Göteborg: Serviceinriktad IT-Tekniker till FlexLink

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceinriktad IT-Tekniker till FlexLink i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Har du ett brinnande intresse för IT och teknik och är en serviceinriktad lagspelare som vill arbeta i en bred teknisk roll? Kanske har du nyligen tagit examen från en teknisk eftergymnasial utbildning eller så har du arbetat inom området i några år – oavsett så har vi tjänsten för dig. Välkommen in med din ansökan!





OM TJÄNSTEN:
Friday söker för FlexLinks räkning en serviceinriktad IT-tekniker. FlexLink, med huvudkontor i Göteborg, är en ledande aktör inom automatiserad produktion och materialflödeslösningar. Här får du vara en del av ett mindre och sammansvetsat team i Gamlestaden som tillsammans arbetar för att stötta kollegor med olika IT-ärenden, allt från enklare uppgifter till felsökningar av mer komplex karaktär.

ARBETSUPPGIFTER:
Supportera organisationen och medarbetarna vid olika typer av IT-relaterade problem och ärenden
Lägga till rättigheter och supportera kollegor i SharePoint
Skapa konton och rättigheter på konton i Active Directory
Arbeta med Azure AD
Underhålla den tekniska infrastrukturen och servrar
Felsöka/sätta upp applikationer i Flow





VI SÖKER DIG SOM:
Har minst 2 års arbetserfarenhet från en liknande roll
Besitter goda kunskaper i SharePoint, Flow, Active Directory och Exchange
Har arbetat med Intune
Är obehindrad i både svenska och engelska i både tal och skrift då språken kommuniceras internt


Vidare söker vi dig med ett stort intresse för och goda kunskaper inom IT/teknik. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet, där vi som person tror att du är en organiserad och självgående problemlösare. Då du kommer arbeta nära resterande medarbetare i IT-teamet och supportera organisationen tror vi även att du är en serviceinriktad lagspelare med goda kommunikationsfärdigheter som uppskattar att lära dig av andra. Du räds inte av att samtala med andra människor och hjälper gärna till och hugger in där det behövs.





ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid 6 månader
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Gamlestaden
Kontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi?ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-support och nätverkstekniker

Läs mer Okt 8
Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling.Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.
Hos oss kommer du jobba med varierade support roller hos en eller flera av våra härliga kunder i Stockholmsområdet. Där rollerna matchas efter kunskaper, erfarenheter och mål. Hos kunderna agerar du intern support och stöttar upp organisationens IT efter behov. Vanligtvis jobbar våra kunder i komplexa IT-miljöer med huvudfokus inom Windows (Mac kan förekomma).
Vi lägger stor vikt i din framtid och utveckling, så medan du sitter ute på uppdragen så har du själv möjlighet att påverka din framtid. Då du hos oss får möjlighet att följa någon av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din karriär.
Då vi tycker att alla anställda ska ha rätt till samma möjligheter framåt så har vi tydliga steg för hur du som anställd får utbildningsmöjligheter och trygg anställning. Det viktigaste för oss är att ha duktiga supporttekniker med rätt kunskaper för jobben kunderna efterfrågar. Därför väljer vi att investera i dig för att du ska få rätt möjligheter och vilja jobba hos oss.Att jobba som supportteknikerkan vanligtvis se någorlunda lika ut mellanarbetsplatser, så det viktiga för oss är att skapa något större, där du kan göra jobbet du är bra på samtidigt som du har något att sträva efter.
Vi tror detta kan vara en win - win och berättar gärna mer på en intervju!
Ditt nya jobbVi söker nu en IT-supporttekniker för rollen som Infrastruktursexpert inom Nätverk till en kund inom tillverkningsindustrin.Du kommer att arbeta på kundens IT-avdelning, specifikt för Group IT/DevOps/Network & Hosting.
Dukommer att vara placeradpå kundens fabrik i Göteborg men rollen kräver även resor till fabriken i Kungälv samt andra anläggningar runt om i Europa. Det huvudsakliga ansvaret omfattar underhåll och drift av vår infrastruktur samt deltagande i projekt som representant för Hosting och Nätverk. Dukommer att arbeta som en del av Network & Hosting-teamet och ha ansvar för följande uppgifter:
Hantera nätverksinfrastruktur, inklusive ciscoswitchar,routrar ochbrandväggar.
Underhåll och utbyte av hårdvara.
Arbeta med nätverkshanteringsverktyg.
Hantera serviceförfrågningar relaterade till nätverks- och infrastrukturkomponenter.
Säkerställa att nätverkstjänster är tillförlitliga, säkra, hållbara och effektiva för att möta verksamhetens behov.
Stödja livscykelhantering och interna projekt rörande nätverksplattformar samt designa, planera och implementera ny nätverksinfrastruktur.
Din bakgrund
Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men vill fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person.
Krav

Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Minst 2 års erfarenhet inom infrastruktur och nätverksdrift, med fokus på säkerhet och nätverksoperationer.
Erfarenhet av routing och switching-apparater samt arbete i produktions- och fabriksmiljöer.



Så sitter du på dessa kunskaperoch vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss.

Du som person
Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas.
Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen.
Startdatum: asap, så skicka din ansökan omgående.Omfattning: 100%, (39 timmar per vecka).Remote: Möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan efter den första månaden (som är helt på plats).
Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Ansök nu

Customer Support Specialist till Bygglet

Läs mer Sep 24
Nu finns en spännande möjlighet inom Customer Support hos Bygglet; bolaget som erbjuder Sveriges populäraste projektverktyg för byggbranschen!
Vi är under tillväxt och behöver stärka upp vårt supportteam med ytterligare en kollega.
Vi söker dig som är teknikintresserad, engagerad och kommunikativ med förmågan att ge våra kunder en serviceupplevelse i världsklass!
Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Support Specialist kommer ditt största fokus vara att leverera den bästa möjliga upplevelsen till Bygglets kunder. Du kommer att ha en viktig roll i vårt supportteam där du ansvarar för att hjälpa våra kunder med alla typer av frågor som rör vårt system, samt arbeta för att utöka våra kanaler för self-service.
Supportteamet arbetar med roterande uppgifter som innefattar chatt, mail och telefon och strävar efter att vara ett självgående team som tillsammans löser uppgifterna för att möta kundernas krav.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär felsökning, problemlösning och konsultation/rådgivning kring olika funktioner i systemet. Du kommer att tillbringa dina dagar med mycket kundkontakt tillsammans med närmsta teamet och även i nära samarbete med övriga interna avdelningar som försäljning, marknad och produktutveckling.
Din pedagogiska och kommunikativa förmåga kommer att vara en nyckel till framgång, liksom din tekniska förståelse för IT-system.


OM DIG
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från teknisk kundsupport, customer success eller liknande och som alltid sätter kunden i centrum. Du trivs med att jobba i en serviceinriktad miljö med en spännande Saas-tjänst.
Som person är du lyhörd och kan på ett förtroendeingivande och flexibelt sätt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna identifiera och lösa kundernas behov på ett pedagogiskt och positivt sätt.
Vi söker dig som:
Har ett stort teknikintresse och mycket god förståelse för olika IT-system
Är serviceinriktad, hjälpsam och älskar problemlösning
Är tålmodig och har en god pedagogisk förmåga

God kommunikationsförmåga i svenska, i både tal och skrift är ett krav.


ANSÖKAN
Låter det här som en spännande möjlighet? Då är du varmt välkommen att höra av dig!
I den här rekryteringen samarbetar Bygglet med Committo. Kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46703013298 eller rebecca.oldenfeldt@committo.se för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.


OM BYGGLET
Bygglet är ett snabbväxande och expansivt mjukvaruföretag som utvecklar ett modernt och användarvänligt projektverktyg för byggbranschen.
Att hjälpa våra kunder att bli framgångsrika ger oss en stabil tillväxt. Bygglet har gått från 3 till nära 45 medarbetare och 120 miljoner kronor i omsättning på några få år. När Finincial Times listade de 30 starkaste bolagen i Norden, då fanns vi med på listan. Och inte mindre är 7 gånger har Dagens Industri utnämnt oss till Gasell, det vill säga ett verkligt lönsamt företag som växer snabbt.
Vi håller till i det nyrenoverade lokstallet i Gamlestaden i Göteborg, vilket även är det nordiska huvudkontoret för SmartCraft Group som är en ledande leverantör av digitala lösningar och Saas-tjänster till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Tillsammans har koncernen 115 000 + användare som stöttas av 189 anställda på 14 kontor i Sverige, Norge & Finland.
Att arbeta på Bygglet innebär att vara en del av en familjär stämning samtidigt som det finns ett starkt entreprenöriellt driv och en vilja att ständigt förbättra vardagen för våra kunder. Som en del av SmartCraft koncernen finns stora möjligheter framåt att arbeta i en internationell miljö och med kontaktytor över flera bolag.
Välkommen till oss!

Ansök nu

IT-tekniker - inriktning O365

Läs mer Sep 23
IT-Tekniker med Office365 som fokus.
Brinner du för IT och service och vill arbeta i en innovativ miljö inom en av Sveriges hetaste branscher? Det är dags för oss att stärka upp vår IT-avdelning med en IT-tekniker med fokus Office 365 på Balders kontor i Göteborg.
Vi erbjuder en arbetsplats där vi inspireras av nytänkande och gillar att utmana varandra för att kunna utveckla bolaget. Som medarbetare på Balder möter du en platt organisation med korta beslutsvägar och en hög påverkansgrad inom såväl IT-arbetet som din egen utveckling. Hos oss på Balder finns goda möjligheter att hitta nya utmaningar och kompetensutveckling. I teamet där du kommer att ingå arbetar du med kollegor som har en stark vilja att utvecklas tillsammans med verksamheten, där det gemensamma målet är att ge den bästa IT-servicen.
Dina huvudarbetsuppgifter är att förvalta och optimera Balders Office365 plattform, felsökningsärenden och att driva nya initiativ ihop med verksamheten som förbättrar bolagets digitala produktivitet. Att vi satsar stort på IT-utveckling, successivt migrerar delar av våra system till molnet och anammar ny teknik borgar för att möjligheterna att påverka och att utvecklas är stora! Tjänsten är stationerad på Balders kontor i centrala Göteborg.
Vi tror att du som söker är pålitlig, kommunikativ och noggrann. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och löser dina arbetsuppgifter självständigt. Då merparten av ditt arbete består av att bistå användare med kvalificerat användarstöd och utbildning inom ett brett tekniskt område så är det viktigt att du är pedagogisk, serviceminded samt har en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har en relevant utbildning och ett gediget teknikintresse med arbetslivserfarenhet av arbete som IT-tekniker/Systemägare eller motsvarande. Utöver detta har du kunskaper inom:
Office 365 Digital Workplace
Windows 11
Azure Entra ID
Nätverkstopologi

Vi ser det som positivt om du även har kunskap om:
Klienthantering (Intune/SCCM)
Powershell

Viktigt är också att kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Vi försöker finna personer som passar in i Balders kultur – inte bara just nu, utan i ett längre perspektiv. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan.Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till ett företag fullt av möjligheter och som bara vill framåt med hjälp av vår viktigaste tillgång - kollegorna!
#LI-MK1

Ansök nu

1st line Support Tekniker

Läs mer Sep 6
Är du en problemlösare med ett genuint intresse för IT och teknik? Har du erfarenhet av 1st line support och gillar att arbeta med både hård- och mjukvara? Då kan detta vara rollen för dig!
**Dina arbetsuppgifter:**
Som 1st line Support Tekniker kommer du att vara en nyckelspelare i företagets service desk. Din huvudsakliga uppgift är att hjälpa användare att snabbt identifiera och lösa tekniska problem. Du kommer att felsöka system, ge vägledning till användare och hitta temporära lösningar för att säkerställa att arbetet kan fortgå tills en permanent lösning är på plats. Ditt fokus ligger på att leverera hög service och vara en viktig länk i samarbetet mellan IT-avdelningen och användarna.
**Din profil:**
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom IT, gärna med fokus på nätverk, datorhantering eller praktisk IT-infrastruktur. Du har tidigare erfarenhet från 1st line support och har en bred förståelse för datorer, både när det gäller hårdvara och mjukvara. Att lära dig nya system och anpassa dig till förändringar är något du trivs med.
**För att lyckas i rollen ser vi att du har:**
- God kunskap i felsökning av Windows operativsystem (Windows 10, Windows 11) och standardapplikationer.
- Erfarenhet av att arbeta med Active Directory, AD-Tools och Office 365.
- Kompetens inom felsökning av Outlook, Office-applikationer och hantering av Exchange-mailboxar och distributionslistor.
- Förståelse för fjärranslutningar (VPN), fjärrhjälp och Citrix.
- Erfarenhet av att arbeta med webbläsare som Explorer, Chrome och Firefox.
- Grundläggande kunskaper inom Microsoft Entra Admin Center (tidigare Azure) och Policypak.
**Vi söker dig som:**
- Har en stark analytisk förmåga och är snabblärd.
- Har ett lösningsorienterat arbetssätt och gillar att samarbeta med användare för att hitta effektiva lösningar.
- Är strukturerad och har förmågan att prioritera och hantera uppgifter effektivt.
- Trivs med ett högt tempo och en snabbrörlig teknikmiljö.
**Vad vi erbjuder:**
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk IT-miljö där ingen dag är den andra lik.
- Chans att utvecklas och växa i din IT-karriär.
- Stöttande team som värdesätter samarbete och kunskapsdelning.
Är du redo för en ny utmaning inom IT och support? Ansök nu och bli en del av ett team där din tekniska kompetens och serviceinriktade attityd gör skillnad!

Ansök nu

1 ST LINE SUPPORT

Läs mer Sep 6
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig 1st line Support Tekniker till vår kunds IT-avdelning. I denna roll kommer du att ansvara för att ge teknisk support till användare, lösa problem och säkerställa att IT-utrustning och system fungerar felfritt. Du blir en viktig del i att upprätthålla en smidig IT-miljö och kommer arbeta självständigt med felsökning och problemlösning.
Som 1st line Support Tekniker kommer du att arbeta med ett brett spektrum av tekniska utmaningar, där din erfarenhet av både hårdvara och mjukvara kommer att sättas på prov. Rollen innebär att självständigt hantera supportärenden och eskalera mer komplexa problem till andra specialistteam vid behov. Du kommer även att ansvara för installation och konfigurering av IT-utrustning samt stödja användare i deras dagliga arbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem relaterade till både hårdvara, mjukvara och nätverk i kundens IT-miljö.
Felsöka specifika applikationer och hårdvara.
Hantera användare i Active Directory, skapa konton, ominstallera datorer och felsöka mjukvara.
Felsöka och lösa problem med Outlook, Office365 och Exchange, samt stödja VPN och fjärranvändare.
Supportera användare med installation och konfigurering av IT-utrustning, inklusive datorer, mobiler och skrivare.
Dokumentera problem och lösningar på ett tydligt och kortfattat sätt, utan att utelämna relevant information.
Eskalera komplexa tekniska problem till lämpliga specialister.
Ansvara för att starta upp arbetsplatser och IT-utrustning onsite samt hantera lånedatorer och utrustningslager.


Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med Windows operativsystem (Windows 10, Windows 11), Active Directory och Office365.
Kunskap om felsökning i Outlook och Office-applikationer.
Erfarenhet av VPN och fjärranslutningar samt arbete med Citrix.
Hantering av Microsoft Entra Admin Center (f.d. Azure).
Grundläggande nätverkskunskap och felsökning, inklusive hantering av nätverksskåp.
Personliga egenskaper

För att lyckas i uppdraget som 1st line Support Tekniker ser vi gärna att du:
Har utmärkta kommunikationsfärdigheter, både verbalt och skriftligt.
Har en positiv och lösningsorienterad attityd samt är snabblärd och flexibel.
Är serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra med tekniska problem.
Har en hög ansvarskänsla och kan arbeta strukturerat även under stressiga situationer.
Är en lagspelare som också kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Har en analytisk och logisk förmåga som hjälper dig att snabbt lösa problem.


Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-03-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-09-11.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

CONSULTANT MANAGER TILL FRIDAY I GÖTEBORG

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Okt 1
Long for tomorrow! Ja precis så vill vi att känslan ska vara. Att du längtar och är lite nyfiken på vad morgondagen ska erbjuda. Vi utgår ifrån övertygelsen om att människor som är på rätt plats har en större sannolikhet att nå sin fulla potential. Vi är också övertygade om att människor på rätt plats gör morgondagen värd att längta efter.

Friday är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor. Vi brinner för att sätta kandidaten i fokus och strävar mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.” Du kommer att arbeta med personer som har lång erfarenhet av branschen och ett stort engagemang av att utveckla medarbetare. Det är en bra plats för dig som vill utvecklas och växa både professionellt - men även personligt.

På Friday lägger vi stolthet i vår kvalité, kunskap, hängivenhet och strävan efter att överträffa våra kunder och kandidaters förväntningar. Tillsammans tar vi oss an de utmaningar vi ställs inför och firar de framgångar vi når tillsammans. 




TJÄNSTEN:

Att arbeta som Consultant Manager på Friday innebär att du arbetar i en bred roll där du får ta ett stort ansvar för samtliga delar av ditt arbete. I grunden handlar det om att bygga förtroende och goda relationer med kandidater, konsulter och kunder. I rollen får du sätta ditt avtryck och hitta kreativa lösningar och ta de initiativ du ser behövs för att utveckla och förbättra samarbeten. Du arbetar bland annat med:

Hela rekryteringsprocessen från kravprofil, search, karriärsmöte, urval, intervjuer och kvalitetssäkring till anställning
Löpande coachning och uppföljning av dina konsulter som du är närmsta chef för
Tät dialog och samarbete med dina kundkontakter
Proaktivt arbete med att träffa kandidater på karriärsmöten


Professionalism, affärsmässighet och relationsskapande är nyckeln till vår framgång. Det gör du genom att agera partner och specialist till våra kunder, kandidater och konsulter i tätt samarbete med övriga kollegor.

Vad kännetecknar Friday som arbetsplats?

Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång
Respekt, dedikation och god stämning är nyckelorden
Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus


Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor?

Goda utvecklingsmöjligheter, vi är bara precis i starten på vår resa och du kommer att vara en viktig del för att utveckla Friday Syd framåt.
Bra lagprestationer belönas på Friday. Du erbjuds en fast månadslön och teambaserad månatlig bonus. 
Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring, friskvård & pension

FORMELLA KRAV:

Även om det inte är de formella kraven utan dig som person som är i fokus för oss så har vi ändå några som vi tro kommer att ge dig bättre förutsättningar att lyckas.

Du har en relevant eftergymnasial examen inom exempelvis personalvetenskap, ekonomi eller likvärdigt.
Arbetslivserfarenhet av rekrytering och/eller ledarskap.
Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift då språken kommuniceras internt likväl externt.
Innehar B-körkort.

PRAKTISK INFORMATION:

Startdatum: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Placering: Kungsportsavenyen 10, Göteborg

Kontaktperson: Sophie Tisell, sophie.tisell@friday.se

Låter det spännande? Sök via länken! Vi ser fram emot din ansökan.

OM OSS:

Friday är bemannings- och rekryteringsföretaget som startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik. Och vi delar ett gemensamt intresse för människor.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och vår målsättning är att alla ska se fram emot att gå till jobbet varje dag.

Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro och Linköping. Varje år genomför vi flera tusen karriärmöten som matchas med såväl globala företag som startups inom IT och Teknik.

Friday är en del av U Group.

Ansök nu

PLC programmerare till företag inom Fastighetsautomation

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Okt 15
Nytt
Vår kund fortsätter att växa och söker nu en lösningsorienterad PLC programmerare till deras kontor i Kungälv. Hos dem får du möjlighet att utvecklas och växa i din roll i takt med företagets framgångar.

OM KUNDFÖRETAGET:
Med bas i Kungälv, är de specialister på energieffektivisering och automation för framtidens hållbara fastigheter. De designar, bygger och installerar system som integrerar värme, kyla och ventilation för att skapa ett bättre inomhusklimat och samtidigt reducera energiförbrukningen avsevärt. De strävar alltid efter att göra saker smartare och effektivare, och varje nytt projekt ska vara vårt bästa. Vi kombinerar tekniskt kunnande med kreativt tänkande för att uppnå de bästa lösningarna.

OM TJÄNSTEN:
I denna roll hos vår kund passar du som är noggrann, tänker strategiskt och har ett brinnande intresse för teknik. Du kommer utgå från kontoret i Kungälv tillsammans med dina kollegor och du kommer tillhöra ett stödjande team som finns tillgängligt på distans eller fysiskt när det behövs. Vid vissa tillfällen finns det även möjlighet att åka ut till kund vid till exempelvis idriftsättning. De söker nu en person som ska programmera energieffektiva systemlösningar till kunderna runt om i Göteborg området.

Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:

Programmera energieffektiva systemlösningar, både i nya och befintliga system från exempelvis Regin och Abelko
Utveckla och installera mer automatiserade anläggningar för värme, VA och ventilation. 

T.ex. programmera själva systemen som styr pumpar, givare, ventiler, VVX mm.

VI SÖKER DIG SOM:
Stort tekniskt intresse
God förståelse för styrsystem
Erfarenhet av PLC programmering
B-körkort är ett krav


Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av fastighetsautomation alternativt roller såsom elektriker eller inom VVS. Som person gör alltid ditt bästa för att bidra till gruppens prestation. Då du kommer att ha daglig kontakt med interna och externa aktörer ser vi vidare att du är utåtriktad och har lätt för relationsskapande. Du är flexibel och orädd att ta dig an nya, varierande arbetsuppgifter.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd av kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Kungälv
Rekryteringsansvarig: Stina Högström
Lön: Marknadsmässig. 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Test & Service Engineer till företag inom fordonsindustrin!

Fordonsingenjör
Läs mer Okt 10
För kunds räkning söker vi nu en Test & Service Engineer som ska arbeta med motorutveckling på ett globalt fordonsbolag i Göteborg. Är du en ingenjör med stort intresse för motorer är detta en perfekt möjlighet för dig.

Om rollen:
Som Test- och Serviceingenjör kommer du att arbeta med motorutveckling och ingå i det så kallade Emissionsteamet, som består av fyra personer. Tillsammans med ditt team kommer du att utvärdera och testa motorerna efter kalibrering för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Du kommer också att samarbeta nära med serviceteamet, vilket innebär att du får arbeta praktiskt och delta i själva monteringen av utrustningen. För den här rollen krävs det därför att du är en händig och praktiskt lagd person som inte tvekar att ta i och smutsa ned händerna.



Då teamet är relativt litet är det viktigt att du är en person som ser vad som behövs göra, kan tänka sig ta ledarpinnen i olika situationer och vågar säga vad man tycker vid möten.

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom elektronik, mekatronik, sjöingenjör
Har du kunskap av gaser är detta meriterande
Har du erfarenhet av mekaniskt arbete/något praktiskt hobby är det meriterande.
Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används internt


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som Test & Service Engineer krävs det att du som person är konsultmässig, driven och nyfiken. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara kommunikativ och anpassa din kommunikation efter mottagaren.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av oss på Friday med ambitionen om en överrekrytering till kunden efter 12 månader.



ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Stina Högström


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

CAE- INGENJÖR TILL GLOBALT FÖRETAG INOM AUTOMOTIVE

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Okt 4
Har du en utbildning inom Teknisk fysik ett närliggande område? Är du dessutom intresserad av att arbeta i ett globalt företag med fokus på digital modellering och simulering? Vill du vara en del av ett tvärfunktionellt och Agilt team där innovation står i centrum? Då är denna tjänst något för dig!

OM TJÄNSTEN:
Vi på Friday söker nu en CAE- Ingenjör för vår kund, en global aktör inom fordonsindustrin. Du kommer att ingå i ett mindre team på fyra personer där du kommer att spela en viktig roll i utvecklingen av simuleringsplattformen hos en komplett bil som beräknar energiflöden i bilen.



Arbetsuppgifter:

Sitta med fysikalisk och mekanisk modulering
Koda industriella applikationer i Python
Ansvara för dina tilldelade uppgifter i det agila projektteamet och leverera enligt mål.

VI SÖKER DIG SOM:
Avklarad Civilingenjörsutbildning inom teknisk fysik eller likvärdig utbildning.
Kunskap av Python och C
Förståelse för fysikaliska system.
Behärskar engelska flytande, då språket kommuniceras internt.


Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet, där vi som person tror att du är kommunikativ, strukturerad och har en positiv attityd. Dessutom trivs du i en miljö där du får vara kreativ och bidra till innovation inom produktutveckling.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad och sträcker sig 9 månader med möjlighet till förlängning.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Stina Högström
Lön: Fast månadslön.


Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett globalt team? Tveka inte att skicka in din ansökan på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Projektutvecklare/Entreprenadsäljare till Fasadglas Bäcklin AB!

Innesäljare
Läs mer Sep 25
Har du erfarenhet av försäljning, projektutveckling och/eller projektledning inom byggnadsbranschen och vill arbeta med ett nytt limträbaserat fasadsystem med marknadens lägsta CO?-avtryck? Då ska du läsa vidare.

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för Fasadglas räkning en Projektutvecklare/Entreprenadsäljare. Fasadglas är ett kunskapsdrivet företag med ambitionen att utveckla nya lösningar och koncept för framtidens byggindustri. Deras erbjudande omfattar hela kedjan från idéstadie och projektering, till produktion, byggnation och efterservice. Innovation, kvalitet och hållbarhet är nödvändigt där de tillsammans skapar hållbara resultat utöver det vanliga.

Kulturen hos Fasadglas präglas av en prestigelöshet och familjär stämning där du kommer att utgå från kontoret i centrala Göteborg vid Vera Sandbergs Allé inne på Chalmers Campus. På kontoret i Göteborg är man runt 20 personer, där du kommer ingå i ett team om 3–4 kollegor. Fasadglas har även kontor i Bromma i Stockholm där det också finns möjlighet att utgå ifrån. Totalt är Fasadglas cirka 100 anställda. 

ARBETSUPPGIFTER:

I rollen kommer du att arbeta med försäljning av projekt för Fasadglas egenutvecklade system bARK Timber Facade System som ersätter aluminium med limträ, vilket minskar koldioxidavtrycket markant och samtidigt förbättrar U-värde. Säljprocesserna är ofta långa där du är delaktig från tidigt skede (förprojekteringsfas) till kontrakt. Försäljningen involverar vidare djup kunskap om produkten och hållbarhetsaspekter generellt. 

Som Projektutvecklare hamnar du vidare ofta i utvecklingsprocess av systemet som syftar till att förädla både produkten och det aktuella projektet. Målsättningen för utvecklingen av bARK-systemen har varit att halvera CO2-avtrycket på den kompletta fasaden och förbättra U-värde – utan att göra avkall på design. 



Exempel på arbetsuppgifter:

Införsäljning och projektutveckling av fasadsystemet bARK.
Vidareutveckla relationen med befintliga kunder samt nykundsbearbetning.
Ha en löpande dialog med flera olika kundgrupper och intressenter, både arkitekter, byggherrar samt generalentreprenörer.
Vara delaktig i tidig projektering till realisering av projekt.
Arbete med kalkylering och framtagning av kontrakt/avtal.
Förhandling.

VI SÖKER DIG SOM:
Har arbetslivserfarenhet av försäljning, projektutveckling och/eller projektledning inom byggnadsbranschen.
Har en god teknisk förståelse inom byggnadskonstruktion och stomsystem (betong, stål, trä).
Besitter en god förståelse för byggnadsbranschen och dess intressenter samt marknad.
Har kunskaper inom entreprenadjuridik.
Har en god datorvana och administrativ förmåga.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommuniceras både internt och externt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med försäljning av fasadsystem.
Har erfarenhet av ytskikt (plåt/kakel/klinker).
Har kunskaper inom prefabricerade system.
Har arbetat som exempelvis snickare och/eller arbetsledare inom byggnadsbranschen.


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du är prestigelös och självgående. Du är vidare kommunikativ och har ett starkt affärssinne. För att lyckas i rollen tror vi även att du är initiativrik och inte räds att söka egna svar. Du behöver även vara noggrann men samtidigt flexibel i din roll, med en vilja att lära och utvecklas inom företaget.

OM KUNDFÖRETAGET: 

Fasadglas Bäcklin AB har erbjudit innovation, kunskap och kvalitet sedan år 1913. Med över hundra år i branschen är Fasadglas en av de äldsta aktörerna på marknaden. Kärleken till hantverket och kunskapen har gått i arv i generationer. Det har format deras resa från det lokala glasmästeriet till idag – ett rikstäckande bolag med över 100 medarbetare verksamma inom områdena entreprenad, projekt- och systemutveckling, produktion, glasgrossist och service. Fasadglas har kontor i Stockholm och Göteborg samt produktionsanläggning i Hultsfred. Se mer om Fasadglas och bARK genom att klicka här.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är direktrekrytering vilket innebär att du kommer att bli direktanställd hos Fasadglas.

 

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Start: Januari 2025
Placering: Göteborg, Vera Sandbergs Allé 5A eller i Bromma, Stockholm
Kontaktperson: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater och att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals - och intervjufasen.

 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Produktionsplanerare till Spännande Bolag!

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Okt 2
Trivs du i att arbeta med många kontaktytor i en övergripande, bred roll? Har du en utbildning riktad mot produktionsekonomi eller produktionsplanering? Då är detta en tjänst för dig. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!





OM TJÄNSTEN: 

Vi söker nu efter en produktionsplanerare till vår kund och divisionen du kommer tillhöra producerar bland annat komponenter till antenner och mikrovågsprodukter. Idag består teamet av erfarna produktionsplanerare som arbetar med kundordrar i IFS från förfrågan till leverans och ansvarar för produktionsrelaterade frågor i olika projekt. Du kommer ha många kontaktytor och jobba i tät dialog med bland annat projektledare och produktionspersonal.

Du kommer exempelvis att:

Vara en central punkt i olika projekt kring alla produktionsrelaterade frågor.
Arbeta med lång- och kortsiktig produktionsplanering.
Bereda och följa upp ordrar i IFS.
Ansvara för att ta fram prognoser och rapporter kring produktionsrelaterade frågor.





VI SÖKER DIG SOM:
Har en YH- eller högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi och produktionsteknik eller industriell ekonomi.
Har 1-3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom förslagsvis produktionsplanering.
Besitter god förståelse för produktionsprocesser och delprojektledning.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller ett liknande affärssystem.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska, då båda språken kommuniceras internt såväl som externt.


Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i att arbeta med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en driven, serviceinriktad och positiv person som har lätt för att ta ett helikopterperspektiv och se helheten i olika projekt. 





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Anställningen är tidsbegränsad i 6 månader med möjlighet till förlängning.





ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående.
Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strä

Ansök nu