Göteborg: Resande servicetekniker till Noxon

Hitta ansökningsinfo om jobbet Resande servicetekniker till Noxon i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Noxon.

Om företaget:

Vi utvecklar, säljer, tillverkar och servar dekantercentrifuger för avvattning till kommunala reningsverk och industriella applikationer som t.ex. pappers- och massaindustrier, fiskeindustrier och gruvindustrier över hela världen.

För oss är kunden i fokus där vi tillsammans tar fram flexibla lösningar för avvattning och utför service i världsklass, vilket ger kunden en kostnadsbesparing men också en positiv miljöpåverkan.

Huvudkontor med produktion finns i Fjärås där 30 medarbetare arbetar. Du kommer ingå i eftermarknadsteamet där du får möjlighet att bidra till företagets fortsatta utveckling inom eftermarknadsarbetet.

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker hos Noxon arbetar du med allt ifrån underhåll, reparation, optimeringar och uppgraderingar på företagets olika produkter. Du åker på planerade uppdrag och agerar på akututryckningar vid behov. I rollen har du nära kontakt med ansvarig servicekoordinator för att stämma av förändringar som kan ske under dagen. Uppdragen är av bred variation och kan innefatta både mekaniska reparationer såsom balanseringar och lagerbyten, till byte av elektriska komponenter och optimering. Noxon levererar även mobila enheter som hyrs ut till kund för testkörning eller för temporära uppdrag. I samband med dessa uthyrningar arbetar du med processoptimering, enklare labprover och dokumentation.

I denna tjänst reser du i arbetet med cirka 2–4 övernattningar per vecka, främst i Sverige och du har tillgång till egen servicebil.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet inom underhåll och installation av industriell utrustning
• Körkort B
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Det är meriterande med erfarenhet inom el, automation eller processindustrin

Du som söker är en person som trivs att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att allt blir slutfört med god kvalitet. I rollen som resande servicetekniker är du ofta ute på resande fot och känner dig bekväm med det. Du har även mycket kontakt med kunder och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Utgår från hemmet
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: fälttekniker, servicetekniker, underhållsmekaniker, mekaniker, reparatör, mekanik, hydraulik, el, elektronik, svets, maskinstyrning, automation, vibration, rotation, centrifug, dekantcentrifug, reningsverk, miljöteknik, verkstad, industri, installation, underhåll, reparation, driftsättning, tekniker, process, processoptimering, heltid, Fjärås, Kungsbacka.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Prepresstekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Prepresstekniker.

Country Manager VA Sverige - Malthe Winje

Läs mer Maj 24
Vi söker dig som brinner för VA-frågor och som är redo för att ta nästa steg i karriären mot en spännande ledarroll för Malthe Winje Sverige. I tjänsten som Country Manager VA kommer du att vara länken mellan våra företag inom VA-sektorn och den svenska marknaden. Med en tydlig ambition om att expandera verksamheten söker vi dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa!

Vi söker dig med god förmåga att skapa relationer på marknaden och ett öga för att identifiera potentiella försäljningsmöjligheter och bistå i leveransen av våra produkter gentemot kund.


Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att ha nära kundkontakt med både konsultföretag och offentlig sektor i Sverige och vara ansvarig för att driva offentliga upphandlingsprocesser. Du har nära samarbete med marknads- och projektavdelningarna i koncernens bolag som arbetar inom VA-sektorn.

Du kommer att bygga upp och leda lokala team för projektleveranser inom VA men också bearbeta befintliga kunder och leverantörer.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har följande erfarenheter och kompetenser:

-
Ingenjörsexamen inom (VA Process, Automation, Electrical, Mechanical Engineering.

- Gedigen erfarenhet inom vatten- och avloppsteknik och kundkontakt av projektförsäljning.

- Erfarenhet av offentliga upphandling samt gemensamma tillhörande avtalsstandarder.

- Meriterande med erfarenhet från anbudsförfarande och förhandlingar med uppdragsgivare.

För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, strukturerad och har ett djupt entreprenörsdriv då rollen innebär ett stort eget ansvar med ett tydligt inflytande över företagets strategiska riktning inom VA. Du behöver vara trygg i att arbeta självständigt men även trivas i nära samarbete med både kunder, kollegor och leverantörer. Hos oss möts du av en varm kultur och stark entreprenöriell anda och vi ser gärna att du har stor erfarenhet av att arbeta med utveckling av både affärer och människor i syfte att skapa en effektiv och lönsam organisation.

Vi ser också att du har lång erfarenhet relaterad till vatten- och avloppsteknik, gärna inom offentlig sektor, och har erfarenhet från rådgivning eller konsultarbete inom VA alternativt har arbetat nära uppdragsgivare inom VA under flera år.

Låter det intressant?

Ansökan
Malthe Winje samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Har du frågor så kontakta gärna ansvarig rekryterare:

Louise Harrysson Tel: 072 311 939
Mej: louise.harrysson@pspartner.se

Lena Wadenby Tel: 072 330 60 61
Mejl: lena.wadenby@pspartner.se

Mer om Malthe Winje
Malthe Winje grundades 1922 och koncernen består av flera företag i Norge, Sverige, Finland, Estland, Lettland, Frankrike, Kenya, Rwanda och Kina. Koncernen har stora ambitioner och många spännande aktiviteter relaterade till infrastruktur inom Vatten och avlopp, transport, bygg och energi.

Genom att kombinera vår omfattande domänkunskap inom automation, övervakning och process med modern It-teknik är vi en totalleverantör av system för vattenrening, dricksvattentillgänglighet, hantering och digitalisering till våra kunder. Våra system och leveranser täcker samhällets kritiska infrastruktur. Säkerhet, tillgänglighet och tillförlitlighet i våra tjänster är därför ett stort fokus.

Gruppen består av cirka 150 duktiga och erfarna medarbetare. Vi har levererat ett betydande antal projekt och lösningar inom våra affärsområden och koncernens totala omsättning är cirka 450 miljoner NOK.

Se www.mwg.no och www.mwa.se för mer information om företaget/koncernen.

Ansök nu

Processingenjör till Renova

Läs mer Jun 13
Välkommen till Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning! Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och hos oss jobbar ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
För mer information besök: https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten vid Sävenäs avfallskraftvärmeverk präglas av ständig utveckling och effektivisering av processen. Just nu pågår flera utvecklingsprojekt som bidrar till ett mer hållbart samhälle. Exempel på detta är vår zinkåtervinningsanläggning där delar av rökgasreningsresterna kan återföras till samhället, som du kommer vara med att driva. Det pågår också ett arbete med att modernisera vår rökgasrening där vi kommer förbättra anläggningens miljöprestanda vilken skall tas i drift under 2023.

Som processingenjör inom driftavdelningen på Renova arbetar du huvudsakligen med vår rökgas och vattenrening samt gips och zinkåtervinningsanläggning. Det är en operativ tjänst som kräver en stor del av tiden ute i anläggningen för löpande kontroller, skötsel och provtagning. Du deltar i planering och samordnar behovet av rengöringar och underhåll. Utöver de fasta arbetsuppgifterna är du med och utvecklar olika anläggningsdelar utefter behov. Du erbjuds kontinuerlig utveckling, utbildning och möjlighet att växa som ingenjör.

Arbetsuppgifterna omfattar:
· Driftoptimering av rökgas och vattenreningsanläggningen.
· Utföra arbetsrutiner i laboratoriet.
· Löpande kontroll, skötsel och drift av rökgasrening, vattenrening, gips och zinkåtervinningsanläggning.
· Planera och samordna strategiskt underhåll av vattenrenings, gips och zinkåtervinningsanläggningen.
· Tillse att rengöringar av vattenrening och gipslinjer görs enligt rutin.
· Att leda och delta i utredningar samt utveckla arbetssätt och rutiner.
· Att leda och delta i driftrelaterade aktiviteter och begränsade projekt.
· Att delta i arbete med emissionsövervakning.
· Att biträda utredaren vid dennes frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du är antingen nyexaminerad eller har erfarenhet från relevant industri och är i steget att börja en ingenjörskarriär med inslag av praktiska arbetsuppgifter. Vi vill att du har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Det är viktigt med ett nära samarbete med dina kollegor. Därför vill vi att du är prestigelös, lyhörd och har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en positiv framtoning, är trygg i dig själv och kan både fatta och förmedla beslut. Vidare är du ansvarstagande, problemlösningsorienterad och har intresse för ny teknik. Du har intresse av att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor, och bidrar gärna med både dina idéer och analyser i arbetet med ständiga förbättringar. Du kan kommunicera självständigt på svenska i både tal och skrift. Självklart har du intresse för miljöfrågor!

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Uppdragsledare - Process

Läs mer Apr 11
VILL DU VARA EN DEL AV ETT VÄXANDE FÖRETAG?
EnviDan AB är det nytänkande konsultföretaget med spetskompetens inom vatten- och avloppsteknik. Vi är ett företag där utveckling är en viktig del av vår verksamhet och vi vill göra skillnad.
EnviDan vill bidra till lösningen av morgondagens utmaningar och vi tror innovation är vägen framåt, inte bara för oss utan för hela den skandinaviska VA-branschen. Därför investerar vi 20% av vårt överskott i innovation kring nya lösningar och teknologier och det gör vi i tätt samarbete med kunder och kollegor.
Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö där vi har ett nära samarbete mellan våra kontor. EnviDan erbjuder stora utvecklingsmöjligheter, då vi utöver bolagets egen kompetens även har ett stort utbyte med våra danska och norska kollegor i EnviDan och vårt svenska systerföretag VA Ingenjörerna.
UPPDRAGSLEDARE - PROCESS
PLACERING GÖTEBORG
På vårt kontor i Göteborg finns idag medarbetare med specialistkompetens inom processteknik inom vatten och avloppsanläggningar. Nu ställer har vi bestämt oss för att utöka kontoret med fler medarbetare och söker därför både erfarna och unga ingenjörer som brinner för att göra skillnad. Vi ser fram emot att få med dig i teamet!
DINA ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Uppdragledare kommer du leda men också aktivt deltaga i projekt inom avloppsreningsverk, vattenverk och pumpstationer. Vidare kommer du att ansvara för uppdrag som rör förstudier, tekniska beskrivningar, dimensionering av utrustning, detaljritningar samt förfrågningsunderlag för upphandling av entreprenader eller utrustning.
Du kommer att ha ett helhetsperspektiv och ansvara för interna och externa kontakter som krävs för projektens framdrift och leverans.
Som Uppdragsledare kommer du även att ansvara för ekonomi- och resursstyrning i projekten, samt driva dem i enlighet med EnviDans kvalitets- och miljöledningssystem.
Du kommer både självständigt och i samarbete med kollegor initiera och upprätthålla kundkontakter och försäljningsarbete samt vara aktiv i anbudsförfarandet.
DIN BAKGRUND
Som person är du nyfiken och trivs i en kunskapsdriven organisation präglad av tillväxt och förändring. Vidare har du ett starkt engagemang och kan arbeta självständigt och målinriktat. Du har god förmåga att kommunicera med såväl beställare som projektörer och andra medlemmar i projektgrupperna, samt att genomföra projekt och uppdrag mot uppsatta mål.
Vi tror att du har en teknisk högskoleutbildning alternativt miljöinriktad utbildning, gärna med maskininriktning. Du har minst 5 års erfarenhet som uppdragsledare/projektledare eller motsvarande gärna med erfarenhet från vattenreningsbranschen (avloppsrening och/eller vattenrening). Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. B-körkort är ett krav.
DIN ANSÖKAN
För mer information om EnviDan och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Teamledare, Carina Wetterborg Karlsson på cwr@envidan.se alternativt mobil 0734-32 43 88 , avdelningschef Marcus Larsson på mal@envidan.se alternativt mobil 0733-941 340 eller HR Marie Gralén på marie.gralen@envidan.se alternativt 070-6969483.
Välkommen med din ansökan!
Vi rekryterar löpande så skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Resande Teknisk-support till Constructor

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 5
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Constructor.

Om företaget:

Constructor är en ledande leverantör av förvarings- och lagerinredning. De levererar avancerade innovativa lagringslösningar för att kunna möta deras kunders behov, oavsett lagringsutmaningar. Constructors räckvidd täcker nästan alla kontinenter och de har hjälpt några av världens ledande varumärken och banbrytande företag, vilket ger deras kunder tillgång till global expertis och support. De utvecklar lagringslösningar som hjälper deras kunder att arbeta snabbare och effektivare samtidigt som de blir mer lönsamma. Constructor hjälper sina kunder genom hela processen från planering till installation, service och support. I denna roll kommer du tillhöra Göteborgskontoret där de är 40 anställda. Ett härligt team med god sammanhållning och ett företag med goda utvecklingsmöjligheter!

Arbetsuppgifter:

I rollen som resande Teknisk-support arbetar du huvudsakligen med supportarbete där du supporterar kunder och utför underhåll, installation och uppdatering av mjukvaran TCPlus som finns i företagets lagerautomater. Supporten sker dels via telefon eller fjärrstyrning, dels fysiskt ute hos kund. Du har omkring 1-2 nätter borta varje vecka när du arbetar ute hos kunder runt om i Sverige. Eftersom det är en delvis resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil. Därtill ansvarar du även för administrering av serviceuppdrag och leverantörsfakturor från externa servicetekniker samt upprättar support och underhållsavtal till kund. Vidare kommer du även erbjuda support till kundansvarig säljare på Contructor. Eget säljarbete förekommer i form av försäljning av tilläggsfunktioner i program samt uppdateringar.

• Underhåll, installation och uppdatering av mjukvara
• Administration av serviceuppdrag och leverantörsfakturor
• Erbjuda kunden programfunktioner och nya uppdateringar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet som servicetekniker, tekniskt säljstöd, inom logistik eller liknande område är ett krav, WMS är meriterande
• Du har både IT-intresse och tekniskt intresse
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• Manuellt B-Körkort

Rollen innebär mycket frihet under ansvar vilket gör att det krävs att du är en ambitiös och ansvarstagande person som alltid ser till att du utför dina uppgifter på ett önskvärt sätt och enligt deadline. Som person hjälper du gärna dina kollegor och stöttar upp i arbetet där det behövs, du ser alltid till teamets och företagets bästa genom ett prestigelöst förhållningssätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande Teknisk-support till Constructor

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 5
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Constructor.

Om företaget:

Constructor är en ledande leverantör av förvarings- och lagerinredning. De levererar avancerade innovativa lagringslösningar för att kunna möta deras kunders behov, oavsett lagringsutmaningar. Constructors räckvidd täcker nästan alla kontinenter och de har hjälpt några av världens ledande varumärken och banbrytande företag, vilket ger deras kunder tillgång till global expertis och support. De utvecklar lagringslösningar som hjälper deras kunder att arbeta snabbare och effektivare samtidigt som de blir mer lönsamma. Constructor hjälper sina kunder genom hela processen från planering till installation, service och support. I denna roll kommer du tillhöra Göteborgskontoret där de är 40 anställda. Ett härligt team med god sammanhållning och ett företag med goda utvecklingsmöjligheter!

Arbetsuppgifter:

I rollen som resande Teknisk-support arbetar du huvudsakligen med supportarbete där du supporterar kunder och utför underhåll, installation och uppdatering av mjukvaran TCPlus som finns i företagets lagerautomater. Supporten sker dels via telefon eller fjärrstyrning, dels fysiskt ute hos kund. Du har omkring 1-2 nätter borta varje vecka när du arbetar ute hos kunder runt om i Sverige. Eftersom det är en delvis resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil. Därtill ansvarar du även för administrering av serviceuppdrag och leverantörsfakturor från externa servicetekniker samt upprättar support och underhållsavtal till kund. Vidare kommer du även erbjuda support till kundansvarig säljare på Contructor. Eget säljarbete förekommer i form av försäljning av tilläggsfunktioner i program samt uppdateringar.

• Underhåll, installation och uppdatering av mjukvara
• Administration av serviceuppdrag och leverantörsfakturor
• Erbjuda kunden programfunktioner och nya uppdateringar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av roll som servicetekniker, tekniskt säljstöd, logistik eller motsvarande, WMS är meriterande
• Du har både IT-intresse och tekniskt intresse
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• Manuellt B-Körkort

Rollen innebär mycket frihet under ansvar vilket gör att det krävs att du är en ambitiös och ansvarstagande person som alltid ser till att du utför dina uppgifter på ett önskvärt sätt och enligt deadline. Som person hjälper du gärna dina kollegor och stöttar upp i arbetet där det behövs, du ser alltid till teamets och företagets bästa genom ett prestigelöst förhållningssätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Serviceingenjör till AVL

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Dec 4
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AVL.

Om företaget:

AVL är ett av världens största privatägda företag för utveckling, simulering och provning av drivlinor (hybrider, förbränningsmotorer, transmissioner, elektriska drivsystem, batterier och styrteknik) för personbilar, lastbilar, anläggningsmaskiner, stora motorer och dess integration in i fordon. Vi söker nu tillsammans med AVL en serviceingenjör som kommer arbeta med att säkra kvalitén i AVLs utrustning där ingen dag är den andra lik!

Arbetsuppgifter:

I rollen som serviceingenjör erbjuds du en varierad och bred tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar reparation, service, underhåll samt felsökning av mätutrustning och anläggning för att säkerställa driften. Därtill sköter du uppdatering av utrustning, mjukvara och hårdvara. Här erbjuds du en gedigen introduktion för att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter och du blir en del av ett sammansvetsat team i en roll med mycket frihet under ansvar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant teknisk utbildning från gymnasium eller högskola
• Du har ett stort tekniskt intresse samt teknisk erfarenhet från exempelvis arbetsliv eller fritid
• Starkt meriterande med el-behörighet
• God dator och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för fordons- och maskinteknik och som söker en plats där du får möjlighet att använda och utveckla dina kunskaper. Du motiveras av att arbeta tillsammans med dedikerade kollegor och delar gärna med dig av dina tankar, såväl som tar del av andras idéer. Du har en förmåga att se lösningar i de problem du ställs inför och funderar gärna kring hur du kan utveckla och förbättra arbetssätt. Din vilja att utvecklas inom området gör att du kan driva dina uppgifter själv, samtidigt som du uppskattar kontakten med kunder och kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk projektingenjör till Schneider Electric

Automationstekniker, el
Läs mer Dec 4
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Schneider Electric Sverige AB.

Om företaget:

Schneider Electric är ett väletablerat företag med över 130 000 anställda från Luleå i norr till Lund i söder. Nationellt arbetar dem sammansvetsat hand i hand med sina lokala kontor som präglas av mångfald, engagemang och närvaro. Schneider Electrics syfte är att effektivisera och skapa det mesta ur våra energiresurser på ett hållbart sätt, samtidigt som dem kombinerar energi och digital teknik till en tillgång som passar bra i vårt alltmer digitaliserade samhälle. De har rankats som ett av världens 50 mest hållbara verksamheter. Schneider Electrics driver digital transformation genom att integrera världsledande process- och energiteknik för att förverkliga sina kunders fulla potential.

Deras erbjudande till dig?är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos dem är det viktigt att man trivs och känner motivation att gå till jobbet. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och många intressanta utvecklingsmöjligheter.

Se mer om Schneider Electric här

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk projektingenjör leder du de tekniska aspekterna av spännande kundprojekt och säkerställer framgångsrik leverans inom budget och tidsram. Ditt arbete innefattar leverans av PLC, SCADA och HMI system för eldistribution, vilket innebär driftsättning onsite hos kund. Du arbetar med Schneiders mjukvara som installeras och konfigureras mot kunds utrustning. Ansvarsområden innefattar även hantering av ställverk, mätinstrument och mätinsamling, brytarskydd, reläskydd, reservkraft, nätverk och UPS. Du är en viktig länk mellan interna och externa stakeholders där du genom nära samarbete förstår kunders tekniska krav och kan därigenom erbjuda innovativa lösningar. Därtill genomför du tekniska bedömningar och riskbedömningar. Vidare koordinerar du tvärfunktionella team inom exempelvis försäljning, teknik och projektledning för att se till att projekten utförs smidigt enligt beställares krav och önskemål. Du agerar även rådgivande inom tekniska frågor gentemot mer juniora kollegor.

• Leda tekniska aspekterna av kundprojekt
• Driva leverans av PLC, SCADA och HMI system med driftsättning onsite hos kund
• Länk mellan interna och externa stakeholders där du uppfattar behov och erbjuder innovativa lösningar
• Utföra tekniska bedömningar och riskbedömningar
• Koordinera tvärfunktionella team
• Tekniskt rådgivande gentemot mer juniora kollegor

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial teknisk utbildning inom exempelvis elteknik, automation eller IT
• Arbetslivserfarenhet inom automation med PLC och SCADA programmering
• Goda IT-kunskaper inom exempelvis nätverk, cybersäkerhet och mjukvara
• Meriterande med erfarenhet av projektledning inom elkraft och/ eller automation
• Meriterade med kunskaper inom Modbus, IEC61850 och Citect
• Obehindrad svenska och engelska, både tal och skrift
• B-körkort

I rollen som teknisk projektingenjör leder du det tekniska arbetet där du förväntas agera självgående och planera projekt mot uppsatta mål. Vi ser därför att du som söker trivs i en sådan typ av roll och har vana att arbeta strukturerat med parallella uppgifter och projekt. Du är bekväm att arbeta med många kontaktytor där du är den kommunikativa länken som agerar lyhört mellan interna och externa parter. Vi ser därmed att du har en god kommunikationsförmåga och uppskattar samarbete med både kollegor och samarbetspartner. Du är van att arbeta lösningsorienterat och rådgivande där du alltid anstränger dig för att leverera de bästa lösningarna sett till dina kunders behov.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör till Intrum

Backofficepersonal
Läs mer Dec 5
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Intrum. Det kan finnas möjlighet till förlängning av uppdraget.

För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Intrum är ett välkänt kredithanteringsföretag med uppdrag att skapa en sund ekonomi i samhället. Med hjälp av sina lösningar effektiviserar Intrum företagets kassaflöde och förbättrar deras lönsamhet. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Stockholmsbörsen. Företaget har kontor i 27 europeiska länder med omkring 8000 anställda. I Sverige finns cirka 400 anställda. På arbetsplatsen råder en familjär stämning och nu letar Intrum efter dig som vill bli en del av deras administrationsteam.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Client Support har du en viktig roll på Intrums administrationsavdelning. Ni är en intern supportfunktion och arbetar gemensamt mot målet om att ha så nöjda kunder som möjligt. Din huvudsakliga uppgift är att ansvara för all kundregistrering i företagets produktionssystem. Detta innebär att registrera alla företagsavtal, uppdatera kundregister på uppdrag av kunder, produktområden eller säljare. Du administrerar även behörigheter och rättigheter i Intrums externa kundportal. I denna roll strävar du efter att det ska vara lätt för företag att vara kund hos Intrum och det är därför viktigt att alltid hålla en hög servicenivå i alla led. En varierande roll med mycket eget ansvar på ett företag med utvecklingsmöjligheter!

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Fullständig gymnasieexamen
• Vana av att arbeta i system med stort antal funktioner
• Obehindrade kunskaper i Svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i Engelska

I rollen som administratör tar du alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer. Du tycker om att arbeta strukturerat och effektivt med förmågan att prioritera arbetsuppgifter i rätt ordning. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb, inte lämna något ogjort och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter i gång. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Du får energi av att umgås med nya människor, är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor.

Övrig information:

Start: 1 mars
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Finance Manager till Noram International

Ekonomichef
Läs mer Nov 20
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Noram International.

Om företaget:

Noram International AB är dotterbolag till NORAM Group som erbjuder produkter och tjänster inom processindustrin med fokus på kvalitet, säkerhet och miljö. Norams ingenjörer arbetar med kreativt tänkande vilket skapar innovativa lösningar som hjälper både nya och äldre processer att optimeras. De tre affärsområden som Sverige fokuserar på är svavelsyra, svaveldioxid och pappersmassa.

Kontoret i Västra Frölunda präglas av en expansiv men familjär miljö med totalt 14 medarbetare med visionen att vara en trivsam och rolig arbetsplats med gemenskap. Noram International befinner sig på en stark tillväxtresa då de 2022 hade de en omsättning på drygt 85 MSEK, och förväntas omsätta 100 MSEK under 2023.

Arbetsuppgifter:

Som Finance Manager på Noram International blir ditt fokus och ansvar att bygga upp och äga ekonomifunktionen. Detta sker i tätt samarbete med företagets VD som också blir din närmaste chef. Du kommer spela en central roll i att säkerställa bolagets ekonomiska hållbarhet och fortsatta framgång, detta genom noggrann planering och ansvar för den ekonomiska verksamheten. Du kommer hantera samtliga ekonomiska funktioner, inklusive redovisning, rapportering, bokslut, årsredovisning, skattehantering, momsredovisning, deklarationer, likviditetsplanering, successiv vinstavräkning samt hantering av nyförvärv. Du har inget personalansvar och i dagsläget sköts lönerna externt. Vidare kommer du även att vara ansvarig för affärssystemet Visma så att det används på det mest optimala sätt för att effektivisera nuvarande processer. I rollen ingår löpande ansvar för utveckling av rutiner, processer och arbetsmetoder. Din roll innebär att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering samt implementera dessa förändringar för att säkerställa att ekonomiavdelningen är ledande och håller hög standard.

Konkreta arbetsuppgifter:
• Övergripande ansvar för ekonomiredovisning inklusive årsbokslut
• Driva arbete med budget och prognos
• Utveckla ekonomiavdelningens arbetssätt och processer
• Utveckla bolagets ekonomistyrning och nyckeltal
• Delta i förvärv av bolag

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• För att lyckas i rollen så tror vi att du har någon av följande bakgrund:
- Ekonomiansvarig på ett mindre bolag
- Ekonom på ett mindre bolag där du fått göra helheten inom ekonomi och känner dig redo för ett nästa steg som en ekonomiansvarig
• Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem, gärna Visma
• Goda kunskaper i Excel
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och om du har arbetat med lagerhantering
• Goda kunskaper i svenska och engelska

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du tycker om att samarbeta, är lyhörd och tycker att resultatet blir som bäst när ni jobbar tillsammans. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett pedagogiskt sätt. Du ser på ditt jobb som en social mötesplats och gillar att arbetet ger dig nya kontakter och relationer. Du dubbelkollar ditt arbete noggrant och din förmåga att skapa och hålla en struktur gör att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalitet. Som person är du analytiskt lagd vilket gör att du snabbt förstår abstrakta/komplexa uppgifter, och upptäcker eventuella fel. Du har lätt att förstå siffror och känner dig bekväm inom det ekonomiska området.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Västra Frölunda, Göteborg med kontoret som huvudsaklig placering
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu