Göteborg: Arbetsledare, Projektledare inom TA

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare, Projektledare inom TA i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid




Arbetsledare, Projektledare till Produktion inom Trafikanordningar


Vägjobb i Sverige växer och har behov av att förstärka sin organisation i Göteborg med ytterligare en arbetsledare. Arbetet handlar om att vårda befintliga kunder samt bygga relationer för framtiden. Vi söker dig som vill bidra och utvecklas i det familjära företaget. Varmt välkommen med din ansökan!


Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


Arbetsuppgifter



I rollen som arbetsledare ansvarar du för projekt, planering samt utförande. Du kommer även styra och planera arbetet med hänsyn till kvalité, miljö, ekonomi och arbetsmiljö. Som arbetsledare behöver du ha ett gott ordningssinne, social kompetens och hög samarbetsförmåga. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar där det gemensamma målet är att säkerställa produktion och utförande enligt APV. I denna breda och varierande roll får du möjlighet att arbeta med kundkontakt, problemlösning, arbetsledning och koordinering av underleverantörer.

 


Kvalifikationer



Vi söker en person med tydliga ledaregenskaper, som är strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Du har erfarenheter från arbete med trafikanordningar, bygg & anläggning, beläggningsarbeten, vägdrift eller liknande. Gärna som arbetsledare eller i annan ansvarsposition.


Du har även förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och kan göra rätt prioriteringar i perioder av högt arbetstempo. Du arbetar proaktivt, är initiativrik och lösnings- och förbättringsorienterad. Du är kommunikativ och förtroendeingivande med god social förmåga.


Krav:



•  APV 2.1 samt 2.2
•  Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office.
•  Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
•  B-körkort.


Meriterande:



•  C-körkort.
•  Utbildningar inom APV.
•  Tidigare arbetat i affärssystem och/eller ERP-system.
•  Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning.
•  Förarbevis för hjullastare/truck.


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



•  En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
•  Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
•  Seniora kollegor och bollplank
•  Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
•  Snabba beslutsvägar
• I ndividuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 18 december, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning


Anställningens omfattning: heltid 


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-12-18

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning.

Projektledare inom miljöteknik och avfallshantering ??

Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Som Projektledare kommer du att leda och samordna byggnationen av automatiska avfallshanteringssystem genom alla projektfaser: planering, projektering, inköp, montage och drifttagning. Du ansvarar för både teknisk design och dimensionering samt kommersiella aspekter som budget och kontraktsbevakning. Du blir en nyckelperson i projektorganisationen och deltar aktivt i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar. Här får du chansen att utvecklas inom ett internationellt företag med stor påverkan i en roll som kombinerar teknik, byggentreprenad och miljötänk.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att:
Leda projektorganisationen och samordna arbetet genom alla faser.
Ha tekniskt ansvar för design och dimensionering av anläggningarna.
Upprätta och följa projektbudgetar samt bevaka och förhandla kontrakt.
Delta i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar.
Ansvara för att genomföra projekt med hög professionalism och affärsmannaskap.

Vi söker dig som
Har en ingenjörsutbildning eller motsvarande. Har erfarenhet av projektledning inom byggindustrin och/eller markentreprenad. Besitter goda projektledaregenskaper och god teknisk förståelse. Har erfarenhet av ekonomistyrning och uppföljning. Har hög IT-mognad och kunskap inom entreprenadjuridik. Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Göteborg, med möjlighet för distansarbete beroende på din bostadsort.
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden
Kunden är stolta uppfinnare av sopsugen och ett av de mest innovativa företagen inom den globala industrin för automatiserad insamling av avfall. De leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering med en vision att skapa smartare städer och förbättra livskvalitén idag för att lämna en grönare planet till kommande generationer. De erbjuder en ledande roll i en platt organisation med öppen företagskultur och högt i tak. Placeringsort är Göteborg.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Arbetsledare - Solcellsparker

Läs mer Mar 22
Svea Solar är ett av Europas största företag inom solenergi där vi leder övergången till en hållbar framtid genom smarta och innovativa solenergilösningar. För att nå Sveriges mål att nå 100% förnybar elproduktion, bygger vi storskaliga solcellsparker som kan försörja Sverige med förnyelsebar energi. Nu söker vi efter arbetsledare kan leda våra projekt i Västra Götaland!

Rollen

Som arbetsledare på Svea Solar har du en viktig uppgift i att ansvara för framdriften vid bygget av stora solcellsparker. Det innebär att arbeta nära projektledaren redan från start av projektet samtidigt som du ansvarar för de underentreprenörer som genomför installationsarbetet.

- Se till att installationsarbetet följer uppsatt plan gällande kontrakt och ritningar

- Ansvara för etablering och se till att allt är förberett när underentreprenörer anländer för att starta projektet

- Arbetsfördelning och ledning av underentreprenörer för att säkerställa förstklassiga installationer

- Ha ett arbetsmiljöansvar och se till att projektet fortlöper på ett säkert sätt, bland annat genom att ansvara för skyddsronder

Eftersom våra projekt är placerade i olika delar av Västra Götaland och angränsande län, kommer tjänsten att involvera resor och övernattningar. Vi förväntar oss att du som arbetsledare är på projektet flera dagar under arbetsveckan.

Är vi en match?

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är en handlingskraftig och ansvarstagande person med en förmåga att lösa problem och behålla lugnet i pressade situationer. Vi ser gärna att tycker att det är givande att leda projekt och andra människor. Vi tror även att du:

- Har tidigare erfarenhet från liknande- eller annan roll inom installation/bygg och känner dig redo att axla rollen som arbetsledare

- Är ansvarstagande och kan ta ägandeskap för att driva större projekt

- Är prestigelös och trivs med att hugga i där behovet finns

- Har B-körkort

Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan och var med och bidra till ett mer hållbart Sverige.





Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.

Ansök nu

Arbetande förman till Gotenius Varv

Läs mer Jun 1
För kunds räkning söker vi just nu en förman till Göteborg.

Erbjudande:

AB Gotenius Varv är ett privatägt reparations- och ombyggnadsvarv beläget i Göteborgs Hamn. Gotenius Varv har sitt ursprung i Mobergs båtvarv som startade redan 1925 ute på Färjenäs. 1950 flyttade Vilhelm Gotenius och Rolf Moberg verksamheten till Ringön och lite vid sidan av de stora varven startades ett varv i liten skala. Gotenius Varv bildas.

Idag, nära 75 år senare, har Gotenius Varv vuxit till ett av de ledande reparationsvarven för museala fartyg, kusttonnage och specialfartyg. Under dessa verksamhetsår har både nybyggen och förlängningar utförts vid varvet. Under åren har emellertid inriktningen på reparationer, underhåll och förädling förstärkts.

Verksamheten är idag uppbyggd kring två stycken flytdockor och en slip. Totalt torrsätts cirka 75 stycken fartyg årligen med en längd på upp till 110 meter.

Vem är du?

Är du Gotenius nya förman med ansvar för maskinverkstaden.

De söker dig som har flerårig erfarenhet av underhåll, reparation och ombyggnad av fartyg med tyngdpunkt på maskintekniska installationer ombord. Vidare har du en utpräglad förmåga att kunna samarbeta internt såväl som externt med medarbetare, kunder, underleverantörer och klassningssällskap.

Om jobbet:

Som arbetande förman kommer du ha ansvar för flera områden. Du kommer bland annat leda och fördela arbetsuppgifter och planera reparationsarbeten. Du kommer arbeta nära med, och samarbeta med rederiinspektörer, entreprenörer, myndigheter och klassningssällskap i syfte att återleverera fartyg till nöjd kund inom avtalad tid.

Som förman kommer du även arbetsleda maskinverkstadens dagliga verksamhet, samt för varvets övriga avdelningar vid behov. Utöver det kommer du även medverka vid offertarbete, kostnadsberäkningar, samt framtagning av tekniska lösningar.

Krav:

• tidigare erfarenhet av fartygsreparationer/fartygsunderhåll med tyngdpunkt på maskin
• maskinteknisk utbildning
• vana av att arbete med datorn som redskap
• du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• innehar B-körkort

Övrigt:

Mer information om varvets verksamhet återfinns på www.gotenius.se

Ansökningsförfarande:

Detta är ett annonseringsuppdrag och de kandidater som uppfyller kravprofilen kommer att skickas över till Gotenius varv för vidare hantering.

Ansök nu

Driven gruppledare till deponier

Läs mer Jul 10
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi är intresserad av dig som vill ha ett omväxlande och utmanande arbete i en spännande bransch som är under ständig utveckling!

Som gruppledare stödjer du platschef i att planera, leda och följa upp driften samt medverkar i att utveckla deponiverksamheten. En stor del är mottagning, byggnation och konstruktion med deponimaterial, exempelvis schaktmassor. I arbetet ingår ett tydligt fokus på samarbete inom teamet, med entreprenörer och kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Medverka vid daglig planering och arbetsledning.
- Leda och utveckla gruppen i dagliga operativa frågor samt ersätta deponichef vid behov.
- Utforma rutiner och instruktioner tillsammans med chef och arbetsgrupp.
- Utföra provtagning, exempelvis av schaktmassor, lakvatten och/eller material.
- Aktivt leda och delta i förbättringsarbeten.

Det bästa med jobbet
• Varierande arbetsuppgifter både inomhus och utomhus.
• Trygg anställning.
• Bra balans mellan arbete och privatliv.
• Du har möjlighet att påverka och din röst hörs i vår ständiga utveckling.
• Bra arbetstider.
• Härlig gemenskap.
• Unik och arbetsplats med den senaste tekniken.

Verksamheten är inne i en expansiv fas inom området deponier där du som gruppledare deltar i utvecklingsarbete och bidrar till att möta samhällets behov av att minska mängden avfall.

Affärsområde Återvinning är ett av två affärsområden i Renova Miljö AB. Kärnverksamheten består av återvinning och behandling av avfall såsom energiåtervinning, sortering, omlastning, elektronikåtervinning, farligt avfall, deponi, förbehandling för biogas samt drift av återvinningscentraler.

KVALIFIKATIONER
Krav :
- Gymnasieutbildning, gärna med inriktning entreprenad/bygg eller motsvarande erfarenhet.
- B- körkort
- Tala, förstå och skriva svenska på självständig nivå samt grundläggande engelska i tal.

Meriterande:
- Erfarenhet av arbete med drift och produktionsfrågor.
- Teknisk kunskap kring maskiner och/eller reningsverk.
- Arbete med schakt- och byggentreprenad.
- God IT kompetens och administrativ förmåga.
- Hjullastarkort/grävmaskinsutbildning .

Tjänsten innebär många olika kontaktytor såväl internt på Renova som externt mot kund. Därför bör du ha god kommunikationsförmåga samt hög social kompetens. Som person är du driven, strukturerad och är ett föredöme för dina medarbetare. Du är lyhörd och har ett involverande ledarskap. Att fatta beslut kommer naturligt för dig och du är lätt att samarbeta med. I alla delar står du för och arbetar enligt Renovas förhållningssätt Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar.

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Arbetsledare Bana / Kalkyl

Läs mer Mar 8
Vill du jobba med produktionsledning kombinerat med kalkyl- och anbudsarbeten inom järnvägsmiljö i ett bolag där du får vara med på en spännande resa? Då kan detta vara jobbet för dig, sök redan idag!

Kund är ett globalt järnvägsföretag med bred erfarenhet av banarbete, kontaktledningar, signalsystem och andra järnvägsbaserade system. Bolagets svenska- och norska verksamhet har med sina resurser och erfarenhet utvecklat en betydande expertis inom BEST-installationer när det kommer till nybyggnad och ombyggnad samt underhåll av järnväg, spårväg och tunnelbana.

Detta är en kombinerad tjänst där man kommer jobba med projekt både mot den svenska- och norska marknaden, primär utgångspunkt är Göteborg och Oslo.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Om tjänsten

I tjänsten som Arbetsledare kommer du att leda projekt och produktion. Du kommer bland annat arbeta med arbetsberedning, planering, tids- och leveransplaner samt projektekonomi. Utöver produktionsledning kommer du bli en del av det forsatta anbuds- och kalkylarbetet i bolaget. Vissa perioder har tjänsten tyngre utgångspunkt i kalkyl- & anbudsprocesser och i andra perioder är tjänsten mer produktionsinriktad. Här finns möjligheter att rikta tjänsten mer mot det som du tycker är intressant oavsett om det är produktion eller kalkyl.

Då det är en kombinerad tjänst mellan den norska- och svenska verksamheten kommer en del resor i tjänsten att ingå och det finns möjlighet att utgå från antigen Göteborg eller Oslo.



Vi söker dig som

- Har erfarenhet från produktionsledning med projekt inom järnvägs- / spårmiljö.

- Certifierad banmontör i grunden med norsk Fagbrev.

- Har någon typ av tidigare kalkylerfarenhet inom järnvägsmiljö, du ska kunna läsa bygghandlingar inom området.

- Innehar god kännedom om förordningar och standarder, du innehar även kunskaper inom AMA och MER.

- Känner sig trygg att jobba både på svenska och engelska, detta då moderbolaget har verksamhet globalt.

Du erbjuds

- Möjlighet att komma in i en verksamhet med korta beslutsvägar och högt i tak.

- Möjlighet att skaffa dig teknisk kompetens som få aktörer verksamma på den svenska och norska marknaden besitter och ta stort ansvar i såväl projekt som anbudsprocessen.

- En bred roll med stor frihet under eget ansvar och i en roll som kan komma att utvecklas i takt med att bolaget och teamet växer.

- Internationell erfarenhet, genom att moderbolaget har verksamhet globalt.

- Möjlighet att till stor del jobba från annan ort eller på distans vissa perioder.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Göteborg / Oslo

- Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Hedvall:
073-784 75 41 / ebba.hedvall@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Vägjobb i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Vägjobb i Sverige AB .

Trafikvakt/ Trafikservicemedarbetare

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Nov 27



Trafikservicemedarbetare med B och C -körkort sökes till Göteborg 5 tjänster


Trivs du med ett fysiskt arbete utomhus? Är du ansvarsfull, engagerad och gillar att jobba i team?


Då har vi på Vägjobb i Sverige rätt uppdrag för dig. Som vår medarbetare inom trafikservice säkerställer du arbetsplatsen för vägarbetarna, trafikanterna och dina kollegor. Under arbetet dirigerar du trafik genom vägarbetsplatser som trafikvakt samt lotschaufför. Har du C-körkort kommer du även köra TMA-bil. Du arbetar med skyltning, tillsyn och avskyltning av arbetsområdet. Tillsammans med din arbetsledare och arbetsgrupp ansvarar du för kvalitén och säkerheten runt hela arbetsområdet.


Vi söker dig som är ansvarstagande och noggrann. Du har ett driv och en vilja att leverera ett gott resultat och du bidrar med problemlösning och en positiv teamkänsla. 


Du utgår från vår depå i Gunnilse, arbetsplatserna finns oftas i Göteborg med omnejd och kranskommuner.

Du arbetar utomhus och arbetet kan innebära tunga lyft så en god grundfysik ger dig bra förutsättningar att utföra arbetsuppgifterna. Då arbetstiderna kan variera från tidiga morgnar till nätter och vid behov även helger behöver du vara flexibel. 

Du är en person som har lätt för att samarbeta samt ställer upp och vill bidra till att vi tar hand om våra kunder på bästa sätt.




Krav

Flytande svenska i både tal och skrift 

B-körkort med tillgång till egen bil 




Meriterande 

Tidigare branscherfarenhet och kunskap om arbete på väg 

C-körkort




Omfattning 

Tjänsten är en allmän visstidsanställning med ersättning och försäkringar enligt gällande SEKO:s väg och ban avtal.


Besök gärna www.vagjobb.se för att läsa mer om oss!

Ansök nu

Erfaren TMA chaufför tillsvidareanställning 100% tjänstgöringsgrad

Bygg- och anläggningsförare
Läs mer Okt 12
Erfaren TMA-chaufför för tillsvidareanställning 100%


Rollen hos oss:


Vi söker nu en person med C-kort, med erfarenhet av TMA-körning. Du bör vara bosatt i eller i närområdet av Göteborg då arbetet kommer bedrivas däromkring, företrädelsevis nattarbete.


Dina egenskaper:


Vi söker dig som är praktiskt lagd, ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. C-kort krävs samt  APV 2.1 . God svenska i tal ock skrift.


Ytterligare information:


Anställningen är en schemalagd tillsvidareanställning om 100% med start omgående eller enligt överrenskommelse. Vi följer SEKO väg och banavtal, lön och övriga villkor enligt avtal.


Vi erbjuder: 


Här på Vägjobb erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.


Låter detta intressant så skicka in din ansökan omgående då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Vid eventuella frågor, maila Regionchef anna.nylander@vagjobb.se

Ansök nu

Tillståndshandläggare TA/CAD-ritare till Vägjobb i Sverige

Trafikingenjör
Läs mer Mar 10
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


Arbetsuppgifter



I rollen som Tillståndshandläggare TA /CAD-ritare ansvarar du för upprättande av TA-ritningar, tillståndsansökningar hos respektive myndighet, upprättande av plocklistor. Du kommer även ha regelbunden kontakt med beställare och genomföra platsbesök för att säkerställa att kunden får rätt förutsättningar. Som Tillståndshandläggare behöver du ha ett gott ordningssinne, social kompetens och hög samarbetsförmåga. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar där det gemensamma målet är att säkerställa produktion av TA-ritningar enligt APV. I denna  roll får du möjlighet att arbeta med kundkontakt, problemlösning i en dynamisk miljö.

 


Kvalifikationer



Vi söker en person som är strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Du har erfarenheter från arbete med trafikanordningar, bygg & anläggning, beläggningsarbeten, vägdrift eller liknande. Gärna som TA-ritare eller i annan roll som innebär kunskap om APV.


Du har även förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och kan göra rätt prioriteringar i perioder av högt arbetstempo. Du arbetar proaktivt, är initiativrik och lösnings- och förbättringsorienterad. Du är kommunikativ och förtroendeingivande med god social förmåga.


Krav:

• Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office.

• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

• B-körkort.


Meriterande:

• Tidigare arbete med liknande uppgifter

• Utbildningar inom APV.

• Tidigare arbetat inom Trafikanordnings-ritning med CAD.

• Dokumenterad erfarenhet.

• Utbildad Trafikingenjör.


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



• En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
• Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
• Seniora kollegor och bollplank
• Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
• Snabba beslutsvägar
• Individuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 28 April, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning ( vi tillämpar provanställning)


Anställningens omfattning: heltid 


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Depåchef morgan.lundh@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-04-28

Ansök nu

Arbetsledare inom Trafikanordningar

Drift- och vägunderhållsarbetare
Läs mer Mar 29
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


Arbetsuppgifter



I rollen som arbetsledare ansvarar du för projekt, planering samt utförande. Du kommer även styra och planera arbetet med hänsyn till kvalité, miljö, ekonomi och arbetsmiljö. Som arbetsledare behöver du ha ett gott ordningssinne, social kompetens och hög samarbetsförmåga. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar där det gemensamma målet är att säkerställa produktion och utförande enligt APV. I denna breda och varierande roll får du möjlighet att arbeta med kundkontakt, problemlösning, arbetsledning och koordinering av underleverantörer.

 


Kvalifikationer



Vi söker en person med tydliga ledaregenskaper, som är strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Du har erfarenheter från arbete med trafikanordningar, bygg & anläggning, beläggningsarbeten, vägdrift eller liknande. Gärna som arbetsledare eller i annan ansvarsposition.


Du har även förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och kan göra rätt prioriteringar i perioder av högt arbetstempo. Du arbetar proaktivt, är initiativrik och lösnings- och förbättringsorienterad. Du är kommunikativ och förtroendeingivande med god social förmåga.


Krav:

• Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office.

• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

• B-körkort.


Meriterande:

• C-körkort.

• Utbildningar inom APV.

• Tidigare arbetat i affärssystem och/eller ERP-system.

• Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning.

• Förarbevis för hjullastare/truck.


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



• En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
• Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
• Seniora kollegor och bollplank
• Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
• Snabba beslutsvägar
• Individuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 28 februari, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning


Anställningens omfattning: heltid 


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Depåchef morgan.lundh@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-02-28

Ansök nu

Säljare till område Göteborg

Säljkonsulent
Läs mer Mar 9
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


 


Beskrivning


Vi söker nu en affärsdriven säljare med intresse för att skapa goda kundrelationer vars uppgift är att skapa och driva affärer inom Vägjobbs samtliga affärsområden. Du kommer att tillhöra region Göteborg och utgå från våra lokaler i Gunnilse.


Dina kunder och potentiella kunder består av allt från små till stora aktörer i branschen som t ex entreprenadfirmor, kommuner, beläggningsföretag, bygg och anläggningsföretag mfl. Rollen handlar om lösningsorienterad försäljning av våra tjänster och material, där du lyssnar, identifierar kundens behov, skissar och lämnar förslag till kunderna. I rollen ingår att ha ett fokus på bearbetning av ny kund, vilket innebär uppsökande försäljning samt bibehålla och vårda relationer med befintliga kunder. Som säljare sköter du hela försäljningsprocessen själv, från bokat möte, till besök, kalkyler, lösningsorienterat förslag till klar affär och är ansvarig att det är en lönsamhet i varje affär.


Vem är du?


Vi söker dig som drivs av att göra affärer. Du har ett genuint intresse för att förstå kundens behov och hjälpa dem att hitta lösningar. Därför är du också som person kommunikativ, tillmötesgående och har lätt för att skapa nya kontakter och ta hand om gamla. Du skall vara strukturerad i ditt arbete då det är högt tempo med många kundaktiviteter, allt från telefon till nätverkande. För att lyckas i försäljningen behöver du även ha förståelse för, och erfarenhet av, lösningsorienterad tjänsteförsäljning.


Du trivs med att ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och vara den som ser till att processen drivs framåt. Som person är du också effektiv och tycker om att arbeta självständigt och ansvarar för bolagets intressen i olika projekt. Tjänsten innebär många kontaktytor – så en förutsättning är att du är social och gillar att bygga nätverk och samarbeta.


Vi tror att du har ett par års erfarenhet av försäljning och är van och trygg i att ensam representera företaget ute bland kunder.


 


 


Krav:



• Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office
• Mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift
• B-körkort


Meriterande:



• Tidigare branschkännedom
• Tidigare arbete i CRM system
• Det är meriterande om du har ett intresse för trafikanordningar för att förstå och föra en utvecklande dialog med kunder. Det är även meriterande om du har ett stort kontaktnät inom beläggning och, eller bygg och anläggningsbranschen


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



• En roll där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
• Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
• Seniora kollegor och bollplank
• Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
• Snabba beslutsvägar
• Individuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 15 mars, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning


Anställningens omfattning: heltid  (vi tillämpar 6 månader provanställning)


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-03-15

Ansök nu