Göteborg: Erfaren trafikplanerare som uppdragsledare i detaljplan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren trafikplanerare som uppdragsledare i detaljplan i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028.

Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

Besök gärna https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/

ARBETSUPPGIFTER
Enheten planering allmän plats söder består av trafikplanerare och landskapsarkitekter, som arbetar tätt ihop med sin systerenhet inom det geografiska området norr. Tillsammans är vi ca 30 medarbetare.

Vi söker nu två erfarna trafikplanerare till rollen som uppdragsledare med ansvar för planering och utformning av allmän plats i de tidiga skedena inom stadens exploateringsprojekt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du möjligheten att delta i kreativa processer för att utveckla Göteborg till en nära, sammanhållen och robust stad genom att planera för allmänna ytor såsom gata, torg, park- och naturområden.

Som uppdragsledare är du delaktig i utformandet av detaljplaner och hanterar projekt i stadens ytterkant såväl som i city. Vi arbetar både i stora omvandlingsprojekt där nya stadsdelar tar form till mindre förtätningsprojekt för att nyttja stadens ytor bättre. Ditt uppdrag ingår i plan- och exploateringsprocessen, i vilken PBL-prövning av projektförslag i detaljplan samt remissberedning är en del.

Du ansvarar för framtagandet av genomförbara trafik- och utformningsförslag och har helhetsansvar i planering och gestaltning av allmän plats i exploateringsprojekt. Du arbetar för att på bästa sätt säkerställa en hållbar stad över tid, både nu och i framtiden. Detta med stöd av interna kompetenser inom trafik, landskap, miljö och genomförande samt med stadens andra stadsutvecklande förvaltningar. Du driver utvecklande och spännande projekt där svaren inte är givna från början.

I arbetet ingår att avropa, kravställa och leda konsulter som levererar genomförbara trafik- och utformningsförslag i form av förslagshandling och ibland även systemhandling. Du ansvarar också för bedömning av konsulternas leverans. Arbetet sker i samverkan, i en sammanhållen stadsutvecklingsprocess för att säkerställa goda lösningar med hänsyn till funktion, kvalitet, hållbarhet och helhet.

Som uppdragsledare följer du upp och prognostiserar dina projekt med avseende på tid, kostnad och innehåll. I rollen ingår även ett ansvarsfullt och sömlöst överlämnade av projektet till nästa skede som är att projektera, upphandla och genomföra utbyggnad av allmän plats.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskole- eller civilingenjörsexamen inom samhällsbyggnadsområdet eller utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig.

Tjänsten kräver lång erfarenhet inom trafikplanering och utformning i komplexa stadsmiljöer. Förståelse för stadens stadsutvecklingsprocess och stadens tekniska handbok är meriterande. Du har en bred erfarenhet av trafikfrågor med förmåga att se den robusta och hållbara helheten såväl som lösningar på detaljerad nivå. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med trafikplanering, trafiksäkerhet, tillgänglighet och/eller framkomlighet för alla trafikslag. Du besitter kunskaper om detalj- och översiktsplaner samt goda kunskaper om PBL (Plan- och bygglagen) och BBR (Boverkets byggregler).

Det är viktigt att du kan se till helheten och har Göteborgs Stads uppdrag i fokus. Vi arbetar projektbaserat och över förvaltningsgränserna, vilket förutsätter att du är lyhörd och har lätt för att samarbeta, är kreativ och lösningsinriktad.

Du trivs i en ledande roll där du får driva projekt framåt tillsammans med andra och har förmåga att balansera olika krav mot varandra och fatta beslut även om alla aspekter inte blir tillgodosedda fullt ut. Du har vana att driva flera uppdrag och projekt parallellt och har förmågan att planera och prioritera dina arbetsuppgifter både på kort och lång sikt.

Arbetet förutsätter att du har god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska språket i tal och skrift. Du behöver vara ansvarstagande, självgående och strukturerad för att lyckas i denna roll.

Vi värnar teambaserade arbetssätt och samarbeten mellan enheter, delar erfarenheter och utvecklar verksamheten tillsammans. Det förutsätter att vi alla bidrar till att stötta och utveckla varandra.

Ansökningarna hanteras löpande vilket innebär att vi kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.


ÖVRIGT
Vi vill att Exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Trafikingenjör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Trafikingenjör.

Trafikingenjör trafikanordningar

Läs mer Aug 31
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en trafikingenjör som skall arbeta med tillfälliga trafikavstängningsplaner samt planerat skyltunderhåll. I tjänsten ingår att i cadprogram konstruera och rita avstängningsplaner i nära samarbete med projektledare eller andra funktioner som behöver trafikavstängning. I arbetet ingår också att delta i planering av skyltning för olika evenemang i nära samarbete med olika beställare i Göteborgs Stad.

Vi erbjuder en spännande och omväxlande roll där du har möjlighet att bidra till god stadsutveckling i Göteborgs Stad!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha flera års erfarenhet av anläggningsverksamhet i gatumiljö eller skyltarbete. Det är meriterande att du arbetat med Cad.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är drivande, självständig och strukturerad. Du har sinne för detaljer och en vilja att tänka nytt. Du har en god samarbetsförmåga och lätt för att knyta kontakter vilket är viktigt för tjänsten.
Körkort B är ett krav.

Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan komma att tillämpas.



ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Trafikingenjör regional

Läs mer Aug 22
Som Trafikingenjör regional på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.


Trafikingenjör regional

Arbetsuppgifter

Tycker du att det är spännande och intressant med trafikmiljö och samhällsutveckling? Då kanske du är vår nästa medarbetare!
Som trafikingenjör är du involverad i planeringen, byggandet och underhållet av våra statliga vägar. Ditt ansvarsområde är att skapa en god trafikmiljö och därigenom får du en viktig roll i Sveriges samhällsutveckling. Du har dagligen kontakt med till exempel myndigheter, fastighetsägare, allmänhet och media där du bland annat fattar väl grundade beslut och svarar på inkomna ärenden. I rollen ingår även att ansvara för att Trafikverkets myndighetsutövning är rättssäker.
Vi söker dig till vårt specialiststödsteam med ansvarsområde inom väg- och trafiklagstiftning. Som trafikingenjör inom specialiststöd medverkar du till att skapa en god trafikmiljö under byggskedet samt i samband med planering, byggande och underhåll av väg. Du medverkar i projekt som specialist inom trafik under byggskedet, trafikmiljö och säkerhet för tredje man. Du bistår även med stöd internt och externt gällande arbete på väg. Ditt arbete ska resultera i ett framkomligt, trafiksäkert och effektivt utnyttjande av transportsystemet. Arbetet spänner över ett brett område inom trafikfrågor i ett komplext trafiksystem. 
Tjänstens placeringsort är Göteborg.



Övrig information

Vänligen bifoga ditt CV.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Inntervjuerna är preliminärt planerade att hållas digitalt via Skype under v 39.
Vid eventuella frågor kontakta rekryterande chef Pernilla Carlsson , se kontaktuppgifter nedan 

Kvalifikationer

Vem är du?
För att nå framgång i arbetet behöver du ha god samarbetsförmåga och arbeta för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Du är självgående och trygg med att fatta och kommunicera beslut till din omgivning gällande olika alternativ till åtgärder, där regelverk och en god trafikantmiljö behöver beaktas. Din kommunikationsförmåga är god, vilket vidare innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Därutöver har du god analytisk problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som
har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120p) inom trafikteknik, samhällsplanering, juridik eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Trafikverket bedömer som likvärdig
har aktuell och relevant kunskap/yrkeserfarenhet inom trafikområdet, APV och entreprenader
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har giltigt körkort för personbil

Det är meriterande om du
har aktuell och relevant kunskap om svensk Trafiklagstiftning
har goda kunskaper i APV
har kunskap om relevanta regelverk och standarder samt erfarenhet av projekt/entreprenader
har arbetslivserfarenhet i fattande av myndighetsbeslut


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Trafikreglerare

Läs mer Jul 11
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en engagerad medarbetare till vår enhet trafikhantering. Som en del av vårt team kommer du att spela en viktig roll i att skapa en säker och framkomlig stad genom att hantera trafikflödet och samordna olika bygg- och anläggningsprojekt.

Vi erbjuder en omväxlande arbetsmiljö med många kontakter både internt och externt. Du kommer att vara mitt i byggnationen av staden och ha möjlighet att pussla ihop säkerheten och framkomligheten för de som vistas i staden. Detta ger dig en unik möjlighet att vara med och forma stadens framtid.

Arbetsuppgifterna för denna roll innefattar granskning av TA-planer, godkännande av starttillstånd, uppföljning av kontroller och hantering av ärenden i diariet för ett stort antal kommande bygg- och anläggningsprojekt i staden. Du kommer också behöva ha förmågan att självständigt driva frågor och hitta nya perspektiv. Du bidrar med din kompetens i infrastrukturfrågor av varierande storlek.

Enhet trafikhantering består idag av 18 personer, 11 utav dem arbetar med trafikreglering och TA-planer i dagsläget. Vi arbetar oftast inne på kontoret för att snabbt kunna fråga och dela erfarenheter och ibland åka ut och kontrollera byggarbetsplatser. Vi ser alla fram emot att få träffa vår nya kollega.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom ingenjörsområdet eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet som projektledare, samordnare eller koordinator. Det är även meriterande om du har erfarenhet av tillfälliga trafikanordningar, erfarenhet av offentlig förvaltning samt utbildning eller praktisk erfarenhet av arbete inom bygglogistik, gatuarbete och/eller liknande teknisk tjänst.

För att kunna utföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt bör du ha goda kommunikationsfärdigheter och vara strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt. På vår arbetsplats värdesätter vi att du har en drivande personlighet, är lösningsfokuserad och är noggrann. Det är också viktigt att du har mycket goda datakunskaper och körkort samt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Förmågan att kommunicera tydligt och effektivt är också en viktig egenskap för att lyckas i rollen.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Planeringsledare med inriktning mot tillgänglighet och utformning

Läs mer Jul 7
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
När Göteborg växer och bygger i den takt som sker nu och kommer så göra i flera år framöver, behöver alla perspektiv ses över så att staden förblir en stad för alla att vistas och verka inom. Enheten Utformning gata och park ska nu därför tillsätta den viktiga tjänsten som planeringsledare med inriktning mot tillgänglighet och utformning. I rollen ansvarar du för att förvaltningen utvecklar förmågan att planera, bygga och förvalta ett stadsrum med universell utformning.

I ett första skede är fokus på styrningen inom området och ta fram ett förslag på en revidering av styrande dokument för fysisk tillgänglighet. Du kommer leda detta arbete som görs tillsamammans med kollegor från flera förvaltningar inom stadsutvecklingen.

Vidare har du ett ansvar för den fortsatta utvecklingen av de utformningsprinciper som ska säkra en tillgänglig stad. Det kan handla om t.ex. principer för markbeläggning, kantstöd, ledstråk och orienterbarhet. Du bidrar också med din kompetens och erfarenhet genom att stötta i olika stadsutvecklingsprojekt.

Det här är en oerhört viktig roll där du kommer ha chans till att påverka tjänstens innehåll, samt påverka hur vi planerar och bygger en stad som ska vara tillgänglig för alla. Du kommer ha kompetenta kollegor på enheten att bolla frågor med och du rapporterar till enhetschefen.


KVALIFIKATIONER
För rollen ser vi att du har en akademisk examen på högskolenivå med inriktning fysisk planering, landskapsarkitektur, ingenjör eller annat som arbetsgivare bedömer som relevant.

Du har 5-10 års erfarenhet av arbete inom stadsutveckling och har arbetat med universell utformning, gärna i både parker och trafikalt komplexa miljöer. Det är meriterande om du har kompetens om Göteborgs Stads anvisningar och riktlinjer och även om du har kunskap om utformning i Göteborgs Stads Tekniska handbok.

För att den här tjänsten ska passa dig behöver du vara både drivande och strukturerad samt gilla att arbeta tillsammans med andra. Du kommer självständigt behöva driva uppdragen framåt och samtidigt samarbeta och väga in flera perspektiv, vilket också ställer krav på din samarbetsförmåga och lyhördhet.

Låter den här tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Då vi befinner oss i semestertider kommer vi först börja kontakta intressanta sökande i v. 34. Däremot tar vi del av ansökningarna löpande under sommaren så tveka inte med att skicka in din ansökan.


Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare med inriktning arbetsrätt och samver

Organisationsutvecklare
Läs mer Dec 4
Nytt
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.

Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/förskoleförvaltningen-göteborgs-stad

ARBETSUPPGIFTER
Vi stärker nu vår kompetens och inrättar en ny tjänst som Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare inriktad på arbetsrätt och samverkan. Vill du vara med på vår utvecklingsresa?

Enheten HR-processer är en ny enhet med start 1 januari 2024. I enhetens uppdrag ingår att arbeta med samlad utveckling av HR-processerna för att stärka och säkra kompetensförsörjningen till verksamheten nu och framåt. Vi arbetar processorienterat med strategiskt utvecklingsarbete tillsammans inom avdelningen och med verksamheten. De processer som enheten ansvarar för är: förhandling, arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering, omställning, chefs- och ledarutveckling, kompetensförsörjning samt controllerfunktion.

Som Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare med inriktning arbetsrätt och samverkan har du förvaltningsövergripande uppdrag att leda, driva, och ansvara för genomförande, utveckling och uppföljning inom ditt ansvarsområde; arbetsrätt, förhandling och samverkan. Du driver, värnar om och vidareutvecklar ett gott samverkansklimat tillsammans med våra fackliga parter.

I rollen ingår:
• Huvudansvar för arbetsrätt, förhandling, avtal och samverkan inom förvaltningen.
• Hantering av uppdrag från nämnd eller förvaltningsledning.
• Tätt samarbete med och stöd till kollegor inom HR-avdelningen inom ansvarsområdet.
• Omvärldsbevakning inom området.
• Att bära och företräda ansvarsområdet inom förvaltningen och externt.
• Att stödja chefer och verksamhet i tolkning och kunskap kring lagar och avtal samt ansvara för och genomföra utbildningar inom området.
• Förhandling med fackliga parter ex tvisteförhandlingar, svårare arbetsrättsliga ärenden i förvaltningen.
• Dialog och samverkan med fackliga parter.
• Visselblåsarfunktion.
• Delaktig i lönebildningsprocessen.
• Tätt samarbete med och stöd till kollegor inom HR-avdelningen inom ansvarsområdet.

Vi arbetar i trevliga lokaler på Gamlestads Torg 5 som du lätt når med buss och spårvagn. På vårt kontor arbetar vi utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.

Välkommen med din ansökan! Vi gör urval under v. 3 och intervjuer sker under v. 4 2024.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, till exempel juridik.

Vi vill även att du har minst fem års erfarenhet inom arbetsrätt, förhandling och samverkan.

Du ska ha förmåga att växla perspektiv och arbeta både operativt och strategiskt inom områdena arbetsrätt, förhandling och samverkan. Du är trygg i arbetsgivarrollen i bland annat förhandlingssituationer.

Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig förvaltning.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde, sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang samt visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

På ett effektivt sätt kan du identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.

Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. I rollen ingår att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning.

Du motiveras av tydligt definierade mål, har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling samt följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Planeringsledare samordnad skötsel

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 5
Nytt
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en planeringsledare samordnad skötsel till avdelningen Drift och Underhåll, verksamhetsområde Samordnad Skötsel på den nya förvaltningen Stadsmiljö!
Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter där du har stora möjligheter att påverka arbetsinnehållet. Hos oss får du möjlighet att påverka göteborgarnas vardag och vara delaktig i att driva utvecklingen framåt i Göteborgs Stad.

I rollen som planeringsledare kommer du att ansvara för att stödja, leda, följa upp samt utvärdera driftentreprenader vars slutleverans är främst inom områdena vinterväghållning, grönyteskötsel och barmarkrenhållning inklusive tillhörande anläggningar och objekt.
I ditt uppdrag ingår att hålla i olika möten, skapa rutiner samt vara med och utveckla Staden i ett led att bli en bättre beställare

Du kommer att samverka med kollegor, andra förvaltningar, aktörer och entreprenörer för att tillsammans säkerställa en leverans av ändamålsenlig och resurseffektiv barmarksrenhållning, grönyteskötsel samt vinterväghållning till stadens invånare, besökare och näringsidkare.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med att operativt arbetsleda och samordna både medarbetare och entreprenörer. Vi tror att du är van vid en samordnande roll och har en väl utvecklad kommunikationsförmåga. Du får energi av att leda, engagera och motivera andra.

Vidare i rollen som planeringsledare kommer du att:
Delta i och bidra till upphandlingsarbete. Delta i och bidra till kvalitetsarbete exempelvis genom att arbeta för att samtliga områden sköts, utvecklas och följs upp på ett likvärdigt sätt utveckla samarbete mellan förvaltningar samt ta emot olösta frågor och arbeta fram svar.
Vara förvaltningens representant i olika projekt och samrådsgrupper.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå, förslagsvis inom drift-och underhåll av grönytor och/eller trafikala miljöer, alternativt arbetslivserfarenhet samt yrkeskompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med samordning av drift- och underhåll i stadsmiljöer, önskvärt är även erfarenhet av arbetsledning i drift- och underhållsuppdrag samt vana av att förhandla och driva arbetet framåt. Körkort B och goda IT kunskaper är ett krav.

Du har ett intresse för miljöfrågor kopplat till drift- och underhåll. Det är meriterade om du har kunskaper och erfarenheter av LOU, entreprenadjuridik samt avtalsformerna AB04, ABT och ABFF och därmed kunna tolka, läsa och förstå olika typer av avtalshandlingar korrekt. Utbildning i Bas U och Bas P är meriterande.

Du är strukturerad och bra på att organisera och planera ditt och andras arbete. God problemlösningsförmåga är en viktig del av arbetet tillsammans med ett engagemang för att utveckla verksamheten. Då tjänsten kräver många kontaktytor behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt att du har lätt för och trivs med att samarbeta.

Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Stödassistent inom autismspektrum

Stödassistent
Läs mer Dec 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett meningsfullt jobb där du får vara delaktig i ett utvecklingsarbete? Söker du omväxling, utmaningar och trevliga kollegor? Då ska du söka till Krabbelidernas BmSS-boende där du får vara med och göra skillnad i arbetet för personer med autism, intellektuella funktionsnedsättningar samt utmanande beteende. Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten och skapa en meningsfull vardag för dem vi är till för.

På Krabbeliderna bor det 6 hyresgäster.
Som stödassistent här arbetar du utifrån genomförandeplaner, arbetspassbeskrivningar, arbetsrutiner, handlingsplaner etc. Du är ett stöd i att nå måluppfyllelse och skapa meningsfullhet i vardagen. Arbetsuppgifterna är att ge stöd till hyresgästen i och utanför hemmet utifrån var och ens behov och önskemål. Du har kontinuerlig vägledning av stödpedagog.

Läs mer om verksamheten och enhetschef Anna Gül på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/annagül/

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har stödassistentutbildning, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande, likaså
erfarenhet av arbete med målgruppen. Även god datavana, kunskaper i social dokumentation samt b-körkort är meriterande.

Vi ser det också som meriterande om du har kunskap och erfarenhet av följande metoder: LAB (lågaffektivt bemötande), AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation) , Tydliggörande pedagogik, Tecken som stöd, IBIC (Individens behov i centrum), MI (Motiverande samtal).

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet.

Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

ÖVRIGT
Enhetschef Anna Gül kommer att vara på semester under delar av annonsperioden. I hennes frånvaro svarar Yeshi Zereaburuk på frågor.

Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier till Boende med särskild service

Stödassistent
Läs mer Dec 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Timvikarier till Bemanningsenheterna Funktionsstöd

Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie inom funktionsstöd! Hos oss kommer du arbeta med personer med olika typer av funktionsvariationer som exempelvis autism, down syndrom och fysiska- och psykiska funktionsnedsättningar.

Verksamheterna är uppdelade i olika geografiska områden: Hisingen (Norra- och Västra Hisingen samt Lundby), Nordost (Angered, Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala), Centrum (Majorna-Linné, Örgryte-Härlanda, Johanneberg Guldheden och Landala), och Sydväst (Askim, Frölunda Högsbo och Västra Göteborg). Din anställning blir placerad till det geografiska område du visar intresse för efter genomgången rekryteringsprocess.

Arbetet på boende med särskild service (BmSS) innebär varierande uppgifter så som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad samt vanligt förekommande arbete i hemmet som tvätt och matlagning. Genom att finnas där som stöd för våra brukare bidrar du till en meningsfull vardag.
Som timvikarie lägger du dig själv tillgänglig i vårt bokningssystem när du önskar arbeta. När behov uppstår i verksamheten bokar våra bemanningsplanerare in dig på pass.

I Förvaltningen för Funktionsstöd arbetar vi med kompetensförsörjning genom konceptet 3T- Tim till tillsvidare, vilket innebär att det finns en utbildningsinsats i syfte att kombinera utbildning med arbete via bemanningsenheten. Målsättningen är att det ska leda till en tillsvidareanställning i förvaltningen efter slutförda studier.

Som timvikarie erbjuds du:
- Flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger.
- Styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar därefter.
- Kombinera arbetet med studier, annan sysselsättning eller pension.
- Goda möjligheter till sommarjobb och en framtid inom staden.

KVALIFIKATIONER
För att kunna kommunicera med brukare, kollegor och föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket vilket innebär godkända betyg i Svenska A, SAS Grund D eller motsvarande. Du som söker tjänst hos oss behöver ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2012:3).

Det är önskvärt om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom området. Har du en stödassistent utbildning, barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen "funktionsnedsättning". Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig ser vi det som meriterande.

För att trivas med tjänsten behöver du ta dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis om du har meriterande utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Utvecklingsledare process-och projektutveckling

Organisationsutvecklare
Läs mer Nov 29
Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra till en sammanhållen stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv?
Stadsbyggnadsförvaltningen är tillsammans med de andra stadsutvecklande förvaltningarna inne i ett utvecklingsskede där vi utvecklar våra arbetssätt för att bättre kunna leverera utifrån vårt uppdrag.

Nu söker vi en utvecklingsledare med helhetsperspektiv som ska driva och utveckla vårt övergripande process- och projektutvecklingsarbete tillsammans med våra systerförvaltningar. Du identifierar förbättringsområden som går i linje med våra mål och strategier och du stöttar våra verksamheter mot ett processorienterat arbetssätt. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, såväl operativt som strategiskt.

En viktig del av tjänsten är förändringsledning för att stötta våra verksamheter mot processorienterade arbetssätt. Du kartlägger och utvecklar processer med syftet att identifiera effektiviseringsmöjligheter. Det handlar om att skapa förutsättningar för verksamhetsutveckling för en högre kvalitet och service för de vi är till för. I arbetet använder du dig av praktiska verktyg och metoder för att säkerställa analys och kvalitetsmedvetenhet.

Enheten kvalitet, som du kommer tillhöra, arbetar med förvaltningsövergripande utvecklingsarbete och uppdrag och säkerställer att detta ligger i linje med övergripande ledning och styrning. Idag finns inom enhetens uppdrag ansvar för frågor som rör forskning och innovation, digitalisering, miljöledning och säkerhet.

KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning, minst kandidatexamen, inom relevant område eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har även utbildning eller erfarenhet inom process-och projektutveckling samt verksamhetsutveckling.

Vi söker dig som är drivande, tänker nytt, gillar utmaningar och ett omväxlande arbete. Du trivs med att arbeta självständigt, är flexibel och beredd på att ta ett stort ansvar för eget operativt arbete.

Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet, gärna längre. Om du har arbetat i offentlig förvaltning och har förståelse för Göteborg Stads organisation, ledning och styrning är det meriterande.

Du har:
• Erfarenhet av arbete med processutveckling och processmodellering
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av projektledning
• God kunskap om relevanta kvalitetsmetoder. Erfarenhet av nyttorealisering är
meriterande
• Kunskap och erfarenhet i att arbeta med processmodelleringsverktyg. Erfarenhet av 2c8 är
meriterande
• God erfarenhet av att arbeta i Officepaket och lätt för att lära nya IT-verktyg


För att lyckas i rollen behöver du:
• Ha en stark kommunikativ förmåga och kunna inspirera, motivera och engagera andra. Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift.
• Vara strukturerad och analytisk samt leverera resultat med hög kvalitet.
• Vara mål- och resultatorienterad med en god förmåga att utveckla och driva förbättringsarbete
• Ha god förmåga att arbeta utifrån en helhetssyn
• Ha en mycket god samarbetsförmåga

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Behandlare/socialsekreterare till HVB Triton

Socionom
Läs mer Dec 4
Nytt
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett varierande och givande arbete, där du bidrar till en trygg vardag för barn och ungdomar? Nu söker vi en engagerad behandlare till vårt team på Triton.

Triton är ett av Socialförvaltningen Nordosts HVB-hem. Vi finns i Utby och har plats för sex barn/ungdomar i åldern 9 -13 år. De som bor här kommer främst från Nordöstra Göteborg och placeras företrädelsevis utifrån SoL. Närhetsprincipen ger möjlighet att gå kvar i sin skola och även ha närheten till familj och nätverk.

Vi har organiserat verksamheten utifrån att den ska vara så hemlik som möjligt, vilket innefattar alla praktiska arbetsuppgifter som vanligtvis förekommer i ett hem. Som behandlare ger du stöd och omsorg i vardagen och har samtal med barnen samt med familj, skola och övrigt nätverk. Dokumentation och möten med socialtjänst och övriga aktörer runt barnen ingår också i dina arbetsuppgifter.

Vårt arbete bedrivs med fokus på placeringar som varar några månader upp till ett år. Vi har ett systemteoretiskt synsätt och bemötande och vi arbetar systematiskt med behovsområden enligt BBIC. Vi har ett salutogent förhållningssätt och erbjuder en stabil miljö samt en strukturerad vardag. Med detta som bakgrund är vår ambition att möta behov och att anpassa metod utifrån individ, familj och uppdrag.

Arbetstiden är schemalagd med tjänstgöring dag, kväll, natt och helg. I tjänsten ingår viss beredskap. Mestadels arbetar vi två-tre personer. Ensamarbete sker mellan 23-08. Sovande jour mellan kl. 00-06, då du också har en kollega tillgänglig med beredskap.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan beteendevetenskaplig examen. Alternativt har en annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete på HVB-hem. Erfarenhet av arbete inom olika behandlingsverksamheter riktade mot målgruppen är meriterande.

Vi ser det som positivt om du har ett systemteoretiskt synsätt och har vana av att arbeta enligt BBIC. Erfarenhet av beredskap och ensamarbete med målgruppen såväl som erfarenhet av samverkan med socialtjänst och skola är meriterande.

Här händer det många saker samtidigt och du behöver kunna behålla lugnet, prioritera, samarbeta och kommunicera, samt tycka det är roligt att vara med barn och ungdomar i vardagen. Du behöver vara en stabil och trygg vuxen som kan möta barnen och deras föräldrar med värme, omsorg och professionalitet. Ibland blir det bråk mellan barnen och då är det viktigt att du hjälper dem med konflikthantering och ger dem möjlighet till nya strategier. Du behöver därför vara pedagogisk och kreativ för att kunna möta varje barn på deras villkor.

Du ser till helheten och arbetar tillsammans med dina kollegor för att ge bästa möjliga stöd till barnen. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för personer du möter bidrar du till ett respektfullt arbetsklimat. Ensamarbete förekommer ibland och du behöver även vara trygg i att arbeta och lösa problem självständigt.

B-körkort är ett krav och du behöver ha körvana.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida: https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu