Göteborg: Timvikarier till hemtjänsten i Tuve

Hitta ansökningsinfo om jobbet Timvikarier till hemtjänsten i Tuve i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Deltid

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Kom och jobba hos oss i Tuve hemtjänst!
Vi har behov av dig som vill vara med och skapa en kreativ arbetsplats för de äldres bästa!

Här kan vi erbjuda en arbetsgrupp med stor mångfald. Som vårdbiträde i hemtjänsten jobbar du med service och personlig omsorg i äldres egna bostäder. Du motiverar och stimulerar utifrån personens individuella förutsättningar, behov och önskemål. och du får ta del av många människors erfarenheter och livssituationer.

Stödet och hjälpen du ger ska göra det möjligt för den äldre att må bra och kunna bo hemma. Insatserna kan till exempel vara personlig omsorg, olika sorters stöd vid måltiden, städning, tvätt, sociala aktiviteter med mera. Du arbetar tillsammans med dina kollegor i vård- och omsorgsarbetet I arbetet ingår att löpande dokumentera.

Vi arbetar efter socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden med fokus på individens behov i centrum. Arbetet innebär att ge social omsorg och omvårdnad utifrån ett hälsofrämjande förhållningssätt vilket bland annat innebär att ta tillvara individens resurser och se till det friska.

All social dokumentation sker digitalt. Du kommer att få introduktion och utbildning i arbetssätt, rutiner och IT-system.

Arbetstiderna är dag, kväll och helg.



KVALIFIKATIONER
För att arbeta som timvikarie hos oss är det är ett krav att du kan svenska i tal och skrift. Detta eftersom det är en viktig del i ditt dagliga arbete att kommunicera och dokumentera i våra IT-system.

Det är toppen om du har vårdbiträdesutbildning, B-körkort och om du kan cykla, men det är inte ett krav för tjänsten.

Vi vill även att du som söker är:
Är ansvarsfull
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Har ett gott bemötande
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Flexibel
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Samarbetsinriktad
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Varmt välkommen att söka jobb hos oss!


ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Vårdbiträde

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Vårdbiträde.

Nu söker vi timvikarier till Attendo Sankt Jörgen!

Läs mer Okt 10
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Attendo S:t Jörgens äldreboende ligger 10 min från centrala Göteborg, vackert beläget nära lummiga grönområden och S:t Jörgens park.

S:t Jörgen är uppdelat i två fastigheter, ett äldreboende för somatiskt sjuka personer och ett gruppboende för personer med demenssjukdom. Vi erbjuder även parboende och korttidsboende. Tillsammans har vi 84 lägenheter fördelade på åtta avdelningar. Lägenheterna är mellan 40-52 kvm och lämpar sig väl för de som önskar parboende.

Varje avdelning har matsal och gemensamma utrymmen för social samvaro en stor balkong eller uteplats för härliga stunder i solen.

Målsättning är en trygg och glad arbetsmiljö med trygga och nöjda kunder.
Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är intresserad av och tycker om att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker nu fler timanställda (visstidsanställda) till vår verksamhet. I arbetet ingår sedvanliga vård- och omsorgsuppgifter. Du behöver också ha erfarenhet av och känna dig bekväm med att dokumentera.

Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering.

Du behöver också ha:

- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)

- God datorkunskap/datorvana

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal och avtalsförsäkringar.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Attendos värdeord är Omtanke, Kompetens och Engagemang.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Vill du arbeta som sjuktransportör i sommar?

Läs mer Dec 1
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Om oss

Ambulanssjukvården, placerad inom område 6, är en del av Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

Vår vision är att vara nationellt ledande när det gäller att utveckla den moderna ambulanssjukvården där sjuktransport ingår som en viktig aktör. Vi vet att detta bara kan nås genom att fortsätta forma en verksamhet som är öppen för nya idéer och nya sätt att möta framtida krav och utmaningar. En viktig förutsättning är integration med sjukhuset då ambulanssjukvården är första delen i vårdkedjan. Ett gott samarbete med våra vårdgrannar som primärvård och kommun samt övriga externa kontakter i samhället är av största vikt.


Detta erbjuder vi dig

Vi söker nu dig som vill arbeta på sjuktransporten i Göteborg under sommaren 2024.

Att arbeta på sjuktransport innebär att du utför liggande sjuktransporter av patient med eller utan omvårdnadsbehov inom Sahlgrenska Universitetssjukhusets upptagningsområde. Det kan vara transporter mellan hemmet till akuten, mellan olika vårdavdelningar eller hemtransporter. Även transporter till och från närliggande sjukhus förekommer. Vi ingår i transplantationskedjan där vi bistår med chaufför för transplantationsteam från Sahlgrenska som behöver transporteras till olika sjukhus för donationsprocessen.    

Arbetsuppgifter

Du arbetar i team eller självständigt, detta beror på vilken av bilarna du för dagen bemannar. Du behöver vara uppfinningsrik och lösningsorienterad då man ofta måste lösa situationer i arbetet som det inte alltid finns manual på. Du kan komma att utföra basal akutsjukvård, alla våra bilar är utrustade med syrgas, första förband samt hjärtstartare. Om sjukvårdens larmcentral bedömer att en sjuktransport är närmast enhet kan sjuktransport larmas till adress för en första insats i väntan på ambulans, ex hjärtstoppslarm. Alla får HLR -utbildning i samband med introduktion.  

Du ska utifrån ett etiskt förhållningssätt medverka till ett gott bemötande, god patientvård och bra arbetsmiljö.

Tjänstgöringen innefattar dag-, natt- och helgtjänst. 

Om dig

Vi söker dig som är undersköterska/ vårdbiträde eller har annan motsvarig erfarenhet som krävs för arbetet. Har du mindre erfarenhet inom sjukvård får du internutbildning i början på din anställning. Har du körkort med C-behörighet är det meriterande.

Krav är att du har körkort med lägst behörighet B. Du ska ha god fysisk förmåga. Vi kontrollerar intyg avseende simkunnighet och du genomgår fys-och konditionstest innan i intervju.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter att du är  ansvarsfull ,flexibel samt har god förmåga att kommunicera på ett professionellt sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Nu söker vi timvikarier till Attendo Sankt Jörgen!

Läs mer Okt 10
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Attendo S:t Jörgens äldreboende ligger 10 min från centrala Göteborg, vackert beläget nära lummiga grönområden och S:t Jörgens park.

S:t Jörgen är uppdelat i två fastigheter, ett äldreboende för somatiskt sjuka personer och ett gruppboende för personer med demenssjukdom. Vi erbjuder även parboende och korttidsboende. Tillsammans har vi 84 lägenheter fördelade på åtta avdelningar. Lägenheterna är mellan 40-52 kvm och lämpar sig väl för de som önskar parboende.

Varje avdelning har matsal och gemensamma utrymmen för social samvaro en stor balkong eller uteplats för härliga stunder i solen.

Målsättning är en trygg och glad arbetsmiljö med trygga och nöjda kunder.
Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är intresserad av och tycker om att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker nu fler timanställda (visstidsanställda) till vår verksamhet. I arbetet ingår sedvanliga vård- och omsorgsuppgifter. Du behöver också ha erfarenhet av och känna dig bekväm med att dokumentera.

Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering.

Du behöver också ha:

- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)

- God datorkunskap/datorvana

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal och avtalsförsäkringar.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Attendos värdeord är Omtanke, Kompetens och Engagemang.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Timvikarier till hemtjänsten Backa

Läs mer Nov 16
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Kom och jobba hos oss på hemtjänsten Backa på Hisingen!
Vi har behov av dig som vill vara med och skapa en kreativ arbetsplats för de äldres bästa!

Här kan vi erbjuda en arbetsgrupp med stor mångfald. Som timvikarie i hemtjänsten jobbar du med service och personlig omsorg i äldres egna bostäder. Du motiverar och stimulerar utifrån personens individuella förutsättningar, behov och önskemål. Du får ta del av många människors erfarenheter och livssituationer.

Stödet och hjälpen du ger ska göra det möjligt för den äldre att må bra och kunna bo hemma. Insatserna kan till exempel vara personlig omsorg, olika sorters stöd vid måltiden, städning, tvätt, sociala aktiviteter med mera. Du arbetar tillsammans med dina kollegor i vård- och omsorgsarbetet. I arbetet ingår även att dokumentera.

Vi arbetar efter socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden med fokus på individens behov i centrum. Arbetet innebär att ge social omsorg och omvårdnad utifrån ett hälsofrämjande förhållningssätt vilket bland annat innebär att ta tillvara individens resurser och se till det friska.

All social dokumentation sker digitalt. Du kommer att få introduktion och utbildning i arbetssätt, rutiner och IT-system.

Arbetstiderna är dag, kväll och helg.

KVALIFIKATIONER
För att arbeta som timvikarie hos oss är det är ett krav att du kan svenska i tal och skrift. Detta eftersom det är en viktig del i ditt dagliga arbete att kommunicera och dokumentera i våra IT-system.

Det är toppen om du har vårdbiträdesutbildning, B-körkort och om du kan cykla, men det är inte ett krav för tjänsten.

Vi vill att du som söker:

Är ansvarsfull
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med omsorgstagarens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Har ett gott bemötande
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Är flexibel
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Är samarbetsinriktad
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Varmt välkommen att söka jobb hos oss!

ÖVRIGT
Bifoga endast CV och eventuella intyg. I denna rekrytering arbetar vi utan personligt brev som ansökningshandling.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Attendo Sankt Jörgen söker sommarvikarier - Bli en av oss!

Läs mer Maj 31
Välkommen till Attendo där du kan göra skillnad

Attendo S:t Jörgen äldreboende ligger 10 min från centrala Göteborg, vackert beläget nära lummiga grönområden och S:t Jörgens park.

S:t Jörgen är uppdelat i två fastigheter som ligger bredvid varandra. Ett äldreboende och ett gruppboende för personer med demenssjukdom. Äldreboendet har 40 lägenheter och gruppboendet 32 lägenheter.

Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen.

Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats.

Beskrivning av tjänsten

För att ordinarie personal ska kunna gå på välförtjänt semester så söker vi nu sommarvikarier till vårt trevliga medarbetarteam. Det är meriterande om du har erfarenhet från vård-och omsorgsarbete i äldreomsorgen.

Egenskaper som vi värdesätter är att du är trygg och stabil. Har god samarbetsförmåga, kunna lyssna och kommunicera samt lösa problem på ett konstruktivt sätt. Det är positivt om du är kreativ och kommer med nya lösningar.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)

- God datorkunskap/datorvana

- Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen, samt tidigare haft läkemedelsdelegering.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.

Om Attendo

Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med en lång historia i vård- och omsorgsbranschen. Vi startade Sveriges första privata hemtjänst i Danderyd 1985. Sedan dess har vi breddat oss och idag driver vi bland annat äldreomsorg - boenden och hemtjänst, verksamhet för personer med funktionsnedsättningar och individ och familjeomsorg. Det är kommunerna som beställer de tjänster vi tillhandahåller.

Vi finns i Sverige, Danmark och Finland och driver drygt 700 verksamheter med ca 27 000 medarbetare. Företaget har en platt organisation, utan långa beslutsvägar:
Medarbetare <--> Verksamhetschef <--> Regionchef <--> Segementschef <--> VD

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare med inriktning arbetsrätt och samver

Organisationsutvecklare
Läs mer Dec 4
Nytt
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.

Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/förskoleförvaltningen-göteborgs-stad

ARBETSUPPGIFTER
Vi stärker nu vår kompetens och inrättar en ny tjänst som Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare inriktad på arbetsrätt och samverkan. Vill du vara med på vår utvecklingsresa?

Enheten HR-processer är en ny enhet med start 1 januari 2024. I enhetens uppdrag ingår att arbeta med samlad utveckling av HR-processerna för att stärka och säkra kompetensförsörjningen till verksamheten nu och framåt. Vi arbetar processorienterat med strategiskt utvecklingsarbete tillsammans inom avdelningen och med verksamheten. De processer som enheten ansvarar för är: förhandling, arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering, omställning, chefs- och ledarutveckling, kompetensförsörjning samt controllerfunktion.

Som Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare med inriktning arbetsrätt och samverkan har du förvaltningsövergripande uppdrag att leda, driva, och ansvara för genomförande, utveckling och uppföljning inom ditt ansvarsområde; arbetsrätt, förhandling och samverkan. Du driver, värnar om och vidareutvecklar ett gott samverkansklimat tillsammans med våra fackliga parter.

I rollen ingår:
• Huvudansvar för arbetsrätt, förhandling, avtal och samverkan inom förvaltningen.
• Hantering av uppdrag från nämnd eller förvaltningsledning.
• Tätt samarbete med och stöd till kollegor inom HR-avdelningen inom ansvarsområdet.
• Omvärldsbevakning inom området.
• Att bära och företräda ansvarsområdet inom förvaltningen och externt.
• Att stödja chefer och verksamhet i tolkning och kunskap kring lagar och avtal samt ansvara för och genomföra utbildningar inom området.
• Förhandling med fackliga parter ex tvisteförhandlingar, svårare arbetsrättsliga ärenden i förvaltningen.
• Dialog och samverkan med fackliga parter.
• Visselblåsarfunktion.
• Delaktig i lönebildningsprocessen.
• Tätt samarbete med och stöd till kollegor inom HR-avdelningen inom ansvarsområdet.

Vi arbetar i trevliga lokaler på Gamlestads Torg 5 som du lätt når med buss och spårvagn. På vårt kontor arbetar vi utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.

Välkommen med din ansökan! Vi gör urval under v. 3 och intervjuer sker under v. 4 2024.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, till exempel juridik.

Vi vill även att du har minst fem års erfarenhet inom arbetsrätt, förhandling och samverkan.

Du ska ha förmåga att växla perspektiv och arbeta både operativt och strategiskt inom områdena arbetsrätt, förhandling och samverkan. Du är trygg i arbetsgivarrollen i bland annat förhandlingssituationer.

Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig förvaltning.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde, sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang samt visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

På ett effektivt sätt kan du identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.

Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. I rollen ingår att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning.

Du motiveras av tydligt definierade mål, har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling samt följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Planeringsledare samordnad skötsel

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 5
Nytt
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en planeringsledare samordnad skötsel till avdelningen Drift och Underhåll, verksamhetsområde Samordnad Skötsel på den nya förvaltningen Stadsmiljö!
Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter där du har stora möjligheter att påverka arbetsinnehållet. Hos oss får du möjlighet att påverka göteborgarnas vardag och vara delaktig i att driva utvecklingen framåt i Göteborgs Stad.

I rollen som planeringsledare kommer du att ansvara för att stödja, leda, följa upp samt utvärdera driftentreprenader vars slutleverans är främst inom områdena vinterväghållning, grönyteskötsel och barmarkrenhållning inklusive tillhörande anläggningar och objekt.
I ditt uppdrag ingår att hålla i olika möten, skapa rutiner samt vara med och utveckla Staden i ett led att bli en bättre beställare

Du kommer att samverka med kollegor, andra förvaltningar, aktörer och entreprenörer för att tillsammans säkerställa en leverans av ändamålsenlig och resurseffektiv barmarksrenhållning, grönyteskötsel samt vinterväghållning till stadens invånare, besökare och näringsidkare.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med att operativt arbetsleda och samordna både medarbetare och entreprenörer. Vi tror att du är van vid en samordnande roll och har en väl utvecklad kommunikationsförmåga. Du får energi av att leda, engagera och motivera andra.

Vidare i rollen som planeringsledare kommer du att:
Delta i och bidra till upphandlingsarbete. Delta i och bidra till kvalitetsarbete exempelvis genom att arbeta för att samtliga områden sköts, utvecklas och följs upp på ett likvärdigt sätt utveckla samarbete mellan förvaltningar samt ta emot olösta frågor och arbeta fram svar.
Vara förvaltningens representant i olika projekt och samrådsgrupper.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå, förslagsvis inom drift-och underhåll av grönytor och/eller trafikala miljöer, alternativt arbetslivserfarenhet samt yrkeskompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med samordning av drift- och underhåll i stadsmiljöer, önskvärt är även erfarenhet av arbetsledning i drift- och underhållsuppdrag samt vana av att förhandla och driva arbetet framåt. Körkort B och goda IT kunskaper är ett krav.

Du har ett intresse för miljöfrågor kopplat till drift- och underhåll. Det är meriterade om du har kunskaper och erfarenheter av LOU, entreprenadjuridik samt avtalsformerna AB04, ABT och ABFF och därmed kunna tolka, läsa och förstå olika typer av avtalshandlingar korrekt. Utbildning i Bas U och Bas P är meriterande.

Du är strukturerad och bra på att organisera och planera ditt och andras arbete. God problemlösningsförmåga är en viktig del av arbetet tillsammans med ett engagemang för att utveckla verksamheten. Då tjänsten kräver många kontaktytor behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt att du har lätt för och trivs med att samarbeta.

Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Stödassistent inom autismspektrum

Stödassistent
Läs mer Dec 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett meningsfullt jobb där du får vara delaktig i ett utvecklingsarbete? Söker du omväxling, utmaningar och trevliga kollegor? Då ska du söka till Krabbelidernas BmSS-boende där du får vara med och göra skillnad i arbetet för personer med autism, intellektuella funktionsnedsättningar samt utmanande beteende. Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten och skapa en meningsfull vardag för dem vi är till för.

På Krabbeliderna bor det 6 hyresgäster.
Som stödassistent här arbetar du utifrån genomförandeplaner, arbetspassbeskrivningar, arbetsrutiner, handlingsplaner etc. Du är ett stöd i att nå måluppfyllelse och skapa meningsfullhet i vardagen. Arbetsuppgifterna är att ge stöd till hyresgästen i och utanför hemmet utifrån var och ens behov och önskemål. Du har kontinuerlig vägledning av stödpedagog.

Läs mer om verksamheten och enhetschef Anna Gül på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/annagül/

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har stödassistentutbildning, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande, likaså
erfarenhet av arbete med målgruppen. Även god datavana, kunskaper i social dokumentation samt b-körkort är meriterande.

Vi ser det också som meriterande om du har kunskap och erfarenhet av följande metoder: LAB (lågaffektivt bemötande), AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation) , Tydliggörande pedagogik, Tecken som stöd, IBIC (Individens behov i centrum), MI (Motiverande samtal).

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet.

Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

ÖVRIGT
Enhetschef Anna Gül kommer att vara på semester under delar av annonsperioden. I hennes frånvaro svarar Yeshi Zereaburuk på frågor.

Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier till Boende med särskild service

Stödassistent
Läs mer Dec 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Timvikarier till Bemanningsenheterna Funktionsstöd

Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie inom funktionsstöd! Hos oss kommer du arbeta med personer med olika typer av funktionsvariationer som exempelvis autism, down syndrom och fysiska- och psykiska funktionsnedsättningar.

Verksamheterna är uppdelade i olika geografiska områden: Hisingen (Norra- och Västra Hisingen samt Lundby), Nordost (Angered, Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala), Centrum (Majorna-Linné, Örgryte-Härlanda, Johanneberg Guldheden och Landala), och Sydväst (Askim, Frölunda Högsbo och Västra Göteborg). Din anställning blir placerad till det geografiska område du visar intresse för efter genomgången rekryteringsprocess.

Arbetet på boende med särskild service (BmSS) innebär varierande uppgifter så som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad samt vanligt förekommande arbete i hemmet som tvätt och matlagning. Genom att finnas där som stöd för våra brukare bidrar du till en meningsfull vardag.
Som timvikarie lägger du dig själv tillgänglig i vårt bokningssystem när du önskar arbeta. När behov uppstår i verksamheten bokar våra bemanningsplanerare in dig på pass.

I Förvaltningen för Funktionsstöd arbetar vi med kompetensförsörjning genom konceptet 3T- Tim till tillsvidare, vilket innebär att det finns en utbildningsinsats i syfte att kombinera utbildning med arbete via bemanningsenheten. Målsättningen är att det ska leda till en tillsvidareanställning i förvaltningen efter slutförda studier.

Som timvikarie erbjuds du:
- Flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger.
- Styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar därefter.
- Kombinera arbetet med studier, annan sysselsättning eller pension.
- Goda möjligheter till sommarjobb och en framtid inom staden.

KVALIFIKATIONER
För att kunna kommunicera med brukare, kollegor och föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket vilket innebär godkända betyg i Svenska A, SAS Grund D eller motsvarande. Du som söker tjänst hos oss behöver ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2012:3).

Det är önskvärt om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom området. Har du en stödassistent utbildning, barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen "funktionsnedsättning". Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig ser vi det som meriterande.

För att trivas med tjänsten behöver du ta dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis om du har meriterande utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Utvecklingsledare process-och projektutveckling

Organisationsutvecklare
Läs mer Nov 29
Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra till en sammanhållen stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv?
Stadsbyggnadsförvaltningen är tillsammans med de andra stadsutvecklande förvaltningarna inne i ett utvecklingsskede där vi utvecklar våra arbetssätt för att bättre kunna leverera utifrån vårt uppdrag.

Nu söker vi en utvecklingsledare med helhetsperspektiv som ska driva och utveckla vårt övergripande process- och projektutvecklingsarbete tillsammans med våra systerförvaltningar. Du identifierar förbättringsområden som går i linje med våra mål och strategier och du stöttar våra verksamheter mot ett processorienterat arbetssätt. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, såväl operativt som strategiskt.

En viktig del av tjänsten är förändringsledning för att stötta våra verksamheter mot processorienterade arbetssätt. Du kartlägger och utvecklar processer med syftet att identifiera effektiviseringsmöjligheter. Det handlar om att skapa förutsättningar för verksamhetsutveckling för en högre kvalitet och service för de vi är till för. I arbetet använder du dig av praktiska verktyg och metoder för att säkerställa analys och kvalitetsmedvetenhet.

Enheten kvalitet, som du kommer tillhöra, arbetar med förvaltningsövergripande utvecklingsarbete och uppdrag och säkerställer att detta ligger i linje med övergripande ledning och styrning. Idag finns inom enhetens uppdrag ansvar för frågor som rör forskning och innovation, digitalisering, miljöledning och säkerhet.

KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning, minst kandidatexamen, inom relevant område eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har även utbildning eller erfarenhet inom process-och projektutveckling samt verksamhetsutveckling.

Vi söker dig som är drivande, tänker nytt, gillar utmaningar och ett omväxlande arbete. Du trivs med att arbeta självständigt, är flexibel och beredd på att ta ett stort ansvar för eget operativt arbete.

Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet, gärna längre. Om du har arbetat i offentlig förvaltning och har förståelse för Göteborg Stads organisation, ledning och styrning är det meriterande.

Du har:
• Erfarenhet av arbete med processutveckling och processmodellering
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av projektledning
• God kunskap om relevanta kvalitetsmetoder. Erfarenhet av nyttorealisering är
meriterande
• Kunskap och erfarenhet i att arbeta med processmodelleringsverktyg. Erfarenhet av 2c8 är
meriterande
• God erfarenhet av att arbeta i Officepaket och lätt för att lära nya IT-verktyg


För att lyckas i rollen behöver du:
• Ha en stark kommunikativ förmåga och kunna inspirera, motivera och engagera andra. Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift.
• Vara strukturerad och analytisk samt leverera resultat med hög kvalitet.
• Vara mål- och resultatorienterad med en god förmåga att utveckla och driva förbättringsarbete
• Ha god förmåga att arbeta utifrån en helhetssyn
• Ha en mycket god samarbetsförmåga

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Behandlare/socialsekreterare till HVB Triton

Socionom
Läs mer Dec 4
Nytt
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett varierande och givande arbete, där du bidrar till en trygg vardag för barn och ungdomar? Nu söker vi en engagerad behandlare till vårt team på Triton.

Triton är ett av Socialförvaltningen Nordosts HVB-hem. Vi finns i Utby och har plats för sex barn/ungdomar i åldern 9 -13 år. De som bor här kommer främst från Nordöstra Göteborg och placeras företrädelsevis utifrån SoL. Närhetsprincipen ger möjlighet att gå kvar i sin skola och även ha närheten till familj och nätverk.

Vi har organiserat verksamheten utifrån att den ska vara så hemlik som möjligt, vilket innefattar alla praktiska arbetsuppgifter som vanligtvis förekommer i ett hem. Som behandlare ger du stöd och omsorg i vardagen och har samtal med barnen samt med familj, skola och övrigt nätverk. Dokumentation och möten med socialtjänst och övriga aktörer runt barnen ingår också i dina arbetsuppgifter.

Vårt arbete bedrivs med fokus på placeringar som varar några månader upp till ett år. Vi har ett systemteoretiskt synsätt och bemötande och vi arbetar systematiskt med behovsområden enligt BBIC. Vi har ett salutogent förhållningssätt och erbjuder en stabil miljö samt en strukturerad vardag. Med detta som bakgrund är vår ambition att möta behov och att anpassa metod utifrån individ, familj och uppdrag.

Arbetstiden är schemalagd med tjänstgöring dag, kväll, natt och helg. I tjänsten ingår viss beredskap. Mestadels arbetar vi två-tre personer. Ensamarbete sker mellan 23-08. Sovande jour mellan kl. 00-06, då du också har en kollega tillgänglig med beredskap.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan beteendevetenskaplig examen. Alternativt har en annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete på HVB-hem. Erfarenhet av arbete inom olika behandlingsverksamheter riktade mot målgruppen är meriterande.

Vi ser det som positivt om du har ett systemteoretiskt synsätt och har vana av att arbeta enligt BBIC. Erfarenhet av beredskap och ensamarbete med målgruppen såväl som erfarenhet av samverkan med socialtjänst och skola är meriterande.

Här händer det många saker samtidigt och du behöver kunna behålla lugnet, prioritera, samarbeta och kommunicera, samt tycka det är roligt att vara med barn och ungdomar i vardagen. Du behöver vara en stabil och trygg vuxen som kan möta barnen och deras föräldrar med värme, omsorg och professionalitet. Ibland blir det bråk mellan barnen och då är det viktigt att du hjälper dem med konflikthantering och ger dem möjlighet till nya strategier. Du behöver därför vara pedagogisk och kreativ för att kunna möta varje barn på deras villkor.

Du ser till helheten och arbetar tillsammans med dina kollegor för att ge bästa möjliga stöd till barnen. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för personer du möter bidrar du till ett respektfullt arbetsklimat. Ensamarbete förekommer ibland och du behöver även vara trygg i att arbeta och lösa problem självständigt.

B-körkort är ett krav och du behöver ha körvana.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida: https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu