Göteborg: Arbetsledare, Projektledare inom TA

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare, Projektledare inom TA i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid




Arbetsledare, Projektledare till Produktion inom Trafikanordningar


Vägjobb i Sverige växer och har behov av att förstärka sin organisation i Göteborg med ytterligare en arbetsledare. Arbetet handlar om att vårda befintliga kunder samt bygga relationer för framtiden. Vi söker dig som vill bidra och utvecklas i det familjära företaget. Varmt välkommen med din ansökan!


Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


Arbetsuppgifter



I rollen som arbetsledare ansvarar du för projekt, planering samt utförande. Du kommer även styra och planera arbetet med hänsyn till kvalité, miljö, ekonomi och arbetsmiljö. Som arbetsledare behöver du ha ett gott ordningssinne, social kompetens och hög samarbetsförmåga. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar där det gemensamma målet är att säkerställa produktion och utförande enligt APV. I denna breda och varierande roll får du möjlighet att arbeta med kundkontakt, problemlösning, arbetsledning och koordinering av underleverantörer.

 


Kvalifikationer



Vi söker en person med tydliga ledaregenskaper, som är strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Du har erfarenheter från arbete med trafikanordningar, bygg & anläggning, beläggningsarbeten, vägdrift eller liknande. Gärna som arbetsledare eller i annan ansvarsposition.


Du har även förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och kan göra rätt prioriteringar i perioder av högt arbetstempo. Du arbetar proaktivt, är initiativrik och lösnings- och förbättringsorienterad. Du är kommunikativ och förtroendeingivande med god social förmåga.


Krav:



•  APV 2.1 samt 2.2
•  Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office.
•  Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
•  B-körkort.


Meriterande:



•  C-körkort.
•  Utbildningar inom APV.
•  Tidigare arbetat i affärssystem och/eller ERP-system.
•  Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning.
•  Förarbevis för hjullastare/truck.


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



•  En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
•  Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
•  Seniora kollegor och bollplank
•  Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
•  Snabba beslutsvägar
• I ndividuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 18 december, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning


Anställningens omfattning: heltid 


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-12-18

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning.

Projektledare till Industri & Terminalanläggningar i Väst AB

Läs mer Nov 29
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Industri & terminalanläggningar i Väst AB.

Om företaget:

Industri & Terminalanläggningar i Väst AB är ett traditionellt, ISO-certifierat anläggningsföretag med över 30 års erfarenhet i branschen. Företaget består idag av 10 anställda och genomför kompletta anläggningsarbeten från projektering till finplanering. Kunderna är återkommande bygg- och fastighetsbolag som Industri & terminalanläggningar jobbar långsiktigt med. Här blir du en del av ett sammansvetsat team med familjär stämning och du erbjuds en gedigen introduktion för att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter:

I rollen som projektledare erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att projektleda och driva dina projekt framåt samtidigt som du jobbar nära ditt team. Du samordnar tidsplaner och kontakter mellan beställare, underentreprenörer och leverantörer och stort fokus ligger vid att bygga kontakter både internt och externt. Därtill sköter du inköp av material och ansvarar för det ekonomiska arbetet. Projekten befinner sig mestadels i Göteborgsområdet med kranskommuner.

• Projektleda och driva projekt framåt
• Samordna tidsplaner och kontakter mellan beställare, underentreprenörer och leverantörer
• Ansvara för ekonomin, inköp av material och säkerheten ute på siterna
• Förvalta befintliga kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetslivserfarenhet inom anläggning och/eller byggbranschen
• Meriterande med utbildning inom bygg/anläggning
• God dator och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare mark, Almedal E05

Läs mer Nov 27
Vill du jobba internationellt men trivs bättre på hemmaplan? Nu finns en möjlighet som arbetsledare till vårt projekt med produktionsplats Almedal, E05 Korsvägen och som är en deletapp av västlänken i centrala Göteborg. Deletapp Korsvägen är cirka 3,2 kilometer lång tågtunnel och sträcker sig från Landala, via Korsvägen och Örgryte/Jakobsdal för att sedan ansluta i Almedal till befintliga spår.

Det här är rollen för dig som trivs med att arbeta i produktion, du får möjlighet att vara med och bidra med din kompetens under genomförandet. Låter det som du? Då är det här du ska jobba! Ett unikt once in a lifetime projekt, Sveriges största pågående anläggningsprojekt.

Rollen som arbetsledare

Som Arbetsledare har du ett självständigt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. I samarbete med platschef och blockchef planerar och leder du projekten framåt, följer upp tidplaner, fördelar resurser och ser till att vi håller vad vi lovar. Du medverkar aktivt till projektets tekniska och ekonomiska genomförande samt leder och fördelar det löpande arbetet.
Du deltar vid framtagande av tidplaner, stämmer av egna aktiviteter och utför arbetsberedningar tillsammans med andra medarbetare i teamet. Arbetet kommer att ske på Almedal, i del Örgrytetunneln, en utav våra arbetsplatser inom etapp E05 Korsvägen.

Din profil

Vi söker dig som har en byggteknisk utbildning från en universitets-, högskole- eller YH utbildning med minst 5–6 års erfarenhet av liknande arbete alternativt flerårig praktisk erfarenhet som Arbetsledare inom markarbeten, väg- och anläggning. Meriterande om du har arbetat med stora projekt tidigare. För att vara framgångsrik i rollen som Arbetsledare ser vi att du är en affärsmässig lagspelare som drivs av att skapa goda resultat. Som person är du positiv, ansvarsfull, ordningsam och brinner för ditt arbete ute i produktionen samtidigt trivs du med det administrativa arbete som ingår i rollen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, engagemang samt drivkraft. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Om projekt E05 Korsvägen

Du kommer att bli en del av vårt projekt E05 Korsvägen, som är en deletapp av Västlänken i centrala Göteborg. Vi går in i nya spännande faser på flera produktionsplatser i projektet där din första placering kommer vara på produktionsplats Almedal där stora arbeten inom mark, grundläggning och betong pågår.

NCC har tillsammans med ett tyskt bolag, Wayss & Freytag, bildat en Joint Venture som kallas WLC – West Link Contractors. Projektet är ett samverkansprojekt där vi arbetar nära vår kund och involverar många yrkesgrupper. För att citera vår projektchef; ”Detta är ett once in a lifetime projekt. Att bygga Korsvägen är ett unikt projekt i Sverige som görs i Göteborgs innerstad där vi möts av alla utmaningar som man kan stöta på i ett projekt på relativt kort tid som är miljömässigt rätt, hållbart och viktigt för Göteborgs framtid”.

Vi erbjuder

Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Det är bidragande anledningar till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en stor variation av arbetsplatser där du möter olika typer av utmaningar. Vi erbjuder dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi erbjuder bland annat försäkringar, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på projekt E05 Korsvägen start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan 

Kontakta gärna HR Specialist, Victoria Reeve 0790–787939 för ytterligare information. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 17 december 2023. Välkommen med din ansökan! 

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor!

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det gäller våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i nära samarbete mellan våra medarbetare, partners och kunder.

Hos oss är du en betydande medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för oss att forma en bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur som bygger på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och olika bakgrunder gör skillnad.

NCC - ett av Nordens ledande företag. 

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

Ansök nu

Resande Arbetsledare inom luftledning till Craftor

Läs mer Nov 8
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Craftor.

Om företaget:

Craftor har en lång och framgångsrik historia som en av Nordens främsta kraftentreprenörer. Sedan företaget grundades 1983 har det utvecklats från det lilla montageföretaget till en av Nordens ledande kraftentreprenörer, med 150 medarbetare.

Craftor ingår sedan december 2020 i Eleda Group. Detta ger dem en unik stabilitet och möjlighet till fortsatt utveckling – såväl för våra medarbetare som företaget – samtidigt som de kan bibehålla den unika familjära känsla som format företaget från start. Utöver huvudkontoret i Sollentuna, Stockholm, har de etableringar i Lund, Göteborg, Trollhättan, Västberga, Alingsås, Gävle, Sundsvall, Sollefteå och Umeå.

Arbetsuppgifter:

I rollen som arbetsledare kommer du att arbeta i såväl kort- som långsiktiga projekt inom luftledningsbyggnation. Projekten omfattar huvudsakligen stolpresning, bestående av trä, komposit eller stål och medförande lindragning. Antalet montörer och team du arbetsleder varierar beroende på respektive projekts komplexitet och omfattning. Du har genomgående en fördelning mellan operativt fältarbete och administrativt chefsarbete, vilket skapar en varierande vardag med många kontaktytor.

Tillsammans med projektledaren ansvarar du för att förbereda, leda och samordna det dagliga arbetet samt säkerställer att tidsplaner och budget efterföljs. Du kommer därtill att hantera materialavrop och resursplaner, föra dagbok och ansvara för medförande administrativa uppgifter.

Projektens geografiska placeringar och tidsramar är av varierande karaktär, och du förväntas därigenom trivas med ett regelbundet resande i tjänsten.

Centrala arbetsuppgifter:
• Planera, samordna och delta i det operativa fältarbetet
• Tidsplaner, budgetarbete, materialförsörjning och övrigt administrativt arbete
• Säkerställa att projekten genomförs och slutförs i enlighet med relevanta lagar och stadgar inom arbetsmiljö, elsäkerhet och säkerhets- och miljöfrågor
• Planera och genomföra projekt med nationell täckning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsledning inom el eller närliggande bransch
• Behörighet och kompetens att arbetsleda projekt inom el mellan 52 – 400 kilovolt
• Grundläggande kunskaper i entreprenadjuridik & AMA
• Grundläggande kunskaper om region- och stamnätsluftledning
• Obehindrade kunskaper i tal och skrift, svenska eller engelska
• B-körkort

För att passa i rollen ser vi att du är en strukturerad och noggrann person med god förmåga för planering och prioritering. Vidare bör du vara en engagerad, tydlig och kommunikativ person med naturliga ledaregenskaper. Vi ser även att du är en prestigelös och ansvarstagande person som trivs med kombinationen av operativt och strategiskt arbete inom projektets olika delar. Avslutningsvis bör du vara en flexibel och affärsmässig person som trivs med en varierande vardag och regelbundet resande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Projektens placering och varaktighet är av varierande karaktär, med nationell täckning. Projekten är vanligtvis mer förekommande i de norra delarna av Sverige.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare inom Anläggning/Industri

Läs mer Nov 8
Job Description


Vill du projektleda framtidens anläggnings- och industriprojekt med fokus på innovation, affärsutveckling och hållbarhet?
Ramboll Projektledning är med och driver framtidens hållbara projekt. Nu söker vi dig som vill ha de bästa projekten för din personliga utvecklings skull men även för samhällets. Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet inom projektledning i kombination med ditt driv för affärer för att vara med att utveckla framtidens hållbara samhällen på Ramboll. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har erfarenhet från projektledning inom industri och/eller anläggning där du trivs med att driva projekt i team tillsammans med andra.
Du kommer att tillhöra Projektledning i Göteborg
Som vår nya Projektledare kommer du att vara en del av vår projektledningsenhet i Göteborg. Enheten består idag av ett 20-tal kompetenta medarbetare med bred erfarenhet inom projektledning, byggledning, arbetsmiljö och kalkylering. Vi arbetar med både små och stora projekt för kunder som Göteborg Energi, Kretslopp och vatten, Trafikverket, RISE och Södra Skogsägarna. Vi arbetar i projekt från tidiga skeden såväl som genomförandefasen med att driva, genomföra och slutföra kundens projekt.


På Ramboll lägger vi stor vikt vid att främja en balanserad, utvecklande och hälsosam vardag bland våra medarbetare. Vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid. Vårt mål är att erbjuda våra medarbetare en stimulerande och utvecklande vardag, med härliga kollegor och intressanta uppdrag, men där det också finns möjlighet att ha energi över till tid med familjen och fritidsintressen. Vi kommer fortsätta att jobba med en hybridlösning där vi till största del är på kontoret, dock vet vi nu av erfarenhet att vi ibland föredrar att jobba hemma och då ska du känna att den möjligheten finns.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Projektledning genom att styra projekten mot fastställda mål, skapa förståelse för kundens behov samt definiera projektmål tillsammans med kunden.
Implementera hållbarhets- och miljöinitiativ i projekten.
Upprätta och upprätthålla starka relationer med kunder och intressenter.
Vara med i utvecklingen av framtidens samhälle i Göteborgsregionen.
Bidra med kunskap inom kontrakt och avtal, riskhantering och projektplanering.
Stötta och coacha juniora kollegor.



Om dig
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att:
Du har erfarenhet av att leda byggprojekt inom anläggning, industri och VA-anläggning.
Du har förmågan att leda och motivera team till att uppnå projektets mål.
Du har erfarenhet från förhandlingar och trivs i dialogen med kunden.
Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du har en akademisk utbildning civilingenjör-/högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.



Du är en person vars främsta drivkraft är att uppnå resultat i projekt som adderar reellt värde. Tack vare din strategiska infallsvinkel och samarbetsförmåga lyckas du möta våra kunders krav och leverera lösningar anpassade till morgondagens samhälle. Du är flexibel och trivs när du utmanas i intressanta projekt som inbegriper såväl lokalt som internationellt samarbete. För att du ska växa och utvecklas krävs ett ledarskap som stöder, coachar och inkluderar dig i strategiska beslut.
Vad vi kan erbjuda dig
Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande
Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus
En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts
En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder
Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen



Välkommen till Ramboll Projektledning
Inom projektledning arbetar ca 130 bygg-, och projektledare, samt experter inom digitalisering och modellering. Ramboll projektledning erbjuder möjlighet arbeta med projektledning på den lokala marknaden till stora internationella projekt inom infrastruktur och industri. Vi är experter på hela byggprocessens olika faser. Från tidiga skeden med att utveckla projekt, förstå kundens intäktskalkyl till genomförande och kunskap om hållbart byggande som skapar värde i förvaltningsfasen för kunden. Våra projekt är multidisciplinära vilket möjliggör samarbete med kunder och kollegor inom alla Rambolls verksamhetsområden.
Är du redo att börja jobba hos oss?
Skicka in din ansökan. Glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m. Intervjuer kommer att genomföras löpande. Du kanske inte är redo att byta arbetsgivare just nu, men vi vill gärna komma i kontakt med dig för att prata om framtida möjligheter, så låter det intressant skicka in en ansökan så tar vi dialogen vidare. Vi ser fram emot din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2023-12-10
Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen.
Lika möjligheter för alla
För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Vägjobb i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Vägjobb i Sverige AB .

Trafikvakt/ Trafikservicemedarbetare

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Nov 27



Trafikservicemedarbetare med B och C -körkort sökes till Göteborg 5 tjänster


Trivs du med ett fysiskt arbete utomhus? Är du ansvarsfull, engagerad och gillar att jobba i team?


Då har vi på Vägjobb i Sverige rätt uppdrag för dig. Som vår medarbetare inom trafikservice säkerställer du arbetsplatsen för vägarbetarna, trafikanterna och dina kollegor. Under arbetet dirigerar du trafik genom vägarbetsplatser som trafikvakt samt lotschaufför. Har du C-körkort kommer du även köra TMA-bil. Du arbetar med skyltning, tillsyn och avskyltning av arbetsområdet. Tillsammans med din arbetsledare och arbetsgrupp ansvarar du för kvalitén och säkerheten runt hela arbetsområdet.


Vi söker dig som är ansvarstagande och noggrann. Du har ett driv och en vilja att leverera ett gott resultat och du bidrar med problemlösning och en positiv teamkänsla. 


Du utgår från vår depå i Gunnilse, arbetsplatserna finns oftas i Göteborg med omnejd och kranskommuner.

Du arbetar utomhus och arbetet kan innebära tunga lyft så en god grundfysik ger dig bra förutsättningar att utföra arbetsuppgifterna. Då arbetstiderna kan variera från tidiga morgnar till nätter och vid behov även helger behöver du vara flexibel. 

Du är en person som har lätt för att samarbeta samt ställer upp och vill bidra till att vi tar hand om våra kunder på bästa sätt.




Krav

Flytande svenska i både tal och skrift 

B-körkort med tillgång till egen bil 




Meriterande 

Tidigare branscherfarenhet och kunskap om arbete på väg 

C-körkort




Omfattning 

Tjänsten är en allmän visstidsanställning med ersättning och försäkringar enligt gällande SEKO:s väg och ban avtal.


Besök gärna www.vagjobb.se för att läsa mer om oss!

Ansök nu

Erfaren TMA chaufför tillsvidareanställning 100% tjänstgöringsgrad

Bygg- och anläggningsförare
Läs mer Okt 12
Erfaren TMA-chaufför för tillsvidareanställning 100%


Rollen hos oss:


Vi söker nu en person med C-kort, med erfarenhet av TMA-körning. Du bör vara bosatt i eller i närområdet av Göteborg då arbetet kommer bedrivas däromkring, företrädelsevis nattarbete.


Dina egenskaper:


Vi söker dig som är praktiskt lagd, ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. C-kort krävs samt  APV 2.1 . God svenska i tal ock skrift.


Ytterligare information:


Anställningen är en schemalagd tillsvidareanställning om 100% med start omgående eller enligt överrenskommelse. Vi följer SEKO väg och banavtal, lön och övriga villkor enligt avtal.


Vi erbjuder: 


Här på Vägjobb erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.


Låter detta intressant så skicka in din ansökan omgående då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Vid eventuella frågor, maila Regionchef anna.nylander@vagjobb.se

Ansök nu

Tillståndshandläggare TA/CAD-ritare till Vägjobb i Sverige

Trafikingenjör
Läs mer Mar 10
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


Arbetsuppgifter



I rollen som Tillståndshandläggare TA /CAD-ritare ansvarar du för upprättande av TA-ritningar, tillståndsansökningar hos respektive myndighet, upprättande av plocklistor. Du kommer även ha regelbunden kontakt med beställare och genomföra platsbesök för att säkerställa att kunden får rätt förutsättningar. Som Tillståndshandläggare behöver du ha ett gott ordningssinne, social kompetens och hög samarbetsförmåga. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar där det gemensamma målet är att säkerställa produktion av TA-ritningar enligt APV. I denna  roll får du möjlighet att arbeta med kundkontakt, problemlösning i en dynamisk miljö.

 


Kvalifikationer



Vi söker en person som är strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Du har erfarenheter från arbete med trafikanordningar, bygg & anläggning, beläggningsarbeten, vägdrift eller liknande. Gärna som TA-ritare eller i annan roll som innebär kunskap om APV.


Du har även förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och kan göra rätt prioriteringar i perioder av högt arbetstempo. Du arbetar proaktivt, är initiativrik och lösnings- och förbättringsorienterad. Du är kommunikativ och förtroendeingivande med god social förmåga.


Krav:

• Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office.

• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

• B-körkort.


Meriterande:

• Tidigare arbete med liknande uppgifter

• Utbildningar inom APV.

• Tidigare arbetat inom Trafikanordnings-ritning med CAD.

• Dokumenterad erfarenhet.

• Utbildad Trafikingenjör.


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



• En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
• Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
• Seniora kollegor och bollplank
• Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
• Snabba beslutsvägar
• Individuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 28 April, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning ( vi tillämpar provanställning)


Anställningens omfattning: heltid 


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Depåchef morgan.lundh@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-04-28

Ansök nu

Arbetsledare inom Trafikanordningar

Drift- och vägunderhållsarbetare
Läs mer Mar 29
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


Arbetsuppgifter



I rollen som arbetsledare ansvarar du för projekt, planering samt utförande. Du kommer även styra och planera arbetet med hänsyn till kvalité, miljö, ekonomi och arbetsmiljö. Som arbetsledare behöver du ha ett gott ordningssinne, social kompetens och hög samarbetsförmåga. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar där det gemensamma målet är att säkerställa produktion och utförande enligt APV. I denna breda och varierande roll får du möjlighet att arbeta med kundkontakt, problemlösning, arbetsledning och koordinering av underleverantörer.

 


Kvalifikationer



Vi söker en person med tydliga ledaregenskaper, som är strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Du har erfarenheter från arbete med trafikanordningar, bygg & anläggning, beläggningsarbeten, vägdrift eller liknande. Gärna som arbetsledare eller i annan ansvarsposition.


Du har även förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och kan göra rätt prioriteringar i perioder av högt arbetstempo. Du arbetar proaktivt, är initiativrik och lösnings- och förbättringsorienterad. Du är kommunikativ och förtroendeingivande med god social förmåga.


Krav:

• Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office.

• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

• B-körkort.


Meriterande:

• C-körkort.

• Utbildningar inom APV.

• Tidigare arbetat i affärssystem och/eller ERP-system.

• Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning.

• Förarbevis för hjullastare/truck.


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



• En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
• Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
• Seniora kollegor och bollplank
• Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
• Snabba beslutsvägar
• Individuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 28 februari, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning


Anställningens omfattning: heltid 


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Depåchef morgan.lundh@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-02-28

Ansök nu

Säljare till område Göteborg

Säljkonsulent
Läs mer Mar 9
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


 


Beskrivning


Vi söker nu en affärsdriven säljare med intresse för att skapa goda kundrelationer vars uppgift är att skapa och driva affärer inom Vägjobbs samtliga affärsområden. Du kommer att tillhöra region Göteborg och utgå från våra lokaler i Gunnilse.


Dina kunder och potentiella kunder består av allt från små till stora aktörer i branschen som t ex entreprenadfirmor, kommuner, beläggningsföretag, bygg och anläggningsföretag mfl. Rollen handlar om lösningsorienterad försäljning av våra tjänster och material, där du lyssnar, identifierar kundens behov, skissar och lämnar förslag till kunderna. I rollen ingår att ha ett fokus på bearbetning av ny kund, vilket innebär uppsökande försäljning samt bibehålla och vårda relationer med befintliga kunder. Som säljare sköter du hela försäljningsprocessen själv, från bokat möte, till besök, kalkyler, lösningsorienterat förslag till klar affär och är ansvarig att det är en lönsamhet i varje affär.


Vem är du?


Vi söker dig som drivs av att göra affärer. Du har ett genuint intresse för att förstå kundens behov och hjälpa dem att hitta lösningar. Därför är du också som person kommunikativ, tillmötesgående och har lätt för att skapa nya kontakter och ta hand om gamla. Du skall vara strukturerad i ditt arbete då det är högt tempo med många kundaktiviteter, allt från telefon till nätverkande. För att lyckas i försäljningen behöver du även ha förståelse för, och erfarenhet av, lösningsorienterad tjänsteförsäljning.


Du trivs med att ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och vara den som ser till att processen drivs framåt. Som person är du också effektiv och tycker om att arbeta självständigt och ansvarar för bolagets intressen i olika projekt. Tjänsten innebär många kontaktytor – så en förutsättning är att du är social och gillar att bygga nätverk och samarbeta.


Vi tror att du har ett par års erfarenhet av försäljning och är van och trygg i att ensam representera företaget ute bland kunder.


 


 


Krav:



• Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office
• Mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift
• B-körkort


Meriterande:



• Tidigare branschkännedom
• Tidigare arbete i CRM system
• Det är meriterande om du har ett intresse för trafikanordningar för att förstå och föra en utvecklande dialog med kunder. Det är även meriterande om du har ett stort kontaktnät inom beläggning och, eller bygg och anläggningsbranschen


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



• En roll där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
• Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
• Seniora kollegor och bollplank
• Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
• Snabba beslutsvägar
• Individuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 15 mars, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning


Anställningens omfattning: heltid  (vi tillämpar 6 månader provanställning)


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Göteborg


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-03-15

Ansök nu