Göteborg: Redovisningsekonom & nyfiken på nya möjligheter - se hit

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom & nyfiken på nya möjligheter - se hit i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

På Jurek samarbetar vi med flertalet spännande kunder inom olika branscher där du får chansen att växa, utvecklas och ha en riktigt rolig och intressant arbetsdag. Genom att bli en del av vårt nätverk kommer du ett steg närmare din drömtjänst - tillsammans ser vi över vilket ditt nästa steg är och arbetar för att nå dit tillsammans!

Har du tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom, såväl lång som kort - litet eller stort bolag så tar jag gärna emot din ansökan. Kanske har du arbetat med någon av nedanstående arbetsuppgifter tidigare?

• Löpande bokföring
• Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
• Bankavstämningar
• Godkänna betalningar
• Upprättande av momsdeklaration och arbetsgivardeklaration
• Upprättande av med årsredovisningar
• Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är mycket meriterande då flera av våra kunder efterfrågar detta

Vi tror att du som söker är van att arbeta proaktivt och har en hög energinivå och ett härligt driv. Du är van att arbeta självständigt och är självgående i ditt arbetssätt. Du har lätt för att komma överens med kollegor och kunder och har en positiv inställning! Vidare så är du prestigelös och hjälpsam och inte rädd att gå utanför din comfort zone - du är en person som ser lösningar även i komplexa situationer och drivs av att utvecklas och växa i din roll. 

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett roligt och utvecklande arbete som redovisningsekonom. Vi söker dig som både är intresserad utav konsultrollen samt att bli rekryterad direkt till någon av våra härliga kunder. Detta är en strålande chans att utvecklas och få chansen att arbeta på spännande arbetsplatser. Kunder och uppdragslängd samt arbetsuppgifter kan variera beroende på kundens behov.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se Ansök på www.jurek.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Group Chief Accountant till bolag i Göteborg

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/group-chief-accountant-till-bolag-i-goteborg. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsexpert till SEVR Solutions

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/redovisningsexpert-till-sevr-solutions. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningskonsult till SEVR Accounting

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/redovisningskonsult-till-sevr-accounting. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Senior redovisningskonsult till Aspia

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/senior-redovisningskonsult-till-aspia. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Northern Offshore Services

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/redovisningsekonom-till-northern-offshore-services. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB .

TechSverige söker förhandlare/arbetsrättsjurist till region väst

Företagsjurist
Läs mer Maj 3
Vill du jobba med och för den växande techbranschen och stötta it-, telekom- och techföretag i deras roll som arbetsgivare? Vill du vara en del av ett starkt team som har fullt fokus på att erbjuda god och tillgänglig arbetsgivarservice och skapa bästa möjliga villkor för techbranschen? Då har vi på TechSverige flera mycket intressanta tjänster för dig.

 

TechSverige är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag inom techbranschen. Bland våra cirka 1 400 medlemsföretag – som sammantaget har närmare 100 000 medarbetare i Sverige – återfinns allt ifrån startup-bolag till stora, multinationella företag med tusentals anställda runtom i världen. 

 

I vårt uppdrag stärker vi våra medlemmar i rollen som attraktiva arbetsgivare, tecknar kollektivavtal för it-, tech- och telekombolag och ger medlemmarna arbetsgivarservice i form av rådgivning, förhandlingsstöd, utbildning och rättsskydd vid arbetsrättstvister för att stödja medlemsföretagen som arbetsgivare. TechSverige är idag en del av Almega men kommer att från och med den 1 januari 2025 att bli ett helt fristående förbund med en egen arbetsgivarverksamhet skräddarsydd efter våra medlemmars unika behov.

 

  Vi söker nu en förhandlare/arbetsrättsjurist med särskilt ansvar för region väst.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och erfaren förhandlare/arbetsrättsjurist som vill vara med på TechSveriges utvecklingsresa och brinner för att ge den bästa arbetsgivarservicen till våra medlemsföretag. I rollen kommer du att ha ett brett ansvarsområde, men med ett särskilt ansvar för arbetsgivarservicen för region väst.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: 

• Bistå medlemmar kring löpande arbetsgivarservice, tvisteförhandlingar och kollektivavtalsförhandlingar.
• Ansvara för ett särskilt rättsområde såsom arbetsmiljö, pensioner/försäkringar eller HR-frågor.
• Genomföra rättsutredningar och hålla webinarier/utbildningar för medlemmarna.
• Bistå vid värvning/rekrytering av nya medlemmar.
• Utveckla och implementera strategier för att säkerställa överenskommelser som gynnar både arbetsgivare och anställda.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst fem års rådgivnings-och förhandlingserfarenhet, från arbetsgivarorganisation, arbetstagarorganisation, advokatbyrå eller liknande. Du har en juristexamen eller annan relevant högskoleutbildning.

Det är meriterande med erfarenhet av HR-arbete på ett privat företag, särskilt inom tech. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor och arbetstillstånd är också särskilt meriterande.

För att passa i rollen behöver du ha intresse för och god kännedom om näringslivets förutsättningar och utmaningar i västra Sverige. Du har lätt för att omsätta juridiken till praktisk rådgivning och är lösningsorienterad. Som person är du serviceinriktad, flexibel och förtroendeingivande. Du trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt.

Du har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Självklart är du intresserad av digitalisering och den snabba teknikutvecklingen för egen del som stöd i ditt arbete och generellt.

Du erbjuds

En mycket intressant tjänst för dig som vill jobba nära tillsammans med de spännande företagen inom it, telekom och vara med och skapa de bästa förutsättningarna för techföretagen i sin roll som arbetsgivare. En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad.

Du får även kontinuerlig utveckling och möjligheter till karriärtillväxt. Självklart får du kollektivavtalade pensioner och försäkringar, friskvårdsbidrag och trevliga kollegor i ett team med andra skickliga experter och förhandlare.

Tjänsten är lokalt placerad alternativt kan den utgå från Stockholm, vilket då innebär en del resor till regionen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom/Controller till Domkyrkopastoratet i Göteborg

Controller
Läs mer Jul 8
Är du en erfaren ekonom med ett öga för detaljer och ett intresse för strategisk utveckling? Då är tjänsten som ekonom/controller på Domkyrkopastoratet i Göteborg något för dig!

Om tjänsten
Domkyrkopastoratet i Göteborg söker en erfaren ekonom/controller som ska arbeta med en rad olika ekonomiska uppgifter, bland annat att ta fram budget och göra prognoser, analysera ekonomisk data och följa upp det ekonomiska resultatet. I rollen är det viktigt att du har erfarenhet av förvaltning av stiftelser och fonder. Du ger också råd och stöd till verksamhetens chefer, medarbetare och förtroendevalda i ekonomiska frågor.

Arbetsuppgifter
I din roll som ekonom/controller kommer du att ha ansvar för följande arbetsuppgifter:

• Ansvar för analys, månatliga uppföljningar inom ekonomi till kyrkoråd och ledning samt driva dessa processer
• Arbeta med strategiska riskanalyser och skapa underlag för beslutsfattande gällande investeringar/risker
• Facilitera rapportering och möten och arbeta nära verksamhetens chefer.
• Driva ekonomiska processer
• Ha en aktiv roll vid bokslut, budget och prognos
• Hantering av fonder/stiftelser och gåvomedel
• Bistå vid interna och externa revisioner

Vem söker vi till denna tjänst?
Du är en pedagogisk, noggrann, problemlösande person som tar ansvar, strukturerar och driver processer framåt. Du har en god analytisk förmåga som gör att du lätt kan lyfta blicken och se samband. Du är en god lagspelare, social och öppen men även ödmjuk och trygg i dig själv.
Rätt person för denna tjänst delar Svenska kyrkans värdegrund och det är önskvärt att du är medlem i Svenska kyrkan. I rollen ingår att informera om ekonomi i olika forum och därför är det viktigt att du har en god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga likväl som en god samarbetsförmåga.

Krav för tjänsten
• Högskoleutbildning inom ekonomi med några års arbete av liknande arbetsuppgifter
Meriterande är tidigare arbete i Svenska kyrkan, kunskap i Aveny, Microsoft 365 och Public 360.

Placering & Start
Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid). Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten har sin placering i Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter och närhet till tåg och buss. Tillträde enligt överenskommelse. Göteborgs Domkyrkopastorat bildades 1 januari 2018 och består av sex församlingar och nio kyrkor, en sjukhuskyrka och en universitetskyrka. Mer information: Göteborgs domkyrkopastorat (svenskakyrkan.se)

Din ansökan
I rekryteringsprocessen samarbetar Svenska kyrkan med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande. Du söker tjänsten via www.jurek.se.
Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med hänvisning till GDPR. Vänligen notera att intervjuer kommer att påbörjas i mitten av augusti.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Controller med inriktning finans

Controller
Läs mer Jul 1
Har du erfarenhet av redovisning i ett finansiellt bolag och är på jakt efter nästa spännande utmaning i en bred och omväxlande roll hos en ledande aktör på energimarknaden? Gillar du dessutom att ständigt utveckla dig och ditt arbetssätt för att nå bättre resultat? Då har Göteborg Energi tjänsten för dig!

Din uppgift

Som senior controller med inriktning mot finans kommer du arbeta med genomförandet och uppföljningen av finansiella transaktioner samt månadsbokslut. Vi har en omfattande verksamhet som använder el-, och valutaderivat och som finansierar sina investeringar delvis med lån. Du kommer ansvara för att säkerställa en ändamålsenlig finansiering via staden samt att koncernens finansiella risker håller sig på önskvärd nivå.

Ditt löpande arbete innebär bland annat att:

• ansvara för att utveckla de finansiella processerna inom koncernen och driva förbättringsarbete
• etablera effektiva rutiner inom finansområdet
• ansvara för finansiell analys och rapportering både inom koncernen och till ägaren
• utveckla och förvalta Göteborg Energis bankrelationer
• tillsammans med verksamheten hantera finansiella frågor
• jobba för en god cash management
• upprätta års- och månadsbokslut
• utarbeta, följa upp samt ansvara för finansiella riktlinjer och rutiner
• hantera garantier och säkerheter samt svara för modeller och verktyg inom området

Ditt team

Avdelningen Koncernredovisning är en del av vårt verksamhetsområde Ekonomi och Affärsplanering. Koncernredovisning består av 25 medarbetare som stödjer koncernen Göteborg Energi samt koncernens bolag med bokslut, rapportering och verksamheterna med finansiering, valutahantering, riskrapporteringen och likviditetsrapportering. Vi arbetar även för att utveckla koncernens processer och på så sätt alltid agera i ägarens bästa intresse.

Din kompetens

För att lyckas i rollen krävs det att du har en akademisk bakgrund inom ekonomi samt att du har minst 5 års relevant arbetserfarenhet av liknande arbete eller annan kompetens som bedöms likvärdig.

Du har en mycket god förmåga till samarbete då kontaktytorna är många samt att du behärskar svenska i såväl tal som skrift. Du har goda kunskaper i Excel och du är van att driva förbättrings- och processarbete.

Som person är du analytisk, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du har en förmåga att arbeta mot uppsatta mål och deadlines kombinerat med en förmåga att omsätta analyser till handling. Vidare så är du en lyhörd relationsbyggare som arbetar lika väl i grupp som självständigt. Du drivs av att utveckla och förbättra verksamhet i samarbete med kollegor.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Jurek Recruitment & Consulting. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag den 31 mars. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!

Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .

Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Preem söker Compensation & Benefits Manager!

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jul 1
Har du erfarenhet av, och ett stort intresse för att arbeta med frågor inom området kompensation och förmåner? Då kan det vara du som är Preems nya Compensation & Benefits Manager!

Om rollen

Ditt huvuduppdrag är att säkerställa att Preems totala kompensationspaket bidrar till att attrahera, motivera och behålla rätt kompetens. Du ansvarar för utveckling, uppdatering och förvaltning av företagets kompensationsstrategi och i rollen ger du också löpande stöd till verksamheten i kompensations- och i ersättningsfrågor. I uppdraget ingår även att vidareutveckla arbetssätt och processer kopplat till People Analytics samt att hålla dig i framkant gällande användningen av AI och digitalisering för att verka för en ökad digitalisering av HR:s arbetssätt och processer.
Rollen ingår i koncernfunktionen Communications & HR där du rapporterar till Executive Vice President för Communications & HR samt sitter i koncernfunktionens ledningsgrupp. Rollen är en tillsvidareanställning hos Preem med placeringsort Stockholm, Göteborg eller Lysekil.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Säkerställa att Preem har ett konkurrenskraftigt kompensationspaket
• Ansvara för lönerevisionsprocessen samt utveckla och förvalta Preems marknadslönemodell
• Genomföra lönekartläggningar och förhandlingar i samverkan med chefer och fackliga parter
• Ansvara för, samt säkerställa efterlevnad av Preems pensionsstrategi
• Utbilda och coacha HR-kollegor och verksamheten inom området kompensation och förmåner
• Vidareutveckla arbetssätt och processer kopplat till People Analytics
• Vara i framkant gällande användningen av AI och digitalisering inom HR området och tillsammans med övriga HR teamet driva digitaliseringen inom HR

Vi erbjuder dig

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och goda utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar utifrån syftet att göra resan till en bättre framtid möjlig. Just nu genomgår vi den största omställningen i vår historia där det fossila successivt fasas ut och ersätts av förnybara alternativ. En omställning vi gör för att vi vill, kan och måste. Hos oss får du frihet under ansvar och uppmuntras att ta egna initiativ för att utveckla arbetsplatsen framåt. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Har du den här bakgrunden?

• Flerårig erfarenhet av att arbeta med frågor inom området kompensationer och förmåner.
• Erfarenhet från industri eller likvärdig bransch.
• Akademisk utbildning (eller motsvarande) inom HR/Management/Ekonomi
• Erfarenhet av att driva fackliga förhandlingar samt facklig samverkan
• Kunskap inom pensionsområdet
• Goda kunskaper, i såväl tal som skrift, i svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.

Är det här du?

Som vår nya kollega är tror vi att du är en engagerad, drivande och resultatinriktad möjliggörare. Du har en god kommunikativ förmåga och fallenhet för att skapa, bygga och upprätthålla goda relationer. Du har förmåga att kombinera ditt strategiska öga med en förståelse för detaljer. Du är nyfiken och intresserad i frågor rörande digitalisering och AI.

Nästa steg

I denna rekryteringsprocess samarbetar Preem med Jurek Recruitment & Consulting.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulterna Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se eller 076-002 69 61, Anna Kärrborn på anna.karrborn@jurek.se eller 079-0995520.

Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 31 maj 2024. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
Då Preem bedriver en samhällsviktig verksamhet genomförs alltid bakgrundskontroll samt alkohol-/drogtest inför ett anställningserbjudande. Vid intervju ska för Sverige godkänd ID-handling kunna uppvisas. Preem är även till del ett säkerhetsklassat företag och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan därför genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Välkommen med din ansökan!

Om Preem

PREEM är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast 2035 har Preem som mål att producera cirka 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel och vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Vi har ett rikstäckande servicenät med ca 500 stationer för privat- och yrkestrafik. Preem AB har cirka 1 500 anställda varav 1 100 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2022 var Preems omsättning 161 miljarder SEK.

Ansök nu

Enhetschef löpande redovisning till Göteborg Energi

Redovisningschef
Läs mer Jun 25
Vill du vara med och driva arbetet mot en proaktiv ekonomiorganisation inom Göteborg Energi? Då kan det här jobbet vara något för dig!

Din uppgift
Som enhetschef kommer du att ha en central roll i vårt arbete för att bli ett ännu bättre energibolag och för att förverkliga visionen om ett hållbart Göteborgssamhälle. Du blir en av ledarna för vårt viktiga utvecklingsarbete inom ekonomiorganisationen och ska ge kraft och energi till alla dina medarbetare som är med på resan. För att uppnå vår målbild krävs handlingskraft, mod och lyhördhet. Samtidigt behöver vi hushålla med våra gemensamma resurser, värna om vår ekonomi och hela tiden vara medvetna om vårt uppdrag och vem vi är till för.

Enheten Löpande redovisnings huvudsakliga uppgift är att ansvara för, förvalta och utveckla processer kring kund- och leverantörsreskontra samt kassa och bank. Som enhetschef leder och fördelar du arbetet inom enheten och arbetar för att utveckla såväl det egna ansvarsområdet som ekonomifunktionen i stort. Enhetschefen skall inom ansvarsområdet ha eller kunna utveckla en god kunskap och förståelse för affären och den operativa verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• Utifrån fastställda mål, leda och fördela arbetet inom egen enhet och tillse att arbetet bedrivs effektivt inom givna ekonomiska ramar
• Utveckla verksamheten inom området löpande redovisning med ansvar för leverantörsreskontra, bokföring kopplat till elhandel, kassa/bankfunktion för koncernen samt löpande redovisning
• Säkerställa lagefterlevnad och ansvar för leverans av korrekt och professionellt redovisningsunderlag utifrån gällande regelverk och principer inom ovan nämnda områden
• Ansvara för intern kontrollen inom ovan nämnda områden
• Arbeta med övergripande bemannings/kompetensplanering
• Delta i kvalitets- och förbättringsarbete inom området, avdelningen, enheten och verksamhetsområdet som helhet
• Leda och utveckla personalen inom löpande redovisningsgruppen

Ditt team
Enheten Löpande Redovisning består av ca 10 medarbetare som arbetar för att utveckla och säkerställa korrekt redovisning och att utifrån detta alltid agera i ägarens bästa intresse. Vi hanterar koncernens leverantörsfakturor, kundreskontra och den löpande redovisningen för koncernens bolag.

Din kompetens
Du har ca 5 års erfarenhet av arbetet inom området ekonomi/redovisning samt erfarenhet av arbete i olika ekonomirelaterade affärs- och uppföljningssystem. Du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete avseende ekonomiprocesser och förståelse för digitaliseringens potential och möjligheter med förmåga att omsätta förbättringar av processer och system. Du har god IT-vana och jobbar obehindrat i Officepaketet samt att du har lätt för att ta till dig kunskap om nya programvaror. Du kommunicerar obehindrat på svenska både i tal och i skrift. Du har en god hand med människor och har erfarenhet av ledarskap i en arbetssituation. Det ses som en fördel om du har erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra.

Du har förmåga att samarbeta med god servicekänsla och verka enligt våra ledarkriterier, mål- och resultatorientering, helhetssyn, förändringsorientering samt kommunikation/påverkan. För att lyckas i rollen har du förmåga att lyfta blicken, se helheten och utifrån det göra prioriteringar. Du har även förmåga att arbeta mot uppsatta mål och deadlines kombinerat med en förmåga att omsätta analyser till handling. För att vara framgångsrik behöver du vara lyhörd relationsbyggare med kommunikativ förmåga.

Ansökan
I den här rekryteringsprocess samarbetar vi med Jurek Recruitment & Consulting. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Välkommen med din ansökan!
Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår arbetsplats
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!

Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss.

Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Transform Lives with XVIVO- Join us As an Accountant!

Bokförare
Läs mer Jun 27
Join XVIVO and be part of a pioneering team dedicated to transforming organ transplantation. As an Accountant, you will play a crucial role in our mission to ensure that no one dies waiting for a new organ. If you´re driven, detail-oriented, and eager to make a global impact, we want you on our team!

The Company
XVIVO is a pioneering medical technology company listed on the Nasdaq Stockholm exchange. With headquarters in Gothenburg, Sweden, and a production site in Lund, Sweden, we have a global presence with offices in the USA, Italy, and the Netherlands. Rooted deeply in medical science, our core business revolves around organ transplantation. XVIVO proudly stands as the world´s first company to offer both machines and consumables for all major solid organs. Our mission is to deliver innovative technology for the storage, evaluation, and treatment of organs to transplant centers worldwide, ensuring the safe use of more donated organs and ultimately giving more patients the chance of a life-saving transplant.

 
Company Culture
At XVIVO, we cherish a small-company culture with ambitious growth goals, united by a common belief that patient safety and our vision - "Nobody should die waiting for a new organ" - are key to our success. We firmly believe that nothing is impossible and are dedicated to getting the job done. Regardless of position or job description, our team is always focused on supporting our customers.

 
Why Work at XVIVO?
Working at XVIVO is more than just a job – it is an opportunity to change the world for transplant patients awaiting new organs. This position offers the right candidate a chance to be part of our challenging and exciting journey, helping to shape the company´s future and elevate our business to new heights.

XVIVO is in a dynamic growth phase, marked by geographical expansion and the development and launch of new products and supporting processes. To our Finance team in Gothenburg, Sweden, we are now looking for an enthusiastic and skilled Accountant.

As an Accountant, you will join a dedicated finance department in Gothenburg, consisting of six professionals. Reporting to the company´s group accounting manager, you will handle parts of the accounting for XVIVO Perfusion AB and a Dutch subsidiary focused on R&D, sales, and distribution. You will have the support of an Accounting Assistant and an Accounting Manager, forming a strong team committed to collaboration and continuous improvement.

 
Key Responsibilities:
• General bookkeeping
• Monthly reconciliations of balance sheet accounts
• Managing the finance email inbox, including both internal and external contacts
• Assisting the Accounting Manager with monthly and annual financial statements
• Handling customer invoicing, including correct VAT processing
• Managing Fixed assets
• Reporting for smaller foreign subsidiaries, including liaising with local bookkeeping firms abroad
• Assisting with audits

 
Essential for the Role:
• Education in Accounting
• Preferably familiar with VAT handling in different countries
• 3-5 years of experience in similar roles
• Fluency in English and Swedish
• Proficiency in Dutch is considered an advantage

 
Personal Profile
You are a driven, committed, and humble individual who spreads positive energy and consistently strives to exceed expectations. You are motivated by achieving tangible results and appreciate the importance of supporting your colleagues, both in large and small tasks.

 
Your Application
For this recruitment process, XVIVO is collaborating with Jurek Recruitment & Consulting. If you believe you are the right candidate for this job, we eagerly await your application. Should you have any questions about the role, please contact Recruitment Consultant Johanna Kalered at johanna.kalered@jurek.se.

We look forward to receiving your application!

Ansök nu