Göteborg: Administratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha roligt på jobbet och samtidigt göra nytta för göteborgarna? Visst är vi lite partiska, men det är faktiskt så vi ser på arbetet här på Göteborgs två vattenverk.

Det kommer att hända mycket i vår verksamhet under 2024. Vi kommer bland annat att införa två nya verksamhetssystem, samt intensifiera arbetet med att förtydliga och utveckla våra roller och arbetsprocesser. Därför söker vi en administratör som under nästa år kan leda arbetet med att förtydliga, utveckla och effektivisera många av enhetens administrativa arbetsprocesser och ta fram tillhörande rutiner, instruktioner eller lathundar. Du kommer att arbeta mycket tillsammans med de som utför arbetet idag så ni tillsammans kan hitta bra lösningar och arbetssätt.

I uppdraget ingår även att stötta i enhetens administrativa uppdrag vid exempelvis ökad arbetsmängd eller ledigheter. Exempel på arbetsuppgifter kopplat till detta är besökshantering och inköp. Omfattningen kommer att variera under året men bedömningen är att det i snitt rör sig om en dag i veckan. Det finns idag tre administratörer på enheten och ni kommer att ha ett nära samarbete både i utvecklingsfrågor och i den dagliga driften.

Din arbetsplats kommer att vara på våra två vattenverk samt på huvudkontoret utifrån vad verksamheten kräver. Arbetsuppgifterna kan också komma att justeras under tidens gång beroende på verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Dina personliga kompetenser kommer att vara viktiga och vi söker vi dig som självständigt kan driva arbetet framåt och har en förmåga att själv se förbättringsmöjligheter. Eftersom du kommer att utföra arbetet tillsammans med kollegor både på och utanför enheten är det såklart viktigt att du bidrar till en positiv atmosfär där allas kunskap och erfarenhet tas tillvara. Samtidigt behöver du kunna komma i mål med frågor även om det ibland innebär att allas önskemål inte kan tillgodoses.

Vi söker dig som har
• Gymnasieutbildning
• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med utveckling och effektivisering av arbetsprocesser, eller likvärdiga arbetsuppgifter
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga
• Du behöver även kunna kommunicera bra på svenska i både tal och skrift.

Erfarenhet av att arbeta i Proceedo och OMNIS är meriterande. Likaså om du har B-körkort.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsbedömning, vilket bland annat innebär registerkontroll från Säpo och alkohol- och drogtest.


ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ utvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ utvecklare.

Bemanningsspecialist - Coop Väst

Läs mer Jul 8
Coop Väst fortsätter utvecklas! Vi söker en bemanningsspecialist inriktad på bemanningsoptimering. Du kommer att jobba tätt tillsammans med hela HR, lön och Driftsorganisationen.



Vi söker dig som gärna har flera års erfarenhet av arbete med Schema och bemanning. Du har stor erfarenhet från ledande roll i dagligvarubutik. Du har lätt att kommunicera i såväl tal som skrift. Du kommer ha hemmet som tjänsteställe. I rollen kommer du att få vara med och utveckla supportfunktionen, arbetssätt och sätta nivån för den service vi vill leverera till organisationen.



Du kommer, tillsammans med dina bemanningskollegor, framför allt att vara Butikschefernas stora stöd när det gäller bemanning och schemaplanering. Du kommer bland annat att arbeta med proaktiv uppföljning av föreningens butiker avseende kostnader och bemanning. Du kommer att vara superuser i systemet och ha kontakter med leverantören. Inkommande ärenden kommer att variera från enklare till mer strategisk planering och vara med och utforma föreningens arbetssätt och utveckling av vårt bemanningssystem. Då vi eftersträvar hög tillgänglighet och snabb respons ser vi gärna att du har med dig tips och tricks till oss för att skapa en effektiv supportfunktion.



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar provanställning.



Vill du veta mer angående tjänsten kontakta Affärsområdeschef Drift Anders Ahl tfn: 010-747 00 72 alt mail: anders.ahl@coopvast.se



Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast.

-
Tidigare erfarenhet av bemanning och schemaplanering är starkt meriterande

-
En god kommunikatör i såväl tal som skrift
- Datavana vad gäller Office-paketet är ett krav - Goda kunskaper i svenska språket, i både tal oh skrift, är ett krav


Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.

Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.

Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.

Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Bemanningsspecialist - Coop Väst

Läs mer Jul 8
Coop Väst fortsätter utvecklas! Vi söker en bemanningsspecialist inriktad på bemanningsoptimering. Du kommer att jobba tätt tillsammans med hela HR, lön och Driftsorganisationen.



Vi söker dig som gärna har flera års erfarenhet av arbete med Schema och bemanning. Du har stor erfarenhet från ledande roll i dagligvarubutik. Du har lätt att kommunicera i såväl tal som skrift. Du kommer ha hemmet som tjänsteställe. I rollen kommer du att få vara med och utveckla supportfunktionen, arbetssätt och sätta nivån för den service vi vill leverera till organisationen.



Du kommer, tillsammans med dina bemanningskollegor, framför allt att vara Butikschefernas stora stöd när det gäller bemanning och schemaplanering. Du kommer bland annat att arbeta med proaktiv uppföljning av föreningens butiker avseende kostnader och bemanning. Du kommer att vara superuser i systemet och ha kontakter med leverantören. Inkommande ärenden kommer att variera från enklare till mer strategisk planering och vara med och utforma föreningens arbetssätt och utveckling av vårt bemanningssystem. Då vi eftersträvar hög tillgänglighet och snabb respons ser vi gärna att du har med dig tips och tricks till oss för att skapa en effektiv supportfunktion.



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar provanställning.



Vill du veta mer angående tjänsten kontakta Affärsområdeschef Drift Anders Ahl tfn: 010-747 00 72 alt mail: anders.ahl@coopvast.se



Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast.

-
Tidigare erfarenhet av bemanning och schemaplanering är starkt meriterande

-
En god kommunikatör i såväl tal som skrift
- Datavana vad gäller Office-paketet är ett krav - Goda kunskaper i svenska språket, i både tal oh skrift, är ett krav


Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.

Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.

Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.

Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Samordnare / projektledare KKV GBG

Läs mer Maj 31
Samordnare på Konstnärernas Kollektivverkstad 80%, tillsvidare, samt 20% projektanställning 1 september 2024 - 31 augusti 2025.


Om arbetsplatsen:
Konstnärernas Kollektivverkstad Göteborg, KKV GBG, är en konstnärsdriven verkstad belägen i gamla Toppsockerfabriken vid Röda Sten i Göteborg. Vi driver och förvaltar omkring 20 verkstäder inom flera tekniker och material, bland annat ett gjuteri, ett snickeri, en grafikavdelning, en tuftverkstad, glasverkstad, med mera, där våra medlemmar producerar konst till utställningar, offentliga utsmyckningsuppdrag och annat. KKV GBG är en ideell förening med ca 500 medlemmar som består av yrkesverksamma konstnärer. Föreningen styrs via en styrelse och den dagliga driften genomförs av anställda; en samordnare, en ekonom och en tekniker. Nu söker vi dig som vill axla rollen som vår nya samordnare!


Om tjänsten:
Som samordnare tillhör du kansliet som arbetar för våra medlemmar och i kontakt med styrelsen och övriga kansliet. Rollen som samordnare är mångsidig och av både administrativ och operativ karaktär. Tjänsten är på 80%, tillsvidare, och därtill erbjuder vi en 20% visstidsanställning under ett år inom ramen för ett av våra utvecklingsprojekt. Läs mer om projektet längst ner.


Samordnaren är föreningens kontaktperson och svarar på mail och telefonsamtal med frågor om medlemskap, verkstäder och lotsar frågor vidare till andra berörda. Samordnaren arbetar med medlemsservice och är allmänt behjälplig för våra medlemmar kring frågor och medlemsinitiativ samt för potentiella medlemmar i frågor om verkstaden. Samordnaren handlägger medlemsansökningar och administrerar bokningssystem och övriga interna system, samt administrerar och marknadsför verkstadens kursutbud. Samordnaren arbetar också med löpande intern och extern kommunikation i medlemsbrev och nyhetsbrev, sociala medier och gör redaktionellt arbete på föreningens webbplats.


Samordnaren ansvarar för att ansöka och återrapportera föreningens ekonomiska stöd till bidragsgivare och finansiärer. Tillsammans med styrelsen identifierar du också ytterligare passande stöd och formulerar ansökningar utifrån projekt och utvecklingsidéer. Du tar in offerter och budgeterar för projekten i samråd med ekonomiansvarige, styrelsen och tekniker. Samordnaren bidrar till föreningens allmänna utvecklingsarbete, dels genom att driva utvecklingsprojekten tillsammans med styrelsen och projektgrupper, men också genom att systematiskt förbättra arbetssätt, rutiner och samarbeten med andra organisationer.


Inför verkstadens publika events bistår Samordnaren planeringen, bemannar och ansvarar för marknadsföringen och dokumentation, framförallt under Konstrundan i Majorna och Kulturnatta, men också under studiebesök och externa kurser.


Om dig:
Du är organiserad, strukturerad och har förmåga att självständigt planera och driva ditt eget arbete, då det under året finns administrativa arbetstoppar och det inte finns en arbetsledande funktion i den dagliga driften. Du är serviceinriktad och bra på relationsbyggande arbete samt kommunikation, både inom och utom organisationen. Du har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt och tillsammans med dina kollegor och medlemmar tar du dig an situationer som kan uppstå på verkstaden. Du är intresserad av att bidra till ett rikt kulturliv i Göteborg och i regionen, vill främja föreningsengagemang och har egna idéer om hur KKV ska fungera på bästa sätt för medlemmarna.


Kvalifikationer:
Relevant eftergymnasial utbildning som till exempel kulturvetenskap, kulturprojektledning, eller motsvarande
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Erfarenhet av administrativt arbete, särskilt inom konstsektorn
Kunskap om konstnärers villkor och kulturpolitik
Förståelse för kulturens ekonomiska infrastruktur
Grundläggande kunskaper inom budgetering och ekonomihantering
Grundläggande kunskaper inom Adobe-paketet
Van vid textbearbetning



Meriterande:
Erfarenhet eller kunskaper från KKV GBG eller annat KKV
Erfarenhet av att arbeta inom ideella organisationer
Erfarenhet av kommunikation-och marknadsföringsarbete
Kunskaper i foto och video
Erfarenhet av stödansökningar och liknande
Digital kompetens och erfarenhet av plattformar som Wordpress, Fortnox, Nextcloud



Villkor och lön:
Arbetet sker huvudsakligen på dagtid med möjlighet till flextid inom bestämda ramar. Möten på kvällstid förekommer samt helgarbete i undantagsfall. Arbetet är förlagt på kontoret på Sockerbruket 44 med viss möjlighet till distansarbete. Lön och andra villkor enligt kollektivavtal. Vi tillämpar 6 månaders provanställning


Tillträde:
16 juli eller enligt överenskommelse
Om utvecklingsprojektet och projektanställning 1 september 2024- 31 augusti 2025, 20% av heltid:
Genom Utvecklingsprojektet ’Ett enklare steg fra?n utbildning till professionalism – ett pilotprojekt’ vill vi utveckla och implementera en ny form fo?r KKVs samarbeten med la?rosa?ten i Go?teborgsomra?det. Detta ska vi go?ra genom att arrangera kontinuerliga informationstra?ffar och visningar fo?r studenter och ansta?llda, samt bygga upp och implementera arbetssa?tt, rutiner och kommunikationsva?gar mellan KKV och va?ra samarbetsparter. Da?rtill genomfo?rs projektet parallellt som ett pilotprojekt i samarbete med HDK-Valand under höstterminen 2024 och vårterminen 2025. Projektet genomfo?rs fo?r att tillga?ngliggo?ra KKVs materiella och immateriella resurser fo?r studerande konstna?rer och utbildningsinstitutioner fo?r att bidra till att sta?rka kultur-och konstproduktion pa? KKV samt fra?mja Go?teborg Stads position som en framtra?dande kulturstad – nu och i framtiden. Projektet startar 2024-09-01 och avslutas 2025-09-01.




Samordnaren driver och genomför utvecklingsprojektet under en arbetsdag i veckan under projektet i enlighet med projektplan och budget. Projektet är begränsat till ett år för att sedan utvärderas och implementeras i den befintliga strukturen.














Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Utbildningsledare till Yrgo

Läs mer Maj 22
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Yrgo bedriver yrkeshögskoleutbildning inom områden där näringslivet uttryckt ett behov av engagerade och kompetenta medarbete. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där medarbetare, studerande och yrkesverksamma i branschen är gemensamt delaktiga. Vi har totalt ca 2000 studerande, 80 medarbetare och ett stort antal gästföreläsare. Våra verksamheter är lokaliserade på tre olika adresser i Göteborg. Besök gärna vår hemsida för mer information, www.yrgo.se

Vill du vara med och göra skillnad?
Att driva och utveckla utbildningar som ger studerande på Yrgo eftertraktad kompetens är att göra skillnad.
Inom bl.a. områdena juridik, logistik och försäljning samarbetar vi med Göteborgsregionens framgångsrikaste företag.

Arbetsuppgifter:
Vi söker nu utbildningsledare för några av våra yrkeshögskoleutbildningar. Som utbildningsledare ansvarar du för att organisera, planera och utveckla utbildningarna både vad gäller innehåll och utformning tillsammans med rektor och kolleger. Arbetet medför omfattande näringslivskontakter, både underhåll av befintliga kontakter och etablering av nya kontakter, för att framför allt driva arbetet med utbildningarnas ledningsgrupper men också för att sköta den viktiga LIA-delen (Lärande i arbete).
I uppdraget som utbildningsledare ingår också att skapa nya och uppdatera befintliga utbildningar, då de kontinuerligt förnyas och behoven granskas av arbetsliv och Myndigheten för yrkeshögskolan. I tjänsten ingår även utformning av kurser, anskaffning av föreläsare, rekrytering av studerande, urval och antagning, arbete med studerandeinflytande, kvalitetsarbete, utvärdering, resultatuppföljning och schemaplanering samt övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter.



KVALIFIKATIONER
Du har utbildning på eftergymnasial nivå. Vi ser gärna sökande med erfarenhet av att arbeta med utbildningar och då särskilt produktutveckling inom utbildning. En viktig del av arbetet är att utveckla befintliga utbildningar och att skapa och ta fram helt nya utbildningskoncept både inom området men också helt nya områden som framtidens arbetsliv behöver. Erfarenhet av att skapa yrkeshögskoleutbildningar och bygga upp Yh-ansökningar är därför meriterande liksom erfarenhet av utbildningsplanering inom yrkeshögskoleutbildning. Du bör ha ett stort intresse av att arbeta tillsammans med andra både internt och externt och en god förmåga att skapa goda relationer med alla våra intressenter såsom Myndigheten för yrkeshögskolan liksom näringslivet.

Yrkesrollen kräver att du är noggrann, kvalitetsmedveten och driven, med stort engagemang för dina arbetsuppgifter och resultat. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, effektivitet, kreativitet och flexibilitet. Du ska kunna kommunicera väl i tal och skrift, på svenska och engelska. Naturligtvis delar du våra värdeord: personlig, engagemang, dignitet och modernitet. Vi strävar efter mångfald och stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Projektkoordinator

Läs mer Apr 8
AI Gymnasium är en banbrytande utbildningsinstitution som planerar öppna sina portar 2025–2026. Vi blir en gymnasieskola med en specialisering inom artificiell intelligens, som strävar efter att utrusta nästa generation med den kunskap och de färdigheter som krävs för att leda och innovera i en alltmer teknikdriven värld.
Vår skola kombinerar högklassig akademisk undervisning med praktiska erfarenheter inom AI och relaterade teknikområden. Genom en skräddarsydd läroplan som blandar teoretiska studier med praktiska projekt förbereder vi våra studenter såväl för högre studier som för en karriär inom tekniksektorn.
Vi söker dig som är erfaren och målinriktad, proaktiv och detaljorienterad. Dukommer att vara ansvarig för att driva ansökningsprocessen för etablering av nya AI Gymnasium-skolor runt om i Sverige. I denna strategiska roll kommer du att samarbeta nära med ledningen för att identifiera potentiella platser för expansion och leda ansökningsprocessen för att säkerställa att den följer alla regelverk och krav.
Vi söker dig som kan:
Hantera administrativa uppgifter kring övertag av gymnasieskolor och etablering av nya skolenheter.
Identifiera och utvärdera potentiella platser för etablering av nya AI Gymnasium-skolor baserat på marknadsanalys och behovsanalys.
Leda ansökningsprocessen för att få tillstånd att bedriva nya gymnasieskolor och säkerställa att den uppfyller alla krav och riktlinjer från Skolinspektionen och Skolverket.
Bygga och upprätthålla starka relationer med kommuner, myndigheter och andra intressenter för att underlätta etableringsprocessen.
Samarbeta med ledningsgruppen för att utveckla och implementera strategier för expansion och tillväxt av AI Gymnasium.

Vi ser gärna att du har:
Minst 5–6 års erfarenhet av att arbeta med ansökningar och etablering av nya skolor eller liknande projekt.
Gedigen kunskap om regelverk och krav för etablering av gymnasieskolor från Skolinspektionen och Skolverket.
Starka förhandlings- och kommunikationsfärdigheter.
Analytisk förmåga och strategiskt tänkande.
Erfarenhet av att arbeta inom utbildningssektorn är meriterande.

Anställningsform:
Inledningsvis en timanställning i Hovås, med möjlighet till övergång till en tillsvidareanställning på heltid efter en ömsesidig dialog och utvärdering.

Vi prioriterar personlighet framför enbart utbildning och erfarenhet. Vi ser varje medarbetare som en del av vår arbetsfamilj och tror på att bygga starka relationer. Hos oss är arbetsklimatet lika viktigt som kompetensen – vi strävar efter en rolig och trivsam arbetsplats där varje individ känner sig värderad.
Känner du att detta är ett uppdrag för dig? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sfi-lärare dag och kväll till Studium

SFI-lärare
Läs mer Jun 4
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
När vi frågar vår personal vad som utmärker Studium framhävs den speciella Studium-stämningen; här råder mångfald, kollegial värme och ett stort engagemang för undervisning och pedagogisk utveckling! Hos oss finns en djup och en bred kompetens. Som lärare arbetar du under ansvarsfull frihet i engagerade arbetslag med möjligheter till överskridande samarbeten och utveckling, som en del av någonting större och viktigt. Undervisning genomförs i både sfi och olika projekt, alltid med elevens bästa i fokus.

Om Sfi och uppdragsutbildning på Studium
På Studium bedriver vi undervisning för elever från hela världen. Vi bär stolt upp vår verksamhet med en övertygelse om att vi spelar en viktig roll i samhället, och vi samlas kring ett gemensamt mål: att eleven ska komma vidare och längre i både språkutveckling och inkludering. I arbetslaget stärks vi av vår kollektiva kompetens, olika bakgrunder samt ett språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt. Vårt arbete präglas av samarbete, samförstånd och kollegialt lärande. Vi finns på två adresser: Styrmansgatan i Majorna och Nedre Kaserngården i Kviberg. Studium bedriver klassrums- och fjärrundervisning delvis i kombination med distansundervisning för ökad flexibilitet.

Under hösten växer verksamheten successivt och vi behöver löpande anställa sfi-lärare för dag- och kvällsundervisning i sfi samt för uppdragsutbildning.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
• Planering, genomförande och uppföljning av undervisning och annat pedagogiskt arbete inom verksamheten. Beroende på tjänsternas sammansättning kan också tidsbegränsade uppdrag vara aktuella.
• Dokumentation och avstämning av resultat och kvalitet både utifrån skolans styrdokument och utifrån gällande avtal.
• Administrativa uppgifter som är aktuella för tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lärarlegitimation med minst 30 hp i svenska som andraspråk. Meriterande är om du har aktuell erfarenhet av vuxenutbildning, uppdragsutbildning utifrån avtal samt dokumenterad erfarenhet av att undervisa elever/deltagare med kort eller ingen studiebakgrund.

Du har mycket god digital kompetens och administrativ förmåga samt trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete, till exempel i form av kollegialt lärande med fokus på språkutvecklande arbetssätt och samverkan skola-arbetsliv är meriterande. Du uppvisar stor flexibilitet och har förmåga att individanpassa undervisning och arbetssätt samt har en inkluderande undervisning.

Du är en person som ser möjligheter och är van att ta initiativ och eget ansvar. Du fungerar också väl i grupp och ser vinsten i att arbeta tillsammans i lag mot gemensamma mål. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är processorienterad. Du är bra på motivationsarbete och på att locka fram människors potential.

Att visa respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll är för dig en självklarhet. Du utgår ifrån allas lika värde och
skapar en god atmosfär i mötet. Med en öppen och positiv attityd har du elevernas och verksamhetens behov som
utgångspunkt för ditt agerande.

Skicka in din ansökan redan idag intervjuer och tillsättning kommer ske fortlöpande utifrån erforderligt tjänsteunderlag.
Tjänstens innehåll och omfattning är beroende av personlig lämplighet samt förändringar i verksamheten.

Vi söker tillsvidare, vikariat och tidsbegränsad anställning på hel- och deltid, dag och kväll

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Planeringsledare krisberedskap

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 24
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Säkerhet och Beredskap ingår i Stadsledningskontorets organisation. Utöver ovanstående, har avdelningen även uppdrag utifrån de nationella målen för samhällets säkerhet och krisberedskap.

Uppdraget för Säkerhet och Beredskap innebär att strategiskt leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads arbete avseende krisberedskap, totalförsvar, samt säkerhet mm. Avdelningen har även operativa arbetsuppgifter inom dessa områden.

Arbetet inom avdelningen har flera perspektiv, dels Göteborgs Stads egna verksamheter och dels Göteborgssamhället men också i viss mån det interna arbetet på kontoret. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att försvåra för antagonistiska aktörer samt att stärka Göteborgs Stad och Göteborgssamhällets säkerhet och robusthet inklusive förmåga att hantera större händelser och kriser. Avdelningen arbetar tillsammans med förvaltningar och bolag inom staden, andra myndigheter, kommuner och organisationer.

Vi söker nu en medarbetare som kan och vill bidra till att stärka avdelningens förmåga att lösa sitt uppdrag, framför allt inom arbetet med krisberedskap och civilt försvar.

Som planeringsledare på Säkerhet och Beredskap får du möjlighet att arbeta med uppbyggnaden av stadens krisberedskap och Sveriges totalförsvar. Du får möjlighet att bidra till ett starkare samhälle där flera olika organisationer samverkar för att nå målen. Avdelningen präglas av ett gott samarbetsklimat och fokus på uppgifterna. Vid behov växlar vi över från strategiskt arbete till operativt arbete i till exempel krisledningsstab. Frågorna finns högt upp på dagordningen inom staden och det rådande omvärldsläget gör det angeläget att snabbt och ändamålsenligt utveckla arbetet.

Beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan du få möjlighet att arbeta med specifika frågor eller projekt som passar in i både din bakgrund och stadens säkerhetsarbete. Du förväntas vara en del av en grupp där vi hjälps åt att lösa avdelningens arbetsuppgifter och stötta varandra för att nå bästa möjliga resultat.

Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmån.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en relevant högskoleutbildning alternativt en annan utbildning som tillsammans med din erfarenhet bedöms som likvärdig.

Du behöver ha flera års erfarenhet av att jobba med frågor inom krisberedskap och/eller civilt försvar. Det kan betyda att du jobbat med allt ifrån krisberedskap till specifika frågor inom totalförsvaret eller helst både och. Erfarenheterna kan komma från olika delar av samhället. Det vi vill se att du har utöver utbildning och erfarenhet är ett driv och entusiasm över att få arbeta med dessa frågor och bidra till ett robustare samhälle.

Utifrån Göteborgs Stads komplexitet och storlek är det nödvändigt att du har någon form av erfarenhet av att verka på strategisk nivå i komplexa och stora organisationer men även erfarenhet av arbete på den nationella nivån passar väl in. Du behöver ha stor förståelse för och insikt i hur det svenska totalförsvaret fungerar.

Som person är du engagerad, positiv och har ett lösningsfokuserat arbetssätt med inriktning på samarbete. Arbetet ställer krav på god analytisk och pedagogisk förmåga. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både i tal och skrift. Du har förmåga att se och kommunicera ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att samarbetet fungerar såväl internt som externt varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Då tjänsten är säkerhetsklassad kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från stabsarbete i någon form.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi kommer i denna rekrytering använda oss av tester som en hjälp i urvalet.

Ansök nu

Planeringsledare med inriktning personsäkerhet och fysiskt skydd

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 24
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Säkerhet och Beredskap ingår i Stadsledningskontorets organisation. Utöver ovanstående, har avdelningen även uppdrag utifrån de nationella målen för samhällets säkerhet och krisberedskap. Uppdraget för Säkerhet och Beredskap innebär att strategiskt leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads arbete avseende krisberedskap, totalförsvar, samt säkerhet mm. Avdelningen har även operativa arbetsuppgifter inom dessa områden.

Arbetet inom avdelningen har flera perspektiv, dels Göteborgs Stads egna verksamheter och dels Göteborgssamhället men också i viss mån det interna arbetet på kontoret. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att försvåra för antagonistiska aktörer samt att stärka Göteborgs Stad och Göteborgssamhällets säkerhet och robusthet inklusive förmåga att hantera större händelser och kriser. Avdelningen arbetar tillsammans med förvaltningar och bolag inom staden, andra myndigheter, kommuner och organisationer.

Vi söker nu en medarbetare som kan och vill bidra till att stärka avdelningens förmåga att lösa sitt uppdrag, framför allt inom arbetet med personsäkerhet samt fysisk säkerhet.

Som planeringsledare på Säkerhet och Beredskap får du möjlighet att arbeta med uppbyggnaden av stadens krisberedskap och Sveriges totalförsvar. Du får möjlighet att bidra till ett starkare samhälle där flera olika organisationer samverkar för att nå målen. Avdelningen präglas av ett gott samarbetsklimat och fokus på uppgifterna. Vid behov växlar vi över från strategiskt arbete till operativt arbete i till exempel krisledningsstab. Frågorna finns högt upp på dagordningen inom staden och det rådande omvärldsläget gör det angeläget att snabbt och ändamålsenligt utveckla arbetet.

Arbetsuppgifterna i denna tjänst innefattar bland annat att ta fram övergripande styr- och stöddokument, stödja och ge råd, genomföra utbildningar och övningar och samverka med olika intressenter med mera.

Du förväntas vara en del av en grupp där vi hjälps åt att lösa avdelningens arbetsuppgifter och stötta varandra för att nå bästa möjliga resultat. Du kommer att arbeta med uppgifter inom personsäkerhet och fysiskt skydd både internt på kontoret och externt ut mot Stadens verksamheter.

Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmån.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en relevant högskoleutbildning alternativt en annan utbildning som tillsammans med din erfarenhet bedöms som likvärdig.

Du behöver ha flera års erfarenhet av att ha arbetat med frågor inom personsäkerhet och/eller fysiskt skydd av verksamhet och lokaler. Det kan betyda att du jobbat med allt ifrån operativ bedömning av personsäkerhetsfrågor till specifika frågor inom skalskydd/lokalfrågor eller helst både och. Det kan också handla om strategisk planering av de båda delarna men vi ser gärna att du även hanterat operativa frågor inom området. Erfarenheterna kan komma från olika delar av samhället. Det vi vill se att du har, utöver utbildning och erfarenhet, är ett driv och entusiasm över att få arbeta med dessa frågor och bidra till ett robustare samhälle.

Utifrån Göteborgs Stads komplexitet och storlek är det önskvärt att du har någon form av erfarenhet av att verka på strategisk nivå i komplexa och stora organisationer men även erfarenhet av arbete på den nationella nivån passar väl in. Du behöver ha stor förståelse för och insikt i hur det svenska totalförsvaret och svensk krisberedskap fungerar.

Som person är du engagerad, positiv och har ett lösningsfokuserat arbetssätt med inriktning på samarbete. Arbetet ställer krav på god analytisk och pedagogisk förmåga. Du behöver ha en mycket god förmåga att kommunicera med olika typer av målgrupper med olika behov där det krävs fingertoppskänsla i avvägningar mellan säkerhet och öppenhet. Du behöver också ha stor förståelse för olika politiska perspektiv på frågorna och kunna hantera flera vinklingar av samma frågor.

Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både i tal och skrift. Du har förmåga att se och kommunicera ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att samarbetet fungerar såväl internt som externt varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Olika former av beredskapstjänstgöring kan komma att bli aktuell.

Då tjänsten är säkerhetsklassad kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav.

Erfarenhet av arbete med upphandlingar och/eller projekt inom fysisk säkerhet samt erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd är meriterande.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi kommer i denna rekrytering använda oss av tester som en hjälp i urvalet.

Ansök nu

Koordinator anhörigstöd till Socialförvaltningen Nordost

Socionom
Läs mer Jun 25
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsinriktad koordinator i anhörigstöd till UngNordost. Vi satsar med ett ökat fokus på anhöriga och brottsoffer för att kunna utveckla det stöd som behövs för att minska brottslighet och de kriminella gängens makt att utöva hot och våld. Som koordinator kommer du att arbeta i samverkan med behandlingsfunktioner inom UngNordost och övriga Resursenheter inom förvaltningen. Inom UngNordost finns också naturliga kontaktytor med såväl skolsociala team/skolsocionomer, områdesbaserade samverkansteam, Familjeakademin, Rätt kurva, SSPF-koordinatorer och team SIG med koordinatorer och operativa funktioner.

Du kommer bidra med kunskapsstöd och öka förutsättningarna för förbättrade kunskapsunderlag för myndighetsutövande socialtjänst vid behov av köpta insatser såsom skyddade boenden. Du kommer även att arbeta operativt med att träffa anhöriga i brottsrelaterad problematik för att vara länk till utredande och beslutande instanser inom socialtjänsten samt lotsa till insatser hos offentliga aktörer eller inom civilsamhället.

Då detta är en helt ny tjänst och satsning från socialförvaltningen Nordost så börjar den i projektform fram till och med 2025 med möjlighet att övergå till tillsvidare anställning.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten som anhörigstöd-koordinator behöver du ha en socionomexamen alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av att leda samverkan både utifrån strategiskt koordinerande och operativt samordnande arbete med till exempel polis, socialtjänst, civilsamhälle samt av att arbeta med nätverk till barn, unga och deras familjer.

För tjänsten krävs också att du har erfarenhet av att verka i ett socioekonomiskt utsatt område samt att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst eller god kännedom om socialtjänstens myndighetsutövning som förvärvats på annat sätt. Du behöver ha erfarenhet av att samverka med både externa och interna aktörer, exempelvis skola och polis, samt ha god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Meriterande är också kunskap om hur parallella samhällsstrukturer uppstår, befästs och upprätthålls samt vilka konsekvenser sådana strukturer leder till för lokalsamhället.

Du är lyhörd och kommunikativ och lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Vidare är du driven och har lätt för att samarbeta/samverka. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet!

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Enhetschef Fritid till Socialförvaltningen Nordost

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Jul 1
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Avdelning Stadsområde, välfärd och fritid arbetar med att utveckla lokalsamhället runt barn och unga, erbjuda mötesplatser, trygghets- och brottsförebyggande arbete, folkhälsofrågor, fältverksamhet, eftermiddagsverksamhet på skolor, demokrati och inflytande, samverkan med civilsamhället och andra aktörer i stadsområdet. Avdelningen består av sju enheter och cirka 230 medarbetare.

Nu söker vi en enhetschef till våra mötesplatser för ungdomar som bor i norra delarna av vårt stadsområde.
Enheten arbetar med att skapa meningsfull fritid till barn och unga. Som enhetschef innebär det att driva och utveckla våra mötesplatser, vilket innefattar fritidsgårdar, parklek och eftermiddagsverksamhet på skolor. Enheten har en stor och viktig del i att skapa meningsfulla lov och samverka lokalt för att skapa goda uppväxtvillkor. Verksamheten ska vara trygg, tillgänglig och inkluderande med fokus på att arbeta med barn och ungas delaktighet, inflytande och lärande.

Som enhetschef har du personal-, budget-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar. Du tillhör ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer och rapporterar till avdelningschef. Inom förvaltningen startas det nu upp ett gemensamt arbete där vi delat in oss i olika målområden för att öka handlingsförmågan mellan enheter och avdelningar. I stadsområdet är du med och utvecklar arbetet runt barn och unga både vad gäller meningsfull fritid, goda uppväxtvillkor samt tidiga insatser utifrån socialtjänstlagen. Du kommer att ingå i nätverk bestående av andra enhetschefer inom Göteborgs stad.

Förvaltningen har en ledarskapsstrategi med fokus på ett modigt och nära ledarskap. Då det i stadsområdet finns stora socioekonomiska utmaningar är det viktigt att ledare har uthållighet i avgörande utvecklingsfrågor, klarar av att skapa trygghet i förändring och skapar gott samverkansklimat med samverkansparter. Det är viktigt att kunna sätta mål, riktning och utveckla enhetens roll i relation till andra enheter på förvaltningen. Inom kort förväntas en ny socialtjänstlag med större fokus på förebyggande arbete. Avdelningen kommer de närmaste åren arbeta mycket med utveckling för att möta nya lagkrav.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från chefstjänst med ansvar för budget, personal och verksamhet. Du har en högskoleexamen inom socialt arbete eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga, har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har stort engagemang i samhällsfrågor. Det är ett krav att ha erfarenhet av liknande uppdrag. Det är meriterande att ha erfarenhet av ledande funktion i verksamhet för ungdomar.

Följande kompetenser ingår i Göteborgs stads ledarkriterier; påverka andra, socialt säker, förändringsorienterad, analytisk förmåga och helhetssyn. Dessa kriterier kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete och i intervjusituation.

• Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt har god förmåga att ta andras perspektiv i beaktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.

• Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

• Du ser möjlighet till utveckling och skapar situationer där nya idéer och förslag kan växa fram. Du motiverar och beskriver förändringar och utvecklingsmöjligheter på ett pedagogiskt vis samt hanterar eventuell kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt utvecklingsarbete, både på lokal och övergripande nivå.

• Du har en god analytisk förmåga och kan snabbt skaffa dig en överblick över situationen och agera utifrån ett strategiskt perspektiv.

• Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Som enhetschef har du förmåga att väga samman mål och uppdrag med ett ekonomiskt perspektiv. Du strävar efter att använda befintliga resurser så effektivt som möjligt. För att känna dig trygg i rollen behöver du ha erfarenhet av och förståelse för förutsättningarna i socialt utsatta områden.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Lärjeskolan söker lärare i fritidshem till anpassad grundskola

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Jun 27
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Hjärta Hjärna Hjällbo - välkommen till Lärjeskolan!

Lärjeskolan är en F-9 skola inklusive klasser för anpassad grundskola 7-9 i både ämnen och ämnesområden. Vi är en mångkulturell skola med plats för ca 700 elever.

Nu söker vi en lärare i fritidshem som vill vara med och utveckla den pedagogiska verksamheten utifrån läroplan och genomförandeplaner tillsammans med våra fantastiska elever och vårdnadshavare, samordnare, lärare i fritidshem, elevassistenter och skolledning. Under skoldagen samarbetar du med lärare i en klass. Den helt nybyggda Lärjeskolan ligger centralt i Hjällbo och hit är det lätt att ta sig både kommunalt och med bil. Från centralstationen tar det ca 10 min med spårvagn.


KVALIFIKATIONER
Du har grundskollärarexamen med inriktning fritidshem. Du tycker om att leda, ta ansvar för helheten och samarbeta med andra. Du har ett utvecklingsfokus med barnets bästa för ögonen. Elevens behov kommer i första hand!

Det är meriterande att du är van att möta elever med varierande förmågor och behov samt erfarenhet av alternativ kommunikation.

För oss är arbetsglädje viktigt. Därför ser vi gärna att du har fokus på lösningsförslag och jobbar för att hela tiden utveckla dig själv såväl som verksamheten med elevens kunskapsutveckling och mående i fokus.

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.


ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu