Göteborg: Drifttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Akademiska Hus i Göteborg söker en kompetent drifttekniker till sitt team. Vi söker dig som uppskattar att få lära dig nya saker och möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Arbetar du som tekniker idag och är på jakt efter nytt jobb? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!


Tjänsten innebär en kombination av att arbeta praktiskt såväl som administrativt. Du kommer arbeta med planering och genomförande av tillsyn och skötsel, utförande av förebyggande och avhjälpande underhåll. Som drifttekniker arbetar du även med verksamhetsanpassningar, tjänster åt hyresgäster samt kontinuerlig energioptimering för att nå Akademiska Hus övergripande energimål.
Akademiska Hus ligger i framkant med teknik och hållbarhet. Vi har fokus på innovation och vågar vara i framkant. För den som vill finns flera projekt som man kan vara delaktig i och goda utvecklingsmöjligheter.


Vi erbjuder en 100% tillsvidareanställning med många förmåner. Som en del av vårt engagemang för våra anställdas välbefinnande erbjuder vi kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension. Men vi sträcker oss också längre när det gäller att stödja våra medarbetares utveckling.  Vi är stolta över att vara en generös arbetsgivare som investerar i våra medarbetares utbildning och trivsel. Genom att erbjuda förmåner och aktiviteter strävar vi efter att skapa en positiv arbetsmiljö där våra anställda kan trivas och växa både personligt och professionellt.


Arbetsplatsen ligger centralt vid Chalmers i Göteborg på Sven Hultins Plats 5.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-12-10. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta simona.moller@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Inom området finns alltifrån nya lokaler med installationer som ligger i framkant när det gäller teknisk standard, innovation och hållbarhet men också byggnader uppförda från förra seklet där vårt arbete med att utveckla och energieffektivisera byggnaderna är viktigt.
 
Du är kundens första kontakt i samtliga driftsfrågor där du har ansvar för att säkerställa en god kundupplevelse i vardagen samt att lösa de förfrågningar som våra kunder har.



Kvalifikationer
Teknisk eller fastighetsinriktad utbildning
Gedigen erfarenhet av att arbeta med underhåll och drift av fastigheter
God datorvana
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
B-körkort

För att komma in i rollen så snabbt som möjligt ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med underhåll och drift av fastigheter. Det är meriterande med kunskaper inom styr, värme och ventilation samt energioptimering. Alternativt har du skaffat dig teknisk erfarenhet som servicetekniker, drift – eller underhållstekniker i en annan bransch där du erhållit kunskaper inom el samt styr och reglerteknik. Du behöver inte ha allt men ett genuint tekniskt intresse och vilja att lära är ett krav. Det dagliga arbetet kräver att du är kundfokuserad och självgående i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd.

Bostadsbolaget söker fastighetsvärdar till vårt distrikt Hisingen

Läs mer Okt 9
Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.

Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.

Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad på riktigt?
Som medarbetare i Bostadsbolaget spelar du roll! Genom att du är med och skapar inkluderande och trygga boendemiljöer, bidrar du till ökad livskvalitet för våra hyresgäster och en starkare utveckling för Göteborgs stadsdelar.
Om jobbet
I rollen som fastighetsvärd är du Bostadsbolagets ansikte utåt och står för den största delen av kontakten med våra kunder, hyresgästerna. Du ansvarar för byggnaderna inom ditt område och planerar ditt arbete självständigt, utifrån hyresgästernas och områdets behov, tillsammans med kollegorna inom förvaltningsområdet.
För dig är service ett ledord och du värdesätter det sociala mötet med hyresgästerna och din unika arbetsmiljö - våra hyresgästers hem. Förutom din goda känsla för service har du också intresse och nyfikenhet för ny teknik.

Dina arbetsuppgifter som fastighetsvärd följer hyresgästernas olika behov och omfattar bland annat att
- tillgodose hyresgästernas löpande och vardagliga behov i sitt boende med fokus på hög service
- åtgärda serviceärenden genom att utföra vissa reparationer, samordna åtgärder vid skador och/eller beställa samt besikta insatser från entreprenörer
- aktiv samverkan med interna och externa parter för att utveckla fastigheterna avseende drift och underhåll
- kostnadsansvar, fakturahantering samt att delta i budget- och prognosarbete
- bidra till trygghetsskapande arbete genom samarbete med interna och externa parter, möten med hyresgästföreningar, trivselaktiviteter med mera

Lediga tjänster:
I nuläget har vi inga lediga tjänster. Men skicka gärna in din ansökan för att visa intresse. När en ledig tjänst uppstår uppdaterar vi denna informationen om tjänsten och börjar rekrytera från befintliga ansökningar.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som fastighetsvärd så behöver du ha ett starkt engagemang för ditt arbete och du sätter alltid kunden och uppdraget i fokus. Du tar egna initiativ och ansvarar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med kollegor. För dig är samarbete viktigt och genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.
Eftersom arbetet ofta kan innebära ändrade förutsättningar under dagen så är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt och ser möjligheter i stället för hinder. Du är van att arbeta effektivt, kan balansera olika krav och behåller lugnet även i svåra situationer.
Du har en fastighetsrelaterad utbildning som förvaltare, fastighetsskötare, fastighetsvärd eller motsvarande. Alternativt har du arbetat i närliggande bransch som t ex teknik, bygg, el, vvs, hantverk eller motsvarande och kan visa på likvärdiga yrkeskunskaper.
Tidigare erfarenhet från yrket är meriterande. B-körkort är ett krav.
Du behöver också ha datorvana och kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

På Bostadsbolaget erbjuder vi en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, inflytande över den egna arbetssituationen och öppenhet. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans. Som medarbetare hos oss ska man också känna dig trygg och säker på jobbet.

ÖVRIGT
Mer information om våra områden finner du här:
https://bostadsbolaget.se/vara-omraden/

Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Detta är en samlingsannons och tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonsen tas bort.

Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansök nu

Bostadsbolaget söker fastighetsvärdar till vårt distrikt Centrum

Läs mer Okt 5
Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.

Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.

Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad på riktigt?
Som medarbetare i Bostadsbolaget spelar du roll! Genom att du är med och skapar inkluderande och trygga boendemiljöer, bidrar du till ökad livskvalitet för våra hyresgäster och en starkare utveckling för Göteborgs stadsdelar.
Om jobbet
I rollen som fastighetsvärd är du Bostadsbolagets ansikte utåt och står för den största delen av kontakten med våra kunder, hyresgästerna. Du ansvarar för byggnaderna inom ditt område och planerar ditt arbete självständigt, utifrån hyresgästernas och områdets behov, tillsammans med kollegorna inom förvaltningsområdet.
För dig är service ett ledord och du värdesätter det sociala mötet med hyresgästerna och din unika arbetsmiljö - våra hyresgästers hem. Förutom din goda känsla för service har du också intresse och nyfikenhet för ny teknik.

Dina arbetsuppgifter som fastighetsvärd följer hyresgästernas olika behov och omfattar bland annat att
- tillgodose hyresgästernas löpande och vardagliga behov i sitt boende med fokus på hög service
- åtgärda serviceärenden genom att utföra vissa reparationer, samordna åtgärder vid skador och/eller beställa samt besikta insatser från entreprenörer
- aktiv samverkan med interna och externa parter för att utveckla fastigheterna avseende drift och underhåll
- kostnadsansvar, fakturahantering samt att delta i budget- och prognosarbete
- bidra till trygghetsskapande arbete genom samarbete med interna och externa parter, möten med hyresgästföreningar, trivselaktiviteter med mera

Lediga tjänster:
Vikariat Majorna 8 månader
Våra kvarter i Majorna finns i det område som i folkmun kallas Hängmattan, det vill säga mellan Djurgårdsgatan i öster och Såggatan i väster. De flesta av våra hus i området byggdes 1988 1992 men det finns också ett äldre landshövdingehus bevarat.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som fastighetsvärd så behöver du ha ett starkt engagemang för ditt arbete och du sätter alltid kunden och uppdraget i fokus. Du tar egna initiativ och ansvarar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med kollegor. För dig är samarbete viktigt och genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.
Eftersom arbetet ofta kan innebära ändrade förutsättningar under dagen så är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt och ser möjligheter i stället för hinder. Du är van att arbeta effektivt, kan balansera olika krav och behåller lugnet även i svåra situationer.
Du har en fastighetsrelaterad utbildning som förvaltare, fastighetsskötare, fastighetsvärd eller motsvarande. Alternativt har du arbetat i närliggande bransch som t ex teknik, bygg, el, vvs, hantverk eller motsvarande och kan visa på likvärdiga yrkeskunskaper.
Tidigare erfarenhet från yrket är meriterande. B-körkort är ett krav.
Du behöver också ha datorvana och kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

På Bostadsbolaget erbjuder vi en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, inflytande över den egna arbetssituationen och öppenhet. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans. Som medarbetare hos oss ska man också känna dig trygg och säker på jobbet.

ÖVRIGT
Mer information om våra områden finner du här:
https://bostadsbolaget.se/vara-omraden/

Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Detta är en samlingsannons och tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonsen tas bort.

Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Läs mer Dec 5
Nytt
Till vår kund i Göteborg som är verksamma inom förvaltning, drift, underhåll samt skötsel och tillsyn utav fastigheter & infrastruktur söker vi nu efter deras nästa fastighetsskötare. Denna tjänst är tänkt att starta upp under Januari månad 2024.

Arbetsuppgifter
Till deras verksamhet ute på Hisingen söker vi efter ytterligare en fastighetsskötare med fokus på inre skötsel/service av våra kunders fastigheter. Som fastighetsskötare har du den dagliga kontakten med serviceanvändare/hyresgäster. Du arbetar i den dagliga driften ute hos våra kunder och arbetsuppgifterna består bland annat av:

- Felavhjälpande reparation och planerad drift av våra kunders fastigheter

- Felsökning och mindre reparationer kan förekomma

- Garanti arbeten samt kontakt med UE

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning och/eller motsvarande kompetens/yrkeserfarenhet.
B-körkort är ett krav.

God digital vana vid dator och mobil är nödvändigt eftersom vi jobbar med ärendehantering i våra mobila enheter. Arbetet är självständigt och du planerar dagen tillsammans med dina kollegor.

Arbetstider är förlagda mellan 07.00-16:00, måndag - fredag där du utgår ifrån kundens huvudlokaler ute på Hisingen.

Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är tänkt att gå över till en fast anställning ute hos kunden efter 6 månader.

Ansök nu

Bostadsbolaget söker fastighetsvärdar till vårt distrikt Öster

Läs mer Okt 2
Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.

Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.

Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad på riktigt?
Som medarbetare i Bostadsbolaget spelar du roll! Genom att du är med och skapar inkluderande och trygga boendemiljöer, bidrar du till ökad livskvalitet för våra hyresgäster och en starkare utveckling för Göteborgs stadsdelar.
Om jobbet
I rollen som fastighetsvärd är du Bostadsbolagets ansikte utåt och står för den största delen av kontakten med våra kunder, hyresgästerna. Du ansvarar för byggnaderna inom ditt område och planerar ditt arbete självständigt, utifrån hyresgästernas och områdets behov, tillsammans med kollegorna inom förvaltningsområdet.
För dig är service ett ledord och du värdesätter det sociala mötet med hyresgästerna och din unika arbetsmiljö - våra hyresgästers hem. Förutom din goda känsla för service har du också intresse och nyfikenhet för ny teknik.

Dina arbetsuppgifter som fastighetsvärd följer hyresgästernas olika behov och omfattar bland annat att
- tillgodose hyresgästernas löpande och vardagliga behov i sitt boende med fokus på hög service
- åtgärda serviceärenden genom att utföra vissa reparationer, samordna åtgärder vid skador och/eller beställa samt besikta insatser från entreprenörer
- aktiv samverkan med interna och externa parter för att utveckla fastigheterna avseende drift och underhåll
- kostnadsansvar, fakturahantering samt att delta i budget- och prognosarbete
- bidra till trygghetsskapande arbete genom samarbete med interna och externa parter, möten med hyresgästföreningar, trivselaktiviteter med mera

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som fastighetsvärd så behöver du ha ett starkt engagemang för ditt arbete och du sätter alltid kunden och uppdraget i fokus. Du tar egna initiativ och ansvarar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med kollegor. För dig är samarbete viktigt och genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.
Eftersom arbetet ofta kan innebära ändrade förutsättningar under dagen så är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt och ser möjligheter i stället för hinder. Du är van att arbeta effektivt, kan balansera olika krav och behåller lugnet även i svåra situationer.
Du har en fastighetsrelaterad utbildning som förvaltare, fastighetsskötare, fastighetsvärd eller motsvarande. Alternativt har du arbetat i närliggande bransch som t ex teknik, bygg, el, vvs, hantverk eller motsvarande och kan visa på likvärdiga yrkeskunskaper.
Tidigare erfarenhet från yrket är meriterande. B-körkort är ett krav.
Du behöver också ha datorvana och kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

På Bostadsbolaget erbjuder vi en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, inflytande över den egna arbetssituationen och öppenhet. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans. Som medarbetare hos oss ska man också känna dig trygg och säker på jobbet.

Lediga tjänster:
Torpa är ett äldre område med 600 lägenheter och det första området som Bostadsbolaget byggde. I Torpa finns det mycket fina grönområden och närhet till Kaggeledstorget med restaurang och affärer.

Hammarkullen är en mångkulturell stadsdel vilket har präglat det utbud av aktiviteter och kommersiell verksamhet som finns här. Föreningslivet blomstrar och varje år anordnas det en färgsprakande karneval med en enorm lokal uppslutning.

ÖVRIGT
Mer information om våra områden finner du här:
https://bostadsbolaget.se/vara-omraden/

Detta är en samlingsannons och tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonsen tas bort. Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

underkonsult till randstad risesmart i västra götaland

Personalutvecklare
Läs mer Nov 24
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Västra Götaland.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

konsultchef till randstad i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 23
Vi söker dig som är nyfiken på branschen och vill utvecklas tillsammans med ett positivt, varmt och erfaret team. Vi söker dig som har en stark egen drivkraft och som brinner lite extra för att se människor utvecklas och det oavsett om det rör sig om en kandidat, kund eller kollega.

Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är flexibelt, varierande och socialt och i vår mening världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är varierande och består bland annat av att ansvara för och bygga relationer med de kunder där våra konsulter arbetar. Då konsulterna är anställda av oss så ingår det att bidra till deras utveckling och ha arbetsgivaransvaret för dessa samt att rekrytera nya konsulter. Du arbetar aktivt med relationer med våra kandidater och konsulter samt försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter.

Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara på den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt med kandidater och matchar rätt kompetens som möter våra kunders behov. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt. De profiler du primärt kommer att arbeta med är inom HR, administration, inköp och logistik. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.

Rollen handlar mycket om att vara kreativ och nyfiken och tycka om att arbeta med människor. Vi samarbetar med och arbetar nära våra kunder för att förstå deras verksamhet och eventuella behov med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.

ansvarsområden
Försäljning: Att kontakta nya kunder och fördjupa relationen med befintliga.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och matchning av kandidater. Utöver detta kommer du att arbeta proaktivt med att bygga kontaktnät med kandidater genom olika aktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen som kan vara bland annat; karriärcoachning, medarbetarsamtal, osv.
Administration: Avtalshantering, annonsering, söka kandidater, intervjuer, fakturering med mera

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft och vill lyckas med det du gör. Du kan ha en bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Vi tror att du tidigare kan ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget eller ansvar för någon form av verksamhet som du har drivit. Du innehar även B-körkort.

Oavsett vad du har gjort tidigare så är du en person som drivs av att arbeta med människor och att samarbeta nära med andra. Du har ett starkt driv och ger inte upp när det är motigt utan fortsätter att arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande och framför allt älskar du och drivs av mötet med människan. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att ta nästa steg i din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men utvecklas hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din målinriktade attityd, ditt stora engagemang och inte minst din positiva inställning.

interna sökanden
Interna sökanden har företräde till tjänsten t.om. 7 dec

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att ansöka så snart som bara möjligt. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till rekryterande chef Liv Brynildsen via:070-4798572

Ansök nu

rekryteringskonsult randstad göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Aug 17
I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!

Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.

I denna roll så kommer du att fokusera på roller inom HR, Inköp och logistik. Du kommer att rapportera till Branch Manager och vara placerad på vårt fina kontor i Göteborg.

ansvarsområden
Som rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:

-
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.

-
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.

-
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.

För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?

Till den här rollen så söker vi dig som har tidigare erfarenhet som rekryteringskonsult, och då gärna från roller inom tjänstemannaområdet. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.

Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:

- Är van vid att lyckas med det du företar dig och har bakgrund inom rekrytering och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt.

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

- Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:

- Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.

- Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.

- Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.

- Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

ansökan och rekryteringsprocessen
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast den 10 september. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till HR Talent Manager Susanne Zell på Susanne.Zell@randstad.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Scrum master / Senior developer 50/50

Interaktionsdesigner
Läs mer Nov 16
Job description
We are looking for a Senior developer who also can take the Scrummaster role since this is a combined role in one of our clients development teams. This is a consultant assignment where you will be employed by Randstad Technologies but it can also be applied by a subcontractor.

Responsibilities
Position Responsibilities:
• Help the team to collaborate and perform at its best, by removing impediments and facilitating an open communication during Agile events
• Facilitates the team’s progress toward team goals
• Lead training workshops to educate key individuals on the pragmatics of Lean-Agile values, principles, and practices.
• Coach continuous improvement of the way we work.
• Actively participate in our Scrum Master network and support your Scrum Masters colleagues
• Work as a one of the developers in the team, developing new feature as well as maintaining existing code base.
• Proficient in Java, Python & Kubernetes.


About the team
• Today the the Team is comprised of 4 developers and a PO

Qualifications
Required Qualifications:
We believe you have an analytical approach to problem solving, good communication skills both within and outside your team and an interest in technology as well as human relations.
• Fluency in English (our corporate language), spoken and written.
• Any prior software development or testing experience (Frontend, Backend and platform applications)
• Understanding of the technical enablers of Agile delivery and how they operate within an Agile organization (e.g., CI, CD)• Have experience with tools like Gitlab, Unix/Linux, and Jira
• Basic knowledge in cloud technologies, for example AWS services
• Good to have experience and interest in DevSecOps
We also think you are driven, committed, have a positive attitude and are comfortable with continuous team growth and having fun.

About the company
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Software Developer Vehicle Control

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 29
Job description
We are looking for a SW developer to strengthen our consultant team here in Gothenburg.
As a Software Developer–Vehicle Controls, working in Vehicle Controls department, you will develop and verify software within the motion control area. The role has a task range from early design, implementation and function testing both in simulation environments and in vehicles.


You will be part of a scrum team that is responsible for software development from early concept phase to industrialization phase. You use your skills and your passion to expand your technical insights and to build and maintain a network that includes people from many areas in the company. You are curious and want to contribute to develop our technologies. Driven by customer focus you get things done. You are committed to deliver high quality
and you have the ability to proceed your work without having all facts at hand before you start. You are flexible and have excellent communication and documentation skills. You have a positive attitude and are a team player. You are experienced with Agile development and familiar with software development best practices.

Responsibilities
• Develop and verify software according to requirements
• Develop software requirements and architecture
• Design software test cases and perform tests
• Evaluation and problem analysis
• Planning of your activities to meet project milestones

Qualifications
Qualifications and skills required for the role
• Experience in software development in Python/C/C++/Go
• Experience in Docker, Utilize and develop microservice based architecture
• Knowledge of Cloud based application development
• Bachelor or Master of Science (or PhD) in Mechanical, Computer Science, Mechatronics, Control,
Physics or similar Engineering
• Fluent in English (spoken and written)
• Good knowledge of optimal control concepts and automotive domain are meritorious
• Experience from agile way of working, Git, JIRA are meritorious
• Driver license (level B) is meritorious

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Konsultchef till Randstad Finance i Göteborg

Personalansvarig
Läs mer Jul 21
Vi på Randstad Finance växer och söker nu ytterligare en konsultchef till vår verksamhet i Göteborg. Vill du arbeta i ett sammansvetsat team med fokus på att hitta och bygga nätverk samt matcha och erbjuda rätt kompetens inom ekonomi och finans i rätt tid till såväl stora som små företag i branschen? Är du en relationsbyggare med ett genuint intresse för människor och affärer, som tycker om att arbeta i team och att ta ett stort ansvar för hela processer? Då borde du söka rollen som konsultchef hos oss på Randstad Finance i Göteborg.

Som konsultchef på Randstad Finance kommer du att arbeta aktivt med att utveckla och vårda kandidat-, konsult- och kundrelationer, och du förstår vikten av ett samarbete där alla parter blir vinnare.

ansvarsområden

- ha personalansvar för ett antal av våra kunniga och motiverade konsulter, vilket innebär att du även arbetar med anställning, introduktion, utveckling och uppföljning av konsulter

- ha god kontinuerlig kontakt med dina konsulter och kontinuerligt följa upp uppdragen hos dina kunder, samt skapa förutsättningar för att dina konsulter motiveras och utvecklas i sina roller

- ansvara för uppdragsprocessen mot kund med uppdragsförfrågan, sökning, matchning och presentation av rätt kompetens, genomförande och uppföljning
arbeta med merförsäljning, search och kvalitetssäkrad rekrytering genom tester och referenstagning

- aktivt bygga ett kandidatnätverk med relevanta kandidater för vår verksamhet och förväntas hålla dig à jour med marknaden och trender inom ekonomiområdet.

varför ska du jobba hos oss?



Som konsultchef hos oss kommer du att ingå i ett team som idag består av sju personer. Vi i teamet arbetar tajt tillsammans och tycker att ett nära samarbete är en självklarhet för att kunna erbjuda bästa möjliga upplevelse för våra kunder, konsulter och kandidater. Som konsultchef hos oss kommer du att utvecklas och få förmånen att varje dag ha möjlighet att göra skillnad. Vi på Randstad sätter människor i arbete och vi brinner för att ge människor meningsfulla jobb och därmed hjälpa dem att nå deras fulla potential.

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

vem är du och vad har du gjort innan?

Det vi värderar högst är rätt inställning - vi söker dig som delar våra värderingar och vill dela vår vision.

Du har eftergymnasial utbildning - vi ser gärna att du själv har ekonomiutbildning i botten alternativt inom HR, eller har motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet.

Du har arbetslivserfarenhet främst inom personalledning eller specialistrekrytering.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då vi möter mycket människor med olika bakgrund.



Du är en nätverksbyggare med en god förmåga att se helheten, har ett affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar. Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Det är även viktigt att du är lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. För att lyckas i den här rollen behöver du vara duktig på att kommunicera, såväl internt med kollegor och konsulter, som externt med kunder och kandidater.

Som ledare är du genuint intresserad av att få människor att nå sin sanna potential. Ett prestigelöst förhållningssätt till människor och arbetsuppgifter är en förutsättning för att trivas i teamet där vi alla jobbar tillsammans och hjälps åt. Du är strukturerad och har förmåga att organisera ditt eget arbete på ett effektivt sätt. Du är trygg i dig själv och har en öppen, förtroendeingivande och positiv personlighet.

placering och omfattning.
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

Information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner.
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2023-08-06. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande men påverkas av att många av oss är på semester mellan vecka 29 och 32. Under den här perioden kommer svarstiden vara något längre än normalt och vi ber att få återkomma med besked kring din ansökan så snart vi har möjlighet.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del av kommunikationen i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

Vid frågor om rollen eller dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Andreas Berglund, Business Unit Manager på Randstad Finance via: andreas.berglund@randstad.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu