Göteborg: Avonova Söker Kundtjänstmedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avonova Söker Kundtjänstmedarbetare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-07 // Varaktighet: Heltid

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan du vara vår nästa kundtjänstmedarbetare!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller, ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management.

Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av glöd, sammanhållning och professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos oss är du ett viktigt stöd för kunden genom hela kundresan. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt systematiska arbetsmiljöarbete. Det är viktigt att du som kundtjänstmedarbetare är lyhörd för vad kunden behöver. Det är en bred roll som arbetar över flera områden och ger möjlighet att fördjupa sig i frågor. De flesta frågor löser du first line men givetvis har du kollegor med olika relevanta kompetenser som backar upp dig.

 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Kundsupport via telefon och mail. Verktyget vi använder för ärendehantering är Hubspot.
- Besvara frågor kring faktura, avtal och innehållet i Assist-abonnemanget.
- Hjälpa kunderna navigera i SAM Digital och svara på enklare systemfrågor.
- Ta emot ärenden som inkommer till vår Sjukfrånvaro- och arbetsrättstelefon.
- Besvara frågor om utbildning och sjukvårdsförsäkring.
- Skapa goda kundrelationer och hela tiden arbeta för att utveckla kundupplevelse till det bättre.
- Alltid sträva efter att ge det lilla extra och leverera utöver det förväntade.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Kunskapsberika vårt CRM-system Hubspot.


Vem är du?
Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna istället för att fastna vid hindren. Meningen ”Självklart, detta fixar jag” stämmer väl överens med din person. Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation. Stundtals är det mycket att göra så det är viktigt att du trivs med fart och fläkt men samtidigt har möjlighet att hålla huvudet kallt och göra goda prioriteringar. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet från kundservice eller servicerelaterade arbeten. Du får gärna ha erfarenhet eller intresse av försäljning. Har du dessutom erfarenhet/utbildning i systematiskt arbetsmiljöarbete eller HR så är detta ett stort plus.

Utöver ovan behöver du en god systemkännedom och förmågan att lätt navigera i den digitala världen. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska för att kunna hjälpa våra kunder.



Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marius Haugerud Karlsen på marius.karlsen@avonova.no / +47 97726208.

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Vi söker kundservicemedarbetare till PostNord!

Läs mer Apr 23
Nytt
Vi letar nu efter nya stjärnor som vill arbeta med kundservice för Postnord på vårat kontor, Teleperformance Göteborg (Backa). Detta är en heltidstjänst med startdatum: 2025-05-19.
Om tjänsten
Hos Postnord arbetar du med att hantera inkommande samtal där du analyserar problem och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt löser kundernas ärenden. Ditt fokus kommer ligga på att besvara, och hjälpa Postnords kunder med deras frågor kring t.ex. spårning av paket, frågor om borttappade föremål, och allmänna frågor kring postutdelning. Genom jobbet får du bra möjligheter att utveckla dina förmågor inom kundbemötande, att kommunicera pedagogiskt och koncist, arbeta målinriktat och att ha ett bra samarbete med kollegor – perfekta erfarenheter att få med sig i ryggsäcken!
Öppettider:
Måndag-Fredag 08:00-18:15 (Under högtidsperioden kan ev. öppettiderna komma att justeras något, till exempel att de utökas till kl. 20).

Vi på Teleperformance erbjuder dig:
Betald utbildning
Lön och förmåner enligt kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
En glad och energifylld arbetsplats
Goda utvecklingsmöjligheter inom karriären


Vi söker dig som
Har ett stort intresse för att hjälpa människor och underlätta deras vardag. För att trivas i rollen ser vi att du är serviceminded, professionell och noggrann. Du har förståelse och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du med säkerhet vägleder till en lösning. Du har även en god förmåga att ta ansvar och motiveras av samt är positivt inställd till att söka efter lösningar. Vi ser även att du trivs med ett stillasittande arbete i öppet kontorslandskap. 
För att trivas på Teleperformance
Du uppskattar att jobba på en energifylld arbetsplats och ser gärna problem som en spännande utmaning. Teleperformance är ett snabbt växande företag där individer som skapar resultat har goda möjligheter till avancemang både i Sverige och internationellt, du motiveras och värderar därför personlig utveckling.
VIKTIG INFORMATION
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare.

Ansök nu

Jobba med kundservice för PostNord i Göteborg

Läs mer Apr 15
Är du lösningsorienterad, hjälpsam och tävlingsinriktad? Då kan ett jobb på PostNords kundservice vara något för dig! Här får du chansen att hjälpa inringande kunder att spåra paket och lösa problem.
Bli en del av ett stort och sammansvetsat team som tillsammans jobbar för att nå mål och tävla mot andra avdelningar. Kontoret som är helt nytt ligger med tillgång till bra kommunikationer vid Backaplan i Göteborg. PostNords kundservice har öppet måndag till fredag 8–20:15 och du blir schemalagd på heltid mellan dessa tider.
Vem är du? Du är engagerad och har hög arbetsmoral
Är social och vill arbeta med kundbemötande
Trivs med att arbeta i team
Har en fullständig gymnasieexamen
Vad får du? Fullt betald utbildning & stora utvecklingsmöjligheter
Bli en del av ett stort sammansvetsat team
Heltidsanställning måndag till fredag
Anställningen är hos Teleperformance

PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Framåt väntar en spännande resa och vi hoppas att du vill vara med och stärka Postnords position inom e-handel och leverans – samt visa att de levererar service i världsklass. 
Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.
Vi tillsätter med omgående start så tveka inte att inkomma med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker kundservicemedarbetare till ett världsledande möbelföretag!

Läs mer Apr 14
Trivs du att arbeta inom servicebranschen och har en känsla för kundbemötande och problemlösning? Då är det dig vi söker!
Vi söker flera personer till tjänsten med startdatum 2025-05-05 till Teleperformance, Göteborg. 
Vad vi erbjuder dig:
Många interna utvecklingsmöjligheter
Personalaktiviteter, event och roliga tävlingar
En spännande och glädjefylld arbetsplats med fantastiska kollegor!
Friskvårdsbidrag, Edenred-kortet samt andra förmåner
Lön enligt kollektivavtal
Tjänsterna vi kan erbjuda ligger på 100%
Betald utbildning vid start av tjänsten


Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och du arbetar med att hantera inkommande samtal där du analyserar problem och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt löser kundernas ärenden
Meriterande om du tidigare jobbat inom olika typer av programvara samt trivs med multitasking
Genom jobbet får du bra möjligheter att utveckla dina förmågor kring problemlösning, att kommunicera pedagogiskt och koncist, arbeta målinriktat och att ha ett bra samarbete med kollegor – perfekta erfarenheter att få med sig i ryggsäcken!
Du arbetar på vårat kontor i Göteborg
Öppettider:
Måndag-Fredag: 08:00-20:00
Lördag-Söndag: 9.30 - 18.00

Vi söker dig som:
Har gått ut gymnasiet med godkända betyg i samtliga kärnämnen
Du tar service på allvar, älskar att interagera med människor via telefon och mail och vill göra någon annans dag lite enklare!
Du har goda datorkunskaper
Du talar och skriver flytande i svenska samt engelska

Som person är du förmodligen lugn, mogen och har ett naturligt intresse av att hjälpa andra. Att överträffa våra kunders förväntningar är vårt mål varje dag och vi ser gärna att du brinner för att göra det lilla extra. Du uppskattar att jobba på en energifylld arbetsplats och ser gärna problem som en spännande utmaning. 
I rekryteringsprocessen genomför vi obligatoriska bakgrundskontroller på samtliga kandidater och gymnasiebetyg krävs. Det krävs även att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Som en del av rekryteringsprocessen kommer du även att få genomföra olika typer av kompetenstester. Observera att vi rekryterar löpande och rekryteringsprocessen kan komma att avslutas innan slutdatum om alla tjänster hunnit bli tillsatta.
VIKTIG INFORMATION
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare.

Ansök nu

Engagerat kundserviceproffs inom energibranschen

Läs mer Apr 9
Har du energibranschen i ryggsäcken och administrativa färdigheter, kundfokus och högt engagemang? Samtidigt som du vill vara en viktig funktion på ett kommersiellt företag som har hög tillväxttakt. Vi på Progressio letar för vår samarbetspartner Eneas Services AB efter en strukturerad och effektiv kollega som har administrativa färdigheter, ett öga för detaljer och gillar att utveckla processen. Är det du? Då ska du läsa vidare.
ROLLEN Arbetet inom kundservice är du säljavdelningens högra hand när det kommer till energibranschen. Du hjälper säljarna med avtalsgranskning och hantering av kundavtal, samt tar över den dagliga dialogen med leverantörer och företagskunder vi mail och telefon. Du är digitalt kunnig och har lätt att navigera i vårt backloggsystem. Samtidigt som du är van vid att säkerställa leverans på ett smidigt och enkelt sätt. Att hantera kunder och dess frågor gör du på ett professionellt och pålitligt sätt. Viktig aspekt är att ligga steget före och behålla nuvarande kunder där stor vikt ligger i winback & turns.
DET HÄR ÄR DU - Har en bakgrund inom energibranschen - Du har en stor drivkraft samt egen motivation - Du är proaktiv och lösningsorienterad - Du har en exceptionellt öga för kundservice - Du är flexibel mellan arbetsuppgifter och har god prioriteringsförmåga - Är en teamplayer VI ERBJUDER - En dynamisk arbetsmiljö med fantastiska kollegor - Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget - Möjlighet till remotejobb - En arbetsplats där dina idéer och initiativ värdesätts OM ARBETSGIVAREN VENI Energy Group, Eneas’ moderbolag, grundades 1995 och har tagit positionen som Nordens ledande aktör inom samköps- och energitjänster. Vi skapar värde för över 50 000 företag och hanterar kraftinköp för 12 TWh per år. Koncernen består idag av över 500 anställda och har kontor i: Norge: Drammen och Trondheim. Sverige: Göteborg och Östersund. Finland: Hämeenlinna och Tampere. Tyskland: Biblis. Spanien: Malaga. VENI Energy Group är en koncern med fokus på hållbarhet, mångfald, god lönsamhet, snabb tillväxt och höga ambitioner för vidare utveckling. Vi arbetar genom våra kärnvärden: kundfokus, engagemang och pålitlighet. Eneas Services AB, en del av VENI Energy Group, har sitt kontor i Mölndal, Sverige. Här arbetar mer än 15 anställda med fokus på kunskapsdelning och trivsel. VID FRÅGOR KRING TJÄNSTEN Magnus Olsson magnus@progressioswe.se TJÄNSTEN 100% tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning Lön efter överrenskommelse Övriga förmåner med friskvård, pension osv. Tillträde: 1 februari Lön 30-35 000 kr/månad

Ansök nu

Vi söker en innesäljare/kundsupport till vårt kontor i Göteborg

Läs mer Apr 8
Har du tidigare erfarenhet av förstklassigt kundbemötande och försäljning via telefon? Drivs du av att jobba efter uppsatta mål? Vill du vara del av en organisation i rörelse där du har en nyckelroll gentemot kunderna? Då ska du söka denna tjänst idag!
I din roll som Innesäljare/Kundsupport på HomeMaid arbetar du främst med att erbjuda våra kunder en förstklassig service via telefon och mejl. Du tar emot inkommande förfrågningar rörande HomeMaids tjänster och sköter tillkommande administration samt jobbar med bland annat uppsökande försäljning via telefon.
ARBETSUPPGIFTER
Arbeta med nykundsbearbetning
Arbeta aktiv med merförsäljning till såväl befintliga som gamla kunder.
Arbeta med uppsökande försäljning via telefon
Supportera kunder via telefon och mejl.
Hantera kundärenden såsom av-och ombokningar, kundklagomål, enklare skadeärenden samt avlasta övriga kollegor i av- och ombokningar av tjänster.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som Kundsupport/Innesäljare har du tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du har en naturlig fallenhet för att alltid göra det lilla extra samt en flexibilitet som hjälper dig hantera perioder med högre belastning. Du trivs med telefonen som främsta arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Självklart gillar du att jobba mot uppsatta säljmål.
Viktigt för tjänsten är att du:
Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor
Är lösningsorienterad och glädjespridande
Har dokumenterad erfarenhet från försäljning och service, med fördel via telefon
Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella
Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

OM TJÄNSTEN Tjänsten är placerad i Göteborg och arbetstiderna är främst förlagda dagtid 08.00 - 17.00 måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma.
Placering: Göteborg Anställning: Heltid, med 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Avonova Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Avonova Sverige AB .

Avonova Solutions söker SAM-rådgivare

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Feb 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då är det dig vi letar efter? Vi söker just nu både för en tillsvidaretjänst och ett vikariat.

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som SAM-rådgivare hos oss bistår, inspirerar och vägleder du kunden i systematiskt arbetsmiljöarbete. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt SAM-arbete.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Ansvara för egen kundportfölj, planlägga möten samt följa upp kunders aktiviteter. Ge proaktiv och kompetent rådgivning om Avonovas tjänster utifrån kunders behov och önskningar.
- Hjälpa kunden i framdriften och planeringen av sitt systematiska arbetsmiljöarbete.
- Till viss del ansvara för beställningar och kontakt med Hälsocentren i ärenden relaterat till kunderna i egen portfölj
- Hjälpa kunderna navigera i vår plattform SAM Digital och svara på enklare systemfrågor.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Hålla god ordning, kunskapsberika och dokumentera i vårt CRM-system Hubspot och journalsystem J4.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren. Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation.  Du är nyfiken till naturen, lyssnar intresserat in kunden och gör relevanta behovsanalyser. Du navigerar lätt i olika digitala system och har lätt för att lära dig nya.

Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och/eller HR-relaterade frågor, gärna i kombination med kundrelationer/service. Har du jobbat med coachning/rådgivning tidigare eller har erfarenhet av att tolka lagtexter (Arbetsmiljölagen, LAS osv) ser vi även detta som meriterande. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet

Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!



Ansökan 

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova söker Contract Manager

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vi behöver en ny stjärna till Customer Success Teamet! Med anledning av att vår nuvarande Contract Manager avancerar internt har vi en roll ledig.

Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan det vara dig vi söker!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

Rollen är relativt ny i Sverige och viktig för vår proffesionalisering kring avtalsfrågor, win-back, reförhandlingar och uppsägelsehantering.

Som Contract manager är dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Motivera kunder som önskar säga upp sitt avtal att bli kvar hos oss.
- Göra överenskommelser och reförhandla avtal när det behövs.
- Jobba med exit-process och win-back på de kunder som vi inte lyckas vända direkt.
- Besvara avtalsfrågor både internt och externt
- Administrativt arbete som följer med uppsägningar och reförhandlingar
- Motivera befintliga kunder att använda allt innehåll i abonnemanget samt öka kundens kompetens avseende tjänsterna.
- Skapa goda kundrelationer och hela tiden arbeta för att utveckla kundupplevelse till det bättre.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Kunskapsberika vårt CRM-system Hubspot.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren, faktum är att hindren framkallar tävlingsinstinkten i dig och du jagar vinsten… Lösningen och Nöjd kund! Du har lätt för att förstå andra människor och deras behov. Du är karismatisk och inspirerar med ditt sätt att kommunicera.

Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Stundtals är det mycket att göra så det är viktigt att du trivs med fart och fläkt men samtidigt har möjlighet att hålla huvudet kallt och göra goda prioriteringar.

Utöver ovan behöver du en god systemkännedom och förmågan att lätt navigera i den digitala världen. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska för att kunna hjälpa våra kunder.



Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova söker Customer Care Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan du vara vår nästa customer care agent!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management.

Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som customer care agent hos oss är du ett viktigt stöd för kunden genom hela kundresan. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt systematiska arbetsmiljöarbete. Det är viktigt att du som customer care agent är lyhörd för vad kunden behöver. Det är en bred roll som arbetar över flera områden och ger möjlighet att fördjupa sig i frågor. De flesta frågor löser du first line men givetvis har du kollegor med olika relevanta kompetenser som backar upp dig.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Kundsupport via telefon och mail. Verktyget vi använder för ärendehantering är Hubspot.
- Besvara frågor kring faktura, avtal och innehållet i Assist-abonnemanget.
- Hjälpa kunderna navigera i vår digitala plattform ”Mitt Avonova” och svara på enklare systemfrågor.
- Ta emot ärenden som inkommer till vår Sjukfrånvaro- och arbetsrättstelefon.
- Besvara frågor om utbildning och sjukvårdsförsäkring.
- Skapa goda kundrelationer och hela tiden arbeta för att utveckla kundupplevelse till det bättre.
- Alltid sträva efter att ge det lilla extra och leverera utöver det förväntade.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Kunskapsberika vårt CRM-system Hubspot.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren. Meningen ”Självklart, detta fixar jag” stämmer väl överens med din person. Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation. Stundtals är det mycket att göra så det är viktigt att du trivs med fart och fläkt men samtidigt har möjlighet att hålla huvudet kallt och göra goda prioriteringar. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet från kundservice eller servicerelaterade arbeten. Du får gärna ha erfarenhet eller intresse av försäljning. Erfarenhet/kunskap inom arbetsmiljö och HR är positivt men inte ett krav.

Utöver ovan behöver du en god systemkännedom och förmågan att lätt navigera i den digitala världen. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska för att kunna hjälpa våra kunder.



Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Solutions söker utesäljare till Göteborg

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 19
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




FÄLTSÄLJARE TILL MARKNADSLEDARE INOM FÖRETAGSHÄLSA

Avonova är med sina 1400 medarbetare Nordens ledande leverantör av företagshälsovård.

Som fältsäljare kommer du att ansvara för vår produkt Avonova Assist, en innovativ digital lösning som bidrar till professionella arbetsgivare, mer engagerade medarbetare, lägre sjukfrånvaro och full kontroll över dokumentation i förhållande till lagstiftning. Vår produkt bygger på ett egenutvecklat system, samt en rad tjänster inom HR, hälsa och arbetsmiljö. Våra leveranser utgår alltid från kundens behov, eftersom varje företag har unika utmaningar, behov och mål samt påverkas av lagstiftningen på olika sätt.

Med vårt mål om fler friska människor vill vi tillsammans bidra till ökad produktivitet och stärkt ekonomi för företag, bättre hälsa och ökad livskvalitet för individen samt kortare vårdköer och sparade resurser för samhället.

Vi söker dig som är bra med människor, vill utvecklas som säljare och har förmågan att ge det lilla extra för att nå resultat. Du har hög social kompetens och kan samspela med och prata med olika personlighetstyper. Du är en tydlig säljare med hög arbetsmoral! Hos oss är det högt i tak, och det är något vi värnar om – då trivs vi som bäst.

Arbetsuppgifter:

Som fältsäljare kommer du att få möten bokade av våra professionella mötesbokare. Du ansvarar för att genomföra säljmöten med företagsledare baserat på vår egenutvecklade försäljningsmetod, som du kommer att få gedigen utbildning i. Du är ansvarig för att driva säljprocessen genom vårt CRM-system.

Tjänsten är spännande och utvecklande för dig med ambitioner att fortsätta din utveckling som högpresterande säljare. Rätt kandidat kommer att få möjlighet till utökat ansvar. Vi har en unik produkt och är innovativa inom vår bransch!

Vårt svenska huvudkontor finns i Göteborg. Som fältsäljare mot den svenska marknaden söker vi personer som kan kombinera mötesaktiviteter, primärt i Västsverige, med planerade resor till andra delar av landet.

Vi erbjuder:

- Avonova-skolan, där du får en introduktion till våra tjänster och företaget Avonova
- Grundlig säljutbildning och vägledning inom en stark och välkänd varumärkesorganisation
- Möjlighet att vidareutveckla dig med fokus på kompetenshöjning
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
- Konkurrenskraftig lön och en motiverande provisionsmodell
- Bra pensions- och försäkringslösningar
- En energisk och ambitiös arbetsmiljö
- Kollegor med lång erfarenhet inom försäljning
- Ett teamorienterat arbetsklimat där vi tillsammans arbetar mot gemensamma mål och hjälper varandra framåt 

Du är/har/trivs med:

- Erfarenhet av B2B-försäljning
- Förmåga att skapa förtroende
- Erfarenhet av uppsökande försäljning mot nya kunder
- Stark drivkraft och engagemang för att nå egna och gemensamma mål
- Lösningsorienterad med god arbetsmoral
- Förmåga att snabbt ta till dig ny kunskap
- Gillar att resa och möta nya människor

Kompetenskrav:

- Dokumenterad erfarenhet av att skapa försäljningsresultat från tidigare B2B-säljroller
- God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
- Förmåga att analysera och förstå kundens behov
- God teknisk förståelse generellt



Ansökan 

Vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Intervjuer påbörjas efter semesterperioden. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Framdahl på daniel.framdahl@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Solutions söker mötesbokare till Göteborg

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 19
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova söker mötesbokare som triggas av resultat och som vill utvecklas inom försäljning.

Du bör trivas i en energisk arbetsmiljö med högt tempo.

I den här rollen kommer du att ansvara för utgående försäljning och mötesbokning hos oss.

I praktiken innebär det att du kommer att mätas på din förmåga att identifiera, ta kontakt med och boka möten med beslutsfattare inom svenskt arbetsliv.

Avonova är med sina 1400 medarbetare Nordens ledande leverantör av företagshälsovård. Som mötesbokare kommer du att arbeta med vår produkt Avonova Assist, en innovativ digital lösning som bidrar till professionella arbetsgivare, mer engagerade medarbetare, lägre sjukfrånvaro och full kontroll över dokumentation i förhållande till lagstiftning. Vår produkt bygger på ett egenutvecklat system, samt en rad tjänster inom HR, hälsa och arbetsmiljö.

Vi söker dig som vill utvecklas inom försäljning och har förmågan att ge det lilla extra för att uppnå bra resultat. Du har hög social kompetens och kan samspela med och prata med olika personlighetstyper. Du är en tydlig säljare med hög arbetsmoral! Hos oss är det högt i tak, och det är något vi värnar om – då trivs vi som bäst.

Arbetsuppgifter

En vanlig dag innebär att med hjälp av våra system prospektera efter, och kontakta beslutsfattare på företag för att skapa nya kundrelationer.

Vi bearbetar den svenska marknaden från vårt säljkontor i Göteborg. Detta görs främst med telefon som verktyg, baserat på vår egenutvecklade försäljningsmetod som du får grundlig utbildning i. Vi erbjuder även ett unikt säljutbildningsprogram där du får både grundutbildning och regelbunden kompetensutveckling inom försäljningspsykologi och försäljningsmetoder.

För rätt person finns fantastiska möjligheter att växa och utvecklas då företaget är inne i en expansiv fas. Vi har en helt unik produkt och är nyskapande inom vår bransch!

Vi erbjuder:

- Avonova-skolan där du får en introduktion till våra tjänster och Avonova som organisation
- Grundlig försäljningsutbildning och handledning i arbetet med ett starkt och välkänt varumärke
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
- Konkurrenskraftig grundlön samt en mycket bra månatlig provisionsmodell
- Bra pensions- och försäkringslösningar
- En energisk och ambitiös arbetsmiljö
- Kollegor med lång erfarenhet inom försäljning

Du är/har/trivs med:

Erfarenhet av mötesbokning/försäljning med telefonen som verktyg

- Att arbeta med uppsökande försäljning mot nya kunder
- Ett starkt driv och en vilja att uppnå goda resultat
- Lösningsorienterad och har en stark arbetsmoral
- Erfarenhet av att använda olika datasystem och älskar telefon som arbetsverktyg
- En god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Arbetet utförs från vårt kontor i Göteborg. Arbetstid 8.00-17.00, måndag-fredag.

Tveka inte att kontakta oss om detta låter som något för dig!



Ansökan 

Vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Intervjuer påbörjas efter semesterperioden. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linus Gulldén på linus.gullden@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Hälsa söker konsultchef till Göteborg

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Dec 16
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

Är du vår nya konsultchef?

Vi söker en konsultchef med placering på vårt trevliga hälsocenter i fina lokaler på Mölndalsvägen i Göteborg.  Här jobbar drygt 40 personer inom olika roller på Avonova. Rollen innebär ansvar för hälsocentrets läkare, sköterskor och rehabkoordinatorer samt ett nära samarbete med vårt nya kundcenter i Linköping. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag som har stor tillväxtkraft i branschen och som är mitt inne en spännande digital resa. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher och områden.

Vi söker dig som har ett stort intresse av ledarskap, att arbeta kundorienterat, är affärsmässig, har egen drivkraft och tycker om att arbeta i team. Du inspireras av att se verksamheten växa och utvecklas och är intresserad av ett aktivt och nära ledarskap.

Du har ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö samt erfarenhet av arbete i ledande befattning med liknande verksamhet. Du har mycket goda ledaregenskaper och förmåga att skapa förutsättningar att öka motivationen hos medarbetarna.  

Våra medarbetare är experter inom olika områden och vi har många olika yrkeskategorier på varje hälsocenter. Arbetet som konsultchef är därför varierande och rollen innefattar allt från att coacha och säkerställa att medarbetarna har rätt förutsättningar till att möta enhetens kunder, till att utveckla verksamheten och skapa långsiktiga affärsrelationer. En del i arbetet är att tillsammans med de kundansvariga och KAM bidra till att hälsocentrets medarbetare har en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter. En av våra viktigaste målsättningar i uppdragen är helhetssyn och ett konsultativt arbetssätt.

Du kommer att:

- Ha fullt ansvar för personalen och följa upp deras mål och måltal.
- Resurs och leveransplanering med Avonova kundcenter
- Hantera kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor och skapa en effektiv verksamhetsplanering.
- Tillsammans med enhetens Hälsocenterchef bidra till enhetens försäljning och ha en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter.
- Tillsammans med Hälsocenterchefen följa upp hälsocentrets KPI:er.
- Vara en nyckelperson i arbetet att utveckla vårt arbetssätt i målet att vara Nordens bästa företagshälsa.
- Du rapporterar till Hälsocenterchefen

Du som söker har

- Chefs- och ledarerfarenhet av att leda specialister.
- Högskoleutbildning, medicinsk utbildning är meriterande
- Kunskap inom och erfarenhet av ekonomistyrning.
- Intresse av sälj- och kundarbete.
- Erfarenhet från liknande bransch, bemannings- eller konsultverksamhet är meriterande.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Fysioterapeuterna, Läkarförbundet och Vision.



Vill du veta mer kontakta gärna Hälsocenterchef Viktoria Johansson via mail viktoria.johansson@avonova.se eller tel: 010-2526356

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu