Göteborg: Polsktalande Supporttekniker - sökes till Iver

Hitta ansökningsinfo om jobbet Polsktalande Supporttekniker - sökes till Iver i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.
Nu söker vi en polsktalande IT supporttekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Rollen som IT supporttekniker:

I rollen som IT supporttekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC).
Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. På Iver har vi en internationell IT-support och nu söker vi dig som vill jobba med såväl polsktalande som svensktalande kunder.

Tre dagar som IT-tekniker kan se ut så här:

Äntlig måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in i systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i supporten, gå igenom ärenden och hjälpa våra polska kunder.

Är det onsdag redan? På förmiddagen sitter du i möte med dina kollegor och går igenom analys & resultat av kundens leveransen samt vilka prioriteringar vi ska komma i mål med under resten av veckan. Resten av dagen är det fullt fokus på teknisk support.

Happy Friday! Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fyllt av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.

Vad erbjuder vi dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



Din bakgrund och profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du talar flytande polska och engelska. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär! På Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Däremot värderar vi ditt intresse för teknik och vi lär dig på plats!

Exempel på tekniker vi arbetar med:

- Microsoft 365, Azure

- Active Directory

- Server

- Nätverksteknik

- IT-säkerhet

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.


Placeringsort:

Iver finns på 25 kontor i Sverige & Norge. Denna tjänst utgår från vårt härliga nya kontor i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta tillsammans med ett härligt gäng på ca 20 kollegor.


Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka då in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2023-12-19. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Daniel Börjesson (daniel.borjesson@iver.se).
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Business Application Specialist Billiant - a Telavox Company

Läs mer Maj 31
A Business Application Specialistto join Billiant- a Telavox company
Billiant is now seeking someone with skills and a strong interest in systems to become our next Business Application Specialist colleague in Gothenburg. This role offers a unique opportunity for personal growth and development. You will work at a smaller company in a customer-centric role focusing on the product.Here are the top qualities we value in our new colleague:
Knowledge in and system knowledge
Problem-solving and analytical abilities
Service orientation and accountability
About the job
As a Business Application Specialist, you will be crucial in implementing the business system for customers and partners through advanced configuration. Your support will be instrumental in helping customers' own back office in technical matters that they cannot resolve themselves and in guiding them to utilize the business system optimally in various ways.Working with the product, you will collaborate closely with the development team and customers to gain comprehensive insight into the entire product. You will become part of a company with an international customer base.
Key responsibilities include:
- Participating in Billiant’s various implementation projects and supporting Billiant's customers with issues our own BackOffice cannot solve.
- Handling everything from urgent cases that require quick feedback regarding invoices, customer orders, or subscriptions to more extensive matters such as producing reports, creating new configurations, or overseeing long-term solutions.
- Besides customer issues, you will gradually be involved in implementation projects for new and existing customers and participate in major system upgrades. Upgrades may occasionally be scheduled for evenings or nights.
About you
We seek an experienced System Administrator with strong system knowledge and broad IT skills. The ideal candidate should have an education in systems science or a related field, good knowledge of databases, especially , and an understanding of automating business processes based on customer-specific requirements. Basic insight into system integration via web services such as REST and SOAP over HTTP is essential, along with a genuine interest in IT systems and their processes. We would like you to be fluent in English and Swedish, both spoken and written, as these languages are used daily. To succeed in this role, you should possess strong problem-solving skills, and you are service-oriented and accountable.
Why Billiant?
At Billiant, we have been working with BSS solutions and developing our own BSS platform since early 2000—for more than twenty years! Today, the product is an extensive and advanced framework for creating solutions for telecom operators in several countries throughout Europe. We are constantly developing new and enhanced features based on our customers’ needs and market trends, where quick time to market and flexibility are our guiding principles.
Today, Billiant is part of the Telavox group, which is fast-growing and profitable. The group has +1.9b in revenue, +500 Telavoxers in nine countries.We pride ourselves on creating an inclusive, supportive culture where everyone can thrive. By joining us, you will not only contribute to our technology but also be part of a company that values work-life balance, continuous learning, and community. Plus, you will enjoy our legendary company events, personal development opportunities, and much more
Are you interested in becoming part of Billiant andTelavox? Apply now!At Billiant, we don't focus on fitting in; we focus on making room for everyone.
Join us, where diversity fuels innovation. Apply now to join a team committed to creating a truly inclusive workplace.
Do not miss out on this exciting opportunity to grow your career and make your mark on the future of telecom technology. Send your application our way, and let us explore what we can achieve together!For any questions, feel free to reach out to Talent Acquisition Partner Ami Faraguna at ann-marie.faraguna@telavox.com
Learn more about what we do! Billiant

Ansök nu

Integrations support

Läs mer Maj 28
We’re not just another consultancy firm; we're on a mission to redefine what a data consultancy can be and achieve. Our mission begins and ends with trust because we understand that trust is the foundation of every successful partnership. As consultants, we see our role as one that goes beyond advice and services. We view it as a responsibility and an opportunity to help steer, shape, and create a world that's fairer for all through expertise in integration, data and analytics, applications, and digital trust.
If you are a customer-oriented person with an interest in IT looking for a new challenge, please read on! This is an opportunity for you to work as a single point of contact and support function between our clients and our integration systems.
Wow, what is this all about?
In this role, you’ll be a part of Epical’s Message Management team with 7 members, where 3 are part-time working students. You’ll be supporting a number of client integrations focusing on Message Management working with platforms such as IBM MQ, IBM ACE, Microsoft Azure, and Axway. This is a coordinating role and you will act as a link between clients, our internal Service Delivery Managers and technicians. You will mostly work over email, teams, phone, or in our systems Jira and Service Now.
Epical is currently on an exciting journey, delivering high-quality integration solutions on various cloud platforms and expanding with interesting client projects in large and complex integration environments ahead. Our growth offers opportunities also for all our employees as we can tailor roles based on individual strengths and areas of interest. This is a unique opportunity for you to shape a role that mirrors your personal and professional ambitions.
The position is permanent, and considering our flexible setup, it allows you to work both from home and from any of our offices around the country (Stockholm, Gothenburg, Malmö, Västerås, Örebro and Skövde). The MM team is based in Gothenburg in our lovely centrally located Office at Mårten Krakowgatan 2 at Platinan.
What do I need to be epical?
You have studied a relevant IT education or have a background working with IT. Experience working with service, in a role as first-line/ second line support or working with a case management system is valued highly. If you have an interest in IT or experience in system integration it’s a plus and even more so if you come from a background in working with code and log files.
To suit this role the personality is important. Accountability, able to prioritize and being thorough is needed personality traits. For you to enjoy this role you would need to appreciate communication with clients and colleagues, both in person but mainly via teams, mail and in our IT systems.
This role requires that you can speak both English and Swedish fluently. Based on the clients we work with, you will have to be a Swedish citizen and during the employment, you will need to pass a security clearance. The role will require working on-call duty from time to time according to schedule.
Epical, who and why?
We believe that trust is at the heart of everything we do. We are dedicated to making a difference in the world by helping organizations build trust through data and technology. We are here to create a future we can all trust.
In addition, we offer you:
The opportunity to join a team of Sweden’s leading experts in Integration.
Career growth opportunities to become an Integration developer in one of our Integration team focusing on an area that interests you.
Stimulating and interesting assignments, working with large customers in complex environments and a team of talented integration professionals backing you up and helping you excel.
An organization that puts people first, supports work-life balance and offers flexible remote working possibilities.
Comprehensive compensation & benefits package.
Continuous education – leadership training, technical training, and support for certifications.

Do you want to become a part of something epic?
Hey, that’s an awesome idea! Please, submit your application today. The selection process is ongoing, and to qualify for the position, you need to reside in Sweden and have a valid work permit. If you have any questions regarding the role, please do not hesitate to contact our people below:
Join us in shaping the future of data consultancy and making the world a fairer place for all.
Data-driven business beyond the expected.
Epical is a Nordic data consultancy set on making a world we can all trust. Taking expertise in integration, data and analytics, applications, and digital trust, beyond the expected, Epical is adept in both building and running IT solutions on cloud. It’s through the responsible use of their knowledge that Epical’s roughly 400 experts strive daily to make and create things that help provide a fairer world for the many.

Ansök nu

Klienttekniker

Läs mer Maj 8
Vi söker nu en erfaren och engagerad klienttekniker med fokus på att säkerställa stabiliteten och säkerheten för klientmiljöer. Som klienttekniker kommer du att ansvara för att utveckla, implementera och underhålla klientinfrastrukturen, samt förvalta och optimera fysiska desktopmiljöer hos en av våra kunder.
Vi erbjuder dig
Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön
Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer
En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor!

Du kommer att arbeta nära med olika verktyg och plattformar såsom SCCM, Active Directory, PowerShell och Group Policy för att säkerställa en effektiv klienthantering. Dessutom kommer du att utveckla och implementera säkerhetspolicyer för klientmiljöer för att säkerställa en hög nivå av datasäkerhet och efterlevnad.
Vi ser gärna att du
Har erfarenhet av Windows klientinfrastruktur och utveckling av fysiska skrivbord.
Har förståelse för Windows 10 och Windows 11 operativsystem och dess arkitektur.
Har erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell och grupprinciper.
Är problemlösningsorienterad och analytiskt tänkande.
Har förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt.
Har erfarenhet av agilt arbete.
Behärskar Svenska obehindrat i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har kunskap inom hantering av mobila enheter samt erfarenhet av arbete i Citrix.
För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang.
Mer om Nexer Infrastructure
Nexer Infrastructure (vi hette då Sigma IT Tech) startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.
Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.
Ansökan
Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

Ansök nu

Support Technican

Läs mer Apr 17
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Iver Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Iver Sverige AB .

Senior Fullstackutvecklare - sökes till Accelerate at Iver i Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 14
Nu letar vi efter nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Som en del av Accelerate at Iver ligger du i teknikens absoluta framkant och arbetar med spännande digitaliserings- och transformationsprojekt hos marknadsledande kunder. Vi är i dag över 300 konsulter som brinner för att realisera digitala möjligheter i molnet. Tillsammans med våra kunder stänger vi gapet mellan aspiration och framgångsrik implementation. Vill du arbeta på ett företag där alla har samma brinnande intresse för systemutveckling och DevOps? Nu söker vi en SeniorFullstackutvecklare som vill bli en del av Accelerate at Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder!
Din roll på Accelerate at Iver?Som anställd på Accelerate at Iver får du uppleva det bästa från två världar; delvis kundmiljöerna, men också Accelerate at Iver som arbetsgivare där du är med och formar vår stora företagskultur och delar kunskap och erfarenheter med andra likasinnade.
Du kommer också att erbjudas utbildning, kompetensutveckling och certifieringar tillsammans med våra tekniska partners där vi arbetar tätt tillsammans med RedHat, Suse/Rancher, Hashicorp, Microsoft och Styra.
Våra konsultuppdrag innebär ofta att vi hjälper våra kunder i att modernisera deras IT-miljöer, att hjälpa dem arbeta mer agilt och på ett modernt sätt med rätt typ av verktyg för att på bästa sätt stötta deras nuvarande och framtida behov. Detta gör vi enligt en metodik vi på Accelerate at Iver kallar Journey to Agile.
För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande:
Akademisk utbildning inom systemutveckling eller liknande
Några års erfarenhet av utveckling inom:
.NET eller Java
Angular eller React
Webb frontend
Kunskaper inom Microsoft Azure Devops
Containers
Vana att jobba agilt i scrum-team
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Du kommer att vara en viktig del i ett av våra erfarna utvecklingsteam. Du får möjligheten att arbeta i varierande och spännande uppdrag hos våra etablerade kunder. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi kan vara stolta över. Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens.
Som person trivs du med att ha eget ansvar för dina arbetsuppgifter och projekt och agerar med trovärdighet samt har lätt för att förmedla kunskap. Du är lösningsfokuserad och har erfarenhet av att arbeta självständigt i dina projekt. Du brinner för att programmera och trivs i en kommunikativ roll med mycket kundkontakt. Vi ser att du är öppen inför att testa nya tekniker eller programmeringsspråk då Accelerate at Iversprojekt kan variera i karaktär och form. Slutligen söker vi dig med god samarbetsförmåga som agerar lyhört och uppmärksamt för andras synpunkter, kompetenser och prestationer. Du tycker om att arbeta i team.Vad erbjuder vi dig?Accelerate at Iver kan erbjuda dig ett utmanande och varierande jobb som konsult med stora personliga utvecklingsmöjligheter! Vi satsar hårt på kompetensutveckling och att ständigt hålla oss i teknisk framkant.
Hos oss får du utvecklas tillsammans med duktiga och erfarna kollegor som har arbetat med Fullstackutveckling, Openstack, Kubernetes, containertekniker och cloud native i flera stora och utmanande projekt de senaste åren. Våra kunder är nationella och globala både medel och stora bolag.
Vi har intressanta, långsiktiga uppdrag och team-leveranser där du kan utvecklas och arbeta nära kollegor som delar din passion för teknik.
Som anställd på Accelerate at Iver får du ett antal fördelar som:
En trygg och säker anställning
Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan
Friskvårdsbidrag
Privat sjukvårdsförsäkring
Privat pensionsrådgivning
Förmånsportal
Extremt kompetenta och skickliga kollegor

För denna position krävs svenskt medborgarskap, vi utför även bakgrundskontroll av slutkandidat.
Placeringsort: Accelerate at Iver finns på ett flertal orter i Sverige & Norge. För denna roll ser vi att du utgår från vårt kontor i Göteborg.
Sök till oss! Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Accelerate atIver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdsettär etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Magida Musa (magida.musa@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Accelerate at Iver!

Ansök nu

Tysktalande Customer Support till Iver!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 20
Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.Nu söker vi en vikarierandetysktalande Support-teknikersom vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder!Är du vår nya kollega?
Rollen som Tysktalande Support-tekniker:I rollen som Support-tekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder i vårt IT Customer Support Center (CSC).Här kommer du primärt supportera en av våra största kunder mot deras tysktalande verksamhet.God kundkontakt, problemlösningsförmåga samt flexibilitet är viktiga egenskaper dålöpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. På Iver har vi en internationell IT-support med språkexpertisoch nu söker vi dig som vill jobba med framför allttysktalande men även svensktalande kunder.Rollen är en tidsbegränsad anställning på ca 1år -då vår kollega ska gå på föräldraledighet -med goda möjligheter till fortsatt anställning.
Tre dagar som Support-tekniker kan se ut så här:
Äntlig måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in i systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i supporten, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbete och kundmöten.
Är det onsdag redan? På förmiddagen sitter du i möte med dina kollegor och går igenom analys & resultat av kundens leveransen samt vilka prioriteringar vi ska komma i mål med under resten av veckan. Resten av dagen är det fullt fokus på teknisk support.
Happy Friday! Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fyllt av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar medarbetare i deras dagliga arbete.
Vad erbjuder vi dig?
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande resa där du får använda dina språkkunskaper och din sociala kompetens. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas.We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du talar flytande tyska samt svenska och engelska. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär! På Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Däremot värderar vi ditt intresse för teknik och vi lär dig på plats!
Exempel på tekniker vi arbetar med:
Microsoft 365, Azure
Active Directory
Server
Nätverksteknik
IT-säkerhet

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Vi ser även det som meriterande om du talar språk som t.ex. franska, polska eller italienska. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.
Placeringsort:
Iver finns på 25 kontor i Sverige & Norge. Denna tjänst utgår från vårt härliga nya kontor i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta tillsammans med ett riktigt härligt gäng på ca 20 kollegor.
Är du vår nya kollega?
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka då in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2024-06-25. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Börje Börjesson (borje.borjesson@iver.se). Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Platform Engineer - sökes till Accelerate at Iver i Göteborg

Infrastrukturarkitekt
Läs mer Maj 14
Nu letar vi efter nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Som en del av Accelerate at Iver ligger du i teknikens absoluta framkant och arbetar med spännande digitaliserings- och transformationsprojekt hos marknadsledande kunder. Vi är idag över 300 konsulter som brinner för att realisera digitala möjligheter i molnet. Tillsammans med våra kunder stänger vi gapet mellan aspiration och framgångsrik implementation. Nu söker vi Platform Engineers som vill bli en del av Accelerate at Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Din roll på Accelerate at Iver?För långsiktiga uppdrag och team-leveranser till våra kunder letar vi nu efter fler kollegor som vill vara en del av vårt proffsiga och snabbt växande Devops-team!
Våra kunder är ofta ledande inom sin bransch vilket ställer höga krav på oss som partner att ligga med i teknikens framkant. Våra konsultuppdrag innebär att vi hjälper våra kunder i att modernisera deras IT-miljöer, att hjälpa dem arbeta mer agilt och på ett modernt sätt med rätt typ av verktyg för att på bästa sätt stötta deras nuvarande och framtida behov. Detta gör vi enligt en metodik vi på Accelerate at Iver kallar Journey to Agile. Några av de tekniker/metoder som vi arbetar med är Kubernetes, Docker, Terraform, Jenkins, Ansible, Git, Bash, Python.
Vi erbjuder också utbildningar, kompetensutveckling och certifieringar tillsammans med våra tekniska partners som vi arbetar tätt tillsammans med såsom Redhat, Suse/Rancher, Hashicorp, Gitlab och Styra.
För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande:
Erfarenhet av att jobba med Linux i en enterprise miljö
Container-infrastruktur (Docker, Kubernetes)
Scriptning/programmering i språk som Bash, Python, Go
Versionshantering - Git
Automatisering

Meriterande om du även har kunskap inom:
IaC - Ansible, Terraform
CI / CD - Gitops
Openstack
Public clouds
Openshift och/eller Rancher
Hashicorp: Vault, Consul, mfl

För att trivas i rollen som konsult bör du ha lätt att skapa relationer, kunna arbeta både i team och självständigt och ha stor personlig drivkraft och lösningsfokus.
Är du en social, flexibel och strukturerad person med stort intresse inom av att arbeta med och att utvecklas inom de senaste teknologierna så tror vi du kommer passa in och trivas utmärkt hos oss!
För denna position krävs Svenskt medborgarskap, vi utför även bakgrundskontroll av slutkandidat.
Vad erbjuder vi dig?Som anställd på Accelerate at Iver får du ett antal fördelar som:
Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan
Varierande uppdrag
Att få jobba med teknik i framkant
Friskvårdsbidrag
Hälso och sjukvårdsförsäkring
Pensionsrådgivning
Förmånsportal
Extremt kompetenta och skickliga kollegor
Kollektivavtal – trygg och säker anställning

Placeringsort:För denna roll ser vi att du utgår från vårt kontor i Göteborg.
Sök till oss!Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Magida Musa (magida.musa@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Accelerate at Iver!

Ansök nu

DevOps Engineer - Sökes till Accelerate at Iver i Göteborg

Systemadministratör
Läs mer Jan 3
Iver växer och nu letar vi efter nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Som en del av Accelerate at Iver ligger du i teknikens absoluta framkant och arbetar med spännande digitaliserings- och transformationsprojekt hos marknadsledande kunder. Vi är idag över 300 konsulter som brinner för att realisera digitala möjligheter i molnet. Tillsammans med våra kunder stänger vi gapet mellan aspiration och framgångsrik implementation. Nu söker vi en DevOps Engineer som vill bli en del av Accelerate at Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Din roll på Accelerate at Iver
För långsiktiga uppdrag och team-leveranser till våra kunder letar vi nu efter flera DevOps kollegor för att vara en del av vårt skickliga och snabbt växande Devops-team!

Som anställd på Accelerate at Iver får du uppleva det bästa från två världar; delvis kundmiljöerna, men också Accelerate at Iver som arbetsgivare där du är med och formar vår stora företagskultur och delar kunskap och erfarenheter med andra likasinnade.

Du kommer också att erbjudas utbildning, kompetensutveckling och certifieringar tillsammans med våra tekniska partners där vi arbetar tätt tillsammans med Redhat, Suse/Rancher, Hashicorp och Styra.

Våra konsultuppdrag innebär ofta att vi hjälper våra kunder i modernisera deras IT-miljöer, att hjälpa dem arbeta mer agilt och på ett modernt sätt med rätt typ av verktyg för att på bästa sätt stötta deras nuvarande och framtida behov. Detta gör vi enligt en metodik vi på Accelerate at Iver kallar Journey to Agile.

Vad erbjuder vi dig?
Accelerate at Iver kan erbjuda dig ett utmanande och varierande jobb som konsult med stora personliga utvecklingsmöjligheter! Vi satsar hårt på kompetensutveckling och att ständigt hålla oss i teknisk framkant.

Hos får du utvecklas tillsammans med duktiga och erfarna kollegor som har arbetat med Openstack, Kubernetes, containertekniker och cloud native i flera stora och utmanade projekt de senaste åren. Våra kunder är nationella och globala både medel och stora bolag.

Vi har intressanta, långsiktiga uppdrag och team-leveranser där du kan utvecklas och arbeta nära kollegor som delar din passion för teknik.

Som anställd på Accelerate at Iver får du ett antal fördelar som:

- En trygg och säker anställning
- Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan
- Friskvårdsbidrag
- Hälso & sjukvårdsförsäkring
- Pensions och försäkringsrådgivning
- Förmånsportal
- Timbank & volontärdag
- Medarbetar och familjeaktiviteter i olika former




För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande:

- Systemadministration i en Linux-baserad produktions-miljö
- Container-infrastruktur (Docker, Kubernetes)
- Scriptning/programmering i språk som Bash, Python, Go
- Versionshantering - Git
- Automatisering




Meriterande kunskaper:

- IaC - Ansible, Terraform
- CI / CD
- Openstack
- Publika clouds
- Openshift och/eller Rancher
- Hashicorp: Vault, Consul, mfl




För att trivas i rollen som konsult bör du ha lätt att skapa relationer, kunna arbeta både i team och självständigt och ha stor personlig drivkraft och lösningsfokus.

Är du en social, flexibel och strukturerad person med stort intresse inom av arbeta med och att utvecklas inom de senaste teknologierna så tror vi du kommer passa in och trivas utmärkt hos oss!

För denna position krävs Svenskt medborgarskap, vi utför även bakgrundskontroll av slutkandidat.


Placeringsort:
Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge. För denna roll ser vi att du utgår från ett av våra kontor i Göteborg.


Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Accelerate at Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Erik Björndell (erik.bjorndell@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Accelerate at Iver!

Ansök nu

Serviceminded Customer Support till Iver!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 17
Vi på Iver letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.Nu söker vi en Support-tekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Rollen som Support-tekniker:
I rollen som Support-tekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. I rollen är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt.
Tre dagar som Support-tekniker kan se ut så här:
Äntlig måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in i systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i supporten, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbete och kundmöten.
Är det onsdag redan? På förmiddagen sitter du i möte med dina kollegor och går igenom analys & resultat av kundens leveransen samt vilka prioriteringar vi ska komma i mål med under resten av veckan. Resten av dagen är det fullt fokus på teknisk support.
Happy Friday! Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fyllt av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen efter en match pingis stöttar du dina kollegor i spännande komplexa problem och samarbetar med kollegor innan det är dags för helg!
Vad erbjuder vi dig?
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande resa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du talar flytande svenska och engelska. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär! På Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Däremot värderar vi ditt intresse för teknik och vi lär dig på plats!
Exempel på tekniker vi arbetar med:
Microsoft 365, Azure
Active Directory
Server
Nätverksteknik
IT-säkerhet

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är meriterande, men inget krav. Som person är du flexibel, stresstålig, service minded och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.
Placeringsort:
Iver finns på 25 kontor i Sverige & Norge. Denna tjänst utgår från vårt härliga nya kontor i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta tillsammans med ett härligt gäng på ca 20 kollegor.
Är du vår nya kollega?
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka då in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-05-31. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Börje Börjesson (borje.borjesson@iver.se)
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundära IT-strateg till Iver!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 7
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Nu söker vi en kundnära IT-strateg som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Vi söker dig som har en förmåga att göra komplex IT enkel och som gillar att upprätthålla värdefulla kundrelationer. På Iver är lagandan stark och nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team!
Din roll på Iver?
På Iver har vi upprättat en specifik avdelning som heter SMB, där leveransteamet riktar in sig på minde till medelstora kunder. I teamet tas ett helhetsansvar kring kundleveransen - allt från service desk och ärendehantering, projekt och nya implementeringar, till att agera IT rådgivare och säkra att kunderna besitter rätt typ av IT lösning för sin verksamhet.
I din roll som IT-strateg har du en tät dialog med de kunder som du tilldelas. Du kommer få mycket frihet under ansvar med möjlighet att arbeta brett inom IT-sfären. Du kommer ansvara för att driva din kunds IT miljö framåt och kartlägga förbättringsområden. Du arbetar tätt med vår supportfunktion för att förse dem med rätt kompetens och dokumentation för just dina kunder.
För att trivas i denna roll ska du även ha ett gott öga för affärsmannaskap då du kommer sitta i mycket kunddialoger. Vi tror på att relationskapande är en viktig del i kundnöjdhet.
Vad erbjuder vi dig?Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande resa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas.We’re not big blue. We’re yellow.

För att lyckas hos oss tror vi att du har flera års arbetslivserfarenhet inom IT- branschen med inriktning mot IT-drift. Du känner dig trygg i dina tekniska kompetenser men drivs också av att utvecklas och bygga på dina kunskaper samt håller dig uppdaterad på nya tekniker. Du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut. Du är involverande och engagerad i ditt arbete och du har en god förmåga att både arbeta i team såväl som självständigt. Iver är Goldpartner till Microsoft och det är meriterande om du har kunskaper inom Windows Server, Office 365/Azure och brandväggar.
Vi ser att du har kunskap inom åtminstone några av följande områden:
Lösa tyngre användarproblem med djupgående felsökning
Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows server-miljöer
Windows Server med tillhörande tjänster, virtualisering, lagring och backup
Microsoft 365, Office/exchange, Intune/Autopilot och Azure
RDS och Citrix
Molnlösningar och migrering, kommunikation och kombinationer av molnlösningar
Säkerhet (patchning & MFA)
Nätverkskunskap (brandväggar)
Kommunikations-, övervaknings-, virusskydds- och säkerhetslösningar


Placeringsort
Du kommer ha möjlighet att ha en flexibel arbetsplats men utgår från vårt kontor i Göteborg eller Borås.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att kontakta Agnes Lorentzon (anges.lorentzon@iver.se) eller Emil Rafstedt (emil.rafstedt@iver.se)om du har frågor kring tjänsten.
Välkommen till Iver!

Ansök nu