Göteborg: Lifecycle Marketing Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lifecycle Marketing Specialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

About Bokio
All successful businesses start with an idea and at Bokio, we do everything in our power to turn these ideas into something successful. Bokio is a fast-growing SaaS company offering accounting software to small business owners in both Sweden and the UK. Today we empower 40k entrepreneurs to run their businesses through automation of financial services, accounting, payments and taxes. At Bokio you will work closely with world-class designers, developers, serial entrepreneurs and business strategists with the courage to create new disruptive products that will impact the everyday life of our users.


As Lifecycle Marketing Specialist at Bokio, you will be responsible for driving customer engagement, retention, and loyalty throughout the customer lifecycle. In the role, you will develop and execute strategic marketing campaigns to nurture relationships with our customers and foster long-term growth.


What you will do:
Develop and execute a comprehensive lifecycle marketing strategy that increases customer retention, loyalty, and lifetime value.
Leverage data-driven insights to segment, target, and personalize communication across various channels such as email, in-app notifications, social media, and more.
Create, develop and optimize relevant content that supports the role objectives.
Collaborate with cross-functional teams (Product, Sales, Customer Success) to align on lifecycle marketing initiatives, ensuring consistency in the customer journey.
Monitor, analyze, and report on KPIs to track the effectiveness of lifecycle marketing efforts and optimize campaigns based on these insights.
Lead the ideation and execution of A/B testing strategies to enhance customer engagement and improve overall conversion rates.



Who we believe you are:
Proven experience in lifecycle, digital, or email marketing, preferably in a SaaS environment.
Excellent communication and collaboration skills to manage and lead projects in a cross-functional team.
Strong analytical skills with the ability to analyze data, understand trends, and develop actionable insights.
Exceptional project management skills, with the ability to lead and manage multiple time-sensitive projects under tight deadlines.
Deep understanding of customer segmentation and experience in personalized communication.
Proficiency in marketing automation platforms and CRM systems (e.g. Hubspot, Customer.io)

Bonus if:
Experience in content creation for e.g. email marketing campaigns.
Knowledge of and Figma



Life at Bokio
We have created a culture at Bokio where empathy and diversity are front and centre. We’re more than just co-workers. The Bokio workplace is like an extended living room, with the best colleagues and best support, always. So, working at Bokio is fun, fast-paced and innovative. Check it out here: https://youtu.be/hTJKm-E-7Lk


Benefits
An opportunity to grow and learn from knowledgeable colleagues
A diverse workplace, with skilled and kind people from all over the world
Flexible working hours and freedom to work in hybrid-remote setup
Awesome offices in central Gothenburg & Stockholm
Wellness grant, pension and other benefits



Location
We have a Hybrid work model with central offices in Gothenburg and Stockholm.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadskoordinator

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadskoordinator.

Projektledare inom marknadsföring

Läs mer Nov 14
Är du en ambitiös och erfaren digital ninja med högskoleutbildning och passion för marknadsföring? Vår kund söker nu en Projektledare med erfarenhet inom marknadsföring som vill ta nästa steg i karriären.

Om Dig:
Vi söker dig som är driven, framåt och älskar utmaningar! Du är orädd, modig och ser möjligheter i allt du tar dig an. Din entusiasm kombinerat med en stark arbetsvilja och resultatorientering gör dig till den perfekta kandidaten för vår kunds roll som Projektledare.

Dina Kvalifikationer:

- Högskoleutbildad och digital ninja.

- Erfarenhet av att arbeta med Wordpress, Meta och LinkedIn-annonsering med bevisade goda resultat.

- Färdigheter i Photoshop och skapande av rörligt innehåll för Meta och LinkedIn.

- Kunskap om UTM-tagging, Google Analytics samt avancerade e-mailmarknadsföringsverktyg som Apsis eller Mailchimp.

Din Erfarenhet:
Vi tror att du har gedigen erfarenhet från en marknadsavdelning inom retail och besitter framstående kunskaper inom digital marknadsföring.

Ditt Uppdrag:
Som vår digitala marknadsföringschef kommer du inte bara att driva vår digitala närvaro, utan även projektleda våra event och mässor. Vi letar efter någon som inte bara vill sitta bakom en skärm, utan även trivs med att vara på plats och leda projekt till framgång.

Vi Erbjuder:

- En dynamisk arbetsmiljö där din passion och drivkraft kommer att uppskattas.

- Möjlighet att göra karriär och ta nästa steg som affärchef.

- Utmanande och varierande arbetsuppgifter inom digital marknadsföring och eventhantering.

Ansökan:
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och har den passion och erfarenhet vi söker, skicka din ansökan och CV till oss. Vi ser fram emot att välkomna en modig och ambitiös digital marknadsföringschef till vårt team!

Ansök nu

Marketing Coordinator (Volunteering Opportunity)

Läs mer Okt 15
Description
Agile Gothenburg is a nonprofit organization that provides a community for those who are interested, practicing, or passionate about Agile behaviors, concepts, frameworks, and techniques in Sweden, the Nordics, as well as globally.
The organization educates and advises on Agile mindset and practices (in leadership, human resources, project, program, portfolio, product, delivery, and service management) through the sharing of knowledge, experience, and lessons learned.
Agile Gothenburg has and continues to partner with companies and associations that promote agility around the globe.
The main activities of Agile Gothenburg are:
Hosting events (meetups, featured talks, workshops, and conferences) on Agile-related topics.
Creating and sharing experience reports that summarize the practical experience of applying an Agile practice in an industrial setting.
Educating Nordic businesses on the training programs and services offered by Agile Gothenburg partners and facilitating their onboarding.

Agile Gothenburg team is multicultural with volunteers from every continent in the world. The organization promotes and lives by the values of diversity, equity, inclusion, and belonging in all its operations.
Agile Gothenburg is looking for a marketing coordinator to assist in our marketing activities.
Responsibilities
Develop and maintain Agile Gothenburg website
Plan and develop promotional material for different events
Develop and implement marketing campaigns and keep track of their performance
Create and share valuable media content on Agile mindset and practices
Ensure the accuracy and thoroughness of our media content
Collect and organize marketing material from different partners
Expand our media platform by incorporating additional channels
Monitor the marketing budget

Requirements
A degree (or pursuing a degree) in marketing or similar
Experience in WordPress
Experience in social media and video sharing platforms
Experience in web analytics and ads
Experience in Google Suite apps
Experience in working with a virtual team
Strong communication skills
Progressive, social, and outgoing
Eager to develop in Agile management and leadership, and other specialties of Agile Gothenburg
Available for business trips/retreats in pairs or a group

Seen as merit
Skills and understanding of the importance of agility in keeping up with the speed and complexity of marketing today.
What you get
Excellent visibility in the recruitment market
Mentorship of your training and development
The chance to explore the local, regional, and global communities of management practitioners and thought leaders
The chance to interact with and learn from the pundits in management and leadership
Free access to an excellent education platform with carefully chosen resources on an array of management subjects
Discounts on different workshops and conferences that are hosted, co-hosted, or sponsored by Agile Gothenburg

Location
Sweden, preferably Gothenburg.
Form of employment
Permanent
Scope of work
Part-time
Duration
Until further notice with 6 months probation period. Agile Gothenburg is looking for a long-term commitment. Join the team if you’re willing to connect with us for a considerable period.
Application
If you’re still reading the offer and think that you could be a good fit for this position, please send your application by email to hr@agilegothenburg.org including “Marketing Coordinator” in the subject line. We’re looking forward to hearing from you!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Marknadskoordinator

Läs mer Sep 20
Om dig

Vi tror att du är en kommunikativ och kreativ doer som älskar att ha flera bollar i luften samtidigt. Har du dessutom erfarenhet från besöksnäringen sedan tidigare och älskar att vara med där det händer när det händer, då tror vi att du passar perfekt för den här tjänsten! stort nätverk och 20 olika varumärken

Med hjälp av din nyfikenhet, branschvana och ditt nätverk analyserar du hela tiden marknadsläget och håller koll på kommande event runt om i stan för att våra restauranger ska hålla sig aktuella. Vi har 20 olika unika varumärken som alla har sin egen charm och det gäller att du med dina kollegor hittar rätt väg att marknadsföra det på bästa sätt. Du kanske har en utbildning inom marknadsföring och/eller har arbetat i liknande roll tidigare där du lärt dig att planering och en bra struktur är viktigt för ett lyckat event. Har du jobbat med copy tidigare och dessutom har förståelse för hur man gör en SWOT analys är det meriterande.

Tjänsten

Som marknadskoordinator är ditt fokus att planera, driva och koordinera marknadsaktiviteter som skapar värde för våra restauranger, vilket innebär en del jobb på kvällar och helger.
Du tydliggör våra restaurangkoncept bland annat genom att driva trafik till våra hemsidor och sociala medier samt säkerställa att våra bokningar, merch och specialevent förstärker känslan av våra respektive enheter.
Du kommer även att ansvara för nyhetsbreven som går ut till vårt nätverk så gillar du att skriva är det en stor fördel.

Detta är en bred roll där du arbetar nära andra nyckelpersoner och externa aktörer i olika projekt så en bra kommunikation och struktur blir viktiga faktorer.
Genom utbildningar och uppföljningar säkerställer du att våra SoMe-ansvariga följer våra riktlinjer och har rätt kompetens för att utföra sina uppgifter.

Detta är bara en del av arbetsuppgifterna som den här roliga och utmanande rollen innefattar, känner du att detta låter som precis din grej vill vi gärna höra mer från dig!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som föregås av 6 mån provanställning och är tänkt att vara tillsatt i december. Lön efter överenskommelse.

Stor vikt läggs vid personlighet och urval görs löpande.

Check us out! (http://goteborgsfamiljen.se)

Ansök nu

MARKETING OPERATIONS TEAMLEAD

Läs mer Dec 5
Nytt
Har du flerårig erfarenhet från marknadsföring och projektledning och är redo för en ny utmaning? Det här kan vara en spännande möjlighet för dig!
SmartCraft Group som är en ledande leverantör av digitala lösningar och Saas-tjänster till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Vi är under tillväxt och stärker nu upp vår marknadsavdelning med en engagerad och driven Marketing Operations Teamlead till huvudkontoret i Göteborg. 
Vi söker dig som är en duktig projektledare som har ett genuint intresse för människor i kombination med en bred förståelse för digital marknadsföring. Låter det som en intressant möjlighet?
Varmt välkommen med din ansökan!


DIN VARDAG
I rollen som Marketing Operations Teamlead kommer du att ha ett övergripande ansvar för att effektivt planera och strukturera våra olika marknadsföringsinitiativ.
I SmartCraft Group ingår fem Saas-bolag som samtliga erbjuder innovativa digitala lösningar för byggbranschen att använda i sitt dagliga arbete; Bygglet, Congrid, HomeRun, El-Vis och Coredinator. Dessa lösningar hjälper företag i olika delar av byggbranschen att öka sin effektivitet, spara tid och samtidigt öka sin lönsamhet. Marknadsteamet, som är samlat i Göteborg, är ett litet sammansvetsat team som verkar som en central funktion och stöttar de olika bolagen.
Som Marketing Operations Teamlead kommer du att vara ansvarig för att omsätta marknadsföringsstrategierna för gruppen till en marknadsplan, driva och motivera marknadsteamet samt säkerställa att samtliga pågående marknadsaktiviteter ligger i linje med företagets övergripande mål. Du kommer att spela en central funktion i att coacha teamet, hjälpa till med prioriteringar och skapa ordning och reda i marknadsföringsprocesser för att säkerställa effektivitet och goda resultat.
Du kommer även att vara huvudkontakt för ett av bolagen gällande att upprätta marknadsplan samt ansvara för att driva och genomföra den taktiska agendan för det bolaget.
Tjänsten innebär även:

Ansvar för att sammankalla och samordna marknadsföringsteamet genom att sätta tydliga mål och planera det dagliga arbetet på marknadsavdelningen.

Att bistå Försäljningsorganisationen och Customer Success i deras initiativ för att driva försäljning

Analysera marknadsdata för att utvärdera effektiviteten av kampanjer och föreslå förbättringar.

Planering och löpande hantering av interna och externa produktioner, hålla kontakt och samordna samarbete med externa samarbetspartners samt reklam- och mediebyråer.

Framtagning, produktion och utvärdering av kampanjer

Planering, genomförande och uppföljning av webbinar/mässor/event

Bevakning och framtagning av annonsmaterial

Kanalstrategi och genomförande i sociala medier

Ansvar för SEO på hemsidan




VEM ÄR DU?
Vi tror att du gillar att vara i en dynamisk, entreprenörsdriven och målorienterad miljö där du får möjlighet att både påverka och utvecklas! Du ser det som en rolig utmaning att få arbeta i ett tillväxtbolag med SaaS-tjänster för digitalisering i byggindustrin.
För att lyckas i rollen tror vi det är av största vikt att du har flera års erfarenhet av kvalificerat marknadsarbete i kombination med en eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikation eller liknande.
Teamet kommer att lita på dig och att du har mod att kunna avgöra vad som behöver prioriteras, men även en hög energinivå med ett positivt engagemang. Du trivs med att arbeta med en rad olika uppgifter parallellt med olika deadlines, men framförallt är du en erfaren projektledare & lagspelare med en tydlig can-do-attitude!
Du har en mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift och behärskar svenska och engelska flytande.
Vi vill jobba med dig som vågar testa nya grepp och motiveras av att bygga starka team såväl som långsiktiga varma relationer med våra kunder. Vi är ett litet, sammansvetsat marknadsteam med en stor variation i arbetsuppgifter – du behöver därför ha god förståelse för hela kedjan i det digitala marknadsföringsarbetet med blick för vilka delar som fungerar väl, vilka delar som behöver stöd och vilka verktyg och metoder som är optimala i de enskilda fallen.
 
VILL DU VETA MER?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar SmartCraft Sweden med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
 
OM SMARTCRAFT GROUP
SmartCraft Group som är en ledande leverantör av digitala lösningar och Saas-tjänster till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Tillsammans har koncernen 115 000+ användare som stöttas av 189 anställda på 14 kontor i Sverige, Norge & Finland.
SmartCrafts dotterbolag har i Sverige fem användbara och innovativa digitala lösningar för byggbranschen att använda i sitt dagliga arbete, Congrid, Bygglet, HomeRun, EL-VIS och Coredinator. Dessa lösningar hjälper företag i olika delar av byggbranschen att öka sin effektivitet, spara tid och samtidigt öka sin lönsamhet.
Att arbeta på SmartCraft innebär att vara en del av en familjär stämning samtidigt som det finns ett starkt entreprenöriellt driv och en vilja att ständigt förbättra vardagen för våra kunder. Som del av SmartCraft-koncernen finns stora möjligheter framåt att arbeta i en internationell miljö och med kontaktytor över flera bolag. Välkommen till oss!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bokio Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bokio Group AB .

Customer Success Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 26
Är du Bokios nästa Customer Success Agent?
Heltid, Göteborg/ Stockholm, Sverige
Brinner du för service och vill vara med på vår resa som ett av de snabbast växande scale-up bolagen i Sverige?


Om Bokio
Bokio är ett snabbt växande SaaS-bolag som erbjuder bokföringsprogram, samt en rad andra olika tjänster till småföretagare. Genom att digitalisera och automatisera den löpande bokföringen hjälper vi idag företagare i både Sverige och Storbritannien att effektivisera sina verksamheter. Med ett internationellt och snabbt växande team bestående av 80+ anställda i Göteborg och Stockholm söker vi nu vår nästa Customer Success Agent till vårt team.
Som medarbetare hos oss kommer du ingå i vårt fantastiska team där engagemang och driv genomsyrar vår vardag samtidigt som vi alltid har roligt tillsammans.


Tjänsten
Du kommer att vara en del av vårt Customer Success Team, där du får möjlighet att hjälpa våra användare att bli bäst på Bokio. I rollen kommer du framförallt att arbeta med användar- och systemrelaterade frågor. Som närmsta kontakt med våra användare samarbetar du även med olika avdelningar (produkt, marknad, sälj,m.m.) för att tillsammans förbättra och utveckla Bokio. Din utmaning är att så snabbt som möjligt bli vår nästa Bokio-expert så att du kan vara med och hjälpa användare att komma igång med programmet. Det är därför viktigt att du obehindrat behärskar både det svenska och engelska språket i tal och skrift.
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet inom support eller service och alltid sätter kunden i fokus. Vidare har du en god kommunikativ och samarbetsförmåga, är positiv, resultatdriven och gillar att bredda dina kunskaper inom olika områden. Du trivs med att arbeta självständigt i en social och föränderlig miljö i ett högt tempo. Då vi är ett internationellt team trivs du med att prata engelska på kontoret.


Tjänsten är en tillsvidareanställning (som föregås av en provanställning) med start omgående, enligt överenskommelse.


Livet på Bokio
Vi har skapat en kultur på Bokio där empati och mångfald står i centrum. Bokio som arbetsplats är ett utökat vardagsrum, med de bästa kollegorna och bästa stödet, alltid. Att jobba på Bokio är roligt, intensivt och innovativt - ta en titt hur det kan se ut här: https://www.youtube.com/watch?v=0LpLIQ0OPu8


Förmåner
Möjligheten att jobba tillsammans med intressanta och talangfulla människor från hela världen.
Flexibla möjligheter att jobba hemifrån några dagar per vecka.
Möjligheter att utveckla din kompetens genom spännande utmaningar.
Två fantastiska kontor i centrala Göteborg och Stockholm.
Friskvård, pension och andra förmåner.



Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Software Engineer, Mobile app

Applikationsutvecklare/Apputvecklare
Läs mer Okt 17
Bokio is on a mission to make the world a better place for small businesses. We want to make it super easy for everyone to run a business through automation of financial services, accounting, payments and taxes.
We’re now expanding our Mobile app development to enhance on-the-go experience with our Android and iOS apps. You will be a founding member of the Mobile App Platform team. The team will take good care of the fundamentals of the app and provide a great developer experience for the Product teams.
Sounds exciting? Join the team and help us make an already awesome product even better!


?More details can be found below, but in a nutshell:
You will be part of a small, experienced team that owns the platform and developer experience of the Bokio mobile app. Our teams have creative freedom for solving challenges, clarity for direction and support for progress.
Your main playground will be all or some of: React Native, React, Javascript, Typescript, native iOS or Android development (Swift, Obj-C, Java).
You will have a great influence on structuring architecture and way of working in the scope of Mobile app and Front-end development.



Who you are
You have empathy for users and truly care about improving their experience.
You like collaborating with teams and developers, enabling them to be productive and happy with mobile app development.
You are curious with a growth mindset and search for and enjoy finding ways to improve and learn.
You are a good communicator and comfortable with spoken and written English.
You know, care about and use sound engineering practices to develop well-crafted software.

What’s in your backpack
Deep understanding of all stages in Mobile app development lifecycle and providing technical leadership.

You are great with at least one of, and comfortable with or willing to learn the other:
React Native and React
Javascript and Typescript
Native iOS or Android development: Swift, Obj-C, Java
It’s considered a bonus if:
You have worked in a role of Tech Lead, Software Architect or mentor
You have experience with C#, .NET, , Redis, HTML5/CSS3
You have worked in customer-critical applications where security was important
You have/had your own company and understand the perils of running a small business
You are familiar with accounting or fintech



What we have to offer
A diverse workplace, with skilled and kind people from all over the world
A community of 5000+ Product Development professionals in fellow companies of Visma Group with active guilds in Software Engineering, AI/ML, Cyber Security, Product Design, Product Management etc.
We invest in your growth and learning by weekly dedicated learning time, training budget, learning platforms etc.
Flexible working hours and freedom to work in hybrid-remote setup
Awesome offices in central Gothenburg & Stockholm
30 days vacation, comprehensive wellness grant, pension according to ITP levels and other benefits - including waffles!

About Bokio
Bokio makes it super easy for everyone to run a business through automation of financial services, accounting, payments and taxes. We make sure our users understand their finances and have the right tools to make the best decisions for their businesses.
You are welcome at Bokio for who you are, no matter where you come from or what you look like. Our platform is for everyone, and so is our workplace! We cherish a culture at Bokio where empathy, diversity, respect and courage are front and center. Get a glimpse of Life at Bokio here: https://www.youtube.com/watch?v=0LpLIQ0OPu8

Ansök nu

Senior Software Engineer (.NET)

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 19
Senior Software Engineer
Bokio is on a mission to make the world a better place for small businesses. We want to make it super easy for everyone to run a business through automation of financial services, accounting, payments and taxes.
We’re now strengthening our Product and Platform teams. Product teams take good care of their product area and develop it to bring more value to users. The Platform team takes good care of fundamentals of the product and provides a great developer experience for the Product teams.
Sounds exciting? Join the team and help us make an already awesome product even better!
More details can be found below, but in a nutshell:
You will be part of a cross-functional team (of Engineers, a Product Manager and a Product Designer) owning their product area. Our teams have creative freedom for solving challenges, clarity for direction and support for progress.
Your main playground will be all or some of: .NET, C#, React/TypeScript/CSS.
Based on your strengths and passions, you will have a great influence on software. architecture, technical leadership and way of working.

Who you are
You have empathy for users and truly care about improving their experience
You are curious with a growth mindset and search for and enjoy finding ways to improve and learn
You like collaborating with team members as well as across team boundaries being a good communicator comfortable with spoken and written English
You know, care about and use sound engineering practices to develop well-crafted software

What’s in your backpack
Deep understanding of all stages in software development lifecycle, software architectures and providing technical leadership. You are great with at least one of, and comfortable with others:
.NET, C#
React, Html, CSS and Typescript/Javascript

It’s considered a bonus if:
You have worked in a role of Tech Lead, Software Architect or mentor
You have worked with customer-critical applications where information security was important
You have/had your own company and understand the perils of running a small business
You are familiar with accounting or fintech

What we have to offer
A diverse workplace, with skilled and kind people from all over the world
A community of 5000+ Product Development professionals in fellow companies of Visma Group with active guilds in Software Engineering, AI/ML, Cyber Security, Product Design, Product Management etc.
We invest in your growth and learning by weekly dedicated learning time, training budget, learning platforms etc.
Flexible working hours and freedom to work in hybrid-remote setup
Awesome offices in central Gothenburg & Stockholm
30 days vacation, comprehensive wellness grant, pension according to ITP levels and other benefits - including waffles!

About Bokio
Bokio makes it super easy for everyone to run a business through automation of financial services, accounting, payments and taxes. We make sure our users understand their finances and have the right tools to make the best decisions for their businesses.
You are welcome at Bokio for who you are, no matter where you come from or what you look like. Our platform is for everyone, and so is our workplace! We cherish a culture at Bokio where empathy, diversity, respect and courage are front and center. Get a glimpse of Life at Bokio here: https://www.youtube.com/watch?v=0LpLIQ0OPu8

Ansök nu

Senior Product Designer(s)

Användbarhetsdesigner
Läs mer Sep 29
About Bokio
Bokio is a fast-growing SaaS company offering accounting and financial software to small business owners in both Sweden and the UK. Bokio makes it super easy for everyone to run a business through automation of financial services, accounting, payments and taxes. We make sure our users understand their finances and have the right tools to make the best decisions for their businesses. With an international and fast-growing team composed of 80+ employees in Gothenburg and Stockholm, we are now looking to hire Senior Product Designers to our growing product team in Gothenburg.
At Bokio you will work closely with world-class designers, developers, serial entrepreneurs and business strategists with the courage to create new disruptive products that will impact the everyday life of our users. Your role as a Product Designer at Bokio plays an important part in how we build the final solution. We try to keep our team sizes as small as possible so we can move quickly and efficiently.


What you will do at Bokio
Design & Optimize:
Lead and refine the user experience and visual design of our product.
Work independently, from initial research to delivering final designs to developers.
Create wireframes, prototypes, and user flows to effectively communicate design ideas.

Collaborate & Advocate:
Work closely with cross-functional teams, including product managers, developers, other designers, researchers and other stakeholders to create cohesive and innovative solutions.
Represent and advocate for user-centric design in discussions and decision-making processes.

Research & Validate:
Conduct user research and usability tests to understand user needs and validate design concepts.
Analyze data to make informed, data-driven decisions.

Maintain Standards:
Develop and uphold design systems and guidelines to ensure uniformity across products.

Stay Informed & Lead:
Keep updated on industry trends, design tools, and emerging technologies.
Mentor and lead other designers when needed, and proactively seek opportunities for product improvements.



Who you are
You have at least 5 years of work experience in product design, user research and usability testing.
You are highly empathetic, you know how users think and feel at any given stage in the user journey.
You have a “get things done” mentality and a relentless desire for learning new things.
You thrive in a fast-paced environment.
You have good communication and collaboration skills and you are fluent in English. Proficiency in Swedish is a plus.
You have the ability to work quickly, independently and pragmatically; you can handle multiple design projects concurrently while shifting priorities as required to meet deadlines.
You are creative, you think outside of the box and love to solve problems.
You have a strong understanding of user-centered design principles and current digital trends.
You are experienced in presenting your work, narrating design rationale and advocating your design solutions to various stakeholders.

Bonus if
You are a Figma ninja.
You can translate your design to code.
You have a masters or bachelor degree in interaction design or similar.
Solid knowledge of responsive design and designing for multiple platforms and devices.



Life at Bokio
You are welcome at Bokio for who you are, no matter where you come from or what you look like. Our platform is for everyone, and so is our workplace! We are creating a culture at Bokio where empathy, diversity, respect and courage are front and center.
This is a chance to be part of an exciting scale-up with development opportunities, social activities and a stimulating work environment with good benefits.
Benefits
You get to enjoy the company of skilled and kind people from around the world.
Flexible working hours and freedom to work from home from time to time.
A diverse workplace, with skilled and kind people from all over the world.
Great possibilities to improve your skills through tough and interesting challenges.
An awesome office in central Gothenburg.
Wellness grant, pension and other benefits.



Interested?
Are you the one we are looking for? Please submit your digital portfolio and cover letter for review. If you have any questions, please let us know. Get a glimpse of Life at Bokio here: https://www.youtube.com/watch?v=0LpLIQ0OPu8

Ansök nu

Senior People Partner

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Nov 30
About Bokio
All successful businesses start with an idea and at Bokio, we do everything in our power to turn these ideas into something successful. Bokio is a fast-growing SaaS company offering accounting software to small business owners in both Sweden and the UK. Today we empower 40k entrepreneurs to do their own accounting. Tomorrow we will help entrepreneurs globally to manage their business finances. At Bokio you will work closely with world-class designers, developers, serial entrepreneurs and business strategists with the courage to create new disruptive products that will impact the everyday lives of our users.
As a Senior People Partner your primary role is to provide strategic and operational support to the organization's leadership and teams. You will work closely with leaders and teams across the organization to drive employee engagement, talent development, and overall organizational effectiveness. The ideal candidate will have a deep understanding of HR practices, a strategic mindset, and a passion for creating a positive and inclusive workplace.
Join our team as a Senior People Partner and thrive in a dynamic, fast-paced environment where every day is filled with excitement, fostering a vibrant workplace culture while wielding significant influence in shaping our organization's success.
What you will do:
Serve as a trusted advisor to employees and managers, guiding People and Culture matters.
Be responsible for employee experience processes and drive projects within People & Culture such as employee engagement, well-being etc.
Lead talent development initiatives, including performance management, succession planning, recruitment and career development.
Educate the organization and ensure Bokio follows applicable laws and regulations.
Work to create a positive, inclusive, and engaging work environment.

What we believe you have:
Min. 5+ years of work experience in HR/People & Culture.
BSc in Human Resources or other relevant area.
Relevant, progressive people experience in recruiting, employee relations, people operations, compensation/benefits, and organizational development.
An excellent understanding of the disciplines within HR, including diversity and inclusion, labour law, performance management, talent management etc.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to build strong relationships at all levels of the organization.
Fluent in English & Swedish, both written and spoken.

Life at Bokio
We have created a culture at Bokio where empathy and diversity are front and centre. We’re more than just co-workers. The Bokio workplace is like an extended living room, with the best colleagues and best support, always. So, working at Bokio is fun, fast-paced and innovative. Check it out here.
Benefits
An opportunity to grow and learn from knowledgeable colleagues.
A diverse workplace, with skilled and kind people from all over the world.
Flexible working hours and freedom to work in a hybrid-remote setup.
Awesome offices in central Gothenburg & Stockholm.
Wellness grant, pension and other benefits.

Location
We have a Hybrid work model with central offices in Gothenburg and Stockholm. This position is located in Gothenburg.

Ansök nu