Göteborg: Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till ett uppdrag på ca 5 månader med start i början av december.

Om uppdraget

Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start 231201 till och med 240430. Du kommer att vara placerad på kundens centrala kontor med viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Förvaltningen som du kommer att arbeta på har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)

- Övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet

- Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning

- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller

- Arbete med månads, delårs och årsbokslut

- Eventuellt kan viss redovisning av EU projekt förkomma

- Göra analyser och simuleringar

- Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen har du följande kompetens och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alternativt minst 5 års erfarenhet som redovisningsansvarig

- Minst 3 års erfarenhet och kunskap kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation

- Erfarenhet från arbete offentlig verksamhet

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

- Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovisning

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du som person har god samarbetsförmåga, arbetar självständigt samt kan snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-24

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Senior Accountant till Metenova

Läs mer Nov 28
Till Metenova, ett bolag som genomsyras av innovation, engagemang och samarbete, söker vi en Senior Accountant. Metenova är en ledande internationell innovatör och tillverkare av magnetblandare för läkemedels- och bioteknikanvändning med huvudkontor i Mölndal.

Som Senior Accountant på Metenova har du möjlighet att arbeta i en internationell koncern med en lokal och entreprenöriell anda. Du ingår i ett ekonomiteam om tre personer där ditt bidrag blir viktigt. Kulturen är varm, nyfiken och fokus på att lyckas tillsammans är stort.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om rollen

Rollen som Senior Accountant innebär att, tillsammans med Finance Manager, ansvara för bolagets redovisning och rapportering. Du kommer att arbeta brett med tonvikt på löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive rapportering. Rollen rapporterar till Finance Manager och innebär personalansvar för teamets ekonomiassistent.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning, avstämningsarbete och kvalitetssäkring av bokföring

- Upprätta bokslut (månads- och årsbokslut) samt vara behjälplig i arbetet med framtagande av årsredovisning

- Intern och extern rapportering

- Likviditetsplanering inkl utländska valutor

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen samt systemutveckling

- Bistå i revisionsprocessen

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning och några års relevant arbetslivserfarenhet från yrket. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Utöver det ser vi det som mycket meriterande med erfarenhet från en internationell miljö såsom exportmiljö eller annan verksamhet. Då Metenova ägs av amerikanska Repligen ser vi det också som meriterande om du har sett delar av eller arbetat med US GAAP samt en noterad miljö. Vidare har du goda kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är positivt med ett systemintresse samt att vi utgår från en stor vana att arbeta i Excell. Metenova arbetar primärt i Pyramid samt till viss del SAP, varför erfarenhet av dessa system är meriterande.

Som person är du lugn och stabil och har ett naturligt sinne för noggrannhet. Du är prestigelös och positiv och trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och du trivs med att ta eget ansvar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga.

Om Metenova

Metenova, a part of Repligen Corporation, is a leading innovator and manufacturer of magnetic mixers for pharmaceutical and biotechnology use. Our journey began in 2009, driven by the aspiration to provide products and services that enable reliable and sustainable healthcare. By providing state-of-the-art technology for aseptic and sterile mixing applications, we strive to contribute to the advancement of the industry. As a subsidiary of Repligen Corporation, we operate on a global scale within the bioprocessing sector, with offices in Sweden and the US. Read more at Metenova.com

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Metenova med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se eller Anna Klimenko på telefon 0793-34 13 37 eller anna.klimenko@sevr.se.



Varmt välkommen med din ansökan!



Ansök via www.sevr.se (http://www.sevr.se) Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Redovisningsekonom med start omgående!

Läs mer Nov 18
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kvalificerad Redovisningsekonom som kan starta ett konsultuppdrag per omgående. Vi söker dig som är helt självgående inom Redovisning och kommer att ansvara för löpande bokföring och avstämningar av balanskonton inklusive koncernmellanhavanden i både månads och årsbokslut. Du kommer bli uthyrd till ett kundföretag och meriterande är om du har arbetat som konsult tidigare.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet från liknande uppgifter inom redovisning och arbetar med bokslut. Någon form av eftergymnasial utbildning inom redovisning önskas för tjänsten. Vidare är du en fena på excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem. Som person är du lättlärd och noggrann och arbetar såväl självständigt som i team.



Detta får du som konsult på Amendo

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan med sista ansökningsdatum 30 nov. Tjänsten kan dock bli tillsatt tidigare! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller till Gapwaves

Läs mer Nov 6
Till Gapwaves söker vi nu dig som vill arbeta som financial controller i ett teknikintensivt och börsnoterat scale-up bolag som ligger i framkant. Med hela världen som potentiell marknad och med en spännande tillväxtresa kommer du att vara en viktig pusselbit framåt. Det innebär också stora möjligheter för dig till personlig utveckling.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag.

Om rollen

Rollen som Financial Controller på Gapwaves är bred, och möjligheterna många. Du ansvarar för bolagets månads-, kvartals- och årsbokslut och är drivande i processen, från ax till limpa.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Projektredovisning

- Skatt- och momsredovisning

- Månads-, kvartals och årsbokslut samt årsredovisning och kvartalsrapporter

- Vara en drivande part i revisionsprocessen och i kontakten med bolagets revisorer

- Ad-hoc analyser och delaktig i framtagande av månadsrapporter till ledning och styrelse

- Koncernredovisning

- Optimering och digitalisering av affärssystem

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen och inom ekonomiavdelningen.



Här finns också möjlighet att på sikt växa in i en mer affärsnära roll med inslag av controlling och analys. Initialt kommer du också vara drivande i att lägga ut den löpande redovisningen till extern part.

Avdelningen består av dig och CFO, som du också rapporterar till. Rollen är placerad på Gapwaves huvudkontor i Göteborgs, med Lisebergs södra ingång som nära granne.



Vem är Du?

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, samt har arbetat några år med kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens. Du upprättar bokslut självständigt och trivs att jobba i en roll nära verksamheten och där arbetsuppgifterna innebär att du följer hela processen. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Vidare behärskar du svenska och engelska i både tal och skrift samt har en fallenhet för system. Det är meriterade med erfarenhet av noterat bolag, då Gapwaves är noterat på First North Growth Market.

Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Du har en god förmåga att driva arbetet framåt och ser gärna att du får komma med förbättringsförslag och hitta lösningar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och bevara relationer och ser samarbete som en förutsättning för att nå bästa möjliga resultat.

Här finns stor möjlighet för utveckling för dig som vill växa i rollen!



Om Gapwaves

We are a fast-growing tech scale-up, on the road of the autonomous revolution in the field of radar.Our vision is to be the most innovative provider of mm-wave antenna systems and the preferred partner to those pioneering next generation wireless technology. By leveraging the disruptive Gapwaves technology we help pioneers within radar antenna and telecom industry to create highly efficient mmWave antenna systems that contributes to re-defining everyday life. Gapwaves markets are e.g. mmWave radar antennas for Advanced driving assistance and Autonomous vehicles, Smart cities & 5G telecom, Wireless communication, and beyond.

At Gapwaves we are an prestigeless dedicated team that in our day-to-day business are solving exciting challenges together with global Tech companies and Automotive suppliers within the megatrend Advanced Urban Mobility.

We are always looking for new talented co-workers to meet the increased market interest - Come and join our team!

Visit www.gapwaves.com



Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Gapwaves med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevrrecruitment.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök via www.sevr.se (http://www.sevrrecrutiment.se/)

Ansök nu

Redovisningsekonom till Happident

Läs mer Okt 23
Vi söker nu ytterligare en erfaren och självgående redovisningsekonom som också kan utveckla och sätta upp effektiva ekonomiprocesser.

Rollen är bred och omväxlande, du kommer bland annat arbeta med:

- Bokföring.

- Sätta upp och utveckla ekonomiprocesserna.

- Avstämningar.

- Bokslut.

- Rapportering.

Om dig
Du är en noggrann, strukturerad och erfaren redovisningsekonom som har lätt för att arbeta i olika system. God systemkunskap i Fortnox är meriterande.

Övrigt
Du kommer att arbeta inom ett affärsområde med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat. I din roll som redovisningsekonom rapporterar du direkt till våran CFO.

Du börjar så snart du kan, tjänsten är på 100% och är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Det finns möjlighet till visst distansarbete.

Ansökan
Naturligtvis behandlar vi alla ansökningar konfidentiellt. Intervjuer sker löpande.

Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan!

Happident

Happident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är på en utvecklingsresa tillsammans och har målsättningen att inom de närmaste åren både utveckla och expandera verksamheten. Happidents grundare och ägare är tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Kliniskt fokus genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda.

Läs mer på https://happident.se/

Om Seemly Finance & Search
Erbjuder rekrytering, search, uthyrning av chefer och specialister samt hjälp med verksamhetsstyrning. Vi arbetar även med outsourcing inom ekonomi och lön. Läs mer om oss på www.seemlygroup.com (https://finance.seemlygroup.com/)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB .

Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered

Förvaltningschef, kommun
Läs mer Nov 14
Nu söker vi för ett långt uppdrag en Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered.

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid med start 240101 och under ett år, med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare tre år.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att utveckla och driva samarbetet mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö.



Dina kvalifikationer

- Relevant akademisk examen eller annan utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som verksamhetschef med uppdrag att organisera och driva samarbete mellan fastighetsägare eller motsvarande befattning som av beställaren bedöms som likvärdig. Omfattningen av arbetslivserfarenheten ska ha varit minst 75 % av en heltid under den angivna 5 års perioden.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och driva samarbete mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö med dokumenterat goda resultat.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av övergripande verksamhets- och budgetansvar.

- Genomfört kartläggningar, utvärderingar och uppföljningar av brottslighet och andra ordningsstörningar samt formulerat konkreta aktiviteter med dokumenterat goda resultat.

- Erfarenhet av, och inom ramen för det aktuella uppdraget, själv kunna genomföra trygghetsbesiktningar av bostadshus, parkeringar och lokalfastigheter åt medlemmar.

- Vara förtrogen med nationella lagar och regler samt hur en kommun styr och reglerar sin verksamhet inom relevant område för uppdraget.

- Arbetslivserfarenhet av att samverka med berörda aktörer i storstad kring infrastruktur-, stadsbyggnads- och stadsplanefrågor, trafik, parkering och kommunikationer samt svara på remisser i nämnda områden.

- Erfarenhet av att stödja en föreningsstyrelse med administration som att ta fram handlingar inför årsmöten såsom budget och verksamhetsplan till att löpande bereda ärenden och ta fram handlingar inför styrelsemöten gällande verksamhet och ekonomi.

- Behärska svenska språket i både tal och skrift och kunna förmedla aktuell information och resultat från projekt och processer via hemsida, nyhetsbrev och sociala media.

- Mycket god vana av att företräda en verksamhet i publika sammanhang.

- Ha mycket god datorvana.

För att lyckas i rollen behöver du vara resultatinriktad, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och noggrann samt självständig och ansvarstagande.

Meriterande

- Hög kunskap inom området med en god förståelse för uppdraget och ett strukturellt arbetssätt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5/12 -2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Controller/ekonom till Gbg Stad

Controller
Läs mer Sep 19
Med start 1 oktober eller enligt överenskommelse söker vi en controller/ekonom till Göteborg Stad. Uppdraget är minst 6 månader

Om uppdraget

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bl a att arbeta med:

Uppföljning och redovisning av EU projekt, Vinnova projekt och liknande
Stötta chefer och handläggare i ekonomifrågor
Arbeta med budgetering och planering
Arbeta med uppföljning och prognoser
Kalkylering
Göra analyser och simuleringar
Ta fram rapporter och göra utredningar
Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre år eller likvärdig utbildning
Minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller
Minst tre års erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och uppföljningssystem
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre års erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
Minst två års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)
Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovising/uppföljning

Som person är du självständig, driven och har lätt för att samarbeta.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 230922.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Internkontrollsamordnare i Göteborg

Kvalitetssamordnare
Läs mer Aug 29
Om uppdraget

Nu söker vi en kvalificerad kontrollsamordnare till vår kund inom den offentliga sektorn i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar omgående efter överenskommelse och pågår fram till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara samordningar och stöd inom riskhantering och kontroll. Ta ansvar för att ta fram och följa upp samlad riskbild och intern kontrollplan enligt stadens styrande dokument samt att stötta övriga förvaltningen i framtagande av riskanalyser, egenkontroller och nominering av risker.

Dina kvalifikationer

- Goda kunskaper i Stratsys

- Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning

- Erfarenhet av revision och/eller riskhantering och kontroll

- Högskoleexamen med inriktning ekonomi eller offentlig förvaltning

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Roy, roy.hoang@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Bostadsförmedlare/Kundtjänstmedarbetare i Göteborg

Assistent, bostadsförmedling
Läs mer Aug 29
Om uppdraget

Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till vår kund inom den offentliga sektorn i Göteborg från oktober fram till mars 2024 med goda möjligheter till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som kundtjänstmedarbetare ska du främst arbeta med att vägleda bostadssökande i deras jakt på en ny bostad.
Målet med rollen är att förmedla hyresrätter till rätt hyresgäst enligt hyresvärdens krav samt att ge service till bostadssökande genom att svara på frågor via telefon och mail.
Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:

- Boka visningar med potentiella hyresgäster

- Begära och kontrollera intyg, kreditupplysningar

- Kontrollera bostadsannonser

Dina kvalifikationer

Har en avslutad gymnasieutbildning, har goda IT-kunskaper. Du har goda kunskaper i svenska och engelska språket, båda i tal och skrift. Har du jobbat med telefon-och IT-baserad kundservice är detta meriterande. Goda kunskaper om Göteborg.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid, Roy.Hoang@Bemannia.se.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningscontroller i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 28
Om uppdraget

Nu söker vi en kvalificerad redovisningscontroller till vår kund inom den offentliga sektorn. Du kommer agera stöd till flera medarbetare som är relativt nya i sina ekonomtjänster på en central ekonomiavdelning.

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia och du kommer sitta på huvudkontoret som ligger i Gamlestaden.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som redovisningscontroller kommer du vara en viktig resurs på bolagets ekonomiavdelning. Du agerar stöd till kollegor och kommer arbeta med bokslut, prognos och budget.
Andra arbetsuppgifter som förekommer:

- Avstämningar o analyser

- Projektredovisning

- Stöd till våra distrikt

Dina kvalifikationer

- Ekonomikandidat eller har motsvarade kompetens

- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete

- Goda kunskaper inom ekonomisystem, gärna Agresso och hypergene

- Mycket goda kunskaper i excel

- Förmåga att analysera stora datamängder

- Erfarenhet från fastighetsbranschen (meriterande)

Personliga kompetenser

Analytisk
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga
lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad
och/eller komplex information.

Samarbetsinriktad
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att
vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du
förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Självständig
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har
förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Strukturerad
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt
och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp
resultatet.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu