Göteborg: Löneadministratör till Göteborgs Symfoniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör till Göteborgs Symfoniker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-12 // Varaktighet: Deltid

Är du en Löneadministratör med erfarenhet av att jobba med olika kollektivavtal? Vill du vara en viktig kugge i en dynamisk arbetsplats där du möter kollegor från hela världen? Då ska du fortsätta läsa!

För att bli framgångsrik som Löneadministratör hos Göteborgs Symfoniker behöver du ha några års erfarenhet av löneadministration och vara en riktig lagspelare, som med ditt prestigelösa sätt har förmågan att samarbeta med många olika medarbetare. Att du är duktig på engelska är en förutsättning, eftersom du verkar i en internationell miljö.

Som Löneadministratör kommer du bl a att:
• arbeta med hela löneprocessen, från ax till limpa
• arbeta i en bred roll som inkluderar personaladministration så som pensioner, intyg, rapporteringar
• hantera anställda från utlandet
• tolka lagar och regler som berör kollektivavtal, skatteverket, arbetsrätt
• upprätta anställningsavtal
• fungera som support till hela organisationen i diverse frågor gällande tex internationella gager, anställningsavtal, kollektivavtal och annat

Du ingår i ett team på tre kollegor som tillsammans samarbetar och utvecklar nya system, arbetssätt och processer. I organisationen pågår ett kontinuerligt arbete för att bli mer digitala. Har du arbetat i Hogia Lön Plus, Flex HRM Time/Travel är det meriterande, likaså om du har erfarenhet av avtalsområdena Unionen, Scen&Film; och SYMF.

Ovan ställer krav på en bred erfarenhet, men är du nyfiken, prestigelös och ihärdig kommer du även kunna utvecklas i rollen.

Om Göteborg Symfoniker:
Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester och Västra Götalandsregionens ledande musikinstitution. Från basen i den unika byggnaden Göteborgs Konserthus drivs verksamheten av kärleken till musiken och ambitionen att ge publiken konstupplevelser i världsklass – oavsett om det sker i Göteborgs Konserthus, under orkesterns internationella turnéer och regionala gästspel, via GSOplay eller inom orkesterns barn- och ungdomsverksamhet. Göteborgs Symfoniker har målsättningen att vara bland de främsta orkestrarna i världen vilket genomsyrar hela vår verksamhet.
Göteborgs Symfoniker AB (GSAB) är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen och består av ca 170 anställda, varav 109 orkestermusiker och 12 deltidsanställda korister. I verksamheten ingår även Göteborgs Konserthus restaurang samt konferens- och uthyrning.
Vi har en lång och spännande historia, men blickar alltid framåt och strävar efter briljans i alla delar. Organisationen drivs av passion, mod och gemenskap. Vår vision är vår ledstjärna – Göteborgs Symfoniker berör och engagerar.

Välkommen att söka en viktig roll i en organisation som sätter kultur och medarbetarglädje i centrum!

Observera att ansökan sker hos extern rekryteringsfirma, ansök via denna länk: https://financefamily.se/jobb/loneadministrator-till-goteborgs-symfoniker/

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta:
Susanne Areschoug, 0730-983870 susanne.areschoug@financefamily.se
Jessica Ivarsson, 0730-983806 jessica.ivarsson@financefamily.se

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Löneadministratör.

Lönekonsult till SEVR Accounting

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/lonekonsult-till-sevr-accounting. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Compensation and Benefits Coordinator- konsultuppdrag

Läs mer Jun 27
PSPartner söker en konsult inomCompensation and Benefits, uppdraget är med start 1 Augusti.
Uppdragets omfattning kan vara mellan 80-100%med placering i Göteborg.
Du att säkerställa robusta och effektiva processer för HR-administration. Du kommer bland annatatt säkerställa korrekt utbetalda löner samt pensioner och andra förmåner enligt varje lands överenskomna förmånspaket.
Du kommer att hantera löner och reseräkningar för Sverige.
Du kommer att fungera som en global nyckelanvändare för HR-modulen i SAP
På arbetsplatsen tillämpar de en hybrid arbetsmiljö med majoriteten av arbetstiden på kontoret.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Hantera löner för Sverige inklusive reseräkningar
Att säkerställa dokumentation av såväl nuvarande arbetssätt som förutsättningar i respektive land och kontinuerligt uppdatera efter frågor från medarbetare.
Säkerställa att alla medarbetare och chefer känner till rutiner kring personaladministration
Säkerställa korrekt personalinformation i alla relevanta system och personalakter.
Granska reserelaterade utgifter. Agera huvudkontakt för resebokningssystemet.
Fungera som backup för kontorschef vid behov.

Kompetens som krävs:
Eftergymnasial utbildning inom HR, löneller motsvarande
Skicklig användare av Excel
Systemintresserad
SAP-kunskap.
Behärskar engelska och svenska i tal och skrift.
Minst 2 års erfarenhet av lön

Erfarenhet från arbete med personal i andra länder är meriterande
Vem du är:
För att trivas i rollen älskar du att arbeta med människor och du tycker om att arbeta i ett internationellt företag i ständig utveckling.
Med oss på PS Partner får du en personlig och engagerad partner. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar.
AnsökanVi arbetar med ett kontinuerligt urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta Sandra Syrén Eriksson sandra.syren@pspartner.se

Ansök nu

Löneadministratör/ekonomiassistent

Läs mer Maj 13
Om bolaget:
Got City Centers Hotels är ett familjeföretag som lever hotell. Vihar huvudkontor på ett centralt läge i Vasastan, Göteborg. Vi växer och söker nu efter en vass löne- och personaladministratör.Rollen är tvådelad och innefattar även vissa arbetsuppgifter som ekonomiassistent.Idag har vi 10 hotell runt om i landet och ca 150 anställda.
Tjänsten:
Som löneadministratör ansvarar du självständigt för löneprocessens alla delar och stöttar våra chefer på våra hotell runtom i Sverige i HR och- lönefrågor. Du kommer att hantera lön för både kollektivanställda och tjänstemän och du tolkar kollektivavtal inom hotell & restaurang. Samt enklare redovisningsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
Hantering av alla delar i löneflödet (tex inrapportering, reseräkningar osv till löneutbetalning)
Säkerställa att lönesystemet är uppdaterat
Hålla sig uppdaterad i arbetsrättsliga lagar och regler
Supportera och stötta chefer samt medarbetare i frågeställningar gällande lön, avtal, pension- och försäkringsfrågor och förmåner
Administrativt ansvar för medarbetarnas utbildningar och uppföljning
Semesterhantering, årsslut, kontrolluppgifter
HR administration såsom kontakt och uppdateringar mot Försäkringskassan, Skatteverket, Fora och Collectum
Proaktivt bidra till fortsatt utveckling, digitalisering och automatisering av löneavdelningens arbete
Vid behov delta i HR projekt
Säkerställa att nyanställda får information kring regelverk och rutiner kring lön och förmåner
Annan HR administration ex. uppdateringar av policys och rutiner, personalhandbok mm.
Leverantörsreskontra
Enklare redovisningsuppgifter

Vem vi söker:
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenheter av att arbeta i löne- och ekonomisystem och en god förståelse för kopplingen mellan Lön, HR och ekonomi. Du gillar ordning och reda, är noggrann och levererar i tid. Du ser till att hålla dig uppdaterad kring lagar och regler inom området och du gillar att optimera och kvalitetssäkra löneprocessen, genom att nyttja system och finna kvalitetssäkra lösningar. Du triggas av att hitta lösningar på problem och har lätt för att förstå program och system.
Då detta är ett familjebolag så ser vi att du är prestigelös och kan hoppa in där det behövs. Som person är du positiv och nyfiken och bidrar med stort engagemang och humor på arbetsplatsen.

Ansök nu

Lön- och HR specialist

Läs mer Apr 29
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt26 000 bilar.När vi går till jobbet varje dag gör vi det med stävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!
Nu söker vi enLön- & HR Specialist till vårt kontor i centrala Göteborg
Om jobbet
Som Lön- & HR Specialist på Kvdbil kommer du i första handvara ansvarig för lönehanteringen för våra cirka 200 tjänstemän inom bolaget. Du kommer att ha ett stort ansvar att säkerställa en korrekt och smidig lönehantering samt systemansvar för de Löne- och HR relaterade systemen. Du är en viktig del av vår HR-avdelning och har daglig kontakt med våra chefer och medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Månadsvis lönehantering inkl. förberedande lönearbete, frånvarohantering och hantering av arbetstider samt rapportering såväl internt som externt, årsskiftes- och semesterårshantering mm.
• Administration av förmåner, handläggning av pensioner och försäkringar, registervård samt personalaktsadministration
• Tolkning och hantering av kollektivavtalade regler samt lagar och avtal som styr lönehantering
• Att på daglig basis stötta och coacha ledare i Lön- och HR-relaterade frågor
• Delta i rekryteringar, avtalsskrivning samt säkerställa onboarding och introduktionsprogram för nyanställda
• Uppdatering av HR rutiner- och policys
• Vara delaktig i att utveckla hur vi arbetar med lärande och utbildningar bl a genom vårt LMS
Utöver detta kommer du också bidra med stöttning vid affärsutvecklande insatser i form av HR-relaterade projekt.

Din profil
Vi söker dig som har en yrkesutbildning inom Lön och HR, eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har goda kunskaper om lagar och avtal som styr lönehantering. Du har också goda kunskaper i Office-paketet, erfarenhet av lönesystemet Agda och tycker det är utvecklande och roligt att arbeta i en bred roll inom både Lön och HR.
Som person är du strukturerad, noggrann och har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är också kommunikativ och har en god förmåga att kommunicera med både chefer och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är ansvarstagande, resultatorienterad och har en problemlösande förmåga och ett utvecklingstänk.
Utöver kvalifikationerna ovan ser vi även att du:
• Har arbetat med hela löneprocessen
• Har arbetat något med olika delar inom HR
• Är flytande i svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du:
• Har tidigare erfarenheter av systemen Agda Lön, TooEasy och Skovik
Vi är ett litet team bestående av dig som Lön- & HR Specialist samt en operativ HR-chef och vi arbetar tätt tillsammans, vilket innebär att det finns stora möjligheter att vara med och påverka och utveckla hur vi arbetar. Det innebär också att arbetet blir brett och att ingen dag blir den andra lik. På Kvdbil lägger vi stor frihet hos varje medarbetare, vilket innebär en förväntan på att ta initiativ och vara självgående, men också stora möjligheter att påverka framtiden och det egna arbetet för att skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi ser gärna att du utmanar både våra befintliga processer och rutiner samt bidrar till ständiga förbättringar.
Så är det att jobba på Kvdbil
Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter.
Väx med oss
Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.
Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi inleder med sex månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För frågor om tjänsten kontakta HR-chef Åsa Falck, via mejl asa.falck@kvdbil.se.
Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Är du vår nästa stjärna inom lön?

Läs mer Sep 5
Redovisningsbyrån Adact söker nu en driven och erfaren lönekonsult som vill vara med och utveckla deras lönefunktion. Har du en gedigen bakgrund inom lönehantering och är redo att ta nästa steg i din karriär? Då kan detta vara rollen för dig!

Om företaget
Adact har sedan 1989 framgångsrikt arbetat med små och medelstora företag, ekonomiska och ideella föreningar, stiftelser och andra organisationer. Med över 30 medarbetare i en dynamisk arbetsmiljö präglad av samarbete och lagkänsla, är man stolt över att vara en moderna och digital byrå. Man har vuxit stadigt genom åren och söker nu att stärka sin lönefunktion ytterligare.

 
Din roll
Som lönekonsult hos Adact kommer du att ha ett operativt ansvar för byråns löneuppdrag samtidigt som du driver utvecklingen av lönefunktionen. Rollen innefattar operativt arbete, parallellt med dedikerad tid till att förbättra arbetssätt, stötta juniora kollegor och utöka affären genom marknadsbearbetning. Du kommer att ha en central roll i att säkra kvalitet och effektivitet i Adacts löneprocesser samt vara ett stöd för deras kunder i HR-relaterade frågor kopplade till lön.

Vad vi söker
- Erfarenhet: Minst 5 år som lönekonsult hos redovisningsbyrå. Du är självgående och kunnig inom olika löneavtal, med förmågan att hitta information självständigt.

- Personlighet: Vi värdesätter en pedagogisk och konsultativ profil som är analytisk, effektiv och affärsdriven. Vi tror även att du som söker är social, ödmjuk och en sann lagspelare.

- Kompetens: Vi ser gärna att du som söker är auktoriserad lönekonsult, alternativt har ambitionen att bli auktoriserad inom kort. Erfarenhet av Fortnox, Hogia eller Visma Lön är meriterande. Svenska är ett krav och engelska är fördelaktigt.

Vi erbjuder
Hos Adact blir du en del av en framåtsträvande byrå med en stark gemenskap och möjlighet att verkligen göra skillnad. Du erbjuds en roll med fokus på affärsutveckling och kontinuerlig kompetensutveckling. Det finns en tydlig utbildningsplan samt möjligheten att på sikt bli delägare i företaget. Man stöttar även gärna i processen att bli auktoriserad lönekonsult.

Du välkomnas till en ljus och rymlig arbetsmiljö på Odinsgatan 11 i centrala Göteborg, med flexibla arbetsmöjligheter och en platt organisationsstruktur. Hos Adact satsar man mycket på kompetensutveckling och har en tydlig utbildningsplan med avsatta timmar för både intern och extern utbildning.

Anställningsformen är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiderna är flexibla och sommartid gäller från juni t.o.m. september.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Adact med Jurek Recruitment & Consultant. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Göteborgs Symfoniker AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Göteborgs Symfoniker AB .

Timpersonal till Biljettkontoret på Göteborgs Konserthus

Försäljningsassistent/Säljadministratör
Läs mer Aug 1
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Vi söker nu extrapersonal till vårt biljettkontor.

Arbetsbeskrivning

Som timanställd i biljettkontoret är du ett viktigt ansikte utåt för Konserthuset. Du ansvarar för att möta kunder på mail, telefon och på plats i biljettkassan och du hjälper också till med avdelningens administrativa uppgifter, bland annat i biljettsystemet Tixly.

Förutom klassiska konserter med symfonikerna förväntas du även ta arbetspass i samband med husets övriga arrangemang, som uthyrningskonserter och konferenser. Arbetspassen förläggs oftast kvällstid och helger.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats i ett serviceyrke där du möter förväntansfulla gäster, både nya och återkommande abonnenter. I biljettkontoret har du tre rutinerade kollegor och tjänsten ingår i Göteborgs Symfonikers marknadsavdelning.

Mer om vår verksamhet och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida. Där kan du även läsa om vår orkester och Göteborgs Symfonikers verksamhet som årligen lockar över 200 000 besökare. Arbetsplatsen ligger i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg.

Kvalifikationer

För att söka behöver du:

Ha dokumenterad erfarenhet av serviceyrke som till exempel reception eller front desk.

Kunna ta egna initiativ och ha god samarbetsförmåga.

Kunna vara bekväm att arbeta ensam i biljettkontoret vid behov.

Kunna ge våra gäster ett bra bemötande, det innebär bland annat god servicekänsla samt kunna göra dig förstådd på svenska, engelska och gärna ytterligare språk.

Det är meriterande om du även:

Har erfarenhet av att jobba med biljettsystemet Tixly eller motsvarande.

Kan flera språk eftersom vi även har internationell publik.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för vår publik? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Foajévärd till Konserthuset

Publikvärd
Läs mer Aug 1
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Som foajévärd är du Konserthusets ansikte utåt och ansvarar för att ge publiken en förstklassig service under hela deras konsertupplevelse. Du hjälper även cafépersonalen med servering under pauser. Vid en eventuell utrymning leder du tillsammans med ansvarig personal ut publiken och agerar snabbt vid nödsituationer.

Förutom klassiska konserter med Göteborgs Symfoniker förväntas du även arbeta vid uthyrningskonserter och konferenser. Arbetspassen är oftast på kvällar och helger, med undantag för konferenser som kan ligga på dagtid. Passen är vanligtvis 3-6 timmar långa, och du förväntas arbeta minst två pass per vecka. Vi följer kollektivavtalet enligt Teaterförbundet/Svensk Scenkonst.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats inom serviceyrket där du möter förväntansfulla gäster, både nya och återkommande. I foajén jobbar vi som ett team, vilket ger dig många trevliga kollegor. Vi arbetar aktivt med hållbarhetsfrågor och värnar om våra miljödiplomeringar.

Vår restaurangverksamhet är Svanen- och KRAV-märkt, och vi har ett stort intresse för miljöfrågor vad gäller både mat och dryck. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida. Där kan du även läsa om vår orkester och Göteborgs Symfonikers verksamhet, som årligen lockar över 200 000 besökare. Arbetsplatsen ligger i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg.

Kvalifikationer

För att söka behöver du:

Dokumenterad erfarenhet av service och arbete med publik/stort antal gäster.

Förmåga att ta egna initiativ och god samarbetsförmåga.

Bekvämlighet med att agera i nödsituationer.

Förmåga att ge ett bra bemötande till våra gäster, vilket innebär god servicekänsla och att kunna göra dig förstådd på svenska.

Meriterande är om du:

Har erfarenhet av att arbeta med konferenser.

Kan flera språk, eftersom vi även har en internationell publik.

Vill du arbeta på en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk upplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Cafépersonal till Konserthuset

Servitör, kafé och konditori/Servitris, kafé och konditori
Läs mer Aug 1
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Som cafépersonal på Konserthuset arbetar du i en dynamisk miljö och du är en del i att skapa en oförglömlig kväll för våra besökare. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats inom serviceyrket där du möter förväntansfulla gäster, både nya och återkommande.

I dina arbetsuppgifter ingår att erbjuda våra konsertgäster ett enklare barsortiment bestående av dryck, snacks samt smörgåsar innan och under paus på konserterna. Du ansvarar för din egen bar där du ser till att baren är påfylld och städad, du tar hand om våra gäster och förbereder inför pausen samt stänger baren och köket vid kvällens slut. Du arbetar både ensam och i team tillsammans med kollegor. Förutom ansvar för caféförsäljningen är du även med och leder ut publiken vid en eventuell utrymning tillsammans med ansvarig personal samt agerar snabbt vid nödsituationer.

Vår restaurangverksamhet är Svanen- och KRAV-märkt, och vi har ett stort engagemang för miljöfrågor vad gäller både mat och dryck. Vi värnar mycket om våra miljödiplomeringar, så det är viktigt att du delar vårt intresse för miljöarbete. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida.

Förutom klassiska konserter med Göteborgs Symfoniker förväntas du även arbeta vid uthyrningskonserter och konferenser. Arbetspassen är oftast förlagda på kvällar och helger, med undantag för konferenser som kan ligga på dagtid. Passen är vanligtvis 3-6 timmar långa, och du förväntas arbeta minst två pass per vecka. Vi följer kollektivavtalet enligt Teaterförbundet/Svensk Scenkonst.

Kvalifikationer

Du som söker har dokumenterad erfarenhet av service inom café- eller restaurangbranschen. Att kunna ta egna initiativ och ha en god samarbetsförmåga är viktigt då vårt största fokus är våra gäster. Det innebär att du som söker har ett bra bemötande och en god känsla för service. Vi har en stor mångfald i vår publik så du behöver kunna göra dig förstådd på svenska och vi ser gärna att du kan flera språk. Du behöver vara bekväm att agera i en eventuell nödsituation.

Om du är kunnig inom mat och dryck eller har erfarenhet av att arbeta med konferens är det meriterande.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Servispersonal till Konserthuset

Servitör/Servitris
Läs mer Aug 1
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Konserthuset har en À la carte-restaurang med plats för ca 50 gäster. Här serveras lunch på vardagar för orkestern, à la carte för konsertbesökare i samband med föreställning och vid tillfälle arrangeras större evenemang/konferenser och banketter i Götaplatsfoajén.

Vår restaurangverksamhet är Svanen- och KRAV-märkt, och vi har ett stort intresse för miljöfrågor vad gäller både mat och dryck. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida. Där kan du även läsa om vår orkester och Göteborgs Symfonikers verksamhet, som årligen lockar över 200 000 besökare. Arbetsplatsen ligger i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg.

Vi söker nu servispersonal som kan leda arbetet och ha ansvar för restaurangen tillsammans med vår restaurangansvarig.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där restaurangbesöket förgyller hela konstupplevelsen för gästen. Du jobbar med en hög standard på meny och ekologiska råvaror. Vi har ett större utbud viner och i anslutning till restaurangen en vinbar där vi säljer våra exklusiva viner och tilltugg. Du jobbar tillsammans som ett team med restaurangansvarig, kockarna och serviskollegor under kvällen.

Förutom a la carte servering för våra konsertgäster förväntas du även ta arbetspass på konferenser. Arbetspassen förläggs oftast kvällstid och helger med undantag konferenspass. Arbetspassen är normalt 5–8 timmar. Du förväntas jobba minst 2 pass i veckan.

För att söka behöver du:

Ha 2 års dokumenterad erfarenhet av restaurangbranschen.

Ha minst 1 års erfarenhet av en À la carte-restaurang.

Kunna jobba självständigt och ta initiativ.

Kunna tala flytande svenska och ha mycket goda kunskaper på engelska.

Har goda kunskaper om mat och vin.

Ha god samarbetsförmåga.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Kommunikatör publikutveckling

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 12
Göteborgs Symfoniker AB består av ca 170 anställda, varav 109 orkestermusiker och 12 korister, och är ett av Västra Götalandsregionens helägda dotterbolag. Göteborgs Symfoniker, Sveriges Nationalorkester, har som mål att positionera sig som en av världens främsta symfoniorkestrar. Till sitt förfogande har Göteborgs Symfoniker ett unikt hus, Göteborgs Konserthus, berömt för sin fina akustik och arkitektur.

Vi söker nu en kommunikatör med inriktning på publikutveckling till kommunikationsavdelningen.

ARBETSUPPGIFTER

Tjänsten är förlagd till marknadsavdelningen som har det övergripande uppdraget att marknadsföra konserter, öka försäljningen, stärka bolagets varumärken och öka tillgängligheten för en bred publik där Göteborgs Symfoniker och Konserthus tar en tydlig plats i nöjes- och kulturutbudet.

Kommunikatörstjänsten ingår i kommunikationsavdelningen, som är ett inhouse-team. Gruppen arbetar tätt och flexibelt med kampanjer och always on-kommunikation, till stor del digitalt, med utgångspunkt i en övergripande marknadskommunikationsplan.

Som kommunikatör med specialisering på publikutveckling är ditt särskilda uppdrag att söka upp och kommunicera med prioriterade målgrupper med fokus på att ”sänka trösklarna” till Göteborgs Symfonikers utbud och den klassiska musiken. Att nå en ny publik är en viktig del av arbetet liksom att skapa och bidra till kampanjer för att öka kundbasen och knyta kunder närmare oss.

En stor del av tjänsten innebär arbete med sociala media (organiskt och sponsrat) liksom contentproduktion. I tjänsten ingår också e-brevsproduktion, webb och analysarbete i vårt CRM-system. Internt kommunikationsstöd ingår också i arbetsuppgifterna.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är kreativ, analytisk och strategisk och brinner för att sprida kultur till fler människor, med fokus på klassisk musik. Du är relations- och säljdriven med digital kompetens, arbetar proaktivt och vill ständigt utveckla marknadskommunikationen med målet att få fler att ta del av det utbud som Göteborgs Symfoniker AB erbjuder.

Du har en relevant högskoleutbildning inom marknad och kommunikation, och minst tre års erfarenhet från en marknads-/inhouseavdelning/byrå. Du är van att arbeta självständigt och omvandla mål till konkret handling inom ramen för ditt uppdrag, i prestigelös samverkan med kollegerna i ditt team. Du är social och kommunikativ och har förmåga att skapa förståelse för ditt arbete och kan förankra det i organisationen och din omvärld. Du behöver vara strukturerad, kunna projektleda dig själv och trivas i stundtals högt tempo, med förmåga att göra prioriteringar.

Du ska ha god känsla för målgruppstänk, ha lätt för att skapa kontakter, vara utåtriktad, nytänkande och van att tala inför människor.

Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska. Du är van att skriva, bearbeta och anpassa texter självständigt med fingertoppskänsla för tonalitet och målgrupp. Du har öga för grafisk form och är van att producera/kanalanpassa innehåll för sociala medier (rörligt, bild, text) med utgångspunkt i en övergripande grafisk manual.

Du ska ha arbetat i Adobe Photoshop och filmredigeringsprogram som Adobe Premiere eller motsvarande. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i Meta Business Suite, nyhetsbrevsverktyg, samt CMS- och CRM-system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Google Analytics 4.

Det är meriterande att ha kontaktnät/erfarenhet från kultursektorn.

Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande miljö med ett utvecklande uppdrag där du bidrar till en positiv helhetsupplevelse av Göteborgs Symfoniker. Varmt välkommen med din ansökan!

ANSTÄLLNING

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med månadslön. Tillträde omgående, enligt överenskommelse. Placeringsort Göteborg.

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan senast 4 februari 2024.

KONTAKTUPPGIFTER

Frågor om tjänsten: Anna Strand, kommunikationschef, anna.strand@gso.se

Facklig företrädare Unionen: Kristian Karlstedt, ordförande, Kristian.Karlstedt@gso.se

Ansök nu