Göteborg: Senior Rekryterare, Stockholm - Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Rekryterare, Stockholm - Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-13 // Varaktighet: Heltid

SENIOR REKRYTERARE SÖKES TILL KUND I STOCKHOLM ELLER GÖTEBORG

Vill du jobba med rekrytering av chefer, experter och specialister i ett mindre engagerat team? Vår kund jobbar för hållbar tillväxt i Sverige inom näringslivet genom att förnya och bidra till innovation. Brinner du för att ge en kandidat- och chefsupplevelse i världsklass samtidigt som du bidrar till en stark kompetensförsörjning? Då kan denna roll vara rätt!

OM TJÄNSTEN

För att trivas i denna roll bör du motiveras av kombinationen av självständigt arbete och teamwork. Du har ett stort eget ansvar över ditt arbete, i tätt samarbete med ansvarig chef och med dina kollegor som bollplank. Varje rekrytering är unik och därav behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov, coacha cheferna och supportera i de delar av processen där värdet blir som störst. För chefs- och nyckelroller tillämpas fördjupade intervjuer med verktygen MAP och Matrigma som bas. Du förväntas vidga synen på kompetensbegreppet till mer än bara meriter, och din uppgift blir därför även att se till individens potential.

Rollens placeringsort är i Stockholm eller i Göteborg, möjlighet till hybridarbete ges.
Detta är ett konsultuppdrag på minst 6 månader där Jobandtalent blir din uppdragsgivare.

OM DIG

För denna tjänst söker vi dig som har en genuin nyfikenhet på människor, verksamheten och omvärlden! Du har ett starkt intresse för personlighetspsykologi, beteenden och ledarskap. Du har även en stark förståelse för hur dessa komponenter kan påverka resultat och affärsnytta i förlängningen.

Som person är du en relationsbyggare som lyssnar och förstår att det är i dialogen som det verkliga värdet skapas. Ditt engagemang och din förmåga att anpassa och driva ditt arbete utifrån verksamhetens behov kommer komma till stor nytta i uppdraget.

Med ditt coachande och konsultativa förhållningssätt blir du en självklar partner till rekryterande chefer. Du är engagerad teamplayer som gillar utveckling och är snabb på att infinna dig i förändringar. Du har en förmåga att arbeta strukturerat och självständigt och kan hantera flera parallella processer samtidigt.

Krav:

- Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller likvärdigt, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom arbete.

- Erfarenhet av arbete med kvalificerad rekrytering

- Erfarenhet av genomförande av personbedömningar

- Svenska och engelska i både tal och skrift

- Referensuppdrag på genomförd rekrytering kommer behöva visas upp

Det är meriterande om du sedan innan är certifierad i verktygen MAP och Matrigma som tillhandahålles av Assessios.



ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

konsultchef till randstad i göteborg

Läs mer Nov 23
Vi söker dig som är nyfiken på branschen och vill utvecklas tillsammans med ett positivt, varmt och erfaret team. Vi söker dig som har en stark egen drivkraft och som brinner lite extra för att se människor utvecklas och det oavsett om det rör sig om en kandidat, kund eller kollega.

Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är flexibelt, varierande och socialt och i vår mening världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är varierande och består bland annat av att ansvara för och bygga relationer med de kunder där våra konsulter arbetar. Då konsulterna är anställda av oss så ingår det att bidra till deras utveckling och ha arbetsgivaransvaret för dessa samt att rekrytera nya konsulter. Du arbetar aktivt med relationer med våra kandidater och konsulter samt försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter.

Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara på den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt med kandidater och matchar rätt kompetens som möter våra kunders behov. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt. De profiler du primärt kommer att arbeta med är inom HR, administration, inköp och logistik. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.

Rollen handlar mycket om att vara kreativ och nyfiken och tycka om att arbeta med människor. Vi samarbetar med och arbetar nära våra kunder för att förstå deras verksamhet och eventuella behov med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.

ansvarsområden
Försäljning: Att kontakta nya kunder och fördjupa relationen med befintliga.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och matchning av kandidater. Utöver detta kommer du att arbeta proaktivt med att bygga kontaktnät med kandidater genom olika aktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen som kan vara bland annat; karriärcoachning, medarbetarsamtal, osv.
Administration: Avtalshantering, annonsering, söka kandidater, intervjuer, fakturering med mera

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft och vill lyckas med det du gör. Du kan ha en bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Vi tror att du tidigare kan ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget eller ansvar för någon form av verksamhet som du har drivit. Du innehar även B-körkort.

Oavsett vad du har gjort tidigare så är du en person som drivs av att arbeta med människor och att samarbeta nära med andra. Du har ett starkt driv och ger inte upp när det är motigt utan fortsätter att arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande och framför allt älskar du och drivs av mötet med människan. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att ta nästa steg i din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men utvecklas hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din målinriktade attityd, ditt stora engagemang och inte minst din positiva inställning.

interna sökanden
Interna sökanden har företräde till tjänsten t.om. 7 dec

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att ansöka så snart som bara möjligt. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till rekryterande chef Liv Brynildsen via:070-4798572

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist

Läs mer Nov 16
Hur snäll är du?

Som Talent Acquisition Specialist spelar du en central roll hos oss på Xenit. Vi ska bli den snällast cloudpartnern, bland annat. Vi växer och du kommer att vara superviktig för att vi ska göra det på rätt sätt, och med rätt människor.

Daglig talangjakt

I rollen som Talent Acquisition Specialist kommer ha ett nära samarbete med rekryterande chefer, HR-chef och arbeta aktivt med att hitta och attrahera bra talanger till oss - de med kunnandet och hjärtat på rätt ställe. Vi ser att du är flexibel i att till exempel stödja andra områden inom HR-området vid behov.

Du kommer primärt jobba med följande uppgifter och områden:

- Aktivt arbeta med att leta upp och attrahera talanger.

- Genomföra intervjuer och urvalsprocesser.

- Arbeta med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke.

- Förstå det interna rekryteringsbehovet.

- Utveckla rekryteringsstrategier och processer.

- Hantera anställningsavtal.

- Ansvara för onboarding av nyanställda.

Och förstås mycket annat som har med rollen att göra.

Du behöver även behärska flytande svenska och engelska i tal och skrift. Och förstås vara snäll, mot dig själv och andra.

Bra att veta.

På Xenit har ett stort förmånspaket med bland annat friskvårdsbidrag, förmånscykel, sjukvårdsförsäkring, ergonomiska arbetsplatser, rekryteringsbonus, föräldralön, veckovisa medarbetarundersökningar och 0 karensdagar. Och så håller vi till på Kungstorget mitt i centrala Göteborg.

Bland dina framtida kollegor kan du utöver ditt rena yrkesutövande hitta likar inom spinninginstruktörer, parkourutövare, gamers, konsthistoriker, rugbyspelare, pusselgalningar, filmnördar och mycket mer. Vad kommer du med för intressen och egenheter?

Annat praktiskt

Tjänsten är heltid, 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att vända dig till Carl Ekener.

Ansök nu

Tech Recruiter

Läs mer Aug 31
About Kognic
Founded in 2018 by Oscar Petersson and Daniel Langkilde, two engineering physicists working in the field of Deep Learning, Kognic is taking on one of the most challenging areas in mobility - the quest to make automated / autonomous driving systems more accurate and safer. Today, we help machines reliably make sense of a messy, chaotic, and unstructured world. Our data platform enables OEMs to get to market faster with less risk - and data engineers simply love working with our Machine Learning Operations tools.

Our future goes far beyond automated driving. Perception is a vital technology in understanding the world around us and our expertise in machine learning is poised to positively impact other markets, such as Robotics, Manufacturing and Heavy Industry just to name a few. We know it's not something we can solve overnight. We have to make extraordinary leaps in technology happen.

The role
As you can tell, it’s super important to get the right people to join us. That is why we need an awesome tech recruiter to, initially during one year, cover for a parental leave, with the possibility of extension.

In the role as a tech recruiter you will be an important part to help accelerate Kognic’s growth by maintaining a well functioning recruitment process internally and continuously improve the development forward.

You will work closely with our recruiting managers and support them from the start to the end of the recruitment processes. This means coordinating and driving, amongst others, the following parts: initiating recruitment briefs with managers, supporting with AD creation, screening, sourcing, testing, interviews, presentation of what Kognic offers, our benefits and our way of working.

The process has been refined and developed in collaboration between managers and P&C, but there will be continuous work on how to improve it and make it more efficient.

Your creativity will be highly valued when ensuring future competencies by working proactive and with a strategic mindset around how to attract, recruit and retain employees. For the right person, with the right mindset we believe that this will be an amazing opportunity where you are able to make a difference - for real!

Key responsibilities

-
Handle the recruitment process, start to end.

- Participate in relevant recruitment fairs and employer branding events

- Support the hiring managers in the recruitment process

- Actively benchmark the market and make sure that we have an attractive message and offer.

The team
You will join our happy, innovative and ambitious People & Culture team built on six people. Everyone has their own responsibility and area and are empowered to drive this themselves. However, we always support each other and discuss things as a team. We have mixed educational backgrounds, competencies and experiences and we have a lot of fun together!

Who are you?
You have passion for what you do and have ambition - that is what we value the most! Other than that we would love to see that you fit into many of these parts:

- Structured, solution-oriented and a friendly communicator

- Academical degree within HR or equivalent

- Speak and write English fluently (our company language). Swedish is meritorious

- Previous experience within tech-recruitment, preferably within a startup/scaleup company

- Experience of search-tools

- Certification or previous experience of skills-, logic- or personality tests is an advantage.

What’s in it for you?
Other than working with very talented and humble people in a fun and creative environment we also have a lot of other great benefits!

- Workplace flexibility and work-life balance

- Nice office at Lindholmen, located with a view over the canal

- Market wages

- Ability to work abroad 15 days a year

- Parental pay, salary exchange, maximum health benefits, order your own equipment, place your own occupational pension - to name a few!

Application
We recommend that you send in your application as soon as possible since we will be reviewing applications regularly and reaching out to you. We welcome applications in both Swedish and English.

If you have any questions regarding the position, please contact our VP People & Culture Rebecka Simonsson, rebecka.simonsson@kognic.com.

Looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Rekryterare till Centric i Göteborg

Läs mer Nov 6
Centric fortsätter att växa och nu behöver vi få in ytterligare en person i vårt team. Vill du arbeta på ett bolag med högt i tak, frihet under ansvar där du får en en naturlig karriärstege från dag 1? Då är detta något för dig! Vi tror på att göra rätt saker, på rätt sätt - med rätt människor!

Arbetsuppgifter
Som rekryterare hos oss på Centric i Göteborg kommer du arbeta tätt tillsammans med teamet för att snabbt kunna tillsätta de förfrågningar vi får in. Ditt övergripande ansvar blir att säkerställa leveransen i dessa förfrågningar. Som rekryterare kommer du ha full frihet att skapa annonser, göra rätt urval och searcha fram rätt kandidater. Att ha stenkoll på alla våra kandidater till alla de förfrågningar vi får in och hittar kommer vara det som skapar värde direkt.

Din profil och kvalifikationen
Då rollen innebär mycket telefonkontakt är det viktigt att du är orädd, gillar att ta kontakt med kandidater och framför allt vill du vara med på vår resa! 

Du har:
- Högskole- eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom HR, systemvetare, IT-support eller liknande
- Arbetat med försäljning eller kundhantering/kundkontakt sedan innan
- B-körkort
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av IT-rekrytering från konsult/bemanningsbranschen
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Självklart kommer du få all stöttning du behöver från oss i Göteborg samt av dina kollegor i våra andra regioner för att få bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din nya roll! Inom teamet delar vi kunskap och erfarenheter med varandra genom ständiga dialoger och det är lika viktigt att du är en god teamspelare som att du kan arbeta självständigt med ditt egna driv och sätta dina egna prioriteringar. Du uppskattar att arbeta i en snabbrörlig miljö och har en vilja att lära dig nya saker och givetvis tycker du det är kul att sprida energi på kontoret.
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Din arbetsplats kommer vara i våra fina, nyrenoverade lokaler på Västra Hamngatan 20 i centrala Göteborg, med närhet till trevliga restauranger, kaféer och bra kommunikation. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.
 
Förutom att du kommer bli en del av vårt team i Göteborg så kommer du också att ha kollegor i Stockholm, Linköping, Malmö, Örebro och i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4500 anställda i Europa.

Låter det intressant? Urvalet sker löpande så registrera din ansökan till oss på Centric redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mathias Gyllander på tfn: 0734-159 368 eller ?mathias.gyllander@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Rekryterare - konsult

Läs mer Aug 17
Välkommen till CREW by Sigma - konsulter inom administration, inköp, logistik, IT, försäljning, ekonomi, marknad och HR. Vi är stolta över vår långa erfarenhet och det breda nätverk vi har byggt upp för att förena passionerade talanger med spännande och utmanande uppdrag hos våra uppskattade kunder.

CREW del av Sigma Group, den största privatägda konsultgruppen i Sverige. I vår fas av expansion satsar vi på att stärka vår rekryteringskompetens och därför söker vi efter ytterligare skickliga konsulter med arbetslivserfarenhet som vill utvecklas inom rekryteringsområdet:

Uppdragsbeskrivning

Din roll kommer vara att ge professionellt rekrytering hos våra kunder.

För att känna dig hemma hos oss är det viktigt att du drivs av balansen mellan självständigt arbete och teamwork. Du kommer att ha ett stort personligt ansvar över ditt arbete, samtidigt som du arbetar nära din ansvariga konsultchef, uppdragschef och dina kollegor. Eftersom varje rekryteringsprocess är unik, är din förmåga att vara lyhörd för verksamhetens behov avgörande. Vi värderar kompetens på ett sätt som sträcker sig bortom rent meriter och ser istället individers potential som avgörande.

Plats: Göteborg

Uppdrag

Din roll hos våra kunder blir att stötta det interna rekryteringsteamet med operativt rekryteringsstöd för att bemöta verksamhetens behov.

Förutsättningar för att lyckas med att vara Rekryterare - konsult

För att trivas i uppdragen som Rekryterare hos oss behöver du brinna för att förstå människor, sätta dig in i kundens verksamheten och omvärlden. Du har ett genuint intresse för personlighetspsykologi, beteenden och ledarskap och förstår hur dessa aspekter påverkar resultat och företagets framgång på lång sikt.

Du är en skicklig relationsbyggare som förstår att riktig värde skapas genom dialog. Ditt engagemang och förmåga att anpassa och driva ditt arbete efter verksamhetens behov kommer vara ovärderliga hos oss. Ditt coachande och konsultativa sätt kommer göra dig till en självklar samarbetspartner för rekryterande chefer. Som person är du en passionerad lagspelare som omfamnar utveckling och är redo att möta förändringar. Du är duktig på att arbeta strukturerat och självständigt och hanterar med lätthet flera parallella processer.

Obligatoriska krav

- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet

- Tidigare erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete

- Erfarenhet av att genomföra personbedömningar

- Förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

- Certifiering i Assessios verktyg MAP och Matrigma

Ansökan

Vänligen skicka in din ansökan, inklusive CV och referenser, på svenska.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jobandtalent People Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jobandtalent People Sweden AB .

Nyfikna lagerarbetare till DHL i Torslanda!

Lagerarbetare
Läs mer Okt 18
ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

Om jobbet som lagerarbetare

Till följd av höga volymer så söker nu DHL fler engagerade medarbetare till sitt lager i Torslanda. Här blir du en del av ett familjärt team som ger dig chansen att utvecklas. Om du är driven och villig att lära, så finns det alla förutsättningar för att skapa karriär.

I rollen som lagerarbetare kommer du huvudsakligen att arbeta med truckkörning. Om du inte har tidigare erfarenhet av detta så kan du bli erbjuden en utbildning, förutsatt att du har ett långsiktigt engagemang! Utöver truckkörningen så förekommer även andra uppgifter relaterat till lagerhållning, likt administration.

Är du vår nya lagerarbetare?

Till uppdraget hos DHL söker vi främst dig som är nyfiken strävar efter att lära dig nya saker. Du ska också vara en lagspelare med känsla för både kvalitet och service. Har du tidigare arbetat med någon typ av serviceyrke, likt handel eller restaurang, så är det ett plus.

Vi ser gärna att du har:

- Flytande svenska, tal och skrift

- B-körkort

- Truckkort

Erfarenhet av truckkörning/lagerarbete anses meriterande.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du känner ett stort engagemang för ditt arbete och att du har lätt för att knyta nya kontakter.

För såväl oss på Jobandtalent som DHL är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvarata all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.

Ansök idag!

Välkommen att söka detta konsultuppdrag genom att skicka in CV och personligt brev via länken. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

OM JOBANDTALENT

Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

Ansök nu

Erfaren motviktsförare till DHL Torslanda

Lagerarbetare
Läs mer Okt 11
ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT;
På Job&Talent; tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent;. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

Om jobbet som truckförare

Som truckförare hos DHL har du ansvar för att säkerställa smidig och effektiv hantering av gods. Du kommer främst att köra motviktstrucken och behöver därför tidigare erfarenhet av det. Du kommer att lasta och lossa varor samt se till att de rätt produkterna levereras till rätt plats i rätt tid. Du är en viktig del av vårt team och bidrar till att vår kund får en högkvalitativ och pålitlig logistikservice.

Är du vår nya truckförare?

Som truckförare hos DHL behöver du:

- Erfarenhet av att köra motviktstruck.

- Erfarenhet av att lasta och lossa.

- Bra svenska, tal och skrift.

- B-körkort.

- Truckkort A1-4 B1-4

Sammanhängande erfarenhet truckkörning är ett krav.

Du bör vara noggrann, ansvarstagande och ha förmågan att arbeta effektivt både självständigt och i team. Att vara flexibel och ha god kommunikationsförmåga är också viktigt. Bli en del av vårt dynamiska team och ta del av spännande möjligheter inom logistikbranschen!

Ansök idag!

Välkommen att söka detta konsultuppdrag genom att skicka in CV och personligt brev via länken. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Uppdragslängd: 6 månaders provanställning, med chans till förlängning.

Placeringsort: Torslanda

Tillsättning: Omgående

OM JOB&TALENT;
Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent; startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

Ansök nu

Systemstarka personer sökes till Hydraspecmas logistikavdelning i Mölnlycke

Truckförare
Läs mer Sep 22
Att jobba på Job&Talent;
På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ARBETSBESKRIVNING
I rollen som lagerarbetare ansvarar du tillsammans med ditt team att hantera transportbokningar, ta emot aviseringar och följa sändningar samt genomföra besiktningar av varor innan leverans. En stor del av arbetet sker i systemet IFS. Du behöver vara systemstark och ha lätt att lära dig att arbeta i digitala system. Även tidigare erfarenhet av truckkörning samt ett genomsyrande säkerhetstänk är av stor vikt. Som lagerarbetare/utlastare ansvarar du även för att sortera och placera gods till rätt del av lagret samt flytta och lagra varor på lastpall med hjälp av truck.

Ditt fokus kommer ligga på att

- Inkommande och utgående gods

- kommunicera och rapportera avvikelser

- arbeta med orderplock

- Daglig truckkörning

- Arbete i systemet IFS.

DINA KVALIFIKATIONER

-
Truckkort A1-4 B1-4

- Erfarenhet av arbete inom Lager och Logistik

- Tidigare erfarenhet inom IFS eller liknande system.

- Körkort och tillgång till egen bil då det inte är säkert att det finns kollektivtrafik

- Flytande svenska i både tal och skrift då det är viktigt att du kan tillgodogöra dig skriftliga säkerhetsinstruktioner och utbildningsmaterial.

Är du rätt för rollen som lagerarbetare?

För att lyckas i rollen är det viktigt att du känner ett stort engagemang för ditt arbete och att du kan ta egna initiativ. Det är också viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du fokuserar på att hitta lösningar. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet. Slutligen har du en prestigelös inställning som gör att du vågar tänka nytt och testa dig fram.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på lager och god vana av att köra truck. Det är även ett stort plus om du har erfarenhet av skjutstativstruck. Vidare är det ett krav att du har Truckkort A+ B samt Körkort.

För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

För såväl oss på Job and Talent som Hydraspecma är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.

OM KUNDEN
Hydraspecma är ett framgångsrikt, globalt och modernt företag som verkar inom fordonsindustrin. De arbetar huvudsakligen med hydraulkomponenter för fordonsindustrin och håller till i Ljusa och moderna lokaler Mölnlycke. Besök gärna Hydraspecmas hemsida https://www.hydraspecma.com/store/se/sv för att få reda på mer om deras verksamhet.

Intresserad?

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef för den här kunden, Oskar Ekstrand på oskar.ekstrand@jobandtalent.com telefonnummer, 0708953747

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrigt
Placeringsort: Mölnlycke

Typ av anställning: tillsvidareanställning med sex månaders provanställning

Tillsättning: så snart som möjligt

Om Jobandtalent

Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

Ansök nu

Erfarna truckförare till DHL i Torslanda

Truckförare
Läs mer Sep 22
Att jobba på Jobandtalent

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna!

Om tjänsten som truckförare

Nu finns möjligheten att bli en del av vårt team inne på DHL Torslanda.

För att trivas i rollen som terminalarbetare, vet du att du trivs i en lagermiljö där tempot är högt, och arbetsuppgifterna är varierande. Arbetet innebär mycket truckkörning och detta är något som du brinner lite extra för! Tjänsten ställer höga krav på din noggrannhet och ditt kvalitétstänk.

Du drivs av att nå uppsatta mål tillsammans med ditt team, och värdesätter att ha en positiv och familjär stämning på ditt arbete.

Arbetet är förlagt på 2-skift

Dina kvalifikationer?

Vi på Jobandtalent söker dig som har:

- Truckkort A1-4, B1-4

- Erfarenhet av att köra skjutstativ/motviktstruck

- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

Det är meriterande, men inget krav, om du har:

- B-körkort och tillgång till bil

- Tidigare erfarenhet av lastning och lossning

För såväl oss på Jobandtalent som DHL är det viktigt med jämställdhet och mångfald, därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund.

Intresserad?

Vänta då inte med din ansökan utan välkommen att söka detta uppdrag genom att skicka in CV och personligt brev via länken. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Övrig information

Placeringsort: Torslanda

Typ av anställning: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning

Tillsättning: Enligt överenskommelse

Om Jobandtalent

Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

Ansök nu

Erfarna truckförare till DHL i Torslanda

Lagerarbetare
Läs mer Sep 22
Att jobba på Jobandtalent

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna!

Om tjänsten som truckförare

Nu finns möjligheten att bli en del av vårt team inne på DHL Torslanda.

För att trivas i rollen som terminalarbetare, vet du att du trivs i en lagermiljö där tempot är högt, och arbetsuppgifterna är varierande. Arbetet innebär mycket truckkörning och detta är något som du brinner lite extra för! Tjänsten ställer höga krav på din noggrannhet och ditt kvalitétstänk.

Du drivs av att nå uppsatta mål tillsammans med ditt team, och värdesätter att ha en positiv och familjär stämning på ditt arbete.

Arbetet är förlagt på 2-skift

Dina kvalifikationer?

Vi på Jobandtalent söker dig som har:

- Truckkort A1-4, B1-4.

- Erfarenhet av att köra skjutstativ och/eller motviktstruck.

- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

Det är meriterande, men inget krav, om du har:

- B-körkort och tillgång till bil

- Tidigare erfarenhet av lastning och lossning

För såväl oss på Jobandtalent som DHL är det viktigt med jämställdhet och mångfald, därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund.

Intresserad?

Vänta då inte med din ansökan utan välkommen att söka detta uppdrag genom att skicka in CV och personligt brev via länken. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Övrig information

Placeringsort: Torslanda

Typ av anställning: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning

Tillsättning: Enligt överenskommelse

Om Jobandtalent

Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

Ansök nu

Aktivt arbete som chaufför på heltid - Västra Frölunda

Arbetsledare, lager
Läs mer Sep 11
Arbetsuppgifter

Som chaufför kommer huvudsakliga arbetsuppgifterna att vara:

- Leverera färdigpackade beställningar av matkassar hem till kund.

- Körning av lätt lastbil - får framföras med B-körkort.

- Du kommer vara ansiktet utåt för företaget, samt ansvara för att kundens upplevelse blir positiv.

- Vid leverans till kund förekommer tunga lyft och även gång i flertalet trappor.

Arbetstider
Tjänsten avser heltid måndag-fredag. Arbetstiderna är förlagda inom
kl. 11.00-22.00 där start- och sluttid varierar vilket innebär att du kommer behöva vara tillgänglig för arbete inom dessa angivna tider. Du kommer att få reda på arbetspassets start- och sluttid på morgonen samma dag.

Start för tjänsten sker v. 39 och inleds med fyra dagars betald utbildning.

Placering
Du kommer att starta och avsluta din arbetsdag vid lagret i Västra Frölunda. Vid leverans till kund kommer du att köra i Göteborgsområdet med omnejd. Det finns goda kommunikationer ut till lagret i Västra Frölunda samt gratis parkering att tillgå precis utanför byggnaden.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som chaufför bör du:

- Vara bekväm med att arbeta i ett högt tempo samt ha förmåga att kombinera tempo med noggrannhet. Detta krävs eftersom du ansvarar för att beställningarna levereras ut i rätt tid och till rätt kund.

- Ha ett säkerhetstänk när du framför fordonet.

- Gilla att arbeta med kroppen och du har en god fysik då arbetet består av tunga lyft och gång i trappor.

- Vara serviceminded och kan säkerställa att kunden får ett gott intryck under den korta stund då överlämning av beställningen sker.

- Uppskatta självständigt arbete.

Krav
- B-körkort för manuell växellåda.

- Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket.

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.

Meriterande
- God körvana

- Erfarenhet av körning med lätt lastbil

Om Cold Cargo
CargoCold Cargo är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo och Axfood Snabbgross. Varje vecka distribuerar Cold Cargo tusentals leveranser direkt till slutkund och ansvarar för leveranser som sker med högsta kvalité och möter dagens och framtidens krav.

Om oss
Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Kunderna finns i detaljhandelns alla led - lager, logistik, e-handel, butiker och leverantörer. Storesupport är marknadsledande och har uppdrag i hela Sverige, kontoren finns i Malmö, Göteborg och huvudkontoret i Solna, Stockholm. Koncernen startades år 2000, omsätter 400 MSEK och har 2 000 medarbetare. Svenska Storesupport Lager & Logistisk AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega. www.storesupport.se.

Storesupport är en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika.

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.


Intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker via denna sida, vi tar ej emot ansökningar via mejl. Varmt välkommen!

Ansök nu