Göteborg: Business Analyst for our client in Gothenburg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Analyst for our client in Gothenburg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-07 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Our client needs a Business Analyst with a focus on strategy and processes to assist with HR Master Data and Core Processes/SucessFactors Employee Central.

The purpose of this role is to support the team by developing system support for essential HR processes. While working closely with stakeholders in HR and Digital, the team’s contributions will extend to projects throughout the organization. Your daily responsibilities will include analyzing requirements, discussing solutions, and coordinating initiatives within and beyond the area.

To excel in this role, you should be comfortable navigating the system and be capable of independently analyzing requirements and testing solutions.

Requirements

• An essential requirement for this job is a strong understanding and practical experience in SuccessFactors Employee Central. It would be highly advantageous if you have certification in Employee Central, but having extensive experience as a super user or similar could also be considered
• Proficiency and experience in creating information models and mapping entire processes, including user journeys and user experience
• Previous involvement in projects or within a product-oriented environment, where you successfully implemented and improved digital solutions by converting business requirements into process and configuration solutions
• The capability to apply business analysis methodologies within an agile framework, and to effectively write epics, features, and stories
• Excellent facilitation skills
• Previous experience from other SuccessFactors modules
• Experience in managing or coordinating projects
• Experience in the field of Human Resources business domain
• Holding relevant certifications in business analysis such as BABOK, Six Sigma or SAP EC is meritorious
• Fluent in English, both written and spoken

Tillträde och ansökan
Start of the assigment: 2024-03-04
End of the assignment: 2024-12-31
Deadline: 2024-02-12
Remote work: 25%. 3 days onsite and two remote/week
Location: Gothenburg
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits across multiple industries in the Swedish job market. We match candidates’ skills and knowledge with the needs of the company. Sway Sourcing has a management team and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find candidates who quickly become an asset to the companies.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Affärskonsult, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Affärskonsult, IT.

Projektledare inom ERP till Dynamics-teamet på Columbus! - Göteborg

Läs mer Maj 23
Slår ditt hjärta lite extra hårt när du hör projektledning och Dynamics 365 nämnas i samma mening? Tycker du att implementerings-och förvaltningsprojekt i både Nordisk och global miljö är kul? Drivs du av att verkligen förstå kundens processer och briljerar i dialogen med kund? Då har vi något för dig.
Du kan sitta lite var som helst i landet, men kommer alltid att tillhöra något av våra kontor i Malmö, Stockholm, Göteborg, Linköping eller Jönköping. Eftersom vi kör hybrid remote är inte det viktigaste var i landet du sitter.
Vad kommer du att göra?Som projektledare på Columbus inom Dynamics 365 ansvarar du för att driva implementationsprojekt, förvaltningsprojekt och ibland också övertaganden av drift. Kommunikation är viktigt i rollen, då detta innebär översyn av miljö, dokumentation och diskussion med kund.
Du kommer ha dialog med styrgrupper, följa upp resursplanering och budget. Rollen innebär också att du kommer få planera workshops med kunder, tester och utbildningar. Du är den som driver dialogen med projektdeltagarna för att se till att man levererar rätt dokument till rätt fas i projektet. Men du är aldrig helt själv, du kommer att jobba tillsammans med ett tight team av engagerade lösningsarkitekter, affärskonsulter och utvecklare
Vad har du gjort tidigare?Du har arbetat som projektledare inom affärssystem i minst 5 år –om du har jobbat med specifikt Dynamics 365 blir vi extra glada och imponerade!
Vem är du? Du är kommunikativ, nyfiken och gillar utmaningar
Du är noggrann, ansvarstagande och gillar att driva på för att få saker att hända
Du skriver och pratar svenska och engelska obehindrat

Eftersom vi är ett entreprenörsbolag får du gärna vara lika framåt som vi är. Om du som oss gillar att ha kul på jobbet, så är det ett plus! Vi tycker om att umgås och lyxiga frukostar, AW:s och fika är vanligt förekommande
Ansökan och nästa stegIntervjuerna sker löpande och du kan ansöka med din LinkedIn eller CV och utan att fylla i några långa frågeformulär. Rekryteringsprocessen kommer innebära en telefonintervju, logik- och personlighetstest samt möten med chefer och medarbetare internt. Allt för att du, likväl som vi, ska känna att vi verkligen är en bra match. Har du några frågor om rollen så är du välkommen att kontakta Miriam Fidler på miriam.fidler@columbusglobal.com.
Varför Columbus? Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten.Våra medarbetare stöttar varandra i både framgång som motgång. Dessutom är deengagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet.Nu behöver vi bli fler och vi vill ha dig med på färden!
Jobba på Columbus Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.

Helt ofiltrerat,har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer!

Ansök nu

Navigera mot Optimal Lagerhantering som vår FSA - Göteborg

Läs mer Maj 8
Är processer, tekniska lösningar och att jobba med människor vad du gillar mest? Då är du kanske vår nästa Functional Solution Architect inom Warehouse management! Vi söker dig som har erfarenhet av lagerprocesser och som vill jobba i Nordens främsta Dynamcis 365-organisation tillsammans med branschens vassaste konsulter.
År 2022 blev vi utsedda till Microsofts Partner of the year inom Dynamics 365 Finance & Operations. Det är vi väldigt stolta över och det vi priset hade vi inte rott i hamn utan våra fantastiska konsulter
Plats? Du kommer tillhöra något av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg eller Stockholm, men du kan egentligen sitta var som helst i landet eftersom vi erbjuder remote arbete!
Vad ska du göra i rollen?På Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom din specifika modul, sätta processer och driva lösningar framåt tillsammans med ditt team. Du kommer ha kontakt med lagerchefer, superusers och användare. Du kommer bl.a. hålla workshops och göra tester inför Go Live.
Att byta ett affärssystem är en stor förändring – din roll kommer vara att guida och rådge kunden i deras lagerprocesser.Du kommer som FSA jobba i åtagandeprojekt (ej resurskonsult) och ha ett nära samarbete med andra FSA:er och affärskonsulter. Tillsammans implementerar ni Dynamics 365 F&O hos våra kunder som är verksamma främst inom Manufacturing, Distribution och Food & Beverage. Du kommer arbeta i projekt som är både lokala och internationella och för oss ärsamarbete en nyckelfaktor för framgång, såhos oss jobbar du aldrig ensam! Vi tror också på att delad kunskap är den bästa kunskapen, därav kommer du också vara en del av ett nätverk med globala kollegor där ni delar varandras kärnkompetenser.
Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö!Ofta har våra kunder även produktion eller lager utomlands, så resor i tjänsten kan förekomma, vanligtvis en gång i månaden eller vid behov.
Omran har jobbat som konsult i flera på Columbus och är FSA inom WMS:
”För att lyckas i rollen måste du vara lyhörd för vad kunden efterfrågar och ha en förståelse för att kunden är i en förändringsresa. Det handlar mycket om kommunikation och människor. WMS är knytpunkten och vår lösning påverkar alla andra – därför jobbar man sällan isolerat utan jobbar mycket tillsammans med andra konsulter. Ingen dag ser likadan ut - ena dagen sitter du i lösningsdiskussion och andra med tester inför Go Live.”
Vad vi tror om dig: Utbildning inom Supply chain, Logistik, Industriell ekonomi eller motsvarande
Jobbat som konsult inom affärssystem
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Vi söker dig som är trygg i din roll och har en mycket god förståelse för lagerprocesser och hur lagerhantering är kopplat till produktion samt transporthantering. Du förstår hur olika områdens processer är sammanlänkade och känner till olika lagerstyrningsfilosofier. Du har koll på warehouse automation systems som till exempel Autostore.
Du kanske jobbar i en linjeroll idag inom lager, eller är konsult inom andra affärssystem som IFS, SAP eller motsvarandeoch vill prova något nytt. Har du erfarenhet av Dynamics så ser vi det som ett stort plus, annars kommer vi lära dig!
Vad vi kan erbjuda:
Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in, och du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus. Du kommer få möjlighet att utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap,samarbete och att ha riktigt kul på vägen.
Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 4000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.
Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär - det ska vara smidigt. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse plus, vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag!Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen,om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler.För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss.Det går bra, helt enkelt. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns attvara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet.Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!
Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Strategisk Problemlösare inom D365 Finance & Operations - Göteborg

Läs mer Maj 8
Vill du verka som vår strategiska FSA inom D365? Vi har flest projekt inom Dynamics 365 i Norden och vi behöver bli fler!Är det din grej att jobba i projekt och utveckla processer och verksamheter? Motiveras du av tanken att jobba i Nordens främsta D365-organisation? Då har vi något för dig!
Vi letar efter en Functional Solution Architect (FSA)inom Microsoft Dynamics 365 med inriktning Finance & Operations.I år blev vi korad tillMicrosofts partner of the year inom D365 F&O, något vi såklart är superstolta över!Med andra ord, finns det alla möjligheter att utvecklas inom området tillsammans med oss.
Du kommer att tillhöra något av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm men man kan egentligen sitta var som helst i landet,eftersom vi erbjuder remote arbete!
Vad ska du göra i rollen?I rollen som FSA inom Dynamics 365 F&O arbetar du med implementation och viss del förvaltning. Du kommer att spela en viktig roll eftersom du med din erfarenhet hjälper kunden att optimera sina processer. Hos oss jobbar du aldrig ensam – du arbetar i team tillsammans konsulter, lösningsarkitekter och projektledare
Du kommer att föra kontinuerlig dialog med kunden och coacha kring deras strategier och vilka KPI:er de behöver för att analysera och styra sin verksamhet framåt. I rollen behöver du vara både specialist och rådgivare och därför är det viktigt med systemkunskaper inom D365.
Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö!
Vad vi tror om dig:Vi tror att du har flerårig ekonomikunskap på koncernnivå från internationella bolag och förstår kundens hela process.
Du har arbetat med Dynamics 365 i ca 3 år
Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både externt och internt
Du talar och skriver flytande svenska och engelska

Kanske är du ekonom idag och vill jobba med finansprocesser och Dynamics? Eller så är du redan konsult och vill jobba i Nordens ledande Dynamics-organisation med internationella, spännande och komplexa projekt
Vad vi erbjuder dig:
Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus Academy som innehåller utbildningar inom t.ex Change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 4000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.
Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Det ska vara smidigt! Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser.
Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!
Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Finanskonsult inom Dynamics 365 till Operations på Columbus – Göteborg

Läs mer Maj 8
Vill du vara med och bidra till en bättre morgondag för våra kunder? Vi söker dig vars hjärta slår lite extra hårtför problemlösning och goda kundrelationer som kommer ingå i Operations-teamet. Du kommer att vara en värdefull resurs och tillhöra ett sammansvetsat team där nijobbar med både nationella och internationella kunder inom flera olika branscher.
Du utgår från något av våra centrala kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Välkommen till oss!
Vad innebär rollen?Du kommer att jobbainom Dynamics 365 F&O med kundens finansprocesser.Främst så kommer du att stötta våra kunder med problemlösning, förvaltning och analys av nuvarande situation för att kunnautmana dem att bli ännu bättre. Detta innebären hel del möten med kund där nipratar om de senastefunktionerna och där duhåller i utbildning och workshops. Ingen dag är den andra lik ochdu kommer att planera och prioritera efter kundernas behov. En varierande och stimulerande arbetsmiljöhelt enkelt
Du jobbarmed utveckling och förvaltning av våra kunder – men vi kommer också att utveckla digi den riktning du önskar! En win-win-situation med andra ord.
Läs här hur Sophy, en av dina blivande kollegor, beskriversin roll hos oss:
"Jag var ny inom konsultbranschen när jag började hos Columbus och det har varit en fantastiskt lärorik tid. Jag är glad att jag tidigt fick chansen att arbeta i vår interna funktion, för jag har lärt mig mycket om hur vår verksamhet fungerar. I den här rollen är det viktigt att ha ett globalt tankesätt och att utnyttja varandras kunskap och detta är verkligen något vi jobbar med. Vi har många väldigt duktiga konsulter och hjälp finns alltid bara ett Teams-meddelade bort. Vi gillar att dela kunskap mellan våra länder och är man nyfiket lagd så kan man alltid utvecklas!"
Så varför jobbar du på Columbus?
"Det jag uppskattar med Columbus är att det är ett företag som främjar utveckling och work-life-balance. I mitt jobbsökande var ett av mina krav att komma till en arbetsplats där man inte kollar snett på mig för att jag ibland vill jobba hemifrån eller behöver hämta barn på skola, och i min roll nu kan jag vara flexibel. Jag har bara blivit positivt överraskad av Columbus, ibland tänker jag till och med – när spricker den här lyckobubblan?"
Vem är du? Du drivsav att skapa långsiktiga kundrelationer och motiveras av att erbjuda god service och att överträffa kundens förväntningar. Eftersom ärenden kommer in löpande så tror vi att du trivs i en varierande roll som ibland ställer krav på din flexibilitet. Då vi är ett tight gäng som gillar att ha kul så hoppas vi att du är en lagspelare!
Vad behövs för att lyckas i rollen? Goda kunskaper inom Dynamics 365 F&O
Erfarenhet från kundsidan ellersom konsult
Kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Det är ett stort plus om du är specialiserad inom finans och hartidigare erfarenhet av att jobba med ekonomiflöden
Vad erbjuder vi dig? Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du fårutvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen.
Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.
Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessenochom du har några frågor så är du varmt välkommen attkontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag –det tar bara några sekunder.
Om ColumbusColumbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!
Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Projektledare inom ERP till Dynamics-teamet på Columbus! - Göteborg

Läs mer Maj 8
Slår ditt hjärta lite extra hårt när du hör projektledning och Dynamics 365 nämnas i samma mening? Tycker du att implementerings-och förvaltningsprojekt i både Nordisk och global miljö är kul? Drivs du av att verkligen förstå kundens processer och briljerar i dialogen med kund? Då har vi något för dig.
Du kan sitta lite var som helst i landet, men kommer alltid att tillhöra något av våra kontor i Malmö, Stockholm, Göteborg, Linköping eller Jönköping. Eftersom vi kör hybrid remote är inte det viktigaste var i landet du sitter.
Vad kommer du att göra?Som projektledare på Columbus inom Dynamics 365 ansvarar du för att driva implementationsprojekt, förvaltningsprojekt och ibland också övertaganden av drift. Kommunikation är viktigt i rollen, då detta innebär översyn av miljö, dokumentation och diskussion med kund.
Du kommer ha dialog med styrgrupper, följa upp resursplanering och budget. Rollen innebär också att du kommer få planera workshops med kunder, tester och utbildningar. Du är den som driver dialogen med projektdeltagarna för att se till att man levererar rätt dokument till rätt fas i projektet. Men du är aldrig helt själv, du kommer att jobba tillsammans med ett tight team av engagerade lösningsarkitekter, affärskonsulter och utvecklare
Vad har du gjort tidigare?Du har arbetat som projektledare inom affärssystem i minst 5 år –om du har jobbat med specifikt Dynamics 365 blir vi extra glada och imponerade!
Vem är du? Du är kommunikativ, nyfiken och gillar utmaningar
Du är noggrann, ansvarstagande och gillar att driva på för att få saker att hända
Du skriver och pratar svenska och engelska obehindrat

Eftersom vi är ett entreprenörsbolag får du gärna vara lika framåt som vi är. Om du som oss gillar att ha kul på jobbet, så är det ett plus! Vi tycker om att umgås och lyxiga frukostar, AW:s och fika är vanligt förekommande
Ansökan och nästa stegIntervjuerna sker löpande och du kan ansöka med din LinkedIn eller CV och utan att fylla i några långa frågeformulär. Rekryteringsprocessen kommer innebära en telefonintervju, logik- och personlighetstest samt möten med chefer och medarbetare internt. Allt för att du, likväl som vi, ska känna att vi verkligen är en bra match. Har du några frågor om rollen så är du välkommen att kontakta Miriam Fidler på miriam.fidler@columbusglobal.com.
Varför Columbus? Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten.Våra medarbetare stöttar varandra i både framgång som motgång. Dessutom är deengagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet.Nu behöver vi bli fler och vi vill ha dig med på färden!
Jobba på Columbus Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot.

Helt ofiltrerat,har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB .

Marketing & Communications Coordinator - Göteborg

Marknadskoordinator
Läs mer Jul 4
Dina arbetsuppgifter
We are looking for a new Marketing & Communications Coordinator. The consulting assignment is located in Gothenburg and starts 1th of September 2024 and last for one year.

We want a person who is structured, creative and independent with a few years of experience in a similar role, ideally in a global setting. This is a new role within the team, where you will get to work with event management, content production, data & analytics and project coordination.

What you bring?
• Academic degree or similar in Marketing, Communications, Public Relations, or a related field.
• 2+ years of experience in a similar role within Marketing & Communications or at an agency.
• Fluent/Native in English with strong written and verbal communication skills.
• Experience in event planning and coordination.
• Fast learner with the ability to take on new responsibilities based on changing needs.
• Proficiency in digital content creation and related tools and processes, such as Adobe.

Personal qualities we value:
-You are a structured planner and clear communicator, capable of managing multiple projects simultaneously and under pressure.
-You pay attention to detail without losing sight of the bigger picture.
-Possess a solution-oriented and data-driven perspective, with the ability to generate new ideas and take ownership of projects.
-Are curious, have a growth mindset, and show a genuine passion for your work.
-Thrive in a fast-paced and dynamic environment.
-Can effectively collaborate with cross-functional teams and external partners.

We offers you:
• High-tech company that offers an exciting working environment.
• Work-life balance and free access to the gym at the Gothenburg office.
• Flexible working hours and a hybrid workplace.

Important information about the recruitment process:
-The company language is English so please write your application in English.
- Applicants must have a valid work permit for the EU area.
- The last day of applying is the 12 of august.
- The candidates will be chosen by mid-august and the assignment starts in the begging of September.

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Service Desk Technician – Gothenburg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 5
Dina arbetsuppgifter
Our client's IT Operations Nordic team is looking for a consulant who can work in an assignment as a first-second line IT Service Desk Technician to provide local IT infrastructure support. This position is initially temporary, but there is a chance of it being extended and leading to a permanent job opportunity.

At first, we are looking to bring on a candidate for a three-month period, with the option to extend the contract. The position is for full-time employment. There is no requirement for on-call responsibilities or working beyond regular office hours. The work will take place at the offices in Västra Frölunda / Torslanda.

The person will join a team with 4 members in Landskrona and 2 in Västra Frölunda. The main role is to assist users in person at Västra Frölunda/Torslanda and offer remote support to various locations mainly in the northern part of Sweden like Örebro, Umeå, Stockholm, Skellefteå, and Jönköping.

This involves office staff and service technicians who utilize Android tablets and smartphones for their IT tasks. They offer assistance by remotely managing their devices through TeamViewer.


Other Tasks:

- Helping with the installation of Windows 10 through SCCM, currently transitioning to deploying Windows 11.
- Resolving issues with Windows 10 and Windows 11.
- Setting up mobile devices and tablets following the procedures.
- Occasionally installing applications, primarily using SCCM for management.
- Purchasing computers, smartphones, and other technology devices used by users.

Requirements

- Knowledge of Active Directory.
- Experience in Office365, Teams, OneDrive.
- Prior experience with a ticketing system, preferably ServiceNow.
- Familiarity with Intune is preferred.

Consultants are required to finish a series of compulsory courses on data protection and IT security.

Tillträde och ansökan
Start date: 15-Jul-2024
End date: 15-Oct-2024
Deadline: 11-Jul-2024
Contact person: +46 790 062 711
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Group accounting specialist - Göteborg

Accounting controller
Läs mer Jul 5
Dina arbetsuppgifter
We are looking for a Group Accounting Manager who is passionate about finance and coaching leadership. Our client’s office is located in Gothenburg and the assignment starts on 14 July and continues one year.

Deliveries
• Supporting the GA Manager in leading the financial monthly, quarterly and yearly closing process on Group level including group consolidation and external and internal financial reporting
• Reporting in consolidation system AARO
• Financial analysis on group level
• Preparation of external IFRS financial quarterly and annual reports
• Being part of providing accounting guidance to the finance community
• Extensive contact with subsidiaries and shared service centers
• Participation in different projects
• Develop analysis of financial performance
• Contact/cooperation with different areas within Group Finance, as well as with external auditors
• Other areas related to Group Accounting and consolidation

Competence requirements
• A University degree in Business Administration (major in finance or accounting) or equivalent
• Minimum 10 years of relevant experience in finance from a global corporate accounting function or audit environment with relevant experience from consolidation and group accounting and reporting
• Experience from coaching and take a leading/coordinating role in a team
• Good knowledge in IFRS accounting standards and Group consolidation
• Strong knowledge in Excel
• Solid experience in using consolidation systems, primarily AARO
• Experience from working in US listed environment including SOX is meritorious

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Digital Support Tecnicians - Gothenburg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 2
Dina arbetsuppgifter
For our client we are looking for 3-5 Onsite Digital Support Tecnicians. The workplace is located in Gothenburg and the mission starts at 29 july 2024 and ends at 29 july 2026. This is a unique opportunity for a person who wants to be a part of a global market and contribute to our environmental impact towards zero.

The client create value for customers and consumers by producing high-efficiency, low-emission engines that already power millions of vehicles. Now, our goal is to re-imagine motion for the future with powertrain technologies that are both sustainable and practical.

As an Onsite Technician within the Digital department, you will support users with day-to-day technical challenges. We seek a technician with a sound cultural and behavioral proficiency towards end users, respecting the company's decorum. We aim to provide a stable, efficient, and continually improving service, acting as the interface between the company’s end-user community and the services they consume.

Local Onsite support handles incidents and requests requiring an onsite presence and provides remote support using remote support tools. The team is knowledgeable in deeper troubleshooting, collaborating with various product teams as needed. As an Onsite Technician, you will work in different technical areas, providing support for both hardware and software-related issues. You will enhance business productivity by performing direct support for enterprise users, driving incidents, and requests towards resolution.

Key Responsibilities:
-Always work onsite
-Provide local hardware enterprise support.
-Provide local software enterprise support.
-Participate in digital development in the enterprise support area.
-Manage conference room setup and provide conference room support.
-Onboard new joiners.
-Manage printer solutions and provide printer related support.
-Collaborate on solutions with OEMs (Original Equipment Manufacturers)

We believe in creating a connected digital working environment, supporting an efficient global support service where everyone is empowered to solve their technical issues independently or reach us for assistance when needed. This role is based in our Gothenburg office, spread across two sites in Lindholmen and Torslanda, requiring flexibility to move between these locations as work demands.

Requirements
• Proficient in Windows 10/11, macOS, iOS, and Android support.
• Experienced with cloud services, Office 365, and Azure.
• Onsite hardware and software enterprise support, Knowledgeable in hardware support, AV equipment.
• Engage in digital development and conference room setup/support.
• Manage printer solutions, server, print management and Device control center.
• Collaborate with OEMs and possess onsite/remote support experience.
• Experienced with ServiceNow Incident, Request, change and Problem management.
• Understanding of DevOps, IT operations, and security lifecycle.
• Expertise in Intune, end-user experience, and network services.
• Effective in handling high-priority requests and escalating issues.
• Strong communication, collaboration, and analytical skills.
• Committed to improving user satisfaction and service development.
• Proactive in knowledge base improvements and incident analysis.
• Capable of troubleshooting and servicing technical equipment.
• Flexible and adaptable to changing schedules.


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Erfaren Administratör/Koordinator - med placering i Göteborg

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 4
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Är du en erfaren konsult som brinner för administration och vill bidra till att en hållbar utveckling inom Sveriges kollektivtrafik? Just nu söker vi en konsult som vill arbeta i en spännande roll som administratör för vår kund som är verksam inom transport och kollektivtrafik i Göteborg.

Som konsult kommer du bli en del av ett professionellt team som tillsammans samordnar, driver och utvecklar arbetet med att upprätthålla en hög kvalité i vår reception, ärendehanteringssystem och service. Du kommer att vara placerad på Service Avdelningen som stöttar ledningsgruppen och övriga verksamheter med olika typer av administrativa och samordnande arbetsuppgifter.

Uppdraget är på heltid och sträcker sig från mitten av augusti till årsskiftet. I tjänsten som Administratör/Koordinator utför du arbetet på plats hos kund som har kontor i centrala Göteborg. Din arbetstid är schemalagd måndag-fredag mellan klockan 07.45-16.30.

Krav- för att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedanstående krav:
• Godkänd gymnasieutbildning.
• Ha dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete minst 3-5 år.
• Ha vana och erfarenhet av att arbeta i reception och växel sen tidigare.
• Ha en grundläggande IT-vana där du känner dig trygg att använda digitala verktyg i ditt arbete.
• Det är meriterande ifall du har arbetat med Officepaketet, Sharepoint och ServiceNow.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du behöver serviceinriktad, noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt. Andra personliga egenskaper som värdesätts är att du har förmågan att skifta mellan självständigt arbete och samarbete med kollegor.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 18-Aug-2024
Slutdatum: 31-Dec 2024
Distansarbete: Nej arbetet sker på plats.
Sista ansökningsdagen: 14 juni
Ort: Göteborg
Kontaktperson: adina@swaysourcing.com
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Innovativ Kommunikatör - Göteborg

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 21
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en innovativ kommunikatör som har passion för AI och som vill vara en viktig del av en stor utvecklingsinsats. Detta spännande uppdrag planeras att påbörjas 2024-08-12, och pågå fram till och med 2024-12-31 med möjlighet till förlängning på 12 månader därefter.

Vår kund har för avsikt att göra en bred satsning inom dataanalys och AI. Satsningen kallas Fokusområde Analys. Som en del av denna satsning har vår kund etablerat tre team. Ett av dessa är Kompetenscentrum analys som agerar som forum för analytiker och andra intressenter i koncernen, ca 130 medlemmar just nu. För detta forum söker vår kund nu en driven och strukturerad person som kan leda och administrera arbetet tillsammans med sponsorn för satsningen.

De uppgifter personen förväntas göra/leda är:
-att skapa, förbereda och leda arbetet i Kompetenscentrum analys tillsammans med sponsorn
-att skapa och utveckla kommunikation och varumärke för Fokusområde analys
-att hitta på och planera för olika föreläsningar/utbildningar som matchar vår kunds pågående initiativ och prioriteringar, från både externa och interna parter
-att förbereda och ta fram underlag för dialogmöten
-att planera och facilitera möten och workshops
-att fånga in ideér om nya satningar inom området
-att hitta rätt personer från organisationen som bör ingå i kompetenscentrum analys och onboarda dem
-att administrera forumet
-att samtidigt samarbeta med de andra två teamen (Team analytics och BI-teamet) inom Fokusområde analys

Erfarenhet och kompetens:
Främst en kreativ, drivande och strukturerad person med “scennärvaro”.
Erfarenhet av att facilitera och planera mötesforum, workshops, föreläsningar.
-Är engagerad, kan leda sig själv och andra
-Erfarenhet av IT- branschen, helst av dataanalys
-Erfarenhet av att leda uppdrag med många intressenter och teammedlemmar
-God samarbetsförmåga
-God förmåga att dokumentera
-Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
-Erfarenhet från offentlig förvaltning är meriterande

Uppdragets genomförande, tider och omfattning:
Uppdragsperiod: 2024-08-12 tom 2024-12-31
Option om förlängning: option på förlängning upp till 12 månader
Omfattning: 50%
Plats för genomförande: Göteborg.
Distansarbete: Kravet är minst 20 % av en heltid på plats i Göteborg.



Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu