Göteborg: Undersköterska till hemtjänsten Gyllenkrooksgatan Västra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Undersköterska till hemtjänsten Gyllenkrooksgatan Västra i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu engagerade kollegor till vår arbetsgrupp på Gyllenkrooksgatan Västra hemtjänstenhet i stadsområde Centrum 2. Vill du vara med och göra det möjligt för personer du möter att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande? Vill du arbeta i en personlig och omväxlande miljö? Då söker vi dig!

Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du nära människor och är ett stöd i varje persons vardag. Du utför vård- och omsorgsarbete hos personer i deras egen bostad.

Vi arbetar efter socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden med fokus på individens behov i centrum. Som undersköterska motiverar och stimulerar du omsorgstagarna utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål. Insatserna är biståndsbedömda och innefattar allt från personlig omsorg, stöttning runt måltider, stöd i sociala aktiviteter och serviceinsatser. Det ingår även att utföra vissa hälso- och sjukvårdande eller rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast eller arbetsterapeut.

Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet. Du får ta del av många personers livssituationer vilket kan vara både intressant och utmanande. I arbetsuppgifterna ingår även att vara kontaktpersonal för ett antal omsorgstagare. Din besöksplanering och sociala dokumentation sker digitalt och du kommer få utbildning i de system vi använder.

Du har möjlighet att påverka din arbetstid utifrån verksamhetens behov genom schemaläggning i vårt planeringssystem. Schemalagd arbetstid är dag och kväll samt helger. Enheten har ett samarbete med två andra enheter i närområdet och du behöver vara öppen för att arbeta på annan enhet vid behov. Göteborgs Stad erbjuder vi rätt till en heltidstjänst med möjlighet till deltid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Tidigare erfarenhet från vård- och omsorgsarbete är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med inriktning mot demens eller psykisk ohälsa. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att skriva genomförandeplaner enligt IBIC (Individens Behov I Centrum).

Du behärskar svenska språket i tal och skrift, vilket innebär att du har förmåga att ta emot och delge information och idéer såväl muntligt som skriftligt. För tjänsterna på en av våra enheter krävs att du har B-körkort, det behövs för att kunna ta dig till våra omsorgstagare.

Som person är du trygg och självgående i din roll, tar dina arbetsuppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

Som undersköterska i hemtjänsten visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och utgår ifrån allas lika värde. Hos oss är omsorgstagaren i fokus och ditt engagemang är viktigt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. Vår gemensamma arbetsmiljö är viktig för oss på hemtjänst enheten och vi vill att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.

Stämmer detta in på dig? Då är du välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Intervjuer kommer ske löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV och eventuella intyg. I denna rekrytering arbetar vi utan personligt brev som ansökningshandling.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Undersköterska - Attendo Fiskebäck!

Läs mer Dec 1
Välkommen till Attendo där du kan göra skillnad

Attendo Fiskebäck äldreboende ligger i Västra Frölunda - Göteborg, vackert beläget med hänförande utsikt över småbåtshamnen och havet. Här finns fina promenadvägar, varför inte ta en sväng runt hamnen eller ner till den vackra badplatsen på din rast. Vi har flera gemensamma utrymmen och en stor solig uteplats.

Här finns 107 lägenheter uppdelade på 7 avdelningar. Fem somatiska avdelningar och två avdelningar med inriktning demens.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din roll som omsorgspersonal, vi har många fina ombudsroller som du har möjlighet att ta del av.

Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen.

Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats.

Beskrivning av tjänsten

Flera tjänster är nu lediga. Tjänsterna är 75-80%. Tillsvidare- med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Dag och kväll och varannan helg.

Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering.

Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av omvårdnadsarbete.

- Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p.

- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)

- God datorkunskap/datorvana

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Om Attendo

Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med en lång historia i vård- och omsorgsbranschen. Vi startade Sveriges första privata hemtjänst i Danderyd 1985. Sedan dess har vi breddat oss och idag driver vi bland annat äldreomsorg - boenden och hemtjänst, verksamhet för personer med funktionsnedsättningar och individ och familjeomsorg. Det är kommunerna som beställer de tjänster vi tillhandahåller.

Vi finns i Sverige, Danmark och Finland och driver drygt 700 verksamheter med ca 27 000 medarbetare. Företaget har en platt organisation, utan långa beslutsvägar.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Undersköterska - Attendo Fiskebäck!

Läs mer Nov 30
Välkommen till Attendo där du kan göra skillnad

Attendo Fiskebäck äldreboende ligger i Västra Frölunda - Göteborg, vackert beläget med hänförande utsikt över småbåtshamnen och havet. Här finns fina promenadvägar, varför inte ta en sväng runt hamnen eller ner till den vackra badplatsen på din rast. Vi har flera gemensamma utrymmen och en stor solig uteplats.

Här finns 107 lägenheter uppdelade på 7 avdelningar. Fem somatiska avdelningar och två avdelningar med inriktning demens.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din roll som omsorgspersonal, vi har många fina ombudsroller som du har möjlighet att ta del av.

Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen.

Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats.

Beskrivning av tjänsten

Flera tjänster är nu lediga. Tjänsterna är 75-80%. Tillsvidare- med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Dag och kväll och varannan helg.

Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering.

Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av omvårdnadsarbete.

- Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p.

- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)

- God datorkunskap/datorvana

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Om Attendo

Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med en lång historia i vård- och omsorgsbranschen. Vi startade Sveriges första privata hemtjänst i Danderyd 1985. Sedan dess har vi breddat oss och idag driver vi bland annat äldreomsorg - boenden och hemtjänst, verksamhet för personer med funktionsnedsättningar och individ och familjeomsorg. Det är kommunerna som beställer de tjänster vi tillhandahåller.

Vi finns i Sverige, Danmark och Finland och driver drygt 700 verksamheter med ca 27 000 medarbetare. Företaget har en platt organisation, utan långa beslutsvägar.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Flexmassage - Nya Hovås

Läs mer Nov 29
Vi söker massörer till vår nya mottagning i Nya Hovås!

Äntligen har vi öppnat i Nya Hovås och vi har fått en fin start och söker därför en massör/kollega till för att stärka upp med fler tider.

Vi har 1 ledig tjänst den är på 75% och innefattar dagtid, kvällstid och varannan helg i ett rullande schema. Men söker du en tjänst på 50% så är det också av intresse för oss, men då innefattar tjänsten endast kvällar samt varannan helg.

Vi brinner för att hjälpa människor må bättre genom massage!
Är du den vi söker?

Vem är du?

Vi söker i första hand dig som redan är utbildad och diplomerad Massör/Massageterapeut och som vill vara med och göra skillnad för våra kunder.

För att trivas som massör hos oss behöver du, förutom att tycka om att hjälpa människor med olika typer av smärta, även vara flexibel, utåtriktad och självständig.

Du tycker om att arbeta både i team och individuellt.

Vi söker dig som känner dig trygg att bygga relationer och skapa ett förtroende hos dina kunder som gör att de vill komma tillbaka.

Din arbetsuppgift som massör är att ge massage i form av svensk klassisk massage, gravidmassage och bindvävsmassage samt hantera kassan och ta hand om mottagningen.

Vad vi erbjuder dig?

Korta arbetsdagar (6 - 6,5 tim.)

En härlig gemenskap med kollegor som är omtänksamma.

Även om arbetet är fysiskt lägger vi stor vikt på en god ergonomi.

Kontinuerlig vidareutveckling fler gånger per år.

Ett lugnt, stressfritt och harmoniskt arbete.

En arbetsplats som är mån om sina anställda.

Många trevliga och tacksamma kunder.

Variationen att vara både på mottagning och ute på företag.

Utöver detta erbjuder vi även:

Friskvårdsbidrag

En massage i månaden i utbildningssyfte.

Utbildningar och påbyggnadskurser via Physio Academy.

Engagerade kollegor och ledare.

Intern hälsostrategi för all personal.

Fina och fräscha miljöer.

Stimulerande och utmanande arbetssätt i team, med andra kompetenser och experter

Du kan fokusera på det du är duktig på, så hjälper vi dig med resten!



Hur vi går till väga för att hitta rätt personer?

Du gör en ansökan för tjänsten. De som är av intresse kallas till intervju och därefter om du blir antagen hittar vi datum för utbildning. Blir du inte antagen får du ett meddelande.
Vi uppskattar när du gör en personlig beskrivning om vem du är, gärna en bild, beskriv vad du gör på fritiden samt varför du är nyfiken på att bli massör.
Det gör det enklare för oss i urvalsprocessen.
Vi tycker att tidigare erfarenhet, intresse och nyfikenhet för yrket och engagemang är viktiga delar i en ansökan.
Våra massörer är mellan 20-57år, 90% kvinnor och 10% män. Vi vill ha blandade team gällande ålder och kön, men våra manliga massörer får färre bokningar till en början och får arbeta mer på att få in stamkunder, medans kvinnliga massörer får bokningar direkt.

Anställningsform/Lönevillkor

Vi har seriösa avtal med 6-6,5 timmars arbetsdag med fast timlön samt en bonus.
På 75% är du anställd på minimum 126 tim, men de flesta månader får mertidsersättning då du arbetar 4 dagar ena veckan och andra 6 dagar och ibland blir ca 135 tim/månad.
Vi har självklart semesterlön, OB, sjuklöner och följer LAS.

Erfarenhet

Ingen erfarenhet som massör krävs men är ett plus. Viktigaste är personlighet och lämplighet för tjänsten och andra arbetserfarenheter.

Utbildning

Utbildningen till Diplomerad Friskvårdsmassör är via Physio Academy i deras lokaler i Jonsereds Fabriker (ligger mellan Partille och Lerum).

Utbildning till Friskvårdsmassör är följande datum och 100% närvaro krävs:

Fredag 5/1, lördag 6/1, söndag 7/1, lördag 13/1, söndag 14/1, måndag 15/1.
Helgerna 09.00-17.00 och fredagen och måndagen 14.00-21.00.

Utbildning i Flexkonceptet:
3 dagar som vi kommer överens om efter anställning.

Tiderna för utbildningen i konceptet varierar beroende på hur många som går grundutbildningen samt var du sedan ska arbeta.

Du kommer ha praktik mellan utbildningstillfällena och inläsning av material. Du får även utbildning i våra administrativa verktyg. På dessa tillfällen hittar vi tider som passar dig.

Varaktighet

Tjänsten beräknas starta v.4 i januari 2024 eller överenskommelse.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Flex-konceptet

Vi arbetar med ett koncept som du får utbildning i och som gör det enklare för dig som massör att kunna arbeta hållbart och skonsamt med djupgående massage. Vi ger dig även betald utbildning genom FLEX-ACADEMY så att du känner dig trygg i konceptet innan du startar din anställning. Utbildningen ger dig fördjupning inom massage med nya tekniker, bindvävsmassage, gravidmassage samt våra tekniska system så som bokningssytem, intranät och kassahantering. Alla mottagningar har öppet alla dagar i veckan. Vi besöker även ett 30-tal företagskunder på plats hos dem. Vi är i expansion och kommer att utöka vår verksamhet med fler företagskunder samt mottagningar framöver så tveka inte att skicka din ansökan till Göteborgs största men personliga massagekedja.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Gruppchef till Attendo S:t Jörgen

Läs mer Nov 14
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Attendo S:t Jörgens äldreboende ligger 10 min från centrala Göteborg, vackert beläget nära lummiga grönområden och S:t Jörgens park.

S:t Jörgen är uppdelat i två fastigheter, ett äldreboende för somatiskt sjuka personer och ett gruppboende för personer med demenssjukdom. Tillsammans har vi 84 lägenheter fördelade på åtta avdelningar. Lägenheterna är mellan 40-52 kvm och lämpar sig väl för de som önskar parboende.

Varje avdelning har matsal och gemensamma utrymmen för social samvaro en stor balkong eller uteplats för härliga stunder i solen.

Beskrivning av tjänsten

Som gruppchef är din primära uppgift att coacha och arbeta i omvårdnadsarbetet tillsammans med ditt team. I rollen som gruppchef har du ett närvarande ledarskap och stöttar ditt team. Du har personal- och planeringsansvar och kommer arbeta tillsammans med andra gruppchefer med stöd av verksamhetschef. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschef. Tjänstgöring kan komma att ske dag och kväll samt helg.

- Tillsvidaretjänst 80-100 %

- Arbetstider under dag/kväll/helg

- Tillträdesdatum omgående eller enligt överenskommelse



Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!

Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller motsvarande yrkeserfarenhet, gärna med flerårig erfarenhet av äldreomsorg. Tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller planering är meriterande.
Du ska ha förmågan att leda andra och besitta ledaregenskaper. Du bör tycka om tydlighet och skapa delaktighet. Du har förmåga att skapa engagemang och du är bra på att motivera dina kollegor.

Du ska vara självständig men tycka om att tillsammans med kollegor utveckla och hitta nya lösningar. Du har lätt för att ge och ta emot feedback.

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.

Det här kan vi erbjuda dig

- Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Karriärvägar

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

- Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete

- Platt organisation med korta beslutsvägar

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Attendos ledord är Omtanke, Kompetens och Engagemang.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Gruppchef

Läs mer Nov 9
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Attendo Ädelstenen är ett nybyggt och modernt äldreboende särskilt som ligger i Västra Frölunda. Vår inriktning är sport och spa där hälsa och välmående står i fokus, vi har aktiviteter för våra kunder varje dag. Ädelstenen består av 96 lägenheter uppdelade på 9 avdelningar, varav 5 är för personer med demensdiagnos och 4 för somatiskt sjuka.

Beskrivning av tjänsten

Som gruppchef är din primära uppgift att coacha och arbeta i omvårdnadsarbetet tillsammans med ditt team. I rollen som gruppchef har du ett närvarande ledarskap och stöttar ditt team. Du har personal och planeringsansvar och kommer arbeta tillsammans med 2-3 andra gruppchefer med stöd av verksamhetschef. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschef. Tjänstgöring dag och kväll samt helg.

- Tillsvidaretjänst 100 %

- Arbetstider under dag/kväll/helg/natt

- Tillträdesdatum enligt överenskommelse



Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!

Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller motsvarande yrkeserfarenhet, gärna med flerårig erfarenhet av äldreomsorg. Tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller planering är meriterande.
Du ska ha förmågan att leda andra och besitta ledaregenskaper. Du bör tycka om tydlighet och skapa delaktighet. Du har förmåga att skapa engagemang och du är bra på att motivera dina kollegor.

Du ska vara självständig men tycka om att tillsammans med kollegor utveckla och hitta nya lösningar. Du har lätt för att ge och ta emot feedback.

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.

Det här kan vi erbjuda dig

- Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Karriärvägar

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

- Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete

- Platt organisation med korta beslutsvägar

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Attendos ledord är Omtanke, Kompetens och Engagemang.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare med inriktning arbetsrätt och samver

Organisationsutvecklare
Läs mer Dec 4
Nytt
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.

Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/förskoleförvaltningen-göteborgs-stad

ARBETSUPPGIFTER
Vi stärker nu vår kompetens och inrättar en ny tjänst som Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare inriktad på arbetsrätt och samverkan. Vill du vara med på vår utvecklingsresa?

Enheten HR-processer är en ny enhet med start 1 januari 2024. I enhetens uppdrag ingår att arbeta med samlad utveckling av HR-processerna för att stärka och säkra kompetensförsörjningen till verksamheten nu och framåt. Vi arbetar processorienterat med strategiskt utvecklingsarbete tillsammans inom avdelningen och med verksamheten. De processer som enheten ansvarar för är: förhandling, arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering, omställning, chefs- och ledarutveckling, kompetensförsörjning samt controllerfunktion.

Som Förhandlingsansvarig Utvecklingsledare med inriktning arbetsrätt och samverkan har du förvaltningsövergripande uppdrag att leda, driva, och ansvara för genomförande, utveckling och uppföljning inom ditt ansvarsområde; arbetsrätt, förhandling och samverkan. Du driver, värnar om och vidareutvecklar ett gott samverkansklimat tillsammans med våra fackliga parter.

I rollen ingår:
• Huvudansvar för arbetsrätt, förhandling, avtal och samverkan inom förvaltningen.
• Hantering av uppdrag från nämnd eller förvaltningsledning.
• Tätt samarbete med och stöd till kollegor inom HR-avdelningen inom ansvarsområdet.
• Omvärldsbevakning inom området.
• Att bära och företräda ansvarsområdet inom förvaltningen och externt.
• Att stödja chefer och verksamhet i tolkning och kunskap kring lagar och avtal samt ansvara för och genomföra utbildningar inom området.
• Förhandling med fackliga parter ex tvisteförhandlingar, svårare arbetsrättsliga ärenden i förvaltningen.
• Dialog och samverkan med fackliga parter.
• Visselblåsarfunktion.
• Delaktig i lönebildningsprocessen.
• Tätt samarbete med och stöd till kollegor inom HR-avdelningen inom ansvarsområdet.

Vi arbetar i trevliga lokaler på Gamlestads Torg 5 som du lätt når med buss och spårvagn. På vårt kontor arbetar vi utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.

Välkommen med din ansökan! Vi gör urval under v. 3 och intervjuer sker under v. 4 2024.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, till exempel juridik.

Vi vill även att du har minst fem års erfarenhet inom arbetsrätt, förhandling och samverkan.

Du ska ha förmåga att växla perspektiv och arbeta både operativt och strategiskt inom områdena arbetsrätt, förhandling och samverkan. Du är trygg i arbetsgivarrollen i bland annat förhandlingssituationer.

Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig förvaltning.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde, sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang samt visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

På ett effektivt sätt kan du identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.

Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. I rollen ingår att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning.

Du motiveras av tydligt definierade mål, har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling samt följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Planeringsledare samordnad skötsel

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 5
Nytt
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en planeringsledare samordnad skötsel till avdelningen Drift och Underhåll, verksamhetsområde Samordnad Skötsel på den nya förvaltningen Stadsmiljö!
Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter där du har stora möjligheter att påverka arbetsinnehållet. Hos oss får du möjlighet att påverka göteborgarnas vardag och vara delaktig i att driva utvecklingen framåt i Göteborgs Stad.

I rollen som planeringsledare kommer du att ansvara för att stödja, leda, följa upp samt utvärdera driftentreprenader vars slutleverans är främst inom områdena vinterväghållning, grönyteskötsel och barmarkrenhållning inklusive tillhörande anläggningar och objekt.
I ditt uppdrag ingår att hålla i olika möten, skapa rutiner samt vara med och utveckla Staden i ett led att bli en bättre beställare

Du kommer att samverka med kollegor, andra förvaltningar, aktörer och entreprenörer för att tillsammans säkerställa en leverans av ändamålsenlig och resurseffektiv barmarksrenhållning, grönyteskötsel samt vinterväghållning till stadens invånare, besökare och näringsidkare.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med att operativt arbetsleda och samordna både medarbetare och entreprenörer. Vi tror att du är van vid en samordnande roll och har en väl utvecklad kommunikationsförmåga. Du får energi av att leda, engagera och motivera andra.

Vidare i rollen som planeringsledare kommer du att:
Delta i och bidra till upphandlingsarbete. Delta i och bidra till kvalitetsarbete exempelvis genom att arbeta för att samtliga områden sköts, utvecklas och följs upp på ett likvärdigt sätt utveckla samarbete mellan förvaltningar samt ta emot olösta frågor och arbeta fram svar.
Vara förvaltningens representant i olika projekt och samrådsgrupper.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå, förslagsvis inom drift-och underhåll av grönytor och/eller trafikala miljöer, alternativt arbetslivserfarenhet samt yrkeskompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med samordning av drift- och underhåll i stadsmiljöer, önskvärt är även erfarenhet av arbetsledning i drift- och underhållsuppdrag samt vana av att förhandla och driva arbetet framåt. Körkort B och goda IT kunskaper är ett krav.

Du har ett intresse för miljöfrågor kopplat till drift- och underhåll. Det är meriterade om du har kunskaper och erfarenheter av LOU, entreprenadjuridik samt avtalsformerna AB04, ABT och ABFF och därmed kunna tolka, läsa och förstå olika typer av avtalshandlingar korrekt. Utbildning i Bas U och Bas P är meriterande.

Du är strukturerad och bra på att organisera och planera ditt och andras arbete. God problemlösningsförmåga är en viktig del av arbetet tillsammans med ett engagemang för att utveckla verksamheten. Då tjänsten kräver många kontaktytor behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt att du har lätt för och trivs med att samarbeta.

Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Stödassistent inom autismspektrum

Stödassistent
Läs mer Dec 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett meningsfullt jobb där du får vara delaktig i ett utvecklingsarbete? Söker du omväxling, utmaningar och trevliga kollegor? Då ska du söka till Krabbelidernas BmSS-boende där du får vara med och göra skillnad i arbetet för personer med autism, intellektuella funktionsnedsättningar samt utmanande beteende. Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten och skapa en meningsfull vardag för dem vi är till för.

På Krabbeliderna bor det 6 hyresgäster.
Som stödassistent här arbetar du utifrån genomförandeplaner, arbetspassbeskrivningar, arbetsrutiner, handlingsplaner etc. Du är ett stöd i att nå måluppfyllelse och skapa meningsfullhet i vardagen. Arbetsuppgifterna är att ge stöd till hyresgästen i och utanför hemmet utifrån var och ens behov och önskemål. Du har kontinuerlig vägledning av stödpedagog.

Läs mer om verksamheten och enhetschef Anna Gül på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/annagül/

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har stödassistentutbildning, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande, likaså
erfarenhet av arbete med målgruppen. Även god datavana, kunskaper i social dokumentation samt b-körkort är meriterande.

Vi ser det också som meriterande om du har kunskap och erfarenhet av följande metoder: LAB (lågaffektivt bemötande), AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation) , Tydliggörande pedagogik, Tecken som stöd, IBIC (Individens behov i centrum), MI (Motiverande samtal).

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet.

Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

ÖVRIGT
Enhetschef Anna Gül kommer att vara på semester under delar av annonsperioden. I hennes frånvaro svarar Yeshi Zereaburuk på frågor.

Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier till Boende med särskild service

Stödassistent
Läs mer Dec 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Timvikarier till Bemanningsenheterna Funktionsstöd

Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie inom funktionsstöd! Hos oss kommer du arbeta med personer med olika typer av funktionsvariationer som exempelvis autism, down syndrom och fysiska- och psykiska funktionsnedsättningar.

Verksamheterna är uppdelade i olika geografiska områden: Hisingen (Norra- och Västra Hisingen samt Lundby), Nordost (Angered, Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala), Centrum (Majorna-Linné, Örgryte-Härlanda, Johanneberg Guldheden och Landala), och Sydväst (Askim, Frölunda Högsbo och Västra Göteborg). Din anställning blir placerad till det geografiska område du visar intresse för efter genomgången rekryteringsprocess.

Arbetet på boende med särskild service (BmSS) innebär varierande uppgifter så som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad samt vanligt förekommande arbete i hemmet som tvätt och matlagning. Genom att finnas där som stöd för våra brukare bidrar du till en meningsfull vardag.
Som timvikarie lägger du dig själv tillgänglig i vårt bokningssystem när du önskar arbeta. När behov uppstår i verksamheten bokar våra bemanningsplanerare in dig på pass.

I Förvaltningen för Funktionsstöd arbetar vi med kompetensförsörjning genom konceptet 3T- Tim till tillsvidare, vilket innebär att det finns en utbildningsinsats i syfte att kombinera utbildning med arbete via bemanningsenheten. Målsättningen är att det ska leda till en tillsvidareanställning i förvaltningen efter slutförda studier.

Som timvikarie erbjuds du:
- Flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger.
- Styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar därefter.
- Kombinera arbetet med studier, annan sysselsättning eller pension.
- Goda möjligheter till sommarjobb och en framtid inom staden.

KVALIFIKATIONER
För att kunna kommunicera med brukare, kollegor och föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket vilket innebär godkända betyg i Svenska A, SAS Grund D eller motsvarande. Du som söker tjänst hos oss behöver ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2012:3).

Det är önskvärt om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom området. Har du en stödassistent utbildning, barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen "funktionsnedsättning". Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig ser vi det som meriterande.

För att trivas med tjänsten behöver du ta dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis om du har meriterande utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Utvecklingsledare process-och projektutveckling

Organisationsutvecklare
Läs mer Nov 29
Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra till en sammanhållen stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv?
Stadsbyggnadsförvaltningen är tillsammans med de andra stadsutvecklande förvaltningarna inne i ett utvecklingsskede där vi utvecklar våra arbetssätt för att bättre kunna leverera utifrån vårt uppdrag.

Nu söker vi en utvecklingsledare med helhetsperspektiv som ska driva och utveckla vårt övergripande process- och projektutvecklingsarbete tillsammans med våra systerförvaltningar. Du identifierar förbättringsområden som går i linje med våra mål och strategier och du stöttar våra verksamheter mot ett processorienterat arbetssätt. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, såväl operativt som strategiskt.

En viktig del av tjänsten är förändringsledning för att stötta våra verksamheter mot processorienterade arbetssätt. Du kartlägger och utvecklar processer med syftet att identifiera effektiviseringsmöjligheter. Det handlar om att skapa förutsättningar för verksamhetsutveckling för en högre kvalitet och service för de vi är till för. I arbetet använder du dig av praktiska verktyg och metoder för att säkerställa analys och kvalitetsmedvetenhet.

Enheten kvalitet, som du kommer tillhöra, arbetar med förvaltningsövergripande utvecklingsarbete och uppdrag och säkerställer att detta ligger i linje med övergripande ledning och styrning. Idag finns inom enhetens uppdrag ansvar för frågor som rör forskning och innovation, digitalisering, miljöledning och säkerhet.

KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning, minst kandidatexamen, inom relevant område eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har även utbildning eller erfarenhet inom process-och projektutveckling samt verksamhetsutveckling.

Vi söker dig som är drivande, tänker nytt, gillar utmaningar och ett omväxlande arbete. Du trivs med att arbeta självständigt, är flexibel och beredd på att ta ett stort ansvar för eget operativt arbete.

Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet, gärna längre. Om du har arbetat i offentlig förvaltning och har förståelse för Göteborg Stads organisation, ledning och styrning är det meriterande.

Du har:
• Erfarenhet av arbete med processutveckling och processmodellering
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av projektledning
• God kunskap om relevanta kvalitetsmetoder. Erfarenhet av nyttorealisering är
meriterande
• Kunskap och erfarenhet i att arbeta med processmodelleringsverktyg. Erfarenhet av 2c8 är
meriterande
• God erfarenhet av att arbeta i Officepaket och lätt för att lära nya IT-verktyg


För att lyckas i rollen behöver du:
• Ha en stark kommunikativ förmåga och kunna inspirera, motivera och engagera andra. Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift.
• Vara strukturerad och analytisk samt leverera resultat med hög kvalitet.
• Vara mål- och resultatorienterad med en god förmåga att utveckla och driva förbättringsarbete
• Ha god förmåga att arbeta utifrån en helhetssyn
• Ha en mycket god samarbetsförmåga

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Behandlare/socialsekreterare till HVB Triton

Socionom
Läs mer Dec 4
Nytt
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett varierande och givande arbete, där du bidrar till en trygg vardag för barn och ungdomar? Nu söker vi en engagerad behandlare till vårt team på Triton.

Triton är ett av Socialförvaltningen Nordosts HVB-hem. Vi finns i Utby och har plats för sex barn/ungdomar i åldern 9 -13 år. De som bor här kommer främst från Nordöstra Göteborg och placeras företrädelsevis utifrån SoL. Närhetsprincipen ger möjlighet att gå kvar i sin skola och även ha närheten till familj och nätverk.

Vi har organiserat verksamheten utifrån att den ska vara så hemlik som möjligt, vilket innefattar alla praktiska arbetsuppgifter som vanligtvis förekommer i ett hem. Som behandlare ger du stöd och omsorg i vardagen och har samtal med barnen samt med familj, skola och övrigt nätverk. Dokumentation och möten med socialtjänst och övriga aktörer runt barnen ingår också i dina arbetsuppgifter.

Vårt arbete bedrivs med fokus på placeringar som varar några månader upp till ett år. Vi har ett systemteoretiskt synsätt och bemötande och vi arbetar systematiskt med behovsområden enligt BBIC. Vi har ett salutogent förhållningssätt och erbjuder en stabil miljö samt en strukturerad vardag. Med detta som bakgrund är vår ambition att möta behov och att anpassa metod utifrån individ, familj och uppdrag.

Arbetstiden är schemalagd med tjänstgöring dag, kväll, natt och helg. I tjänsten ingår viss beredskap. Mestadels arbetar vi två-tre personer. Ensamarbete sker mellan 23-08. Sovande jour mellan kl. 00-06, då du också har en kollega tillgänglig med beredskap.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan beteendevetenskaplig examen. Alternativt har en annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete på HVB-hem. Erfarenhet av arbete inom olika behandlingsverksamheter riktade mot målgruppen är meriterande.

Vi ser det som positivt om du har ett systemteoretiskt synsätt och har vana av att arbeta enligt BBIC. Erfarenhet av beredskap och ensamarbete med målgruppen såväl som erfarenhet av samverkan med socialtjänst och skola är meriterande.

Här händer det många saker samtidigt och du behöver kunna behålla lugnet, prioritera, samarbeta och kommunicera, samt tycka det är roligt att vara med barn och ungdomar i vardagen. Du behöver vara en stabil och trygg vuxen som kan möta barnen och deras föräldrar med värme, omsorg och professionalitet. Ibland blir det bråk mellan barnen och då är det viktigt att du hjälper dem med konflikthantering och ger dem möjlighet till nya strategier. Du behöver därför vara pedagogisk och kreativ för att kunna möta varje barn på deras villkor.

Du ser till helheten och arbetar tillsammans med dina kollegor för att ge bästa möjliga stöd till barnen. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för personer du möter bidrar du till ett respektfullt arbetsklimat. Ensamarbete förekommer ibland och du behöver även vara trygg i att arbeta och lösa problem självständigt.

B-körkort är ett krav och du behöver ha körvana.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida: https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu