Göteborg: Kanske är världens roligaste ekonomijobb ett klick bort

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kanske är världens roligaste ekonomijobb ett klick bort i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Har du gått i tankarna att testa konsultlivet? Lockas du av att få se nya spännande arbetsplatser, ha ett flexibelt arbetsliv och lära känna massor av spännande människor? Isåfall vill jag mer än gärna komma i kontakt med just Dig! Som konsult hos Jurek får du inte bara möjligheten att arbeta ute hos våra fantastiska kunder – du blir också en del av vår gemenskap & får lära känna andra grymma konsultkollegor!

Utöver roliga uppdrag så gör vi massor av trevligheter ihop (om man vill!) – alltifrån frukost- och lunchträffar till AW´s, föreläsningar och andra kul aktiviteter. Vi är oerhört måna om att våra konsulter skall trivas oss hos och känna en tillhörighet såväl hos oss som ute på uppdraget.

Så – med detta sagt, du som jobbar inom ekonomi idag & är redo att ta steget; Varmt välkommen med din ansökan via denna annons, så bokar vi in ett samtal, kaffe eller en walk-and talk inom en snar framtid!

Vem tror vi trivs hos oss?
Till vårt kompetenta, engagerade och kunniga konsultteam inom ekonomi söker vi dig som vill fortsätta utvecklas i din roll. Vi välkomnar både dig som är precis i början, mitten och långt in i karriären; det viktigaste är att du är en person som trivs med att testa nya möjligheter, gillar mötet med människor och inte minst har ett genuint intresse för ekonomi!

Vad erbjuds jag som konsult hos Jurek?
När du är en del av teamet här på Jurek så sätter, nästan, bara fantasin gränser! Vår ambition är att hitta ditt nästa dröm-uppdrag och hjälpa dig nå nästa steg i din karriär. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att nå dit, och har dessutom riktigt roligt på vägen. Som konsult hos Jurek erbjuds du självklart finfina förmåner, en fast marknadsmässig månadslön, kompetensutveckling och, om vi får säga det själva, Sveriges trevligaste konsult- & kundnätverk. Vi har kollektivavtal och vill du inte vara anställd hos oss går det minst lika bra att gå in som underkonsult.

Det här låter toppen – hur kommer jag i kontakt med er?
Vi ser verkligen framemot att komma i kontakt med just Dig, och första steget är att du registrerar ditt CV via annonsen så hör vi av oss. Skulle du ha någon fråga, fundering eller bara vill presentera dig går det självklart fint att ta en kontakt direkt med oss, via telefon eller mail: julia.jarvholm@jurek.se alternativt 031-712 83 50.

Varmt välkommen med din ansökan, det skall bli så roligt att träffas!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Bokförare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Bokförare.

Extrajobb inom ekonomi för studenter på Wint

Läs mer Nov 18
Vi på Wint är visionärer. Vi tror på en värld där det är busenkelt att driva företag och jobbar stenhårt att på olika sätt förenkla vardagen för företagaren. Just nu lägger vi allt krut på att automatisera våra kunders ekonomi. Med vår AI-baserade tjänst för ekonomihantering är Wintkundens vardag fri från papper, svåra termer och onödig administration.

Enkelt, var ledordet, och nu behöver vi förstärkning av dig :)



Att jobba extra i ett av våra ekonomiteam på Wint innebär...

Att vara öppen för nya spelregler och nyfiken på otrampad mark. Vår produkt innebär nämligen något helt nytt på marknaden idag, så det finns ingen annan att ta rygg på. Räkna därför med att vardagen på Wint är både utmanande, rörlig och spännande.

I den här rollen är vi på jakt efter en positiv och prestigelös rackare med hjärtat på rätt ställe. Letar du efter ett jobb vid sidan av dina ekonomistudier där du får möjlighet att lära dig så mycket som möjligt längs vägen? Häng på oss!

Vår vardag kretsar kring tech och företagande, varför vi ser att du gärna har ett intresse inom båda. En viktig nyckel på Wint är samarbete, så vi vill passa på att göra en extra shout-out till alla ödmjuka och sociala lagspelare där ute. En typisk dag i Wintvärlden präglas nämligen av teamkänsla, högt i tak och strumpläst.

Kan det vara något för dig? Det hoppas vi!

Vår önskelista av dig:

- Du studerar ekonomi (antingen Universitet/Högskola) och har ett ett par år kvar av dina studier.
- Du förstår dig på och är intresserad av företagande
- Du kan jobba ca 2 dagar/vecka samt heltid under semesterperioder
- Att du kan börja redan nu


För att trivas ihop med oss är det viktigt att:

- Du är noggrann och prestigelös
- Du gillar att jobba tillsammans med andra människor
- Du är positiv och vill ha roligt på jobbet


Låter det lockande?

Vi väntar med spänning på att få träffa dig så se till att skicka in din ansökan redan idag.

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Vi har valt att själva sköta rekryteringen till denna tjänst, och tackar därför nej till all eventuell hjälp från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Liten bokföringsbyrå söker bokförare/ekonomiassistent

Läs mer Nov 9
Liten redovisningsbyrå söker ekonomiassistent/bokförare på 100 %.
Vi är ett familjeföretag där jag och min man driver Vårt lilla kontor som idag är ett glatt gäng på 5 personer som jobbar med redovisning mot småföretagare.
Vi har erbjudit redovisningstjänster till småföretagare i över 20 år. Tidigare har vi funnit på Älvsborgsgatan men då vi växte ur kontoret så flyttade vi för snart 6 år sedan till Långedragsvägen.
Vi värnar om att våra anställda ska trivas och vilja vara kvar länge hos oss då vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med personen som sköter deras bokföring.
Den person vi söker kommer att ha sina egna kunder där tjänsten innefattar att:
- sköter den löpande bokföringen
- avstämningar
- löner
- moms och ag redovisning till Skatteverket
- bokslut
- årsredovisningar
- deklarationer
- förfrågningar från Skatteverket mm.
Du ska kunna bokföring, vara självgående och vilja lära dig nytt och våga ta dig an nya utmaningar och gilla att jobba i grupp.
Ett önskemål är att du har jobbat i Vismas program.
Passar detta arbetet dig mejla över ditt personliga brev samt CV till oss.


Mejl din ansökan till:
personal.vartlillakontor@gmail.com


Med vänliga hälsningar
Susanna Lidén, Vårt lilla kontor

Ansök nu

Kanske är världens roligaste ekonomijobb ett klick bort?

Läs mer Nov 20
Har du gått i tankarna att testa konsultlivet? Lockas du av att få se nya spännande arbetsplatser, ha ett flexibelt arbetsliv och lära känna massor av spännande människor? Isåfall vill jag mer än gärna komma i kontakt med just Dig! Som konsult hos Jurek får du inte bara möjligheten att arbeta ute hos våra fantastiska kunder – du blir också en del av vår gemenskap & får lära känna andra grymma konsultkollegor!

Utöver roliga uppdrag så gör vi massor av trevligheter ihop (om man vill!) – alltifrån frukost- och lunchträffar till AW´s, föreläsningar och andra kul aktiviteter. Vi är oerhört måna om att våra konsulter skall trivas oss hos och känna en tillhörighet såväl hos oss som ute på uppdraget.

Så – med detta sagt, du som jobbar inom ekonomi idag & är redo att ta steget; Varmt välkommen med din ansökan via denna annons, så bokar vi in ett samtal, kaffe eller en walk-and talk inom en snar framtid!

Vem tror vi trivs hos oss?
Till vårt kompetenta, engagerade och kunniga konsultteam inom ekonomi söker vi dig som vill fortsätta utvecklas i din roll. Vi välkomnar både dig som är precis i början, mitten och långt in i karriären; det viktigaste är att du är en person som trivs med att testa nya möjligheter, gillar mötet med människor och inte minst har ett genuint intresse för ekonomi!

Vad erbjuds jag som konsult hos Jurek?
När du är en del av teamet här på Jurek så sätter, nästan, bara fantasin gränser! Vår ambition är att hitta ditt nästa dröm-uppdrag och hjälpa dig nå nästa steg i din karriär. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att nå dit, och har dessutom riktigt roligt på vägen. Som konsult hos Jurek erbjuds du självklart finfina förmåner, en fast marknadsmässig månadslön, kompetensutveckling och, om vi får säga det själva, Sveriges trevligaste konsult- & kundnätverk. Vi har kollektivavtal och vill du inte vara anställd hos oss går det minst lika bra att gå in som underkonsult.

Det här låter toppen – hur kommer jag i kontakt med er?
Vi ser verkligen framemot att komma i kontakt med just Dig, och första steget är att du registrerar ditt CV via annonsen så hör vi av oss. Skulle du ha någon fråga, fundering eller bara vill presentera dig går det självklart fint att ta en kontakt direkt med oss, via telefon eller mail: julia.jarvholm@jurek.se alternativt 031-712 83 50.

Varmt välkommen med din ansökan, det skall bli så roligt att träffas!

Ansök nu

Kreditanalytiker Corporate till Aros Kapital

Läs mer Nov 9
Aros växer och vi söker nu kollega till rollen som kreditanalytiker med fokus på företagsfinansiering.

På Aros Kapital är det enkelt att vara kund – både för våra inlåningskunder som våra företagskunder. Genom personlig service av våra medarbetare och moderna systemlösningar kan vi erbjuda finansieringslösningar i form av fastighetslån, företagslån, fakturaköp och leasing. Från samtliga kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo eller London har vi medarbetare som drivs av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap. Om detta stämmer in på dig – då finns det möjlighet att vara med vår resa framåt!

Om teamet och arbetsuppgifterna

Ditt närmsta team består av fyra kreditanalytiker och ni ingår i ett större team om 12 engagerade kollegor som tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Under din arbetsdag kommer du främst arbeta med att:

• Skriva och färdigställa kredit PM relaterade till nya affärer
• Ansvara för att skriva och färdigställa kredit PM för årliga omprövningar
• Driva kundmöten tillsammans med kundansvarig
• Regelbunden dialog och samarbete med kundansvarig och övriga avdelningar internt
• Föredra ärenden i kreditkommittén

Vem söker vi till denna spännande tjänst?

Till rollen som Kreditanalytiker Corporate söker vi dig som är en utpräglad lagspelare som brinner för analys och detaljer. Du är nyfiken och intresserad av nya affärer, marknader och länder samt har ambitionen att bidra med såväl kunskap som erfarenhet. För att lyckas i rollen har du en kandidatexamen i ekonomi och 3-5 års erfarenhet av arbete med företagsfinansiering på storbank. Vidare har du god förståelse för en verksamhets finansiella ställning och kan genom noggrann analys bygga framåtriktade prognoser. Du har gedigen erfarenhet av rörelse- och förvärvsfinansiering och det är meriterande om detta rört medelstora och stora koncerner.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har en pedagogisk och ödmjuk kommunikationsstil. Du skulle beskriva dig själv som engagerad och noggrann och är en självgående person med förmåga att hålla deadlines och komma i mål med uppgifter. Du betraktar dig som öppen och transparent som värdesätter vikten av goda relationer för att uppnå bästa möjliga förutsättningar för framgång.

Vad erbjuder Aros Kapital dig?

Du erbjuds ett spännande arbete i en dynamisk och fartfylld miljö där det finns en stor utvecklingspotential både inom tjänsten och företaget. Du får möjligheten att bli en viktig spelare hos oss där din insats och ditt bidrag är av största vikt för vår gemensamma utvecklingsresa framåt. Aros erbjuder förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pension, frukost och massage på jobbet m.m. Du välkomnas till Aros nybyggda, moderna kontor på 26:e våningen i Gårda i Göteborg där utmanande och roligt arbete varvas med mycket aktiviteter, härliga kollegor och en schysst företagskultur!

Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Aros Kapital med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se.

Vi ser med glädje fram emot just din ansökan!

Ansök nu

Kanske är världens roligaste ekonomijobb ett klick bort?

Läs mer Okt 10
Har du gått i tankarna att testa konsultlivet? Lockas du av att få se nya spännande arbetsplatser, ha ett flexibelt arbetsliv och lära känna massor av spännande människor? Isåfall vill jag mer än gärna komma i kontakt med just Dig! Som konsult hos Jurek får du inte bara möjligheten att arbeta ute hos våra fantastiska kunder – du blir också en del av vår gemenskap & får lära känna andra grymma konsultkollegor!

Utöver roliga uppdrag så gör vi massor av trevligheter ihop (om man vill!) – alltifrån frukost- och lunchträffar till AW´s, föreläsningar och andra kul aktiviteter. Vi är oerhört måna om att våra konsulter skall trivas oss hos och känna en tillhörighet såväl hos oss som ute på uppdraget.

Så – med detta sagt, du som jobbar inom ekonomi idag & är redo att ta steget; Varmt välkommen med din ansökan via denna annons, så bokar vi in ett samtal, kaffe eller en walk-and talk inom en snar framtid!

Vem tror vi trivs hos oss?
Till vårt kompetenta, engagerade och kunniga konsultteam inom ekonomi söker vi dig som vill fortsätta utvecklas i din roll. Vi välkomnar både dig som är precis i början, mitten och långt in i karriären; det viktigaste är att du är en person som trivs med att testa nya möjligheter, gillar mötet med människor och inte minst har ett genuint intresse för ekonomi!

Vad erbjuds jag som konsult hos Jurek?
När du är en del av teamet här på Jurek så sätter, nästan, bara fantasin gränser! Vår ambition är att hitta ditt nästa dröm-uppdrag och hjälpa dig nå nästa steg i din karriär. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att nå dit, och har dessutom riktigt roligt på vägen. Som konsult hos Jurek erbjuds du självklart finfina förmåner, en fast marknadsmässig månadslön, kompetensutveckling och, om vi får säga det själva, Sveriges trevligaste konsult- & kundnätverk. Vi har kollektivavtal och vill du inte vara anställd hos oss går det minst lika bra att gå in som underkonsult.

Det här låter toppen – hur kommer jag i kontakt med er?
Vi ser verkligen framemot att komma i kontakt med just Dig, och första steget är att du registrerar ditt CV via annonsen så hör vi av oss. Skulle du ha någon fråga, fundering eller bara vill presentera dig går det självklart fint att ta en kontakt direkt med oss, via telefon eller mail: julia.jarvholm@jurek.se alternativt 031-712 83 50.

Varmt välkommen med din ansökan, det skall bli så roligt att träffas!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Group Legal & Compliance Counsel till Elof Hansson Group

Bolagsjurist
Läs mer Dec 5
Nytt
Vill du bli en del av ett av Sveriges ledande globala handelshus som ständigt utvecklas i spännande riktningar? Vi söker nu en Group Legal & Compliance Counsel till vårt huvudkontor i Göteborg. Det här är rollen för dig som är jurist och vill arbeta verksamhetsnära med varierande arbetsuppgifter i en internationell organisation!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Group Legal & Compliance Counsel hos oss kommer du att stödja verksamheten inom flera olika juridiska områden. Du säkerställer att koncernens bolag efterlever relevanta lagar och regelverk, bland annat inom dataskydd, antipenningtvätt, exportkontroll, sanktioner, antikorruption och finansiella regelverk. Du leder och genomför riskanalyser och riskbedömningar samt deltar i utredningar och rapportering av eventuella regelöverträdelser. Du kommer även att vara kontaktperson gentemot våra externa legala rådgivare. Vidare kommer du att arbeta med att förbättra och utveckla processer, t ex koncerners program för exportkontroll- och sanktionscompliance. I rollen ingår också periodisk rapportering till management, ansvar för KYC-processen mot finansiella motparter och löpande due diligence av kunder, leverantörer och agenter. Du kommer också hålla interna utbildningar för organisationen inom både juridik och compliance, samt löpande följa rättsutvecklingen inom relevanta områden för koncernen.

Tjänsten är ny vilket ger dig möjlighet att sätta din prägel och forma rollen efter verksamhetens behov. Du tillhör koncernens Treasury-avdelning och rapporterar till VP Finance & Risk.

Vem är du?

Vi söker dig som efter avslutad juristexamen har arbetat i ca 3 - 5 år på affärsjuridisk advokatbyrå eller bolag. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med compliancefrågor, har du dessutom arbetat med kommersiella frågor är det meriterande. Det är fördelaktigt om du tidigare har arbetat med exportkontroll och sanktioner, framför allt behöver du ha ett intresse för dessa områden. Vidare har du erfarenhet av att leda projekt.

Som person har du en mycket god kommunikationsförmåga och du trivs med att arbeta både individuellt och i team. Du agerar efter en stark etisk kompass och besitter hög integritet. Du är en trygg person med förmåga att leda dig själv och driva ditt eget arbete framåt. Som jurist är du pragmatisk och du kan förklara juridiska aspekter för verksamheten på ett pedagogiskt sätt. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.

Du erbjuds:

En karriär inom Elof Hansson-koncernen erbjuder dig många spännande utmaningar och möjligheter att utvecklas i en internationell miljö. Här får du en intressant och viktig position i ett bolag som verkar för att skapa ett långsiktigt och hållbart värde för ägare, intressenter och samhälle. Hos oss är varje dag en möjlighet att skapa, växa och påverka.

Vi värdesätter våra medarbetare och erbjuder en atmosfär som präglas av god stämning, sociala aktiviteter och attraktiva förmåner. Du kommer att arbeta nära vår ledning och våra olika affärsområden i en tjänst som ger dig goda möjligheter att utvecklas vidare som jurist. Om du delar vår passion för affärer och vill vara en del av en dynamisk organisation med global påverkan, välkommen till vårt team!

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. I denna rekryteringsprocess samarbetar Elof Hansson med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076-002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret på Första Långgatan 17 i Göteborg.

Om verksamheten

Elof Hansson har hela världen som arbetsplats. Vi är en global koncern med ett brett och mångsidigt erbjudande som omfattar tre affärsområden:
• Trade - internationell handel med skogsprodukter
• International - globala projekt för en hållbar framtid
• Property – investerar i och utvecklar fastigheter i Göteborg

På Elof Hansson skapar vi mervärde för våra kunder och leverantörer inom områdena finansiering, marknadsföring, frakt och riskhantering genom att vara en kreativ och proaktiv affärspartner. Elof Hansson har ca 200 anställda runt om i världen, varav ca 100 arbetar på kontoret i Göteborg. Koncernen omsätter drygt 8 miljarder SEK. Elof Hansson Holding är moderbolaget i Elof Hansson gruppen och här finns koncernledning samt shared service center för bland annat Finans, IT och HR.

Besök oss gärna på www.elofhansson.com

Ansök nu

Sales Manager till en snabbt växande, global tjänsteleverantör

Account manager
Läs mer Dec 5
Nytt
Vill du bli en nyckelspelare i ett dynamiskt team, i en global verksamhet? Vi söker dig som vill axla rollen som Sales Manager hos MyDello, en innovativ tjänsteleverantör inom godstransport, och driva framgång på den svenska marknaden.

MyDello etablerades för fyra år sedan, gick ut på börsen 2021 och expanderar nu strategiskt på den svenska marknaden. Vårt engagemang för excellens och innovation är det som driver oss. Vi söker nu en talangfull Sales Manager för att maximera vår tillväxtpotential i Sverige.
Som Sales Manager kommer du att spela en avgörande roll i att odla och vårda relationer med utvalda kunder. Ditt fokus kommer att vara på att bygga starka relationer, förstå kundens behov och skräddarsy lösningar som överensstämmer med deras mål. Personliga möten, demonstrationer och en del resor kommer att vara en integrerad del av denna roll.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Utveckla och hantera försäljningsplaner
• Utöka och underhålla kundportföljen och vårda relationer
• Samarbeta med dina kollegor inom försäljning och andra avdelningar internationellt
• Analysera försäljningsstatistik och marknadstrender
• Aktivt delta i mässor och försäljningsevenemang

Vem är du

Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom flygfrakt, specialleveranser och hantering av stora internationella försändelser. Har du en kandidatexamen inom administration och logistik, ses det som meriterande men är inget krav. För att lyckas i rollen som Sales Manager behöver du har ett stort intresse för digital utveckling och förståelse för godstransportbranschen.

Som person är du framåtlutad, resultat- och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta självständigt och har ett proaktivt arbetssätt. Din styrka ligger i att skapa relationer och du har en öppenhet och bra samarbetsförmåga. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder dig att vara en del av ett dynamiskt internationellt team med flexibelt arbete, fast lön och möjligheten att arbeta var som helst i Sverige. Du kommer att ha ett stöttande team att assistera dig och stora möjligheter att forma regionens behov.

Om du är en framåtblickande och resultatorienterad person, bli medlem i MyDello, där innovation möter excellens och låt oss tillsammans forma framtidens godstransport. Redo att driva framgång? Ansök nu!

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar MyDello med Jurek. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på Matilda.thelin@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Registrator till myndighet i Göteborg

Registrator
Läs mer Nov 28
Registrator sökes nu för att stötta upp med de dagliga arbetsuppgifterna inom ordinarie registratur samt arbete under ett pågående implementeringsarbete, 
Är du tillgänglig för ett långt konsultuppdrag med start i februari 2024? 

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Myndigheten implementerar såväl ett nytt ärendehanteringssystem, klassificeringsstruktur och informationshanteringsplaner. I detta arbeta ingår ordinarie registratur. Registraturen behöver således avlastning från ordinarie löpande registrering för att kunna delta i implementeringen.
Vem är du?
• registratorsutbildning på på lägst gymnasienivå eller annan utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig
• 6 månaders arbetslivserfarenhet som registrator eller arbetsuppgifter som bedöms som likvärdig
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Vidare ser vi att du är kommunikativ, noggrann och har förmåga att sätta dig in i it-verktyg. Har du tidigare arbetat som registrator i en statlig myndighet bedöms det som meriterande. 
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid, 100 %, med start i februari 2024 och löper till maj 2024, med eventuell möjlighet till lång förlängning. Du kommer arbeta ute på ett konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg och vara anställd i Jurek Talents AB. Vid frågor om uppdraget kontakta Elvira Björebäck på Elvira.Bjoreback@jurek.se. 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Gruppchef till redovisningsbyrån Xtra Mile

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 29
Är du en Senior redovisningskonsult som älskar kundkontakt och trivs i en konsultativ roll med eget kundansvar? Drivs du även att arbeta i en ledande roll och hjälpa dina kollegor att växa och utvecklas? Vi söker en lagspelare som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss!

Arbetsbeskrivning
Xtra Mile är idag cirka 35 medarbetare som arbetar som redovisnings- och lönekonsulter. Vi månar om att bibehålla en hjälpsam företagskultur och har en passion för entreprenörskap och företagande.

I din roll som Gruppchef/Senior redovisningskonsult kommer du för dina kunders räkning sköta bokslut, årsredovisningar, deklarationer, månadsbokslut och rapportering samt andra ekonomiska arbetsuppgifter och rådgivning kring dessa. För den löpande bokföringen för dina kunder kommer du till stor del ha hjälp av juniora medarbetare, men en viss del löpande bokföring kommer även att ingå i ditt arbete.

I rollen som Gruppchef kommer du ansvara för ett team av ca 5-7 redovisningskonsulter (både juniora och seniora) där du tillsammans med COO ansvarar för bl.a. resursplanering, kundfördelning, utveckling/utbildning, coacha och stötta medarbetarna i vardagen.
Vem är du?
Vi söker dig med ekonomisk utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet, med minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete, varav minst tre år på redovisningsbyrå. Du upprättar självständigt bokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3, och tar gärna rådgivande samtal både med kund och internt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att upprätta koncernredovisning, samt om du har tidigare erfarenheter av ledarskap.

För att lyckas i rollen som Gruppchef ser vi att du är engagerad och gillar kundkontakt, är kommunikativ och kvalitetsmedveten. Du är också nyfiken, proaktiv och vill gärna förbättra och förenkla. Som kollega är du stödjande, prestigelös och trivs i en rådgivande roll. Vikten av att bygga, och bibehålla, goda relationer med både kunder och medarbetare är självklar för dig.
Vi erbjuder
Xtra Mile är en familjär byrå med hög grad av digitaliserade lösningar. Våra kunder är allt från enmansföretag till större koncerner och noterade bolag. För rätt person finns stora möjligheter till utveckling inom analys, rapportering och ekonomistyrning, men även möjlighet att utvecklas och växa i rollen som chef/ledare.

Verksamheten i Stockholm bedrivs i fina sekelskifteslokaler vid Fridhemsplan på Sankt Göransgatan 63. Det finns även möjlighet att jobba från kontoret i Göteborg eller Uppsala, även dessa är centralt belägna.

Vi har 39-timmars arbetsvecka med stor frihet under ansvar. Utöver friskvårdsbidrag och avsättning till tjänstepension erbjuder vi även våra medarbetare en friskvårdstimme i veckan på arbetstid.

Kulturen på företaget kännetecknas av öppenhet, högt i tak, hjälpsamhet och ett stort engagemang från våra medarbetare. För att du ska trivas hos oss tror vi att detta är i linje med dina värderingar då vi är måna om att bibehålla vår goda gemenskap på företaget.

Detta är en tillsvidareanställning, med inledande provanställning om sex månader. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Jurek. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin, matilda.thelin@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan via Jureks hemsida www.jurek.se Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Om Xtra Mile
Xtra Mile är en etablerad redovisningsbyrå som grundades 2005 och har idag cirka 35 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Här arbetar auktoriserade redovisnings- och lönekonsulter, och vi är medlemmar i Sveriges Redovisningskonsulters Förbund (SRF) och följer REX:s riktlinjer för kvalificerade redovisningstjänster. Kundernas förtroende för oss är avgörande. Nyckelord är kompetens, kvalitet, engagemang och relation. Läs gärna mer om oss på www.xtramile.se.

Ansök nu

Group Legal Counsel – Labour law, AB Volvo

Bolagsjurist
Läs mer Nov 23
Are you interested in joining a dynamic and innovative company with the vision to lead our industry to shape the world we want to live in?

Every organization exists for a reason. It has a purpose. The Volvo Group´s mission is to drive prosperity through transport and infrastructure solutions, and the work we all do every day should ultimately contribute to becoming the most desired and successful transport and infrastructure solution provider in the world. We shape the world we want to live in. Knowing that sustainability including climate change are the challenges of our generation, our contribution is to offer leading transport and infrastructure solutions enabling societies to prosper in a sustainable way.

We are now looking for a Group Legal Counsel to strengthen our team with particular focus on labour law. In this role, you will play a critical role in ensuring the company´s compliance with international and local labor laws, as well as providing expert legal counsel on employment-related matters. Your main stakeholders will be in the Group´s HQ and the Group Functions.

Your responsibilities will encompass a wide range of legal tasks:
• Legal Compliance: Stay abreast of evolving employment and labor laws in various jurisdictions and provide guidance to the company to ensure compliance.
• Policy Development: Legal support and input to the development and implementation of employment policies and procedures that align with the company´s global and local goals in such areas as equal pay, pensions and employee benefits, incentive schemes, expatriates and cross border work arrangements, AI, GDPR/privacy, but also competition law aspects such as non-solicitation, non-compete, benchmark with competitors.
• Contract Review: Review and draft employment related contracts primarily for top executives, including employment contract, international assignment, termination agreement and appendix, support in the review of collective bargaining agreements, and related documents to protect the interests of the company and employees.
• Training and Education: Conduct training sessions for employees and management on labor and employment law matters to enhance understanding and compliance.
• Risk Assessment: Identify and assess potential employment-related legal risks and develop strategies to mitigate them.
• Collaboration: Collaborate with cross-functional teams, including People and Culture, to provide timely and strategic legal advice on employment matters.

Furthermore, you may be contributing to various connected areas, such as mergers and acquisitions, dispute resolution, workplace investigations as well as regulatory reporting.

In this role, you will be reporting to the Senior Vice President of the Volvo Group´s Transaction & Commercial Legal department. You will also work closely together with Group People and Culture. The role will be located in the Volvo Group´s headquarters in Gothenburg, Sweden.

Your background
The qualifications to be successful in this role demand a deep understanding of employment law, strong communication skills, and the ability to work in a fast-paced, dynamic, and multicultural corporate environment, plus in addition:
• A degree from an accredited law school, preferably a Swedish one
• A minimum of 7 years of experience as an attorney specializing in employment and labor law, ideally within a multinational company or law firm
• Strong negotiation, mediation, and dispute resolution skills
• High integrity and professionalism
• Ability to engage colleagues, to leverage resources and to deliver high quality
• Detail-oriented with strong analytical and research skills
• Excellent communication skills; proficiency in Swedish and English

Improving ways of working and finding solutions is part of our everyday job, so work will require a bias for action and a can-do attitude. And with people at the center of what we do, you will need to be keen to engage with team members and others and build relationships to thrive in the role.

What we offer you
The Volvo Group offers a competitive salary, as well as bonus opportunities and benefits. In addition, you will have exposure to complex and varied legal challenges in a global company, also providing you with opportunities for professional development and ongoing legal education, in a collaborative and inclusive work environment.

Contact and Application
In this recruitment process, Volvo is supported by Jurek Rekrytering & Bemanning. Interviews will be carried out as applications are received so please apply as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by mail. For any questions, please contact recruitment consultant Helena Woodcock by phone 0733 – 109585, or by email at helena.woodcock@jurek.se

About us
The Volvo Group drives prosperity through transport and infrastructure solutions, offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers´ uptime and productivity. Founded in 1927, the Volvo Group is committed to shaping the future landscape of sustainable transport and infrastructure solutions. The Volvo Group is headquartered in Gothenburg, Sweden, employs almost 100.000 people and serves customers in more than 190 markets.

Ansök nu

Senior rekryterare till kund inom fordonsindustrin

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Dec 5
Nytt
Till vår kund inom fordonsindustrin söker vi nu en senior rekryterare! Har du flera års erfarenhet av rekrytering, gärna i en snabbrörlig internationell miljö? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som senior rekryterare till vår kund inom fordonsindustrin!

Om tjänsten
Som senior rekryterare kommer du att ha fullt ansvar för hela rekryteringscykeln. Du agerar som rådgivare och partner till rekryterande chefer för att stödja nuvarande och framtida behov och säkerställa en fullständig förståelse för deras rekryteringsbehov. Du bygger och upprätthåller en pool av nyckeltalanger och engagerar kontinuerligt med dem för att säkra kandidatengagemang och en stark pipeline för kommande rekryteringar.

Dina ansvarsområden inkluderar fullt ägarskap för rekryteringsprocessen. Du kommer att attrahera rätt talanger genom att engagera dig i kandidater, leta och skapa kontakter med människor över hela världen, leda chefer och kandidater genom utvärderingsprocessen och anställa dem. Dessutom säkerställer du att man anställer topp-talanger vars värderingar överensstämmer med kundens företagskultur och kärnvärden genom att säkerställa kvalitativ screening och utvärdering av kandidaterna.

 
Vem är du?
För att lyckas i denna roll förväntar vi oss att du har en universitetsexamen inom HR eller likvärdigt. Vi förväntar oss att du har minst 5 års erfarenhet av rekrytering/search. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med roller för ett fordonsföretag och även med teknikroller med fokus på elektrifiering och mjukvara. Det är en fördel om du har arbetat i en global miljö. Dessutom är erfarenhet och certifieringar inom psykometriska tester mycket meriterande. Slutligen måste du vara flytande i engelska, både verbalt och skriftligt. 

Erfarenhet är viktigt, men personlighet är nyckeln! Vi letar efter någon som är passionerad och engagerad, som vill ta en aktiv roll i att utveckla kundens arbetssätt och som strävar efter att överträffa förväntningar i leverans. Eftersom man arbetar med många olika intressenter internationellt och ibland har tajta deadlines, behöver du ha hög integritet, stark kommunikation, utmärkt hantering av intressenter och samarbetsförmåga. Dessutom arbetar man i en snabbrörlig och ibland krävande miljö, så du behöver vara affärs- och prestandadriven.

 
Ansökan
Om du är en engagerad och kvalificerad kandidat med passion för cirkulär ekonomi och hållbarhet, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig från 27/11-2023 t.o.m. 24/7-2024. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så inkom gärna med din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Ansök nu