Göteborg: Engagerad Områdeschef Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engagerad Områdeschef Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och kvalitet och att arbeta tillsammans. Vi vill nu förstärka vårt fantastiska team i Göteborg med en trygg och entusiasmerande ledare i rollen som:

Engagerad Områdeschef I Göteborg

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor att växa, finna sysselsättning i form av arbete eller studier som leder till arbete. Kärnverksamheten är utan tvekan matchning av arbetssökande, men vi jobbar också med flera andra projekt inom rekrytering och omställning.

EnRival fortsätter växa i hög fart och vi behöver nu förstärka med en driven ledare som skall ansvara för Göteborg.

I rollen som Områdeschef kommer du ansvara fullt ut för såväl ekonomi, etablering, kvalitet, resultat, personal och övrig operativ verksamhet i ditt område. Du har budgetansvar för hela området och leder den operativa verksamheten tillsammans med dina handledare. Du har ett tätt samarbete med övriga Områdeschefer och våra operativa ledare.

För att lyckas i denna spännande befattning bör du vara trygg i rollen som ledare och van att driva verksamhet tillsammans med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår operativa chef.

Vi ser positivt på sökande som har eller är:

• Erfarenheter och förståelse av ekonomiskt arbete och ekonomisk uppföljning.
• Utåtriktad och nätverkande i syfte att skapa möjligheter för att ditt område ska växa.
• Lätt för teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Erfarenhet av praktiskt ledarskap
• En väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• God digital kompetens avseende videomöten samt hanterar Excel bra.
• Erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadspolitiska projekt är meriterande men ej krav.

Vi söker dig som har en stark vilja och drivkraft att göra ditt team framgångsrikt, samtidigt som ni bidrar till företagets totala mål.

Du behöver även vara beredd på att kavla upp ärmarna och ta i när det väl gäller, då denna roll innebär ett stort ansvar och ibland innebär mycket arbete och långa dagar.

Tjänsten är på heltid och lön enligt kollektivavtal. Dessutom finns rörliga ersättningsdelar kopplat till områdets budget.

Intresserad?

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Vi emotser din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2023-12-10.

Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta operativ chef Menaida Hasanovic via epost: menaida@enrival.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Affärsområdeschef.

Assistant Business Manager

Läs mer Jul 24
Looking for Assistant Business Manager who has;
Bachelor's or Master's degree in Business Administration
Fluent in Swedish and English
Strong communication skills and business etiquette
Advanced operational management skills

About Us
We are a young IT consultant company in Gothenburg, working with on site or internal projects for our customers. We are continuously growing and looking for people who are passionate to develop software as values while learning and having fun.
About the position
You are going to help growth of the company by supporting majority of the existing administration and consultant management tasks such as;
Communicating with customer
Build relationships with colleagues and business partners
Manage office operations
Maintaining employee files
Handle bookkeeping for office-related income and expenses
Order office supplies and equipment
Plan office events and team bonding activities
Work as HR set up coordination and meetings for new hires
Perform other related duties as assigned

Beneficial
Experience in consultancy management area
Experience in office administration



Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Business Developer - Car Service Business

Läs mer Dec 1
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

About us 
Car Service Business has a purpose to enable hassle free car ownership and create customer loyalty by high quality and efficient service business. Our ambition is to be the preferred supplier for service and parts to our retailers and customers.
If you share the passion for creating great customer experience, have an open mind set, thrive on innovative ways of working and want to be part of a global, diverse and agile team, this could be a unique career opportunity for you. 
Car Service business is on a transformation journey and we at Service Concepts play a vital role in making the transformation happen. Service Concepts is a unit within Car Service business. 
Our purpose is to drive transformation of the service network by developing and implementing sustainable service concepts that drives profitability, efficiency and enables service excellence for our consumers. As an example, we own and implement the Customer Service Process, the Volvo Personal Service concept (VPS) and the Damage Repair concepts and methods. 
We also drive digitalization of our Customer Service Process and our service and repair processes. Now we need a new colleague to our team, that will focus on Business Development for the Damage Repair business globally.

What you will do
You will maintain and develop new concepts within the Damage Repair area, including innovating and identifying new business opportunities. Supporting markets in root causes analyses and helping them developing their Damage and repair business even further.  
You will ensure compliance of implementations of our Damage Repair processes and standards and secure that the NSC/ Markets has the competences and processes needed for securing and developing the Damage Repair business at their market.
Support NSC/ Markets and explain their role when starting damage repair projects or implementing new processes.
Deliver projects according to plans, escalate if targets are not met according to plans and ensure that decided and agreed damaged repair concepts are implemented on retailer level.
You will also collect new ideas and business opportunities from our stakeholders to ensure that these are evaluated centrally as improvements.

Who you are
You have proven experience from business development within the automotive damage repair area with a good knowledge of customer service processes and experience from local markets (NSCs, retailers, customers). 
Experience from damage estimation (evaluation) systems and how to operate a damage repair workshop outside of Scandinavia is an advantage.
You have experience from Project Management and Change Management.
Good verbal and written communication skills in English is important and experience from Agile way of working is meritorious. 

On a personal level
We are looking for a person with good written and verbal communication skills. You have experience from quickly learning new contexts and an ability to communicate and describe those for a third part. 
You have a strong drive to deliver, so a doer mentality and a “can-do-attitude” is important. You are a team player who enjoy interacting with people and understand that collaboration will be key to get things done and make real impact. 
You are structured, solution oriented, good at planning and a person that enjoys taking own initiatives and to drive continuous improvements. 
This position is based at our Head Quarters in Torslanda, Sweden. 

Sounds like you?
Most welcome to connect. If you want to learn more about this position reach out to hiring Manager Jonas Tegenstrand at jonas.tegenstrand@volvocars.com. 
For questions regarding the recruitment process, please contact Senior Recruiter Pedram Yousefi at pedram.yousefi@volvocars.com.
Interview will be held by continuously and let us know why you think you would be an ideal fit for this role in your application letter! We want your application in English at the latest 2024-01-08. 
Please note that applications via email will not be accepted due to GDPR.

Ansök nu

Product Manager Public Charging

Läs mer Nov 9
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

Who are we

Within Global Electrification Offer, the team is responsible for the end-to-end offer ownership, leading the business transformation towards Electrification and creating profitable, seamless, and sustainable new services and solutions for our customers. The charging team continues to grow, and is looking for customer-focused, relentless professionals who can assist us in achieving our targets.

What you’ll do

Our retail partners have an important role in our electrification and commercial transformation. In our strategy to provide access to a market leading charging ecosystem, charging at retail is a key cornerstone of our product roadmap and offers.

As Product Manager, you will have a unique opportunity to develop, improve and implement our global public charging offerings, including our service that enables customers to easily find, access and pay for public charging in the Volvo Cars app (eMSP service) and the integration of charging in the in-car navigation system. This also includes the integration of new features in these services such as Plug and Charge and expanding the offerings to new regions with a focus on both the B2B and B2C segments. This is to create an effective offers with high convenience for our customers worldwide and to support our corporate strategy to become fully electric by 2030.

To do so, you will act at the crossroads of user experience, engineering, and business – setting the business strategy together with our regions and markets, bringing a good business insight and customer focus, and translating the aligned strategy into comprehensive products and offers.

You will be part of a cross-functional team where you will have a strong voice in prioritizing the activities Volvo should engage in. You will have a global mindset while being able to support and take initiatives at market level when needed. To succeed, you will have to build a good collaboration with our regional and market teams to:

* Gather/collect market feedback and needs.
* Monitor market developments and competitive landscape.
* Co-Create offers and assure ownership until launch.
* Implement and monitor competitiveness of your offers throughout their lifecycle.


What you´ll get

* Very good understanding of the charging ecosystem and industry trends.
* Insight into management priorities.
* Collaboration with a motivated and diverse team with great learning opportunities.
* Empowerment, recognition, and exposure.


What you'll bring

The candidate should ideally have:
* Previous experience or proven understanding of public charging and eMSP services.
* Business insight and understanding of the ongoing transformation towards electrification.
* Experience in strategy work and product development especially in the field of electrification.
* A genuine interest and understanding of the product's technology, as well as upcoming standards and legislation.
* Experience in a matrixed, multicultural and international environment.
* Curiosity and willingness to learn more about the technology and standards governing the charging landscape.
* Education in either engineering or business or equivalent, but with a mindset and interest covering both areas.
* Good communication and collaboration skills.
* Strong analytical skills and the ability to quickly define problems and draw valid conclusions.
* High motivation and "can-do" mentality.


Want to know more? We hope so?
?
We’d love to receive and review your application. If you want more information about the role and its responsibilities or simply learn a bit more about the team, please reach out to the hiring manager, Julia Sandén at julia.sanden@volvocars.com or the recruiter, Ayla Kutlay at ayla.kutlay@volvocars.com.

Ansök nu

Regionchef till Jakobi Sustainability AB område syd

Läs mer Okt 26
Regionchef till Jakobi Sustainability AB område syd
Vi söker en driven regionchef med personal- och verksamhetsansvar med placering antingen i Göteborg, Sundbyberg, Solna, Upplands Väsby eller Uppsala. Vi är ett tillväxtföretag som är väl etablerat i branschen och har kontor i Göteborg, Kalmar, Uppsala, Umeå, Malå och Luleå. I nuläget är vi drygt 20 medarbetare. I region syd arbetar cirka 14 personer.

Om oss
Vi är en värdegrundstyrd organisation och vår vision är hög biologisk mångfald, motståndskraftiga ekosystem och ett fossilfritt samhälle. Våra värdeord är gemenskap, lösningsorienterade och korta kommunikationsvägar så om du delar vår värdegrund är det här ett jobb för dig!
Jakobi miljösäkrar samhällsbyggnadsprojekt och har ett starkt fokus inom biologisk mångfald.
Vår verksamhet består i dagsläget av tillståndsutredningar, utförande av naturinventeringar, olika typer av utredningar med naturmiljö i fokus samt rennäring. Vi verkar bland annat inom infrastruktur, industri och kommunal planering men är öppen för fler områden.
Arbetsuppgifter
Tyngdpunkten i tjänsten är ledarskap samt sälj- och produktionsledning. Du har personal- och budgetansvar och ingår i ledningsgruppen. Du rapporterar direkt till VD. Du förväntas ta en aktiv roll där du bidrar till att vi blir ännu mer attraktiva och syns ännu mer på kartan i södra Sverige.
Som regionchef för södra regionen arbetar du i en intressant och varierande roll. Fokus ligger på att vara en närvarande chef som leder och utvecklar gruppen. Du kommer också att arbeta operativt inom något av våra verksamhetsområden beroende på din kompetens och ditt intresseområde. Kundkontakter, anbudsskrivning samt genomförande och kvalitetssäkring av uppdrag ingår också i rollen.
Resor kommer att förekomma i tjänsten.
Om dig
Du har en examen som biolog, miljövetare, miljöingenjör eller motsvarande och är en god ledare. Det är en fördel om du har erfarenhet av personalansvar sedan tidigare men inget krav. Det viktigaste är att du har rätt personliga egenskaper och en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Det är meriterande om du har erfarenhet av miljökonsultbranschen samt ett stort nätverk.
Som person är du prestigelös, lösningsfokuserad, kommunikativ och brinner för att leverera goda resultat. Vi tror att du har ett stort kontaktnät och gillar sociala sammanhang. Du är lika briljant på ett säljmöte som du är en god lyssnare tillsammans med dina medarbetare.
Då en del av rollen handlar om att vara sälj- och kundansvarig är det meriterande om du har förmågan att sälja, har du förhandlingsvana är det ett plus eftersom vi lämnar in offerter och anbud.
Du gillar att bygga och hålla ihop team. Vidare är du drivande, tydlig, strukturerad, lyhörd samt en god lyssnare. Vi förväntar oss att du har en god kommunikativ förmåga och kan föra dig väl i tal och skrift.
Det här erbjuder Jakobi dig
En trevlig arbetsplats med högt i tak. Vi har höga poäng i vår medarbetarundersökning och prioriterar en god arbetsmiljö. Hos oss ska det vara möjligt att kombinera både arbetsliv och privatliv. Vi värdesätter mångfald eftersom vi vet att det berikar verksamheten och leder till en högre grad av kreativitet och trivsel.
Vårt mål är att alla ska känna sig inkluderade och delaktiga.
Vi har ett tydligt fokus på biologisk mångfald och hållbarhet.
Vi erbjuder möjlighet att arbeta på distans.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Kontaktperson för detta jobb
Vi samarbetar med HR Vision Nord och ansvarig för denna rekrytering är Louise Dahlberg, tel. 070-247 81 04.
Tillträde enligt överenskommelse. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatumet löpt ut. så skicka din ansökan så som möjligt, dock senast 2023-11-26 på mejl till louise.dahlberg@hrvisionnord.se och märk ansökan med ”regionchef område syd”
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Enrival AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Enrival AB .

Engagerad handledare inom Rusta och Matcha hos Enrival i Göteborg

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Apr 17
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.


Handledare till vårt kontor i Göteborg.
EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha och brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben.

Ser oss nu om efter förstärkning i Göteborg, heltidstjänst som handledare på 100%.

I rollen kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Du brinner för service och vill coacha och stödja arbetssökande stegvis fram tills de till sist går ut i jobb eller studier. Du är företagsam, driven och älskar resultat. Mycket meriterande om du är flerspråkig och/eller har god förståelse för andra kulturer och människors olikheter. Alltid ett plus om du sedan tidigare känner till tjänsten Rusta och Matcha och hur den är kopplad till Arbetsförmedlingen.

Vi ser positivt på om du har ambition att utvecklas inom företaget, men måste först och främst uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Göteborg med omnejd. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.
• Vi vill att du har digital kompetens, och ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video
• Du uppfyller ett av de följande alternativ på de krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

• Alternativ 1
• Utbildning: Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
• Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.


• Alternativ 2
• Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
• - Arbetsledning med personalansvar
• - Rekrytering
• - Omställningsarbete för arbetssökande
• - Studie- och yrkesvägledning
• - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• - Arbete med social- och gruppsykologi
• - Karriärvägledning



Mer information och ansökan
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Områdesansvarig Kerstin Pontén, på kerstin.pontén@enrival.se

Ansök nu

Resande utbildare

Utbildningskonsulent, företag
Läs mer Nov 1
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

Engagerad resande utbildare

KL Utbildning arbetar inom arbetsmiljöområdet och är ett rikstäckande utbildnings- och konsultföretag som företrädesvis verkar inom bygg- och transportbranschen. Arbetsmiljö har stor betydelse för människors välbefinnande och är ibland direkt livsavgörande samtidigt som det är avgörande för företagets kvalitet, effektivitet och produktivitet.

Vi har erfarenhet och vana av att arbeta med stora koncerner och klarar av att hantera omfattande uppdrag runt om i landet. Vår flexibilitet, lyhördhet och kundfokus gör att vi gärna arbetar i nära relation med kunden – oavsett storlek eller antalet anställda.

Vi vill förebygga arbetsplatsolyckor och få bort dödsolyckor på våra arbetsplatser. Vi vet att rätt kompetens säkerställer kvalitet och minskar riskerna för arbetsplatsolyckor. Det handlar även mycket om attityder, beteende och slarv vilket är svårt att komma tillrätta med.

KL utbildning behöver förstärka med ytterligare en resande Utbildare

- En person med energi som är positiv och glad
- Är flexibel i sitt arbetssätt
- Några års erfarenhet från att utbilda
- Mycket god pedagogisk förmåga som brinner för att förmedla kunskap.
- Arbeta mot uppsatta mål
- Erfarenhet inom området, men inget krav.

Arbetsinnehåll:

Arbetet är att utbilda i första hand vuxna yrkespersoner inom bygg och anläggning mot de mål och krav som myndigheter och organisationer samt kunder kräver.

Så som heta arbete, brandfarliga arbeten, motorkap, liftutbildning, ställnings utbildning. Arbete på väg

-Arbetet medför ett stort eget ansvar.
- Resor sker i hela landet
- Ca 20 resdagar per/månad med övernattningar Arbete på helger kan förekomma.

Arbetet har lågsäsong mellan juni- sep och dec till halva januari Arbete på helger kan förekomma.

Krav:

- Mycket god pedagogisk förmåga
- Behärska att arbeta med dator (exel. Word, powerpoint)
- Körkort minst B och C D är meriterande
- Kunna hålla utbildningar både på Svenska och Engelska

Meriterande:
- Lärarbehörighet för YKB, Brandfarliga eller Heta Arbete, ställningsbyggnad.
- Säljerfarenhet. Då det kan förekomma att sälja utbildningar till kunder inom bygg, anläggning och transport under lågsäsong.

Kontoret ligger i Tollarp men du kommer att vara på resande fot så bostadsort har ingen betydelse.

För övriga frågor kontakta rekryteringsansvarig Åsa Thuné på mail Asa.thune@enrival.se

Varmt Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Engagerad Handledare för Rusta & Matcha till Göteborg

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Okt 31
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är auktoriserade som rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. EnRival växer i snabb takt och söker nu dig som vill bidra till att ge människor en meningsfull sysselsättning! Vi skapar möjligheter!

Handledare inom Rusta & Matcha till Göteborg

Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare på EnRival kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb eller studier så fort som möjligt. Vi söker dig som som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och det är meriterande om du är flerspråkig.

Vad rollen som Handledare innebär:

• Rollen som handledare innebär också att du arbetar nätverkande med det lokala näringslivet samt upprätthåller goda kontakter med arbetsgivare och utbildningsanordnare.
• Kartlägga deltagarnas behov och hålla i individuella utvecklingsmöten. Stötta med att skapa ansökningshandlingar och marknadsföra individ och kompetens.
• Hålla i coachande och motiverande samtal-både fysiskt och digitalt.
• Ge information om jobb-och utbildningsmöjligheter.
• Arbetsgivarbesök och uppföljning på arbetsplatser.
• Följa upp och dokumentera deltagarens utveckling genom processen.
• Föra löpande dialog med Arbetsförmedlingen.

För att passa i rollen som Handledare önskar vi att du:

• Har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Göteborg med omnejd. Jobbmöjligheter och föreningskontakter är mycket önskvärt.
• Tidigare har arbetat med Rusta & Matcha eller motsvarande.
• Är driven, har en säljande personlighet och intresse för att ge god service och hjälpa andra samt att du är lösningsfokuserad och ser möjligheter samt fokuserar på resultat.
• Har digital kompetens- vi ser gärna att du är bekväm med att hålla i digitala möten och dokumentera i digitala verktyg.
• Har god förmåga att planera och organisera ditt arbete- arbetar effektivt och för individens bästa.
• Är social och öppen för att knyta nya kontakter samt uppskattar teamwork.
• Har en flexibel inställning till ditt arbete-kan hoppa in där det behövas.
• Har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
• Talar god svenska,-ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• Vi ser mycket positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget-stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser, motivation och engagemang för tjänsten.
• Det är önskvärt om du har körkort och tillgång till egen bil.

För att vara kvalificerad för tjänsten måste du även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
Juridik
Sociologi
Statsvetenskap

För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.

Om tjänsten
Tjänstegrad: Heltid, utgår från Göteborg.
Provanställning sex månader med möjlighet till förlängning.
Tillträde enl ö.k- urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt!

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Områdesansvarig Kerstin Pontén, kerstin.ponten@enrival.se eller Regionchef Erla Grétarsdóttir, erla@enrival.se

Ansök nu

Handledare Rusta och Matcha sommarvikariat

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Apr 29
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

#jobbjustnu

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och behöver nu förstärka.

Handledare KRoM sommarvikariat

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben. Vi älskar resultat.

EnRival fortsätter växa i hög fart. Vi behöver nu förstärka upp med medarbetare över sommaren.
I rollen som handledare kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Vi vill att du brinner för service, och för att inom ramen för våra processer coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och det är meriterande om man är flerspråkig.

Vi arbetar enligt en egen mycket strukturerad modell som definitivt har fokus på ny sysselsättning för våra kunder. Genom individuell och fokuserad coachning hjälper vi våra sökande att snabbt klarlägga nuläget samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individ och kompetens. Därefter jobbar vi 100 % för att finna de möjligheter som passar kunden – oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.

Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.
• Du har körkort och egen bil eller har möjlighet att pendla med kollektivtrafik då tjänsten kan vara fördelad på flera orter.

Du behöver även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från de senaste fem åren.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten skall vara från de senaste fem åren.

Digital kompetens är viktig, och vi ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video.
Tidigare arbete med matchning el motsvarande är positivt.

Tjänsten är ett sommarvikariat, kombination med annan sysselsättning ses positivt.
Tjänstegrad ca 50%.
Tillträde enl ö.k., intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Sandra Fromberg-Svedman via mail sandra.f.svedman@enrival.se

Ansök nu

EnRival söker en erfaren och driven Handledare/Jobbcoach till Göteborg.

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Okt 25
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning.

EnRival AB har idag ca 90 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Umeå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och behöver nu förstärka i Göteborg.

Handledare KRoM till Göteborg.

Vi söker en driven och målinriktad Handledare till Rusta och Matcha i Göteborgs området.

Vi söker dig som brinner för att hjälpa arbetssökande ut i arbete eller studier! Du är bra på planering och struktur. IT-kunskap för distansleverans är positivt, så även ett motiverande och coachande förhållningssätt.

Och naturligtvis är du fantastiskt duktig på att vaska fram jobbtillfällen och matcha arbetssökande mot dessa.

Arbetsbeskrivning

Som Handledare har du ansvaret för att Rusta och Matcha i EnRivals regi levereras kvalitativt. Du förväntas se till att vi fortsätter vara den ledande leverantören i Sverige.

Du är drivande i processen att marknadsföra, organisera samt optimera resurser, och har stora möjligheter att påverka metodik och innehåll i verksamheten.

Du förväntas marknadsföra EnRival gentemot arbetssökande, ha professionella kontakter med Arbetsförmedlingen och kommunen, och arbeta målmedvetet för att utöka våra nätverk och företagskontakter.

Du kommer naturligtvis att handleda arbetssökande som deltar i Rusta och Matcha. Här kommer du främst ha en coachande, matchande och administrativ roll, med primärt syfte att rusta och förbereda inför – samt hjälpa våra arbetssökande bli attraktiva på – arbetsmarknaden. Du samverkar även med skolor och andra utbildningsanordnare för att informera om och motivera till utbildning.

Du kommer även samarbeta med regionens övriga handledare och jobbmatchare när det gäller att hitta jobbmöjligheter som passar våra arbetssökande. Ni är ett team!

Sammanfattningsvis ser vi dig i en resultatinriktad roll med stort ansvar för att motivera, stödja och matcha våra arbetssökande inom Rusta och Matcha på den eller de orter där du är verksam.

Din profil

Vi ser dig som har minst ett årserfarnehter inom liknaden tjänster. En person som hittar lösningar som ger framgång.
Du har handlingskraft och tror på både dig själv och andra.
Du har ett brett kontaktnät inom området, och en förmåga att oförtrutet arbeta för att nå resultat.
Du trivs med att skapa kontakter och utveckla relationer. Och du är bäst på att hjälpa personer hitta rätt jobb eller utbildning

Baskriterier

Tjänsten Rusta och Matcha kräver att du har avslutat minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå, samt att du har några års erfarenhet av arbete med människor.

Goda språkkunskaper, utöver svenska och engelska, är mycket positivt. Kunskaper i Arabiska är meriterande. B-körkort är ett krav.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med arbetssökande eller inom rekrytering.

EnRival erbjuder dig:

• Heltidsanställning
• Individuell lönesättning med bonus, utformad enligt dina önskemål
• Tjänstepension
• Friskvårdbidrag
• Stort eget ansvar
• Positiv företagskultur
• Centrala stödfunktioner när du behöver support

Mer information och ansökan

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
OBS, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Frågor om tjänsten

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Erla Grétarsdóttir, erla@enrival.se, mobilnr: 0722513721 eller Kersin Pontén, kerstin.ponten@enrival.se, mobilnr: 0790606744.

Ansök nu