Göteborg: rekryteringskonsult randstad göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet rekryteringskonsult randstad göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-17 // Varaktighet: Heltid

I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!

Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.

I denna roll så kommer du att fokusera på roller inom HR, Inköp och logistik. Du kommer att rapportera till Branch Manager och vara placerad på vårt fina kontor i Göteborg.

ansvarsområden
Som rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:

-
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.

-
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.

-
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.

För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?

Till den här rollen så söker vi dig som har tidigare erfarenhet som rekryteringskonsult, och då gärna från roller inom tjänstemannaområdet. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.

Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:

- Är van vid att lyckas med det du företar dig och har bakgrund inom rekrytering och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt.

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

- Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:

- Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.

- Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.

- Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.

- Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

ansökan och rekryteringsprocessen
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast den 10 september. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till HR Talent Manager Susanne Zell på Susanne.Zell@randstad.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

konsultchef till randstad i göteborg

Läs mer Nov 23
Vi söker dig som är nyfiken på branschen och vill utvecklas tillsammans med ett positivt, varmt och erfaret team. Vi söker dig som har en stark egen drivkraft och som brinner lite extra för att se människor utvecklas och det oavsett om det rör sig om en kandidat, kund eller kollega.

Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är flexibelt, varierande och socialt och i vår mening världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är varierande och består bland annat av att ansvara för och bygga relationer med de kunder där våra konsulter arbetar. Då konsulterna är anställda av oss så ingår det att bidra till deras utveckling och ha arbetsgivaransvaret för dessa samt att rekrytera nya konsulter. Du arbetar aktivt med relationer med våra kandidater och konsulter samt försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter.

Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara på den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt med kandidater och matchar rätt kompetens som möter våra kunders behov. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt. De profiler du primärt kommer att arbeta med är inom HR, administration, inköp och logistik. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.

Rollen handlar mycket om att vara kreativ och nyfiken och tycka om att arbeta med människor. Vi samarbetar med och arbetar nära våra kunder för att förstå deras verksamhet och eventuella behov med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.

ansvarsområden
Försäljning: Att kontakta nya kunder och fördjupa relationen med befintliga.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och matchning av kandidater. Utöver detta kommer du att arbeta proaktivt med att bygga kontaktnät med kandidater genom olika aktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen som kan vara bland annat; karriärcoachning, medarbetarsamtal, osv.
Administration: Avtalshantering, annonsering, söka kandidater, intervjuer, fakturering med mera

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft och vill lyckas med det du gör. Du kan ha en bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Vi tror att du tidigare kan ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget eller ansvar för någon form av verksamhet som du har drivit. Du innehar även B-körkort.

Oavsett vad du har gjort tidigare så är du en person som drivs av att arbeta med människor och att samarbeta nära med andra. Du har ett starkt driv och ger inte upp när det är motigt utan fortsätter att arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande och framför allt älskar du och drivs av mötet med människan. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att ta nästa steg i din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men utvecklas hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din målinriktade attityd, ditt stora engagemang och inte minst din positiva inställning.

interna sökanden
Interna sökanden har företräde till tjänsten t.om. 7 dec

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att ansöka så snart som bara möjligt. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till rekryterande chef Liv Brynildsen via:070-4798572

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist

Läs mer Nov 16
Hur snäll är du?

Som Talent Acquisition Specialist spelar du en central roll hos oss på Xenit. Vi ska bli den snällast cloudpartnern, bland annat. Vi växer och du kommer att vara superviktig för att vi ska göra det på rätt sätt, och med rätt människor.

Daglig talangjakt

I rollen som Talent Acquisition Specialist kommer ha ett nära samarbete med rekryterande chefer, HR-chef och arbeta aktivt med att hitta och attrahera bra talanger till oss - de med kunnandet och hjärtat på rätt ställe. Vi ser att du är flexibel i att till exempel stödja andra områden inom HR-området vid behov.

Du kommer primärt jobba med följande uppgifter och områden:

- Aktivt arbeta med att leta upp och attrahera talanger.

- Genomföra intervjuer och urvalsprocesser.

- Arbeta med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke.

- Förstå det interna rekryteringsbehovet.

- Utveckla rekryteringsstrategier och processer.

- Hantera anställningsavtal.

- Ansvara för onboarding av nyanställda.

Och förstås mycket annat som har med rollen att göra.

Du behöver även behärska flytande svenska och engelska i tal och skrift. Och förstås vara snäll, mot dig själv och andra.

Bra att veta.

På Xenit har ett stort förmånspaket med bland annat friskvårdsbidrag, förmånscykel, sjukvårdsförsäkring, ergonomiska arbetsplatser, rekryteringsbonus, föräldralön, veckovisa medarbetarundersökningar och 0 karensdagar. Och så håller vi till på Kungstorget mitt i centrala Göteborg.

Bland dina framtida kollegor kan du utöver ditt rena yrkesutövande hitta likar inom spinninginstruktörer, parkourutövare, gamers, konsthistoriker, rugbyspelare, pusselgalningar, filmnördar och mycket mer. Vad kommer du med för intressen och egenheter?

Annat praktiskt

Tjänsten är heltid, 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att vända dig till Carl Ekener.

Ansök nu

Tech Recruiter

Läs mer Aug 31
About Kognic
Founded in 2018 by Oscar Petersson and Daniel Langkilde, two engineering physicists working in the field of Deep Learning, Kognic is taking on one of the most challenging areas in mobility - the quest to make automated / autonomous driving systems more accurate and safer. Today, we help machines reliably make sense of a messy, chaotic, and unstructured world. Our data platform enables OEMs to get to market faster with less risk - and data engineers simply love working with our Machine Learning Operations tools.

Our future goes far beyond automated driving. Perception is a vital technology in understanding the world around us and our expertise in machine learning is poised to positively impact other markets, such as Robotics, Manufacturing and Heavy Industry just to name a few. We know it's not something we can solve overnight. We have to make extraordinary leaps in technology happen.

The role
As you can tell, it’s super important to get the right people to join us. That is why we need an awesome tech recruiter to, initially during one year, cover for a parental leave, with the possibility of extension.

In the role as a tech recruiter you will be an important part to help accelerate Kognic’s growth by maintaining a well functioning recruitment process internally and continuously improve the development forward.

You will work closely with our recruiting managers and support them from the start to the end of the recruitment processes. This means coordinating and driving, amongst others, the following parts: initiating recruitment briefs with managers, supporting with AD creation, screening, sourcing, testing, interviews, presentation of what Kognic offers, our benefits and our way of working.

The process has been refined and developed in collaboration between managers and P&C, but there will be continuous work on how to improve it and make it more efficient.

Your creativity will be highly valued when ensuring future competencies by working proactive and with a strategic mindset around how to attract, recruit and retain employees. For the right person, with the right mindset we believe that this will be an amazing opportunity where you are able to make a difference - for real!

Key responsibilities

-
Handle the recruitment process, start to end.

- Participate in relevant recruitment fairs and employer branding events

- Support the hiring managers in the recruitment process

- Actively benchmark the market and make sure that we have an attractive message and offer.

The team
You will join our happy, innovative and ambitious People & Culture team built on six people. Everyone has their own responsibility and area and are empowered to drive this themselves. However, we always support each other and discuss things as a team. We have mixed educational backgrounds, competencies and experiences and we have a lot of fun together!

Who are you?
You have passion for what you do and have ambition - that is what we value the most! Other than that we would love to see that you fit into many of these parts:

- Structured, solution-oriented and a friendly communicator

- Academical degree within HR or equivalent

- Speak and write English fluently (our company language). Swedish is meritorious

- Previous experience within tech-recruitment, preferably within a startup/scaleup company

- Experience of search-tools

- Certification or previous experience of skills-, logic- or personality tests is an advantage.

What’s in it for you?
Other than working with very talented and humble people in a fun and creative environment we also have a lot of other great benefits!

- Workplace flexibility and work-life balance

- Nice office at Lindholmen, located with a view over the canal

- Market wages

- Ability to work abroad 15 days a year

- Parental pay, salary exchange, maximum health benefits, order your own equipment, place your own occupational pension - to name a few!

Application
We recommend that you send in your application as soon as possible since we will be reviewing applications regularly and reaching out to you. We welcome applications in both Swedish and English.

If you have any questions regarding the position, please contact our VP People & Culture Rebecka Simonsson, rebecka.simonsson@kognic.com.

Looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Rekryterare till Centric i Göteborg

Läs mer Nov 6
Centric fortsätter att växa och nu behöver vi få in ytterligare en person i vårt team. Vill du arbeta på ett bolag med högt i tak, frihet under ansvar där du får en en naturlig karriärstege från dag 1? Då är detta något för dig! Vi tror på att göra rätt saker, på rätt sätt - med rätt människor!

Arbetsuppgifter
Som rekryterare hos oss på Centric i Göteborg kommer du arbeta tätt tillsammans med teamet för att snabbt kunna tillsätta de förfrågningar vi får in. Ditt övergripande ansvar blir att säkerställa leveransen i dessa förfrågningar. Som rekryterare kommer du ha full frihet att skapa annonser, göra rätt urval och searcha fram rätt kandidater. Att ha stenkoll på alla våra kandidater till alla de förfrågningar vi får in och hittar kommer vara det som skapar värde direkt.

Din profil och kvalifikationen
Då rollen innebär mycket telefonkontakt är det viktigt att du är orädd, gillar att ta kontakt med kandidater och framför allt vill du vara med på vår resa! 

Du har:
- Högskole- eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom HR, systemvetare, IT-support eller liknande
- Arbetat med försäljning eller kundhantering/kundkontakt sedan innan
- B-körkort
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av IT-rekrytering från konsult/bemanningsbranschen
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Självklart kommer du få all stöttning du behöver från oss i Göteborg samt av dina kollegor i våra andra regioner för att få bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din nya roll! Inom teamet delar vi kunskap och erfarenheter med varandra genom ständiga dialoger och det är lika viktigt att du är en god teamspelare som att du kan arbeta självständigt med ditt egna driv och sätta dina egna prioriteringar. Du uppskattar att arbeta i en snabbrörlig miljö och har en vilja att lära dig nya saker och givetvis tycker du det är kul att sprida energi på kontoret.
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Din arbetsplats kommer vara i våra fina, nyrenoverade lokaler på Västra Hamngatan 20 i centrala Göteborg, med närhet till trevliga restauranger, kaféer och bra kommunikation. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.
 
Förutom att du kommer bli en del av vårt team i Göteborg så kommer du också att ha kollegor i Stockholm, Linköping, Malmö, Örebro och i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4500 anställda i Europa.

Låter det intressant? Urvalet sker löpande så registrera din ansökan till oss på Centric redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mathias Gyllander på tfn: 0734-159 368 eller ?mathias.gyllander@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Rekryterare - konsult

Läs mer Aug 17
Välkommen till CREW by Sigma - konsulter inom administration, inköp, logistik, IT, försäljning, ekonomi, marknad och HR. Vi är stolta över vår långa erfarenhet och det breda nätverk vi har byggt upp för att förena passionerade talanger med spännande och utmanande uppdrag hos våra uppskattade kunder.

CREW del av Sigma Group, den största privatägda konsultgruppen i Sverige. I vår fas av expansion satsar vi på att stärka vår rekryteringskompetens och därför söker vi efter ytterligare skickliga konsulter med arbetslivserfarenhet som vill utvecklas inom rekryteringsområdet:

Uppdragsbeskrivning

Din roll kommer vara att ge professionellt rekrytering hos våra kunder.

För att känna dig hemma hos oss är det viktigt att du drivs av balansen mellan självständigt arbete och teamwork. Du kommer att ha ett stort personligt ansvar över ditt arbete, samtidigt som du arbetar nära din ansvariga konsultchef, uppdragschef och dina kollegor. Eftersom varje rekryteringsprocess är unik, är din förmåga att vara lyhörd för verksamhetens behov avgörande. Vi värderar kompetens på ett sätt som sträcker sig bortom rent meriter och ser istället individers potential som avgörande.

Plats: Göteborg

Uppdrag

Din roll hos våra kunder blir att stötta det interna rekryteringsteamet med operativt rekryteringsstöd för att bemöta verksamhetens behov.

Förutsättningar för att lyckas med att vara Rekryterare - konsult

För att trivas i uppdragen som Rekryterare hos oss behöver du brinna för att förstå människor, sätta dig in i kundens verksamheten och omvärlden. Du har ett genuint intresse för personlighetspsykologi, beteenden och ledarskap och förstår hur dessa aspekter påverkar resultat och företagets framgång på lång sikt.

Du är en skicklig relationsbyggare som förstår att riktig värde skapas genom dialog. Ditt engagemang och förmåga att anpassa och driva ditt arbete efter verksamhetens behov kommer vara ovärderliga hos oss. Ditt coachande och konsultativa sätt kommer göra dig till en självklar samarbetspartner för rekryterande chefer. Som person är du en passionerad lagspelare som omfamnar utveckling och är redo att möta förändringar. Du är duktig på att arbeta strukturerat och självständigt och hanterar med lätthet flera parallella processer.

Obligatoriska krav

- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet

- Tidigare erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete

- Erfarenhet av att genomföra personbedömningar

- Förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

- Certifiering i Assessios verktyg MAP och Matrigma

Ansökan

Vänligen skicka in din ansökan, inklusive CV och referenser, på svenska.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

underkonsult till randstad risesmart i västra götaland

Personalutvecklare
Läs mer Nov 24
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Västra Götaland.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

konsultchef till randstad i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 23
Vi söker dig som är nyfiken på branschen och vill utvecklas tillsammans med ett positivt, varmt och erfaret team. Vi söker dig som har en stark egen drivkraft och som brinner lite extra för att se människor utvecklas och det oavsett om det rör sig om en kandidat, kund eller kollega.

Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är flexibelt, varierande och socialt och i vår mening världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är varierande och består bland annat av att ansvara för och bygga relationer med de kunder där våra konsulter arbetar. Då konsulterna är anställda av oss så ingår det att bidra till deras utveckling och ha arbetsgivaransvaret för dessa samt att rekrytera nya konsulter. Du arbetar aktivt med relationer med våra kandidater och konsulter samt försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter.

Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara på den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt med kandidater och matchar rätt kompetens som möter våra kunders behov. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt. De profiler du primärt kommer att arbeta med är inom HR, administration, inköp och logistik. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.

Rollen handlar mycket om att vara kreativ och nyfiken och tycka om att arbeta med människor. Vi samarbetar med och arbetar nära våra kunder för att förstå deras verksamhet och eventuella behov med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.

ansvarsområden
Försäljning: Att kontakta nya kunder och fördjupa relationen med befintliga.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och matchning av kandidater. Utöver detta kommer du att arbeta proaktivt med att bygga kontaktnät med kandidater genom olika aktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen som kan vara bland annat; karriärcoachning, medarbetarsamtal, osv.
Administration: Avtalshantering, annonsering, söka kandidater, intervjuer, fakturering med mera

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft och vill lyckas med det du gör. Du kan ha en bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Vi tror att du tidigare kan ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget eller ansvar för någon form av verksamhet som du har drivit. Du innehar även B-körkort.

Oavsett vad du har gjort tidigare så är du en person som drivs av att arbeta med människor och att samarbeta nära med andra. Du har ett starkt driv och ger inte upp när det är motigt utan fortsätter att arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande och framför allt älskar du och drivs av mötet med människan. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att ta nästa steg i din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men utvecklas hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din målinriktade attityd, ditt stora engagemang och inte minst din positiva inställning.

interna sökanden
Interna sökanden har företräde till tjänsten t.om. 7 dec

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att ansöka så snart som bara möjligt. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till rekryterande chef Liv Brynildsen via:070-4798572

Ansök nu

Scrum master / Senior developer 50/50

Interaktionsdesigner
Läs mer Nov 16
Job description
We are looking for a Senior developer who also can take the Scrummaster role since this is a combined role in one of our clients development teams. This is a consultant assignment where you will be employed by Randstad Technologies but it can also be applied by a subcontractor.

Responsibilities
Position Responsibilities:
• Help the team to collaborate and perform at its best, by removing impediments and facilitating an open communication during Agile events
• Facilitates the team’s progress toward team goals
• Lead training workshops to educate key individuals on the pragmatics of Lean-Agile values, principles, and practices.
• Coach continuous improvement of the way we work.
• Actively participate in our Scrum Master network and support your Scrum Masters colleagues
• Work as a one of the developers in the team, developing new feature as well as maintaining existing code base.
• Proficient in Java, Python & Kubernetes.


About the team
• Today the the Team is comprised of 4 developers and a PO

Qualifications
Required Qualifications:
We believe you have an analytical approach to problem solving, good communication skills both within and outside your team and an interest in technology as well as human relations.
• Fluency in English (our corporate language), spoken and written.
• Any prior software development or testing experience (Frontend, Backend and platform applications)
• Understanding of the technical enablers of Agile delivery and how they operate within an Agile organization (e.g., CI, CD)• Have experience with tools like Gitlab, Unix/Linux, and Jira
• Basic knowledge in cloud technologies, for example AWS services
• Good to have experience and interest in DevSecOps
We also think you are driven, committed, have a positive attitude and are comfortable with continuous team growth and having fun.

About the company
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Software Developer Vehicle Control

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 29
Job description
We are looking for a SW developer to strengthen our consultant team here in Gothenburg.
As a Software Developer–Vehicle Controls, working in Vehicle Controls department, you will develop and verify software within the motion control area. The role has a task range from early design, implementation and function testing both in simulation environments and in vehicles.


You will be part of a scrum team that is responsible for software development from early concept phase to industrialization phase. You use your skills and your passion to expand your technical insights and to build and maintain a network that includes people from many areas in the company. You are curious and want to contribute to develop our technologies. Driven by customer focus you get things done. You are committed to deliver high quality
and you have the ability to proceed your work without having all facts at hand before you start. You are flexible and have excellent communication and documentation skills. You have a positive attitude and are a team player. You are experienced with Agile development and familiar with software development best practices.

Responsibilities
• Develop and verify software according to requirements
• Develop software requirements and architecture
• Design software test cases and perform tests
• Evaluation and problem analysis
• Planning of your activities to meet project milestones

Qualifications
Qualifications and skills required for the role
• Experience in software development in Python/C/C++/Go
• Experience in Docker, Utilize and develop microservice based architecture
• Knowledge of Cloud based application development
• Bachelor or Master of Science (or PhD) in Mechanical, Computer Science, Mechatronics, Control,
Physics or similar Engineering
• Fluent in English (spoken and written)
• Good knowledge of optimal control concepts and automotive domain are meritorious
• Experience from agile way of working, Git, JIRA are meritorious
• Driver license (level B) is meritorious

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Konsultchef till Randstad Finance i Göteborg

Personalansvarig
Läs mer Jul 21
Vi på Randstad Finance växer och söker nu ytterligare en konsultchef till vår verksamhet i Göteborg. Vill du arbeta i ett sammansvetsat team med fokus på att hitta och bygga nätverk samt matcha och erbjuda rätt kompetens inom ekonomi och finans i rätt tid till såväl stora som små företag i branschen? Är du en relationsbyggare med ett genuint intresse för människor och affärer, som tycker om att arbeta i team och att ta ett stort ansvar för hela processer? Då borde du söka rollen som konsultchef hos oss på Randstad Finance i Göteborg.

Som konsultchef på Randstad Finance kommer du att arbeta aktivt med att utveckla och vårda kandidat-, konsult- och kundrelationer, och du förstår vikten av ett samarbete där alla parter blir vinnare.

ansvarsområden

- ha personalansvar för ett antal av våra kunniga och motiverade konsulter, vilket innebär att du även arbetar med anställning, introduktion, utveckling och uppföljning av konsulter

- ha god kontinuerlig kontakt med dina konsulter och kontinuerligt följa upp uppdragen hos dina kunder, samt skapa förutsättningar för att dina konsulter motiveras och utvecklas i sina roller

- ansvara för uppdragsprocessen mot kund med uppdragsförfrågan, sökning, matchning och presentation av rätt kompetens, genomförande och uppföljning
arbeta med merförsäljning, search och kvalitetssäkrad rekrytering genom tester och referenstagning

- aktivt bygga ett kandidatnätverk med relevanta kandidater för vår verksamhet och förväntas hålla dig à jour med marknaden och trender inom ekonomiområdet.

varför ska du jobba hos oss?



Som konsultchef hos oss kommer du att ingå i ett team som idag består av sju personer. Vi i teamet arbetar tajt tillsammans och tycker att ett nära samarbete är en självklarhet för att kunna erbjuda bästa möjliga upplevelse för våra kunder, konsulter och kandidater. Som konsultchef hos oss kommer du att utvecklas och få förmånen att varje dag ha möjlighet att göra skillnad. Vi på Randstad sätter människor i arbete och vi brinner för att ge människor meningsfulla jobb och därmed hjälpa dem att nå deras fulla potential.

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

vem är du och vad har du gjort innan?

Det vi värderar högst är rätt inställning - vi söker dig som delar våra värderingar och vill dela vår vision.

Du har eftergymnasial utbildning - vi ser gärna att du själv har ekonomiutbildning i botten alternativt inom HR, eller har motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet.

Du har arbetslivserfarenhet främst inom personalledning eller specialistrekrytering.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då vi möter mycket människor med olika bakgrund.



Du är en nätverksbyggare med en god förmåga att se helheten, har ett affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar. Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Det är även viktigt att du är lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. För att lyckas i den här rollen behöver du vara duktig på att kommunicera, såväl internt med kollegor och konsulter, som externt med kunder och kandidater.

Som ledare är du genuint intresserad av att få människor att nå sin sanna potential. Ett prestigelöst förhållningssätt till människor och arbetsuppgifter är en förutsättning för att trivas i teamet där vi alla jobbar tillsammans och hjälps åt. Du är strukturerad och har förmåga att organisera ditt eget arbete på ett effektivt sätt. Du är trygg i dig själv och har en öppen, förtroendeingivande och positiv personlighet.

placering och omfattning.
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

Information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner.
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2023-08-06. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande men påverkas av att många av oss är på semester mellan vecka 29 och 32. Under den här perioden kommer svarstiden vara något längre än normalt och vi ber att få återkomma med besked kring din ansökan så snart vi har möjlighet.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del av kommunikationen i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

Vid frågor om rollen eller dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Andreas Berglund, Business Unit Manager på Randstad Finance via: andreas.berglund@randstad.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu