Göteborg: Business Controller till KVD Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till KVD Group i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Business Controller

KVD Group ägs sedan 2010 av Ratos. I KVD-koncernen ingår: Kvdbil - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar, Forsbergs Fritidscenter, Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar, bilvärderingsföretagen Bilpriser samt Kvdpro som förmedlar maskiner och tunga fordon. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen.

Som Business Controller…

på KVD Group kommer du bli en viktig del av vårt Business Controllerteam.

Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av olika uppgifter, från budgetering och finansiell prognostisering till att stötta olika delar av verksamheten med beslutsstöd, analys och case. Från avstämning och analys av månadsboksluten till att hitta rapportstöd för att på ett optimalt sätt stötta beslutsfattandet inom olika delar av verksamheten där lönsamhetsanalys och ad-hoc case avlöser varandra.

Vi söker dig...

som har en stark passion för siffror och har förmågan att tänka ”utanför boxen” för att hitta lösningar på sådant som du ställs inför. Det finns en stark motor hos dig och du drivs av att vara högpresterande. Du är högst sannolikt mycket självgående och har lätt för att känna motivation. Samtidigt är du en stark lagspelare och tycker att det är stimulerande och viktigt att ha kollegor att resonera och diskutera med.

För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett team och i en kultur där nya idéer och insikter alltid uppmuntras och där man älskar att uppnå saker tillsammans. Likaså att det är en självklarhet att vilja utvecklas och lära sig nya färdigheter. ”Ingen fråga är en dum fråga” och man ska aldrig vara rädd för att be om hjälp eller söka kunskap när det behövs.

Vi tror att din personlighet kan beskrivas väldigt bra av följande fem ord; ambitiös, engagerad, prestigelös, nyfiken och lösningsorienterad.

Vidare ser vi att du har..

- En relevant akademisk examen

- Något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Krav på erfarenhet av BI-verktyg (primärt Microsoft Power BI)

- En stark analytisk ådra och förmåga att omvandla din analys till handling

- God Excelförståelse

- Stark kommunikativ förmåga

- Ett stort driv att lära dig nya saker

Varför KVD?

I fräscha lokaler på Kilsgatan 4 sitter i normala fall ca 100 framtida kollegor som gärna bryter av med en god kopp kaffe, ett härligt skratt och om du vågar kanske tom en pingismatch eller löparrunda. Kulturen är varm och energin studsar mellan väggarna. Det som förenar oss är våra gemensamma värderingar; vi är nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla. Vi ser vikten i att lyssna på varandra, hjälpa varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som framför den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Förutom trevliga kollegor lovar vi dig ett högt arbetstempo, en spännande tillväxtresa och en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö!

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start så snart som möjligt. Sex månaders provanställning tillämpas.

Tjänsteställe: Kilsgatan 4, Göteborg

Är du vår nästa kollega? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan.

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacob Sand, Group Controller, på mail jacob.sand@kvdgroup.se

Sök tjänsten och läs mer om KVD på jobb.kvd.se (https://jobb.kvd.se/)

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Business controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Business controller.

Business Controller

Läs mer Aug 11
About Kognic
Founded in 2018 by Oscar Petersson and Daniel Langkilde, two engineering physicists working in the field of Deep Learning, Kognic is taking on one of the most challenging areas in mobility - the quest to make automated / autonomous driving systems more accurate and safer. Today, we help machines reliably make sense of a messy, chaotic, and unstructured world. Our data platform enables OEMs to get to market faster with less risk - and data engineers simply love working with our Machine Learning Operations tools.

Our future goes far beyond automated driving. Perception is a vital technology in understanding the world around us and our expertise in machine learning is poised to positively impact other markets, such as Robotics, Manufacturing and Heavy Industry just to name a few. We know it's not something we can solve overnight. We have to make extraordinary leaps in technology happen.

The role
We are now looking for a business controller to our Finance team, as we are currently bringing our financial function in-house. The team’s mission is to support the company’s growth from a start-up to a large corporation. As our new business controller you will be responsible to drive and improve our internal ability to budget, forecast, analyze outcome, present financial information to relevant stakeholders. Right now we are revising our internal processes and IT systems, as a part of ensuring Kognic’s ability to grow at a fast pace. This will be a part of the assigned tasks for this position.

Key Responsibilities:

-
Financial Analysis: Conduct comprehensive financial analyses to identify trends, variances between actual and budgeted results, opportunities, and risks, providing actionable insights that drive informed decision-making.

-
Budgeting and Forecasting: Collaborate with various departments to develop accurate budgets and forecasts, monitoring performance against financial targets and initiating corrective actions as needed.

-
Financial Reporting: Prepare and present timely and accurate financial statements, reports, and presentations for executive management, stakeholders, and regulatory compliance.

-
Continuous Improvement and Collaboration: Work closely with cross-functional teams to understand business operations and to contribute to the enhancement of financial processes, tools, and systems to streamline operations and enhance data accuracy.

Who are you?
We believe that you have at least a couple of years of experience as a business controller or in a similar role, and are able to work independently, since you will be the only controller on site. You have a problem-solving mindset, as well as an analytical point of view where you are able to provide innovative solutions. Since we’re still a relatively small company it is important that you have proven ability to work in cross-functional teams and collaborate with colleagues outside of the financial team. As a part of this it is also important that you have excellent communication skills and are used to presenting complex financial information for non-financial stakeholders in a structured and clear way. You thrive in a dynamic environment where you contribute to add structure rather than rely on established routines.

We believe that you:

- Hold a Bachelor's degree in Finance, Accounting, Business, or related field

- Have established experience of working independently as business controller

- Are fluent in both Swedish and English, both written and verbal

If you have a Master’s degree or other relevant certification, experience of working in a scale-up with 100-500 employees, worked with other countries (e.g Germany, or USA) or have previously improved financial processes, it is a big plus!

What is in it for you?
Other than working with very talented and humble people in a fun and creative environment we also have a lot of other great benefits!

- Strong values and purpose-driven company

- Workplace flexibility and an employer that prioritize work-life balance

- Parental pay, salary exchange, great health benefits, order your own workstation, place your own pension - to name a few

Application
We recommend that you submit your application as soon as possible since we will be reviewing the applications regularly & reaching out to you. We would like you to send in your resume and answer a couple of short questions, a cover letter is voluntary.

If you have any questions regarding the position, please contact our Talent Acquisition Consultant, Anna Sellhed at anna.sellhed@kognic.com.

Ansök nu

Business Controller till Sejfa (Länsförsäkringar) // Göteborg

Läs mer Dec 4
Nytt
Är du snudd på ett geni när det kommer till affärsanalys och planering? I så fall har du kommit helt rätt! Med vårt nya bolag Supersejf AB (https://sejfa.nu/), som drivits fram av innovationsbolaget Lfant, har vi tillsammans med en rad externa partners och ägarbolagen Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Stockholm, Länsförsäkringar Östgöta, Länsförsäkringar Älvsborg, samt Länsförsäkringar Halland, tagit fram ett Fighter Brand och en ny digital satsning - framtidens försäkringslösning Sejfa. Nu söker vi dig som vill ta del vår spännande utvecklingsresa och bidra med dina erfarenheter för att sätta vårt varumärke på kartan!

Om din nya roll
Till vår digitala satsning söker vi nu dig som är redo att driva business och ta Sejfa till nästa fas. Sejfa är vårt Fighter Brand och nya digitala tjänst inom försäkring som riktar sig till unga vuxna och digitala consumers - en viktig målgrupp att växa i för att säkra morgondagens affärer. Med siktet inställt på att möta denna nischade målgrupp, behöver vi nu dig och ditt entreprenörsdrivna sinne för att ta position på marknaden och utforska nya tekniker och approacher för att genera analyser och resultat till vår moderverksamhet. Med säljansvar för vår nya tjänst, kommer du ta vision till verklighet genom att sätta upp mål och hålla samman affären för Sejfa i vår spännande utvecklingskurva. Med din tidigare erfarenhet inom försäkringsbranschen, blir du go-to personen när det kommer till skadekostnader, rabatter och premier och hur man omsätter det i analyser, prognoser och effekter. Här får du verkligen chansen att djupdyka i dina intresseområden som omvärldsbevakning, konkurrentanalyser och budget när du konverterar nya kunder och kvalitetssäkrar våra affärer.

Det här har du med dig:

- Tidigare erfarenhet av digital affärsutveckling och controlling

- Goda kommunikationskunskaper och förmåga att driva affär

- En stark problemlösningsförmåga, ett analytiskt sinne och vana att använda datadriven metodik för att fatta beslut

- Tidigare erfarenhet av en uppstartsresa samt utveckling av SaaS-tjänster

- Erfarenhet av försäkringsbranschen och Insuretech är meriterande

Är du vår nästa kollega?
Tillsammans med våra partners, ägare och moderbolag är vi en organisation med skarp kunskap och dörren till framtidens innovation och utveckling inom försäkring och bank. Just detta är en av USP:arna i vår setup - att kunna driva strax ’utanför’ med mindre legacy, men med Länsförsäkringars många styrkor i ryggen. Vi vill att våra kunder ska möta dagen med en känsla av enkelhet och trygghet, och med samma prestigelösa oräddhet vill vi att du kliver in i vår kreativa miljö innan snön börjar falla! Är du redo? Klart du är redo!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-01-15 (urval sker löpande, vänta inte med din ansökan)
KONTAKT: daniella@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar)

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Business Controller till Bräcke Diakoni

Läs mer Jul 17
I 100 år har Bräcke diakoni arbetat inom omsorg av särskilt utsatta människor och tagit ansvar för att i samhället stå upp för människovärde och mänsklig värdighet. Idag sker det i ett 40-tal verksamheter inom områdena hälso- och sjukvård, funktionshinder, äldreomsorg samt hotell och restaurang. Vi omsätter drygt 1 MSEK, har över 1100 medarbetare och fortsätter att växa och utvecklas. Bräcke diakoni finns på ett flertal orter i Sverige med huvudkontor i Göteborg. Läs gärna mer på www.brackediakoni.se

Nu har du chans att få bli en del av vår organisation där utvecklingen går snabbt, medarbetarna engagerade och möjligheterna är många! Just nu söker vi en Business Controller till vår ekonomiavdelning.

ROLLEN

Som Business controller har du en nyckelroll inom ekonomifunktionen och kommer vara högst delaktig i den fortsatta utvecklingen för att möta framtidens krav. Du kommer att ingå i ett controllerteam som tillsammans ansvarar för rapportering, uppföljning och analyser för våra verksamheter i driftorganisationen samt stödfunktionerna. Då vi står inför ett byte av affärssystem ingår arbetet med att utveckla och effektivisera rutiner och arbetssätt genom bl a att automatisera och digitalisera processer. Utvecklingsarbetet kommer att medföra förändringar för våra verksamheter och du kommer att vara involverad i de utbildningsinsatser som behöver göras. Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg och du rapporterar till ekonomichef.

I tjänsten ingår:

- Analysera resultat - identifiera orsaker till avvikelser samt driva förändringsarbete för att säkerställa måluppfyllelse och långsiktigt hållbara resultat för verksamheten

- Delaktig i månadsbokslut

- Budget- och prognosarbete

- Ta fram beslutsunderlag till ledning och verksamhetschefer

- Driva förbättringsarbete av ekonomiprocesser

- Ad hoc analyser

- Ledande roll i övriga förekommande projekt och aktiviteter

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en akademisk examen och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom controlling och redovisning. Du skall vara analytisk, strategisk och självständigt kunna jobba med förändringsarbete nära verksamheten. Du är duktig på att analysera och sammanställa stor mängd data för att därefter dra slutsatser och ge förslag på korrigerande aktiviteter vid avvikelser. För rätt person kan den här rollen växa med det egna intresset och ambitioner. Du är strukturerad samt har en god förmåga att prioritera. Du är systemintresserad och har goda kunskaper i Office 365 samt behärskar svenska i tal och skrift.

PERSONLIGT
Du har en vilja att utvecklas i din roll och bör vara kommunikativ, social och ha lätt för att knyta kontakter. Du är lugn och trygg samtidigt som du gillar att arbeta i en föränderlig och komplex verksamhet och mot många kontaktytor i den stora organisationen.

VI ERBJUDER
Hos oss på Bräcke diakoni, en idéburen stiftelse, får du inte bara möjlighet till ett spännande och utvecklande jobb, utan också en möjlighet att bidra till vår vision om ett medmänskligare samhälle. Stiftelsen befinner sig just nu på en spännande resa, vi utvecklas och satsar stort inom vårt område.

HAR VI VÄCKT DITT INTRESSE?

Bra, sänd in din CV och svara på våra frågor. Ansvarig rekryterare är Patrik Petersson, patrik.petersson@pspartner.se, telnr 076 835 07 86. Sista ansökan 6 aug.

Ansök nu

Business Controller för Kärcher Norden

Läs mer Nov 30
Vi söker en ny kollega till vårt Nordiska Team - en Business Controller.

Är du en analytisk och nyfiken person som drivs av att stötta, utmana och finna lösningar framåt i en försäljningsorganisation så kan denna tjänst vara intressant. Vi söker dig som är i början av din karriär.



Om tjänsten
I rollen som Business Controller rapporterar du till CFO för den nordiska regionen. Rollen är en viktig och verksamhetsnära roll hos oss på Kärcher, den handlar till stor del om att ta fram rapporter samt analysera och presentera relevanta beslutsunderlag till den nordiska organisationen. Som Business Controller kommer du även att stödja och samarbeta med ledningen i våra nordiska länder.

Vi sitter i fräscha lokaler på Tagenevägen - HK samt butik.

Arbetsuppgifter

* Stöd till CFO för strategisk affärsutveckling
* Tillhandahålla korrekt ekonomisk information för att stödja beslutsfattande på operationell nivå
* Rapportera resultat och avvikelser mot budget och prognos
* Stöd vid budget, prognos och affärsplanering
* Identifiera kostnadsbesparingar
* Analysera utfall av marknadsaktiviteter
* Kontakt för allmänna ekonomiska frågor från ledningen
* Identifiera risker och möjligheter samt initiera ev. projekt
* Stötta verksamheterna i processer och processutveckling
* Månadsavslut (bokslut för ett mindre bolag 25% av tiden)
* Viss administration



Vem är du
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi. Du har tidigare erfarenhet som businesscontroller och är i början av din karriär. Du har en god förståelse för affärstänk i en försäljnings- och marknadsorganisation, gärna från internationellt bolag. Redovisningserfarenhet ser vi som meriterande. Du är metodisk och drivs av att koppla ihop siffror och analys med verksamhetens utmaningar. Som person är du prestigelös, nyfiken och har ett stort driv. Du är trygg med affärssystem och är duktig i Excel. Svenska och engelska är ett krav i både tal och skrift.

Företagspresentation
Kärcher, the world's leading provider of innovative cleaning solutions, is a family-owned company that has built its impressive growth on foundations of mutual respect and trust. With our cutting-edge technology we continue to create milestones, which is why we are looking for motivated employees who want to make a difference by delivering outstanding performance. As a Multi-National Corporation, we have established subsidiaries in over 60 countries and are employing more than 14,000 people worldwide. Our Nordic Region was established in 2017.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Kärcher med Jefferson Wells. Har du frågor kring tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe, camilla.rippe@jeffersonwells.se, tel: 0703-770138. Sök snarast då ansökningar behandlas löpande, dock senast 17 december 2023.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från KVD of Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från KVD of Sweden AB .

Ekonom med stort ansvar till KVD

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 5
Är du noggrann och självgående och trivs med att ta eget ansvar? Har du dessutom tidigare jobbat med ekonomi och är på jakt efter en ny utmaning? Vi söker dig med en ekonomexamen som är motiverad till att vidareutveckla din karriär hos oss.

Intressant? Läs mer om rollen och ansökan redan idag!

Som Ekonom på Kvd...

..blir du en del av vår ekonomiavdelning som idag består utav 8 personer.

I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med en kollega hantera hela flödet av leverantörsfakturor i Kvdbil och utbetalning av avräkningar gentemot våra uppdragsgivare. Du ansvarar för att löpande förenkla och utveckla arbetet med leverantörsfakturorna. Din arbetsplats är huvudkontoret i centrala Göteborg.

Ekonomiavdelningen befinner sig i en fas där vi behöver effektivisera och automatisera flödena och söker därför dig som har några års erfarenhet för att driva, utveckla och förenkla arbetet inom leverantsreskontran.

Dagliga arbetsuppgifter kan innebära

- Inscanning och tolkning av leverantörsfakturor

- Kontering och kontroll av attester

- Bokföring av leverantörsfakturor

- Utbetalning och återrapportering av leverantörsfakturor

- Löpande bokföring och avstämning av konton

- Utbetalning och kontroll av avräkningar

- Bokslutsarbete inklusive balanskontoavstämningar relaterade till leverantörsreskontra

Du kommer även att utföra bokslutsarbete månadsvis samt andra arbetsuppgifter förekommande på en ekonomiavdelning.



Vi tror att du...

- ...har minst en KY-utbildning eller kandidatexamen inom ekonomi alternativt har en längre erfarenhet av arbete inom ekonomi

- ...har minst 3-5 års relevant erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra gärna hos olika företag.

- ...behärskar engelska och svenska flytande i tal och skrift

- ...har goda kunskaper i Excel

- ...meriterande om du har jobbat i Business Central



Som person är du nyfiken och driven, strukturerad och noggrann. Du har vidare förmågan att se lösningar och tycker det är roligt och spännande i en föränderlig miljö. Om du tidigare har varit delaktig i, eller drivit digitaliseringsprojekt, och tyckt detta var roligt, kommer du passa utmärkt in hos oss.

Egenskaper som vi uppskattar är om du är en teamplayer, har god servicekänsla samt bidrar till ett härligt klimat på kontoret.

Varför Kvd?

Kvd är ett bolag i ständig förändring och som ekonom får du en spännande roll med eget ansvar i ett intressant och marknadsorienterat bolag.?

Vi sitter?i fräscha lokaler på Kilsgatan 4, mitt i pulsen i centrala Göteborg.?Vi?erbjuder ett arbetsklimat som präglas av stort engagemang och en positiv stämning.?Det som förenar oss är våra gemensamma värderingar; vi är nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla. Vi ser vikten i att lyssna på varandra, hjälpa varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som framför den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Förutom trevliga kollegor lovar vi dig ett högt arbetstempo, en spännande tillväxtresa och en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö!



Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pia Thuresson, på mail pia.thuresson@kvdgroup.se

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Lön & systemspecialist sökes till vår HR-avdelning på KVD

Löneadministratör
Läs mer Maj 11
Vi söker en ny kollega till vårt centrala kontor mitt i Göteborg - är du lön & systemspecialist och vill vara med och växa med oss på KVD och skapa framgång? Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!



Som Lön & systemspecialist på KVD kommer du...

..vara ansvarig för den operativa löneutbetalningsprocessen för våra cirka 300 medarbetare inom koncernen, både tjänstemän och arbetare. Du kommer att ha ett stort ansvar för att säkerställa en korrekt och smidig lönehantering samt systemansvar för de lönerelaterade systemen. Du är en viktig del av vår HR-avdelning och har daglig kontakt med våra chefer och medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

- Månadsvis lönehantering, handläggning av pensioner och försäkringar, registervård samt personalaktsadministration samt förberedande lönearbete

- Administration av förmåner, frånvarohantering och hantering av arbetstider

- Tolkning och hantering av kollektivavtalade regler samt lagar och avtal som styr lönehantering

Utöver detta kommer du också att ha ansvar för våra lön- och HR-system och säkerställande av processer, riktlinjer och policys runt löneadministration i organisationen. Du kommer att genomföra utbildningar för chefer och medarbetare inom lönefrågor kopplat till våra rutiner och system samt bidra med stöttning vid affärsutvecklande insatser i form av HR-relaterade IT-projekt.



Vi söker dig som...

..har en yrkesutbildning inom lön eller ekonomi, eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har goda kunskaper om lagar och avtal som styr lönehantering. Du har också goda kunskaper i Office-paketet och erfarenhet av lönesystemet Agda (krav).

Som person är du strukturerad, noggrann och har en god förmåga att arbeta självständigt. Du är också kommunikativ och har en god förmåga att kommunicera med både chefer och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är ansvarstagande, resultatorienterad, och har en problemlösande förmåga och utvecklingstänk.

Utöver kvalifikationerna ovan ser vi även att du:

- Har jobbat med hela löneprocessen inklusive bokföring

- Har arbetat med löner för kollektivanställda och tjänstemän

- Är flytande i svenska i både tal och skrift

Det är även meriterande om du:

- Har tidigare erfarenheter av systemen TooEasy och Skovik

- Har erfarenhet av Tjänstemannaavtalet Utveckling & Tjänster, Tjänstemannaavtalet för Motorbranschen samt Motorbranschsavtalet



Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll där du kommer att ha en viktig roll inom vår HR-avdelning. Vi är ett litet team på fyra personer och jobbar tätt tillsammans för att skapa en riktigt bra arbetsplats. Vi är en organisation som värnar om våra medarbetare och du får arbeta i en organisationskultur med höga ambitioner och en övertygelse om att vi med insikter, öppenhet och samarbete kan komma ännu längre.



Om KVD

KVD Group ägs sedan 2010 av Ratos. I KVD-koncernen ingår: Kvdbil (http://www.kvd.se/) - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar och Forsbergs Fritidscenter (https://forsbergsfritidscenter.se/), Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

HR Business Partner till KVD i Göteborg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Maj 3
KVD Group ägs sedan 2010 av Ratos. I KVD-koncernen ingår: Kvdbil (http://www.kvd.se/) - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar och Forsbergs Fritidscenter (https://forsbergsfritidscenter.se/), Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen.



Rollen

Vi söker nu en ambitiös och driftig HR Business Partner till en bred och varierad roll för att stötta chefer och medarbetare i våra verksamheter runt om i Sverige. Ditt dagliga jobb går ut på att leda och coacha chefer i frågor som berör förhållandet mellan medarbetare och arbetsgivare med fokus på rekrytering, arbetsrätt och frågor inom arbetsmiljö & arbetsanpassning.

Rollen innebär fortlöpande utveckla och utmana ledarskapet inom HR-områdena. Det kan t ex vara att hålla internutbildningar och workshops med mål att säkerställa kompetens och att företagets värderingar efterlevs. För rätt kandidat innebär det unika möjligheter att påverka framtiden och det egna arbetet för att skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi ser gärna att du utmanar både våra befintliga processer och rutiner samt bidra till ständiga förbättringar.

På KVD tror vi att magin skapas i mötet människor emellan därför är kontoret vår huvudsakliga arbetsplats. I rollen som HR Business Partner kommer du stötta cheferna ute på våra anläggningar runt om i Sverige så du kommer vid behov behöva resa i tjänsten.



Rollen innebär:

- Att på daglig basis stötta och coacha ledare i HR-relaterade frågor;

- Delta i rekryteringar samt säkerställa introduktionsprogram för nyanställda;

- Driva varumärke utifrån ett arbetsgivarperspektiv;

- Säkerställa kompetensutveckling, prestation, och verksamhetsförändringar;

- Driva frågor inom kompensation & förmåner, lönerevision, pension, och försäkring;

- Agera proaktivt och konsultativt i alla frågor gällande arbetsrätt, kollektivavtalstolkningar, arbetsmiljö, fackliga frågor och förhandlingar, HR rutiner- och policys;

- Hålla utbildningar och workshops för ledare och chefer i olika HR-områden samt driva utveckling av olika HR-projekt;

- Driva olika typer av förändringsarbete på ett pedagogiskt och ödmjukt sätt;



Kompetens som vi eftersöker är;

Du ska ha arbetat flera år i en bred HR-roll och ha djup kunskap och förståelse för alla HR-relaterade processer såsom rekrytering, arbetsanpassning, arbetsrättsfrågor och ha vana av fackliga förhandlingar och av att tolka kollektivavtal. Vi ser också gärna att du har bred kunskap inom arbetsmiljö.

Du behöver ha tidigare erfarenhet av chefscoachning inom olika nivåer och har tidigare arbetet med att stötta och leda chefer genom HR-processer och självständigt drivit förbättringsarbete utifrån verksamhetens behov.

Du behöver ha förmåga att bygga framgångsrika relationer såväl med chefer, kollegor, medarbetare och fackliga parter, och genom detta kunna uppvisa goda resultat.

Engagemang och eget driv är egenskaper vi värdesätter högt. Som person behöver du vara självständig och tydlig. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel och förändringsbenägen samt att du är en positiv lagspelare som vågar tänka nytt. Utmaningar och hinder ser du som utvecklande snarare än hinder.

I och med att rollen innefattar resor till viss del behöver du även inneha ett körkort.



Du erbjuds...

- en roll i en spännande bransch där du får möjligheter att utvecklas i din roll och bygga vidare på din kompetens tillsammans med goda kollegor.

- en chans att få arbeta i en organisationskultur med höga ambitioner och en övertygelse om att vi med insikter, öppenhet och samarbete kan komma ännu längre.

- att få arbeta för en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö.

- en tjänst i ett tillväxts- och marknadsorienterat bolag. Du kan läsa mer om oss om du klicka? här (https://jobb.kvd.se/).

- en härlig arbetsplats i vårt fräscha huvudkontor på Kilsgatan 4, mitt i pulsen i centrala Göteborg.?

- ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket (exempelvis 4 000 kr i friskvårdsbidrag) och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Kilsgatan 4, Göteborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning)

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!

Har du frågor om tjänsten? kontakta hr@kvdgroup.se

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

HR-generalist till KVD Group

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Aug 17
Välkommen att söka en spännande roll som HR-generalist hos oss på KVD! Vår organisation består av tre bolag ett moderbolag samt två dotterbolag: Kvdbil - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar och Forsbergs Fritidscenter, Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen. Vår kultur präglas av entreprenörsanda och kundfokus - här trivs du om du gillar en föränderlig miljö med högt i tak och glada kollegor.


Vi söker en ambitiös och driftig HR-generalist till en bred och varierad roll för att stötta chefer och medarbetare i våra verksamheter runt om i Sverige. Ditt dagliga jobb går ut på att leda och coacha chefer i frågor som berör förhållandet mellan medarbetare och arbetsgivare med fokus på de operativa HR-frågorna inom rekrytering, arbetsrätt och frågor inom arbetsmiljö och arbetsanpassning.

Vi är en liten avdelning bestående av dig som HR-generalist, en HR-chef samt en Lön- och Systemspecialist, vilket innebär att det finns stora möjligheter att vara med och påverka och utveckla hur vi arbetar. Det innebär också att jobbet blir brett och att ingen dag blir den andra lik. Vi lägger stor frihet hos varje medarbetare vilket innebär en förväntan på att ta initiativ och vara självgående men också stora möjligheter att påverka framtiden och det egna arbetet för att skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi ser gärna att du utmanar både våra befintliga processer och rutiner samt bidrar till ständiga förbättringar.

På KVD tror vi att magin skapas i mötet människor emellan därför är kontoret vår huvudsakliga arbetsplats men möjlighet att jobba hemma någon dag per vecka finns. I rollen som HR-generalist kommer du stötta cheferna ute på våra anläggningar runt om i Sverige så du kommer vid behov behöva resa i tjänsten då och då. Då du kommer att jobba nära vårt dotterbolag Forsbergs Fritidscenter ser vi gärna att du åker till deras huvudkontor i Hyssna en dag per vecka.

Främsta ansvarsområden:


- Att på daglig basis stötta och coacha ledare i HR-relaterade frågor

- Delta i rekryteringar samt säkerställa introduktionsprogram för nyanställda

- Utveckla våra processer kring rekrytering och onboarding

- Driva varumärke utifrån ett arbetsgivarperspektiv

- Agera proaktivt och konsultativt i alla frågor gällande arbetsrätt,kollektivavtalstolkningar, arbetsmiljö, fackliga frågor och förhandlingar

- HR rutiner- och policys

- Hålla utbildningar och workshops för ledare och chefer i olika HR-områden samt driva utveckling av olika HR-projekt;

- Utveckla hur vi jobbar med lärande och utbildningar genom vårt LMS

- Driva olika typer av förändringsarbete på ett pedagogiskt och ödmjukt sätt.

- Bidra till att utveckla vår kultur som ska präglas av fyra T: Tillit, Tydlighet, Transparens och Tillsammans.



Vem är du?

Vi tror att du har arbetat några år i en bred HR-roll och har djup kunskap och förståelse för alla HR-relaterade processer såsom rekrytering, arbetsanpassning, arbetsrättsfrågor och har vana av fackliga förhandlingar och av att tolka kollektivavtal. Vi ser också gärna att du har kunskaper/viss erfarenhet av arbetsmiljöfrågor.

Du behöver ha tidigare erfarenhet av ledarstöd och har tidigare arbetet med att stötta och leda chefer genom HR-processer och självständigt drivit förbättringsarbete utifrån verksamhetens behov. Du behöver ha förmåga att bygga framgångsrika relationer såväl med chefer, kollegor, medarbetare och fackliga parter, och genom detta kunna uppvisa goda resultat.

Engagemang och eget driv är egenskaper vi värdesätter högt. Som person behöver du vara självständig och tydlig. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel och förändringsbenägen samt att du är en positiv lagspelare som vågar tänka nytt. Utmaningar och hinder ser du som utvecklande snarare än hinder. Du känner väl igen dig i våra värdeord Enkla, Omtänksamma, Drivande och Nytänkande.

I och med att rollen innefattar resor till viss del behöver du även ha körkort och tillgång till bil.



Du erbjuds...

- Att få vara del av ett litet men härligt HR-team!

- En roll i en spännande bransch där du får möjligheter att utvecklas i din roll och bygga vidare på din kompetens tillsammans med goda kollegor.

- En chans att få arbeta i en kultur med höga ambitioner och en övertygelse om att vi med tillit, transparens, tydlighet och genom att jobba tillsammans kan komma ännu längre.

- Att få arbeta för en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö.

- En tjänst i ett tillväxts- och marknadsorienterat bolag. Du kan läsa mer om oss om du klicka? här (https://jobb.kvd.se/).

- En härlig arbetsplats på vårt fräscha huvudkontor på Kilsgatan 4, mitt i pulsen i centrala Göteborg.?

- Ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket (exempelvis 4 000 kr i friskvårdsbidrag) och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang.


Övrigt

Start: Snarast enligt överenskommelse, med fördel i mitten av september.

Plats: Kilsgatan 4, Göteborg samt på Forsbergs huvudkontor i Hyssna (cirka en dag per vecka).

Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning)

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Minna Jerrskog, HR-chef via mail minna.jerrskog@kvdgroup.se.



Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna roll.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu