Göteborg: HR Generalist

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Generalist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-31 // Varaktighet: Heltid

Nu växer vi och behöver förstärka vår koncern med en HR-generalist. Vill du komma och jobba med oss?

Vi erbjuder

Hos oss får du jobba i ett av Sveriges största familjeägda charkuteriföretag. Vi är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder. Vi jobbar med de finaste råvarorna och våra kunder finns över hela Sverige. Vi exporterar även ut till Norden och Europa.

Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du varit med och producerat fina och goda varor som sedan finns i butiker och på skolor, sjukhus mm över hela landet.

Du kommer supportera framförallt våra ledare inom produktion och vi har cirka 230 anställda på våra produktionssiter.

Vi finns i Sisjön, Göteborg.

Vi söker nu en HR-generalist

Gillar du att dagen inte alltid blir som du har planerat? Vill du ha ett arbete där du får möta många olika kulturer? Trivs du i en miljö där det är du som skapar strukturen och sätter målen?

Du kan detta och har erfarenhet av:

- Grundläggande förhandlingsvana, vet vad och när saker ska förhandlas
- Arbetsmiljö - du ser detta som en klar väg framåt för att gemensamt få en riktigt schysst arbetsplats
- Du ser förhandling som något roligt och trivs med att samverkan med företagets olika parter
- Förstår att kommunikation måste anpassas till målgrupp och att alla inte tar emot budskap på samma sätt
- Du har stort tålamod men vill samtidigt att saker ska gå snabbt framåt - en kontradiktion men har du förmågan att balansera detta så tror vi att du har stora möjligheter att lyckas

- Vet att inget är klart utan att det ständigt går gör saker bättre

- Operativ HR-erfarenhet från fabriksmiljö

Vem är du?

Du får mer än gärna ha ett öppet sinne och en positiv attityd, självklart har vi alla dåliga dagar där våra känslor ibland går upp eller ner - det är ok - du ska kunna vara dig själv.

Du har 2-4 års erfarenhet av operativt HR - du har med andra ord gjort en hel del och kan grunderna i ditt arbete. Självklart har du mycket kvar att lära - den som ser sig som fullärd har en hel del att arbeta med på det personliga planet.

Du ska gilla struktur och ordning - det är en egenskap hos många inom HR och vi ser gärna att du har dessa egenskaper. Vi önskar faktiskt att du inte bara gillar struktur och ordning utan är den som skapar struktur och håller ordning.

Du ska trivas med att utvecklas och utveckla andra människor, våra ledare behöver stärkas i sitt arbete och ditt arbete är delvis att ge våra ledare verktygen för att bli ännu bättre ledare.

Vi vill att du har god svenska i tal och skrift och eftergymnasial utbildning inom HR.

Vilka är vi?

Du kommer ingå i staben för Signal & Andersson där du kommer vara den som driver HR-arbetet inom koncernen. Du kommer ingå i ett skönt gäng där du rapporterar till Ekonomichefen. Tillsammans med övriga kollegor i teamet sköter ni HR, lön och redovisning för koncernens bolag. Teamet består av en Löne/Ekonomiassistent, två redovisningsekonomer och Ekonomichef. Du kommer vara ansvarig för HR, lön sköts av löneadministratör.

Ni inom funktionen sitter i Sisjön.

Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid. Du kommer behöva resa till vår produktionsanläggning i Brålanda, någon/några gånger i månaden.

Lön och anställningsvillkor Vi har kollektivavtal med Unionen

Ansökan Löpande urval, ansök gärna så fort som möjligt dock senast 17 september

För mer information om tjänsten kontakta HR Stefan Widell, 0735-21 65 59.

Startdatum Omgående eller efter överenskommelse.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser.

HR Business Parter till affärsområdet Ortopedi

Läs mer Nov 13
Inspireras du av att stötta verksamhetens chefer och medarbetare samt driva innovativ verksamhet framåt? Då är du den vi söker för rollen som HR Business Parter för Capio Ortopedi!

Vi söker dig som kan vara med och utveckla HR-funktionen och med kompetens och affärsmässighet vara ett nära verksamhetsstöd för affärsområdets chefer i både strategiska och operativa frågor.

Om oss

Ortopedin är ett relativt nytt affärsområde med 1 400 medarbetare, av totalt 14 500 inom Capio Sverige, och växer i en snabb takt genom förvärv. Senast med GHP som fördubblade både omsättningen och antalet medarbetare. Affärsområdet består av 12 verksamheter utspridda från Umeå i norr och Malmö i söder, samtliga högspecialiserade ortopediska kliniker inom både artroskopisk kirurgi samt proteskirurgi.

HR-teamet inom Ortopedin består idag av HR-chef och HR-controller. Då affärsområdet vuxit ska nu teamet utökas med en HR Business Partner som kommer att rapportera till HR-chef. HR Ortopedi är en del av ett större team om 30 personer inom Capio HR Sverige som jobbar tillsammans i Capio-gemensamma projekt och processer. Inom centrala HR finns ett team för utveckling & lärande som stöttar affärsområdena utifrån en gemensam HR-strategi. Utöver det finns möjlighet att ta hjälp av Capio Lön för lönerelaterade frågor samt Capio Bemanning & Rekrytering i rekryteringsfrågor.

HR Business Parter kommer att stötta hela affärsområdet Ortopedi med ca 65 chefer tillsammans med HR-chef och med fokus på den södra regionen (Motala, Halmstad, Varberg, Göteborg och Malmö) som huvudkontaktperson. Resor till de olika verksamheterna förekommer.

Din roll

Som HR Business Partner coachar du chefer och ger kvalificerat HR-stöd i de operativa frågorna parallellt som du är involverad i utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av Capio-gemensamma HR-initiativ. I rollen har du möjlighet att arbeta brett över hela HR-området med ett ansvar som täcker hela kedjan från rekrytering till avslut av anställning.

Du jobbar verksamhetsnära tillsammans med affärsområdets chefer i det dagliga arbetet och är medlem i några av verksamheternas ledningsgrupper och samverkansgrupper. I rollen arbetar du proaktivt, coachande samt stöttande i HR-frågorna. Capio satsar mycket på ledarutveckling vilket är ett arbete som HR är del av. Du främjar, och agerar förebild för, ett ledarskap som fokuserar på att bygga tillit, visa riktning, vara modig och främja samarbete.

Capio har ett stort fokus på att utveckla moderna arbetssätt så att HR-arbetet för chefer och medarbetare förenklas och automatiseras. I rollen ligger således att vara ambassadör för, och driva utvecklingen av, HR-funktionens systemstöd och processer för en modern digitaliserad vardag. Vidare att identifiera och implementera nya kreativa lösningar/processer för att stödja verksamheten på ett effektivt sätt.

Vi erbjuder dig

Capio erbjuder dig ett spännande, utvecklande och meningsfullt arbete i en organisation som präglas av kvalitetsfokus och framåtanda i syfte att förbättra hälsan hos människor, varje dag.

- Möjlighet att vara med på en transformationsresa

- Möjligheter att påverka hur din dag ska se ut

- En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar där bra idéer snabbt blir verklighet

- En god arbetsmiljö som du aktivt kan påverka

- Tydliga mål och gott samarbete

- En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar

- Friskvårdsbidrag

- Individuell lönesättning

- Kompetensutveckling

- Individanpassad introduktion

Om dig

För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta brett inom HR-området, även om du gärna får vara specialiserad inom något av HR-områdena. Du har en helhetssyn i ditt förhållningssätt och bidrar med affärsmässigt HR-stöd utifrån organisationens behov. Du har en god känsla för service och genom din tydliga kommunikation har du en förmåga att påverka organisation och arbetssätt. Hög integritet och ett etiskt och moraliskt förhållningssätt är en självklarhet.

Du har akademisk examen inom HR med några års erfarenhet inom HR-området. Du har erfarenhet inom HR:s övergripande områden så som arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och kompensationsfrågor. Det är meriterande om du arbetat inom vården.

Givet det intensiva förändrings- och utvecklingsarbete som Capios HR-funktion är inne i är det viktigt att du har erfarenhet av att driva utvecklings-och förändringsarbete med vana att jobba projektorienterat för att nå målen. Vi tror även att du har verkat i en snabbrörlig miljö med höga krav på service och tillgänglighet samt jobbat i moderna HR-system och arbetssätt. Om du har någon fördjupning/specialkunskap inom HR får du gärna beskriva det i din ansökan.

Vi hoppas att vi har gjort dig nyfiken på att veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig. Välkommen med din ansökan!

Publicerat:

Sista ansökningsdag: 2023-12-13. Vi går igenom ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

HR Business Partner till affärsområdet Ortopedi

Läs mer Nov 13
Inspireras du av att stötta verksamhetens chefer och medarbetare samt driva innovativ verksamhet framåt? Då är du den vi söker för rollen som HR Business Partner för Capio Ortopedi!

Vi söker dig som kan vara med och utveckla HR-funktionen och med kompetens och affärsmässighet vara ett nära verksamhetsstöd för affärsområdets chefer i både strategiska och operativa frågor.

Om oss

Ortopedin är ett relativt nytt affärsområde med 1 400 medarbetare, av totalt 14 500 inom Capio Sverige, och växer i en snabb takt genom förvärv. Senast med GHP som fördubblade både omsättningen och antalet medarbetare. Affärsområdet består av 12 verksamheter utspridda från Umeå i norr och Malmö i söder, samtliga högspecialiserade ortopediska kliniker inom både artroskopisk kirurgi samt proteskirurgi.

HR-teamet inom Ortopedin består idag av HR-chef och HR-controller. Då affärsområdet vuxit ska nu teamet utökas med en HR Business Partner som kommer att rapportera till HR-chef. HR Ortopedi är en del av ett större team om 30 personer inom Capio HR Sverige som jobbar tillsammans i Capio-gemensamma projekt och processer. Inom centrala HR finns ett team för utveckling & lärande som stöttar affärsområdena utifrån en gemensam HR-strategi. Utöver det finns möjlighet att ta hjälp av Capio Lön för lönerelaterade frågor samt Capio Bemanning & Rekrytering i rekryteringsfrågor.

HR Business Partner kommer att stötta hela affärsområdet Ortopedi med ca 65 chefer tillsammans med HR-chef och med fokus på den södra regionen (Motala, Halmstad, Varberg, Göteborg och Malmö) som huvudkontaktperson. Resor till de olika verksamheterna förekommer.

Din roll

Som HR Business Partner coachar du chefer och ger kvalificerat HR-stöd i de operativa frågorna parallellt som du är involverad i utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av Capio-gemensamma HR-initiativ. I rollen har du möjlighet att arbeta brett över hela HR-området med ett ansvar som täcker hela kedjan från rekrytering till avslut av anställning.

Du jobbar verksamhetsnära tillsammans med affärsområdets chefer i det dagliga arbetet och är medlem i några av verksamheternas ledningsgrupper och samverkansgrupper. I rollen arbetar du proaktivt, coachande samt stöttande i HR-frågorna. Capio satsar mycket på ledarutveckling vilket är ett arbete som HR är del av. Du främjar, och agerar förebild för, ett ledarskap som fokuserar på att bygga tillit, visa riktning, vara modig och främja samarbete.

Capio har ett stort fokus på att utveckla moderna arbetssätt så att HR-arbetet för chefer och medarbetare förenklas och automatiseras. I rollen ligger således att vara ambassadör för, och driva utvecklingen av, HR-funktionens systemstöd och processer för en modern digitaliserad vardag. Vidare att identifiera och implementera nya kreativa lösningar/processer för att stödja verksamheten på ett effektivt sätt.

Vi erbjuder dig

Capio erbjuder dig ett spännande, utvecklande och meningsfullt arbete i en organisation som präglas av kvalitetsfokus och framåtanda i syfte att förbättra hälsan hos människor, varje dag.

- Möjlighet att vara med på en transformationsresa

- Möjligheter att påverka hur din dag ska se ut

- En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar där bra idéer snabbt blir verklighet

- En god arbetsmiljö som du aktivt kan påverka

- Tydliga mål och gott samarbete

- En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar

- Friskvårdsbidrag

- Individuell lönesättning

- Kompetensutveckling

- Individanpassad introduktion

Om dig

För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta brett inom HR-området, även om du gärna får vara specialiserad inom något av HR-områdena. Du har en helhetssyn i ditt förhållningssätt och bidrar med affärsmässigt HR-stöd utifrån organisationens behov. Du har en god känsla för service och genom din tydliga kommunikation har du en förmåga att påverka organisation och arbetssätt. Hög integritet och ett etiskt och moraliskt förhållningssätt är en självklarhet.

Du har akademisk examen inom HR med några års erfarenhet inom HR-området. Du har erfarenhet inom HR:s övergripande områden så som arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och kompensationsfrågor. Det är meriterande om du arbetat inom vården.

Givet det intensiva förändrings- och utvecklingsarbete som Capios HR-funktion är inne i är det viktigt att du har erfarenhet av att driva utvecklings-och förändringsarbete med vana att jobba projektorienterat för att nå målen. Vi tror även att du har verkat i en snabbrörlig miljö med höga krav på service och tillgänglighet samt jobbat i moderna HR-system och arbetssätt. Om du har någon fördjupning/specialkunskap inom HR får du gärna beskriva det i din ansökan.

Vi hoppas att vi har gjort dig nyfiken på att veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig. Välkommen med din ansökan!

Publicerat:

Sista ansökningsdag: 2023-12-13. Vi går igenom ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Erfaren personal administratör med inriktning HR-frågor

Läs mer Aug 8
Har du en högskoleutbildning inom relevant område och har arbetat med HR-frågor? DU kan vara just den vi söker, fortsätt läs annonsen och ansök redan idag


Om uppdraget

Konsultuppdrag till en myndighet i Göteborg. Uppdragets startdatum är 2023-09-04 och beräknas pågå till 2024-06-30. Omfattningen är på heltid.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta brett och administrativt inom HR, i uppdrag som stödjer myndighetens kompetensförsörjningsarbete. Detta genom att koordinera, följa upp och kommunicera inom olika HR-områden och kanaler. Du arbetar tätt och stödjande med övriga HR-kollegor men också med chefer på olika avdelningar.

- Arbeta med kompetensförsörjning i form av uppdatering av befattningsbeskrivningar samt karriärvägar.

- Du kommer att samla och paketera information inom HR som sedan ska kommuniceras i månadsbrev till cheferna.

- Delaktig i avdelningens utvecklingsarbete och att driva det arbetet framåt.

- Vara avdelningens arbetsrumsadministratör.

- Aktivt stöd till HR-chef i form av verksamhetsplanering,
riskhantering och riskanalyser och uppföljning.



Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

- Alternativt, gymnasium eller likvärdigutbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.

- Erfarenhet av liknande arbete inom statlig verksamhet

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt och kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.).

- God kännedom om lagar och förordningar på området.

- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare pernilla.garden@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Studerande Talent Acquisition Specialist

Läs mer Aug 30
TechSeed växer så det knakar och nu utvidgar vi vår TA-funktion! Vi söker dig som tycker rekrytering verkar superspännande och gärna gör det med stor autonomi i en avslappnad men professionell miljö på vårt kontor på Lindholmen. TechSeed är ett scale-up som tredubblat sin personalstyrka i Göteborg det senaste halvåret – vi söker dig som vill vara med på den resan!
Vår vision
Vår värld blir mer och mer uppkopplad, där nya tekniker tillåter olika fysiska produkter att bli sammankopplade runt hela jorden. Som konsulter inom uppkopplade och intelligenta produkter tillhandahåller vi lösningar som spänner över hela värdekedjan från inbyggda lösningar som drivs av intelligenta gräns- och molnlösningar till kundorienterad användarupplevelse. Vi är experter inom flera olika områden, såsom Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera. Genom att tillhandahålla helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster både genom enstaka specialistuppdrag samt genom hela projekt.
En av de grundläggande principerna för TechSeed är att vi delar generöst. Vi delar kunskap, idéer och en god stämning, men vi delar också det värde vi skapar genom delägarskap. Vi "värdesätter inte bara våra anställda", vi är våra anställda och vi delar alla din passion för teknik och vi delar på resultatet av vår framgång. Utöver våra grundlöner erbjuder vi:
En hög grad av inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans,
En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer,
Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap,
Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål,
Stor möjlighet att anpassa schema utifrån dina studier.

Vem söker vi?
Som Talent Acquisition Specialist kommer du vara del av en nyckelfunktion på TechSeed genom att identifiera och attrahera kvalificerade kandidater till vårt företag – dina framtida kollegor. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Söka efter och attrahera potentiella kandidater genom framför allt LinkedIn,
Löpande ta mer ansvar i processerna och på sikt hålla i egna intervjuer och processer,
Samarbeta nära avdelningschefer samt Talent Acquisition Manager för att förstå deras behov och önskemål när det gäller nya teammedlemmar,
På sikt delta i och organisera rekryteringsmässor, evenemang och andra initiativ för att öka vår närvaro och attraktivitet på arbetsmarknaden.

Eftersom vår rekryteringsfunktion idag bara består av en person kommer vi tillsammans bygga rekryteringsfunktionen och hur vi arbetar tillsammans. Rollen inleds på deltid vid sidan om dina studier och om samtliga parter är nöjda övergår rollen i en heltidsroll hos oss efter din examen.
Vi söker dig som:
Studerar sista året vid en relevant universitetsutbildning, exempelvis systemvetenskap, personalvetenskap eller ekonomi,
Vill arbeta med tech-rekrytering efter examen,
Kan arbeta minst två dagar i veckan under studierna,
Är obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av rekrytering, ett intresse för teknik och/eller ett intresse för event och mässor.
Jag ser fram emot din ansökan. Om du har några frågor angående öppningen är du välkommen att maila William på william.rasmusson@techseed.se eller skriva till honom på LinkedIn så återkommer han så fort som möjligt!
Rollen har inget sista ansökningsdatum utan vi tillämpar löpande urval. Sök därför rollen så snart som möjligt då rollen kommer fyllas så snart vi hittar rätt person.
Om TechSeed
TechSeed bygger Nordens ledande företag inom ”Intelligent Edge Tech” där IoT/Intelligent Edge integreras med Cloud och business IT i uppkopplade ekosystem som smarta städer, byggnader, fabriker och produkter. Vi hjälper våra kunder att realisera möjligheterna med intelligent, säker, uppkopplad och autonom verksamhet längst ut i nätverket (on the Edge). Vi är teknikoptimister och tror att teknik är svaret på många av de största utmaningarna som världen står inför. Genom innovativ tillämpning av ny teknik bidrar vi till lösningar på dessa. TechSeed ägs av de anställda, startades i januari 2021 och är snart 100 anställda. Vi har idag kontor i Göteborg, Arvika och Karlstad i Sverige, samt Asker och Oslo i Norge.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Signal & Andersson Charkuterifabrik AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Signal & Andersson Charkuterifabrik AB .

Redovisningsansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 16
Nu växer vi och behöver förstärka vårt redovisningsteam med en redovisningsansvarig. Vill du komma och jobba med oss?

Vi erbjuder Hos oss får du jobba i ett av Sveriges största familjeägda charkuteriföretag. Vi är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder. Vi jobbar med de finaste råvarorna och våra kunder finns över hela Sverige. Vi exporterar även ut till Norden och Europa.

Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du varit med och producerat fina och goda varor som sedan finns i butiker och på skolor, sjukhus mm över hela landet.

Vi finns i Sisjön, Göteborg.

Vi söker nu en Redovisningsansvarig

Lägger du dina semesterplaner i excel där varje post är kostnadsberäknad och där du varje år firar semesterslutet med att klarade er budget? Är du den som har full koll på hur länge slitagebeläggningen i ett par arbetsskor håller innan de ska bytas och lägger budgetpost utifrån detta?

Du kan detta och har erfarenhet av:

- Koncernredovisning

- Månads- och årsbokslut

- Du använder den avancerade miniräknaren i telefonen - för att det känns bättre

- Veta att det röda bolaget ska bokföras i det röda bolaget och det blåa bolaget ska bokföras i det blåa bolaget

- Att inte allt kan bokföras på 5460Självklart är du en fena på och kan trolla i excel, gillar du Power BI är även det mycket meriterande (vi har mycket att lära) - vi kommer älska dina analyser

Vem är du?

Du får mer än gärna ha ett öppet sinne och en positiv attityd, självklart har vi alla dåliga dagar där våra känslor ibland går upp eller ner - det är ok - du ska kunna vara dig själv.

Du har 7-10 års erfarenhet av redovisning - du har med andra ord gjort en hel del och kan ditt arbete. Självklart har du en del kvar att lära - den som ser sig som fullärd har en hel del att arbeta med på det personliga planet.

Du ska gilla struktur och ordning - det är en självklar egenskap hos många ekonomer och vi ser gärna att du har dessa egenskaper. Vi önskar faktiskt att du inte bara gillar struktur och ordning utan är den som sätter struktur och håller ordning.

Vi vill att du har god svenska i tal och skrift.

Vilka är vi?

Du kommer ingå i staben för Signal & Andersson där du tillsammans med övriga kollegor kommer sköta löpande redovisning för koncernens bolag. Du kommer att rapportera till ekonomichef. Ni är inom redovisningsfunktionen fyra personer och sitter i Mölndal.

Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid, du kommer ha möjlighet att arbeta på distans men vi vill att du är på kontoret några dagar i veckan.

Lön och anställningsvillkor Vi har kollektivavtal med Unionen

Ansökan Löpande urval, ansök gärna så fort som möjligt dock senast 3 september

För mer information om tjänsten kontakta Ekonomi- och kontorschef Petra Tranberg (mailto:petra.tranberg@signal-andersson.com).

Startdatum Omgående eller efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Innesäljare

Innesäljare
Läs mer Nov 21
Signal & Andersson är ett familjeföretag i femte generationen med ursprung från Saluhallen i Göteborg. Vi tillverkar alla våra charkuteriprodukter själva och är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder över hela Sverige. 2020 blev vi ägare i AJ Dahlbergs slakteri som ligger i Dalsland. En långsiktig satsning på Svensk köttråvara. Samma år lanserade vi även Gårdsmärkt. En kvalitetsmärkning där du som konsument får reda på exakt vilken gård som råvaran kommer från.

Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du varit med och producerat fina och goda charkprodukter som sedan finns i butiker, restauranger, skolor, sjukhus mm över hela landet.

Antal anställda: 275 st

Omsättning: 1,5 miljarder SEK

Produktionsanläggningar; Charkproduktion i Göteborg, Styckning/slakt i Brålanda.



Om jobbet

Nu söker vi en innesäljare till vårt team i Göteborg. Skulle du trivas med ett omväxlande arbete som ger utveckling och ansvar samtidigt som du får lära dig mer om charkprodukter, då kanske detta är något för dig?

Du arbetar proaktivt med våra kunder, vilket innefattar både aktivt säljarbete och ordermottagning av inkommande orders. Genom att matcha våra kunder med vårt produktutbud, förstår och möter du deras behov - vilket i sin tur maximerar både kundens och vår värdeproduktion.

Arbetsuppgifter

- Din dagliga verksamhet består av telefonkontakt med befintliga likväl nya kunder

- Strukturera och administrera ditt arbete självständigt

- Hjälpa kunder och vägleda till rätt lösning för deras behov

- Ordermottagning och registrering

- Försäljning

- Ta emot och hantera inkommande samtal och mejl från kunder

Profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är engagerad, strukturerad och ansvarsfull. Du arbetar proaktivt där du ständigt hittar förbättringar och med ett nyfiket tankesätt är du ivrig att lära dig nytt. Med din positiva och öppna personlighet skapar du goda samarbeten och relationer där kundfokus, god kommunikation och servicekänsla är nyckelord.

Krav

- God erfarenhet inom kundservice och att skapa goda affärsrelationer

- Erfarenhet av innesälj och gärna inom dagligvaruhandeln

- God datorvana och erfarenhet av att söka information i olika IT-system

- Lätt för att kommunicera och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

Vilka är vi?

Du kommer ingå i ett skönt gäng där du rapporterar till Sälj och marknadschef. Tillsammans med övriga kollegor i teamet sköter ni sälj och marknadsföring för koncernens bolag.

Ni inom funktionen sitter i Sisjön.

Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid.

Lön och anställningsvillkor Vi har kollektivavtal med Unionen

Ansökan Löpande urval, ansök gärna så fort som möjligt dock senast 12/12 2023

För mer information om tjänsten kontakta ekonomichef Petra Tranberg, 0703-886 960

Anställning: Heltid, tillsvidare, vi tillämpar provanställning 6 månader

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 21
Signal & Andersson är ett familjeföretag i femte generationen med ursprung från Saluhallen i Göteborg. Vi tillverkar alla våra charkuteriprodukter själva och är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder över hela Sverige. 2020 blev vi ägare i AJ Dahlbergs slakteri som ligger i Dalsland. En långsiktig satsning på Svensk köttråvara. Samma år lanserade vi även Gårdsmärkt. En kvalitetsmärkning där du som konsument får reda på exakt vilken gård som råvaran kommer från.

Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du varit med och producerat fina och goda charkprodukter som sedan finns i butiker, restauranger, skolor, sjukhus mm över hela landet.

Antal anställda: 275 st

Omsättning: 1,5 miljarder SEK

Produktionsanläggningar; Charkproduktion i Göteborg, Styckning/slakt i Brålanda.



Om jobbet

Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt team i Göteborg. Skulle du trivas med ett omväxlande arbete som ger utveckling och ansvar samtidigt som du får lära dig mer om charkprodukter, då kanske detta är något för dig?

Ditt arbete innefattar att stödja ekonomiavdelningen inom organisationen. Du kommer att utföra olika administrativa uppgifter relaterade till ekonomi och bokföring, så som att hantera fakturor, betalningar och lättare bokföring. Du kan också komma att vara involverad i att assistera vid lönehantering och hantera kommunikation med leverantörer och kunder.

Arbetsuppgifter

- Löpande bokföring

- Hantering av företagskort

- Avstämning av konton

- Kundreskontra

- Ta emot och hantera inkommande samtal och mejl

- Vara behjälplig mot besökare

Profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är engagerad, strukturerad och ansvarsfull. Du arbetar proaktivt där du ständigt hittar förbättringar och med ett nyfiket tankesätt är du ivrig att lära dig nytt. Med din positiva och öppna personlighet skapar du goda samarbeten och relationer där kundfokus, god kommunikation och servicekänsla är nyckelord.

Krav

- Lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig kunskap

- 1-2 års relevant erfarenhet inom ekonomi

- Förståelse för grundläggande bokföringsprinciper och förmåga att hantera ekonomiska transaktioner

- God erfarenhet inom kundservice och att bibehålla goda affärsrelationer

- Datorvana och erfarenhet av att söka information i olika IT-system

- God kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift

- Hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsbelastningen

Vilka är vi?

Du kommer ingå i ett skönt gäng där du rapporterar till ekonomichef. Tillsammans med övriga kollegor i teamet sköter ni tillsammans koncernens bolag.

Ni inom funktionen sitter i Sisjön.

Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid.

Lön och anställningsvillkor Vi har kollektivavtal med Unionen

Ansökan Löpande urval, ansök gärna så fort som möjligt dock senast 12/12 2024

För mer information om tjänsten kontakta ekonomichef Petra Tranberg 0703-886 960

Anställning: Heltid, tillsvidare, vi tillämpar provanställning 6 månader

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Försäljare Korv- och Charkvagn

Kioskbiträde
Läs mer Okt 26
Vår mycket uppskattade kollega går nu vidare till studier och vi vill hitta nästa stjärna till vår Korv- och Charkvagn. Vill du komma och jobba med oss?

Vi erbjuder Hos oss får du jobba i ett av Sveriges största familjeägda charkuteriföretag. Vi är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder. Vi jobbar med de finaste råvarorna och våra kunder finns över hela Sverige. Vi exporterar även ut till Norden och Europa.

Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du säljer våra goda varor som redan finns i butiker och på skolor, sjukhus mm över hela landet.

Vi finns i moderna lokaler i Sisjön, Göteborg.

Jobbet innebär

Vi söker dig som vill sälja våra produkter i vår korv & charkvagn som finns vid vår produktionsanläggning i Sisjön. Du är utåtriktad, tycker om försäljning och att ge service. Du är självgående och det är en fördel om du har erfarenhet av försäljning. Du behärskar svenska i tal och skrift och har fyllt 18 år.

Du kommer i din roll stå i Korvvagnen där du möter våra kunder direkt och utöver detta kommer tjänsten att innebära viss enklare administration av bokföringsmaterial innan vår korvvagn öppnar.

Var med och utveckla vår outlet så att den bidrar ännu mer till vår positiva utveckling.

Tjänsten är 40 timmar/vecka, måndag till fredag kl 08:00-17.00.

Vill du bli en i vårt team är du välkommen med din ansökan!

Vi söker dig Vi söker dig som vill arbeta inom produktion och paketering på ett livsmedelsföretag.

Du ska ha erfarenhet av praktiskt arbete inom exempelvis lager, produktion eller industri. Har du arbetat vid löpande band eller liknande tidspressat schema så är detta starkt meriterande.

Arbete med charkuterier eller livsmedel sedan tidigare är meriterande men absolut inget krav.

God svenska i tal och skrift är ett krav.

Lön och anställningsvillkor Enligt kollektivavtal.

Ansökan Urvalet görs löpande så kom med din ansökan redan idag dock senast 13 juli.

För mer information om tjänsten kontakta Olof Larsson, tfn 0708-79 14 72 eller Stefan Widell på mejl stefan.widell@signal-andersson.com

Startdatum Omgående eller efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Innesäljare vikariat minst 6 månader

Backofficepersonal
Läs mer Apr 25
Brinner du för goda kundrelationer och älskar att sälja?
Nu söker vi en innesäljare till vårt team i Göteborg. Skulle du trivas med ett omväxlande arbete som ger utveckling och ansvar samtidigt som du får lära dig mer om charkprodukter, då kanske detta är något för dig?

Vi erbjuder

Som innesäljare hos oss ingår du i ett team av erfarna och branschkunniga kollegor.

Vi söker dig
Du har helst ett par års arbetserfarenhet och gärna inom dagligvaruhandeln. Som person är du resultatinriktad och drivs du av att bygga långsiktigt goda affärsrelationer med våra kunder. Du har du en god samarbetsförmåga, är flexibel och strukturerad i ditt arbete. Du är van att arbeta i IT-system. Du har lätt för att kommunicera och uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.

Kontaktperson och ansökan
Nyfiken och vill veta mera? Tveka inte att höra av dig till ekonomi- och kontorschef, Petra Tranberg.

Sista ansökningsdag: Intervjuer och urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt

Varaktighet: Heltid, visstidsanställning, med möjlighet till förlängning.

Tillträde: Snarast möjligt/enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu