Göteborg: Ekonomer till framtida uppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomer till framtida uppdrag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-08 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker löpande nya konsulter för kommande uppdrag inom ekonomi. Arbetsuppgifter kan exempelvis innefatta kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar samt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet av att arbeta som exempelvis redovisningekonom eller ekonomiassistent? Varmt välkommen med din ansökan!

I konsultrollen hos Amendo erbjuds du både möjligheter och trygghet. Hos oss får du chansen att bygga på och bredda ditt CV hos eftertraktade företag. Bland våra uppdragsgivare finns samtliga storbanker, nischbanker, finans- samt försäkringsbolag och allt från börsnoterade internationella storbolag till entreprenöriella startups.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.

Kvalifikationer och egenskaper
Att arbeta som konsult är stimulerande, omväxlande och samtidigt utvecklande. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt mindset - du utmanas av att vara i en föränderlig miljö där du utvecklas på resan. Andra viktiga egenskaper som vi värdesätter som konsult är att du är trygg i dig själv och har förmåga att ta egna initiativ i kombination med en professionell framtoning och hög integritet. Du har en god samarbetsförmåga och etablerar snabbt och smidigt nya kontakter.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult.

Redovisningskonsult till Jisek Ekonomipartner // Göteborg

Läs mer Nov 14
På Jisek Ekonomipartner gör vi saker lite annorlunda. Sedan starten har vi byggt vår verksamhet på digitalisering och relationer – inga papper, bara smarta lösningar och genuin kundkontakt. Våra kunder uppskattar vår moderna och personliga touch i allt vi gör. Hos oss blir du en del av ett varmt och engagerat team där vi stöttar varandra och växer tillsammans. Nu söker vi, tillsammans med Oddwork, efter dig som vill vara med och stärka vårt team i Göteborg.Om rollen som RedovisningskonsultSom Redovisningskonsult hos oss får du ett varierat och kundnära arbete. Du får din egen kundstock och arbetsuppgifterna kommer att omfatta allt från löpande redovisning och upprättande av rapporter till avstämningar, deklarationer, och bokslutsarbete. I rollen ingår även löneadministration och finansiell uppföljning. En central del i rollen är att arbeta rådgivande gentemot våra kunder – här blir du deras främsta kontaktpunkt inom ekonomi och hjälper dem att förstå och hantera sina finansiella frågor. Du får en viktig roll i att stärka kundrelationerna genom att ge professionellt stöd och vägledning, och tillsammans med ditt team skapar du förutsättningar för varje kunds ekonomiska trygghet och utveckling.Vi söker dig som...… är en lyhörd och engagerad redovisningskonsult med en geniun känsla för service och rådgivning. Med en naturlig förmåga att lyssna och identifiera kundernas behov blir du snabbt en uppskattad och pålitlig partner. Hos oss trivs du som värdesätter en varm och positiv arbetsmiljö, där starka relationer – både med kunder och kollegor – står i centrum.Våra önskemål till dig:
Erfarenhet som redovisningskonsult på byrå.
Självgående inom löpande redovisning och bokslut.
Goda kunskaper i Excel.
Kommunicerar obehindrat på svenska, i både tal och skrift.

Varför Jisek Ekonomipartner? Förutom möjligheten att arbeta på en digital och relationsfokuserad byrå, erbjuder vi frihet under ansvar och en kultur som premierar egen utveckling. Vi har en kultur som uppmuntrar personlig utveckling och där alla får möjlighet att växa tillsammans med företaget. På Jisek sätter vi alltid människorna först – både våra kunder och våra medarbetare är i fokus i allt vi gör.START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidKONTAKT: Ellinor Hellberg, Head of Recruitment Delivery, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Är du den vi söker? Summera din erfarenhet i din ansökan och skicka in redan idag. Vi ser fram emot att få räkna in dig i vårt team! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

Ansök nu

Redovisningskonsult till MOORE

Läs mer Jan 8
Nu söker MOORE en redovisningskonsult/-ekonom till ett av deras två kontor i Göteborg. Vi söker en person med erfarenhet som redovisningskonsult som redan provat på konsultrollen och som nu är redo att ta nästa steg i karriären. Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
OIO söker nu en redovisningskonsult till MOORE. Arbetet utförs både på MOOREs och kundernas kontor, med en flexibilitet att även arbeta delar av arbetsveckan hemma. Utöver att arbeta med löpande moms- & löneredovisning, upprättande av månads- och årsbokslut, skattedeklarationer samt årsredovisningar, kommer du också i rollen som erfaren medarbetare att ta en rådgivande och stöttande roll mot såväl kunder som medarbetare.

Genom att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer förvaltar du dina kunder och anpassar det dagliga redovisningsarbetet efter deras behov. Hur du utformar ditt dagliga arbete, vilka ansvar och projekt du tar dig an och de mål du vill uppnå har du möjlighet att påverka baserat på din personliga ambition och utvecklingskurva.

Sammanfattningsvis kommer en vanlig arbetsvecka att innefatta följande arbetsuppgifter:

Löneredovisning
Skatt samt momsdeklarationer
Månads- och årsbokslut
Årsredovisningar
Övriga konsultationer

Vi söker dig som
Har en relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning
Har minst 3 års erfarenhet av rollen som redovisningskonsult
Har flytande svenska i tal och skrift
Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder


Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat.

Om MOORE
MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt.

Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 30 personer på vårt kontor på Första Långgatan 30 i centrala Göteborg med direkt närhet till spårvagnstrafik samt övrig kollektivtrafik.

Läs mer om bolaget genom att klicka HÄR.

Om anställningen
Detta är ett rekryteringsuppdrag med direktanställning hos kund.

Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka
Kontaktperson: Elsa Jonasson – elsa.jonasson@oio.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Redovisningsspecialist med inriktning på pension och löner

Läs mer Feb 5
Är du en driven och erfaren redovisningsexpert som söker en långsiktig roll där du får kombinera ditt affärsmannaskap med din tekniska kompetens? Vill du bidra till att utveckla processer i en dynamisk och global miljö? Då kan detta vara ditt nästa steg!

Vi söker nu en Redovisningsspecialist som kommer att spela en avgörande roll i att hantera och utveckla redovisningsprocesserna för löner och pensioner inom en internationell organisation.

Om tjänsten
Som Redovisningsspecialist kommer du att tillhöra ett team av kompetenta kollegor med varierande erfarenhetsnivåer. Rollen är en specialistfunktion där du ansvarar för redovisningen av pensioner och löner, med fokus på att säkerställa korrekta och effektiva processer för interna och externa rapporteringskrav. Du arbetar med redovisning på hög nivå, där du hanterar olika kostnadsställen och avdelningar för en eller flera bolag.

Tjänsten erbjuder möjlighet till långsiktig utveckling, och på sikt kan du få en ledande roll inom teamet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för redovisning av löner och pensioner, inklusive rapportering.
Analysera och förbättra redovisningsprocesserna med fokus på effektivisering.
Säkerställa korrekt finansiell rapportering och statistik till externa parter.
Driva utvecklingsprojekt inom redovisning, med fokus på automatisering och användning av moderna verktyg som AI och makrolösningar.
Arbeta i och utveckla processer i SAP S/4HANA.

Vi söker dig som:
Har en gedigen bakgrund inom redovisning, med särskild erfarenhet av pensions- och löneredovisning.
Är analytisk och affärsorienterad, med förmåga att se helheten och driva utveckling.
Har erfarenhet av att arbeta i större organisationer eller inom byrå, med förståelse för globala processer.
Har mycket goda kunskaper i Excel och tidigare erfarenhet av SAP, gärna S/4HANA.
Är kommunikativ och socialt kompetent, med en förmåga att samarbeta effektivt i team och leda informellt.


Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning och en vilja att ta dig an en långsiktig roll där du kan bidra till att bygga upp och utveckla processerna inom ditt ansvarsområde.

Om anställningen:
Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Placering: Göteborg
Start: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Hanna Lundblad

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Redovisningsekonom till fraktbolag

Läs mer Nov 28
Om tjänsten

Vi söker en redovisningsekonom till vår kund som verkar inom fraktbranschen med start efter årsskiftet. Du kommer att jobba i en internationell miljö, med kontor placerat i centrala Göteborg, där du hanterar stora flöden och transaktioner på global nivå. Du erbjuds en varierad samt ansvarstagande roll där du får möjlighet att bidra med din kompetens. Detta är ett konsultuppdrag under en period på cirka 3 månader, vilket innebär att vi söker dig som är flexibel, prestigelös och självgående.



I rollen som redovisningsekonom ansvarar du för löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och månadsbokslut, där du kommer att sköta den löpande redovisningen för två bolag. Du kommer även att arbeta med valutakonton och hantera skatt- och momsdeklarationer. I rollen tillhör du en avdelning på totalt 8 personer, där ditt arbete kommer spela en viktig roll för avdelningens framgång.



Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

Löpande redovisning och hantering av stora flöden i olika valutor
Kundreskontra och leverantörsreskontra
Behjälplig vid månadsbokslut och årsbokslut
Hantera skatt- och momsdeklarationer
Samarbeta med interna och externa intressenter i en internationell miljö

Vi söker dig som
Har 3-5 års erfarenhet från en tidigare roll som redovisningsekonom
Har erfarenhet av att arbeta med stora flöden, inom en internationell miljö
Erfarenhet att arbeta med valutakonton är starkt meriterande
Har goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av Medius och Visma Business är meriterande
Behärskar engelska och svenska i både tal och skrift


Vi söker dig som har ett stort intresse för siffror och redovisning och är van att arbete med många transaktioner samtidigt där du har ett skarpt sinne för detaljer. Du trivs med att arbeta självständigt och effektivt, men förstår också vikten av att vara en bra lagspelare. Du är flexibel och har förmågan att anpassa dig snabbt i en föränderlig miljö. För att lyckas med det här uppdraget ser vi att du är en person som kan strukturera upp dig dag på ett effektivt sätt och har lätt för att sätta dig in i en ny miljö.



Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag hos OIO under en period på 3 månader. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Heltid, 8:00-16:30. Möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan.
Start: 7 januari 2025
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se
Lön: Fast månadslön



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Redovisningskonsult

Läs mer Dec 16
Vi söker redovisningskonsult till EkoGruppen I Väst AB
EkoGruppen är en REX-certifierad redovisningsbyrå som erbjuder tjänster inom redovisning, rådgivning, löner, bokslut och skatt. Vi fokuserar på ett nära samarbete med våra kunder där vi levererar en personlig service med hög kvalitet. Vår byrå finns i Göteborg och Lidköping. Vi söker nu en ny redovisningskonsult till vårt göteborgs- eller lidköpingskontor.
Arbetsbeskrivning
Som konsult på EkoGruppen kommer du att jobba i ett nära samarbete med en mängd företag i flera olika branscher. Du kommer att ha egna kunder som du är ansvarig för och sköter kontakten med. Bolagen består framför allt av små och medelstora bolag. Arbetsuppgifterna består av löpande redovisning, rådgivning, bokslut, årsredovisningar, löner, moms, skatt och deklarationer. Arbetsuppgifterna anpassas efter kundens önskemål. Arbetet är omväxlande, självständigt och utvecklande.
Vi använder i största delen Fortnox, Visma, Wolters Kluwer och Björn Lundén men det kan variera beroende på kund.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet inom redovisning, bokslut och skatt. I arbetet är du initiativtagande, kundorienterad, noggrann och håller en hög kvalitet på allt du gör. Du är självgående, kommunikativ och har lätt för att göra dig förstådd, både muntligt och skriftligt. Att kunna bemöta din kund på rätt sätt är en vital del i konsultens vardag och därför värdesätter vi din personlighet före dina kunskaper. Har du rätt personlighet och vilja att lära kan du också vara rätt person för oss. Vi är en byrå som ständigt utvecklas och digitaliseras vilket är något som vi även vill att du ska göra.
Vad kan EkoGruppen erbjuda dig?
Vi är en liten personlig byrå som alltid sätter kunden i fokus. Vi är certifierade enligt REX och arbetar aktivt utifrån denna kvalitetssäkring. Idag är vi totalt nio anställda i Göteborg och Lidköping. Som anställd får du kontinuerlig vidareutbildning som vi utformar tillsammans. Träningskort, fri frukt samt ett par personalaktiviteter per år är en självklarhet. Stämningen på byrån är mycket god, alla strävar åt samma håll och vi hjälps åt när det behövs. Var och en sköter efter kompetens i möjligaste mån på egen hand sina arbetsuppgifter och har stor frihet att själv lägga upp sitt arbete.
Anställningsvillkor
Tillträde enligt överenskommelse, heltid och tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kan även tänka oss en deltidstjänst på 80 %.
Är detta något för dig?
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan och CV redan idag. Ansökan skickas till gustav@ekogruppen.com.
Frågor om tjänsten besvaras av Gustav Lindh på ovanstående mail eller via telefon 0706 58 98 92. Se även vår hemsida www.ekogruppen.com.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

Senior Ekonom med start omgående till längre konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 6
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för ekonomi och vill vara en nyckelspelare i ett dynamiskt företag med stora utvecklingsmöjligheter i Göteborg. Som Senior Ekonom kommer du att ha en central roll på vår kunds ekonomiavdelning och bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa. Vi ser gärna att du kan starta uppdraget omgående.
Uppdraget
Ditt uppdrag blir att ansvara för hela det ekonomiska flödet - från löpande bokföring till strategisk analys. Du kommer att hantera allt från kund- och leverantörsreskontra och lön till Årsbokslut, årsredovisningar och projektuppföljning blir en naturlig del av din vardag.Du ska vara bekväm med att ifrågasätta nuvarande processer och komma med konstruktiva förbättringsförslag. Vår kund söker en ekonom som inte bara ser siffror utan vill bidra till verksamhetens utvecklingspotential och de söker dig som vill vara med på den resan.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har 5-7 års erfarenhet inom ekonomiområdet och är van vid system som Visma 2000, Visma Lön. Erfarenhet från lagerbokföring vid bokslut är ett plus. Vi värdesätter en person som är prestigelös, handlingskraftig, självgående och har ett genuint intresse för ekonomistyrning.
Konsultuppdraget kan leda till anställning hos kund efter ca ett år.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Eftersom det är start omgåendevill vi hadin ansökan senast sön 16 feb.

Ansök nu

Skadereglerare till försäkringsbolag i Göteborg/Sundsvall

Skadereglerare
Läs mer Dec 23
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill fortsätta din resa inom försäkring och arbeta inom skadereglering påett av de större försäkringsbolagen på marknaden.Placering för rollen är Göteborg eller Sundsvall.
I rollen som skadereglerare kommer du självständigt hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner där målet är att kunderna ska få snabb och rätt hjälp. Du kommer hanteraoch ha kontaktvia telefon och digitala kanaler med kunder, rådgivare och juristersamt ha ettnära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning.• Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden.• Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler.• Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som drivs av att ge bästa möjliga service mot kund och hjälpa kunderna att lösa deras olika problem. Du har god analytisk förmåga och arbetar med stort engagemang och fokus på kunden. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och ärenden, inger snabbt förtroende och arbetar bra tillsammans med andra.Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. Arbetet innebär att du stundtals möter människor i svåra situationer så en viktig del är att vara bekväm och trygg med att fatta egna beslut och agera på ett positivt och kundvänligt sätt
Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett välkänt försäkringsbolag med ett starkt varumärke samt med varierande och utmanande uppgifter i en positiv miljö.
Vi ser att du som söker även har:
Meriterande med relevant erfarenhet inom försäkring ellerskadereglering.Erfarenhet av kvalificerad administration samt kundkontakt.God kommunikativ förmåga både muntligen och skriftligen. Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Gymnasial utbildning.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se.Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Försäkringsrådgivare sökes för kommande uppdrag i Göteborg

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Nov 29
Är du enperson som trivs i en kundnära roll och har erfarenhet inom försäkring, försäljning och rådgivning?Nu söker vi på Amendo digsom är i början av din karriär inom försäkring och dig som har flera års erfarenhet som försäkringsrådgivareoch är redo för en ny utmaning!
Arbetsbeskrivning
Som försäkringsrådgivare är din huvudsakliga uppgift att engagera dig i kundernas försäkringsbehov och erbjuda dem de bästa lösningarna. Detta innebär att du genomför bedömningar av kundernas riskprofiler, förklarar olika försäkringsalternativ och kommunicerar värdet av försäkringsprodukter på ett tydligt och effektivt sätt. Ditt mål är att bygga starka och långsiktigarelationer med kunderna och vägleda dem genom beslutsprocessen för att säkerställa att de har rätt försäkringsskydd.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som:
- Nyligen har påbörjat din karriär inom försäkring och vill fortsätta att utvecklas inom branschen.
- Har flera årsdokumenterad erfarenhet av en liknande roll inom försäkringsbranschen eller finansiella tjänster.- Har erfarenhet av försäljningmed en dokumenterad framgång i att uppnå försäljningsmål och leverera utmärkt kundservice.- Är en trygg kommunikatör med en lösningsorienterad inställning som trivs med att ta sig an utmaningar med kreativitet och beslutsamhet.- Är självmotiverad och en lagspelare som trivs i en snabb arbetsmiljö där multitasking är en naturlig del av vardagen.- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterareLina Johansson på lina.johansson@amendo.se. Varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Skandia med start omgående

Kundtjänsteman, försäkring
Läs mer Nov 15
ArbetsbeskrivningVill du vara med på en utvecklingsresa på Skandias grupp & vårdförsäkrings-avdelning och samtidigt leverera service i världsklass? Här får du chansen att tillhöra ett team som arbetar med att hjälpa Skandias företagskunder, rådgivare, mäklare och privatpersoner med frågor kring olika typer av försäkringsupplägg. Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ge service och skapa mervärde för våra kunder. Det gör vi via telefon, e-post, chatt, administration och utredning. Att ha nöjda kunder är en självklarhet för Skandia och du kommer att vara en viktig del i detta arbete.
Start för tjänsten är omgående.
Kvalifikationer och egenskaperSom person är du kommunikativ, självgående, driven och lösningsorienterad. Du trivs med att få arbeta med rådgivning och kundkontakt via telefon i kombination med administration och att få analysera och sätta dig in i varje enskilt ärende. Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot tydliga mål. Viktigt är att du sätter stort värde på att arbeta strukturerat och se helheten i varje kundsamtal. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom riskförsäkring/vårdförsäkring eller som kundtjänstmedarbetare.Har god kommunikativ förmåga i svenska tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet.

Om Skandia
Skandia hjälper deras kunder att ta beslut här och nu. För ett tryggt och rikt liv
Skandia satsar på långsiktiga investeringar som ger en stabil och hållbar tillväxt
Genom deras förebyggande hälsoarbete är dom med och bidrar till ett friskare Sverige

Skandia har erbjudit människor ekonomisk trygghet i mer än 160 år – Skandia vet att det är lönsamt att förutse och förebygga. Skandia skapar trygghet för generationer.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Nordblad, emelie.nordblad@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Försäkringsrådgivare för kommande uppdrag i Göteborg

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Nov 15
Vi på Amendo söker nu försäkringsrådgivare med tidigare erfarenhet för kommande uppdrag. Är du en person som trivs i en kundnära roll och har erfarenhet inom försäkring, försäljning och rådgivning? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Arbetsbeskrivning
Som försäkringsrådgivare är din huvudsakliga uppgift att engagera dig i kundernas försäkringsbehov och erbjuda dem de bästa lösningarna. Detta innebär att du genomför bedömningar av kundernas riskprofiler, förklarar olika försäkringsalternativ och kommunicerar värdet av försäkringsprodukter på ett tydligt och effektivt sätt. Ditt mål är att bygga starka och långsiktigarelationer med kunderna och vägleda dem genom beslutsprocessen för att säkerställa att de har rätt försäkringsskydd.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som:
- Har flera årsdokumenterad erfarenhet av en liknande roll inom försäkringsbranschen eller finansiella tjänster.- Har erfarenhet av försäljningmed en dokumenterad framgång i att uppnå försäljningsmål och leverera utmärkt kundservice.- Är en trygg kommunikatör med en lösningsorienterad inställning som trivs med att ta sig an utmaningar med kreativitet och beslutsamhet.- Är självmotiverad och en lagspelare som trivs i en snabb arbetsmiljö där multitasking är en naturlig del av vardagen.- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterareLina Johansson på lina.johansson@amendo.se. Varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig Bolån

Finansekonom
Läs mer Nov 14
Lånekoll är en modern aktör på marknaden som vill utmana branschen och göra saker annorlunda för att skapa en ny typ av bolåneupplevelse. Som kundansvarigfår du möjlighet att skapa långvariga kundrelationer genom att hjälpa Lånekolls kunder att hitta de bästa bolånelösningarna.
Om rollenSom Kundansvarig för Bolån ansvarar du för hela bolåneprocessen, från att etablera kontakt med nya kunder till att säkerställa att de får det bästa erbjudandet baserat på deras unika behov. Rollen innefattar:
Nykundsbearbetning -utifrån kvalificerade leads.
Helhetsansvar för kunden genom hela bolåneprocessen, inklusive försäkringsrådgivning.
Budgetansvar för dina egna affärer.
Löpande dialog med våra kreditgivare och samarbetspartners för att erbjuda optimala lösningar.
Affärsdrivet fokus och försäljningsorienterat arbetssätt för att utveckla långvariga kundrelationer.

Vem är du?Vi söker dig med ett starkt driv, en tydlig känsla för affärsmannaskap, och som naturligt tar ansvar för att skapa värde i dina kundrelationer. Du är strukturerad, självständig och har en god kommunikationsförmåga. Du har en försäljningsorienterad inställning och trivs med att arbeta mot både individuella mål och i team. Ditt entreprenörskap och din vilja att utveckla uppdraget ser vi som stora tillgångar.
För rollen behövs Swedsec-licensiering inom bolån. Saknar du denna licens kan möjlighet finnas att Lånekollerbjuder utbildning och licenstest.
Om LånekollLånekoll är en privat låneförmedlare som erbjuder personlig service för att underlätta för privatpersoner att hitta de bästa lånevillkoren för såväl bolån som privatlån. Erbjudandet går ut på att helt kostnadsfritt hjälpa kunder att utvärdera och konkurrensutsätta hela sitt kreditengagemang.
Vi är lyhörda för våra medarbetare och uppmuntrar till delaktighet och möjligheter att växa internt. Med dedikerade kollegor och ett coachande ledarskap ger vi dig alla förutsättningar för att lyckas i rollen!
Lånekoll erbjuderPå Lånekoll erbjuds fast lön och övriga förmåner, tillsammans med en arbetsplats där det finns utvecklingsmöjligheter för dig som vill växa i din roll. Arbetstidernaär måndag till fredag mellan 09-18 eller 09-17.30, med viss flexibilitet i schemaläggningen.
Frågor och kontaktOm du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Emelie Nordblad på emelie.nordblad@amendo.se. Sista ansökningsdag är den 31 december men processen sker löpande.Välkommen med din ansökan om du vill vara med och sätta bolånerådgivning på kartan tillsammans med Lånekoll. Startdatum för denna tjänst är i februari.
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.Följ oss gärna på Linkedin!Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Ansök nu