Göteborg: Teknisk projektledare till expansiva Waya Finance Technology

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk projektledare till expansiva Waya Finance Technology i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Är du en teknisk projektledare som brinner för att skapa innovativa och hållbara lösningar inom finansbranschen? Vill du vara med och leda integrationer mellan Wayas plattform och våra kunders affärssystem? Vi söker nu en teknisk projektledare som vill vara med på vår spännande resa!

Om rollen som teknisk projektledare:
Som teknisk projektledare kommer du få leda projekt framåt med ett utvecklande team. Du jobbar mycket operativt i högt tempo med god kvalitet. Du har en helhetsförståelse av Waya som du kan sälja in både till kund och på så vis stötta teamet framåt utifrån kunds önskemål och arbetssätt. Du kommer få ansvara, leda och koordinera integrationer mellan Wayas plattform och våra kunders affärssystem. Som teknisk projektledare är du länken mellan kund, utvecklare och produktägare och säkerställer att integrationerna uppfyller kundens behov och Wayas kvalitetskrav. Du har god kunskap om olika tekniker och metoder för integrationer och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är också intresserad av att följa de senaste trenderna och innovationerna inom fintech-området och bidra till Wayas fortsatta utveckling.

Arbetsuppgifter:
•Projektledning av tekniska projekt
•Teknisk support & säljstöd
•Utbilda i Waya's systemlösningar
•Delaktig i Waya's produktutveckling
•Scope & Releasemanagement
I rollen som teknisk projektledare söker vi dig som har:
•Minst 3 års erfarenhet av en liknande roll
•Bred teknisk grundkompetens
•Erfarenhet av att projektleda integrationer mot kunder
•Erfarenhet av processutveckling, integrerade lösningar & API:er.
•Erfarenhet av support
Som person behöver du ha en god kommunikativ förmåga då du har möten med kunder samt ditt team. Du behöver vara strukturerad med ordning och reda som tycker det är kul att lyckas och vilja jobba hårt för utveckling framåt.

Vad du erbjuds som anställd på Waya:
Waya är ett innovativt företag som värderar och tar vara på sina anställdas kompetens och kreativitet. Förutom att vara med på Wayas resa får du även möjlighet att utvecklas i din roll tillsammans med ett team där alla strävar efter ett gemensamt mål.

Om Waya Finance & Technology:
Waya har funnits sedan 2015 som finns både i Stockholm och Göteborg. De erbjuder en plattform för fakturering, finansiering och kravhantering. Deras koncept är en lösning för att automatisera och optimera hela fakturans livscykel. Wayas produkt samordnar hela processen från faktura till kravhantering, betalning och bokföring i samma flöde. Waya brinner för kunders hållbara och lönsamma tillväxt genom kostnadskontroll, automatisering och att överblicka risker. Kontoret ligger i centrala Göteborg i så kallat ”Läppstiftet” i nya och fräscha lokaler. Teamet gör ofta personalaktiviteter ihop.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Waya Finance & Technology.


Rekryteringsprocess:
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju samt referenstagning med Framtiden. Därefter telefonintervju samt intervju på plats hos Waya.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!


Villkor:
Start: Enl. överenskommelse
Slut: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider (8-17)
Ort: Göteborg

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT.

Förändringsledare till Maverick

Läs mer Feb 20
Nexer Maverick är en plats där möjligheterna till roliga och intressanta uppdrag är oändliga. Med kunder inom en rad olika verksamheter och branscher har vi alltid nya spännande utmaningar framför oss. Vi söker nästa superhjälte med agila krafter som vill hoppa ombord på vår resa!

I rollen som förändringsledare ansvarar du för att leda dina projekt framgångsrikt och effektivt från början till slut. Du säkerställer att projekten levereras med fokus på tidsplan, kvalitet, budget och framför allt användarbehov. Som en pålitlig partner på kundernas digitala resa och med din förståelse för hur förändringar påverkar organisationer, människor och processer, kommer du att spela en avgörande roll i att hantera projekten och se till att allt går smidigt. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tvärfunktionellt team, för att leverera innovativa och kreativa lösningar. Det här är din chans att göra en verklig skillnad och skapa något episkt tillsammans med oss!

Dina ansvarsområden kommer innefatta att:

Ansvara för att utarbeta och implementera en övergripande projektplan som inkluderar tydliga mål, delmål och tidsramar

Agera som kommunikationsled mellan projektteamet, beställaren och andra intressenter, vilket inkluderar att kommunicera med styr- och ledningsgrupper samt tekniska organisationer

Identifiera och hantera risker som kan påverka projektets framgång, genom att genomföra riskanalyser och implementera lämpliga åtgärder

Ha uppsikt över och hantera projektbudgeten, tidplanen och kvaliteten för att säkerställa att projektmålen uppnås på ett effektivt sätt.

Vem är du?

Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av agilt projektledarskap i små och stora transformationer. Din passion för ledarskap och samarbete har tagit dig framåt och skapat engagemang i dina tidigare uppdrag.

Du ska ha varit med och genomfört teknikrelaterade förändringar som påverkat kundens verksamhet. Vi tror att det är fördelaktigt om du har en förståelse för tekniken och vad den kan bidra till för kundens verksamhet, men det viktigaste är din förmåga att leda projektet, vara lyhörd, skapa struktur och få med dig människorna runt omkring dig.

Vi ser gärna att du:

Hanterat flertalet intressenters varierande krav samt förmåga att navigera i det politiska landskap som det medför

Besitter erfarenhet av agil projektmetodik exempelvis Scrum, SAFe eller Prince2.

Har grundläggande förståelse kring förändringsledning och varför det är viktigt.

Har erfarenhet av att stötta både kunder inom privat och offentlig sektor i deras digitalieringsarbete.

Har erfarenhet av olika CMS plattformar som Sitevision, Wordpress, Optimizely, Umbraco etc.

Behärskar både svenska och engelska på en professionell nivå.

Det är meriterande om du:

Tidigare axlat rollen som konsult och/eller förvaltningsledare

Har erfarenhet från, Jira, Azure Devops eller liknande system

Som person är du kommunikativ och självständig och uppskattar att hantera utmaningar genom att skapa struktur och hitta pragmatiska lösningar. Din målinriktade och resultatdrivna inställning balanseras av en förmåga att vara prestigelös och kundorienterad. Vidare är du proaktiv och lösningsorienterad, samtidigt som du värderar en bra arbetsmiljö för att främja teamets trivsel och framgång. Med en engagerad och relationsbyggande inställning, har du en stark förmåga att nå dina resultat och leverera. Sist men inte minst så tilltalas du av en miljö som präglas av entreprenörskap, egenutveckling och framåtanda!

Ansök idag
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Maverick, hör av dig till Nathalie Bärlund, Rekryteringsansvarig Nexer Maverick, nathalie.barlund@nexergroup.com eller rekryterande chef Caroline Thorén, caroline.thoren@nexergroup.com. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen.

Ansök nu

Projektledare på TechSeed

Läs mer Feb 13
Vår vision

TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end.

TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:

- Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer

- Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap

- Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål

- Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.

Vem söker vi?

I vår strävan att vara ledande inom IoT och Edge Computing söker vi nu IT projektledare till vår gruppering TechSeed IoT & Edge i Göteborg. Vi letar efter kollegor som kan ta lösningsförslag till implementerade lösningar hos våra kunder.

-
Arbetslivserfarenhet: Vi söker dig som har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet inom projektledning, med tyngdpunkt inom IT implementationer

-
Bred Teknisk Kompetens: Din bakgrund kan inkludera roller som IT-arkitekt, IT-projektledare, eller andra jämförbara roller där din tekniska kompetens har kommit till sin rätt. Du har en förmåga att förstå och kunna diskutera tekniska lösningar även om det inte ligger inom ramen för din expertis.

-
Kommunikationsförmåga: Din förmåga att kommunicera klart och strukturerat till olika målgrupper är en viktig del av denna roll.

-
Akademisk Bakgrund: En eftergymnasial utbildning på minst 3 år, såsom en bachelor-examen eller motsvarande inom teknik, IT eller business, är en förutsättning.

-
Språkfärdighet: Du bör vara obehindrad i både svenska och engelska

Det är även meriterande om du besitter kompetens inom:

- Kravanalys och Kravhantering

- Testning och Kvalitetssäkring inom IT

- Agila Metoder

- Tekniskt djup inom någon/några av de teknologier som förekommer frekvent i IOT lösningar (Exempelvis AWS, Azure, Java, Phyton, C#)

- Det är fördelaktigt om du har en certifikat inom projektledning

Det är även meriterande om du besitter kunskap inom IoT och tidigare arbetat i en ScaleUp-miljö.

Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta (https://techseed.teamtailor.com/connect)med oss!

Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Agil ledare till TechSeed

Läs mer Feb 13
Vår vision

TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end.

TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:

- Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer

- Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap

- Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål

- Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.

Vem söker vi?

Vi söker dig som i konsultrollen vill hjälpa våra kunder och partners att navigera komplexitet och har förmågan att hjälpa individer och team att skapa värde genom ständiga förbättringar. För att trivas i denna roll behöver du vara en kommunikativ lagspelare med förmåga att inspirera och påverka din omgivning. Uppdragen kan variera beroende på dina tidigare erfarenheter och framtida ambitioner, men våra grundkrav för rollen är: ?

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av agilt ledarskap, projektledning eller motsvarande

- Arbetslivserfarenhet av agila arbetsmetoder

- En vilja att bidra till att bygga vår gemensamma kompetens på TechSeed

- Obehindrad kunskap inom svenska och engelska.

Det är även meriterande om du har kompetens och praktiska erfarenheter från:

- Projektledning och projektmetodik

- Förändringsarbete och förändringsledning

- Service-, produktägarskap eller verksamhetsutveckling

- Intelligent automation

Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta (https://techseed.teamtailor.com/connect)med oss!

Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Agil ledare till TechSeed

Läs mer Jan 3
Vår vision

TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end.

TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:

- Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer

- Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap

- Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål

- Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.

Vem söker vi?

Vi söker dig som i konsultrollen vill hjälpa våra kunder och partners att navigera komplexitet och har förmågan att hjälpa individer och team att skapa värde genom ständiga förbättringar. För att trivas i denna roll behöver du vara en kommunikativ lagspelare med förmåga att inspirera och påverka din omgivning. Uppdragen kan variera beroende på dina tidigare erfarenheter och framtida ambitioner, men våra grundkrav för rollen är: ?

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av agilt ledarskap, projektledning eller motsvarande

- Arbetslivserfarenhet av agila arbetsmetoder

- En vilja att bidra till att bygga vår gemensamma kompetens på TechSeed

- Obehindrad kunskap inom svenska och engelska.

Det är även meriterande om du har kompetens och praktiska erfarenheter från:

- Projektledning och projektmetodik

- Förändringsarbete och förändringsledning

- Service-, produktägarskap eller verksamhetsutveckling

- Intelligent automation

Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta (https://techseed.teamtailor.com/connect)med oss!

Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Projektledare inom IT och digitalisering

Läs mer Dec 21
Är du projektledaren som brinner för att ansvara, leda och styra projekt mot uppställda mål avseende tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och har förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT.
Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam! Rollen som projektledare passar dig som har bakgrund inom IT och digitalisering, lätt för att förstå en komplex verksamhet och som har en passion att leda mjukvaruutveckling framåt. Du har en vilja att kontinuerligt experimentera, lära och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du att skapa kundvärde för våra uppdragsgivare som vill förbättra deras verksamheter. Rollen passar dig som är van att arbeta i en agil miljö där utveckling och digitalisering är i fokus.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops, är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga.

Kvalifikationer:

- Minst 5 år erfarenhet som IT-projektledare eller Produktägare

- Du har en relevant högskoleexamen, förmodligen som civilingenjör eller liknande utbildning.

- Hög metodkompetens inom projektledning, systemutveckling och agil utveckling

- Passion för att leda mjukvaruutveckling och en vilja att kontinuerligt experimentera, lära dig och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt.

- Förmåga att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Framtiden i Sverige AB .

Kvalitetsingenjör till världsledande fordonsjätte!

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Jan 22
Söker du en utmaning i produktionens hjärta, där du bland annat är ansvarig för flera delar av utrustningens pålitlighet och livscykel? Vi söker en Reliability&Maintainability;-ingenjör med en bred teknisk kunskap och en stark fallenhet för struktur. Läs mer nedan och skicka in en ansökan om det är du!

Om rollen
I den här rollen kommer du jobba med att säkerställa att utrustningen i fabriken är den bästa utifrån flera olika faktorer. Den ska vara kostnadseffektiv, robust och stabil så den håller över tid, kunna producera i rätt takt och vara tillgänglig för inköp både i mängd och över tid. Vidare finns krav på underhållsmöjligheter. Du kommer att samarbeta nära dina kollegor, då alla får olika spetskompetens i denna breda roll. En ytterligare del är att upprätthålla ordning bland lagerhållen utrustning samt se till att instruktioner finns tillgängliga.

Din profil
I den här rollen behöver vi dig som är strukturerad och har en plan, du organiserar ditt arbete väl och håller deadlines. Det är viktigt att du är självgående och har ett eget driv, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och kommunicera både med kollegor och andra. Vi tror att service och lösningsfokus är naturligt för dig, du anstränger dig för att hitta nya och bättre lösningar med stort fokus på team och nätverk.

Skallkrav
• Eftergymnasial teknisk utbildning automation, el, maskinteknik alternativt annan utbildning som vi anser likvärdig
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God användarkunskap i Officepaketet (främst Excel)
• Tidigare relevant erfarenhet
av underhållsarbete mot industriteknisk utrustning

Meriterande
• Underhållsbakgrund inom exempelvis el eller PLC

Om företaget
Vår kund är en av världens främsta biltillverkare med huvudkontor i Göteborg. Deras mål är att ge sina kunder friheten att röra sig på ett personligt, hållbart och säkert sätt. Företaget grundades 1927 och har sedan dess fokuserat på innovation. De utför konsekventa ansträngningar och prioriteringar, en målsättning är att i en nära framtid uteslutande tillverka miljömässigt hållbara elfordon.

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående enligt överenskommelse
Placeringsort: Torslanda
Arbetstider: Kontorstid med möjlighet till flex och viss hybrid
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.



Krav·

Ansök nu

Junior mjukvaruutvecklare till CaptureInnovation

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 5
Tar du examen till våren 2024 och vill hitta ett jobb där du får testa på att jobba inom flera snabbväxande branscher och samtidigt bli en del av ett härligt gäng på ett nytänkande bolag?

Nu söker vi efter CaptureInnovations nya stjärna inom mjukvaruutveckling! Vill du in i en verksamhet som drivs av trivsel, utveckling och humanism? Vill du hitta en arbetsplats där din kreativitet tas till vara och som ger dig möjlighet till utveckling? Nu finns möjligheten att bli en del av CaptureInnovations framgångssaga så tveka inte att söka!

OM FÖRETAGET
Vår kund är ett innovativt företag som arbetar med allt som har med mjukvara att göra. De formar sin organisation utefter sina utvecklare, deras behov, kompetens och mål. De verkar inom olika branscher så som automotive, telekom, energi, medtech, IT, Industri och den offentliga sektorn. Du får själv välja vilken bransch som intresserar dig mest och därefter få chans att sätta dig in i den ordentligt.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som mjukvaruutvecklare på Captureinnovation kommer du att arbeta med projekt som passar din kompetens och ditt intresse, vad det kan tänkas vara kommer du tillsammans med en mentor komma fram till, du kommer att arbeta ute hos kund men utan att tappa tillhörigheten med Captureinnovation. De olika branscherna som erbjuds är bland annat telekom, med-tech, energi och automotive.

DIN PROFIL
Vi önskar att du är en person som avslutat sin högskoleutbildning inom datateknik/mekatronik eller likvärdigt. Du är en driven och engagerad person som gillar tanken på att få vara med och påverka, samverka och arbeta i en miljö som präglas av laganda. För att trivas i rollen och i gänget behöver du ha ett brinnande intresse för mjukvaruutveckling inom backend, gärna sedan yngre år och gärna med sidoprojekt. Kanske har du varit aktiv i någon tech-förening? Det tillsammans med en fallenhet för problemlösning och en kreativ personlighet så kommer du matcha det vi söker.

Skallkrav
Svenska i Tal & Skrift
En kandidatexamen, eller master inom Data, elektro & IT
C# eller/och .NET och/eller C++

Meriterande
Arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling

OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. För denna tjänst är blir man anställd direkt hos kund.

VILLKOR
Startdatum: Augusti/Sep eller enl överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 100 %

Ansök nu

Junior embeddedutvecklare till Talangprogram 2024

Backend-utvecklare
Läs mer Feb 5
Junior embeddedutvecklare sökes till RT-Labs Talangprogram 2024!
Är du civilingenjör inom data/elektroteknik/mekatronik eller liknande som tar examen i juni 2024 och letar efter ditt första jobb efter studierna? Brinner för inbyggda system och vill utvecklas på ett företag med många spännande projekt och god arbetsmiljö? Då är detta rollen för dig!

OM FÖRETAGET
RT-Labs är ett utpräglat ingenjörsföretag som erbjuder utveckling av inbyggda system mot flera olika företag och branscher. RT-Labs har en egen plattform som utvecklingen sker i och de utför ca 80% av alla sina projekt in-house. Idag har RT-Labs kontor i Göteborg, Malmö och Västerås. Företaget erbjuder dig som medarbetare en trivsam arbetsmiljö. Du samarbetar alltid tätt ihop med dina kollegor och får gott om tid på dig för att lösa dina arbetsuppgifter.

I rollen som Utvecklare mot Inbyggda System/Embedded erbjuds du många spännande arbetsuppgifter. Du erbjuds även en bra och stabil arbetsgivare som är generösa med att arrangera roliga event och aktiviteter för personalgruppen. Alla på RT-Labs är olika. Det spelar ingen roll om du är introvert, extrovert, eller likande – det viktiga är att du har ett stort intresse för inbyggda system!


TALANGPROGRAMMET OCH ARBETSUPPGIFTER
Genom Talangprogrammet får du bästa möjliga start på din karriär. Väl ombord får du ett år där vi kommer att kombinera ditt dagliga arbete med utbildning för att du ska växa både som individ och öka din tekniska kompetens. Vi vill att du ska vara en del av vårt team under lång tid och vi tror att det börjar med ett engagemang från oss, vi vill ge dig som nyanställd ett år av utveckling genom vårt Talangprogram.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som Utvecklare mot Inbyggda System/Embedded får du möjligheten att tillämpa dina kunskaper i in-house-projekt mot flera olika branscher. Projekten pågår allt ifrån ett par veckor till några månader, ni arbetar i lag om 2–5 medarbetare, beroende på projektets storlek. Hos RT-Labs kommer du arbeta med mjukvaruutveckling i C, främst med RT-Labs mjukvaruplattform. I tjänsten som Utvecklare mot Inbyggda System/Embedded kommer du arbeta mot alla möjliga kunder och projekt. Det innebär att det finns goda möjligheter till att lära sig mycket nytt samt få sätta sig in många olika produkter och branscher!


Skallkrav
Civilingenjör inom Datateknik/Elektroteknik/Mekatronik/Teknisk Fysik/Motsvarande
God svenska och engelska i tal och skrift
Stort intresse för inbyggda system och erfarenhet av programmering i C

Meriterande
· Hobbyprojekt inom inbyggda system


DIN PROFIL
Du kommer att trivas på RT-Labs om du är en ansvarstagande person som tar initiativ när du tilldelas nya uppdrag och arbetsuppgifter. Du har en förmåga att kunna samarbeta ihop med andra då ni kommer arbeta i par eller mindre grupper i projektform. Du är lättlärd och lösningsorienterad samt arbetar noggrant och på ett strukturerat sätt.

OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget

VILLKOR
Startdatum: September 2024
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid 8-17
?
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Ansök nu

Applikationskonsult som kan Business Central i Göteborg

Applikationskonsult
Läs mer Feb 23
Nytt
Vill du jobba som applikationskonsult för ett företag som värdesätter samhällsnytta? Trivs du i rollen som konsult och vill ha friheten att bestämma vart du arbetar ifrån? Då har vi det perfekta jobbet för dig!

Om kunden:

Softronics ambition är att vara ledande när det gäller att erbjuda innovativa digitala lösningar som hjälper företag och organisationer att skapa verklig samhällsnytta.
Tillsammans med våra kunder verkar vi för samhällets digitalisering och bidrar därigenom till en mer hållbar framtid. Det är vad vi kallar GoodTech.
Den vision vi på Softronic strävar mot är att vara Sveriges mest eftertraktade team – både i betydelsen att kunderna vill anlita oss och att de bästa talangerna vill jobba hos oss.

Vårt Dream Team:

Vi söker nu efter applikationskonsulter till både Malmö, Göteborg och Stockholm. Vi arbetar med att hjälpa företag att utveckla och implementera IT-lösningar och mjukvarulösningar. Affärssystemet vi jobbar med är Business Central och tanken är att du ska jobba lite mer nischat mot livsmedelsindustrin. Detta kräver att du har erfarenhet av tillverkningsindustrin och/eller företag som har serviceåtagande.

Exempel på arbetsuppgifter du bör drivas av:

• Analys av kunders affärsbehov och krav.
• Vara involverad i hela implementeringsprocessen av affärssystemet hos kunderna.
• Anpassningar och integrationer med andra system eller tilläggstjänster.
• Utbildning och dokumentation för kund.
• Support, problemlösning och affärsrådgivning för kund.

Din profil:

Vi vill träffa dig som trivs med att arbeta som konsult och har lätt för att koppla på den affärsmässiga nosen. Du behöver kunna anpassa dig till olika situationer snabbt och ha en bra balans i att vara rådgivande till kund men också att våga utmana. Vi är ett prestigelöst gäng med väldigt bra teamkänsla och vi hoppas att du kan förstärka denna känsla tillsammans med oss. Målet är att bli Sveriges bästa team och du har nu chans att få jobba för ett Goodtech-företag där tekniken är ledande och gör gott i samhället.

Krav för att ansöka:

• Erfarenhet av Business central som konsult eller användare
• Erfarenhet av att arbeta som applikationskonsult
• Erfarenhet från tillverkningsindustrin och/eller företag med serviceåtagande
• Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

• Jobbat med projekt och förvaltningsledning
• Erfarenhet från andra applikationer inom D365 exempelvis Power BI, Power Apps m.fl.
• Bakgrund inom produktion, lager och service
• Andra affärsystemslösningar (ex, SAP, M3, IFS m.fl.)

Fördelar med att jobba hos oss:

• Utmaningar: Varje dag är en ny möjlighet att växa och lära sig något nytt.
• Härligt team: Vi är en tight grupp som arbetar tillsammans för att uppnå det omöjliga.
• Flexibilitet: Du sätter strukturen och du kan arbeta 4 dagar/vecka hemifrån om du önskar.
• Vara med på resan att bli Sveriges bästa team.

Om oss:

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen:

För det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: intervju med rekryterare, personlighetstest, referenstagning, intervju med kund därefter beslut.

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar.
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Vickie Lindgren via e-post: vickie.lindgren@framtiden.com eller telefonnummer: 0702-240756.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor:

Startdatum: Flexibelt
Placeringsort: Malmö,Göteborg och Stockholm
Arbetstider: 08:00 - 17.00 flex med möjlighet till remote
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Elkonstruktör sökes till attraktivt konsultbolag!

Elkonstruktör
Läs mer Feb 23
Nytt
Är du en erfaren elkonstruktör som söker nästa utmaning? Då har du hittat rätt! Vi söker nu dig som vill vara med på en tillväxtresa hos attraktiva Head Energy. Ta chansen och ansök redan idag!

Arbetsuppgifter
I rollen som elkonstruktör så har du varierande arbetsuppgifter som styrs av projekt och uppdrag hos slutkund. Projekten syftar till elkonstruktion kopplat till ny-, om- och tillbyggnationer inom industri och energi. Du ges möjlighet att vara med från förstudie till FAT och SAT.

Exempel på förekommande uppgifter:
• Genomföra förstudier och utredningar

• Elektrisk konstruktionen och ta fram tekniska specifikationer och ritningar

• Säkerställa att konstruktionsarbetet sker enligt kundens rutiner samt följer gällande
normer och standarder

• Kvalitetssäkra och tekniskt granska konstruktionsarbetet mot den ursprungliga beställningen

• Delta i FAT och SAT

• Utföra riskbedömningar/riskanalyser

• Bistå med teknisk support.


Din profil
Vi ser att du som söker är en driven person som trivs i rollen som konsult och i samarbetet med varierande team. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är noggrann i utförandet. Vidare besitter du ett tekniskt intresse och är inte rädd för att lära dig nya tillvägagångssätt i ditt arbete.

Skallkrav:
• Relevant utbildning för området.

• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom elkonstruktion

• Erfarenhet inom någon av de vanligast förekommande programvarorna, t.ex. ELMASTER, EPLAN, ELPROCAD eller liknande

• Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

• Tidigare erfarenhet inom service-/industrielektriker, vattenkraft, kärnkraft, vindkraft eller solenergi


Om Head Energy
Head Energy är en pålitlig och effektiv länk mellan skickliga ingenjörer och attraktiva kunder inom Processindustri, Förnybar energi och Produktutveckling.

Deras tekniska bakgrund och omfattande nätverk gör att de kan matcha högkvalificerade och motiverade konsulter med utmanande långsiktiga uppdrag och projekt hos deras kunder.

De ser sina professionella och engagerade medarbetare som Head Energys ambassadörer och ansikte utåt och erbjuder konkurrenskraftig lön, generösa förmåner som till exempel kollektivavtal med tillhörande tjänstepension ITP & försäkringar, fjällstugor och ett väl tilltaget friskvårdsbidrag. De värdesätter ett öppet arbetsklimat med goda relationer, stödjer sina anställda och värnar om en varm företagskultur. Som anställd hos Head Energy har man möjlighet att delta i olika teamaktiviteter, både kompetensbyggande och sociala, med målet att utvecklas, ha trevligt tillsammans och bygga en stark och fin sammanhållning i teamet.

Mer om Head Energy delges på eventuell intervju.


Villkor:
Startdatum: Snarast eller enligt ÖK
Placeringsort: Göteborg och/eller Steungsund/Lysekil
Omfattning: Heltid, 100 %

Ansök nu

Administrativ assistent!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 19
Söker du ett omväxlande administrationsjobb i ett företag i tillväxtfas? Här har du fingret i flera syltburkar och utrymme att styra över din egen utveckling, på ett kontor i centrala Göteborg. Välkommen med din ansökan!

Om rollen
En grundstenarna i den här rollen är hantera fakturor. Du ser till att de skickas, hamnar rätt samt följer upp om det skulle bli förseningar. Du svarar på fakturafrågor från kunder och håller ett öga på de inkommande fakturorna. Du tar även ett visst kontorsansvar, i detta ingår bland annat att boka resor och hotell samt att köpa in allt från datorer till kaffe. I förlängningen kommer du att kunna förbättra processer och rutiner, bland annat gällande fakturahanteringen. Du kommer att se till att system med bland annat kunder är uppdaterade samt ha kontakt med dina kollegor omkring ruljangsen på kontoret.

Din profil
Vi söker dig som trivs i en omväxlande roll. Dina veckor kommer ofta variera i innehåll, vi tror även att du är en person som är driven, tar egna initiativ och ser vad som behövs samt vilka processer som kan förbättras. Vidare är du flexibel och tar dig gärna an nya typer av uppgifter. Du anpassar dig lätt till förändrade omständigheter. Du har lätt för att kommunicera med olika typer av människor, både under och kollegor. Du är tydlig i ditt sätt och lägger vikt i att hålla en tydlig kommunikation i din yrkesroll!

Skallkrav
• Gymnasieutbildning, gärna inriktning ekonomi
• Flytande engelska och svenska, både tal och skrift
• Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från liknande tjänster

Meriterande
• Tidigare tjänster inom administration, ekonomi, kontor
• Erfarenhet av arbete med Fortnox

Om företaget
Brand metrics grundades 2018 i Sverige och finns idag närvarande i ytterligare 8 länder, med kunder i 52 länder. De har utvecklat en teknisk plattform som möjliggör för deras kunder att mäta samt följa upp effekter av digital reklam på varumärkesnivå. De tillhandahåller även förslag för att tolka och påverka dessa resultat framåt. På kontoret arbetar du nära drygt 10 kollegor i olika yrkesroller, ni sitter centralt i Göteborg.

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex och hybrid
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu