Göteborg: Head of Finance till Eliq // Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Head of Finance till Eliq // Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-20 // Varaktighet: Heltid

Är du redo att göra skillnad i resan mot nettonollutsläpp? Välkommen till Eliq, (https://eliq.com/) ett snabbväxande Climate Tech bolag som främjar energieffektiviteten i fastigheter runt om i Europa. Tillsammans gör vi det möjligt för miljontals konsumenter att förstå och minska sina energikostnader, ta kontroll över sin förbrukning och ta del av energiomställningen. Idag samarbetar vi med över 30 energiföretag, banker och teknikleverantörer genom vår Open Energy SaaS-plattform. Vår målsättning är att nå hundratals miljoner slutkunder under de kommande åren och göra en betydelsefull insats på resan mot nettonollutsläpp för vår planet. Tillsammans med Oddwork söker vi nu dig som vill vara en del av resan och vårt banbrytande scale up företag. Intresserad? Scrolla ner och läs mer!

En unik möjlighet väntar
Hos oss väntar en riktigt häftig resa på dig som är redo att driva och forma framtiden för vår ekonomifunktion och finansiella verksamhet. Som strategisk partner för vår verksamhet och VD, visar du vägen framåt för att stödja vår kommersiella inriktning och långsiktiga planering. Från FP&A och budgetering till kassaflödeshantering och kontinuerlig processförbättring, äger du ansvaret för hela den ekonomiska verksamheten och ser till att det löpande ekonomiarbetet rullar på, kontrolleras och utvecklas. Du kommer även att leda och utveckla ett mindre finansteam inklusive outsourcade redovisningsfunktioner på våra kontor i Sverige, Storbritannien och Litauen. På plats i Göteborg finns vår ekonomiassistent som stöttar upp i det dagliga arbetet samt vår Office Manager som du också har personalansvar för.

Det här tror vi att du har med dig:


- Flera års erfarenhet inom ekonomi och bevisad förmåga att hantera finansiell verksamhet och resultatdriven strategi för ekonomisk förvaltning

- Tidigare erfarenhet av tillväxtresa på ett SaaS-bolag/techbolag

- En analytisk förmåga, målmedveten approach och ett starkt fokus på kvalitet

- Ett inspirerande och kommunikativt ledarskap

- Erfarenhet av att arbeta med riskkapitalbolag är en fördel

Saknar du några av de angivna kraven? Forskning visar att kvinnor och personer från underrepresenterade grupper undviker att söka ett jobb om de inte uppfyller alla krav. På Eliq är vi medvetna om att mångfald i team leder till bättre resultat. Så även om din profil inte helt matchar de erfarenheter vi har listat, testa och sök ändå!

Är du den vi söker?
Skicka in din ansökan på engelska senast den 20 november. Vi ser fram emot att höra från dig!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Julia Harrysson, julia.harrysson@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-11-20

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomichef.

CFO to CheckWatt ????

Läs mer Aug 20
CheckWatt is a green and rapidly growing company in the environmental and energy sector. We are on an exciting growth journey and are now looking for a new team member to help shape the future of sustainable energy solutions.
Join us to shape Sweden's environmental future and make a global impact by driving innovation in virtual power plants. Our cutting-edge technology aggregates renewable energy resources like solar panels, wind installations, and battery storage systems, maximizing efficiency and sustainability. Be part of the movement that is transforming energy management and powering a greener world.
Your Contribution:
As our CFO you will be a key player, overseeing the company’s financial functions, ensuring accurate monthly reporting, lead and develop the finance department.You will also maintaining strong relationships with banks,driving budgeting, forecasting, and financial analysis.
You will also:
Be responsible for all aspects of financial reporting, accounting, and tax declarations.
Lead the finance department, ensuring compliance with policies and internal controls.
Manage liquidity planning and preparing the annual option program.
Lead the finance department, ensuring compliance with policies and internal controls.

We look beyond your resume, but we think you have:
Bachelor’s or Master’s degree in Finance, Economics, or Engineering with relevant experience in accounting and finance.
Strong business acumen with an entrepreneurial mindset.
Excellent skills in spreadsheet and presentation tools.
Fluent Swedish and English .

We are looking for someone who:
Has strong leadership qualities and collaboration skills.
Is result-oriented, communicative, and patient.
Enjoys structure and driving work forward with great personal responsibility.

We offer a dynamic and innovative work environment where you’ll have the opportunity to lead and shape our finance department, contributing to CheckWatt’s success. As a member of our management team, you’ll play a crucial role in driving the company’s future.You have the opportunity to work hybrid remote, and on Wednesdays, we meet at the office for fika and a chat. Our headquarters is in Stockholm, but your nearest office will be at the “best coast” here in Gothenburg .
Why CheckWatt?
At CheckWatt, we are committed to creating a stable, renewable energy system with unlimited access to affordable, clean electricity. By smartly managing flexible energy resources like batteries and virtual power plants, you will play a key role in achieving this vision. We value diversity, collaboration, and continuous learning, offering you the chance to grow in a dynamic industry driven by innovation and customer focus.
Join us at CheckWatt, where your efforts truly make a difference. Every day, you contribute to more efficient and sustainable energy use, impacting both Sweden and the world. Welcome to a green future where your contribution counts.Welcome to CheckWatt!– be a key player in shaping a sustainable future!
Interviews are happening on a rolling basis, so don't wait – apply today! If you have any questions about the role or the process, feel free to reach out to our Talent Acquisitionat Johanna.ottosson@checkwatt.se

Ansök nu

CFO till Talurit

Läs mer Okt 15
Nytt
Talurit är en internationell marknadsledare med lång erfarenhet att leverera system och utrustning för mekanisk splitsning av stållina. Bolaget grundades redan 1948 i samband med uppfinningen av vårt standardpresslås, och sedan dess har bolaget utvecklat sitt erbjudande och intagit positionen som det givna valet för sina kunder som tillverkar lyftredskap gjorda av stållina och kätting.

Sedan starten har produktutbudet breddats från kärnprodukterna presslås, pressverktyg och pressmaskiner till att nu även erbjuda kundspecifika helhetslösningar för stållinehantering samt automationslösningar. Produkterna säljs aktivt över hela världen, utöver dotterbolag i Tyskland, Storbritannien, Kina, USA och Singapore har Talurit ett nätverk med distributörer runt om i världen.

Idag har Talurit har en unik position på marknaden med egen design och produktutveckling, egen tillverkning, ett brett produktsortiment och hög kompetens inom området.

För nuvarande har bolaget ca 90 anställda, omsätter ca 300 MSEK och befinner sig en tillväxtfas.

Är du nyfiken på att arbeta i det familjära bolaget med stor entreprenörsanda? Vill du var med på en resa framåt som bara har börjat? Talurit är private equity ägda idag och i startgroparna för en stor tillväxtresa. På Talurit blir du en del av ett globalt team, som tillsammans ska bygga upp strategier för företaget. Vi ser att du har en stark vilja att lära dig om produkten och verksamheten. Här ges möjlighet att arbeta i en spännande roll med övergripande ekonomiansvar tillsammans med drivna kollegor. Låter detta intressant då ska du söka rollen som CFO på TALURIT AB.

Om rollen

I rollen som CFO på Talurit blir du en nyckelspelare för företagets tillväxtresa. Du kommer att utveckla och implementera företagets ekonomiska strategier och mål, samt att leda och effektivisera ekonomifunktionen. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med VD och stötta i strategiska frågor. I rollen blir du en del av den globala ledningsgruppen, så vi ser att du värdesätter samarbete högt. I ditt team på kontoret har du till din hjälp en redovisningsekonom, som sköter den dagliga redovisningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Övervaka och optimera företagets finansiella processer, inklusive kostnadsstyrning, kassaflöde och likviditetsplanering
• Driva strategiska projekt
• Analysera och rapportera företagets ekonomiska resultat och identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar
• Upprätthålla och förbättra interna kontroller och efterlevnad av ekonomiska riktlinjer och regler
• Samarbeta med ledningsgruppen och ge ekonomiskt beslutsstöd för att driva företagets tillväxt och lönsamhet
• Hantera relationer med externa revisorer, bankpartners och andra finansiella intressenter

Vem är det vi söker?

För att lyckas i denna roll bör du ha en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är proaktiv med ett starkt engagemang och du trivs i en föränderlig miljö där du har stor möjlighet att påverka. Du är en teamplayer som är trygg i dig själv, van vid att fatta beslut samt driva förändringar inom en organisation. Vidare besitter du starka analytiska färdigheter, strategiskt tankesätt och har bevisad förmåga att omsätta finansiella insikter till handlingsbara strategier.

Du trivs i en prestigelös kultur där man är behjälplig och orädd för att kavla upp ärmarna. Du är pedagogisk och lösningsorienterad och har lätt för att kommunicera över gränserna samt har ett stort intresse för verksamheten. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Vi ser det som meriterande med erfarenhet från en producerande miljö i en internationell kontext samt att du tidigare arbetat med förvärv och integration av nya verksamheter i en befintlig struktur.

Hur ansöker jag?

I den här rekryteringen samarbetar Talurit med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson tfn 0709-318769 och Linda Målberg tfn 0733- 80 77 88 eller Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Finance Manager för välrenommerad reklam- och innovationsbyrå

Läs mer Okt 15
Nytt
Är du redo att ta din karriär inom Finance till nästa nivå? Som Finance Manager för vår kund kommer du att vara en nyckelspelare i ledningen och utforma finansiella strategier för att driva tillväxt. Denna roll ger dig stora möjligheter att påverka viktiga beslut, implementera avgörande förändringar och ta en ledande roll för bolagets finansiella framtid.

Om rollen

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Strategisk partner: Arbeta med ledningen för att sätta mål och bidra med insikter

• Finansiellt ledarskap: Överse budgetar, prognoser och avvikelseanalyser

• Performance analys: Granska klient- och projektresultat, dela insikter med stakeholders

• Riskhantering: Identifiera risker och säkerställa starka finansiella kontroller

• Processförbättring: Optimera finansiella processer och rörelsekapital

• Teamledarskap: Inspirera och leda ett team av Finance Business Partners

• Rapportering: Leda den månatliga rapporteringen av finansiell performance

Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har en stark kommunikativ förmåga, där du på ett enkelt och tydligt sätt kan presentera komplex finansiell data för berörda intressenter samt applicera finansiella insikter i affärsområden och projekt. Det är också viktigt att du har ett strategiskt förhållningssätt där du låter den strategiska visionen förankras i beslutsfattande. Vidare kommer du vara en viktiga ledare i organisationen och du sätter exempel för att driva förändringar och främja en samverkande arbetsmiljö.

Troligtvis har du en universitetsutbildning inom relevant område och tidigare erfarenheter som CFO, controller eller liknande.

Om verksamheten

Vår kund är en reklam- och innovationsbyrå som samlar talanger inom marknadsföring, teknik, innehåll, strategi och kreativitet. De har en tro på att "upplevelse är allt" och hjälper sina kunder att erbjuda deras målgrupp rika och relevanta varumärkesupplevelser.

Din ansökan

Vid frågor kring rollen eller bolaget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Rosenqvist på 0760 02 69 40 eller jenny.rosenqvist@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomichef

Läs mer Sep 20
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet.



Om oss

Närhälsan utgör den offentligt drivna vårdvalsverksamheten inom Västra Götaland och är en betydande aktör inom primärvården med 106 vårdcentraler, 61 rehabmottagningar och 21 jourcentraler.

Finansieringen sker genom modeller för kundernas vårdval och med en omsättning på cirka 6,0 Mdr SEK är Närhälsan en av Västra Götalandsregionens största förvaltningar.

Ekonomiavdelningen i Närhälsan består av drygt 30 medarbetare fördelat på tre olika funktioner; redovisning, controlling samt lokal- och miljö. Tillsammans erbjuder vi chefer inom Närhälsan ett starkt kompetensstöd inom områdena ekonomi, lokaler och miljö. Våra fyra lokalkontor i Göteborg, Skövde, Vänersborg och Borås är strategiskt placerade för att stödja verksamheten på bästa sätt. Vi strävar efter att skapa en hållbar och effektiv ekonomisk grund för att möjliggöra högkvalitativ vård och service till våra patienter.

Om arbetet

Tjänsten är direkt underställd primärvårdsdirektören och ingår i Närhälsans förvaltningsledning. Ledningsgruppens medlemmar ska verka för en gemensam helhetssyn där hög kvalitet och resurseffektivitet är vägledande i både planering och genomförande av arbetsuppgifter. Som ekonomichef på Närhälsan ansvarar du tillsammans med avdelningens tre enhetschefer för utvecklingen av Närhälsans ekonomiprocesser. I ditt uppdrag ingår även att driva och utveckla verksamheten mot våra strategier och mål i enlighet med politiska och ekonomiska incitament. Tjänsten innebär att du har verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för medarbetare och chefer med varierade professioner.

Om dig

Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi, med mångårig och gedigen ledarerfarenhet från en stor organisation. Du är verksamhetsinriktad och har god analytisk och strategisk förmåga, vilket gör att du med tydlighet och god pedagogik kan argumentera och förklara ekonomiska samt affärsmässiga samband för olika intressenter. Det är meriterande om du har arbetat som chef inom en konkurrensutsatt och affärsdrivande verksamhet. Har du dessutom erfarenhet från hälso- och sjukvård och/eller offentlig verksamhet är det meriterande.

Du är en person som engagerar, motiverar och involverar för att driva verksamheten framåt. Du är kommunikativ, lyhörd och kan trivas lika bra på ledningsgruppsmöten som ute i verksamheten bland vårdpersonal. I ditt chefskap arbetar du i linje med Västra Götalandsregionens fyra chefskriterier vilka är Värdegrundsbaserat, Mål- och resultatorienterat, Kommunikativt och Utvecklingsorienterat chefskap. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.

Placeringsort för tjänsten kommer vara på Regionens Hus i Göteborg, Skövde, Borås eller Vänersborg.

Om rekryteringsprocessen

Urval sker löpande under ansökningstiden och vi planerar för intervjuer den 14 november och 18 november på Regionens Hus i Göteborg. Chefsrekrytering inom Närhälsan följer chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen och vi utgår från regionens fyra chefskriterier. Som en del av urvalsprocessen kommer även djupintervju och testning ske gentemot regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg den 27 november där du förväntas vara tillgänglig.

Vi ser fram emot din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Ekonomi och HR-chef till Texla

Läs mer Maj 7
Texla söker nu en dynamisk och engagerad Ekonomi och HR-chef som kan bli en del av vårt team. Vi letar efter dig som har en passion för siffror och människor, och som vill bidra till vår fortsatta framgång genom att säkerställa en effektiv hantering av företagets ekonomi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.
Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.
Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.
Direkt personalansvar för en Ekonomi- och HR-assistent.

Vi söker dig som:
Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.
Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.
Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.
Är redo att ta nästa steg i karriären.

Vad erbjuder vi?
En unik möjlighet att arbeta i en viktig roll hos Texla, där du kommer att spela en central roll i att forma företagets ekonomiska och personalmässiga framtid. Du får chansen att arbeta i en stöttande och uppmuntrande miljö där ditt arbete gör skillnad.
Är du den drivna och engagerade Ekonomi och HR-chef vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team!

Om Texla
Vi startade vår verksamhet i Sverige 1962 med en övertygelse om att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det blev rätt och idag har vår koncern 5 bolag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 90 M.
Vår svenska verksamhet finns i Göteborg. Vi förser den svenska fordonsindustrin med delar samtförser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter till säng- och inredningsindustrin.
Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB .

Speditör inom sjöexport // Göteborg

Expeditör, spedition
Läs mer Okt 14
Är du en speditör inom sjöexport som är redo för nästa steg i karriären?
Om tjänsten:Har du erfarenhet av sjöexport och vill ta nästa steg i din karriär inom logistik? Vi söker nu en speditör med cirka 2 -3 års erfarenhet som vill ansluta till vårt team. I rollen som Speditör kommer du att ansvara för att hantera exportflöden från våra kunder, med särskilt fokus på sjötransporter. Du kommer att arbeta nära våra kunder och leverantörer, och säkerställa att leveranser sker enligt plan med utomordentligt service.
Ditt arbete inkluderar allt från bokning och koordinering av transporter till att hantera dokumentation och tullhantering. Du är en viktig del i vår logistikkedja, och genom din noggrannhet och kundfokus ser du till att varje leverans sker smidigt från start till mål.
Vi söker dig som har:
Har cirka 2-3 års erfarenhet av arbete med sjöexport
Är van vid att arbeta med internationella kunder och hantera exportdokumentation
Har utmärkta kommunikationsfärdigheter och är flytande i svenska och engelska
Är lösningsorienterad, noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo
Har god systemvana och erfarenhet av att arbeta i transportbokningssystem
Brinner för god service till dina kunder
Svenska och engelska i tal och skrift

Varför arbeta hos oss?
Vi är en privatägd aktör med stark närvaro på flera marknader. Genom att använda våra omfattande erfarenheter och ett välutvecklat kontaktnät, kan vi erbjuda våra kunder skräddarsydda lösningar för deras transportbehov. Som en del av vårt team får du chansen att växa inom ett företag där varje medarbetare spelar en nyckelroll i vår framgång.
START: Enligt överenskommelse
PLATS:Centrala Göteborg
OMFATTNING: Heltid
KONTAKT:Senior Talent Manager, Mikaela Ehk mikaela.ehk@oddwork.se(för frågor om tjänsten ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Sales Development Representative till Wireflow // Göteborg

Account manager
Läs mer Okt 8
Har du en passion för företagsutveckling och en talang för att generera kvalificerade leads genom digitala och traditionella kanaler? Värdesätter du att bygga långsiktiga kundrelationer och är redo att hitta nya vägar till säljmålet? Kom och väx tillsammans med oss på Wireflow!
Om rollen
Till denna roll söker vi en nyfiken SDR med fokus på prospektering och att identifiera nya potentiella kunder. Här blir din främsta uppgift att skapa leads genom kalla samtal, e-post, digitala verktyg och deltagande på mässor. Som ansiktet utåt för vårt varumärke kommer du presentera Wireflow och våra produkter för nya prospekts, identifiera deras behov och föreslå skräddarsydda lösningar innan du lämnar över till din säljarkollega. CRM-systemet blir en central del av ditt arbete, där du effektivt kan följa upp och optimera försäljningsprocessen. Även om du får friheten att ta dig an dina uppgifter självständigt, finns självklart vårt kompetenta team på plats på kontoret som gärna delar med sig av, och lär sig av varandras erfarenheter.
Om dig:
Tidigare erfarenhet av liknande säljroll med fokus på prospektering och leadsgenerering
Vana att arbeta med CRM-system och att utveckla försäljningsprocesser och metodik som ökar försäljning
Ett tekniskt intresse och ett starkt kundfokus
Stark kommunikativ förmåga i både svenska och engelska
Erfarenhet av att presentera och pitcha lösningar för kund
Är organiserad, nyfiken och älskar att arbeta mot tydliga mål
Är ihärdig och tålmodig och inte rädd för att utmanas

Det här får du:
Möjligheter att växa och på sikt axla hela kundkontot
En utvecklande roll i ett högteknologiskt företag där vi värdesätter samarbete och att ha roligt tillsammans
Ett kompetent och positivt gäng på 10 personer som inte tvekar för att tänja på gränser och tänka utanför boxen
Nya fräscha kontorslokaler i Krokslätts fabriker
Spännande arbetsuppgifter och kundsamarbeten med bolag som Tesla, Nasa, Volvo och Cleanergy
Kollektivavtal

Om oss: Året var 2011 när fyra ingenjörer i Göteborg beslutade sig för att starta bolaget de önskade att de själva jobbade på. Deras vision? Att bygga ett företag som skulle förstärka kraften i NI-ekosystemet. Detta genom att erbjuda konsulttjänster, avancerade lösningar och komplettera det utbud av hårdvara och mjukvara som redan fanns på marknaden med egenutvecklade produkter. Idag har Wireflow vuxit till att bli ett av de ledande i Europa inom sin nisch. Tillsammans utvecklar och tillverkar vi både hårdvara och mjukvara för test-och mätsystem, designade för att integreras med NI-teknologier. Våra specialområden är bland annat kretskortstestning och batteriteknologi. Vill du vara med och skriva nästa kapitel på vår framgångssaga? Välkommen till en platt organisation och ett öppet klimat som främjar personlig såväl som professionell utveckling.
START: Enligt överenskommelse PLATS: MölndalOMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Tester/QA till Sejfa // Göteborg

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Okt 4
Är du en tech-savvy nytänkare med intresse för utveckling av digitala produkter? Är du redo att ta ditt tekniska kunnande och driv till nästa nivå? Supersejf AB, som drivits fram av innovationsbolaget Lfant har tillsammans med en rad externa partners och ägarbolag inom Länsförsäkringar tagittagit fram en ny digital satsning - framtidens försäkringstjänst Sejfa.Nu behöver vi din expertis inom testning för att ta våra digitala lösningar till nästa nivå. Är du den vi söker?
Om rollen
I denna flexibla och självständiga roll vill vi att du designar, utvecklar och genomför manuella och automatiserade tester för våra digitala tjänster bestående av både webb, backoffice och kund-app (iOS & Android). Vi vill att du med din förståelse för samspelet mellan frontend och backend, leder utvecklingen av regressionstester, identifierar buggar och ser till att tester genomförs inför varje ny release som sker på veckobasis. I tätt samarbete med utvecklare, produktchefer och användare, spelar du en avgörande roll för att säkra en stabil upplevelse – samtidigt som du får stor frihet att påverka både produktens framtid och teamets arbetssätt.
Vi söker dig som har...
Förståelse för samspelet mellan webb och app, samt erfarenhet av automatiserade tester.
Minst 2 års erfarenhet av produktutveckling och testning med en god förståelse för ett agilt arbetssätt.
Ett stort intresse av och kunskap inom utveckling och programmering inom fullstack webbutvecklingsteknologier.
En strukturerad och självgående approach och ett flexibelt arbetssätt som trivs bäst i det dynamiska start up-livet.
Förmågan att effektivt dela med dig av kunskap och förslag på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt.
Flytande tal och skrift i både svenska och engelska.
Erfarenhet av bank-, finans-, eller försäkringsverksamhet är meriterande.

Varför Sejfa?
Tillsammans med våra partners, ägare och moderbolag är vi en organisation med skarp kunskap och dörren till framtidens innovation och utveckling inom försäkring och bank. Just detta är en av USP:arna i vår setup – att kunna driva strax ’utanför’ med mindre legacy, men med Länsförsäkringars många styrkor i ryggen. Vi vill att våra kunder ska möta dagen med en känsla av smarthet, enkelhet och trygghet, och med samma prestigelösa oräddhet vill vi att du kliver in i vår kreativa miljö när löven börjar falla. Är du redo? Klart du är redo!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten ej ansökningar) Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Tester/QA till Sejfa // Göteborg

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Okt 4
Är du en tech-savvy nytänkare med intresse för utveckling av digitala produkter? Är du redo att ta ditt tekniska kunnande och driv till nästa nivå? Supersejf AB, som drivits fram av innovationsbolaget Lfant har tillsammans med en rad externa partners och ägarbolag inom Länsförsäkringar tagitfram en ny digital satsning - framtidens försäkringstjänst Sejfa.Nu behöver vi din expertis inom testning för att ta våra digitala lösningar till nästa nivå. Är du den vi söker?
Om rollen
I denna flexibla och självständiga roll vill vi att du designar, utvecklar och genomför manuella och automatiserade tester för våra digitala tjänster bestående av både webb, backoffice och kund-app (iOS & Android). Vi vill att du med din förståelse för samspelet mellan frontend och backend, leder utvecklingen av regressionstester, identifierar buggar och ser till att tester genomförs inför varje ny release som sker på veckobasis. I tätt samarbete med utvecklare, produktchefer och användare, spelar du en avgörande roll för att säkra en stabil upplevelse – samtidigt som du får stor frihet att påverka både produktens framtid och teamets arbetssätt.
Vi söker dig som har...
Förståelse för samspelet mellan webb och app, samt erfarenhet av automatiserade tester.
Minst 2 års erfarenhet av produktutveckling och testning med en god förståelse för ett agilt arbetssätt.
Ett stort intresse av och kunskap inom utveckling och programmering inom fullstack webbutvecklingsteknologier.
En strukturerad och självgående approach och ett flexibelt arbetssätt som trivs bäst i det dynamiska start up-livet.
Förmågan att effektivt dela med dig av kunskap och förslag på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt.
Flytande tal och skrift i både svenska och engelska.
Erfarenhet av bank-, finans-, eller försäkringsverksamhet är meriterande.

Varför Sejfa?
Tillsammans med våra partners, ägare och moderbolag är vi en organisation med skarp kunskap och dörren till framtidens innovation och utveckling inom försäkring och bank. Just detta är en av USP:arna i vår setup – att kunna driva strax ’utanför’ med mindre legacy, men med Länsförsäkringars många styrkor i ryggen. Vi vill att våra kunder ska möta dagen med en känsla av smarthet, enkelhet och trygghet, och med samma prestigelösa oräddhet vill vi att du kliver in i vår kreativa miljö när löven börjar falla. Är du redo? Klart du är redo!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten ej ansökningar) Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Tester/QA till Sejfa // Göteborg

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Okt 3
Är du en tech-savvy nytänkare med intresse för utveckling av digitala produkter? Är du redo att ta ditt tekniska kunnande och driv till nästa nivå? Supersejf AB, som drivits fram av innovationsbolaget Lfant har tillsammans med en rad externa partners och ägarbolag inom Länsförsäkringar tagit fram en ny digital satsning - framtidens försäkringslösning Sejfa. Nu behöver vi din expertis inom testning för att ta våra digitala lösningar till nästa nivå. Är du den vi söker?
Om rollen
I denna flexibla och självständiga roll vill vi att du designar, utvecklar och genomför manuella och automatiserade tester för våra digitala tjänster bestående av både webb, backoffice och kund-app (iOS & Android). Vi vill att du med din förståelse för samspelet mellan frontend och backend, leder utvecklingen av regressionstester, identifierar buggar och ser till att tester genomförs inför varje ny release som sker på veckobasis. I tätt samarbete med utvecklare, produktchefer och användare, spelar du en avgörande roll för att säkra en stabil upplevelse – samtidigt som du får stor frihet att påverka både produktens framtid och teamets arbetssätt.
Vi söker dig som har...
Förståelse för samspelet mellan webb och app, samt erfarenhet av automatiserade tester.
Minst 2 års erfarenhet av produktutveckling och testning med en god förståelse för ett agilt arbetssätt.
Ett stort intresse av och kunskap inom utveckling och programmering inom fullstack webbutvecklingsteknologier.
En strukturerad och självgående approach och ett flexibelt arbetssätt som trivs bäst i det dynamiska start up-livet.
Förmågan att effektivt dela med dig av kunskap och förslag på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt.
Flytande tal och skrift i både svenska och engelska.
Erfarenhet av bank-, finans-, eller försäkringsverksamhet är meriterande.

Varför Sejfa?
Tillsammans med våra partners, ägare och moderbolag är vi en organisation med skarp kunskap och dörren till framtidens innovation och utveckling inom försäkring och bank. Just detta är en av USP:arna i vår setup – att kunna driva strax ’utanför’ med mindre legacy, men med Länsförsäkringars många styrkor i ryggen. Vi vill att våra kunder ska möta dagen med en känsla av smarthet, enkelhet och trygghet, och med samma prestigelösa oräddhet vill vi att du kliver in i vår kreativa miljö när löven börjar falla. Är du redo? Klart du är redo!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten ej ansökningar) Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Customer Support till Saltwell // Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 27
Vill du få utlopp för din vassa problemlösningsförmåga samtidigt som du bidrar till att göra livsmedelsindustrin mer hälsosam? Är du en social team player som trivs bäst i händelsernas centrum? Då kan vi ha rollen för dig! Om uppdraget: Välkommen till ett starkt team där allas vår passion och drivkraft stavas salt. Vi erbjuder våra kunder ett naturligt salt med hela 35 % mindre natrium. Alltså salt med mindre salt i sig – men som fortfarande smakar 100 % salt. I en tid då överkonsumtion av natrium är ett hälsoproblem, utgör vi en möjlighet för livsmedelsindustrin att erbjuda sina kunder mer hälsosamma alternativ. Vår ambition är att fortsätta växa över världen och sprida filosofin om Saltwell – och för att lyckas behöver vi dig! Som vår nya kollega och Customer Support kommer du att:
Agera global säljsupport och point of contact för våra kunder genom hela orderflödet – från inkommande order via mail till leverans
Dokumentera och handlägga kundärenden i vårt affärssystem SAP Business One
Samarbeta nära vår logiskkoordinator och våra säljare för att bekräfta lagerstatus och kommande ordrar
Proaktivt identifiera och lösa eventuella problem som våra kunder kan stöta på, så som hinder i leveranser och spårning av beställningar
Skicka ut varuprover till nya och befintliga kunder och hjälpa dem med dokumentation såsom tekniskt datablad och analyscertifikat

Vi söker dig som… … är strukturerad och trivs med stort eget ansvar. Din tidigare erfarenhet av kundservice har gett dig både tålamod och en god systemvana (allra helst av systemet SAP Business One). Du är lösningsorienterad och proaktiv med ett öga för detaljer. Sist men inte minst talar och skriver du flytande på svenska och engelska.
Om oss: Saltwell ingår i Salinity Group, experter på salt sedan 1830. Som oberoende saltleverantör levererar vi rätt salt, på rätt plats och vid rätt tidpunkt – allt utifrån våra kunders behov. Och som familjeföretag i fjärde generationen bygger vi på en tradition av stabilitet, hållbarhet och innovation. Vårt uppdrag är att med salt skapa en bättre tillvaro för många och en framtid för andra.
Är du vår nya kollega?På vårt kontor i Göteborg blir du en del av ett socialt och sammansvetsat team som även gillar att hänga tillsammans utanför kontoret – som när vi svettas i CrossFitboxen eller hittar zen i yogasalen. Vi erbjuder dig även ett generöst friskvårdsbidrag, kollektivavtal och 30 dagars semester. Låter årliga julfester och lyxfrukost på fredagsmötet som något som skulle falla dig i smaken? Perfekt! Vi ser fram emot din ansökan.

START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid, 08.00–16.30 LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu