygga upp en enhet inom Embedded SW och att själv vara med på resan som delägare. Utöver din erfarenhet lägger vi väldigt stor vikt i ditt engagemang, ditt intresse av att växa och din medmänsklighet. Vi söker en person som är en bra ledare, en inkännande kollega och som ser den långsiktiga nyttan i arbetet vi gör. Grundtesen på TechSeed är att vi gör allt back-to-back, vilket är ett mantra vi förväntar oss att även du ser värmen och värdet i!

En av de grundläggande principerna för TechSeed är att vi delar generöst. Konkret innebär delningen att vi inte bara delar kunskap, idéer och härlig energi, vi delar också det värde vi skapar genom delägarskap. Vi inte bara "värdesätter våra anställda", vi är våra anställda och vi delar alla en passion för teknik och vi delar på framgången vi skapar. Vi erbjuder alla våra anställda:

- En hög grad av inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans,

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer,

- Utdelning av vårt finansiella resultat genom bonusar och delägarskap.

Vi ser fram emot din ansökan! Om du har några frågor angående rollen är du välkommen att maila William (mailto:william.rasmusson@techseed.se) eller skriva till honom på LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/wrasmusson/)så återkommer han så fort som möjligt!

Ansök nu

Produktchef DMS

Läs mer Aug 29
Bilbranschen befinner sig i en föränderlig tid där digitaliseringen tagit fart och köpbeteenden förändrats drastiskt. Att köpa en bil idag ska kunna ske snabbt, smidigt och online. För att kunna bibehålla Hedin Groups starka position på marknaden strävar vi efter att erbjuda den bästa digitala upplevelsen åt våra kunder, där vi på Hedin IT blir en central del i att möjliggöra detta. Nu söker vi en produktchef till vårt team som vi står inför en stor förändringsresa kring hela koncernens DMS-användning.

Funderar du på vad rollen kommer innebära?
Låt oss berätta! I rollen som Produktchef DMS kommer du ansvara för koncernens dealer management system. Idag används olika affärssystem ute hos våra återförsäljare, där ditt ansvar blir att strategiskt och operativt leda vägen för hur hela koncernen arbetar med DMS framåt. Du kommer ha ett nära samarbete med stakeholders från verksamheter inom koncernen, både i Sverige och internationellt. Som produktchef kommer du ansvara för att leda ditt team som befinner sig runt om i Europa samtidigt som du har personalansvar för medarbetarna i Sverige.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att organisera och driva både ditt och andras arbete framåt. Vi ser även att du är kommunikativ och nätverkande samt trygg i att ta beslut. Du kan även uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.

Utöver ovanstående har du även:

- Tidigare erfarenhet av DMS

- Ett antal års erfarenhet av projektledning av affärssystemutveckling eller verksamhetsutveckling

- Tidigare drivit implementering och förändringsarbete av affärssystem

Om du har arbetat inom fordonsbranschen samt haft tidigare personalansvar ser vi det som ett stort plus.

Om Hedin IT
Hedin IT bildades 2017 och bistår hela Hedinkoncernen med digitala kompetenser och tjänster. Tjänsterna levereras till interna verksamheter i Sverige, Belgien, Nederländerna, Schweiz och Tyskland m.fl. till bolag såsom Hedin Bil och Bavaria. Koncernen har ca 8500 anställda och en omsättning på 53 miljarder kronor under 2022.

Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss.

Är du sugen på att växa tillsammans med oss?

Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Gabriella Hagström gabriella.hagstrom@hedinit.com alt 0700-82 85 23

Ansök nu

IT Manager

Läs mer Nov 10
Smart Eye is leading the global market for Driver Monitoring Systems, which will soon be a standard component in every car. Monitoring the driver behavior is safety critical both for normal driving as well as for autonomous driving.

We are constantly growing and are now looking for a new IT Manager.

Do you like taking ownership of your projects and do you want to work in a holistic and business-related role within IT? Do you want to work with innovative technology in a position where you can use your technical expertise together with thinking strategically? As an AI company, we handle huge amounts of data, which need to be accessible in different sites all over the world. Is this something you feel comfortable in developing with us further? Maybe you are working as IT Project Manager or IT Operations Manager and are ready for the next step in your career?

We provide a high-tech working environment in an exciting and expanding business where you will have great opportunities for personal development, challenges and lots of fun. You will work with highly talented people and join in our open, inclusive and creative culture. We believe in true teamwork where everyone is important. You find us in modern premises at Järntorget, in the city-center of Gothenburg, with great access by bus, tram, bike, boat, and car. And on top of that the most tasteful coffee in Gothenburg!

Work description

As IT Manager and leader of your own team at Smart Eye, you are responsible for the company's IT infrastructure. This includes the day-to-day operations and maintenance of the current infrastructure, as well as planning for and realizing that of tomorrow. You will drive ensuring that our IT environments is always secure, updated and efficient.

You will manage, prioritize and implement IT requirements for the entire organization. You will manage both in-house and out-sourced resources to implement these requirements. You will need to be hands on during implementation, leading by example.

SmartEye's current infrastructure is a hybrid environment, with data centers in Gothenburg as well as substantial AWS based assets. You will play a major role in continuing to evolve the direction of this hybrid environment.

As IT Manager, you will work in close collaboration with the various development teams at Smart Eye, the company's external IT partners and our management to develop the company's IT and business strategy, where your overall picture and future vision of Smart Eye’s IT environment is an important part.

As IT Manager at Smart Eye, you will have the opportunity to work with the latest technology together with highly competent colleagues in one of Gothenburg's exciting tech companies.

Reporting to: CTO

Location: Smart Eye AB, Headquarters (Gothenburg)
?Must-have-skills:

- College degree in a relevant field, or equivalent industry experience.
- 8+ years of IT experience, with 4+ years in an IT leadership role
- Demonstrated success in planning and executing strategic IT projects.
- Significant experience in IT operations in a hybrid working environment (data center based operations and AWS).
-
Significant experience in both data privacy and cybersecurity

-
Experience in IT support of Microsoft products such as Active Directory, Outlook/Exchange and Sharepoint.

-
You have been responsible for internal procurement of IT systems and services.

-
You have knowledge of GNU/Linux and Open Source environments.

-
Strong communication skills with fluency in both Swedish and English and willingness to support creating an effective organization regarding internal usage of IT tools and services.


Good-to-have-skills:

- You have experience in managing personnel.
- Experience of high availability IT operations.
- Experience in conducting internal audits (e.g. security, privacy).
- Asset Management experience

Who are you?

We welcome all types of personalities and believe in a true mix of people to create a dynamic work environment.

- Ability to work independently in an environment that changes rapidly.
- A positive, enthusiastic, open, entrepreneurial attitude and a willingness to work closely with all other functions within Smart Eye to achieve needed growth.
- Strong analytical, creative skills. Independent, self-driven, thorough, curious and with a strong interest in new technologies.
- Travel will occur occasionally as SmartEye is a global company with offices in Denmark, the USA and Egypt along with other smaller locations.

Interviews are held on a continuous basis, so we highly recommend that you submit your application at your earliest convenience. Welcome with your application.

Smart Eye is the global leader in Human Insight AI, technology that understands, supports and predicts human behavior in complex environments. Together with our subsidiaries Affectiva and iMotions, we are bridging the gap between humans and machines for a safe and sustainable future.

Today, our technology is embedded in next-generation vehicles, leading the way towards human-centric mobility through Driver Monitoring Systems and Interior Sensing solutions. Our Research Instruments offer unparalleled insights into automotive, aviation, assistive technology, behavioral science and many more fields.

Our subsidiary Affectiva is humanizing technology by pioneering Emotion AI, helping companies gain a deeper understanding of how consumers engage with their content, products and services, in automotive, media & entertainment, market research and beyond.

Our subsidiary iMotions provides the world’s leading biosensor software platform, that synchronizes data streams in real time from multiple sensors.

Smart Eye was founded in 1999 and is headquartered in Sweden with offices in the US, UK, Germany, Denmark, Egypt, Japan, Singapore and China. A publicly traded company since 2016, our customers include NASA, Nissan, Boeing, Honeywell, Volvo, GM, BMW, Geely, Harvard University, over 1,300 research organizations around the world, 70% of the world’s largest advertisers and 28% of the Fortune Global 500 companies.

Visit www.smarteye.ai for more information.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB .

JPA Redovisning söker en Redovisningskonsult

Redovisningskonsult
Läs mer Okt 6
Om tjänsten

Vi är JPA Redovisning, en dynamisk redovisningsbyrå! Vår kultur präglas av glädje, samarbete och engagemang. Att jobba om redovisningskonsult hos oss innefattar allt från löpande bokföring till att skapa skräddarsydda lösningar för våra kunders behov. Du coachar och leder juniora kollegor och säkerställer alltid hög kvalitet.

Du förväntas arbeta tätt med dina kunder för att förstå deras affärsbehov och utveckla skräddarsydda redovisningslösningar som möter deras specifika krav och optimerar deras verksamheter.

Krav för tjänsten är att du har erfarenhet och kunnighet inom följande områden:

- Avdragsrätt

- Bolagsskatt

- Inkomstdeklaration

- Bokslut

- Årsredovisning

- Löpande redovisning

- Reko - regelverk (kännedom)

Om dig

Vi söker en erfaren och nyfiken redovisningskonsult som värdesätter goda relationer och samarbeten. Du är öppen och ödmjuk som person, tillika en social lagspelare som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta tillväxtresa. Att lyfta blicken, skapa struktur och prioritera i en snabbföränderlig vardag med kunden i fokus är en självklarhet för dig.

Betydelsefullt för oss är att du:

- Gillar att jobba med kunder

- Tycker om och förstår hela kedjan

- Har en positiv inställning och attityd

- Ser lösningar framför problem

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt 2-3 års erfarenhet från att ha arbete på redovisningsbyrå. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Då resor till våra kunder kan förekomma behöver du även ha körkort.

Om oss

Vi är en lokal självständig byrå med internationell räckvidd som utgår ifrån Göteborg. Våra kunder är främst baserade i Västsverige men vi har kunder även i övriga landet och geografiska avstånd överbyggs allt enklare i takt med teknikens utveckling. Genom samarbetet med JPA International har vi tillgång till ett nätverk av revisorer och rådgivare i stort sett hela världen som kan anlitas allt efter våra kunders behov.

Oavsett vilka tjänster vi utför är kvalitet viktigt för oss. Kvalitet i ett tjänsteproducerande företag utgår från kompetenta och nöjda medarbetare där vår fasta övertygelse är att personalen är byråns viktigaste resurs.

Vi är en ägarledd byrå och är själva företagare. Många av de utmaningar våra kunder står inför även är våra egna vilket rätt nyttjat ger oss bättre möjlighet till att vara goda rådgivare.

Gå gärna in på länken nedan om du vill läsa mer om oss och våra värdegrunder.

https://www.jparedovisning.se/om-oss/

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Caroline Bredo på 073-501 26 81.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast 22 oktober.

Ansök nu

Vikarierande Marknadskoordinator till S:T Eriks - Göteborg

Marknadskoordinator
Läs mer Sep 25
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator för S:t Eriks har du som huvudfokus att skapa värdebaserat innehåll för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Tjänsten är en koordinerande roll med många kontaktytor både internt som externt. I rollen ingår att skapa och publicera relevant produktinformation på S:t Eriks olika plattformar och kanaler. Vidare ansvarar du för produktion, uppdatering och beställning av marknadsmaterial, t.ex. trycksaker, butiksmaterial och säljmaterial. Du ingår i ett marknadsteam som består av tre personer. Rollen är placerad på kontoret i Göteborg, Hjällbo och du rapporterar till Marknadschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för produktion, uppdatering och beställning av S:t Eriks marknadsmaterial, t ex. prislistor, broschyrer, prover och presentationsmaterial

- Producera innehåll för annonsering på digitala kanaler

- Utveckla kanalspecifik kommunikation i digital media

- Uppdatera nyheter och innehåll kopplat till S:t Eriks internkommunikation

- Skriva säljande copy för våra olika produkter och målgrupper

- Projektleda marknadsaktiviteter tillsammans med byråer och andra leverantörer

- SEO

Tjänsten är ett vikariat på ett år.

Om dig
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av, för tjänsten, relevanta roller och du tycker om att arbeta i en bred roll med många kontaktytor. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har i och detta en god förståelse för tjänstens komplexitet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och med öga för detaljer.

- God kunskap av Adobe Sviten (Photoshop, InDesign & Illustrator)

- God erfarenhet av CMS verktyg

- God kunskap och intresse av text/copy och bild

- God kunskap om hur man skapar av SEO-anpassat innehåll
- Erfarenhet av sökmotoroptimering och analysverktyg, ex Google Analytics

Som person är du en ”doer” som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att vara en del i ett team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du gillar utmaningar och tar dig an dem på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och praktiska arbetsuppgifter och gillar mixen.

Om processen

Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast 15/10-2023.

OM S:T ERIKS
S:t Eriks Gruppen utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system samt naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 500 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Bolaget har en årsomsättning på drygt 1 miljard. S:t Eriks är ett helägt dotterbolag i Volati sedan hösten 2018. Volati är en svensk industrigrupp som idag äger drygt 40 bolag med verksamhet i 16 länder som genererar en årsomsättning på 7 miljarder www.steriks.se

S:t Eriks kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. Vi räknar också in konsultledet/arkitekter/projektörer bland våra viktigaste samarbetspartners i form av föreskrivande led. Vi är ledande inom segmenten natursten, marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor. Vi är duktiga på design och att skapa unika produkter som är anpassade för marknadens behov.

Ansök nu

Intresseanmälan Acting HR - Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 16
Om våra uppdrag

Som konsult eller underkonsult hos oss på Acting HR är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla svenskt arbetsliv med kvalificerade tjänster inom HR-området.

I ditt nya arbete stöttar du våra kunder genom att, som HR-ansvarig, HR Business Partner och/eller HR-specialist, driva projekt inom HR-området.

Du har förmågan att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området och trivs att vara chefers expertstöd.

Du är tydligt resultatinriktad och arbetar ständigt för att utveckla personalprocesser, policys, riktlinjer och avtal på alla nivåer i en organisation. Arbetsuppgifter inom området såsom lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling och arbetsmiljö kommer också att finnas.

Våra uppdrag varierar och beroende på kundbehov söker vi nu flera underkonsulter/konsulter med intresse för tillfälliga, korta som långa uppdrag på plats, på distans och/eller ute hos våra kunder.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba enligt den senaste kunskapen inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till din egen och Acting HR:s utveckling genom att våga ta ny mark.

Du är socialt ”skillad” med en förmåga att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där du får bidra till goda resultat.

Vi ser att du har en utbildning inom HR och erfarenhet av HR-arbete på olika nivåer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt att du hanterar digitala verktyg med lätthet. Har du spetskompetens inom vissa HR-områden precisera gärna det i ditt CV.

Om oss

På Acting HR blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Om processen

Med hjälp av en god dialog, intervju samt kapacitetstester och personprofilanalyser gör vi en objektiv och fördomsfri bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för särbehandling. Vi kommer att ta referenser samt göra en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

Vid frågor, kontakta COO Anna Beckius på anna.beckius@actinghr.se.

Ansök nu

Innesäljare/projektledare till S:t Eriks i Hjällbo

Innesäljare
Läs mer Aug 7
Om tjänsten

Som innesäljare/projektledare inom vår Division VA kommer du att arbeta med och ge service till våra kunder. Din roll innebär i huvudsak att driva projekt samt en del logistikplanering såsom bokning av transporter samt hantering av offerter och ordermottagning. I dina arbetsuppgifter ingår även att stödja utesäljare och att delta i teamets förbättringsarbeten.

Som företrädare för företaget förväntas du ge kunden den bästa möjliga servicen.

Du ingår i en division med cirka 25 medarbetare och har ett nära samarbete med bolagets produktionsanläggningar runt om i Sverige.

Tjänsten är placerad på kontoret i Hjällbo.

Om dig

Du är en lagspelare som är beredd att ge det lilla extra i varje kunddialog och är positiv med god kommunikativ förmåga. Vi ser att du driven, självständig och fokuserad med ett stort engagemang för ditt arbete. Du har förmåga att koordinera och organisera varierande uppgifter. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor behöver du ha goda IT-kunskaper och behärskar flytande svenska i tal och skrift. Du har en teknisk förståelse och är intresserad och nyfiken på att lära dig våra olika produkter.

Det är meriterande, men inget krav, om du har erfarenhet av anläggningsbranschen och gärna redan ett kontaktnät hos beställare, projektörer, föreskrivande och entreprenörer.

Kan du dessutom läsa ritningar och har jobbat i affärssystemet Jeeves är det ett stort plus.

Urval sker löpande och med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Om oss

Det är mer än ett sekel sedan S:t Eriks startade sin första verksamhet - S:t Eriks kakelfabrik. Idag är vi Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar, block och VA-system tillverkade i betong eller natursten. Genom åren har vi bidragit med material och kunskap till många stora och mindre projekt - från Riksdagshuset, Sergels torg och Förbifart Stockholm till garageuppfarter, uteplatser och trädgårdar över hela landet.

S:t Eriks har rikstäckande närvaro med god lagerhållning och vi arbetar ständigt för att förbättra leveranssäkerheten och för att bli mer tillgängliga. Vi vill snabbt kunna komma till dig som kund för att ge råd, diskutera eller lösa problem. Tack vare att vi är stora har vi resurser att vara närvarande lokalt. I Hjällbo är vi idag cirka 50 medarbetare.

Om processen

Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast 31/8-2023.

Ansök nu

Redovisningskonsult - JPA Redovisning

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 5
Om tjänsten

Som redovisningskonsult hos oss kommer du snabbt märka att vi inte är som andra redovisningsbyråer. För oss är teamet viktigt på riktigt och vi har varandras ryggar i alla lägen.

Som redovisningskonsult hos oss kommer du att ansvara för att hantera allt från löpande bokföring och ekonomisk rådgivning till bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Du förväntas arbeta tätt med dina kunder för att förstå deras affärsbehov och utveckla skräddarsydda redovisningslösningar som möter deras specifika krav och optimerar deras verksamheter. Till din hjälp kommer du att ha kompetenta och engagerade kollegor, både lokalt och internationellt. I tjänsten kommer du även att coacha och leda dina juniora kollegor i arbetet och kvalitetssäkra arbetet innan det når kunden.

En av våra styrkor på JPA Redovisning är att vi är öppna för att dela kunskap, erfarenhet och idéer vilket gör att vi tillsammans kan lösa utmaningar på ett effektivt och innovativt sätt, samtidigt som vi skapar en positiv och samarbetsvillig arbetsmiljö. Vi tror att samarbete, teamwork och ett globalt nätverk leder till högre kvalitet och bättre resultat för våra kunder.

Om dig

Vi söker en erfaren och nyfiken redovisningskonsult som värdesätter goda relationer och samarbeten. Du är öppen och ödmjuk som person, tillika en social lagspelare som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta tillväxtresa. Att lyfta blicken, skapa struktur och prioritera i en snabbföränderlig vardag med kunden i fokus är en självklarhet för dig.

Viktigt för oss är att du:

- Gillar att jobba med kunder

- Tycker om och förstår hela kedjan

- Är glad och social

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt flera års erfarenhet från att ha arbete på redovisningsbyrå. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Då resor till våra kunder kan förekomma behöver du även ha körkort.

Om oss

Vi är en lokal självständig byrå med internationell räckvidd som utgår ifrån Göteborg. Våra kunder är främst baserade i Västsverige men vi har kunder även i övriga landet och geografiska avstånd överbyggs allt enklare i takt med teknikens utveckling. Genom samarbetet med JPA International har vi tillgång till ett nätverk av revisorer och rådgivare i stort sett hela världen som kan anlitas allt efter våra kunders behov. Vi är övertygade om att ett stort internationellt nätverk av oberoende byråer, utöver direkt kundnytta i ett växande antal fall, även är till vinning för kompetensnivån åt byråns medarbetare.

Oavsett vilka tjänster vi utför är kvalitet viktigt för oss. Kvalitet i ett tjänsteproducerande företag utgår från kompetenta och nöjda medarbetare där vår fasta övertygelse är att personalen är byråns viktigaste resurs.

Vi är en ägarledd byrå och är själva företagare. Många av de utmaningar våra kunder står inför även är våra egna vilket rätt nyttjat ger oss bättre möjlighet till att vara goda rådgivare.

Gå gärna in på länken nedan om du vill läsa mer om oss och våra värdegrunder.

https://www.jparedovisning.se/om-oss/

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på 073 529 33 23 eller Ulf Holmgren på 076 307 10 29.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 13 Augusti.

Ansök nu