Göteborg: Marketing Manager till Sejfa (Länsförsäkringar) // Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marketing Manager till Sejfa (Länsförsäkringar) // Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-30 // Varaktighet: Heltid

Är du en fena på att bygga och driva effektiva marknadsstrategier från start till mål? I så fall har du kommit helt rätt! Med vårt nya bolag Supersejf AB (https://sejfa.nu/), som drivits fram av innovationsbolaget Lfant, har vi tillsammans med en rad externa partners och ägarbolagen Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Stockholm, Länsförsäkringar Östgöta, Länsförsäkringar Älvsborg, samt Länsförsäkringar Halland, tagit fram ett Fighter Brand och en ny digital satsning - framtidens försäkringslösning Sejfa. Nu söker vi dig som vill ta del vår spännande utvecklingsresa och bidra med dina erfarenheter för att sätta vårt varumärke på kartan!

Om din nya roll
Till vår digitala satsning söker vi nu dig som är redo att driva digitala affärer och ta Sejfa till nästa fas. Sejfa är vårt Fighter Brand och nya digitala tjänst inom försäkring som riktar sig till unga vuxna och digitala consumers - en viktig målgrupp att växa i för att säkra morgondagens affärer. Med siktet inställt på att ta position på marknaden och möta denna nischade målgrupp, behöver vi nu dig och ditt entreprenörsdrivna sinne! Med ansvar för vår digitala marknadsföring kommer du att ta ett helhetsgrepp kring vår digitala närvaro för att stärka vårt brand på marknaden. Från strategiska till operativa uppgifter, sköter du Sejfas sociala medier, blogg och kommunikation samtidigt som du kravställer och förhandlar med externa leverantörer och konsulter. Vill du bidra med dina erfarenheter inom marknadsföring och vår målgrupp för att vässa vårt varumärke och driva trafik till Sejfa? Nu har du möjlighet att nyttja dina skills till fullo. Så, vad väntar du på? Ansök idag!

Det här har du med dig:

- Flerårig erfarenhet av digital marknadsföring och att driva effektiva marknadsstrategier från start till mål, gärna mot unga vuxna 20-30 år

- Goda kommunikationskunskaper och förmåga att skapa och förmedla en övertygande produktmarknadsvision

- En stark problemlösningsförmåga, ett analytiskt sinne och vana att använda datadriven metodik för att fatta beslut

- Tidigare erfarenhet av en uppstartsresa samt utveckling av SaaS-tjänster

- Meriterande med erfarenhet av marknadsföring i försäkringsbranschen eller Insuretech

Är du vår nästa kollega?
Tillsammans med våra partners, ägare och moderbolag är vi en organisation med skarp kunskap och dörren till framtidens innovation och utveckling inom försäkring och bank. Just detta är en av USP:arna i vår setup - att kunna driva strax ’utanför’ med mindre legacy, men med Länsförsäkringars många styrkor i ryggen. Vi vill att våra kunder ska möta dagen med en känsla av enkelhet och trygghet, och med samma prestigelösa oräddhet vill vi att du kliver in i vår kreativa miljö innan snön börjar falla! Är du redo? Klart du är redo!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-12-04 (urval sker löpande, vänta inte med din ansökan)
KONTAKT: daniella@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar)

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadschef.

Head of Marketing & Product Development, Marenor

Läs mer Okt 31
Vill du leda ett marknadsteam, utveckla innovativa produktstrategier och sätta din prägel på ett företag i tillväxt? Då kan den här rollen vara för dig!
Marenor söker nu en driven och erfaren Head of Marketing & Product Development som vill vara en del av en spännande resa framåt!
Som Head of Marketing & Product Development har du det övergripande ansvaret för både marknadsföring och produktstrategi i ett företag där din insats gör skillnad. Rollen är ny, vilket ger dig möjligheter att bygga upp och utveckla marknadsfunktionen. Tillsammans med ett engagerat team på 9 personer – inklusive marknadskoordinatorer, produktutvecklare och säljsupport – kommer du att skapa de bästa förutsättningarna för företagets fortsatta tillväxt och framgång.
Du rapporterar direkt till VD och blir en nyckelspelare i bolagets expansion och affärsutveckling. Med fokus på innovation och kundinsikter kommer du att optimera produktportföljen och stärka konkurrenskraften på marknaden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Leda och utveckla produkt- och konceptstrategier för att möta marknadens behov
Driva produktportföljen och säkerställa att de ligger i framkant med erbjudanden
Koordinera utvecklingen av nya produkter och koncept, från idé till lansering
Utforma och implementera marknadsstrategier som stärker varumärket och ökar synligheten
Ansvara för extern kommunikation och PR för att sprida budskapet
Leda, coacha och utveckla ditt team för att nå nya höjder och skapa framgång tillsammans

Vi söker dig som:
Akademisk examen inom marknadsföring
Har minst 5 års erfarenhet inom marknadsföring och affärsutveckling, gärna inom FMCG eller livsmedelsindustrin
Har erfarenhet av att leda och bygga en marknadsfunktion med fokus på produktutveckling och konceptledning
Är van att leda team och driva förändringsprocesser med ett tydligt affärsfokus
Har erfarenhet av varumärkesstrategi, kategoriutveckling och PR
Är kunnig inom digitala marknadsföringskanaler och verktyg
Har förmåga att analysera marknadstrender och konkurrenssituationen för att fatta datadrivna beslut
Behärskar både svenska och engelska flytande, i både tal och skrift

Vi tror att du är en strategisk och operativ ledare som trivs med att arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö. Du har ett proaktivt och pragmatiskt förhållningssätt och din styrka ligger i att engagera och motivera ditt team. Med en naturlig förmåga att samarbeta med både interna och externa intressenter, driver du marknad och produktutvecklingen och stärker företagets position på marknaden.Varför Marenor? Hos oss får du chansen att vara med och forma framtiden. Du blir en del av ett företag med höga ambitioner och stor potential – där din insats verkligen gör skillnad. Med huvudkontor i Göteborg väntar en dynamisk arbetsmiljö fylld av utmaningar och möjligheter.
Är du den Head of Marketing & Product Development vi söker? Välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av Marenor!
Ansökan Ansök genom att besvara frågorna nedan och ladda upp din profil. För frågor och information om tjänsten, vänligen kontakta Mats Törn på We SeeQ på 0722-163755 alt mats.torn@weseeq.se eller Lena Wadenby på 0702-943550 alt lena.wadenby@weseeq.se
Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och en del av den norska sjömatskoncernen Insula. Vi präglas av att ta ansvar, vara nyfikna, respektera varandra och att vi är starka tillsammans i allt vi gör, från miljövänligt fiske till relationer med anställda, kunder och leverantörer. Våra smakrika produkter når konsumenter i Norden, Europa och världen över. Med verksamhet på den svenska västkusten och en portfölj av starka företag strävar Marenor efter att vara en komplett leverantör av sjömat för dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som fokus. Genom att främja sjömats konsumtion strävar vi mot en sundare och mer hållbar värld, vilket ligger till grund för vårt motto: "En bättre värld genom kärlek till sjömat."
Marenor hade 2023 en omsättning på närmare 1,8 miljarder och med mer än 160 anställda och ägs av Insula AS.
Läs mer om Marenor här!

Ansök nu

Medical Marketing Specialist

Läs mer Jan 29
As the Nordic Medical Marketing Specialist for Eucerin, your role encompasses a variety of responsibilities aimed at enhancing the brand's presence among healthcare professionals (HCPs) and patients. Secure strong relationships with Dermfluencers and Medfluencers and effectively drive, monitor and activate Medical Marketing to create recommendations of Derma/Eucerin via HCP and build loyalty to our brand.
Your Tasks
Medical Marketing and Recommendations:
Develop and implement strategies to communicate the benefits Eucerin products to medical professionals.
Take charge of the medical marketing platform to ensure that marketing efforts are data-driven and tailored to the needs of HCPs.
Plan and execute events, congresses, and webinars that focus on dermatological education and Eucerin's product offerings.


DOL and MED Influencer Marketing:
Identify and cultivate relationships with Dermatology Opinion Leaders (DOLs) and other medical experts. Develop a strategic plan to engage these influencers in promoting Eucerin's medical relevance.
Leverage social media platforms to enhance the visibility of Eucerin as a medically relevant skincare brand. Collaborate with influencers to create authentic content that resonates with consumers and highlights the brand's dermatological expertise.



Corporate Social Responsibility (CSR) and NGO Collaborations:
Work with the consumer marketing team to drive CSR initiatives that align with Eucerin's brand purpose. Identify opportunities for collaboration with NGOs and other organizations that focus on dermatological health and patient education.
Support the consumer marketing team in developing materials and campaigns that provide valuable medical information to patients and consumers.


Budget Responsibility:
Assess and propose necessary investments for marketing initiatives aimed at HCPs and consumers.
Regularly review and analyze the performance of marketing campaigns against budget expectations.


Insights and Performance Monitoring:
Measure the success of marketing initiatives and actively gather insights including market research, feedback from HCPs, and consumer behavior data. Share these insights with the broader team to inform strategic decisions.
Based on collected insights, initiate relevant actions to optimize marketing strategies and enhance the effectiveness of campaigns.


Strategies for Success:
Ensure that all marketing efforts are cohesive and aligned across different channels, including digital, social media, and in-person events. This will help reinforce Eucerin's brand message and medical relevance.


Your Profile
Bachelor degree within life science preferred (nurse, pharmacist), or equivalent work experience
4+ years relevant job experience
Experience in Marketing, preferably digital
Project management, strong in organization
Team Player with strong communication and presentation skills
High level of digital curiosity and ability, analytical mindset
Entrepreneurial Mind with strong ‘Can Do’ Attitude
Fluent in Swedish and English, other Nordic languages is a plus.



Benefits
At Beiersdorf, we see you as a person – far beyond your title or role. Our goal is to provide the flexibility and support you need for your professional and personal success through our work environment. That is why we have a lot to offer!

We offer a competitive salary along with an annual bonus (subject to conditions). Other benefits include:- Hybrid working (60% office time), Private health insurance, pension, 30 days vacation per year, Wellness fee, Meal vouchers, discounted product purchases, leave entitlements and wellbeing support to include access to an excellent Employee Assistance Programme.

We embrace Diversity and Inclusion and are committed to providing equal opportunities to all of our applicants – regardless of race, gender, age, religion and beliefs, sexual orientation & gender identity, disability, cultural, ethnic or national origins.


We act according to our purpose, WE CARE BEYOND SKIN, and take responsibility for our consumers, our employees, the environment and society.

Ansök nu

Group Marketing & Communication Director to Nord-Lock Group

Läs mer Jan 28
Nord-Lock Group is a world leading manufacturer of safe and reliable bolt-securing solutions. Innovative technologies in the product portfolio include Nord-Lock´s wedge locks, Superbolt tensioners, Boltight´s hydraulic tensioning tools and Expander system pivot pin assembly. Its global sales organization and international partners provide customers with in-depth expertise and the right solution for every type of bolt securing need. Nord-Lock Group is an outstanding example of a company being able to sustain profitable double-digit growth. The total turnover for Nord-Lock Group is 1.9 billion SEK and the company has more than 700 employees. For more information about us, please visit www.nord-lock.com

We are looking for a Group Marketing and Communications Director to drive our global marketing and communications strategy, enhancing brand visibility, and creating impactful messaging together with our Business Units. In this high-visibility role, you lead the central Marketing and Communications team and are responsible for Group Marketing, Digital Marketing and Marketing Production. In addition, you have a key role in holding together strategic communication both internally and externally.

If you are a strategic and creative thinker with a passion for achieving business results through successful marketing and communication efforts, then you might be the person we are looking for!

Purpose of the role
The Group Marketing and Communications Director will oversee both external and internal communications strategies for Nord-Lock Group. Together with our Business Unit Marketing and Communications responsible, you will lead the development of compelling content and marketing campaigns to strengthen our global brand presence, support product launches, and drive customer engagement across multiple markets. The position is based at our head office in Gothenburg, Sweden and you would currently report to the CEO, although not be part of the management team.

Key Responsibilities

• Act as a supporting team towards Central Functions and our Business Units
• Responsible for the promotion of the Group Brand and to secure Business Unit specific branding aligns with Group guidelines
• Provide shared tools, platforms and collaboration areas
• Work closely with Sales, Product Development, and other teams to ensure marketing and communication strategies are aligned with business objectives and customer needs
• Ensure consistent and compelling brand messaging across all touchpoints, both internally and externally, including marketing materials, websites, social media, press releases, and more.
• Coach and support BU marketing teams to ensure their marketing delivery is in alignment with the group marketing strategy and plan
• Manage global PR efforts, including relationships with industry media, press releases, and strategic messaging such as Annual reports, IR- communication to build awareness and credibility.
• Oversee the development and execution of digital marketing strategies, including social media, SEO, email campaigns, and website content, ensuring consistent messaging and engagement across all platforms.
• Partner with HR and leadership to craft clear, engaging internal and external communications, including newsletters, company updates, and leadership messaging, to foster co-worker engagement and alignment with corporate goals
• Leverage market research, customer feedback, and industry trends to develop data-driven strategies that drive growth and enhance customer experience
• Act as the brand champion across the company, ensuring that all teams are aligned with Nord-Lock Group’s values and messaging

Your Profile

• 8+ years of experience in communications and B2B marketing, with at least 3 years in a leadership or managerial role, ideally within the industrial, manufacturing, or engineering sectors
• Strong understanding of global markets, with a proven ability to drive marketing strategies across diverse geographies
• Proven experience managing integrated marketing communications campaigns, including digital marketing, content strategy, PR, and employee communications
• Strong writing, editing, and storytelling skills, with the ability to tailor messaging for different audiences and platforms
• In-depth knowledge of digital marketing tools, social media platforms and content management systems is a plus
• Excellent interpersonal and collaboration skills, with the ability to work effectively across global teams and with senior leadership
• Strong strategic thinking and analytical skills, with experience measuring and optimizing marketing and communications efforts
• A proactive, results-driven mindset, with the ability to balance strategic planning with hands-on execution
• Minimum a Bachelor’s degree in Marketing, Communications, Journalism, Business, or a related field; an MBA or advanced degree is a plus
• Experience within marketing automation platforms, CRM systems, and analytics tools such as SharePoint is a plus.

How to apply
Your Talent manages this recruitment. If you find the role challenging and interesting, please apply through www.yourtalent.se Interviews will be held continuously. If you have any questions regarding this position please contact recruitment consultant Johan Sjöberg 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Ansök nu

Global Brand Digital Manager

Läs mer Jan 15
Om tjänsten
For our client we are looking for a Global Brand Digital Manager to cover a parental leave.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
You will join us in the fight against the forces that hold people down, break stigmas and taboos. See our latest campaign here: https://youtu.be/bUcdHjYbDxU.


- Lead, develop, and inspire the team.
- Your team of direct reports is responsible for execution in the following areas, across all Medical brands (JOBST, Leukoplast, Cutimed, Actimove, Delta-Cast): brand websites, SEO, measurement, ecommerce content, global social media strategy & guidelines, supporting with digital best practice and content creation via comms toolkits, management of Global PIM (Product Information Management), DAM (Digital Asset Management).
- Drive the Digital Strategy across Health & Medical digital platforms (websites, social, SEO, ecommerce) with direct oversight on execution.
- Ensure alignment of the Digital Communications Strategy with Brand, Communications, and Category strategies.
- Manage social media strategy and guidelines to ensure global brand consistency and best practices.
- Maintain and implement SEO strategy and guidelines, focusing on insights, measurement, and continuous improvement of online content.
- Guide digital campaign asset creation and content best practices across brands.Leverage cross-brand synergies and oversee test and learn initiatives across digital channels and campaigns.
- Manage external agencies and foster collaboration across departments, including brand teams, product management, medical affairs, lead markets, and digital functions.
- Oversee digital budget management, ensuring alignment with yearly and quarterly business planning.
- Act on consumer insights and trends, competitive analysis, and industry changes, communicating their impact on brand performance.


Vem är du?


You are an inspiring leader with the ability to develop and motivate people to meet both their career goals and the organization´s goals. You have a long-term strategic perspective as well as the ability to operationally drive profitable growth, where you always strive for creating new and better ways for the organization to be successful.

You are also:
- Curious and eager to learn, passionate and committed to being part of our journey.
- Courageous and open-minded, willing to share your thoughts and embrace new learning opportunities.
- Enjoying fast-paced, entrepreneurial environments with a university degree or equivalent education in Marketing and/or Digital.
- Having proven experience in Digital Brand Marketing within an agency or global brand, ideally in a regulated industry, experience in briefing and leading agencies and enthusiastic about building brands in healthcare and B2B.
- Having leadership experience with at least one direct report.
- Eager to explore markets and interact, with approximately 40% travel time.
- Having strong relationship management skills, capable of building and maintaining positive relationships, navigating organizational dynamics, and fostering an inclusive work environment.
- Capable of explaining digital topics to non-digital audiences, and experienced in digital planning, content management, and utilizing industry reporting tools like GA, GSC, Hotjar, SEMrush.
- Proficient in English with strong communication skills.

Ansök nu

Marknadschef Division Väst/Syd

Läs mer Dec 20
Vi söker en strategisk Marknadschef som vill vara med och driva och utveckla vårt långsiktiga affärs- och marknadsarbete inom divisionen, som omfattar fem avdelningar. I denna roll får du en unik möjlighet att sätta NCC på kartan och skapa starka relationer med våra kunder i olika sammanhang
Tjänsten som Marknadschef

Som Marknadschef hos oss får du en central roll i att utveckla och stärka vårt affärs- och marknadsarbete inom divisionen. Du kommer att arbeta långsiktigt för att skapa bättre affärer genom att utveckla, samordna och proaktivt hantera portföljstyrning, affärsupplägg och affärsmannaskap.
I denna roll rapporterar du direkt till Divisionschefen för Division Väst/Syd och ingår i divisionsledningen. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra affärschefer på avdelningarna samt andra nyckelfunktioner inom NCC Building, vilket ger dig möjlighet att påverka och bidra till vår gemensamma framgång.
Om Affärsområdet Building Sverige

NCC Building Sverige bygger och renoverar bostäder, kontor, vårdbyggnader, skolor, sportanläggningar och offentliga byggnader för privata och offentliga kunder i Sverige. Med hög kompetens inom hållbarhet, digitalisering och partnering utvecklar vi projekt tillsammans med kunder i tidiga skeden. Building Sverige är uppdelad i tre divisioner, Väst/Syd, Öst/Nord och Stora projekt.
Din profil som Marknadschef

Du är drivande och är skicklig på att bygga relationer genom effektiv kommunikation och kan framföra dina budskap till både externa samarbetspartners och NCC:s interna organisation.
Du har examen från universitetet eller likvärdig erfarenhet samt mångårig dokumenterad erfarenhet av sälj- och marknadsarbete. Vi tror att du för närvarande arbetar inom Bygg- eller fastighetssektorn och tar med dig en djup förståelse för affärslogik samt ett brett nätverk från branschen. Erfarenhet från större bolag med många kontaktytor.
Du trivs även i en ledande roll där du med ditt ledarskap påverkar, motiverar och inspirerar för att uppnå våra marknadsstrategiska mål.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något vid något av våra kontor inom divisionen men företrädesvis Malmö, Helsingborg och Göteborg. Bil och körkort är ett krav då tjänsten innebär resande. I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.
NCC erbjuder

NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify.     
Kontakt och ansökan

Kontakta gärna Divisionschef Tomas Holmgren 076-846 28 10 eller Monica Klersén, HR Specialist, på 070-653 90 49. Sista ansökningsdag är 19 januari 2025. Då annonsen ligger ute över jul ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under vecka 52-v 1.
Varmt välkommen med din ansökan och vi önskar dig en fin Julhelg!

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB .

GDPR- & Dataskyddsjurist till Sejfa // Göteborg

IT-jurist
Läs mer Jan 28
I takt med att vår digitala satsning Sejfa växer letar vi nu efter en nyckelperson som kan navigera frågor inom GDPR, dataskydd och AI med både precision och nytänkande. Med vårt nya bolag Supersejf AB, som drivits fram av innovationsbolaget Lfant, har vi tillsammans med en rad externa partners tagit fram ett Fighter Brand och en ny digital kanal – framtidens försäkringstjänst: Sejfa. Nu söker vi dig som vill ta del vår spännande utvecklingsresa och bidra med dina erfarenheter för att ta Sejfa genom ny terräng på vägen mot framgång.
Supersejf AB ägs av Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Stockholm, Länsförsäkringar Östgöta, Länsförsäkringar Älvsborg, Länsförsäkringar Värmland, Länsförsäkringar Uppsala, samt Länsförsäkringar Halland.
Om din nya roll
Som expert på GDPR, dataskydd och AI kommer du att:
Sätta sig in regelverk och förstå hur de samspelar med dataskyddsregler för att kunna bistå verksamheten på bästa sätt.
Ge verksamheterna stöd och tydlig vägledning i dataskyddsfrågor och frågor om AI, resp. koordinera och driva dataskyddsfrågor och frågor om AI i nya och pågående projekt.
Upprätta och granska dataskyddsrelaterade avtal (ex. PUB eller underbiträdesavtal) och kravställa mot leverantörer om dataskydd och AI.
Bistå vid ev. personuppgiftsincidenter och konsekvensbedömningar.
Ansvara för framtagning, förvaltning och implementering av policys, riktlinjer och arbetsinstruktioner om dataskydd och AI.

Din roll kommer utgå från Supersejf AB men du kommer också göra insatser, inom din expertis, kopplat till projekt som genomförs av vårt systerföretag Lfant AB.
Du blir en del av ett engagerat team där vi arbetar i högt tempo, hittar lösningar tillsammans och har riktigt kul under tiden. Med högt i tak, värme och humor bygger vi en kultur som inspirerar och utvecklar. Det är extra viktig då vissa faser blir klart intensiva.
Det här har du med dig
Vi ser att du:
Har stor och bevisad erfarenhet av att arbeta med GDPR och dataskyddsfrågor och kan tolka regelverk i praktiken.
Stark förmåga att både göra insatser liknande ’utredningar’ i blandning med löpande insatser (inom området) efter behov.
Stark förmåga att upprätta avtal, rutiner och policys – respektive implementering och uppföljning av dessa.
Är analytisk, lösningsorienterad och gillar att tänka utanför boxen – men samtidigt vet när det är dags att avgränsa och fokusera.
Har vana av att kravställa mot leverantörer och hantera avtal kopplade till GDPR, dataskydd och AI.
Är nyfiken på tekniska lösningar och har ett driv att förstå hur de kan förbättra våra arbetssätt.
Erfarenhet av försäkringsbranschen är meriterande.

Är du vår nästa kollega? Tillsammans med våra partners, ägare och moderbolag är vi en organisation med skarp kunskap och dörren till framtidens innovation och utveckling inom försäkring och bank. Just detta är en av USP:arna i vår setup - att kunna driva strax ’utanför’ med mindre legacy, men med Länsförsäkringars många styrkor i ryggen. Vi vill att våra kunder ska möta dagen med en känsla av enkelhet och trygghet, och med samma prestigelösa oräddhet vill vi att du kliver in i vår kreativa miljö innan snön börjar falla! Är du redo? Klart du är redo!
START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönSISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-02-11 (urval sker löpande, vänta inte med din ansökan)KONTAKT:Senior Talent Manager Mikaela Ehk,mikaela.ehk@oddwork.se(för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Socionom
Läs mer Jan 27
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap eller som samordnare är detta ett plus.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.
Utbildning inom kälvestensutredning är meriterande.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Socionom
Läs mer Jan 23
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap eller som samordnare är detta ett plus.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.
Utbildning inom kälvestensutredning är meriterande.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Kundsupport // Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 21
Vill du vara länken mellan människor och lösningar? I denna roll är du navet som driver framgångsrika samarbeten och nöjda kunder i en innovativ och digital miljö. Med en engagerande mix av kundkontakt, problemlösning och relationsbyggande söker vi dig som är redo att ta klivet in i framtiden – och forma den!
Din roll som Kundsupport
I denna tjänst ansvarar du för att guida användare genom vår plattform och säkerställa att deras behov möts av rätt erbjudanden. Du skapar värde genom att omvandla kundernas önskemål till konkreta lösningar samtidigt som du underhåller starka relationer med våra partners. Från det första samtalet till den avslutande bokningen är du med och bygger upplevelser som inspirerar och engagerar.
Daglig kontakt med kunder och partners via telefon och e-post.
Säkerställande av att alla bokningar sker smidigt och effektivt.
Stöttning och utbildning av partners i användningen av våra digitala verktyg.
Uppföljning och administration för att garantera hög servicekvalitet.

Vi söker dig som:
Vi tror att du är en problemlösare ut i fingerspetsarna som trivs med att ha många bollar i luften. Du är social, självgående och har en naturlig fallenhet för att skapa förtroende i varje möte.
Har erfarenhet av kundservice, försäljning eller service.
Är bekväm med telefonen som arbetsredskap, både utgående och inkommande samtal.
Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö på ett litet bolag.
Har ett öga för detaljer och en stark administrativ förmåga.

Hos oss är ingen dag den andra lik. Du får möjlighet att utvecklas, både professionellt och personligt, i ett företag som sätter hållbarhet och innovation i fokus. Som Kundsupport är du en del av ett litet men snabbväxande team där dina idéer värderas och där du verkligen gör skillnad för våra kunder och partners.
Ansök nu och bli en del av en resa som inte bara förändrar kundupplevelser – utan också branschen!
START: OmgåendePLATS: Centrala GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Talent Manager Mattias Marberg, mattias.marberg@oddwork.se(för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Skeppsmäklare med fokus på Operations till Gothenburg Chartering // Göte...

Transportplanerare
Läs mer Jan 21
Redo att ta nästa steg inom shipping och spela en nyckelroll på vår tillväxtresa? Nu söker vi en skeppsmäklare som vill utveckla och förbättra våra processer, informationsflöden och affärsområden.Intresserad? Sätt kurs mot Gothenburg Chartering – Sveriges ledande internationella skeppsmäkleri.
Om rollen: Som Skeppsmäklare med fokus på Operations blir du en del av vårt team på åtta medarbetare som är experter på logistikflöden till havs. Här spelar du en central roll i att koppla samman kunder och rederier på ett effektivt sätt med fokus på att optimera våra logistikflöden och bygga strukturer för vår virkesavdelning. Du arbetar operativt med att hantera godsflöden och koordinera fartygsanlöp, samtidigt som du tar fram strategiska digitaliseringslösningar för att förbättra våra arbetsmetoder och system. Rollen innebär ett nära samarbete med kollegor, kunder och hamnagenter, både nationellt och internationellt. Resor i tjänsten förekommer.
Vi söker dig som...
Har en relevant högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom shipping eller sjölogistik.
En förståelse för operations, processutveckling och arbetsmetoder.
Ett stort intresse för digitalisering och förbättringsarbete.
Är kommunikativ, strukturerad och analytisk.
Har en flexibel, tålmodig approach och ett nyfiket sinne.
Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Andas god service och trivs i en lösningsorienterad roll.
Erfarenhet av skeppsmäkleri, agentur, rederi, spedition eller logistik hos skogsbolag är meriterande.

Om oss på Gothenburg Chartering Välkommen till ett bolag som ägs av de anställda och en vardag där initiativ uppmuntras! Vi grundades 1986 och har sedan dess hjälpt våra kunder att skapa långsiktiga transportlösningar för skogsprodukter och andra bulklaster från Norden till Nordafrika, USA och resten av världen. Kombinationen av gedigen erfarenhet från branschen och en nyfikenhet på framtid och utveckling driver oss framåt – alltid med goda relationer i fokus. Är du redo att utmana branschen med oss? Välkommen till ett inkluderande team där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet. Skicka in din ansökan idag – vi ser fram emot att göra resan tillsammans med dig!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg, Klippan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk,mikaela.ehk@oddwork.se(för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

Ansök nu

Success Agent till Recycla // Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 21
Välkommen till Recycla – en startup med hjärtat i hållbarhet och blicken mot framtiden!
Vi är inte bara vilken tjänst som helst – vi är Sveriges enda digitala jämförelsetjänst för återvinning. Vi är experterna som hjälper företag, föreningar och privatpersoner med återvinningsbehov att hitta rätt återvinningsföretag, eller som vi kallar dem, våra partners. Nu söker vi en Success Agent – en person som älskar att skapa kontakt, lösa problem och bygga relationer. Är det du?
Din roll som Success Agent
Är du redo att bli en del av en digital revolution? I den här rollen är du inte bara en röst i luren – du är navet som driver förändring i en bransch som vi helt och hållet har lyft in i framtiden. Med vår banbrytande plattform har vi moderniserat avfallshantering från grunden och gjort det både enklare, grönare och mer effektivt.
När en användare skickar in en förfrågan via vår plattform är du den som följer upp genom säkerställer att kunden får tillräckligt med erbjudanden, svarar på frågor och slutligen hjälper kunden att slutföra sin bokning. När allt är klart skickar du bokningen till våra partners. Kort och gott, du förvandlar kundens behov av hyra av container eller hämtning av byggsäckar till en affär för våra partners som står redo att hantera uppdraget.
Vår tjänst består av två affärsmodeller, “Uppdragsförmedling” och “Affärsförmedling”. Du kommer att få bekanta dig med båda men med tiden bli proffs på Affärsförmedling, där vi hjälper våra partners att boka in container och byggsäckar. Lite som hotels.com fast för skräpiga problem. Det värde vi ger våra partners är kvalité, noggrannhet och lösningsfokus. Rollen passar dig som älskar att snacka i telefon! Men det slutar inte där. Du hanterar relationer med våra partners genom regelbunden kontakt, utbildningar och uppföljningar. Du ansvarar för att deras arbete flyter på, att rätt prislistor används och att allt fungerar smidigt i vårt system. Ibland är det utmanande, ibland är det rutinuppgifter, men alltid givande. Att vara Success Agent hos oss är att vara en del av ett lag som brinner för miljö, service och entreprenörskap. Hos oss är det aldrig "business as usual" – vi bygger framtiden för en bransch som tidigare stått still.
Vad vi söker hos dig..
Social kameleont: Du känner dig hemma både i samtal med en användare som bokar en container och en partner som diskuterar prisstrategier.
Lösningsorienterad: När problem dyker upp, ser du dem som möjligheter att sopa rent.
Självständig: I en snabb startup-miljö vågar du ta initiativ och driva framåt.
Flexibel och stresstålig: Du navigerar smidigt mellan olika arbetsuppgifter, från telefonsamtal till administration och problemlösning.
Telefonsnackare, du trivs med att större delen av dagen består av telefonsamtal och ser fram emot nästa samtal, oavsett om det är ingående eller utgående.


Du har med dig..
Något års erfarenhet av kundtjänst eller försäljning
Eftergymnasial utbildning
Intresse för digitala lösningar
Körkort

Varför Recycla?
Hos oss får du inte bara ett jobb – du får en plattform för att göra skillnad. Vi är ett litet men snabbt växande team där varje idé, varje insats och varje framgång delas och firas. Är du redo att skrota gamla rutiner och hoppa ombord på en resa som gör skillnad för både kunder och planeten? Då ser vi fram emot att träffa dig!
START: OmgåendePLATS:Södra Vägen 24, GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu