Göteborg: Projektledare Anläggning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare Anläggning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-27 // Varaktighet: Heltid

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs Stad står inför många spännande utmaningar beträffande stadens och stadsrummens utveckling. Vi söker dig som vill bidra till ett hållbart samhälle för allt fler göteborgare!

Vår enhet Anläggning arbetar med att underhålla, bygga och anlägga torg, gator, hållplatser, gång- och cykelbanor, VA-arbeten, parker och övriga utemiljöer för Göteborgs Stad. På enheten där du kommer att arbeta är vi närmare 25 anställda. Vi är kommunens utförare i egen regi när det gäller bygg och anläggning i gatu- och parkmiljö.

Som projektledare ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av olika anläggningsprojekt. Projekten rör i
huvudsak mark-, väg-, och ledningsarbeten. På uppdrag av enhetschef kommer du att leda och fördela det operativa arbetet och utveckla gruppens verksamhet och organisation. Detta sker i samverkan med medarbetare, chefer inom förvaltningen och kunder.

Du kommer ha budgetansvar för projekten vilket innebär att du kommer arbeta med bland annat ekonomisk uppföljning och prognoser. Du kommer även att bistå enhetschef i framtagande av strategier och utveckling av enhetens verksamhet.

Som anställd i Göteborgs Stad är det viktigt att du är och uppträder som representant för arbetsgivaren, att du tillämpar lagar och förordningar, använder intern och extern kommunikation som verktyg för att få verksamheten att fungera effektivt samt leder och styr verksamheten med fokus på dem verksamheten är till för.

I dina uppgifter ingår också att hålla dig uppdaterad om relevanta regelverk och styrande dokument som styr verksamheten samt ansvara för att dessa efterlevs. Du kommer ha många kontaktytor och kontinuerligt samarbete med
olika samverkanspartners. Du arbetar direkt mot beställare inom Göteborgs Stad med både konstruktionslösningar och kostnadsberäkning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet av projekt och anläggningsverksamhet i ledande befattning, exempelvis som platschef. Du har relevant akademisk och/eller yrkesutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms som likvärdig. Högskoleutbildning är meriterande.

Vi ser att du har erfarenhet av att leda personal och har en god ledarskapsförmåga. Detta innefattar bland annat att du är
lyhörd, ansvarsfull, arbetar mål- och resultatinriktat och har en god kommunikationsförmåga.

Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta administrativt och ha goda kunskaper i Office-paketet. Körkort B är ett krav för tjänsten.

I din ansökan vill vi att du punktar upp din utbildningsbakgrund och erfarenhet från tidigare jobb i ditt CV. Vi vill även att du beskriver vad du tycker är viktigt i ett ledarskap.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Platschef, anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Platschef, anläggning.

Regionchef Syd till Svevia

Läs mer Feb 3
Regionchef Syd till Svevia – Led en strategiskt viktig region inom infrastruktur
Svevia är en av Sveriges ledande aktörer inom drift, underhåll och anläggning av vägar och infrastruktur. Vi söker nu en erfaren och affärsorienterad Regionchef Syd som vill ta ett helhetsansvar för att leda och utveckla vår verksamhet i en av våra mest dynamiska regioner. Det här är en nyckelroll med stora möjligheter att påverka Svevias framgång och framtid.  Vill du dela väg med oss? Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

Ditt uppdrag
Som Regionchef för Region Syd har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla verksamheten, med fokus på att säkerställa lönsamhet, stärka affären och skapa en trygg och engagerande arbetsmiljö för cirka 200 medarbetare. Regionen är uppdelad i fyra arbetschefsområden med verksamhet i Göteborg, Malmö och Linköping, och rollen kräver ett nära samarbete med arbetscheferna. Du leder regionens ledningsgrupp, har personalansvar för fyra arbetschefer och rapporterar direkt till divisionschefen. Du tillhör även divisions ledningsgrupp och är en viktig part i att fortsätta utveckla hela Svevias anläggningsaffär till Sveriges bästa anläggningsverksamhet. I din roll ansvarar du för att driva regionens strategiska arbete, utveckla och implementera affärsstrategier, samt stärka Svevias position på marknaden genom att identifiera och etablera nya affärsområden. Du säkerställer också att arbetet bedrivs med högsta fokus på arbetsmiljö, säkerhet och värderingsstyrt ledarskap. Rollen innebär resor inom regionen samt deltagande i möten och samarbeten på divisionsnivå i Stockholm.

Målsättningen med ditt uppdrag som en del av divisionens strategi: Utveckla regionen genom att skapa och säkerställa lönsamhet
Vrida om affären och ta oss in på nya marknader
Etablera och utöka arbetschefsområden i andra geografier
Fortsätta utveckla samarbetet inom divisionen och mellan Svevias olika affärsområden
Bidra till en stabil tillväxtresa på sikt
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en inspirerande och trygg ledare med en genuin förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare. Du har ett affärsorienterat förhållningssätt och drivs av att bygga framgångsrika team som når sina mål tillsammans.
Svevias värdeord – engagemang, samarbete och ansvar – är centrala för dig, både i ditt ledarskap och i ditt dagliga arbete. Vi värdesätter ledarskap som präglas av tydlighet, kommunikation och ett starkt fokus på att skapa en arbetskultur där alla trivs och bidrar. För att lyckas i rollen tror vi att du ser kommunikation som ett nyckelverktyg för att bygga och utveckla din organisation. Du leder genom värderingar och är en förebild för det samarbete och ansvarstagande som Svevia står för. Hos oss kommer du få möjlighet att ta fram det bästa hos dina medarbetare och bidra till en gemensam framgång.

För att vara framgångsrik i rollen som Regionchef hos oss ser vi det som krav att du har: Teknisk högskoleutbildning eller har skaffat dig likvärdig kompetens på annat sätt
Branscherfarenhet och ansvarig för anläggningsverksamhet
Tidigare erfarenhet som arbetschef eller motsvarande befattning
Är vass inom ekonomi och affärsmannaskap
Kommunikativt och värderingsstyrt ledarskap
God datavana
Flytande svenska och engelska tal och skrift
B-körkort och möjlighet att resa inom regionen

En del av något större
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat.Det är så vi får stad och land att fungera. Besök vår hemsida för mer information: Svevia - Specialister på vägar och infrastruktur

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Ira Isaksson på 070-485 75 59 eller via e-post: ira@isakssonrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan via Isakssons hemsida: www.isakssonrekrytering.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Intervjuer sker löpande, och vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll inför en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg, infrastruktur, förnybar energi och teknik. För mer information, besök vår hemsida www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Platschef

Läs mer Feb 5
Är du vår nya platschef och vill vara med och utveckla Peab Grundläggning i väst?
Vi är ett gott gäng där alla tar ansvar och arbetar för att bidra till en bra arbetsmiljö och goda resultat.
Som ledare hos oss på Peab så förväntas att du är en förebild och arbetar i enlighet med vår värdegrund JUPP:en – som står för jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig. Du har en viktig roll att leda både ditt team och dina projekt till goda resultat. Våra ledare ska ha en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som är tydligt, närvarande och entusiasmerande. 
 
Om tjänsten 
 
I rollen som platschef leder du ett yrkeskunnigt team av tjänstemän och yrkesarbetare i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att leda, prioritera och genomföra projekten från början till slut, i samråd med dina kollegor på plats. För att lyckas har du ett tätt samarbete med övriga i platsorganisationen och tillsammans skapar ni effektivitet, god lönsamhet och kundnöjdhet. Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt och kan ibland vara utanför närområdet varför du måste kunna resa och övernatta på annan ort i veckorna, oftast måndag till torsdag. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.  
 
?Vidare kommer dina arbetsuppgifter som platschef även att innebära: 
 
Ansvar för att leda och fördela arbetsuppgifter i tilldelat projekt både för egen personal och underentreprenörer. 
Huvudansvar för ekonomi och att projektet rullar enligt tidplan. 
Hantera budget, prognoser, resurser samt övrig administration i projektet. 
Kvalitet-,?miljö-, arbetsmiljö- samt och säkerhetsansvar inom projektet. 
Att uppnå god kundnöjdhet, samt bevara och utveckla långsiktiga kundrelationer. 
Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn med god lönsamhet. 
Hålla arbetsplatsmöten och delta i byggmöten. 

 
Är du rätt för rollen som platschef? 
 
Vi söker dig som har eftergymnasial teknisk utbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarade erfarenhet. Vidare har du minst?3–5 års?erfarenhet av arbete som platschef?där du arbetat med grundläggningsarbeten och/eller anläggningsarbeten. Vi tror också att du arbetat med byggjuridik och ekonomi innefattande prognoser samt är bekväm i rollen som förhandlare med beställarens representant.  Du har förmåga att hitta lösningar, både i ett initialt skede och löpande under projekten. Du måste vara bekväm med att axla ledarskapet i din grupp och drivas av att hela tiden utveckla din personal. 
Det är också ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt innehar körkort B och har tillgång till bil. 
Tillsättning sker enligt överenskommelse.? 
 
Kontakt? 
 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta projektchef Johan Hjortbrink, johan.hjortbrink@peab.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner, Louise Wassberg,  louise.wassberg@peab.se 

 
Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. 
Peab Grundläggning AB - ett dotterbolag i Peabkoncernen - är ett av Sveriges största företag inom spontning, pålning, borrning och grundförstärkning. Grundläggning är ett viktigt och många gånger tekniskt komplicerat arbete som innebär allt från geotekniska lösningar till professionellt genomförda entreprenaduppdrag. Inom Peabkoncernen lägger vi grunden för hus, broar, hamnar och spår samt engagerar oss i hela produktionskedjan. Peab Grundläggning är ledande inom sitt område och du erbjuds en utmanande och varierande tjänst i en växande verksamhet.

Ansök nu

Vi söker en driven platschef inom anläggning

Läs mer Jan 7
Vill du leda framtidens projekt inom vatten och avlopp och vara en del av en branschledande organisation? Pollex söker en engagerad och självgående platschef till Göteborgsområdet!
 
Om rollen som platschef
Som platschef på Pollex kommer du att ha det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp projekt inom vatten- och avloppsrenovering. Du säkerställer att projekten genomförs enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav. Rollen innebär nära kontakt med arbetsledare, yrkesarbetare och kunder, samt ansvar för kalkylering, anbudsarbete och projektens dagliga drift. Det här är en hands-on-roll där du kommer vara ute på plats tillsammans med ditt team. Du kommer att leda flera projekt parallellt, vilket ställer krav på struktur, självständighet och problemlösningsförmåga.
 
Vi söker dig som har
Minst 5 års erfarenhet inom anläggningsbranschen och minst 2 år i en ledande roll (arbetsledare eller platschef).
Goda kunskaper i AMA, entreprenadjuridik och erfarenhet av att hantera projektbudgetar, ÄTA-hantering och fakturering.
Erfarenhet av arbete med rör och rördelar. 
B-körkort
Vana vid system som Next, Medius, Lime och Excel är meriterande.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
 
Personliga egenskaper
Vi söker en lösningsorienterad, prestigelös och positiv person som har en naturlig förmåga att leda och inspirera sitt team. Du är flexibel, en skicklig kommunikatör och har förmågan att hantera flera projekt samtidigt. Rollen passar dig som är nyfiken och öppen för utveckling, med en vilja att bidra till Pollex fortsatta framgång.
 Vi erbjuder
Konkurrenskraftig lön
Förmånsbil, friskvårdsbidrag, privat sjukvårdsförsäkring och hälsoundersökning.
Semester: 30 dagar per år.
Flexibla arbetstider: Anpassade efter projektens behov.
Möjlighet att växa inom en stabil och framåtsträvande organisation.
 
Placering och arbetstider
Tjänsten är baserad i Göteborg med huvuddelen av arbetstiden ute på projektplatserna. Arbetstider: Måndag–torsdag 06.30–16.00, fredag 06.30–13.00.
 
Ansök idag!
Vi söker en platschef som kan börja omgående. Om du bor i Göteborg med omnejd och har erfarenheten och drivkraften vi söker, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Fyrstads Elpartner söker Platschef till Göteborg

Läs mer Feb 6
Om företaget
Fyrstads Elpartner grundades hösten 2020 med en tydlig vision: att bli det självklara valet inom elentreprenader. Med Fyrstadskoncernens långvariga erfarenhet i ryggen – över 40 år i branschen – är vi ett entreprenadföretag i konstant utveckling. Vi kombinerar gedigen erfarenhet med ett modernt arbetssätt och siktar mot att vara bransch ledande inom hållbara och gröna energilösningar.

På vårt kontor i Göteborg arbetar idag cirka 15 medarbetare, bland annat projektledare, kalkylatorer och elektriker. Genom åren har vi hjälpt byggföretag, bostadsrättsföreningar, industrier och kommunala verksamheter med allt från små till storskaliga projekt, både på Västkusten och i andra delar av Sverige. Nu står vi även redo att etablera en mindre serviceorganisation som kompletterar våra entreprenad projekt. Vår verksamhet drivs av samhällsnytta, och vi ser ett stort värde i att bygga långsiktigt och hållbart. Med en ambitiös tillväxtplan siktar vi på att dubblera verksamheten inom de närmaste åren.

Fyrstads Elpartner ingår i Fyrstadsgruppen, som grundades 1980 och idag har cirka 100 medarbetare inom projektering, installation, service, administration och marknadsföring. Vår verksamhet är ISO-certifierad, och vi arbetar efter väl etablerade rutiner som säkerställer kvalitet och effektivitet. I Göteborg sitter vi i moderna lokaler och ser fram emot att välkomna dig till vårt team.

Besök oss gärna på www.fyrstadselpartner.se för att lära dig mer om oss!

Tjänstebeskrivning
Brinner du för ledarskap och att utveckla team mot gemensamma mål? Har du erfarenhet av försäljning, projektledning och att bygga långsiktiga relationer? Då kan du vara den vi söker!

Som Platschef på Fyrstads Elpartner får du ett helhetsansvar för vår verksamhet i Göteborg. Du kommer att leda, driva och utveckla försäljning, strategier och ditt team för att nå fortsatt framgång. Rollen innebär ansvar för den dagliga verksamheten med fokus på att nå finansiella mål och bedriva en kostnadseffektiv verksamhet. En central del av ditt arbete blir att leda, engagera och motivera dina medarbetare utifrån Fyrstads värdegrund: trygghet, samarbete och utveckling. Du kommer också att ha en viktig roll i att bygga upp vår serviceorganisation, vilket ger dig en unik möjlighet att påverka och forma verksamheten framåt.

Som Platschef har du tillgång till flera stödfunktioner på vårt huvudkontor, som ekonomi, administration och marknadsföring. Detta ger dig och ditt team möjligheten att fokusera fullt ut på våra projekt och vår affärsutveckling.
Rollen rapporterar direkt till vår VD.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av Platschefsrollen eller liknande och som har ett brett kontaktnät i branschen.
Vi ser att du har:

• Teknisk gymnasieutbildning med inriktning mot el.
• Dokumenterad erfarenhet av budgetansvar och en kundnära roll.
• Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom installations- och/eller byggsektorn.

Som person är du strukturerad, metodisk och har ett långsiktigt fokus på affärsutveckling. Du trivs med att bygga starka team och ser dina medarbetare som nyckeln till framgång. Det är viktigt att du har ett starkt socialt samspel med både kollegor, kunder och beställare. Vi värdesätter egenskaper som prestigelöshet, kommunikationsförmåga, ödmjukhet och engagemang.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du ett stimulerande arbete med varierande uppgifter i en dynamisk miljö. Vi är ett framgångsrikt företag med en stark orderbok för 2025. Vår familjära kultur präglas av korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. Vi satsar på våra medarbetares långsiktiga utveckling och erbjuder en arbetsplats med sunda värderingar, där trygghet, samarbete och utveckling alltid står i fokus.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Nearyou:s hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 14 februari 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan.

Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går.

Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Ansök nu

Platschef inom asfaltsbeläggningar till Svevia i Göteborg

Läs mer Dec 6
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschefer till division Industri och vår beläggningsverksamhet i Göteborg. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.
Ditt uppdrag som platschef
Inom arbetschefsområdet Utläggning Väst utför vi alla typer av beläggningsarbeten och kunderna är många. Vår huvudsakliga affär är asfalt och beläggning av vägar. Det går bra för oss och målsättningen framåt är att fortsätta växa lönsamt. Vi har ett antal större projekt i orderstocken och fler på väg in, och har nu därför behov av att stärka organisationen med ytterligare en Platschef.
I rollen som Platschef får du ansvar och leder beläggningsrelaterade projekt. Du leder affären från start till mål och har ansvar för bland annat ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor i dina projekt. För att nå framgång i ditt arbete har du även fokus på kundkontakter samt deltagande i anbuds- och offertlämning. I alla möten är du en ambassadör för Svevia.
Vi utför i huvudsak beläggningsarbeten i Göteborg mellan Falkenberg och Strömstad med omnejd. Du utgår från hemmet och kan därför geografiskt bo i Göteborg, Borås, Ulricehamn, Varberg och Falkenberg. En del av arbetet utförs på obekväm arbetstid.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som platschef söker vi dig med minst 3–5 års erfarenhet av att leda beläggningsrelaterade projekt. Vidare tror vi att för att både lyckas och trivas i rollen som Platschef behöver du ha ett lösningsorienterat förhållningssätt och kunna hantera många frågor och uppgifter parallellt. Du behöver samtidigt ha förmåga att arbetat strukturerat då en viktig del i rollen är kontraktsadministration och ekonomisk uppföljning i projekten. B-körkort är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med en provanställning på 6 månader om en prövoperiod bedöms nödvändigt.

En del av något störreSvevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige.
Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg.
Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett.

Varför Svevia?Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.
Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och informationDu ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 10/2. Urval löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Under julhelgerna kommer svarsfrekvensen att sakta av, och återupptas efteråt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Claes-Göran Stenberg på 070-5700503. För frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på oskar.knaust@svevia.se
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sommarvikariat inom boendestöd - sydvästra Göteborg

Stödassistent
Läs mer Jan 29
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker sommarvikarier till våra tre boendestödsenheter i Sydväst!

I tjänsten som boendestödjare kommer du att ge stöd, service och omvårdnad till vuxna med psykiska, intellektuella och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Stödet ges inom alla livsområden och sker oftast i den enskildes hem. Uppdraget syftar till att motivera och stärka varje persons egna resurser. Stödet utgår från genomförandeplaner som är gjorda tillsammans med brukarna.

I arbetet ingår att tillsammans med våra brukare bistå i alla sysslor som utförs i ett hem, myndighetskontakter samt att lotsa och visa arenor i närmiljön och stödja brukaren för en meningsfull fritid eller sysselsättning. I det dagliga arbetet ingår samarbete med kollegor inom enheten och med viktiga kontakter utanför hemmet, samt social dokumentation, och delegerande sjukvårdsinsatser. I arbetet kommer du att få stöd via metodhandledare och teamträffar.

Tjänsterna är på dagtid, dagtid kväll och vissa på helg.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du är utbildad eller har en pågående utbildning till stödassistent, stödpedagog, undersköterska, socionom, psykolog eller liknande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom funktionsstöd samt om du har körkort B.
Har du även erfarenhet av någon av följande metoder: AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande), Motiverande samtal, eller ESL (Ett självständigt liv) och Tydliggörande pedagogik så är detta till din fördel.

För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person)
Använd inte e-tjänsten om du har skyddad identitet utan använd då lämplig blankett i stället.
https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/utdrag

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Två lärare i matematik sökes till Burgårdens gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Feb 5
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten, och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola. Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

Vi söker nu två lärare i matematik till Burgårdens gymnasium. Du kommer undervisa och arbeta med elevgrupper som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete eller högskoleutbildning. Din roll, utöver att undervisa, är att också stötta eleverna som mentor genom att ha kunskap om deras behov, följa deras studier och vara delaktig i målet att de skall nå gymnasieexamen. Som mentor bygger du relation med elev och har kontakt med vårdnadshavare.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas och nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan och i sin yrkesutövning.
Du kommer också ingå i en lärgrupp med fokus på utveckling samt ett ämneslag med mycket erfarna och kompetenta lärare i matematik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är behörig lärare och har lärarlegitimation i matematik på gymnasienivå. Tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare på grundskola eller gymnasiet samt behörighet och legitimation i ytterligare något ämne är meriterande.

För att lyckas i rollen som lärare på Burgården bidrar du till andras lärande och du skapar goda förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du brinner för att hjälpa elever att strukturera sitt arbete och utveckla sin potential. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar. Du är också duktig på att differentiera din undervisning för att eleven ska nå sina mål. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och är bra på att bygga goda relationer med eleverna.

Som medarbetare är du flexibel och självgående, men trivs också med att jobba i team med övriga kollegor. På Burgårdens gymnasium är vi i starten med att utveckla matematikundervisningen. I detta utvecklingsarbete kommer du vara en viktig del tillsammans med dina matematikkollegor.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Fastighetstekniker- kyla

Kyltekniker
Läs mer Feb 7
Nytt
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäster, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster.

Dina arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bli att ansvara för våra kylärenden i de storkök vi förvaltar inom Göteborgs stad. Du ansvarar för övervakning av felanmälningar för området kyla i vårt fastighetssystem och planerar och åtgärdar dessa ärenden.

Övriga arbetsuppgifter:
• Återställa larm och övervakning i vårt
styrsystem
• Utföra viss typ av service gällande kyla i våra
storkök.
• Följa upp garantiärenden
• Informera och utbilda personal på plats hur
man sköter kyl/frys rum
• Underhållsbedöma våra kylsystem
• Vara behjälplig i sakfrågor gällande kyla till
dina kollegor
• Bistå i arbetet med utfasning av viss
köldmedia
• Vara med och teckna och förvalta serviceavtal
gällande kylmaskiner
• Delta vid driftoptimering av kylmaskiner
• Övervakning av felanmälningar vårt
fastighetssystem samt planering och
åtgärdande av de ärenden.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett starkt teknikintresse och tidigare erfarenhet som certifierad kyltekniker med arbete inom varukyla som uppfyller svensk standard. För denna tjänst behöver du ha relevant gymnasieutbildning, kunskaper inom el samt kylcertifikat. Vi ser de som meriterande om kunskaper inom CO2. Vidare innehar du B- körkort
och är van vid att arbeta vid dator och i olika system.

Du bör ha en passion för reparation och felsökning samt god social förmåga för att hantera daglig kontakt med hyresgäster och leverantörer. För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och transparent i din kommunikation där du anpassar ditt budskap efter mottagare, målgrupp och situation. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål där du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansök nu

Skadereglerare återkrav/regress

Skadereglerare
Läs mer Feb 7
Nytt
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du om att samarbeta med människor och lösa komplexa problem, samtidigt som du får vara med och göra något viktigt för Göteborg? Vi söker nu en skadereglerare med inriktning mot återkrav till Kretslopp och vatten!

Som skadereglerare med inriktning mot återkrav hos oss arbetar du med att utreda, samordna och administrera skadestånd för att återkräva ersättning när vi har drabbats av kostnader orsakade av både utom- samt inomkontraktuella aktörer.

I dina arbetsuppgifter ingår också löpande ekonomisk uppföljning samt vidareutveckling av rutiner och arbetssätt kring skadereglering. Du kommer arbeta tätt med både chefer, driftpersonal, jurist och ingenjörer.

Enheten som du tillhör ansvarar förutom skadereglering även för VA-anslutningsärenden, VA-juridiska frågor, byggkontroll, olje- och fettavskiljarärenden samt fakturering. Vi har ett nära samarbete inom avdelningen och arbetar tätt tillsammans med driftavdelningarna och förvaltningar och bolag i Göteborgs stad.

Arbetet sker över både dator och telefon då du har kontakt. Vi utgår från vårt aktivitetsbaserade huvudkontor i Alelyckan och arbetar 8-16:30 med flextid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer är lämplig för arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av arbete inom skadereglering med inriktning mot återkrav
• Erfarenhet inom skadeståndsrätt
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God förmåga att använda olika databaser och digitala kartor

Det är meriterande om du även har:

• Teknisk förståelse för bygg- och anläggningsarbeten främst inom VA och VA-installationer
• Erfarenhet av byggnadsbesiktning
• Erfarenhet av offentlig verksamhet

Som skadereglerare behöver du kunna anpassa din kommunikation efter mottagare och situation och uttrycka kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi utgår även från att du är van vid att arbeta på ett strukturerat och effektivt sätt så att ditt arbete blir utfört med kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola

Speciallärare
Läs mer Feb 3
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola. Vi är en trivsam anpassad gymnasieskola i centrala Göteborg med en kompetent personalgrupp och ändamålsenliga lokaler. Våra elever läser inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Eleverna är på olika utvecklingsnivåer, med olika bakgrund och har olika förutsättningar.

Som lärare är du ansvarig för den pedagogiska planeringen och undervisningen inom de gymnasiegemensamma ämnena. Du kommer att arbeta ämnesintegrerat mellan gymnasiegemensamma ämnen och yrkesinriktade ämnen inom programmet. Tillsammans med enhetens övriga pedagoger, assistenter, elevhälsopersonal och skolledning arbetar ni gemensamt med skolans övergripande verksamhetsfrågor och pedagogiska utveckling. Självklart alltid med elevernas utveckling och måluppfyllelse i fokus. Du skall vara studiehandledare (mentor) för elever och arbeta systematiskt med elevernas måluppfyllelse utifrån formativ bedömning.

Jobbet som lärare för elever på den anpassade gymnasieskolans nationella program är både roligt och utvecklande och passar dig som är trygg i dig själv, har en stabil grund att stå på och gillar att arbeta med ett brett perspektiv kring elevernas förmågor. Du behöver kunna möta din omgivning med en positiv inställning och humor. Vi erbjuder dig möjligheten till en ansvarsfull och utvecklande roll i nära samarbete med kompetenta kollegor. Tjänsten passar dig med ett genuint intresse för målgruppen och som ser individens möjligheter.

Är du nyfiken eller har frågor, tveka inte att höra av dig till skolans rektor Robin.
Läs mer om oss på www.ag.goteborg.se

KVALIFIKATIONER
Legitimerad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning. Du har pedagogisk erfarenhet av arbete med elevgruppen. Du har ämneskompetens för att undervisa i samtliga gymnasiegemensamma ämnen inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Erfarenhet av undervisning inom något estetiskt ämne är meriterande.

Kännedom och kunskap om elevgruppen är en förutsättning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Arbetet kräver god kompetens i de vanliga digitala verktygen. Du är van att arbeta med extra anpassningar och dokumentation.

Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och lyhörd samt har en mycket god organisationsförmåga. Du är öppen för att arbeta ämnesintegrerat inom programmet.

För oss är det viktigt med ett respektfullt bemötande. Du har förmågan att skapa goda relationer och kommunicera såväl med elever, vårdnadshavare, rektor samt övrig personal.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Sommarpraktikant Alelyckans vattenverk

Maskintekniker, vattenverk
Läs mer Feb 5
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen för dricksvattenproduktion arbetar vi dygnet runt med att säkerställa att Göteborgarna alltid har ett gott och säkert dricksvatten i sina kranar. I våra två vattenverk och i våra kontrollrum sker en ständig övervakning, kontroll och uppföljning av vår driftverksamhet.

Under sommaren erbjuder vi sommarjobb i verksamheten och du kommer då att tillsammans med driftpersonalen utföra dagliga uppgifter inom drift och underhåll. Det kan handla om övervakning, provtagning och inventering. Arbetet är varierande och lärorikt både praktiskt och teoretiskt.

För att passa hos oss behöver du vara nyfiken och flexibel och trivas lika bra framför datorn som ute i anläggningen och delta i åtgärder på plats. Vi arbetar tillsammans och du är beredd att rycka in där det behövs.

Tjänsten är en visstidsanställning med normalarbetstiden mån-fre 07:00-15:30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är pågående student på ingenjörsutbildning efter årskurs 2, med inriktning samhällsbyggnad, maskinteknik eller liknande högskoleutbildning.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete, samt att du tar initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter

B-körkort är meriterande.
Ingen erfarenhet krävs.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu