Göteborg: Redovisningsekonom & nyfiken på nya möjligheter - se hit

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom & nyfiken på nya möjligheter - se hit i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

På Jurek samarbetar vi med flertalet spännande kunder inom olika branscher där du får chansen att växa, utvecklas och ha en riktigt rolig och intressant arbetsdag. Genom att bli en del av vårt nätverk kommer du ett steg närmare din drömtjänst - tillsammans ser vi över vilket ditt nästa steg är och arbetar för att nå dit tillsammans!

Har du tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom, såväl lång som kort - litet eller stort bolag så tar jag gärna emot din ansökan. Kanske har du arbetat med någon av nedanstående arbetsuppgifter tidigare?

• Löpande bokföring
• Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
• Bankavstämningar
• Godkänna betalningar
• Upprättande av momsdeklaration och arbetsgivardeklaration
• Upprättande av med årsredovisningar
• Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är mycket meriterande då flera av våra kunder efterfrågar detta

Vi tror att du som söker är van att arbeta proaktivt och har en hög energinivå och ett härligt driv. Du är van att arbeta självständigt och är självgående i ditt arbetssätt. Du har lätt för att komma överens med kollegor och kunder och har en positiv inställning! Vidare så är du prestigelös och hjälpsam och inte rädd att gå utanför din comfort zone - du är en person som ser lösningar även i komplexa situationer och drivs av att utvecklas och växa i din roll. 

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett roligt och utvecklande arbete som redovisningsekonom. Vi söker dig som både är intresserad utav konsultrollen samt att bli rekryterad direkt till någon av våra härliga kunder. Detta är en strålande chans att utvecklas och få chansen att arbeta på spännande arbetsplatser. Kunder och uppdragslängd samt arbetsuppgifter kan variera beroende på kundens behov.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se Ansök på www.jurek.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Senior Accountant till Metenova

Läs mer Nov 28
Till Metenova, ett bolag som genomsyras av innovation, engagemang och samarbete, söker vi en Senior Accountant. Metenova är en ledande internationell innovatör och tillverkare av magnetblandare för läkemedels- och bioteknikanvändning med huvudkontor i Mölndal.

Som Senior Accountant på Metenova har du möjlighet att arbeta i en internationell koncern med en lokal och entreprenöriell anda. Du ingår i ett ekonomiteam om tre personer där ditt bidrag blir viktigt. Kulturen är varm, nyfiken och fokus på att lyckas tillsammans är stort.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om rollen

Rollen som Senior Accountant innebär att, tillsammans med Finance Manager, ansvara för bolagets redovisning och rapportering. Du kommer att arbeta brett med tonvikt på löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive rapportering. Rollen rapporterar till Finance Manager och innebär personalansvar för teamets ekonomiassistent.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning, avstämningsarbete och kvalitetssäkring av bokföring

- Upprätta bokslut (månads- och årsbokslut) samt vara behjälplig i arbetet med framtagande av årsredovisning

- Intern och extern rapportering

- Likviditetsplanering inkl utländska valutor

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen samt systemutveckling

- Bistå i revisionsprocessen

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning och några års relevant arbetslivserfarenhet från yrket. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Utöver det ser vi det som mycket meriterande med erfarenhet från en internationell miljö såsom exportmiljö eller annan verksamhet. Då Metenova ägs av amerikanska Repligen ser vi det också som meriterande om du har sett delar av eller arbetat med US GAAP samt en noterad miljö. Vidare har du goda kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är positivt med ett systemintresse samt att vi utgår från en stor vana att arbeta i Excell. Metenova arbetar primärt i Pyramid samt till viss del SAP, varför erfarenhet av dessa system är meriterande.

Som person är du lugn och stabil och har ett naturligt sinne för noggrannhet. Du är prestigelös och positiv och trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och du trivs med att ta eget ansvar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga.

Om Metenova

Metenova, a part of Repligen Corporation, is a leading innovator and manufacturer of magnetic mixers for pharmaceutical and biotechnology use. Our journey began in 2009, driven by the aspiration to provide products and services that enable reliable and sustainable healthcare. By providing state-of-the-art technology for aseptic and sterile mixing applications, we strive to contribute to the advancement of the industry. As a subsidiary of Repligen Corporation, we operate on a global scale within the bioprocessing sector, with offices in Sweden and the US. Read more at Metenova.com

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Metenova med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se eller Anna Klimenko på telefon 0793-34 13 37 eller anna.klimenko@sevr.se.



Varmt välkommen med din ansökan!



Ansök via www.sevr.se (http://www.sevr.se) Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg

Läs mer Nov 20
Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till ett uppdrag på ca 5 månader med start i början av december.

Om uppdraget

Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start 231201 till och med 240430. Du kommer att vara placerad på kundens centrala kontor med viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Förvaltningen som du kommer att arbeta på har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)

- Övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet

- Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning

- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller

- Arbete med månads, delårs och årsbokslut

- Eventuellt kan viss redovisning av EU projekt förkomma

- Göra analyser och simuleringar

- Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen har du följande kompetens och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alternativt minst 5 års erfarenhet som redovisningsansvarig

- Minst 3 års erfarenhet och kunskap kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation

- Erfarenhet från arbete offentlig verksamhet

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

- Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovisning

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du som person har god samarbetsförmåga, arbetar självständigt samt kan snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-24

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningsekonom med start omgående!

Läs mer Nov 18
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kvalificerad Redovisningsekonom som kan starta ett konsultuppdrag per omgående. Vi söker dig som är helt självgående inom Redovisning och kommer att ansvara för löpande bokföring och avstämningar av balanskonton inklusive koncernmellanhavanden i både månads och årsbokslut. Du kommer bli uthyrd till ett kundföretag och meriterande är om du har arbetat som konsult tidigare.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet från liknande uppgifter inom redovisning och arbetar med bokslut. Någon form av eftergymnasial utbildning inom redovisning önskas för tjänsten. Vidare är du en fena på excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem. Som person är du lättlärd och noggrann och arbetar såväl självständigt som i team.



Detta får du som konsult på Amendo

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan med sista ansökningsdatum 30 nov. Tjänsten kan dock bli tillsatt tidigare! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller till Gapwaves

Läs mer Nov 6
Till Gapwaves söker vi nu dig som vill arbeta som financial controller i ett teknikintensivt och börsnoterat scale-up bolag som ligger i framkant. Med hela världen som potentiell marknad och med en spännande tillväxtresa kommer du att vara en viktig pusselbit framåt. Det innebär också stora möjligheter för dig till personlig utveckling.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag.

Om rollen

Rollen som Financial Controller på Gapwaves är bred, och möjligheterna många. Du ansvarar för bolagets månads-, kvartals- och årsbokslut och är drivande i processen, från ax till limpa.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Projektredovisning

- Skatt- och momsredovisning

- Månads-, kvartals och årsbokslut samt årsredovisning och kvartalsrapporter

- Vara en drivande part i revisionsprocessen och i kontakten med bolagets revisorer

- Ad-hoc analyser och delaktig i framtagande av månadsrapporter till ledning och styrelse

- Koncernredovisning

- Optimering och digitalisering av affärssystem

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen och inom ekonomiavdelningen.



Här finns också möjlighet att på sikt växa in i en mer affärsnära roll med inslag av controlling och analys. Initialt kommer du också vara drivande i att lägga ut den löpande redovisningen till extern part.

Avdelningen består av dig och CFO, som du också rapporterar till. Rollen är placerad på Gapwaves huvudkontor i Göteborgs, med Lisebergs södra ingång som nära granne.



Vem är Du?

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, samt har arbetat några år med kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens. Du upprättar bokslut självständigt och trivs att jobba i en roll nära verksamheten och där arbetsuppgifterna innebär att du följer hela processen. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Vidare behärskar du svenska och engelska i både tal och skrift samt har en fallenhet för system. Det är meriterade med erfarenhet av noterat bolag, då Gapwaves är noterat på First North Growth Market.

Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Du har en god förmåga att driva arbetet framåt och ser gärna att du får komma med förbättringsförslag och hitta lösningar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och bevara relationer och ser samarbete som en förutsättning för att nå bästa möjliga resultat.

Här finns stor möjlighet för utveckling för dig som vill växa i rollen!



Om Gapwaves

We are a fast-growing tech scale-up, on the road of the autonomous revolution in the field of radar.Our vision is to be the most innovative provider of mm-wave antenna systems and the preferred partner to those pioneering next generation wireless technology. By leveraging the disruptive Gapwaves technology we help pioneers within radar antenna and telecom industry to create highly efficient mmWave antenna systems that contributes to re-defining everyday life. Gapwaves markets are e.g. mmWave radar antennas for Advanced driving assistance and Autonomous vehicles, Smart cities & 5G telecom, Wireless communication, and beyond.

At Gapwaves we are an prestigeless dedicated team that in our day-to-day business are solving exciting challenges together with global Tech companies and Automotive suppliers within the megatrend Advanced Urban Mobility.

We are always looking for new talented co-workers to meet the increased market interest - Come and join our team!

Visit www.gapwaves.com



Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Gapwaves med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevrrecruitment.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök via www.sevr.se (http://www.sevrrecrutiment.se/)

Ansök nu

Redovisningsekonom till Happident

Läs mer Okt 23
Vi söker nu ytterligare en erfaren och självgående redovisningsekonom som också kan utveckla och sätta upp effektiva ekonomiprocesser.

Rollen är bred och omväxlande, du kommer bland annat arbeta med:

- Bokföring.

- Sätta upp och utveckla ekonomiprocesserna.

- Avstämningar.

- Bokslut.

- Rapportering.

Om dig
Du är en noggrann, strukturerad och erfaren redovisningsekonom som har lätt för att arbeta i olika system. God systemkunskap i Fortnox är meriterande.

Övrigt
Du kommer att arbeta inom ett affärsområde med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat. I din roll som redovisningsekonom rapporterar du direkt till våran CFO.

Du börjar så snart du kan, tjänsten är på 100% och är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Det finns möjlighet till visst distansarbete.

Ansökan
Naturligtvis behandlar vi alla ansökningar konfidentiellt. Intervjuer sker löpande.

Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan!

Happident

Happident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är på en utvecklingsresa tillsammans och har målsättningen att inom de närmaste åren både utveckla och expandera verksamheten. Happidents grundare och ägare är tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Kliniskt fokus genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda.

Läs mer på https://happident.se/

Om Seemly Finance & Search
Erbjuder rekrytering, search, uthyrning av chefer och specialister samt hjälp med verksamhetsstyrning. Vi arbetar även med outsourcing inom ekonomi och lön. Läs mer om oss på www.seemlygroup.com (https://finance.seemlygroup.com/)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Group Legal & Compliance Counsel till Elof Hansson Group

Bolagsjurist
Läs mer Dec 5
Nytt
Vill du bli en del av ett av Sveriges ledande globala handelshus som ständigt utvecklas i spännande riktningar? Vi söker nu en Group Legal & Compliance Counsel till vårt huvudkontor i Göteborg. Det här är rollen för dig som är jurist och vill arbeta verksamhetsnära med varierande arbetsuppgifter i en internationell organisation!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Group Legal & Compliance Counsel hos oss kommer du att stödja verksamheten inom flera olika juridiska områden. Du säkerställer att koncernens bolag efterlever relevanta lagar och regelverk, bland annat inom dataskydd, antipenningtvätt, exportkontroll, sanktioner, antikorruption och finansiella regelverk. Du leder och genomför riskanalyser och riskbedömningar samt deltar i utredningar och rapportering av eventuella regelöverträdelser. Du kommer även att vara kontaktperson gentemot våra externa legala rådgivare. Vidare kommer du att arbeta med att förbättra och utveckla processer, t ex koncerners program för exportkontroll- och sanktionscompliance. I rollen ingår också periodisk rapportering till management, ansvar för KYC-processen mot finansiella motparter och löpande due diligence av kunder, leverantörer och agenter. Du kommer också hålla interna utbildningar för organisationen inom både juridik och compliance, samt löpande följa rättsutvecklingen inom relevanta områden för koncernen.

Tjänsten är ny vilket ger dig möjlighet att sätta din prägel och forma rollen efter verksamhetens behov. Du tillhör koncernens Treasury-avdelning och rapporterar till VP Finance & Risk.

Vem är du?

Vi söker dig som efter avslutad juristexamen har arbetat i ca 3 - 5 år på affärsjuridisk advokatbyrå eller bolag. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med compliancefrågor, har du dessutom arbetat med kommersiella frågor är det meriterande. Det är fördelaktigt om du tidigare har arbetat med exportkontroll och sanktioner, framför allt behöver du ha ett intresse för dessa områden. Vidare har du erfarenhet av att leda projekt.

Som person har du en mycket god kommunikationsförmåga och du trivs med att arbeta både individuellt och i team. Du agerar efter en stark etisk kompass och besitter hög integritet. Du är en trygg person med förmåga att leda dig själv och driva ditt eget arbete framåt. Som jurist är du pragmatisk och du kan förklara juridiska aspekter för verksamheten på ett pedagogiskt sätt. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.

Du erbjuds:

En karriär inom Elof Hansson-koncernen erbjuder dig många spännande utmaningar och möjligheter att utvecklas i en internationell miljö. Här får du en intressant och viktig position i ett bolag som verkar för att skapa ett långsiktigt och hållbart värde för ägare, intressenter och samhälle. Hos oss är varje dag en möjlighet att skapa, växa och påverka.

Vi värdesätter våra medarbetare och erbjuder en atmosfär som präglas av god stämning, sociala aktiviteter och attraktiva förmåner. Du kommer att arbeta nära vår ledning och våra olika affärsområden i en tjänst som ger dig goda möjligheter att utvecklas vidare som jurist. Om du delar vår passion för affärer och vill vara en del av en dynamisk organisation med global påverkan, välkommen till vårt team!

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. I denna rekryteringsprocess samarbetar Elof Hansson med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076-002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret på Första Långgatan 17 i Göteborg.

Om verksamheten

Elof Hansson har hela världen som arbetsplats. Vi är en global koncern med ett brett och mångsidigt erbjudande som omfattar tre affärsområden:
• Trade - internationell handel med skogsprodukter
• International - globala projekt för en hållbar framtid
• Property – investerar i och utvecklar fastigheter i Göteborg

På Elof Hansson skapar vi mervärde för våra kunder och leverantörer inom områdena finansiering, marknadsföring, frakt och riskhantering genom att vara en kreativ och proaktiv affärspartner. Elof Hansson har ca 200 anställda runt om i världen, varav ca 100 arbetar på kontoret i Göteborg. Koncernen omsätter drygt 8 miljarder SEK. Elof Hansson Holding är moderbolaget i Elof Hansson gruppen och här finns koncernledning samt shared service center för bland annat Finans, IT och HR.

Besök oss gärna på www.elofhansson.com

Ansök nu

Sales Manager till en snabbt växande, global tjänsteleverantör

Account manager
Läs mer Dec 5
Nytt
Vill du bli en nyckelspelare i ett dynamiskt team, i en global verksamhet? Vi söker dig som vill axla rollen som Sales Manager hos MyDello, en innovativ tjänsteleverantör inom godstransport, och driva framgång på den svenska marknaden.

MyDello etablerades för fyra år sedan, gick ut på börsen 2021 och expanderar nu strategiskt på den svenska marknaden. Vårt engagemang för excellens och innovation är det som driver oss. Vi söker nu en talangfull Sales Manager för att maximera vår tillväxtpotential i Sverige.
Som Sales Manager kommer du att spela en avgörande roll i att odla och vårda relationer med utvalda kunder. Ditt fokus kommer att vara på att bygga starka relationer, förstå kundens behov och skräddarsy lösningar som överensstämmer med deras mål. Personliga möten, demonstrationer och en del resor kommer att vara en integrerad del av denna roll.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Utveckla och hantera försäljningsplaner
• Utöka och underhålla kundportföljen och vårda relationer
• Samarbeta med dina kollegor inom försäljning och andra avdelningar internationellt
• Analysera försäljningsstatistik och marknadstrender
• Aktivt delta i mässor och försäljningsevenemang

Vem är du

Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom flygfrakt, specialleveranser och hantering av stora internationella försändelser. Har du en kandidatexamen inom administration och logistik, ses det som meriterande men är inget krav. För att lyckas i rollen som Sales Manager behöver du har ett stort intresse för digital utveckling och förståelse för godstransportbranschen.

Som person är du framåtlutad, resultat- och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta självständigt och har ett proaktivt arbetssätt. Din styrka ligger i att skapa relationer och du har en öppenhet och bra samarbetsförmåga. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder dig att vara en del av ett dynamiskt internationellt team med flexibelt arbete, fast lön och möjligheten att arbeta var som helst i Sverige. Du kommer att ha ett stöttande team att assistera dig och stora möjligheter att forma regionens behov.

Om du är en framåtblickande och resultatorienterad person, bli medlem i MyDello, där innovation möter excellens och låt oss tillsammans forma framtidens godstransport. Redo att driva framgång? Ansök nu!

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar MyDello med Jurek. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på Matilda.thelin@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Registrator till myndighet i Göteborg

Registrator
Läs mer Nov 28
Registrator sökes nu för att stötta upp med de dagliga arbetsuppgifterna inom ordinarie registratur samt arbete under ett pågående implementeringsarbete, 
Är du tillgänglig för ett långt konsultuppdrag med start i februari 2024? 

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Myndigheten implementerar såväl ett nytt ärendehanteringssystem, klassificeringsstruktur och informationshanteringsplaner. I detta arbeta ingår ordinarie registratur. Registraturen behöver således avlastning från ordinarie löpande registrering för att kunna delta i implementeringen.
Vem är du?
• registratorsutbildning på på lägst gymnasienivå eller annan utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig
• 6 månaders arbetslivserfarenhet som registrator eller arbetsuppgifter som bedöms som likvärdig
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Vidare ser vi att du är kommunikativ, noggrann och har förmåga att sätta dig in i it-verktyg. Har du tidigare arbetat som registrator i en statlig myndighet bedöms det som meriterande. 
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid, 100 %, med start i februari 2024 och löper till maj 2024, med eventuell möjlighet till lång förlängning. Du kommer arbeta ute på ett konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg och vara anställd i Jurek Talents AB. Vid frågor om uppdraget kontakta Elvira Björebäck på Elvira.Bjoreback@jurek.se. 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Gruppchef till redovisningsbyrån Xtra Mile

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 29
Är du en Senior redovisningskonsult som älskar kundkontakt och trivs i en konsultativ roll med eget kundansvar? Drivs du även att arbeta i en ledande roll och hjälpa dina kollegor att växa och utvecklas? Vi söker en lagspelare som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss!

Arbetsbeskrivning
Xtra Mile är idag cirka 35 medarbetare som arbetar som redovisnings- och lönekonsulter. Vi månar om att bibehålla en hjälpsam företagskultur och har en passion för entreprenörskap och företagande.

I din roll som Gruppchef/Senior redovisningskonsult kommer du för dina kunders räkning sköta bokslut, årsredovisningar, deklarationer, månadsbokslut och rapportering samt andra ekonomiska arbetsuppgifter och rådgivning kring dessa. För den löpande bokföringen för dina kunder kommer du till stor del ha hjälp av juniora medarbetare, men en viss del löpande bokföring kommer även att ingå i ditt arbete.

I rollen som Gruppchef kommer du ansvara för ett team av ca 5-7 redovisningskonsulter (både juniora och seniora) där du tillsammans med COO ansvarar för bl.a. resursplanering, kundfördelning, utveckling/utbildning, coacha och stötta medarbetarna i vardagen.
Vem är du?
Vi söker dig med ekonomisk utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet, med minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete, varav minst tre år på redovisningsbyrå. Du upprättar självständigt bokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3, och tar gärna rådgivande samtal både med kund och internt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att upprätta koncernredovisning, samt om du har tidigare erfarenheter av ledarskap.

För att lyckas i rollen som Gruppchef ser vi att du är engagerad och gillar kundkontakt, är kommunikativ och kvalitetsmedveten. Du är också nyfiken, proaktiv och vill gärna förbättra och förenkla. Som kollega är du stödjande, prestigelös och trivs i en rådgivande roll. Vikten av att bygga, och bibehålla, goda relationer med både kunder och medarbetare är självklar för dig.
Vi erbjuder
Xtra Mile är en familjär byrå med hög grad av digitaliserade lösningar. Våra kunder är allt från enmansföretag till större koncerner och noterade bolag. För rätt person finns stora möjligheter till utveckling inom analys, rapportering och ekonomistyrning, men även möjlighet att utvecklas och växa i rollen som chef/ledare.

Verksamheten i Stockholm bedrivs i fina sekelskifteslokaler vid Fridhemsplan på Sankt Göransgatan 63. Det finns även möjlighet att jobba från kontoret i Göteborg eller Uppsala, även dessa är centralt belägna.

Vi har 39-timmars arbetsvecka med stor frihet under ansvar. Utöver friskvårdsbidrag och avsättning till tjänstepension erbjuder vi även våra medarbetare en friskvårdstimme i veckan på arbetstid.

Kulturen på företaget kännetecknas av öppenhet, högt i tak, hjälpsamhet och ett stort engagemang från våra medarbetare. För att du ska trivas hos oss tror vi att detta är i linje med dina värderingar då vi är måna om att bibehålla vår goda gemenskap på företaget.

Detta är en tillsvidareanställning, med inledande provanställning om sex månader. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Jurek. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin, matilda.thelin@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan via Jureks hemsida www.jurek.se Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Om Xtra Mile
Xtra Mile är en etablerad redovisningsbyrå som grundades 2005 och har idag cirka 35 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Här arbetar auktoriserade redovisnings- och lönekonsulter, och vi är medlemmar i Sveriges Redovisningskonsulters Förbund (SRF) och följer REX:s riktlinjer för kvalificerade redovisningstjänster. Kundernas förtroende för oss är avgörande. Nyckelord är kompetens, kvalitet, engagemang och relation. Läs gärna mer om oss på www.xtramile.se.

Ansök nu

Group Legal Counsel – Labour law, AB Volvo

Bolagsjurist
Läs mer Nov 23
Are you interested in joining a dynamic and innovative company with the vision to lead our industry to shape the world we want to live in?

Every organization exists for a reason. It has a purpose. The Volvo Group´s mission is to drive prosperity through transport and infrastructure solutions, and the work we all do every day should ultimately contribute to becoming the most desired and successful transport and infrastructure solution provider in the world. We shape the world we want to live in. Knowing that sustainability including climate change are the challenges of our generation, our contribution is to offer leading transport and infrastructure solutions enabling societies to prosper in a sustainable way.

We are now looking for a Group Legal Counsel to strengthen our team with particular focus on labour law. In this role, you will play a critical role in ensuring the company´s compliance with international and local labor laws, as well as providing expert legal counsel on employment-related matters. Your main stakeholders will be in the Group´s HQ and the Group Functions.

Your responsibilities will encompass a wide range of legal tasks:
• Legal Compliance: Stay abreast of evolving employment and labor laws in various jurisdictions and provide guidance to the company to ensure compliance.
• Policy Development: Legal support and input to the development and implementation of employment policies and procedures that align with the company´s global and local goals in such areas as equal pay, pensions and employee benefits, incentive schemes, expatriates and cross border work arrangements, AI, GDPR/privacy, but also competition law aspects such as non-solicitation, non-compete, benchmark with competitors.
• Contract Review: Review and draft employment related contracts primarily for top executives, including employment contract, international assignment, termination agreement and appendix, support in the review of collective bargaining agreements, and related documents to protect the interests of the company and employees.
• Training and Education: Conduct training sessions for employees and management on labor and employment law matters to enhance understanding and compliance.
• Risk Assessment: Identify and assess potential employment-related legal risks and develop strategies to mitigate them.
• Collaboration: Collaborate with cross-functional teams, including People and Culture, to provide timely and strategic legal advice on employment matters.

Furthermore, you may be contributing to various connected areas, such as mergers and acquisitions, dispute resolution, workplace investigations as well as regulatory reporting.

In this role, you will be reporting to the Senior Vice President of the Volvo Group´s Transaction & Commercial Legal department. You will also work closely together with Group People and Culture. The role will be located in the Volvo Group´s headquarters in Gothenburg, Sweden.

Your background
The qualifications to be successful in this role demand a deep understanding of employment law, strong communication skills, and the ability to work in a fast-paced, dynamic, and multicultural corporate environment, plus in addition:
• A degree from an accredited law school, preferably a Swedish one
• A minimum of 7 years of experience as an attorney specializing in employment and labor law, ideally within a multinational company or law firm
• Strong negotiation, mediation, and dispute resolution skills
• High integrity and professionalism
• Ability to engage colleagues, to leverage resources and to deliver high quality
• Detail-oriented with strong analytical and research skills
• Excellent communication skills; proficiency in Swedish and English

Improving ways of working and finding solutions is part of our everyday job, so work will require a bias for action and a can-do attitude. And with people at the center of what we do, you will need to be keen to engage with team members and others and build relationships to thrive in the role.

What we offer you
The Volvo Group offers a competitive salary, as well as bonus opportunities and benefits. In addition, you will have exposure to complex and varied legal challenges in a global company, also providing you with opportunities for professional development and ongoing legal education, in a collaborative and inclusive work environment.

Contact and Application
In this recruitment process, Volvo is supported by Jurek Rekrytering & Bemanning. Interviews will be carried out as applications are received so please apply as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by mail. For any questions, please contact recruitment consultant Helena Woodcock by phone 0733 – 109585, or by email at helena.woodcock@jurek.se

About us
The Volvo Group drives prosperity through transport and infrastructure solutions, offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers´ uptime and productivity. Founded in 1927, the Volvo Group is committed to shaping the future landscape of sustainable transport and infrastructure solutions. The Volvo Group is headquartered in Gothenburg, Sweden, employs almost 100.000 people and serves customers in more than 190 markets.

Ansök nu

Senior rekryterare till kund inom fordonsindustrin

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Dec 5
Nytt
Till vår kund inom fordonsindustrin söker vi nu en senior rekryterare! Har du flera års erfarenhet av rekrytering, gärna i en snabbrörlig internationell miljö? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som senior rekryterare till vår kund inom fordonsindustrin!

Om tjänsten
Som senior rekryterare kommer du att ha fullt ansvar för hela rekryteringscykeln. Du agerar som rådgivare och partner till rekryterande chefer för att stödja nuvarande och framtida behov och säkerställa en fullständig förståelse för deras rekryteringsbehov. Du bygger och upprätthåller en pool av nyckeltalanger och engagerar kontinuerligt med dem för att säkra kandidatengagemang och en stark pipeline för kommande rekryteringar.

Dina ansvarsområden inkluderar fullt ägarskap för rekryteringsprocessen. Du kommer att attrahera rätt talanger genom att engagera dig i kandidater, leta och skapa kontakter med människor över hela världen, leda chefer och kandidater genom utvärderingsprocessen och anställa dem. Dessutom säkerställer du att man anställer topp-talanger vars värderingar överensstämmer med kundens företagskultur och kärnvärden genom att säkerställa kvalitativ screening och utvärdering av kandidaterna.

 
Vem är du?
För att lyckas i denna roll förväntar vi oss att du har en universitetsexamen inom HR eller likvärdigt. Vi förväntar oss att du har minst 5 års erfarenhet av rekrytering/search. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med roller för ett fordonsföretag och även med teknikroller med fokus på elektrifiering och mjukvara. Det är en fördel om du har arbetat i en global miljö. Dessutom är erfarenhet och certifieringar inom psykometriska tester mycket meriterande. Slutligen måste du vara flytande i engelska, både verbalt och skriftligt. 

Erfarenhet är viktigt, men personlighet är nyckeln! Vi letar efter någon som är passionerad och engagerad, som vill ta en aktiv roll i att utveckla kundens arbetssätt och som strävar efter att överträffa förväntningar i leverans. Eftersom man arbetar med många olika intressenter internationellt och ibland har tajta deadlines, behöver du ha hög integritet, stark kommunikation, utmärkt hantering av intressenter och samarbetsförmåga. Dessutom arbetar man i en snabbrörlig och ibland krävande miljö, så du behöver vara affärs- och prestandadriven.

 
Ansökan
Om du är en engagerad och kvalificerad kandidat med passion för cirkulär ekonomi och hållbarhet, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig från 27/11-2023 t.o.m. 24/7-2024. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så inkom gärna med din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Ansök nu