Göteborg: IT Business Consultant till iwow

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT Business Consultant till iwow i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-06 // Varaktighet: Heltid

Om iwow
iwow är ett växande bolag där du får vara med på en inspirerande resa och där du redan från start får möjlighet att delta i affärsutveckling och där kreativitet och egna initiativ uppmuntras.

På iwow vet vi att alla människor har olika styrkor. Vi tror på att skapa en inkluderande kultur där vi genom att stötta och engagera oss i varandras arbete och erfarenheter skapar ännu bättre erbjudanden och leveranser till våra kunder.

Beskrivning av tjänsten

iwow:s erbjudande bygger på IT-transformation med innovation, där vi gärna tar rollen som kundens projektledare.

Som IT Business Consultant kommer du att få varierande arbetsuppgifter och vara en viktig del i iwow:s erbjudande och leverans. Du kommer att arbeta med hela värdekedjan från kartläggning av behov och nuläge, via framtagande av kravspecifikationer och driva förändrings- och agila införandeprojekt av digitala lösningar, till att utveckla och effektivisera det dagliga operativa arbetet hos kunden. I uppdragen kommer du att vägleda kunden i förbättrings- och förändringsarbetet avseende både projekt och den löpande verksamheten.

Exempel på uppdrag skulle kunna vara att du får leda en förstudie hos en kund för att kartlägga deras behov inför en kommande systemimplementation av en ny digital lösning. Därefter kanske arbeta som projektdeltagare i ett införandeprojekt av denna lösning. Eller hjälpa en kund att utveckla och effektivisera arbetsrutiner, organisation och strategier genom att sammanställa och analysera data, ta fram presentationsmaterial samt genomföra intervjuer och workshops.

En annan viktig del i rollen är att aktivt bygga och bearbeta ditt nätverk, skapa starka relationer, identifiera affärsmöjligheter och sälja hela vårt erbjudande till nya och befintliga kunder.

Vad vi söker hos dig

- Minst 4 års arbetslivserfarenhet som konsult/projektledare
- Minst 3 års erfarenhet som konsult inom IT och digitalisering
- Erfarenhet som IT-projektledare/ Scrum Masters / Business analyst
- Flytande svenska och engelska
- Universitets- eller annan akademisk examen


Vi tror också att du har ett genuint intresse för hur teknologi och digitalisering kan vara en möjliggörare. Du har en stark analytisk förmåga att ta beslut baserat på data och analyser. Vidare har du en förmåga att kunna arbeta både med långsiktig vision och roadmap, samt med kortsiktiga, dagliga operativa uppgifter.

Som person ser vi att du är initiativtagande, kunnig, engagerad och självgående. Du trivs i en föränderlig miljö där du har möjlighet att påverka. Att utforska nya innovativa lösningar och arbetsmetoder är en självklarhet för dig. Du känner att en bra dag är en dag när du lärt dig något nytt. Du känner dig hemma med våra värdeord som är Inclusiveness, Initiative, Innovation.



Vad erbjuder iwow?

På iwow erbjuder vi dig en central och viktig roll i vårt erbjudande och leverans från dag ett, där du kommer få driva intressanta projekt och utveckla relationen med våra kunder. iwow erbjuder en stor frihet med korta beslutsvägar, där du kommer vara en nyckelspelare i team iwow när det kommer till att forma och utveckla vårt bolag.

Hos iwow finns stora utvecklingsmöjligheter såväl i kunduppdrag och i externa utbildningar, som i nära samarbete med seniora kollegor. Vi värnar om vår kultur och ser snällhet som ett ord som ska genomsyra allt vi gör. Teamkänslan präglas av öppenhet där vi stöttar och engagerar oss i varandras arbete.

Vi har stora framtidsplaner och vill att vi tillsammans ska bygga ett bolag att vara stolta över.

I övrigt erbjuder iwow bland annat förmåner som hybridarbete, friskvårdsbidrag, cykelbidrag, tjänstepension, föräldralön och sjukförsäkring.

Placering

Detta är en direktrekrytering med placering i Göteborg

Rekryteringsprocessen

För oss är det viktigt att det blir en bra matchning. Dessa steg kommer därför att ingå i rekryteringsprocessen:

- Digital intervju med iwows rekryteringspartner Rizing
- 1-2 intervjuer med rekryterande chef och kollegor på iwow
- Eventuella tester samt case study
- Referenstagning


Intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!

För frågor kontakta gärna Marie Jensen på Rizing:

marie@rizing.se Tel 076 006 4254

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Affärsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Affärsutvecklare.

Affärsutvecklare

Läs mer Jan 29
Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa.

Företaget
Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänster samt experthjälp vid försäljning och marknadsföring åt små och medelstora företag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge.
Nordic Groups hjälper finska företag främst med att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i deras uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsföringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för deras uppdragsgivare. Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo, ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige. Nordic Groups har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige. De får många förfrågningar även i nya branscher inom digitalisering, elektrifiering, clean-tech, och inom marina sektorn.

Tjänsten
Syftet med tjänsten är att hjälpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export.
Typiska arbetsuppgifter och resultat: Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom skapar Nordic Groups kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag som de har som klienter.

Arbetsuppgifter
Som affärsutvecklare arbetar du både med att hjälpa befintliga uppdragsgivare att öka sin försäljning samt att hitta och starta upp nya affärer mot nya kunder i hela Norden. Detta gör du genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner (t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Du ska skapa kundrelationer och få till affärer för företag som Nordic Groups representerar. Du blir kundansvarig för företagen du blir tilldelad och eftersom du arbetar mot hela Norden, så kräver den hel del resande. Vidare i rollen närvarar du på mässor och följer med återförsäljarna på sambesök till kunderna du skapat. Du äger hela säljprocessen från lead/inkommande lead till avslut.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
. Minst 5 års erfarenhet av tekniska försäljning av produkter inom B2B
. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
. Stort tekniskt intresse
. Meriterande med kunskaper i tyska
. Meriterande med försäljning sedan tidigare inom: metallindustri, kemiindustri, processindustri, gruvindustrin, byggnadsindustri, automation, el- eller energiindustri.

Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut, även utan allt underlag, för att komma vidare.
Vi söker även personer med lång erfarenhet i seniora befattningar där kunskap om marknaden och tekniken har spelat en betydande roll.

Vi arbetar med löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan snarast till joakim.gyllenbogel@nordicgroups.net
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gyllenbögel på mail som ovan eller på +358 40 560 3914.

Nyckelord Senior Affärsutvecklare, Export sales, Export, Export Development,
Export Experience, international sales person

Branschkategori Konsulter
Bransch Företagsutveckling / Strategi
Alternativ Industri / Tillverkning/Bygg / Process / Gruvindustrin
branschkategori
Alternativ bransch Gummi-, plast- och mineralprodukter

Ansök nu

Financial Services | Operations

Läs mer Dec 12
The opportunity

We're currently looking for someone to join our Financial Services team, a part of our global sales department. As a colleague of this team, you will have the opportunity to develop and grow with the business. You will be involved in a journey towards a more sustainable future, and support the business when Polestar now continues to grow in our markets.

At Polestar, we work in a global context with highly talented individuals who share a passion for changing the world. We believe innovation is a team effort and that just like each component is critical to the performance of our cars each person working at Polestar is as important to the team and its performance.

This position is located at our headquarters in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course.



The responsibilities

In this role, your main focus will be the ongoing management of inventory funding, retail financing, and retail insurance products and related services with a primary focus on retail finance. Combined with this you will be the key interface and go-to person in between headquarters, market teams, and external financial services partners, including:

- Develop, maintain, and improve the overall governance model.

- Manage ongoing operations which include process improvement, customer journey refinement, coordination of reporting and pricing activities as well as periodical marketing and campaign actions.

- Support markets to achieve their business performance targets (volume growth, penetration levels, renewals, commission income) both for retail finance and insurance by analyzing performance metrics, and developing and executing jointly agreed action plans.



The ideal candidate

We are looking for you who appreciate learning and development through performing your task and take great own responsibility in delivering results and contributing to the growth. We believe you are flexible and analytical with a problem-solving mindset supplemented by a hands-on attitude. In this role, it´s also important with strong business acumen, structure, and the ability to plan, coordinate, and execute work with several different stakeholders involved.

To be a great fit for this position we believe you’ve had similar responsibilities from a company within finance, automotive, insurance, leasing, retail banking, or finance consulting.

In addition, you'll need the following qualifications:

- About 5-10 years of relevant work-life experience.

- Finished University/Higher Vocational Education in a relevant field.

- Demonstrated understanding of automotive finance/insurance products and related processes, ideally complemented with a good understanding of the latest e-commerce trends.

- Familiarity with business planning techniques and processes.

- Prepared for light, ad-hoc traveling within Europe.

Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain a growth mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment.

The process

If the above matches your ambitions, be sure to apply. Our selection process is ongoing, and the position will remain open until it’s filled.

The Polestar journey is an electric one.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Rizing AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Rizing AB .

IT och Systemadministratör till Bagaren och Kocken i Torslanda

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Dec 7
Om Bagaren och Kocken

Bagaren och Kocken är Nordens ledande e-handlare inom köksmaskiner och köksredskap och ägs sedan 2017 av mediekoncernen Egmont. Bolaget har en liten men växande IT-avdelning där vi kan erbjuda stor flexibilitet för rätt kandidat. Som IT-funktion försöker vi hela tiden vara snabba i att möta verksamhetens behov samtidigt som vi tillhandahåller en stabil och kostnadseffektiv drift.

Avdelningen förvaltar idag, tillsammans med våra partners, ett 50-tal applikationer inom allt från lager och ekonomi till marknadsföring och e-handel. Utöver detta sker löpande en mängd nya satsningar och vi har en spännande Roadmap framför oss. Som en del i Egmont har vi tillgång till ett brett nätverk av specialistkompetens inom en mängd IT-relaterade områden.

Rollen som Systemadministratör

Vi söker nu en Systemadministratör som kan administrera vår Office IT samt stötta våra medarbetare på kontor och lager. Vi jobbar i en Microsoft-miljö och arbetsuppgifterna kommer bestå av tre huvudområden; IT-support, löpande förvaltning av vår IT-miljö samt inköp och användar-/licensadministration.

Support

- IT-support till våra medarbetare på lager och kontor, vid behov även kontakt med våra IT-partners för djupare felsökning

- Felsöka och lösa diverse problem relaterat till hårdvara, ”kontorsapplikationer” och nätverk

- Dokumentera lösningar och förbättra processer/arbetssätt för att undvika att samma problem uppkommer igen samt ta fram och förmedla lathundar/manualer gällande vanliga användarfrågor

- Vid behov hjälpa till vid uppsättning av arbetsplatser

Förvaltning av IT-miljön

- Säkra löpande uppdatering av all hårdvara och proaktivt arbeta för att motverka eventuella problem

- Ta fram och implementera förbättringsförslag, exempelvis förändringar i hård- och mjukvarukonfiguration

- Löpande arbeta för en hög IT-säkerhet och bidra med kompetens i vissa IT-projekt

Inköp och användaradministration

- Inköp och installation av datorer, telefoner och övrig IT-hårdvara

- Administration av licenser (primärt MS 365) och användare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har något/några års erfarenhet av liknande arbete, är serviceinriktad och vill vara med på en spännande resa framöver. Då en stor del av arbetet kommer bestå av kontakt med medarbetare och partners lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Teknisk kompetens

- Har goda kunskaper gällande PC-klienter, Windows, M365, Exchange samt Azure AD

- Erfarenhet av GPO-hantering, IAM-lösningar och hantering av mobila enheter (MS Intune eller liknande)

- God teknisk kunskap gällande nätverksadministration och annan IT-infrastruktur

- Erfarenhet av att diagnostisera och felsöka hård- och mjukvaruproblem

- Erfarenhet av IT-säkerhet i en Microsoft-miljö

- Erfarenhet av Remote Desktop-lösningar och Help Desk-mjukvara

- Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lagerrelaterad IT, MS NAV/DC samt e-handel

Övrigt

- Minst gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet

- Något/några års erfarenhet av liknande arbete

- Du uttrycker dig väl i både svenska och engelska

Personliga egenskaper

Som person är du ödmjuk och prestigelös. Du är en lagspelare, men är även duktig på att arbeta självständigt och kan prioritera ditt eget arbete. I rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ. Du tycker det är viktigt med samarbete både inom och mellan avdelningar, du är hjälpsam och gillar att lära dig nya saker.

För att trivas i rollen är det viktigt att du tar egna initiativ och du ger inte upp i första taget! Du är en ansvarsfull person som jobbar strukturerat och noggrant. Du vågar ifrågasätta både processer och rutiner - Bara för att vi tidigare gjort på ett visst sätt betyder inte det att det är det bästa.

Vi erbjuder dig

- Varierande arbetsuppgifter och möjlighet till utveckling

- Trevliga kollegor och en kreativ arbetsplats i nya lokaler

- Fast lön och kollektivavtal

- Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Övrigt

- Start: Omgående el. enligt överenskommelse

- Omfattning: 100% heltid

- Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 mån provanställning

- Placering: Torslanda, John Bunyans väg 2

Rekryteringsprocessen:

För oss är det viktigt att det blir en bra matchning. Dessa steg kommer därför att ingå i rekryteringsprocessen:

- Digital intervju med Bagaren & Kockens rekryteringspartner Rizing

- 1-2 intervjuer med rekryterande chef och kollegor på Bagaren & Kocken

- Referenstagning och bakgrundskontroll

För frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Marie Jensen på marie@rizing.se eller 076 00 642 54.

Ansök nu