Göteborg: Kvalitetsledare – produktion till Pågen Bageri i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitetsledare – produktion till Pågen Bageri i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven, strukturerad och motiverande kvalitetsexpert som vill bidra med ditt kunnande på ett framgångsrikt livsmedelsföretag? Är du kommunikatören som får andra att förstå vikten av att göra rätt, i rätt tid och på rätt sätt? Är du personen som kan utveckla dina kollegors kunnande och engagemang inom produktkvalitet och livsmedelssäkerhet? Vill du utveckla produktkvalitet inom välkända varumärken som Gifflar och Hönö? Då är du Kvalitetsledaren vi söker.
Till Pågen AB i Göteborg söker vi en engagerad och kunnig Kvalitetsledare som kommer driva och utveckla produktkvalitet, livsmedelssäkerhet och hygien i bageriet. Detta gör du i nära samarbete med bageriets ledare och medarbetare. Tillsammans skapar ni marknadens bästa och godaste produkter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde eller efter överenskommelse. Du erbjuds en betydelsefull och stimulerande specialistroll som du kan växa inom.
Ansvarsområden som Kvalitetsledare
I rollen som Kvalitetsledare arbetar du både operativt och med utveckling av dina ansvarsområden i nära samarbete med bageriets ledare och operatörer. Du behöver ha förmågan att omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken och göra bedömningar, fatta beslut och ställa krav på verksamheten inom produktkvalitet, livsmedelssäkerhet och hygien och Samtidigt stödjer du bageriet i faktabaserad prioritering och är lyhörd för att förstå deras behov och utmaningar. Du rapporterar till Kvalitets-och miljöchef och övriga ansvarområden och arbetsuppgifter är följande:
HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point) – ansvarig Göteborgsbageriet med ansvar för att leda HACCP-grupper, HACCP-studier samt genomföra riskbedömningar.
Säkerställa att kvalitetsledningssystemet är effektivt och uppfyller krav från standarder (FFSC22000 och IFS Food), lagstiftning och kunder. Värd vid revisioner (certifierings- och kund) och inspektioner från tillsynsmyndigheter (livsmedel, miljö och foder).
Driva systematiskt förbättringsarbete samt initiera och leda större förbättringsprojekt.
Arbeta med produktavvikelser och reklamationer och vara operativt delaktig i problemlösning och grundorsaksanalys.
Utforma provtagningsprogram för verifiering av rengöring i bageriet samt utföra hygien- och hållbarhetstester i samråd med ledare i bageriet.
Ansvar för och leda Pågens forum för produktkvalitet samt produktbedömningar av nya och ändrade produkter.
Medlem i bageriledningen vid bageriet i Göteborg och Pågens livsmedelssäkerhetsgrupp.
Representera Göteborgsbageriet vid produktrelaterade kriser.
Resor ingår i tjänsten såsom besök på huvudkontoret och bageriet i Malmö och besök hos samarbetspartners.

Vem är du?
Du motiveras av operativt och produktionsnära samarbete samtidigt som du driver utveckling av dina ansvarsområden.
Du har god förmåga att samarbeta och kommunicerar lätt över avdelnings- och uppdragsgränser för att skapa ett målinriktat och positivt arbete kring våra produkter.
Du är en analytisk problemlösare och skicklig på att driva förändringar och förbättringsarbete på ett engagerat och framgångsrikt sätt.
Som person är du strukturerad, drivande och självgående.

Dina kvalifikationer:
Du har relevant högskoleutbildning med inriktning livsmedels med kurser i kemi, mikrobiologi eller motsvarande.
Vi ser gärna att du har god erfarenhet av liknande befattningar inom främst livsmedelsindustrin där du arbetat med operativt kvalitetssäkringsarbete.
Du ska ha erfarenhet av implementering och uppföljning av krav från GFSI-standarder (gärna FSSC22000 och IFS Food), myndigheter/lagstiftning, kunder och andra intressenter samt genomfört och följt upp revisioner och inspektioner.
Vi söker dig som har ett genuint intresse och erfarenhet av att framgångsrikt utveckla och driva ständiga förbättringar inom produktkvalitet med målet att förse konsumenter med produkter med marknadens bästa smak, färskhet och kvalitet.
Du har god IT/datorvana och kan uttrycka dig både skriftligen och muntligen på svenska och engelska.

Vad erbjuder Pågen dig?
På Pågen har du möjlighet att kunna ta stort ansvar och arbeta i en engagerande och inspirerande miljö. Här bakar man med kärlek – och bageriets uppdrag är långsiktigt. Man vill kunna lämna över ett bättre Pågen till framtida generationer. Det betyder att företaget arbetar för att skapa hållbara lösningar och man slösar inte med sina resurser. I Pågen samarbetar man för att kunna vara modiga och tänka stort och nytt. Och man är nyfiken och lyssnar för att hela tiden lära mer – För att trivas på Pågen är det viktigt att dessa värderingar motsvarar dina. Här har du möjlighet att kunna ta stort ansvar och arbeta i en engagerande och inspirerande miljö.
Om Pågen
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget har en positiv försäljningsutveckling och verkar i en stabil bransch. I Sverige finns medarbetare över hela landet för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Huvudkontor ligger i Malmö, med två bagerier i Malmö och i Göteborg, omsättningen är 3,4 miljarder SEK. Mer information hittar du på www.pagen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kvalitetsingenjör/-tekniker, kemiteknik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kvalitetsingenjör/-tekniker, kemiteknik.

Quality Assurance inom Medtech och Lifescience!

Läs mer Aug 30
Har du något års arbetslivserfarenhet från medtech, lifescience eller processindustrin och vill ta nästa steg i en roll som Quality Assurance? Nu söker vi dig som vill bli en del av ett snabbväxande konsultbolag, där du får möjlighet att arbeta med varierande projekt!

OM TJÄNSTEN:
Friday söker för kunds räkning en Quality Assurance. Vår kund är ett snabbväxande konsultbolag som erbjuder helhetslösningar inom bland annat process-, medtech och life science. Då de nu växer är de i behov av förstärkning av nya medarbetare som vill vara med på en spännande resa tillsammans med dem. Vår kund garanterar sina anställda en dynamisk arbetsplats med en nytänkande kultur och en familjär stämning.



I tjänsten som Quality Assurance kommer du att Inledningsvis få en gedigen upplärning där du kommer att arbeta nära en senior kollega för att växa in i rollen på bästa sätt. Rollen innebär vidare en bred variation av arbetsuppgifter där du kommer att få arbeta med olika delprojekt på förfrågan av kund.



Exempel på arbetsuppgifter:

Föra dokumentation och rapporter
Kvalitetssäkring
GAP-analyser
Projektledning
Validering- och design
Kundbesök


Varje projekt innefattar olika arbetsuppgifter beroende på vad kunden efterfrågar. Därmed behöver du vara flexibel i din livssituation då det kan förekomma längre resor runt om i Sverige då vissa kunder förväntar sig att teamet arbetar på plats hos dem.



VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom kemi, bioteknik, medicinteknik eller likvärdigt område.
Har möjlighet att resa i tjänst vid behov.
Innehar B-körkort.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då språken kommuniceras i det dagliga arbetet.


Det är inget krav, men meriterande om du:

Har erfarenhet av att arbeta med ISO-standarder.




Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du är kommunikativ och relationsbyggande. Du trivs att jobba i en bred roll där du kommer att erhålla olika ansvarsområden. Du är även analytisk, noggrann och strukturerad. Vidare ser vi att du är initiativtagande samt besitter en god samarbetsförmåga.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början vara anställd av Friday. Ambitionen från kund och vår sida är att du efter uppdragsperioden blir direktanställd hos kunden.  

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överrenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansökan genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufas. 

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Konsult inom produktutvecklingskvalitet Medtech

Läs mer Aug 23
Därför är detta jobbet för dig
Du vill vara del av att förbättra livskvaliteten för patienter genom att säkerställa säkra medicintekniska produkter och tjänster. Genom att hitta rätt nivå av kvalitet och regulatorisk efterlevnad genom produktutvecklingsprocessen, vill du vara en viktig del i att introducera ny teknik och bättre medicinteknisk utrustning till marknaden.

Du kommer att få använda hela dina kompetens då projektens omfattning och innehåll kommer att variera, liksom den organisatoriska kontexten som sträcker sig från start-ups till väletablerade internationella företag. Oavsett om din spetskompetens ligger inom Design Control, Quality Assurance eller regulatoriska frågor kommer du att kunna ta stort ansvar i dina uppdrag.

Men du kommer inte att vara ensam. Allt vi gör, gör vi tillsammans. Du kommer vara omgiven av personer som bryr sig, inte bara om affären och leveransen utan om varandra. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att att ta dig an nya utmaningar och ta nästa steg i karriären.

Skapa en karriär att vara stolt över
Din utveckling är viktig för oss. Vart du än ser dig själv i framtiden så är vi här och stöttar dig längs vägen. Din vilja och dina ambitioner bestämmer riktningen, vi förser dig med verktygen och förutsättningarna för att lyckas. Genom mentorskap, kompetensdelningsforum, kunskapsdelning och ett teamorienterat arbetssätt kommer du kunna ta del av den samlade kunskapen inom Knightec som en katalysator för din egen utveckling.

Du kommer att vara del av vårat nationella initiativ inom Medtech Compliance där du förutom att få ta del av utbildningar och certifieringar får möjlighet att jobba med några av de mest framstående i branschen. Om du värdesätter din professionella utveckling kommer vi göra detsamma.

Dina erfarenheter
Viktigast är din vilja att lära dig nya saker samt dela din kunskap med andra. Då vår ambition är att hjälpa våra kunder ta nästa steg in i framtiden genom digitala verktyg ser vi att du har intresse för ny teknik och digitalisering.

Du har även:

- Ingenjörsexamen i bioteknik, medicinteknik, kemiteknik eller liknande
- Erfarenhet från att ha arbetat med produktutvecklingskvalitet inom den medicintekniska industrin, exempelvis Design Control, CE-märkning, Quality Assurance, Regulatory Affairs eller kvalitetsledningssystem
- God kunskap om för branschen relevanta regulatoriska krav och standarder, exempelvis MDD/MDR, ISO 13485, ISO 14971 och IEC 62304


Du behöver även ha god kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Knightec
Knightec drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Vi arbetar aktivt för att upplevas som det tjänsteföretag som bäst kan stödja våra kunders transformation. Vår industriella erfarenhet kombinerad med digital expertis och ett mänskligt angreppssätt ger våra 800 medarbetare goda möjligheter att lyckas.

Ansök nu

Testingenjör till PowerCell

Läs mer Aug 21
Vill du vara med och förändra marknaden för energiproduktion till det bättre? Då är detta något för dig! Vi söker för PowerCells räkning en driven och engagerad medarbetare inom provning och embeddedutveckling. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten:

Som testingenjör för bränslecellsstackar bidrar du till att utveckla kunskap och lösningar mot projektmål och produktkrav, både mot specifika kundprojekt och vidareutveckling av bränslecellsstackarna. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att planera, utföra och rapportera bränslecellstestning med hög kvalitet. I rollen som testingenjör arbetar du i nära samarbete med projektledare, labbpersonal och andra testingenjörer i ditt team samt bidrar till utvecklingen av test, provrutiner och analys av mätdata.

Vi söker dig som:
Har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis maskinteknik, elektroteknik, mekatronik, kemiteknik eller motsvarande
Har ett intresse för test och provning
Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift.


Vi ser det som meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet från test och provning
Har erfarenhet från programmering i C++, Python eller Matlab
Har erfarenhet av att labba med el, mätteknik och att mäta signaler i brusiga miljöer.
Har kunskap kring digital kommunikation (CAN, Seriell eller liknande).
Har kunskap kring maskinteknisk termodynamik (kompressorer, ventiler, rör, osv.)

Om kundföretaget:

PowerCell arbetar hårt för att leverera kraftfulla vätgasdrivna bränsleceller och system till sina kunder världen över. I takt med att efterfrågan på produkterna ökar, ligger företaget också i framkant i utvecklingen av bränsleceller. PowerCell tror starkt på sin teknik, och inte minst på sina medarbetares förmåga att leverera lösningar i världsklass – dels nu, men också i framtiden.

Om anställningen:

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från båda parter är att du därefter blir direktanställd hos PowerCell.

Övrig info:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Pontus Somi, pontus@friday.se
Lön: Fast månadslön


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi har gått över till urvals- och intervjufasen.

Om Friday:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Quality Engineer

Läs mer Aug 30
Join the Electrifying Journey at Tuve Plant and Shape the Future of Heavy Electric Trucks!


Are you ready to dive into the heart of innovation and drive change in the world of heavy electrical trucks? If your answer is a resounding YES, then look no further – Tuve Plant is calling for dynamic individuals like you to become a vital part of our electrifying factory environment. We're on a mission to revolutionize the way heavy trucks operate, and we need your passion for quality to make our customers' experience even more exhilarating!


Position Description: Who You Are


Imagine a role that doesn't just offer you a seat at the table, but lets you lead the orchestra of quality improvement. As a Quality Engineer at Tuve Plant, you'll be more than just a professional – you'll be a quality evangelist, embedding a robust quality mindset throughout our organization. And guess what? You won't be doing this in isolation, but right in the heart of a complex and dynamic factory environment where innovation thrives.


As a Quality Engineer, you'll be the driving force behind quality enhancements in both product and process domains. Zero defects? That's your mantra, and you'll make it a reality by refining quality and elevating end-user satisfaction. Not only that, you'll play the role of a mentor and coach, guiding Production Leaders and Team Leaders in effective problem-solving techniques. You are used to working with problem solving and have good communication skills. You can see the big picture and make priorities. We believe that you strive to develop yourself and your colleagues. Finally, we hope that you have a strong customer and end-user mindset.


The responsibilities
Manage quality improvements and secure that they are driven in a coordinated approach
Lead and coordinate Root Cause Analysis
Initiate, propose and manage cross-functional initiatives to achieve Quality and Process KPI’s targets
Address quality issues based on data analysis
Set and follow up Quality and Process KPI’s

Qualifications and Good to Have:
BSc / MSc in engineering or equivalent
Fluent in English and Swedish, spoken and written
Good quality methodology knowledge (Six Sigma, FMEA, etc.)
Experience with competence in SPC, process capability, related to tightening process
It is meritorious if you have experience from a production environment

This isn't just a job; it's an exhilarating journey where teamwork is the driving force. Collaboration is the key, and you are a big part of this ride. Your ability to foster trust and build relationships will resonate across the organization. Tuve Plant welcomes you to be a part of our vibrant team, pushing the boundaries of possibility and charging towards a future where heavy electric trucks redefine the road. Apply today and let's electrify excellence together!


Are we a perfect match?


If yes, please apply already today but no later than 20/9.


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Vega Hr AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Vega Hr AB .

Projektledare – Rörprojekt till Granitor Mechanical I Stenungsund/Ödsmål

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 29
För vår uppdragsgivare Granitor Mechanical, som ingår i Granitor – en heltäckande koncern inom affärsområdena fastighet, bygg, industri och miljö, söker vi nu en Projektledare med goda kunskaper inom industrirör som självständigt ska administrera och genomföra projekt från start till mål. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde och placering på Granitor Mechanical i Ödsmål.
Huvudsakliga arbetsuppgifter som Projektledare - Rörprojekt
Granitor Mechanical erbjuder kvalificerade tjänster inom rör- och mekaniska projekt, underhåll samt service på den nordiska marknaden. Företagets största uppdragsgivare finns idag inom energi-, stålindustri-, process-, VA- och petrokemi branschen. Som projektledare söker vi dig som har kompetens och erfarenhet av:
Projektförberedelser - projektinfo, produktionskalkyl, faktureringsplan, kassaflödesprognos, arbetsmiljöplan, organisationsplan, projektbemanning, utrustnings- och materialplan, riskanalys.
Produktion - startuppmöte, prognoser, uppföljning av projektets kostnader, fakturerings- och tidsunderlag skrivs och godkänns, inkommande material kontrolleras, kvalitetskontroller genomförs, ÄTA hantering, information om risker inom arbetsområdet och om gällande skyddsföreskrifter samt att dessa efterlevs, kvalitetsuppföljning,kontroll av underentreprenader, rapportering till kund och projektchef, avvikelsehantering, personalhantering.
Projektavslut - dokumentation, utvärdering och uppföljning.
Försäljning och kundkontakter – Upprätthålla goda relationer med aktuell kund, ansvar för förfrågningar och tilläggsarbeten, samarbete med marknadschef och affärsområdeschef, kundbearbetning, säljarbete och förhandling. kalkylering och offertarbete
Utveckling - Bevaka utvecklingen inom sitt ansvarsområde.

Du rapporterar till chefen för rörprojekt och kommer att arbeta nära dina kollegor i bolaget. Mer information om organisation, befogenheter, mål och visioner får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Vem är du?
Du har en naturlig fallenhet för att projektleda andra där du, med ett nyfiket entreprenöriellt förhållningssätt, skapar engagemang för utveckling och goda relationer.
På Granitor Mechanical gillar man att jobba tillsammans och man värdesätter prestigelöshet och förmåga att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter till både kunder och kollegor.
Du har ett strukturerat och flexibelt arbetssätt för att driva projekten framåt och hantera oförutsedda händelser.
Som projektledare är duktig på att entusiasmera, leda och utveckla dina medarbetare samtidigt som du tar ansvar för uppsatta mål och resultat.
Du har en god affärsförståelse och kan lyssna in kundens önskemål med en lösningsorienterad inställning.
Du är trygg i din yrkesroll och vill bidra i utvecklingen av medarbetare och affärer.

Dina kvalifikationer:
Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller gymnasial utbildning kompletterad med annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå.
Relevant arbetslivserfarenhet med goda kunskaper och erfarenhet av industrirör.
Goda referenser som ledare och mycket god förmåga att verka i en projektorienterad organisation
Förmåga att agera både strategiskt och operativt samt dokumenterad kunskap och erfarenhet av kontraktshantering/entreprenadjuridikoch förhandling.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, arbetsmiljö- och arbetsrätt.
Du ska kunna förstå och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
B-körkort.

Vad kan Granitor Mechanical erbjuda dig?
Du kommer till en företagsgrupp som är i ett tillväxtskede och som strävar efter att utveckla sin projektförmåga och sitt unika värdeerbjudande. Kulturen präglas av samarbete, hög servicenivå, entreprenörskap och lojala medarbetare som trivs med sitt arbete.
Granitor Mechanical är en del av Granitor
Vi är stolta att som en del av Granitorgruppen kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklingsmöjligheter för våra anställda, samtidigt som vi har familjär känsla med god kamratskap och trivsel. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid - både idag och för kommande generationer. Läs mer på www.granitor.se

Ansök nu

Project Manager – Kite Systems to Minesto AB in Gothenburg

Civilingenjör, farkostteknik
Läs mer Nov 29
Minesto is a marine energy technology developer, founded in 2007 as a spin-off from Swedish aerospace manufacturer Saab. Since then, Minesto has successfully developed its unique ocean energy technology. Join a irresistible engineering journey and a mission to build a more sustainable tomorrow by enabling clean and commercially viable electricity generation from the ocean.
In this recruitment project we are looking for our new Project Manager who will be responsible of our Kite Systems development and the marketing of the technology.
The role is a full-time position based at Minesto’s head office in Gothenburg.
The challenge we offer
As Project Manager at Minesto, you will be a part of an international, dedicated development team working towards the commercialization of a game-changing renewable ocean energy technology with global expansion potential. We offer a high-paced, dynamic environment at the core of innovative climate tech.
What you’ll do
You will be based in Gothenburg but expect to travel to locations all over the world.
You will be managing development projects, covering all phases from conceptual development through delivery of kite systems to market or prototypes.
In addition to regular project managing activities such as planning and budgeting, the role includes management of technology development within the boundaries set for the project. You will be working closely with the technical group managers and test sites throughout all phases of the projects and be reporting to the Chief Operating Officer of Minesto. You will also be actively involved in marketing of the technology, which includes contact which includes contact with potential clients i. e. energy companies, government departments and investors.
Key Responsibilities:
Plan, manage, and execute kite system development projects.
Actively take part in technology and product development.
Cooperate with other parts of Minesto to secure long-term partnership with key suppliers.
Participate in – and possibly manage – kite system commissioning activities.
Manage research projects with 3rd parties and universities relating to key responsibilities.

Who you are:
We are looking for a person with experience from running multi-discipline product development projects. The position also involves making technical decisions which means that an engineering background is required.
The successful candidate will not only be managing others, he or she will be expected to act as the locomotive to push our boundaries even further by generating ideas, concepts, and solutions for further technical and business development within the company.
You must be able to communicate well and expect to represent Minesto in various settings both internally and externally. The role will also include project with both administrative and business developing tasks, which means business-like structured approach and documentation skills are required.
Key Qualifications:
Minimum MSc Engineering degree in relevant discipline; mechanical, marine engineering, electrical, automation
Documented experience from managing product development projects
Many years of relevant working experience
Minesto is an international company and it is important that you have a confident level of English. This position is based in Gothenburg and solid skills in Swedish is therefore beneficial.

Merit Qualifications:
Operational hands on experience from relevant industry
Experience from Go to Market planning and executions of attractive offerings

About Minesto AB
Minesto bring innovative solutions to the renewable energy era. At the core of our offering is our unique underwater kites that fly faster than the stream to generate clean electricity from the movement of water in the world’s oceans. As complementary services, we also offer Site Development, Operations, and Service & Maintenance.
The Minesto engineer team of more than 50 professionals represent a wide range of backgrounds that together cover key technology areas, such as control-system design, hydrodynamics, simulation and testing, mechanical, electrical and subsea engineering, and construction.
In many connected areas of expertise, we have teamed up with world-leading companies and research institutes, who contribute to the technology and product development on a daily basis. Members of the team have previously worked in high-tech start-up settings and with technology-powerhouses such as Saab Aircraft, Volvo Truck Corporation and Bofors Missile Systems.
The company has operations in Sweden, Wales, the Faroe Islands, Northern Ireland and Taiwan, with headquarters in Gothenburg, Sweden. Main owners are BGA Invest and Corespring New Technology. The Minesto shares are listed on the Nasdaq First North Growth Market in Stockholm.

Ansök nu

Maskinoperatörer till ny modern produktion- och logistikenhet i Göteborg

Plastmaskinoperatör
Läs mer Nov 29
Söker du nya utmaningar och vill göra skillnad i en toppmodern produktionsanläggning som tillverkar flexibla installationsrör/elkablage för framtidens elektrifiering? Vill du utvecklas och göra karriär på ett internationellt företag som är marknadsledande i sin bransch? Är du en teknikorienterad teamspelare som gärna vill utvecklas tillsammans med andra? Sök tjänsten som Maskinoperatör på Pmflex!
Pmflex Group Northern Europe har en spännande resa framför sig. Just nu bygger man en helt ny och toppmodern produktion- och logistikenhet i Bäckebol på Hisingen där företaget ska tillverka och leverera elinstallationsmaterial av absolut högsta kvalitet. Kunderna återfinns i hela Norden.
Inför starten söker vi nu maskinoperatörer. Du kommer få lära dig tillverkningen från grunden innan produktionen i Bäckebol är i gång. Du kommer få bra utbildning och ledning av välutbildade handledare på plats. Rätt person får möjlighet att utvecklas inom unik teknik och inom företaget där du kanske kommer att leda och utbilda andra medarbetare i framtiden. Detta är en heltidstjänst som inleds med provanställning. Tillträde i början av januari 2024, med placering på produktionsanläggningen i Bäckebol, dit det även finns bra kollektivtrafik.
Ansvarsområde
Som maskinoperatör på Pmflex kommer du få möjlighet att arbeta i en modern och helt nybyggd anläggning. Här ingår du i ett skiftlagdär ni få ansvar för olika typer av automatiserade maskiner i tillverkningsprocessen. Arbetet innebär allt från att övervaka processen, dokumentera kvalitet och avvikelsehantering samt paketering. Målet är att leverera högkvalitativa produkter utan oförutsedda driftstörningar.
Produktionen är planerad för 3 skift på vardagar vilket innebär att du kan välja att arbeta 2-skift morgon/kväll eller nattskift, dagskift kan också förekomma. Mer information om dina ansvarsuppgifter samt vilka olika typer av maskiner du ska arbeta med får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Vem är du?
Gillar teknik och har ett genuint intresse för tillverkning, automation och förbättringar.
Du gillar ett högt tempo är van vid att ta självständigt ansvar i ditt arbete.
Du förstår den viktiga uppgiften att undvika driftstörningar och här kommer verkligen din lojala, engagerade och ansvarsfulla sida till sin rätta.
Du tycker om att arbeta och utvecklas i team. Givetvis är du enkel att samarbete med och får gärna vara en glädjekälla på golvet
Din vilja att utvecklas och lära nya saker står högt upp i kurs hos dig och du vill vara den som alla frågar om hjälp.



Har du truckkort och körkort är det meriterande men inget krav.
Företaget ser gärna kvinnliga sökanden för ökad mångfald.
I denna rekrytering är dina teknikkunskaper och erfarenheter lika mycket värda som din personlighet och dina värderingar.

Om Pmflex
Pmflex Group Northern Europe AB är en del av Pmflex Group.
Pmflex tillverkar, marknadsför och säljer el-installationsmaterial och lösningar för framtidens elektrifiering. Framgången startade med tillverkning av flexibla installationsrör med fördragen kabel/ledare vilket drastiskt underlättar installationer och elektrikerns arbetsdag. Kunderna är nischade till främst grossister och el-installationsföretag inom elbranschen men på senare tid erbjuder företaget även lösningar och produkter i samarbete med andra aktörer och leverantörer inför världens elektrifiering såsom solenergi, e-mobility, industri-, och infrastruktur. Med ett kundorienterat synsätt, hög kvalitet och ett framgångsrikt försäljnings- och distributionsarbete är Pmflex marknadsledande i sin bransch.
Huvudkontoret för Norden ligger i Göteborg och i hela Norden är man idag 21 anställda. Just nu pågår byggnation av en produktion- och logistikenhet i Göteborg, med den enheten kommer vi bli ca 40 anställda under 2023-2024. Läs gärna mer på www.pmflex.com och www.pmflexgroup.com

Ansök nu

Grid Integration Engineer to Minesto AB in Gothenburg

Civilingenjör, produktion, elkraft
Läs mer Nov 29
Minesto is a marine energy technology developer, founded in 2007 as a spin-off from Swedish aerospace manufacturer Saab. Since then, Minesto has successfully developed its unique ocean energy technology. Join a irresistible engineering journey and a mission to build a more sustainable tomorrow by enabling clean and commercially viable electricity generation from the ocean.
In this recruitment project we are looking for our new Grid Integration Engineer who will be involved in development and delivery of grid integration design and solutions. The role is a full-time position based at Minesto’s head office in Gothenburg.
The challenge we offer
As Grid Integration Engineer at Minesto, you will be a part of an international, dedicated development team working towards the commercialization of a game-changing renewable ocean energy technology with global expansion potential. We offer a high-paced, dynamic environment at the core of innovative climate tech.
What you’ll do
You will be based in Gothenburg but expect to travel to our various site locations as well to our suppliers.You will be involved and possibly drive development and delivery of grid integration design and solutions, including the whole value chain from kite generator to the onshore grid connection.
This is a key role in Minesto’s technology development organization, which means your working environment will be in the product development branch of the company but expect to also be involved with site development activities.
Key Responsibilities:
Analyze national grid codes and grid operator requirements and implement them in Minesto systems.
Simulate dynamic electrical loads on kite systems and kite arrays.
Perform cable studies and determine cable dimensions for export systems.
Design electrical medium voltage system for kite arrays, including cables, drives, switchgears, measurement units, transformers, and other hardware as required.
Participate, and possibly supervise, site installation activities.
Commissioning of electrical systems verifying that our systems fulfil the grid code.
Manage research projects with 3rd parties and universities relating to key responsibilities.

Who you are:
We are looking for a person who has experience from grid integration of power generating systems, and can leverage this to develop, and deliver, intelligent and cost-effective infrastructure solutions for Minesto kite applications.
The successful candidate will not only be delivering grid integration solutions, he or she will be expected to act as the locomotive to push our boundaries even further by generating ideas, concepts, and solutions for further development within the company.
Key Qualifications:
Minimum MSc Engineering degree in relevant discipline; preferably electrical.
Documented experience from electrical power systems.
Documented experience from grid integration projects.
Solid experience with simulation software and power system tools, for example Power Factory.
Minesto is an international company and it is important that you have a confident level of English. This position is based in Gothenburg and solid skills in Swedish is therefore beneficial.

Merit Qualifications:
Experience from subsea electrical infrastructure
You holding “Fullständig auktorisation typ A”
Experience with micro grid or hybrid systems

About Minesto AB
Minesto bring innovative solutions to the renewable energy era. At the core of our offering is our unique underwater kites that fly faster than the stream to generate clean electricity from the movement of water in the world’s oceans. As complementary services, we also offer Site Development, Operations, and Service & Maintenance.
The Minesto engineer team of more than 50 professionals represent a wide range of backgrounds that together cover key technology areas, such as control-system design, hydrodynamics, simulation and testing, mechanical, electrical and subsea engineering, and construction.
In many connected areas of expertise, we have teamed up with world-leading companies and research institutes, who contribute to the technology and product development on a daily basis. Members of the team have previously worked in high-tech start-up settings and with technology-powerhouses such as Saab Aircraft, Volvo Truck Corporation and Bofors Missile Systems.
The company has operations in Sweden, Wales, the Faroe Islands, Northern Ireland and Taiwan, with headquarters in Gothenburg, Sweden. Main owners are BGA Invest and Corespring New Technology. The Minesto shares are listed on the Nasdaq First North Growth Market in Stockholm.

Ansök nu

Ekonom med hög servicekänsla till Noga Bygg & Design i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 2
Är du en driven, strukturerad och serviceinriktad lagspelare som har erfarenhet av och tycker om att arbeta med ekonomi, service och administration? Vill du arbeta i ett framåtlutat byggföretag som erbjuder kvalitet i allt man företar sig? Sök då gärna tjänsten som ekonom & administratör hos Noga Bygg & Design i Göteborg.
För vår uppdragsgivare, Noga bygg & Design, söker vi en driven och serviceinriktad ekonom som tycker om att vara spindeln i nätet. Du får ett viktigt uppdrag och stort ansvar för att stödja ledning och personal så de kan förvalta den kvalitetsnivå som företaget blivit känt för i alla sina bygg & designprojekt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 50-75% eller mer med omgående start och du blir placerad på företagets moderna kontor vid Järntorget i Göteborg.
Bland dina ansvarsuppgifter kan nämnas:
Hantering, kontroll och uppföljning av fakturaunderlag, tidrapporter, kundfakturor, leverantörsfakturor vilket kräver framförhållning, planering och proaktivt samarbete med dina medarbetare. Företaget arbetar i ekonomi/lönesystemet Fortnox.
Lönehantering, milersättning, pensionsinsättningar mm.
Löpande redovisning, skatt & momsredovisning samt alla aktiviteter runt dessa rutiner.
Då Noga bygg & Design är ett mindre företag där alla behöver hjälpas åt kan även andra administrativa uppgifter bli aktuella såsom inköp, mm.
Kontakt med banker, Skatteverket och revisor.

Vi söker dig som:
har utbildning i företagsekonomi eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt.
har flera års erfarenhet från arbete i en liknande roll.
har erfarenhet av att arbeta med löner i Fortnox.
kan arbeta både snabbt, strukturerat och noggrant men som också kan vara flexibel utifrån de behov som uppstår.
är mån om att hålla en hög servicenivå både mot våra kunder och internt i organisationen.
har erfarenhet av projektrelaterad redovisning, gärna inom byggbranschen, är meriterande.

Som person är du ansvarstagande, noggrann, strukturerad och har vana att arbeta självständigt och i grupp. Som lagspelare har du lätt för att samarbeta och kommunicera på alla nivåer och med olika personligheter. Som ekonom är du nyfiken, förändringsbenägen och vill gärna utveckla dina kunskaper och företagets processer, rutiner och affärssystem. Mycket viktigt är också att du är serviceorienterad och socialt begåvad, med hjärtat på rätt ställe. Att ha roligt på arbetet är A och O för dig.
I denna rekrytering är dina personliga egenskaper lika viktiga som dina erfarenheter och kompetenser.
Vad kan företaget erbjuda dig?
Noga Bygg & Design AB är ett företag med goda värderingar och som långsiktigt vill utveckla sina medarbetare. Allt för att skapa mervärde för både kunder och kollegor. Du kommer till en inkluderande arbetsplats där lösningsorienterande samarbete prioriteras. Noga Bygg & Design är i tillväxt och det finns goda möjligheter till att utvecklas inom rollen. Du kommer arbeta nära ledningen och man uppmuntrar sina medarbetare till nytänkande och entreprenörskap. Företaget erbjuder ett utvecklande arbete med stort eget ansvar. Lön och övriga villkor är marknadsmässiga och tjänsten är tillsvidare och kan tillträdas omgående.
Om Noga Bygg & Design AB
Noga Bygg & Design är ett framåtlutat byggbolag. Företagets tjänster täcker in allt från platsbyggda finsnickerier och varsamma ROT-renoveringar till totalentreprenad av nybyggnationer. Företaget driver även bostadsprojekt helt i egen regi, från markförvärv till förvaltning, och anlitas som underleverantörer av andra bolag. I allt företaget engagerar sig i är deras högsta prioritet att leverera kvalitet som står sig. Noga Bygg & Design drivs av att förverkliga människors byggdrömmar med stor omsorg om helheten. Idag är man 7 anställda och företaget omsatte ca 26 mkr 2022. Det moderna kontoret där du blir placerad är på Masthamnsgatan 5 vid Järntorget i Göteborg. För mer information om företaget besök www.nogabygg.se

Ansök nu

Kommunikatör & Administratör till DEWESoft AB i Göteborg

Marknadsassistent
Läs mer Nov 7
Älskar du att jobba med kundservice, marknadsföring och administration? Vill du vara spindeln i nätet och stödja både kunder och medarbetare i ett innovativt företag som vill utvecklas för en bättre framtid? Är ditt svar Ja? Då är detta tjänsten för dig!
För vår uppdragsgivare, DEWESoft AB, söker vi en driven kommunikatör och administratör som kan jobba självständigt och ta ansvar med målet att ge bästa service till både kunder och medarbetare. Tjänsten är på deltid 70% och kan tillträdas omgående.
Dina ansvarsuppgifter
Rollen är bred och utvecklingsbar så vill du ta mer ansvar efter ett tag är det bara att ta för sig. Du kommer att arbeta med allt vad kontorsadministration innebär. Fakturering, kundservice, uppföljningar, supportera internt med olika uppgifter och projekt. Du sköter det löpande kontorsinköpen och fångar upp allt som eventuellt kan hamna mellan stolarna.
Som kommunikatör får du vara med och utveckla företagets marknadsföring och kommunikation samt producera och leverera texter, bilder och uppdateringar på alla digitala kanaler. Du bidrar med din kreativitet och projektledningsförmåga vid mässor, marknadsaktiviteter och kundträffar. Du hjälper nya kunder med demoprodukter och levererar svar på de frågor som kan uppkomma. Du är spindeln i nätet som har koll på det mesta – efter ett tag!
Vem är du?
Du tycker om att ta ansvar och ge service till kunder och medarbetare. Din personlighet kan beskrivas som drivande och kreativ men ändå strukturerad och du har alltid en positiv inställning till det omöjliga. Du väljer att se möjligheter än problem när du ställs inför vardagliga utmaningar i jobbet. Du är duktig på att se vad som betyder mest i marknadsföringen och på att skriva attraktiva texter oavsett vad det handlar om.
Ditt öga för bild och form har du utvecklat väl och du hanterar de flesta grafiska programmen med fingertoppskänsla. Ditt intresse för digital marknadsföring har vuxit fram vilket gör dig till en tusenkonstnär som gärna tar ansvar. Du gillar ett högt tempo och vill leverera snabbt med kvalitet. Din positiva energi och ditt enkla sätt att vara och att samarbeta gör att alla trivs runt dig.
Vi tror att du har...
...några års erfarenhet av breda administrativa och marknadsorienterade roller som innehåller det vi efterfrågar? Du kanske arbetar som marknadsassistent, inom kundservice/support, Digital marknadsförare och som kreativ administratör inom B2B. Du är flytande i svenska språket, såväl muntligen som i skrift och du behärskar engelska väl. Din datavana är god såväl som dina kunskaper i Adobe-programmen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och fina referenser och det är viktigt att du tycker det är kul att jobba i ett entreprenörsdrivet teknikbolag, där du kan ta för dig.
Vad kan DEWESoft erbjuda dig
Du får en varierande och bred roll som du får växa med. Du kommer till ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch och som uppmuntrar entreprenörskap. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt. Du erbjuds marknadsmässiga lönevillkor och en rad andra förmåner.
Om DEWESoft AB – Ett internationellt mätinstrumentsföretag
Dewesoft är en stor aktör i världen inom mätteknik. Företaget utvecklar kundfokuserade test- och mätlösningar genom att alltid tänka annorlunda med drivet att nå över de högsta mätstandarderna. En enkel idé har nu vuxit till en global framgång som levererar mätlösningar till världens ledande varumärken. Läs gärna mycket mer om detta spännande företag och vilka kunder de levererar till på www.dewesoft.com/sv

Ansök nu