Göteborg: Serviceinriktad IT-Tekniker till FlexLink

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceinriktad IT-Tekniker till FlexLink i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Har du ett brinnande intresse för IT och teknik och är en serviceinriktad lagspelare som vill arbeta i en bred teknisk roll? Kanske har du nyligen tagit examen från en teknisk eftergymnasial utbildning eller så har du arbetat inom området i några år – oavsett så har vi tjänsten för dig. Välkommen in med din ansökan!





OM TJÄNSTEN:
Friday söker för FlexLinks räkning en serviceinriktad IT-tekniker. FlexLink, med huvudkontor i Göteborg, är en ledande aktör inom automatiserad produktion och materialflödeslösningar. Här får du vara en del av ett mindre och sammansvetsat team i Gamlestaden som tillsammans arbetar för att stötta kollegor med olika IT-ärenden, allt från enklare uppgifter till felsökningar av mer komplex karaktär.

ARBETSUPPGIFTER:
Supportera organisationen och medarbetarna vid olika typer av IT-relaterade problem och ärenden
Lägga till rättigheter och supportera kollegor i SharePoint
Skapa konton och rättigheter på konton i Active Directory
Arbeta med Azure AD
Underhålla den tekniska infrastrukturen och servrar
Felsöka/sätta upp applikationer i Flow





VI SÖKER DIG SOM:
Har minst 2 års arbetserfarenhet från en liknande roll
Besitter goda kunskaper i SharePoint, Flow, Active Directory och Exchange
Har arbetat med Intune
Är obehindrad i både svenska och engelska i både tal och skrift då språken kommuniceras internt


Vidare söker vi dig med ett stort intresse för och goda kunskaper inom IT/teknik. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet, där vi som person tror att du är en organiserad och självgående problemlösare. Då du kommer arbeta nära resterande medarbetare i IT-teamet och supportera organisationen tror vi även att du är en serviceinriktad lagspelare med goda kommunikationsfärdigheter som uppskattar att lära dig av andra. Du räds inte av att samtala med andra människor och hjälper gärna till och hugger in där det behövs.





ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid 6 månader
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Gamlestaden
Kontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi?ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Supporttekniker - Gör din tekniska passion till en karriär

Läs mer Nov 24
Om oss:
Vill du vara en del av vårt framgångsrika team på WRKFRC i Göteborg? Vi växer snabbt och söker nu en entusiastisk supporttekniker som vill vara med på vår spännande resa. På WRKFRC sätter vi dig i fokus och värdesätter din personlighet och driv.

Om rollen:
Vi letar efter en engagerad supporttekniker som brinner för teknik och är redo att göra karriär. Är du lyhörd, utåtriktad och trivs i en roll med kundkontakter? Då är du precis den vi letar efter.

Arbetsuppgifter:

- Besvara supportärenden och samarbeta direkt med kunder och installatörer för både den svenska och norska marknaden.

- Analysera och ge kunder råd.

- Proaktivt arbeta med våra kunder för att föreslå tekniska förbättringar och uppdateringar.

- Hantera kundadministration, inklusive kunddatabas och kontaktinformation.

- Utbilda kunder och samarbetspartners.

- Samarbeta aktivt med sälj- och produktionsavdelningar för att säkerställa försäljning och leverans.

Profil:

- Har du erfarenhet av att arbeta med kundsupport inom tekniska system?

- Besitter du en teknisk utbildning och brinner för allt som är teknikrelaterat?

- Har du ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt med fokus på kunden?

- Är du analytisk och har en positiv inställning med eget driv?

- Är du social, utåtriktad och har en naturlig förmåga att kommunicera med kunder och kollegor?

- Kan du obehindrat tala och skriva på svenska och engelska?

Meriterande:

- Erfarenhet inom el, styr- och/eller fastighetstekniska system.

- God förståelse för våra nordiska språk.

- Körkort klass B.

Intervjuer sker löpande, så tveka inte att ansöka redan nu och ta steget mot din framtida karriär med oss på WRKFRC!

Är du redo att omvandla din tekniska passion till en spännande och givande karriär? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team!





Om WRKFRC

WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.

Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu

Junior IT-support / Servicedesk

Läs mer Nov 23
Vi söker nu en IT-support/ Service Desk Specialist till Göteborg!

Den som tar på sig den här rollen kommer att vara den hjälte som tar emot, registrerar och löser ärenden över telefon. Det är en möjlighet att vara den räddande ängeln och se till att allting flyter smidigt.

Vi söker dig som:

Tjänsten passar dig som är intresserad av IT och service och vill arbeta i ett kundfokuserat team - samt är orädd för telefonen! ????

Du har tidigare erfarenhet av first-/second line support eller tekniskt arbete. Om du även har erfarenhet av att arbeta inom en kommun är det meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat, då engelska är företagets koncernspråk.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är kommunikativ och serviceinriktad samt trivs både i grupp och när du arbetar självständigt. Du kan också arbeta effektivt under högt tempo och har en lösningsorienterad inställning.

Gör skillnad med oss och hjälp kunder att lösa sina IT-utmaningar. Ansök nu och ta steget mot en spännande karriär hos detta globala bolag!

Villkor

Anställningsform: Du blir anställd hos oss på Mero Rekrytering de första sex månaderna för att sedan gå över till uppdragskunden. Under tiden du är anställd via Mero får du bland annat bra marknadsmässig lön, gedigen friskvård och hela tiden stöd från din konsultchef.

Start: Omgående

OBS! Vår kund arbetar mot myndighet och region, därför är det krav på att du har ett prickfritt belastningsregister. Vi ser gärna att du beställer detta i samband med att du söker tjänsten, följ länken (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/)för att göra detta. När du får hem brevet från Polisen, håll det oöppnat.

Ansök nu

Supporttekniker - Gör din tekniska passion till en karriär

Läs mer Nov 17
Om oss:
Vill du vara en del av vårt framgångsrika team på WRKFRC i Göteborg? Vi växer snabbt och söker nu en entusiastisk supporttekniker som vill vara med på vår spännande resa. På WRKFRC sätter vi dig i fokus och värdesätter din personlighet och driv.

Om rollen:
Vi letar efter en engagerad supporttekniker som brinner för teknik och är redo att göra karriär. Är du lyhörd, utåtriktad och trivs i en roll med kundkontakter? Då är du precis den vi letar efter.

Arbetsuppgifter:

- Besvara supportärenden och samarbeta direkt med kunder och installatörer för både den svenska och norska marknaden.

- Analysera och ge kunder råd.

- Proaktivt arbeta med våra kunder för att föreslå tekniska förbättringar och uppdateringar.

- Hantera kundadministration, inklusive kunddatabas och kontaktinformation.

- Utbilda kunder och samarbetspartners.

- Samarbeta aktivt med sälj- och produktionsavdelningar för att säkerställa försäljning och leverans.

Profil:

- Har du erfarenhet av att arbeta med kundsupport inom tekniska system?

- Besitter du en teknisk utbildning och brinner för allt som är teknikrelaterat?

- Har du ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt med fokus på kunden?

- Är du analytisk och har en positiv inställning med eget driv?

- Är du social, utåtriktad och har en naturlig förmåga att kommunicera med kunder och kollegor?

- Kan du obehindrat tala och skriva på svenska och engelska?

Meriterande:

- Erfarenhet inom el, styr- och/eller fastighetstekniska system.

- God förståelse för våra nordiska språk.

- Körkort klass B.

Intervjuer sker löpande, så tveka inte att ansöka redan nu och ta steget mot din framtida karriär med oss på WRKFRC!

Är du redo att omvandla din tekniska passion till en spännande och givande karriär? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team!





Om WRKFRC

WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.

Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu

Service desk Agent

Läs mer Nov 16
Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center.

Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.

Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk.

Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera:

- Felsökning och installation, främst i Windows miljö

- Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara

- Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Krav

- Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning

- Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Meriterande

- PowerShell (scripts)

- Ett intresse för Problem Management

- Kunskap om IP-telefoni (Cisco)



Plats: Göteborg

Ansök nu

Customer Success Tech till Amido // Göteborg

Läs mer Nov 15
Besitter du den magiska kombon av ett stort teknikintresse och ett starkt kundfokus? Bli en del av vårt snabbväxande och marknadsledande PropTech-bolag med internationella ambitioner!


Om rollen
Med en kontinuerlig tillväxt och en ständigt växande kundbas, söker vi nu dig som vill bidra till att skapa tryggare samhällen och samtidigt dyka ner i ditt intresse för teknik och IT. Här blir du en del av vårt Customer Success team som varje dag samarbetar för att leverera hållbara och effektiva moln-och integrationslösningar inom access för våra kunder. Som vår tekniska och operativa resurs får du möjligheten att jobba nära vår hållbara produkt och ta dig an IT-utmaningar i varierande storlek. Du ansvarar för felsökning, problemlösning och kundkontakt i 2nd line support?- allt för att se till att våra kunder kommer i gång och kan jobba smidigt i våra system. Hos oss väntar möjligheten att bidra på vår spännande och utvecklande raketresa när vi fortsätter växa inom PropTech-branschen.

Det här har du med dig:


- Relevant utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) inom digitala plattformar och teknik

- Tidigare erfarenhet av kundtjänst och 2nd line support?

- Svenska och engelska i tal och skrift

- Ett intresse för tekniska lösningar och vana att snabbt förstå och analysera komplexa frågor och problem

- Kunskap inom minst ett av följande områden: Microsoft , Ärendehanteringsystem, Applikationssupport, Nätverk, Windows server, Integrationer, Passersystem (ex. RCO, Aptus m.f.l.)

Varför Amido?
Med en växande kundstock och en pågående expansion söker vi nu dig som vill ta del av vår familjära kultur med stor transparens och mycket skratt. Präglade av en stark entreprenörsanda, erbjuder vi dig en miljö där vi tillsammans skapar banbrytande passersystemlösningar för fastighetsbranschen. Bland våra kunder finns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare. Balder, Heimstaden, Stena Fastigheter och Vasakronan är några av många fler som vi har förmånen att samarbeta med dagligen. Hos oss väntar inspirerande konferensresor både i Sverige och utomlands, härliga middagar, lunchpromenader och träningspass. Skicka in din ansökan med detsamma - vi ser fram emot att träffa dig!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-12-15

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Systemutvecklare sökes för remote-uppdrag med stor flexibilitet

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 1
Vill du själv kunna välja var i världen du vill arbeta ifrån? Nu har du chansen! För kunds räkning söker vi en systemutvecklare som kommer att ansluta sig till ett team av erfarna utvecklare. I rollen kommer du att arbeta med samtliga delar av bolagets produkter, från kravspecifikation till programmering och testning.

Om tjänsten:

Kundföretaget är ett skuldfritt bolag i tillväxt som präglas av bra lönsamhet. Bolaget arbetar med att ta fram moderna webbaserade system och mobilapplikationer för industriell styrning, registrering, debitering och betalning. Produkterna är exempelvis inpasseringssystem för gym, parkeringar, solstudios och i systemet kan användarna exempelvis boka tider och betala. Kunderna når systemen via en molntjänst och i skrivande stund finns det tusentals användare. Systemen bygger på C++, Java, Javascript och PHP.

Som systemutvecklare kommer du arbeta 100% remote vilket innebär 100% flexibilitet. Du kommer bestämma själv hur och när du vill förlägga din arbetstid. Bolaget har 5 andra anställda vilket gör att det du som söker måste vara självgående och kunna driva dina egna processer. Detta medför även att du kommer få vara med och arbetade samtliga delar av bolagets produkter. 

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom datateknik eller liknande, motsvarande arbetserfarenhet kan vara av intresse.
Har goda kunskaper i PHP, javascript och/eller C++.
Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska då båda språk används i det dagliga arbetet


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som systemutvecklare krävs det att du som person är konsultmässig, driven och analytisk. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara självgående och kunna strukturera och prioritera dina egna arbetsuppgifter.

Om anställning:

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med ambitionen att därefter bli direktanställd hos kunden.

Övrig info:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid)
Placering: Remote
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Lön: Marknadsmässig


 

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Utvecklare till Fordonsbolag!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 4
Nytt
Är du en nyligen examinerad civilingenjör som är redo att rivstarta karriären som mjukvaruutvecklare? Vår kund verkar inom fordonsbranschen och planerar nu att underbygga sitt team med junior kompetens. Hit söker de dig som med rätt driv och engagemang ska komma att spela en viktig roll i framtagningen av nästa generations infotainmentsystem. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan - vi tillämpar löpande urval! 




Om tjänsten: 

Friday söker nu för kunds räkning en Junior Mjukvaruutvecklare att utöka sitt team med. Vår kund är en ledande aktör inom fordonsindustrin och verkar i Sverige såväl som globalt. Här möts du av ett krossfunktionellt team innefattande kompetenta kollegor med varierande bakgrund, som alla drivs av samarbetet i leveransen av träffsäkra end to end-lösningar. Med en varm och öppen kultur välkomnas du som med rätt driv och intresse är beredd att engagera dig för att utvecklas i takt med bolaget och produkternas frammarsch.

I rollen som Junior Utvecklare kommer du, tillsammans med dina närmsta kollegor, ansvara för utvecklingen av nästa generations Infotainmentsystem. Här får du beröra allt ifrån Android applikationsutveckling, hela vägen till systemutveckling på lågnivå samt script och test. I nära samarbete med ingenjörer på angränsande avdelningar, ser ni till att de lösningar ni tar fram genererar bästa möjliga resultat i slutleveransen av de funktioner som systemet omfattar. Här erbjuds du därför en formbar roll där du får chansen att djupdyka på området, men också bredda dina kompetenser över tid. 

 

Vi söker dig som: 
Innehar en examen från en kandidat-/masterutbildning inom Data, Elektro eller annat relevant område.
Har goda kunskaper i Java, C++ och/eller Python. 
Är flytande i engelska i både tal och skrift då språket kommuniceras internt. 


Det är inte ett krav, men meriterande om du:

Besitter tidigare erfarenhet eller innehar hobbyprojekt inom Android och/eller AOSP-stacken.
Innehar kunskaper i Linux.
Tidigare jobbat inom fordonsindustrin. 


 Därutöver kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. För att trivas och utvecklas i rollen hos vår kund tror vi att du är en nyfiken och driven person som inte räds för att ta egna initiativ. Du premierar laget före jaget och är en person som ser samarbetet som en naturlig del i det dagliga arbetet. Med stora kontaktytor ser vi också att du är en kommunikativ person som presenterar egna lösningar och idéer, samtidigt som du också välkomnar andras. 

 

Om anställningen: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du blir direktanställd hos kunden efter 12 månader.

 

Övrig info:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Hanna Lind, hanna.lind@friday.se
Lön: Marknadsmässig 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

 

Om Friday:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag.

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk Innesäljare till Christian Berner AB!

Innesäljare
Läs mer Dec 1
För Christian Berner ABs räkning söker vi nu en Teknisk Innesäljare inom Miljö & Processteknik. Detta är en perfekt roll för dig som vill bli en del av ett team med högt i tak och där du får möjlighet att arbeta nära affären. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för Christian Berner ABs räkning en Teknisk Innesäljare till säljgrupp Miljö & Processteknik. Christian Berner AB är en ledande partner för långsiktigt hållbara tekniska lösningar. Deras produkter och kompetens förbättrar industrier över hela Norden där de ser till att algceller krossas på ett effektivt sätt, att dämpningsmaterialet i helikopterplattor klarar ansträngningarna och att rent dricksvatten säkras – bland mycket annat.

Som Teknisk Innesäljare kommer det att bli din uppgift att öka företagets försäljning genom att bistå kunder och säljorganisation med att handlägga förfrågningar, offerter, order, ordersupport och fakturering. I arbetet ingår även aktiv försäljning och teknisk rådgivning mot nya och befintliga kunder och leverantörer inom tilldelat distrikt, produkt- eller branschsegment, vilket i detta fall är mot kommun (Vatten och Avlopp) samt Industri (Process, Kraftvärmeverk, Livsmedel, Läkemedel). De produktsegment som du vidare primärt kommer att arbeta med är instrument, dosering samt UV (ultraviolett ljus för rening av vatten).

Exempel på arbetsuppgifter:

Arbeta med personlig försäljning främst via telefon, teams eller via mail samt ta emot förfrågningar.
Analys av kundens krav, behov och önskemål utifrån till exempel diskussion med kunden, tekniska specifikationer och ritningar.
Informera och vägleda kunderna om produkter, tekniska egenskaper, pris och eventuella garantiåtaganden.
Bereda, följa upp och bevaka offerter, årsofferter, årsavtal och projekt. 
Handlägga order vid behov och i samråd med utesäljare och säljgruppchef planera nykundarbetet.
Deltaga i planering och medverkande på mässor, seminarier eller andra kund- eller leverantörsaktiviteter.
Vara delaktig i att driva större kundprojekt tillsammans med utesäljare och säljchef.
Aktivt använda SuperOffice som CRM-system och tillse att information är uppdaterad.
Omvärldsbevakning av marknaden avseende kunder, leverantörer, konkurrenter, andra samarbetspartners och utveckling på marknaden.
Rapportera in reklamationer, avvikelser och tillbud.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en teknisk bakgrund i form av arbetslivserfarenhet som servicetekniker eller likvärdigt område alternativt:
En eftergymnasial teknisk utbildning.
Har ett starkt intresse för försäljning.
Innehar B-körkort.
Är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommuniceras både internt och externt.


Det är meriterande om du:

Har erfarenhet av offentliga upphandlingar.
Har tidigare arbetslivserfarenhet inom teknisk försäljning.
Har erfarenhet inom automation-, process- och/eller kemibranschen.
Både har en eftergymnasial teknisk utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet i en teknisk roll. 


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du har en god kommunikativ förmåga i kombination med ett riktigt starkt driv. Du värdesätter att vara i ett arbetslag där man jobbar för en god sammanhållning med mycket fart och fläkt. Då bolaget är på framfart ställer det krav på att du har en förmåga att ta egna initiativ, ställa frågor och sprida energi. Du är vidare både tekniskt kunnig och relationsskapande.

OM KUNDFÖRETAGET:

Christian Berner Tech Tradekoncernen (publ) – noterat på Nasdaq Stockholm, har 126 års erfarenhet av teknisk handelsverksamhet. Christian Berner erbjuder kvalitetsprodukter och systemlösningar med fokus på miljöteknik från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och övriga Norden samt för värmepannor globalt. Koncernen har cirka 200 medarbetare i hela Norden. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs deras produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på christianberner.se och christianberner.com.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Kvalitetsanalytiker till Saab

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Dec 5
Nytt
Är du intresserad av att vara med och göra världen till en säkrare plats? Vill du vara verkande i miljöer där gränserna för vad som är tekniskt möjligt hela tiden utmanas? Saab söker nu en person med ett tekniskt intresse och förståelse att tillämpa i olika kvalitetsprocesser. Är du den vi letar efter? Skicka in din ansökan omgående, vi tillämpar löpande urval. 

OM TJÄNSTEN: 
Saab är världsledande inom radarsystem och signalbehandling och erbjuder effektiva lösningar för övervakning och beslutsstöd, och arbetar fram system för att agera proaktivt mot olika typer av hot. I rollen som kvalitetsanalytiker kommer du ingå i ett team på kontoret i Göteborg, där ni tillsammans ansvarar för inköp av mjukvara. Här möts du av en familjär personalstyrka, i en miljö som främjar gränsöverskridande samarbeten. Du erbjuds ett stimulerande arbete där du har stora möjligheter till att utvecklas internt – såväl privat som professionellt. 

Som kvalitetsanalytiker ansvarar du för att säkerställa kvalitetsprocessen vid inköp av tredjepartsmjukvara. Det är en bred roll där du tar vid efter inköp för att säkerställa att processen gått rätt till väga. Du kommer arbeta till stora delar administrativt, där du ansvarar för den övergripande hanteringen av processen. I arbetet granskas säkerheten av inköp utifrån juridiska och organisatoriska förhållningssätt och önskemål, där du som ansvarstagande person därför premieras högt.

I rollen kommer du bland annat:
Gå igenom inköpsprocessen från ax till limpa
Säkerställa att relevanta säkerhetsaspekter efterföljs
Analysera kvalitetshanteringen av inköpen
Hantera och själv arbeta fram texter genomgående

VI SÖKER DIG SOM: 
Läst en relevant eftergymnasial utbildning, förslagsvis kognitionsvetenskap eller systemvetenskap
Besitter ett tekniskt intresse och har en övergripande förståelse på området.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. 
Har erfarenhet av-/intresse för att hantera en större mängd text. 


Det är inte nödvändigt, men meriterande om du:

Tidigare har arbetat i en koordinerande roll. 
Har erfarenhet av att ha arbetat administrativt, gärna på engelska. 
Har kunskap och förståelse kring mjukvara och programmering


För att lyckas i din roll som kvalitetsanalytiker tror vi att du är en koordinerande person som inte räds för att ta ansvar. Du är en lagspelare och arbetar bra i team där kommunikation och samarbete betraktas som en naturlig del. Genom att stora delar av arbetet utgörs av texthantering, ser vi gärna att du är analytisk. Därutöver är du en positiv medarbetare som hela tiden strävar efter utveckling inom företaget såväl som personligt. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed finns krav på svenskt medborgarskap, samt att stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

OM KUNDFÖRETAGET: 
Saab är ett globalt företag som är verksamma inom säkerhetsbranschen. De är cirka 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. De är tekniskt ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. De ser mångfald som en tillgång och du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.

OM ANSTÄLLNINGEN: 
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från både Saab och vår sida är att du därefter blir direktanställd hos Saab. 

ÖVRIG INFO: 
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Pontus Somi, pontus@friday.se
Lön: Marknadsmässig 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater, där annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. 

OM FRIDAY: 
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Systemsupportingenjör till Samhällsnyttigt Bolag!

Systemadministratör
Läs mer Dec 1
En ambulans med påslagna blåljus och sirener susar snabbt fram genom trafiken för att rädda en människa i nöd. Känslan av att du bidragit till ambulansens snabba uttryckning är helt underbar! Samhällsnyttan är verkligen påtaglig när man jobbar med teknik som räddar liv. Kanske är det du som är vår kunds nästa Systemsupportingenjör?

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning Systemsupportingenjör till deras kontor i Göteborg. Kunden är ett växande mjukvaruföretag som utvecklar informationsteknik för verksamhetskritiska system i internationell miljö. Hur häftigt att arbeta med en produkt som faktiskt räddar liv?

Hos vår kund arbetar ca 55 personer. Huvuddelen sitter i Göteborg, men dem har även kontor i Stockholm och i Valencia, Spanien. Så klart har dem även ”hemmakontor” där det är helt ok att vara också. Företaget satsar framåt och utökar teamet där de söker nyfikna medarbetare som brinner för innovation och bidrar med framåtanda.

I rollen som Systemsupportingenjör kommer du arbeta med IT- och applikationssupport för att säkerställa att de interna testmiljöerna är uppdaterade och välfungerande, i ett nära samarbete med utvecklingsteam, testare och andra IT-kollegor. Då vår kund ser att du kommer bli applikationsspecialist för deras interna system och applikationer är det viktigt att du känner ägandeskap för miljön och kan supportera hela IT-organisationen i deras dagliga arbete.

Du kommer exempelvis att:

Vara ansvarig för och hantera testsystemens IT- och applikationsmiljö.
Säkerställa att testsystem körs kontinuerligt varje dag och löser de problem som kan uppkomma.
Ansvara för planering och uppsättning av nya testsystem tillsammans med utvecklingsavdelningen.


 

VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-support eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken kommuniceras internt.


Det är meriterande om du:

Har kunskaper inom containerteknik.
Har kunskaper i eller intresse för DevOps, då det kan finnas möjligheter att arbeta med DevOps-uppgifter.


 Vidare kommer stor vikt läggas vi personlig lämplighet. Vi söker dig som har passion för IT och ständigt vill utveckla dina färdigheter, samt gärna delar med dig av dina kunskaper och idéer till hela organisationen. Som person är du en teamplayer med en positiv inställning och can-do-mentalitet, med en fallenhet för att hitta lösningar till tekniska problem.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Placering: Centrala Göteborg.
Kontaktuppgifter: Hanna Lejon.
Lön: Fast månadslön.
Start: Enligt överenskommelse.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Mekanikingenjör till bolag inom energibranschen!

Civilingenjör, maskin
Läs mer Nov 28
Har du en utbildning inom maskinteknik eller liknande område och vill vara en del av ett världsledande bolag inom energibranschen? Då ska du läsa vidare! I den här rollen får du möjlighet att ta ett snabbt kliv i din karriär genom utbyte med erfarna kollegor och löpande kompetensutveckling.




OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Junior Mekanikingenjör. I rollen som Mekanikingenjör kommer du att få möjligheten att jobba produktnära i en internationell och flexibel arbetsmiljö. Du kommer att vara involverad i framställningen av produkter och utrustning där du får jobba med spännande projekt, stora som små. Teamet inom mekanik består idag av cirka åtta personer med en gedigen erfarenhet och kompetens. Därav kommer du att få en stabil stöttning och tjänsten kommer även att inledas med en grundlig introduktion, allt för att du ska få de bästa förutsättningarna i rollen.

I tjänsten kommer du vidare att ha en central roll i framställning och leverans av produkter och utrustning. Detta innebär ett nära samarbete med både process- och CAD-teamet, leverantörer, kunder och andra interna intressenter såsom inköp- och kvalité. Du kommer att arbeta projektbaserat där ditt huvudansvar kommer att ligga på att förbereda utrustningslistor och mekaniska datablad baserat på input från processdesign, för att sedan förmedla vidare till CAD-teamet för modellering och konstruktion. Produktsortimentet är blandat och varierar beroende på projekt men består merendels av kompressorer, värmeväxlare, tryckkärl, rör- och flänsstandarder, manuella och manövrerade ventiler samt isolering och vakuumteknik för marin service.

Varje dag är sig olik där du exempelvis kommer att:

Förbereda teknisk dokumentationen för förfrågningar för alla mekaniska datablad/förfrågningsspecifikationer för utrustning.
Ansvara för att all mekanisk utrustning designas, specificeras, levereras, installeras och accepteras enligt krav och kundönskemål.
Verifiera leverantörserbjudanden, och i förekommande fall genomföra leverantörsbeställningsbekräftelse, ur ett tekniskt perspektiv.
Granska dokumentation för mekanisk utrustning, tillhandahållen av leverantörer, inklusive nödvändiga certifikat.
Påskynda leverantörer under tillverkningen, både för dokumentation och leverans.
Sköta förberedelser av mekanisk anslutningsdata, installationsmått och vikter för process och utrustning som är avgörande för anläggningsdesign.
Ha löpande uppföljning och samordning med leverantörer.
Förbereda så att huvudutrustning är redo för leverans.
Genomföra sammanställning av listor över reservdelar och agera aktivt stöd till tillverkningsorganisation vid behov.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en avklarad högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis inom maskinteknik, mekatronik eller motsvarande.
Har goda kunskaper i Office-paketet och besitter en god teknisk förståelse.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommuniceras internt.


Det är meriterande om du:

Har erfarenhet från processindustrin.
Erfarenhet att arbeta med något CAD-verktyg, gärna Inventor.


Vidare kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du besitter en god kommunikativ förmåga. Detta då du kommer att ha många interna och externa kontaktytor. Vi ser även att du har en god samarbetsförmåga och är öppen och rak i din kommunikation. Du är vidare noggrann och har ett öga för kvalité. Du är även ansvarstagande och tar fullt ägandeskap i fullföljande av dina arbetsuppgifter och åtaganden.




OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday med ambitionen att efter 6-12 månader bli direktanställd av kund.




ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.




OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu