Göteborg: Funktionskoordinator Samordnad hälsa, vård och omsorg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Funktionskoordinator Samordnad hälsa, vård och omsorg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Vi söker nu en Funktionskoordinator till Samordnad hälsa, vård och omsorg inom enheten GITS (Gemensam Information- och TjänsteSamordning). GITS är en neutral organisationsenhet som finansieras av alla 49 kommuner och Västra Götalandsregionen tillsammans. GITS utför länsövergripande uppdrag där SITIV (Styrgrupp IT i Väst) är beslutande uppdragsgivare. 

Ditt uppdrag
I din roll som funktionskoordinator kommer du vara en del i ett team i att länsövergripande samordna, stödja och utveckla arbetet för att tillse invånarnas behov av samordnad hälsa, vård och omsorg i Västra Götaland. Du jobbar såväl strategiskt som praktiskt med processer och lagkrav för att tillgodose en god hälsa, vård och omsorg för den enskilde.

Du kommer att delta i förvaltning och utveckling av gemensamt beslutade överenskommelser, riktlinjer och rutiner inom uppdraget samordnad hälsa, vård och omsorg samt nuvarande systemstöd SAMSA IT-tjänst. SAMSA IT-tjänst ska fortsätta förvaltas och utvecklas under många år och synkroniseras med utveckling av ny tjänst SAMVY/option 1 inom Program Millennium där GITS får en roll att stödja införandet med interim lösningar, processer, utbildning, support etc. I din roll jobbar du i samarbete med leverantör samt IT-ansvariga för drift av SAMSA IT-tjänst samt med program Millennium, SAMVY/option 1.

Du samverkar med utsedda representanter från Delregional vårdsamverkan/ verksamheter kring utveckling och följsamhet till såväl processer som systemstöd. Det innefattar även att tillhandahålla och utveckla befintliga utbildningsmaterial, lathundar och manualer.
Den gemensamma arenan är vårdsamverkan regionalt, delregionalt och lokalt. I uppdraget ingår även att omvärldsbevaka regionalt och nationellt utvecklingsarbete.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Bidra och utveckla förutsättningarna samt processer för vårdsamverkan i Västra Götaland.  
- Göra skillnad för många medarbetare inom hälsa, vård och omsorg genom digitalisering och samverkan.
- Möjligheten att utgå ifrån något av våra kontor i Borås, Göteborg, Mölndal, Skövde eller Vänersborg

För att lyckas i rollen behöver du:

Kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning.
- Goda kunskaper i tillämpning av lagstiftning och rättspraxis samt erfarenhet från arbete i vårdsamverkan på strategisk nivå.
- Välorienterad i såväl medicinsk vård som socialtjänst, önskvärt med goda kunskaper inom kommunal vård samt agil IT-utveckling.
- God kunskap om Överenskommelse, Riktlinje och Rutin för Samverkan vid in- och utskrivning från sluten hälso- och sjukvård, god kunskap om Riktlinje för SIP och SIP-processen samt god kunskap om gällande lagstiftning inom dessa områden.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. 
- Erfarenhet av att jobba med IT-tjänster och tillhörande utveckling/förvaltning.
- Erfarenhet av att samverka med vårdgrannar och andra verksamheter på operativ nivå.


Personliga egenskaper

- Trivs med att samverka med många olika parter och med variation i ditt arbete.
- Trivs med att leda andra genom förändring.
- Drivs av att skapa ordning och struktur i en föränderlig miljö.
- Mycket god förmåga att samarbeta med andra och att bygga och bibehålla goda relationer.
- Självständig i din yrkesroll och motiveras av att komma på och utveckla nya lösningar på utmaningar.
- Självgående, d.v.s. du kan initiera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt för dig själv och vid behov även för andra.
- Lösningsorienterad och resultatfokuserad.
- God samarbetsförmåga, d.v.s. du är lyhörd och kommunikativ i kontakt med andra.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT.

Technical Project Manager

Läs mer Nov 14
Taekwondo coach, beekeeper, or hobby fisherman? Right now we are looking for a Technical Project Manager with interests beyond just work. Your talents and experiences enrich us. They contribute to a greater understanding of people's everyday lives and the world we all live in. And they make CPAC Systems a more enjoyable workplace. When you, the beekeeper, and the philatelist meet with the home handyman, you approach creative challenges in different ways than when you just wear your engineer hat. You find smarter solutions that make life easier for our customers in trucks, excavators, asphalt pavers, buses, and boats.

Do you want to be part of developing future products in automation, control, X-by-wire systems, HMI, hybrid development and connectivity/telematics? Do you have experiences beyond what is shown on your business card or diploma? Then you are welcome to lead and develop the automotive industry together with us.

This is what we want you to do

As a Technical Project Manager at CPAC Systems, you will be at the forefront of the most exhilarating projects in the engineering industry. We are a technology-driven company where Project Managers are expected to understand the technology and take responsibility for the technical scope of the projects. We thrive in an environment where technical skills meets creativity, fostering a culture of collaborative problem-solving. Staying ahead of the curve, rallying the team, and effectively capturing ideas and challenges are central to your responsibilities. You will be responsible for project budgets, resource allocation, and liaison with customers and suppliers. We work in a flat organisation, in an industry where progress is rapid and therefore as a project manager, you will be involved where things are happening.

This is you

To excel as a Technical Project Manager at CPAC Systems, we believe you are a communicative leader who adeptly drives projects forward, both independently and through team collaboration. If you understand integrated systems and have experience in leading projects in advanced technical product development, then you have the right profile. Expertise in functional safety is highly valued and adds to your profile's strength. Your educational background includes a university or engineering degree, ideally in mechatronics, electrical engineering, or data science.

We operate within a hybrid work environment, offering a balance between office and remote work where you should be able to be at the office several days a week.

Join our vision

In our world, we recruit personalities. If this resonates with you, seize the opportunity to make your mark on the future of industrial vehicles. Submit your application today and feel free to reach out to Malin Lindebjörn at Malin.lindebjorn@cpacsystems.se with any questions.

Ansök nu

Senior Solution Engineer

Läs mer Nov 4
For our client we are now looking for an experienced Senior Solution Engineer.

About the company:

Our client is a development organization with product responsibility for Infotainment head units, android automotive platforms, software applications, radios, amplifiers, speakers and more. They work with:

- requirements and function ownerships,

- collaborate with partners and suppliers,

- develop, integrate and verifies software on all levels,

- develop, integrate and verifies infotainment, audio and sound solutions

- work in a Safe agile set-up, with a train set-up.

About the position:

As a Solution Manager Infotainment, you will work with delivery plans for the entire EACS delivery to the different introblocks (IB). The most complex plans are related to the software deliveries. You will be mapping all IB milestones with EACS deliveries. This is done in cross-functional meetings with product owners, verification leaders, testers, developers, suppliers, FVV, and stakeholders from the IBs. The organization delivers primarily to Volvo, Renault, and Mack trucks.

Roles and Responsibilities:

- Create delivery plans to make it very clear when and what they are going to deliver.

- Collaborate with Portfolio managers, Product managers, Architects, Verification leaders, Epic owners, Product owners, and Global Technology Managers.

- Monitor, align and communicate on development progress

- Manage stakeholders’ communication

- Map EACS deliveries with IB milestones.

Qualifications:

- Knowledge and experience from previous leadership roles such as Product owner, Program manager or Line manager.

- Experience gained from working in a software development organization is a must.

- Project management or similar experience is a must

- Experience from Infotainment and Android development is a merit.

- Experience from Automotive is a must

- Good communication, presentation and negotiation skills at all levels

- Result oriented and structured.

Required skills:

- Project Management

- Stakeholder Management

- Function Ownership

- Automotive

- Agile

- IB milestones

- Infotainment

Preferred skills:

Android Development

Languages:

English(Proficient)

Application requirements:

If you meet these qualifications and are interested in this position, please submit your resume along with your cover letter.

Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

Due to high urgency of this contract, we recommend applying ONLY if your availability status does not exceed 2 weeks and you reside in the EU, to reduce timing for the required formalities.

Ansök nu

Technical Project Manager (Hybrid/Remote)

Läs mer Okt 6
ABOUT THE ROLE

We are Power Factors, developer of the world’s leading cloud platform for renewable energy. We are now looking for a Technical Project Manager to complete our dynamic global team. As a part of the Implementation Services team, your mission is to deliver a premium end-to-end integration experience to our customers. We are responsible for implementing new renewable assets, such as wind or solar sites, onto our Platform. We also take care of the operational environment for the implementation process and data ingestion infrastructure.

We are made up of hard-working, fun-loving people who are passionate about making the world better. We are a very international team spread across multiple locations, with a team spirit that is truly hard to beat! We work with agile methodologies such as Kanban and Scrum.

As a Technical Project Manager at Power Factors, you will join one of our three delivery teams. This position is an exciting opportunity to create an excellent first impression with our customers by working within one of our delivery teams and with the rest of the customer organization. You will manage a portfolio of implementation projects with a diverse set of customers and act as the first touch point for the customer after purchasing Power Factors.

WHAT YOU WILL BE DOING

Your primary goal is to make the customer's renewable energy production assets available for usage in our platform. You will act as the liaison between internal and external stakeholders while managing all technical aspects of an implementation. To achieve this, you will interact on a regular basis with our lovely customers to gather all information needed, set up connectivity between the renewable energy site’s SCADA system and Power Factors, collaborate closely with the Implementation Engineers (who are the ones configuring the assets and data signals in our Platform), as well as coordinating other internal teams’ efforts when needed.

You will also support the sales organization in both early engagement and ongoing discussions in the pre-sales process by contributing to RFPs and technical requirements discovery.

It goes without saying that in this role you’ll get to know the renewable energy industry and are able to develop your skills further through internal and external learning events.
WHAT YOU WILL NEED TO BE SUCCESSFUL

We are looking for a team member that is proactive and communicative and enjoys being a part of a tight-knit team. You feel comfortable assisting customers in understanding technical integration and networking details. You thrive in an environment where you need to find creative solutions to challenging problems in a fast-changing context. This means that you have excellent organizational skills, are efficient at managing multiple projects and portfolios of varying complexities and a driven by continuous learning and growth.

Specifically, we are looking for someone with the following toolbox:

SKILLS & REQUIREMENTS

-
Minimum of 5 years of relevant experience working in customer-facing and project management role at a technology company (preferably SaaS)

-
Strong project management skills (ability to manage multiple portfolios in parallel, effective prioritization, setting up time schedules, risk management plans, etc)

-
Experience in systems integration (ideally SCADA and data acquisition systems) as well as software configuration, and/or networking configuration

-
Excellent interpersonal skills: you have the unique ability to talk technical details and bustiness strategy in the same conversation.

-
Customer-first mentality; ability to empathize and build customer relationships.

-
Excellent verbal communication, written communication, and presentation skills in English - any other language is a plus!


We see it as an extra plus if you have experience in the following.

-
Knowledge of industrial communication protocols (e.g. ODBC, OPC, Modbus, IEC, and experience working with databases, FTP / VPN infrastructure)

-
Ability to read networking and electrical diagrams.

-
Experience in the renewable energy industry is considered as an asset.


Overall, we need fierce but humble people to help us achieve our ambitious plan. Join us to fight climate change with code!

In 2021, Power Factors, Greenbyte and 3megawatt joined forces.

We help owners of renewable energy assets, operators, and asset managers to produce more green energy - fighting climate change one MW at a time. Our software and services are created to support all aspects of a growing portfolio - from monitoring and operations to compliance, energy invoicing, and reporting - empowering our customers as they strive to make renewable energy the leading power generation source of the modern world.
We work closely together to accomplish great things. Our team is made up of hard-working, fun-loving people who are passionate about making the world a better place. We need fierce but humble people to help us achieve our ambitious plan.

If you are all that and more, join us!

Ansök nu

Area SME, Digital | Manufacturing & Logistics

Läs mer Sep 14
The opportunity
We are currently looking for our next Area SME / Business Analyst with expertise in Manufacturing and Logistics including Industry 4.0 and the concept of Digital Twin to join our team.

If you are reading this, you probably already know that Polestar is an electric performance car brand. We work hard to create a unique experience for the customer, owner, and driver. The thrill of driving the car, the digital experience of buying, owning, and controlling a Polestar require us to push the limits of technology and software development. Sustainability has been there from the beginning, and we have set a moonshot goal for climate-neutral cars in 2030. This is an opportunity for you who want to dive in and make a difference.

This position is located at our Lindholmen office in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course.

About the Manufacturing and Logistics team within the Digital Industrial domain
The purpose of the domain is the digital enablement of industrial manufacturing, supply chain and O2D for Polestar. This is a newly established domain, that will grow over time to enable the next step in Polestar's growth.

The Manufacturing and Logistics team is responsible for the digital solutions used to build and deliver our cars. The digital solutions in this area help bring materials from the suppliers to the plant including Customs clearance, as well as to steer the logistics and the manufacturing processes inside the plant. Once the car is produced the Yard and Outbound logistics solutions will support the distribution of the car to the customer including support for different Customs processes.

The responsibilities
As the Area SME, you will work closely with the business and the digital leads in order to understand the business requirements and form them into future proof digital solutions. You value simplicity and are willing to challenge technical constraints and procedures to achieve robust and scalable solutions. You will be the visionary force securing that the digital solutions are aligned with the business processes and provides world class support for the users. You will have daily collaboration with the solution architect to secure that the solutions follow the architectural and cybersecurity guidelines. See below for a more thorough breakdown of the various tasks and areas you'll be responsible for:

- Design the overall data flow corresponding to the business processes within the Area

- Ensure that the solutions align to the enterprise policies as defined by the Architecture & Standards team

- Support the architect with integrations activities and guide and support the developers, to secure that implementations follow the business processes

- Ensuring that solutions development is scalable and global by design

- Work with Digital and Technical Leads to align the roadmap with strengths and opportunities to supporting the business needs

- Constantly work with improving the Digital product/service/platform, not afraid to challenge the status quo

The ideal candidate
In order to succeed in this role, and at Polestar in general, there are a few characteristics you'll need to have. Tenacity. Flexibility. Curiosity. The ability to take the initiative, to meet deadlines and requirements, and to abandon ideas when they're not feasible. Though you have deep and wide experience within the field, you’re still curious and not afraid to try new approaches and out of the box methods. You embrace a culture of trust and complete transparency, where you are an active coach and mentor whose goals are to grow and maximize the team’s potential. You promote free thought and is energized by ideas from others in team. You have strong communication skills with ability to align the organization on complex technical decisions. In addition, you'll need the following qualifications:

- Deep understanding within the Manufacturing and Logistics Processes, preferable from the Automotive sector, both from a Digital and Business perspective

- Experience working on projects that span multiple organizations and business units

- Seasoned technical lead with deep insight into newest technology trends

- Significant experience with Agile infrastructure, environments, and deployment strategies / technologies to drive efficient working practices

- Experience managing business priorities within backlog

- Preferably good knowledge of the Industry 4.0 concept

- Experience of working with Information Modelling

- Experience to facilitate and drive workshops with business stakeholders in order to identify solutions that are aligned with the business needs

Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain the growth-mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment.

The process
If the above matches your ambitions, be sure to apply. Our selection process is ongoing, and the job advert will remain open until it’s filled.

The Polestar journey is an electric one.

Ansök nu

Project Manager

Läs mer Sep 13
Our mission
Kognic is taking on one of the most challenging areas in AI product development - the quest to align humans and machines into building trusted and high-performing applications. Our platform enables businesses to get to market faster with less risk by using our toolset to define and refine datasets. We help machines reliably make sense of a messy, chaotic, and unstructured world.

Our leading market is mobility, but our future goes far beyond making automated and autonomous driving a reality. We are expanding into robotics, industrial manufacturing and other markets to help AI product teams better understand their data.

We know it's not something we can solve overnight, or on our own. We have to make extraordinary leaps in technology happen, but that’s what excites us. And we wouldn’t have it any other way!

The Role
As our next Project Manager you will be responsible for overseeing the successful delivery of projects from the customer's perspective where you will be acting as a project manager/ product expert depending on what the situation requires. You will work collaboratively with internal teams to ensure that customers' needs are met and that they receive the best possible service.

You will work in high stake projects where you need strong analytical and problem-solving skills to identify, assess, and mitigate project risks and opportunities, and to make data-driven decisions. But you will of course not be alone doing this, you will be a part of the account teams together with Perception Experts, Customer Success Engineers and Key Account Executives.

The project manager plays a critical role in shaping the future of Kognic by being the expert of our clients, by monitoring project progress and handling any issues that arise. Create and maintain comprehensive project documentation, plans and reports.

Responsibilities:

-
Work with the Key Account Executive and Account Team to define client projects scope, objectives, timelines, and budget

- Monitor multiple projects’ schedule and ensure that the projects are progressing according to plan

- Manage project budget by tracking expenses and ensuring that the project stays within the allocated budget

- Identify potential risks to the project and work with the Account Team to develop and implement risk mitigation strategies

- Work closely with our Lead Quality Managers, a highly skilled team that supports annotators with quality and annotation technique understanding

- Lead and manage projects, including Ground Truth project planning, execution, monitoring, and closure

- Manage, monitor and review the deliveries continuously

Who are you?
We believe that you are a goal-oriented, analytical doer that is used to handling multiple projects at the same time.With several years of experience within project management, You are used to working with different project management tools and methodologies. The part in your work where you thrive the most is the customer dialogue, you appreciate and value a close collaboration with your customers. With your excellent communication skills, you are able to make the most advanced information understandable to stakeholders without the technical knowledge.

We also believe that you have:

-
Bachelor or higher in a technical or other relevant degree

- Strong leadership and team management skills

- Proven track record of delivering projects on time, within budget, and to the satisfaction of the customer

What is in it for you?
Other than working with extremely talented and humble people in a fun and creative environment we also have a lot of other great benefits!

- Strong values and purpose-driven company

- Workplace flexibility and Work-life balance

- Exciting career opportunities in a dynamic and fast scaling startup!

- Parental pay, salary exchange, maximum health benefit, order your own workstation, place your own pension - to name a few

What we believe in
We are a fast-paced, collaborative environment where everyone is empowered to make impactful decisions. As a senior Product Designer you will play a pivotal role in crafting user-centric experiences for a complex b2b product with many different user types. You will be an integral part of an empowered product development team, working closely with product managers, developers, and other stakeholders to shape the direction of our product.

Application
We recommend that you submit your application as soon as possible since we will be reviewing the applications regularly & reaching out to you. If you have any questions regarding the position, please contact our Talent Acquisition Consultant, Anna Sellhed: anna.sellhed@kognic.com.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN .

Vill du arbeta som sjuktransportör i sommar?

Vårdbiträde
Läs mer Dec 1
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Om oss

Ambulanssjukvården, placerad inom område 6, är en del av Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

Vår vision är att vara nationellt ledande när det gäller att utveckla den moderna ambulanssjukvården där sjuktransport ingår som en viktig aktör. Vi vet att detta bara kan nås genom att fortsätta forma en verksamhet som är öppen för nya idéer och nya sätt att möta framtida krav och utmaningar. En viktig förutsättning är integration med sjukhuset då ambulanssjukvården är första delen i vårdkedjan. Ett gott samarbete med våra vårdgrannar som primärvård och kommun samt övriga externa kontakter i samhället är av största vikt.


Detta erbjuder vi dig

Vi söker nu dig som vill arbeta på sjuktransporten i Göteborg under sommaren 2024.

Att arbeta på sjuktransport innebär att du utför liggande sjuktransporter av patient med eller utan omvårdnadsbehov inom Sahlgrenska Universitetssjukhusets upptagningsområde. Det kan vara transporter mellan hemmet till akuten, mellan olika vårdavdelningar eller hemtransporter. Även transporter till och från närliggande sjukhus förekommer. Vi ingår i transplantationskedjan där vi bistår med chaufför för transplantationsteam från Sahlgrenska som behöver transporteras till olika sjukhus för donationsprocessen.    

Arbetsuppgifter

Du arbetar i team eller självständigt, detta beror på vilken av bilarna du för dagen bemannar. Du behöver vara uppfinningsrik och lösningsorienterad då man ofta måste lösa situationer i arbetet som det inte alltid finns manual på. Du kan komma att utföra basal akutsjukvård, alla våra bilar är utrustade med syrgas, första förband samt hjärtstartare. Om sjukvårdens larmcentral bedömer att en sjuktransport är närmast enhet kan sjuktransport larmas till adress för en första insats i väntan på ambulans, ex hjärtstoppslarm. Alla får HLR -utbildning i samband med introduktion.  

Du ska utifrån ett etiskt förhållningssätt medverka till ett gott bemötande, god patientvård och bra arbetsmiljö.

Tjänstgöringen innefattar dag-, natt- och helgtjänst. 

Om dig

Vi söker dig som är undersköterska/ vårdbiträde eller har annan motsvarig erfarenhet som krävs för arbetet. Har du mindre erfarenhet inom sjukvård får du internutbildning i början på din anställning. Har du körkort med C-behörighet är det meriterande.

Krav är att du har körkort med lägst behörighet B. Du ska ha god fysisk förmåga. Vi kontrollerar intyg avseende simkunnighet och du genomgår fys-och konditionstest innan i intervju.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter att du är  ansvarsfull ,flexibel samt har god förmåga att kommunicera på ett professionellt sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Ambulanssjukvårdare - semestervikariat 2024

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Dec 1
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Om verksamheten

Ambulans och Prehospital Akutsjukvård, placerad inom område 6, är en del av Sahlgrenska
Universitetssjukhuset.

Vår vision är att vara nationellt ledande när det gäller att utveckla den moderna
ambulanssjukvården. Vi vet att detta bara kan nås genom att fortsätta forma en verksamhet som är öppen för nya idéer och nya sätt att möta framtida krav och utmaningar. En viktig förutsättning är integration med sjukhuset då ambulanssjukvården är första delen i vårdkedjan. Ett gott samarbete med våra vårdgrannar som primärvård och kommun samt övriga externa kontakter i samhället är av största vikt.


Om tjänsten

Som ambulanssjukvårdare har du en aktiv roll i planering, utövande och ansvar för förekommande
uppgifter inom ambulanssjukvården med utgångspunkt i Hälso- och sjukvårdslagen,
patientsäkerhetslagen och direktiv från ambulansöverläkaren. Du ska utifrån ett etiskt förhållningssätt
medverka till ett gott bemötande, god patientvård och bra arbetsmiljö.
Tjänstgöringen innefattar dag-, natt- och helgtjänst.
Tjänsten avser ett semestervikariat med möjlighet till förlängning.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är undersköterska med vidareutbildning inom området ambulanssjukvård. Har du
utbildning och erfarenhet av utryckningskörning och/eller utbildning inom prehospital sjukvårdsledning är det meriterande. Körkort med lägst behörighet B är ett krav, men vi ser gärna att du har C-behörighet.
Du ska ha god fysisk förmåga. Vi kontrollerar intyg avseende simkunnighet och du genomgår fys- och körtest innan anställning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där flexibilitet samt förmåga att kunna arbeta självständigt är viktiga inslag. Du är engagerad och har en god förmåga att kommunicera. Du har en vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Övrigt

Intervjuer kommer ske löpande med fys- samt körtest.

Vikariatet sträcker sig mellan 2024-06-03 t.o.m. 2024-08-25 med möjlighet till förlängning.

Introduktion kommer att ske under april och maj.

Varmt välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Den 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. 
På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor – där framgår också vilka övergångsregler som gäller: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vikariat - sjuksköterskor välkomnas till Sahlgrenska

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Dec 4
Nytt
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Om verksamheten

Ambulans och Prehospital Akutsjukvård, placerad inom område 6, är en del av Sahlgrenska
Universitetssjukhuset.

Vår vision är att vara nationellt ledande när det gäller att utveckla den moderna ambulanssjukvården. Vi vet att detta bara kan nås genom att fortsätta forma en verksamhet som är öppen för nya idéer och nya sätt att möta framtida krav och utmaningar. En viktig förutsättning är integration med sjukhuset då ambulanssjukvården är första delen i vårdkedjan. Ett gott samarbete med våra vårdgrannar som primärvård och kommun samt övriga externa kontakter i samhället är av största vikt.

Om tjänsten

Som ambulanssjuksköterska har du en aktiv roll i planering, utövande och ansvar för förekommande uppgifter inom ambulanssjukvården med utgångspunkt i Hälso- och sjukvårdslagen, patientsäkerhetslagen och direktiv från ambulansöverläkaren. Du kommer att möta patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada och tillsammans med en kollega kommer du att arbeta med
bedömningar, prioriteringar, behandlingar samt hänvisningar till annan vårdnivå. Du ska utifrån ett etiskt
förhållningssätt medverka till ett gott bemötande, god patientvård och bra arbetsmiljö.
Vikariatet sträcker sig mellan 2024-05-06 t.o.m. 2024-08-25 med möjlighet till förlängning.
Tjänstgöringen innefattar dag-, natt- och helgtjänst.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har ett stort intresse för ambulanssjukvård.
Specialistutbildning inom ambulanssjukvård, anestesi, intensivvård alternativt grundutbildning med erfarenhet av ambulanssjukvård/akutsjukvård är meriterande. Körkort med lägst behörighet B är ett krav, men vi ser gärna att du har C-behörighet. Du ska ha god fysisk förmåga. Vi kontrollerar intyg avseende simkunnighet och du genomgår fys- och körtest innan anställning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där flexibilitet samt förmåga att kunna arbeta självständigt är viktiga inslag. Du är engagerad och har en god förmåga att kommunicera. Du har en vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Övrigt

Intervjuer kommer ske löpande med fys- samt körtest. Introduktion sker under maj månad.
Rekryteringsprocessen innefattar kontroll hos IVO och Transportstyrelsen, Socialstyrelsen samt utdrag från belastningsregister. 

Varmt välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Du som är nyutexaminerad sjuksköterska ingår i Kliniskt basår som är vårt introduktionsprogram. Det Kliniska basåret är obligatoriskt och varar under det första året av din anställning hos oss. I det kliniska basåret ingår föreläsningar, omvårdnadshandledning och praktisk träning av ditt yrke på
Simulatorcentrum. Utöver detta ingår det också tjänstgöring på minst två olika avdelningar för att bredda din kompetens.


Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Säsongsarbetare trädgård 2024

Trädgårdsarbetare/Plantskolearbetare, trädgård
Läs mer Nov 24
Botaniska trädgården är en plats där växtvärldens mångfald är i centrum. Botaniska är också en vetenskaplig institution med botanisk forskning och hortikulturellt utvecklingsarbete på hög internationell nivå. Under trädgårdens hundraåriga historia har växter från hela världen fått sin plats i våra levande samlingar och de odlas nu i vackra miljöer runtom i trädgården, i arboretet samt i växthusen.



Varje år får våra 600 000 besökare en upplevelse utöver det vanliga som vi hoppas ska väcka intresse för växtvärldens mångfald och det viktiga bevarandearbetet av densamma. Den pedagogiska verksamheten är riktad både till skolor och utbildningsaktörer i form av lektioner och fortbildning, samt till allmänheten genom utställningar, visningar och event.



Botaniska är en av de största botaniska trädgårdarna i Europa med sina omkring 75 hektar och 20 000 unika växter från mer än 130 länder. På vår arbetsplats är alla medarbetare viktiga delar i helheten och tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och vårt arbetsspråk är svenska.



Beskrivning
Säsongsarbete.

På vår arbetsplats är det viktigt att alla medarbetare ser sig som en del av en helhet och att vi arbetar med gemensamma mål. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med löpande skötsel av våra olika anläggningar inom Botaniska trädgården. Detta kan omfatta arbete i växthus, utomhus med sommarbloms- och perennplanteringar, alpinavdelning, woodland, plantskoleskötsel, skötsel av gångar och gräsytor, anläggning och trädvård. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet och att ge våra besökare en rik och fin upplevelse. Arbetet utförs både självständigt och i grupp. Information om arbetsuppgifterna lämnas både genom muntliga och skriftliga instruktioner. Helgtjänstgöring ingår. Säsongen sträcker sig över cirka 5 månader under perioden 1/4 - 31/10.

Kvalifikationer
Vi vänder oss till dig som har minst 6 månaders yrkesmässig erfarenhet av trädgårdsarbete. Grundläggande trädgårdsutbildning är ett krav. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är flexibel samt behärskar svenska språket både muntligt och skriftligt. Du är en arbetsam person som har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och få dem gjorda. Då vi är ett stort besöksmål är det önskvärt att du har ett stort intresse av att sätta våra besökare i centrum. Minst AM-körkort är ett krav.

Villkor
Ange eventuella önskemål om arbetsperiod i din ansökan. Rekryteringen beräknas vara avslutad senast i månadsskiftet februari/mars 2023. Då Göteborgs botaniska trädgård varje år har en stor mängd sökanden kan vi tyvärr inte lämna besked om tillsättningen dessförinnan.
Botaniska tillämpar flextidsavtal.





Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Säsongsarbetare grönyteskötsel, Teknik, service och arboretum 2024

Trädgårdsarbetare/Plantskolearbetare, trädgård
Läs mer Nov 27
Botaniska trädgården är en plats där växtvärldens mångfald är i centrum. Botaniska är också en vetenskaplig institution med botanisk forskning och hortikulturellt utvecklingsarbete på hög internationell nivå. Under trädgårdens hundraåriga historia har växter från hela världen fått sin plats i våra levande samlingar och de odlas nu i vackra miljöer runtom i trädgården, i arboretet samt i växthusen.



Varje år får våra 600 000 besökare en upplevelse utöver det vanliga som vi hoppas ska väcka intresse för växtvärldens mångfald och det viktiga bevarandearbetet av densamma. Den pedagogiska verksamheten är riktad både till skolor och utbildningsaktörer i form av lektioner och fortbildning, samt till allmänheten genom utställningar, visningar och event.



Botaniska är en av de största botaniska trädgårdarna i Europa med sina omkring 75 hektar och 20 000 unika växter från mer än 130 länder. På vår arbetsplats är alla medarbetare viktiga delar i helheten och tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och vårt arbetsspråk är svenska.



Beskrivning
Säsongsarbete.

På vår arbetsplats är det viktigt att alla medarbetare ser sig som en del av en helhet och att vi arbetar med gemensamma mål. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Arbetsuppgifter
Enheten Teknik, service och arboretum ansvarar bland annat för underhåll av trädgårdens grön- och grusytor, snickeri/måleri, underhåll av bevattningssystem, storskalig komposteringsprocess samt underhåll av maskiner och en del av trädgårdens fastighetsskötsel.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara skötsel av gångar samt grönytor, men du kommer även att få arbeta med gruppens övriga uppgifter och beroende på intresse samt erfarenhet finns det möjlighet till ytterligare ansvarsområden.
Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet och att ge våra besökare en rik och fin upplevelse. Arbetet utförs både självständigt och i grupp. Information om arbetsuppgifterna lämnas både genom muntliga och skriftliga instruktioner. Helgtjänstgöring ingår. Säsongen sträcker sig över cirka 5 månader under perioden 1/4 - 31/10.

Kvalifikationer
Vi vänder oss till dig som har minst 6 månaders yrkesmässig erfarenhet av trädgårdsarbete.
Grundläggande trädgårdsutbildning är ett krav. Tidigare erfarenhet av gräsyteskötsel (åkgräsklippare, trimmer m.m.) är meriterande. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är flexibel samt behärskar svenska språket både muntligt och skriftligt. Du är en arbetsam person som har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och få dem gjorda. Då vi är ett stort besöksmål är det önskvärt att du har ett stort intresse av att sätta våra besökare i centrum. Minst AM-körkort är ett krav.

Villkor
Ange eventuella önskemål om arbetsperiod i din ansökan. Rekryteringen beräknas vara avslutad senast i månadsskiftet februari/mars 2024. Då Göteborgs botaniska trädgård varje år har en stor mängd sökanden kan vi tyvärr inte lämna besked om tillsättningen dessförinnan.
Botaniska tillämpar flextidsavtal.





Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Specialistläkare välkomnas till Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin!

Specialistläkare
Läs mer Aug 22
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.

Regional laboratoriemedicin tillhör Sahlgrenska Universitetssjukhuset, område 4 och har ett tydligt samordningsuppdrag för hela Västra Götalandsregionen. Organisationen består av de laboratoriemedicinska verksamheterna på Södra Älvsborgs sjukhus, Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Sjukhusen i väster och i NU-sjukvården.



Är du specialistkompetent läkare i Klinisk immunologi och/eller Transfusionsmedicin och vill du bli en i gänget i vår fina läkargrupp? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Vårt uppdrag består i att tillhandahålla blod och blodkomponenter av bästa kvalitet, avancerad immunologisk diagnostik inklusive vävnadstypningsutredningar inför organtransplantationer, stamcellsbehandlingar och läkemedel för avancerad terapi (ATMP) till våra patienter.

Verksamhetsområdet Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin (KITM) vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset är ett av landets största laboratorier för diagnostik, utveckling och forskning inom ämnesområdet. Vi har verksamhet på flera platser i Västra Götalandsregionen: Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Borås, Skene, och i Kungälv. Vår blodmobil tar hand om blodgivare och utför tappning på ytterligare ett flertal platser. 

Då vi har verksamhet på flera orter i regionen har du möjlighet att välja om du vill utgå från Göteborg eller Borås.

Vi utvecklar ny molekylär, serologisk och cellulär diagnostik och eftersträvar en stark forskningsverksamhet. Verksamheten är ackrediterad genom SWEDAC, FACT-JACIE (hematopoetisk cellterapi) och EFI (immunogenetik/ vävnadstypning) och bedrivs med stöd av tillstånd från IVO och Läkemedelsverket.

Vad kan vi erbjuda dig?

Med ständigt lärande och forskning är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Här finns kunniga, erfarna och engagerade medarbetare och självklart ges goda möjligheter till kompetensutveckling. 

På vår arbetsplats ser vi god hälsa som en del av ett hållbart arbetsliv och vi har friskvårdsbidrag på 2000 kronor per år, goda erbjudanden och rabatter via samarbetspartners och extra semesterdagar.

Vi är och vill vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare trivs.

Kvalifikationer

För tjänsten krävs svensk läkarlegitimation som specialistläkare inom klinisk immunologi och/eller transfusionsmedicin. Arbetet kräver goda språkkunskaper i svenska (lägst nivå C1).

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig med personlig mognad och gott omdöme. Du är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga.

Intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan, vi kommer intervjua löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi väntar på att få välkomna dig som kollega!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba hos oss.pdf


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu