Göteborg: Redovisningsekonom sökes till välkänt bilföretag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom sökes till välkänt bilföretag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för nästa steg i din karriär? Vill du bli en del av ett stort och internationellt företag? Vi söker dig som är driven, kommunikativ och har några års erfarenhet från en liknande roll, är det dig vi beskriver? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en redovisningsekonom för en tjänst hos en av våra kunder, ett stort och välkänt namn inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att arbeta med att nå finansiella och operativt uppsatta mål. Mer specifikt består dina arbetsdagar av:
Uppdatering av orderböcker
Fakturering
Hantering av leverantörsfakturor
Månadsrapportering
Månadsbokslut
Löpande redovisning

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en ambitiös person med god arbetsmoral. Du är kommunikativ, snabblärd och ser vad som behövs göras. Vidare har du en god förståelse för arbete med affärsanalyser.
Är det här en utmaning du vill ta dig an? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Universitetsexamen och/eller högskoleutbildning inom ekonomi
Relevant arbetslivserfarenhet
Kunskaper i relevanta ekonomiprogram, ex. SAP.
Goda datorkunskaper
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-06-28. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34253 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Senior Accountant till Metenova

Läs mer Nov 28
Till Metenova, ett bolag som genomsyras av innovation, engagemang och samarbete, söker vi en Senior Accountant. Metenova är en ledande internationell innovatör och tillverkare av magnetblandare för läkemedels- och bioteknikanvändning med huvudkontor i Mölndal.

Som Senior Accountant på Metenova har du möjlighet att arbeta i en internationell koncern med en lokal och entreprenöriell anda. Du ingår i ett ekonomiteam om tre personer där ditt bidrag blir viktigt. Kulturen är varm, nyfiken och fokus på att lyckas tillsammans är stort.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om rollen

Rollen som Senior Accountant innebär att, tillsammans med Finance Manager, ansvara för bolagets redovisning och rapportering. Du kommer att arbeta brett med tonvikt på löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive rapportering. Rollen rapporterar till Finance Manager och innebär personalansvar för teamets ekonomiassistent.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning, avstämningsarbete och kvalitetssäkring av bokföring

- Upprätta bokslut (månads- och årsbokslut) samt vara behjälplig i arbetet med framtagande av årsredovisning

- Intern och extern rapportering

- Likviditetsplanering inkl utländska valutor

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen samt systemutveckling

- Bistå i revisionsprocessen

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning och några års relevant arbetslivserfarenhet från yrket. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Utöver det ser vi det som mycket meriterande med erfarenhet från en internationell miljö såsom exportmiljö eller annan verksamhet. Då Metenova ägs av amerikanska Repligen ser vi det också som meriterande om du har sett delar av eller arbetat med US GAAP samt en noterad miljö. Vidare har du goda kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är positivt med ett systemintresse samt att vi utgår från en stor vana att arbeta i Excell. Metenova arbetar primärt i Pyramid samt till viss del SAP, varför erfarenhet av dessa system är meriterande.

Som person är du lugn och stabil och har ett naturligt sinne för noggrannhet. Du är prestigelös och positiv och trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och du trivs med att ta eget ansvar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga.

Om Metenova

Metenova, a part of Repligen Corporation, is a leading innovator and manufacturer of magnetic mixers for pharmaceutical and biotechnology use. Our journey began in 2009, driven by the aspiration to provide products and services that enable reliable and sustainable healthcare. By providing state-of-the-art technology for aseptic and sterile mixing applications, we strive to contribute to the advancement of the industry. As a subsidiary of Repligen Corporation, we operate on a global scale within the bioprocessing sector, with offices in Sweden and the US. Read more at Metenova.com

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Metenova med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se eller Anna Klimenko på telefon 0793-34 13 37 eller anna.klimenko@sevr.se.



Varmt välkommen med din ansökan!



Ansök via www.sevr.se (http://www.sevr.se) Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg

Läs mer Nov 20
Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till ett uppdrag på ca 5 månader med start i början av december.

Om uppdraget

Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start 231201 till och med 240430. Du kommer att vara placerad på kundens centrala kontor med viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Förvaltningen som du kommer att arbeta på har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)

- Övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet

- Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning

- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller

- Arbete med månads, delårs och årsbokslut

- Eventuellt kan viss redovisning av EU projekt förkomma

- Göra analyser och simuleringar

- Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen har du följande kompetens och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alternativt minst 5 års erfarenhet som redovisningsansvarig

- Minst 3 års erfarenhet och kunskap kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation

- Erfarenhet från arbete offentlig verksamhet

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

- Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovisning

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du som person har god samarbetsförmåga, arbetar självständigt samt kan snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-24

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningsekonom med start omgående!

Läs mer Nov 18
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kvalificerad Redovisningsekonom som kan starta ett konsultuppdrag per omgående. Vi söker dig som är helt självgående inom Redovisning och kommer att ansvara för löpande bokföring och avstämningar av balanskonton inklusive koncernmellanhavanden i både månads och årsbokslut. Du kommer bli uthyrd till ett kundföretag och meriterande är om du har arbetat som konsult tidigare.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet från liknande uppgifter inom redovisning och arbetar med bokslut. Någon form av eftergymnasial utbildning inom redovisning önskas för tjänsten. Vidare är du en fena på excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem. Som person är du lättlärd och noggrann och arbetar såväl självständigt som i team.



Detta får du som konsult på Amendo

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan med sista ansökningsdatum 30 nov. Tjänsten kan dock bli tillsatt tidigare! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller till Gapwaves

Läs mer Nov 6
Till Gapwaves söker vi nu dig som vill arbeta som financial controller i ett teknikintensivt och börsnoterat scale-up bolag som ligger i framkant. Med hela världen som potentiell marknad och med en spännande tillväxtresa kommer du att vara en viktig pusselbit framåt. Det innebär också stora möjligheter för dig till personlig utveckling.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag.

Om rollen

Rollen som Financial Controller på Gapwaves är bred, och möjligheterna många. Du ansvarar för bolagets månads-, kvartals- och årsbokslut och är drivande i processen, från ax till limpa.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Projektredovisning

- Skatt- och momsredovisning

- Månads-, kvartals och årsbokslut samt årsredovisning och kvartalsrapporter

- Vara en drivande part i revisionsprocessen och i kontakten med bolagets revisorer

- Ad-hoc analyser och delaktig i framtagande av månadsrapporter till ledning och styrelse

- Koncernredovisning

- Optimering och digitalisering av affärssystem

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen och inom ekonomiavdelningen.



Här finns också möjlighet att på sikt växa in i en mer affärsnära roll med inslag av controlling och analys. Initialt kommer du också vara drivande i att lägga ut den löpande redovisningen till extern part.

Avdelningen består av dig och CFO, som du också rapporterar till. Rollen är placerad på Gapwaves huvudkontor i Göteborgs, med Lisebergs södra ingång som nära granne.



Vem är Du?

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, samt har arbetat några år med kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens. Du upprättar bokslut självständigt och trivs att jobba i en roll nära verksamheten och där arbetsuppgifterna innebär att du följer hela processen. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Vidare behärskar du svenska och engelska i både tal och skrift samt har en fallenhet för system. Det är meriterade med erfarenhet av noterat bolag, då Gapwaves är noterat på First North Growth Market.

Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Du har en god förmåga att driva arbetet framåt och ser gärna att du får komma med förbättringsförslag och hitta lösningar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och bevara relationer och ser samarbete som en förutsättning för att nå bästa möjliga resultat.

Här finns stor möjlighet för utveckling för dig som vill växa i rollen!



Om Gapwaves

We are a fast-growing tech scale-up, on the road of the autonomous revolution in the field of radar.Our vision is to be the most innovative provider of mm-wave antenna systems and the preferred partner to those pioneering next generation wireless technology. By leveraging the disruptive Gapwaves technology we help pioneers within radar antenna and telecom industry to create highly efficient mmWave antenna systems that contributes to re-defining everyday life. Gapwaves markets are e.g. mmWave radar antennas for Advanced driving assistance and Autonomous vehicles, Smart cities & 5G telecom, Wireless communication, and beyond.

At Gapwaves we are an prestigeless dedicated team that in our day-to-day business are solving exciting challenges together with global Tech companies and Automotive suppliers within the megatrend Advanced Urban Mobility.

We are always looking for new talented co-workers to meet the increased market interest - Come and join our team!

Visit www.gapwaves.com



Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Gapwaves med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevrrecruitment.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök via www.sevr.se (http://www.sevrrecrutiment.se/)

Ansök nu

Redovisningsekonom till Happident

Läs mer Okt 23
Vi söker nu ytterligare en erfaren och självgående redovisningsekonom som också kan utveckla och sätta upp effektiva ekonomiprocesser.

Rollen är bred och omväxlande, du kommer bland annat arbeta med:

- Bokföring.

- Sätta upp och utveckla ekonomiprocesserna.

- Avstämningar.

- Bokslut.

- Rapportering.

Om dig
Du är en noggrann, strukturerad och erfaren redovisningsekonom som har lätt för att arbeta i olika system. God systemkunskap i Fortnox är meriterande.

Övrigt
Du kommer att arbeta inom ett affärsområde med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat. I din roll som redovisningsekonom rapporterar du direkt till våran CFO.

Du börjar så snart du kan, tjänsten är på 100% och är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Det finns möjlighet till visst distansarbete.

Ansökan
Naturligtvis behandlar vi alla ansökningar konfidentiellt. Intervjuer sker löpande.

Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan!

Happident

Happident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är på en utvecklingsresa tillsammans och har målsättningen att inom de närmaste åren både utveckla och expandera verksamheten. Happidents grundare och ägare är tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Kliniskt fokus genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda.

Läs mer på https://happident.se/

Om Seemly Finance & Search
Erbjuder rekrytering, search, uthyrning av chefer och specialister samt hjälp med verksamhetsstyrning. Vi arbetar även med outsourcing inom ekonomi och lön. Läs mer om oss på www.seemlygroup.com (https://finance.seemlygroup.com/)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Perido AB .

Finnish-speaking Consumer Relations Agent to car company! - Gothenburg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 4
Nytt
Are you a first-class communicator who always have the customers perspective in mind? Do you possess a genuine interest in providing excellent customer service and would thrive in a dynamic and fast-paced environment? Do you have excellent communication skills in both Finnish and English? Then we have the position for you!
About the position
Perido is looking for a Consumer Relations Agent for a position at one of our clients, a major company and well-known name in the automotive industry. This is a full-time position situated in Gothenburg. You can also work remotely, but you need to be able to be in the office 2-3 days a month. In this role you will need to have the ability to work evening hours, weekends and holidays, our client is available for their consumers whenever they need them.
Your daily tasks
As a Customer Consumer Relations Agent, your primary responsibility is to consistently deliver an exceptional and personalized customer experience, addressing the needs of both current and prospective consumers throughout the entire shopping and ownership journey. Your role as a brand ambassador is pivotal in supporting our mission to enhance the communities we serve and bring our brand promise to life. This position offers you the opportunity to gain valuable insights into both consumer behavior and our products, making it an ideal stepping stone for building a future career within the company.
Your communication skills will be put to use as you engage with consumers via phone, email, chat, and social media, aiming to understand their inquiries or issues and providing viable solutions with a high level of service. Coordinating towing and roadside services for car owners experiencing breakdowns is also part of your responsibilities. Additionally, you will be involved in managing lead generation, delegation, and follow-up, ensuring the effective utilization of leads. It is crucial to prioritize and escalate customer feedback and feature requests to the relevant internal teams. Your role extends to actively identifying, proposing, and driving activities with stakeholders within and outside the Customer Care department, contributing to the continuous improvement of quality and efficiency in our processes.
Your characteristics
Experience is important, but personality is key! We are looking for someone who’s humble and respectful, with a genuine interest in customer service. You know how to deliver service at a high level. You feel comfortable in contact with customers and have a professional attitude towards both customers and colleagues. As a person, you are solution-oriented, results-driven and have high integrity. To succeed in this assignment, you ought to have a very good ability to cooperate and be a flexible team player who thrives when working with others. To conclude: Passion for people is important, passion for cars is a bonus!
Did we catch your interest? Then we would like to know more about you, welcome with your application and CV written in English!
Qualifications:
Previous experience in customer service
Know how to work CRM systems (Salesforce etc.)
Ability to work evenings and weekends
Excellent communication skills in speech and writing, in Finnish and English

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment through Perido until 2024-06-30. Start 2024-01-01.
Application
Please apply on our website perido.se/. Click on the apply button in the advertisement for the current position and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and / or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement, only when contacting the responsible recruiter will you receive all the information you need.
The responsible recruiter is Amanda Delvén who you can reach by email – amanda.delven@perido.se. If you have questions or concerns, you are welcomed to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34275 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It comes from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and today we are 50 employees internally and over 1300 consultants on assignment all over the country. As a consultant with us, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening your skills in our clients' organizations. Read more about us at Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Projektledare sökes till Partnersense - Göteborg

Projektledare, IT
Läs mer Nov 28
Har du minst två års erfarenhet av att leda team och driva tekniska projekt? Partnersense söker en driven kollega som delar deras övertygelse om att teknik och affär måste gå hand i hand, och som är redo att utmana sig själva och lära sig nya saker. Är det dig de söker efter?
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en projektledare till vår kund Partnersense. Partnersense bygger nästa generations e-handelslösningar och strävar efter att leverera tekniska lösningar och samtidigt förstå affärsbehov och se till att deras kunder når sina mål. De söker nu efter en medarbetare som delar deras passion och är redo att vara en del av nästa steg inom e-handelslösningar. I denna tjänst är det möjligt att utgå från deras kontor antingen i Stockholm eller Göteborg.
För Partnersense står en trivsam arbetsmiljö, livsbalans och välmående hos sina medarbetare i fokus. De strävar efter att skapa en atmosfär där arbetsglädje och hälsa går hand i hand. Därför får du tillgång till flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och en försäkring med pensionsavsättning. De ser till att ha roligt under arbetstid och skapar tillsammans en god stämning och gemenskap. Även utanför arbetstid sker roliga aktiviteter såsom AW och events!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som projektledare kommer du att arbeta med projektledning av nya e-handelsprojekt, projektledning vid implementation eller integration av partners system såväl som till kunders befintliga system, samt löpande vidareutvecklings- och supportarbete mot Partnersense kunder. Som projektledare har många olika ansvarsområden och många bollar i luften samtidigt.
Ansvar i rollen som projektledare:
Hålla ihop projekt, kommunicera med olika intressenter samt leda medverkande resurser
Ansvara för hela projekt, från förstudie till genomförande och uppföljning
Ha ansvar för budget och kostnadsstyrning
Administrera ärendehanteringssystemet (Jira) och löpande hantera, planera, prioritera och fördela inkommande arbete till rätt resurser i teamet
Ansvara för rapportering och statusuppföljning av arbetet mot kunder
Kunna bistå med supportärenden
Ta fram underlag för fakturering
Delta i offertarbete och referensbeskrivningar

Dina egenskaper
För att trivas i rollen är du van att leda och arbeta i team. Du är självsäker i din roll och delar gärna med dig av din kunskap för att stötta dina kollegor. Vidare är du van vid att skapa och underhålla starka relationer med kunder och har lätt för att anpassa din kommunikation efter situation och kund. Avslutningsvis är planering, dokumentation och uppföljning rutiner som du behärskar och ser som viktiga delar av ditt arbete.
Om du identifierar dig med dessa egenskaper och är redo att ta nästa steg i din karriär, ser vi fram emot att läsa din ansökan!
Kvalifikationer:
Minst två års erfarenhet av att leda team och driva tekniska projekt
Kunskap av agila metoder
Konsulterfarenhet
Kunskap om riskanalys, kravanalys och kravhantering
Kunskap om test och kvalitetssäkring
Kommunikativ i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, anställning direkt hos Partnersense AB. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley, du når henne via charlotte.crowley@peido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34265 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Software developers are wanted for giant in the automotive industry

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 23
About the position
We at Perido are now looking for software developers for future assignments with our client, a leading global manufacturer of transport-related products. This includes trucks, buses, construction machinery, marine and industrial equipment, and engines. The position is located in Gothenburg.
Your daily tasks
Our client is in need of software developers for comprehensive quality control of deliveries in software development projects. Their cross-functional development teams must ensure the design, implementation, testing/verification and maintenance of features. The quality control part needs to be done using automated test frameworks to the greatest extent possible. You will be part of the Connectivity Platform team, responsible for on-board ("In Car") software in next-generation telematics and connectivity components. Your main tasks and areas of responsibility are as follows:
Be part of an agile scrum team (~7-8 people)
All reporting of status and progress in JIRA
Software development of test cases

Your characteristics
We are looking for someone who is driven, committed, and always strives to deliver the highest quality. You enjoy working in a fast-paced and varied environment that challenges you in a positive way. Furthermore, you are responsive to other activities and understand how to prioritize your work. In conclusion, you are a communicative and adaptable person who enjoys working both in teams and independently.
Submit an expression of interest today, we look forward to getting to know you!
We will contact candidates in case of incoming needs.
Qualifications:
Master degree or equivalent in Electrical Engineering, Software Engineering or similar
Documented development of Automated Tests and test frameworks
Linux
Linux tool chain (bash, git, Gerrit, Jenkins)
Communicative in speech and writing
Fluent in English, written and spoken

Meritorious
C++
Robot Framework
Python
Agile SW development
Fluent in Swedish, written and spoken
Android FW and Android Compatibility Test Suite (CTS)

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment for 6 months, with a possibility of extension. Start according to the agreement.
Application
Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need.
If you have questions, you are more than welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34256 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare sökes till gigant inom fordonsindustrin

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 23
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu kunniga och engagerade mjukvaruutvecklare till framtida uppdrag hos vår kund, en ledande global tillverkare av transportrelaterade produkter. Detta inkluderar lastbilar, bussar, entreprenadmaskiner, marin och industriell utrustning samt motorer. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är i behov av mjukvaruutvecklare till omfattande kvalitetskontroll av leveranser i programutvecklingsprojekt. Deras tvärfunktionella utvecklingsteam måste säkra design, implementering, testning/verifiering och underhåll av funktioner. Kvalitetskontroll-delen behöver göras med hjälp av automatiserade testramverk i största möjliga utsträckning. Du blir en del av Connectivity Platform-teamet, som ansvarar för ombord ("In Car") mjukvara i nästa generations telematik- och anslutningskomponenter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är följande:
Vara en del av ett agilt scrum-team (~7-8 personer)
All rapportering av status och framsteg i JIRA
Mjukvaruutveckling av testfall

Dina egenskaper
Vi söker dig som är driven, engagerad och alltid strävar efter att leverera högsta kvalitet. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och omväxlande miljö som utmanar dig på ett positivt sätt. Vidare är du lyhörd för övrig verksamhet och förstår hur du skall prioritera ditt arbete. Avslutningsvis är du en kommunikativ och anpassningsbar person som tycker om att arbeta såväl i team som självständigt.
Skicka in en intresseanmälan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! Vi kommer löpande att kontakta aktuella kandidater vid inkommande behov.
Kvalifikationer:
Civilingenjör eller motsvarande inom elektroteknik, programvaruteknik
Dokumenterad erfarenhet av automatiserade tester och testramverk
Linux
Linux toolchain (bash, git, Gerrit, Jenkins)
Kommunicerar obehindrat på engelska, i tal och skrift

Meriterande:
C++
Robot Framework
Python
Agile SW development
Flytande i svenska, i tal och skrift
Android FW and Android Compatibility Test Suite (CTS)

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Vi går igenom ansökningar löpande och kontaktar aktuella kandidater vid inkommande behov.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34256 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Junior Studio Engineer to automotive giant in Gothenburg

Interaktionsdesigner
Läs mer Nov 22
Embark on the future of automotive interaction design as a Junior Studio Engineer, playing an important role in crafting high-fidelity software and hardware prototypes. Here you will get to collaborate closely with UX designers to influence user interfaces in concept cars, spanning from test to production vehicles. If you're ready to shape the future of mobility with a passion for innovation, an exciting challenge awaits!
About the position
Perido are looking for a Junior Studio Engineer to our client, a leading global manufacturer of transport-related products. This includes trucks, buses, construction machinery, marine and industrial equipment, as well as engines. The position is placed in Gothenburg.
Your daily tasks
In the position of Junior Studio Engineer, you will play a key role in the creation of high-fidelity interaction software and hardware prototypes to validate Interaction concepts in partnership with a UX designer. Your responsibilities will encompass a variety of contexts, including test cars, production cars, and rigs. Your contributions will extend to crafting software and hardware prototype solutions for user interfaces within our concept cars. This role necessitates close collaboration with various engineering departments within Volvo and external suppliers. As a Junior Studio Engineer, you will be responsible for overseeing your designated tasks and prioritizing deliveries with guidance. Tasks revolve around:
Assist in developing HMI solutions to align with Design intentions
Support and maintain the software/hardware in test cars, focusing on user experience
Contribute to the exploration of new technical solutions to support Design intentions
Provide support to the UX design organization with technical information and insights

Qualifications:
Sc. in Computer Engineering, Electrical Engineering, or Mechatronics
Knowledge in C/C++ and Python programming
Basic understanding of React/JavaScript
Familiarity with working and configuring in a Linux Environment
Basic understanding of cross-application communication solutions (such as CAN, LIN, FLEXRAY, MQTT)
Familiarity with version control systems, particularly Git
Fluent in English, both written and spoken

Contract type and hours
Full-time, consultancy assignment until 2024-12-10 with the possibility of an extension. Start date: 2023-11-27.
Application
Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need.
If you have questions, you are more than welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34255 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu

Business Strategy Coordinator sökes till fordonsgigant!

Marknadsplanerare
Läs mer Nov 20
Om tjänsten
Perido söker en Business Strategy Coordinator för en tjänst hos en av våra kunder, ett stort och välkänt namn inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du att ha ett stort ansvar vad gäller företagets digitala arbete. Tjänsten kretsar specifikt kring:
Ansvarig för att stödja aktiviteter kopplade till företagets strategiska planer, vision, mätningar och uppföljning
Ansvarig för att skapa visuella presentationer och kombinera (rätt) data med berättelser så att information och insikter kan spridas inom organisationen för att stimulera nya perspektiv och driva förändring
Ansvarig för att skapa presentationsmaterial för interna såväl som externa (lednings )möten med viktiga intressenter
Delaktig i företagets employer branding
Ansvarig för ledning, planering och genomförande av möten och evenemang

Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget tror vi att du är en skicklig kreatör och visionär med god förmåga att ta fram material utifrån olika syften. Du trivs med att arbeta proaktivt, effektivt och kan snabbt sätta dig in i nya situationer och ta till dig ny kunskap. Vi ser även att du är van att arbeta mot en bred publik och arbetar noggrant för att leverera i tid. Slutligen hoppas vi att du är en öppen person som vågar tänka i nya banor.
Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
2–3 års relevant arbetslivserfarenhet
Du har förståelse för affärer samt är kundorienterad med ett driv för resultat och förmåga att arbeta effektivt i en global organisation med en bred grupp intressenter
Erfarenhet inom affärsanalys, utveckling eller strategi
Kommunikativ med öga för detaljer. Förmåga att analysera och visualisera information samt bygga en berättelse
Utmärkt kunskap om IT-system, såsom Office365, SharePoint (etc.), samt förmåga att lära sig och använda nya IT-verktyg och metoder
Flytande i svenska och engelska

Meriterande:
Högskoleutbildning inom ekonomi, kommunikation, marknadsföring eller liknande

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-03. Start 2024-01-01.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34252 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu