Göteborg: Samordnare för feriearbetare till Förvaltningen för Funktionsstöd

Hitta ansökningsinfo om jobbet Samordnare för feriearbetare till Förvaltningen för Funktionsstöd i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen för Funktionsstöd kommer inför sommaren 2024 att ta emot ca 350 ungdomar som gått ut årskurs 8 upp till årskurs 2 på gymnasiet. Feriejobbet ger ungdomar möjlighet att få testa på att arbeta i kommunens verksamheter och ger en inblick i arbetslivet. Din roll som samordnare är att samordna ferieplatserna samt att vara ett stöd för handledarna i olika arbetsfrågor. Vi söker efter tre planeringsledare/samordnare som ska ansvara för handledarna inom respektive område kultur och service.

Förvaltningens uppdrag är att under tre veckor erbjuda sommarjobb till ungdomarna. Till varje aktivitet finns en handledare som ansvarar för arbetsledning och ungdomarnas närvarorapportering.

Som samordnare är du spindeln i nätet och har ett nära samarbete med kollegor, enhetschefer, med verksamheterna inom förvaltningen samt med andra förvaltningar. Du kommer att ha din plats på BmSS (bostad med särskild service) inom förvaltningen för funktionsstöd, dock är geografisk placering ännu oklart.

Som samordnare kommer du att arbeta med planering och genomförande av feriejobben inom förvaltningen och vara kontaktperson gentemot verksamheterna och handledare. Tillsammans med ansvarig administratör ska du verka för en god tillgänglighet, goda relationer med verksamheterna och kontaktytan gentemot handledarna. Du kommer att bistå ansvarig administratör i planeringen av feriejobben men också hjälpa, stödja och skapa goda förutsättningar för handledarna att utföra sitt uppdrag.

Vi söker dig som vill arbeta med att samordna uppdraget och stödja handledare i syfte att ge ungdomarna en god upplevelse av att arbeta i Göteborgs stad. Som samordnare ansvarar du för:
• planera och samordna arbetet kring sommarjobben tillsammans med verksamheterna och utsedda handledare
• leda och stödja handledarna för de olika aktiviteterna
• ansvara för inköp inom uppdraget
• samarbeta med medarbetare på Arbvux (Arbetsmarknad och vuxenutbildningsförvaltningen) som ansvarar för kontakt med ungdomar och dess vårdnadshavare under sommarjobbsperioden
• kommunikation och dialog med verksamheterna

Målet är att alla ungdomar som vill ska få ett meningsfullt och lärorikt arbete i sommar och att Göteborg stad har möjlighet att visa upp sig som en attraktiv arbetsgivare.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete som passar dig som tycker om ett arbete med många kontaktytor!

Välkommen med din ansökan!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning (alternativt pågående studier) inom socialt arbete, administration eller personal/HR.
Det är meriterande om du har erfarenhet av planering, samordning och inköp.
Det är även meriterande om du tidigare arbetat med ungdomar och har erfarenhet av en ledande roll.

Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du är motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.
Du är samarbetsinriktad och har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter men har samtidigt förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.


ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa giltig fotolegitimation (ej körkort) samt utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida antingen via e-tjänst (Arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg) eller med hjälp av blankett "Begäran om utdrag från belastningsregister för arbete med barn i annan verksamhet" (utdrag nr 442.14 )

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent.

Konsultkoordinator

Läs mer Okt 2
Vi letar efter en engagerad individ som vill spela en nyckelroll i vårt tillväxtorienterade team inom IT-sektorn. Hos Aveer AB, en del av en växande koncern inom konsultbranschen, behöver vi en person som kan fungera som länken mellan våra kunder och våra konsulter. Den här rollen är inte bara administrativ; den innebär att vara den centrala kontaktpersonen och driva processen för att matcha rätt uppdrag till våra konsulter.
Vi är Aveer, ett dynamiskt IT-konsultföretag och vi är just nu på en spännande tillväxtresa och söker en erfaren koordinator som är redo att leda och ta ansvar för att växa och blomstra. Hos Aveer är alla möjligheter öppna för dem med stora visioner som vill vara med och bygga vår framtid. Vi är en del av Nordic Invest.in Group och det ger oss fördelen av ett starkt gemensamt nätverk med mycket kompetens inom koncernen – en rik källa till kunskap och stöd. Hos oss på Aveertror vi på att samarbete är nyckeln till framgång och strävar efter en arbetsmiljö präglad av hög ambition och öppenhet. Vi älskar att lösa problem och att leverera resultat.
Vi söker någon somär proaktiv, detaljorienterad och som inte är rädd för att ta egna initiativ.Att vara delaktig i företagets tillväxtresa kräver att du är en självgående person med en stark vilja att driva din utveckling och vara modig nog att anta nya utmaningar.
Rollen innefattar att
Hanteraoch underhålla relationer med stora globala klienter samt konsulter.
Administrera kontrakt och avtal med kunder och konsulter.
Aktivt delta i förhandlingar samt upprätthålla kommunikation med nyckelkunder ochpartners.
Koordinera och organisera möten, evenemang och affärsresor.
Arbeta nära försäljnings- och rekryteringsteam för att förstå klienters behov samt säkerställa rätt matchning av IT-konsulter.

Vi ser gärna att du har:
Minst 3-5 års erfarenhet som konsultkoordinator inom IT-branschen.
Erfarenhet av att arbeta med att matcha konsulter med kundbehov och säkerställa att rätt kompetens är på plats.
God förståelse för marknaden och förmåga att bygga och underhålla starka relationer med globala kunder i Sverige.
Förmåga att identifiera kundbehov och utveckla strategier för att effektivt leverera konsulter som möter dessa behov.
Erfarenhet av att arbeta med internationella kunder och hantera kulturella skillnader i affärsrelationer.
Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppdrag och kunder samtidigt.
Erfarenhet av att förhandla avtal och säkerställa lönsamma och hållbara affärsrelationer.
Goda kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt, för att kunna arbeta effektivt med både kunder och konsulter.
Goda IT-kunskaper och erfarenhet av att använda system för hantering av konsulter och projekt.
Förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva processer framåt.

Den person vi söker värdesätter relationsbyggande och tar ansvar för att leverera hög kvalitet gentemot både kunder och kollegor. Rollen kräver stark organisatorisk förmåga, effektiv kommunikation och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi behöver någon som tar eget ansvar för att skapa möjligheter och driver aktivt för att nå uppsatta mål.

Ansök nu

Personalplanerare till samordnad bemanning Göteborg

Läs mer Okt 11
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Till följd av utökning rekryterar vi nu fyra personalplanerare till regional samordnad bemanning i Göteborg. Här kommer du bli en del av en grupp som idag består av 21 personalplanerare som arbetar med kort- och långsiktig personalplanering mot kärnverksamhetens anstalter och häkten inom regionen. Region väst består av 10 anstalter, 4 häkten, 5 frivårdskontor och ett regionkontor. Regionkontoret är beläget på Ullevigatan i centrala Göteborg där avdelningen för regional samordnad bemanning sitter.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare får du vara med och fortsätta bygga vidare vår bemanningsplanering och utveckla arbetssättet tillsammans med verksamheterna. Du kommer att vara en del av en tilltagande sektion med möjlighet till fortsatt utveckling som bemanningsplanerare.

Som personalplanerare har du tät kontakt med kärnverksamheten och planerar bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal. Du kommer initialt att lösa kortsiktiga vakanser för att sedan bygga upp kompetenser för att kunna lösa långsiktiga vakanser samtidigt som du proaktivt arbetar för att nå uppsatta mål. I rollen ingår även semesterplanering och utbildningsplanering samt mycket samarbete med våra chefer runt om i regionen för att på bästa sätt bemanna verksamheterna över året.

I rollen jobbar du verksamhetsnära och det innebär att du kommer få ha en verksamhetsförlagd del i din introduktion. Detta innebär att du kommer vara på plats under en vecka i det verksamhetsområde du blir ansvarig för och sedan kontinuerligt besöka ditt verksamhetsområde för ett bra samarbete och tät dialog. Planeringen för detta samt kontinuerliga verksamhetsbesök kommer att ske i överenskommelse med aktuellt verksamhetsområde. Andra resor i tjänsten kan också förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som samarbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett smidigt och konstruktivt sätt. Du har intresse av att vilja hjälpa dina kollegor att leverera lösningar och stötta upp där du behövs. Du arbetar strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noga med deadlines och sätter upp och håller tidsramar. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du har därför lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du uppskattar en flexibilitet i din vardag och ser möjligheterna i förändringar.

I rollen är det viktigt att kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar trots tidsbrist. Inom vår bemanningsplanering händer det ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Arbetslivserfarenhet från personal- och bemanningsplanering eller väl vitsordad arbetslivserfarenhet av Kriminalvårdens kärnverksamhet
• God kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etc)
• Mycket god datorvana
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Arbetslivserfarenhet från Kriminalvården
• Erfarenhet av personal- och bemanningssystem
• Erfarenhet av Heroma
• Erfarenhet av statliga kollektivavtal
• Erfarenhet av lönehandläggning
• Eftergymnasial utbildning inom arbetsrätt eller personalvetenskap

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under.
Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Personalplanerare till Nobina Göteborg

Läs mer Sep 13
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.
Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Läs mer på www.nobina.se
På grund av pensionsavgång söker vi nu en ny personalplanerare till vårt team i Göteborg!
Nobinas personalplanering är en central stödfunktion till våra trafikområden och vi arbetar med långsiktig personalplanering av bussförare. Vi säkerställer att vi har förare på alla våra turer och optimerar användningen av förarresurser. Vi söker nu en senior personalplanerare med erfarenhet av planering, personaloptimering och personalbalans. Du kommer att arbeta i vårt team i Göteborg  där vi arbetar med våra trafikområden i Väst.  
Om rollen:  
Som personalplanerare arbetar du med ett eller flera av våra trafikområden och tar ansvar för den långsiktiga personalplaneringen. Du bemannar vakanta förartjänster, hanterar frånvaro, planeringsönskemål och handlägger ledighetsansökningar. Du ansvarar för att planeringen sker med ekonomisk effektivitet och inom ramen för gällande kollektivavtal samt kör- och vilotidsregler. Du arbetar tillsammans med andra personalplanerare men rollen ställer krav på självständighet och trygghet i att ta egna beslut.
I rollen analyserar du personalbalans, personalbehov och personaleffektivitet och arbetar tätt tillsammans med trafikområdena i dessa frågor.
I arbetet ingår också löneadministrativa arbetsuppgifter och intygshantering.
Personliga egenskaper och utbildning:  
Som person är du analytisk, noggrann och har förmåga att se till helheten. Du har ett lösningsorienterat tankesätt och är anpassningsbar. Du är organiserad, självständig och strukturerar ditt arbete efter deadlines. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och i skrift, du har lätt att skapa relationer och trivs i samverkan med andra.
Vidare ser vi att du har: 
Tidigare arbetserfarenhet inom personalplanering och schemaläggning
Kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, kör- och vilotider, kollektivavtal)
Mycket goda datakunskaper, lätt att lära nya system och goda kunskaper i Office-paketet
God kommunikativ förmåga, du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift 

Relevant utbildning mot personaladministration, logistik eller ekonomi är meriterande.
Vi erbjuder:
Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”.

Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning.

Om tjänsten:  
Tjänsten är på heltid och med inledande provanställning på 6 månader. Individuell lönesättning tillämpas. Placering på Kruthusgatan.  
Ansökan:  
Vi vill ha din ansökan senast: 3 November 2024.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. 
Frågor gällande rekryteringsprocessen:  
Yassine Asri, e-post: yassine.asri@nobina.se
Fackliga kontaktpersoner:  
Lars Alm, Unionen, e-post: lars.alm@nobina.se 
Thomas Edmark, Akademikerföreningen, e-post: thomas.edmark@nobina.se

Ansök nu

Personaladministratör med fokus på schema

Läs mer Okt 4
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på socialförvaltningen Sydväst söker nu en administratör med särskilt fokus på schemaplanering. Hos oss blir du en viktig del av ett kompetent team på sex medarbetare som stöttar förvaltningens chefer och medarbetare med administrativa uppgifter kopplade till framför allt schema men även anställningar och lön. Du kommer tillhöra enheten för Inköp och administration som är en av förvaltningens centrala stödfunktioner.

På enheten arbetar vi i processteam vilket innebär att du får möjlighet att arbeta fokuserat med personalfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor. Du är samtidigt en del av förvaltningens gemensamma stöd där du får samarbeta över processerna med 18 härliga kollegor som varje dag arbetar med att säkerställa ett bra stöd. Du kommer att ha din placering i vårt nybygga aktivitetsbaserade kontor beläget vid Opaltorget, ett par hållplatser från Frölunda Torg.

Vi erbjuder en omväxlande arbetsmiljö i en verksamhet som ständigt utvecklas. Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
För att lyckas hos oss behöver du ha erfarenhet av liknande arbete. Det är en förutsättning att du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete i schemaadministration. Du behöver även ha arbetat i personalsystem kopplat till anställningsfrågor såsom lön och frånvaro. Om du utöver detta har erfarenhet av att arbeta i de system som vi använder i Göteborgs stad, Personec och Timecare, är detta meriterande.

För att arbeta hos oss krävs också att du har en slutförd gymnasieutbildning och om du har en eftergymnasial utbildning inom personalområdet är detta meriterande.

Vi tror att har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Vi tror även att du är också mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Du har också ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Vidare upprättar du tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Om du utöver detta har erfarenhet av att arbeta i de system som vi använder i Göteborgs stad för, Personec och Timecare, är detta meriterande.


ÖVRIGT
I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens som är av vikt för tjänsten.

För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

HR-administratörer till Funktionsstöd

Läs mer Okt 2
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
HR-avdelningen inom Förvaltningen för funktionsstöd består av fem enheter med drygt 80 medarbetare. På Enheten HR Stöd finns det samordnande administrativa ansvaret för den löneadministrativa processen och HR-administration i stort. Dit söker vi nu två HR-administratörer för tillsvidareanställningar. På enheten kommer du arbeta tillsammans i team av fem HR-administratörer, men även med 12 HR-specialister, där ni har olika uppdrag och ansvar.

I din roll som HR-administratör kommer du att arbeta med att stötta och kontrollera förvaltningens chefer när det gäller löneadministrativa processen och löneskulder, ansvara för behörigheter i behörighetssystemet Neptune, uppdatering av organisationsträdet i personalsystemet Personec och säkerställande av korrekt hantering gällande varselbrev och företrädeslista utifrån bestämmelserna i LAS (Lag om anställningsskydd). Andra förekommande arbetsuppgifter men i mindre utsträckning är fakturahantering, personalarkiv, kostnadskontroll, arbete kopplat till Göteborgs stads personalförmånsportal och vissa pensionsfrågor. Utöver nämnda arbetsuppgifter är det inte ovanligt att små eller stora uppdrag kopplat till HR-administration dyker upp och behöver utföras med kort varsel.

Enheten har sin hemvist i nybyggda lokaler vid Selma Lagerlöfs torg, utformade enligt konceptet aktivitetsbaserad arbetsplats. Inom HR-administrationen har vi organiserat oss i fyra geografiska områden där varje medarbetare stöttar cheferna inom ett område. Samarbete är vårt nyckelord och vi stöttar varandra internt utifrån var behovet uppstår för stunden.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst tio års erfarenhet av administrativt arbete inom Göteborgs Stad samt erfarenhet av att ha arbetat på HR-avdelning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom funktionsstöd.

Tjänsten kräver att du har en godkänd gymnasieutbildning och har du dessutom en relevant eftergymnasial utbildning är det också bra.

Vi söker dig som kan övertyga oss om att service och samarbete är det som utmärker dig. Du behöver ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Att anstränga dig för att utföra god service ger dig positiv energi!

Tjänsten testar din förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. När andra berättar för oss om vem du är får vi höra att du självständigt tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att fatta självständiga beslut. Du behöver snabbt kunna lära dig nya saker och IT-system samt vara duktig på att formulera dig i svenska språket när det gäller tal och skrift.

Arbetets art är mångsidigt och du behöver klara av att ansvara och planera för ett flertal olika arbetsuppgifter parallellt. Då det med ojämna mellanrum dyker upp något som ändrar förutsättningarna du planerat efter behöver du vara så flexibel och självgående att du på egen hand kan prioritera om delar av din dag utan arbetsledning.

Vår erfarenhet är att en HR-administratör blir kontaktad ofta och i ett brett spann av frågor. Det är viktigt att du med såväl serviceinriktning som integritet klarar av att hantera den typen av förutsättning i arbetet.

Vi söker dig som liksom vi känner att med rätt inställning kommer vi klara av vårt uppdrag galant!


ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.

Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Undersköterskor till nyöppnat korttidsboende

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Okt 10
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I januari 2025 öppnar vi ett nytt korttidsboende på Byalagsgatan och söker nu fler kollegor till våra två enheter. Korttidsboendet som idag finns på Dalheimers hus har vuxit ur sina lokaler och ska i samband med en utökning av antalet platser flytta in i helt nyrenoverade lokaler på Hisingen.

Vår målgrupp är personer mellan 18 - 65 år som fått en skada i vuxen ålder och som beviljats bistånd att få komma hit. En stor del av personerna har en förvärvad hjärnskada, fysiska funktionsnedsättningar och/eller progredierande sjukdom som kräver ett stort stöd och omvårdnadsbehov. Det förekommer även att personerna lider av psykisk ohälsa eller tidigare haft missbruksproblematik. De personer som kommer till oss har ofta stora medicinska behov. Vi bedriver även vardagsrehabilitering för snabbare återhämtning.

Som undersköterska hos oss arbetar du med omvårdnad utifrån ett salutogent arbetssätt. Vi motiverar och stimulerar våra boenden utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål genom uppsatta mål och delaktighet till en meningsfull vardag. Som ett stöd för detta upprättar vi genomförandeplaner och arbetsbeskrivningar.

Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt den enskilde. En viktig roll som undersköterska är att vara kontaktperson till våra boende. Kontaktuppdraget innebär att vara ett stöd till den boende och att upprätta genomförandeplan tillsammans med den enskilde. Du och dina kollegor arbetar tvärprofessionellt med delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser tillsammans med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. På plats i verksamheten finns också stödpedagoger, administrativ personal och enhetschefer. Hos oss arbetar vi tillsammans i team.

Arbetsuppgifterna kan variera med allt från personlig omsorg, stöd i sociala aktiviteter i mån av tid och beroende på förutsättningar, stöttning runt måltider samt samverkan med anhöriga. Vi dokumenterar insatserna samt följer upp omsorgsarbetet med den enskilde, utför hälso- och sjukvårdande och rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi genomför obligatoriska delegeringsutbildningar för att medarbetarna ska få delegeringar. All social dokumentation sker digitalt.

Arbetsplatsen är varierande och utvecklande vilket ställer krav på både ett flexibelt och situationsanpassat arbetssätt.

Vi arbetar med Time Care på rullande schema dag, kväll och varannan helg.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gjort en färdiggjord utbildning till undersköterska genom vård- och omsorgsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet för vuxna.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med individer som har förvärvad hjärnskada samt erfarenhet av vardagsrehabilitering. Har du erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa och/eller missbruksproblematik ser vi även detta som meriterande.
Utöver detta ser vi det även som meriterande om du tidigare har arbetat på en korttidsenhet.

I rollen som undersköterska hos oss vill vi att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet med människor. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Det är även viktigt att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du behöver även ha en förmåga att kunna arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och för att nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3).

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier sökes till grundskolor och anpassade grundskolor i Torslanda

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Sep 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Nu har vi ett ökat behov av timvikarier till våra grundskolor och anpassade grundskolor på Västra Hisingen (Torslanda, Björlanda, Säve).

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet och kontaktar dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS BEMMANINGSENHETEN
Som timvikarie erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE I GRUNDSKOLAN
I grundskolan erbjuder bemanningsenheten arbete i följande befattningar:

Lärare: Du bedriver undervisning i hel klass i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 7- 9). Ditt uppdrag är att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Lärare i fritidshem: Du arbetar med elever i fritidshemmen (årskurs F-6) innan skoldagen startar och efter att skoldagen slutat. Under skoltid är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Elevassistent: Du arbetar med elever i behov av särskilt stöd både i och utanför klassrummet. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE I ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i deras studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. I uppdraget ingår även hygien- och omvårdnadsarbete, där du kan komma att hantera olika tekniska hjälpmedel.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt. Har du relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan. Det går bra att beställa ett digitalt belastningsregister som kommer till din digitala brevlåda.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Lärare i fritidshem med fokus på utomhuspedagogik till Kvibergsskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Okt 14
Nytt
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla förskoleklassens fritidshem på Kvibergsskolan?

Kvibergsskolan F-9 är skolan som ger eleverna en god möjlighet att kunna verka i och påverka sin framtid. Det innebär att skolan är en del av ett digitaliserat samhälle med en allt snabbare utvecklingstakt. Vi har två skolhus; Kvibergsskolan F-3 och Kvibergsskolan 4-9. Skolans lärmiljöer är designade för ett flexibelt och digitalt lärande. Vi finns i Kvibergs Park med många spännande utomhusmiljöer runt knuten.

Vi arbetar aktivt med vår vision #Hållbarttillsammans och en kultur som tar ansvar för vår miljö och varandra; "Vi vill varandra väl och gör varandra bra". Skolans personal är indelade i 7 arbetslag. Det som utmärker våra arbetslag är att deras uppdrag är att arbeta som ett team med en delakultur och ett gemensamt ansvar för alla skolans elever.

Vi söker nu en lärare till förskoleklassens fritidshem med erfarenhet av och hjärtat i utomhuspedagogiken.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad och behörig lärare i fritidshem. För tjänsten krävs tillräckliga IT kunskaper.

Som person har du förmåga att skapa goda relationer med eleverna och upprätthålla trygghet och gemenskap på fritidshemmet. Du har ett flexibelt arbetssätt där du kan ompröva din metodik för att tillgodose de behov som finns i elevgruppen. Du har förmågan att samarbeta i olika konstellationer, och kommer med egna initiativ för att lösa problem. Du är lyhörd för eleverna, kollegorna och vårdnadshavarna.

Vi ser även att du kan möta varje elev utifrån dennes förutsättningar och din förmåga att utgå från elevens individuella situation för att utveckla sociala och kunskapsmässiga färdigheter är viktig. Ditt förhållningssätt visar att du har en stark tilltro till att alla elever gör rätt om de kan.

Vidare är du nyfiken på och beredd att arbeta utifrån den verksamhetsidé som är framtagen, och du är både modig och prestigelös nog att fortsätta utveckla den tillsammans med oss på Kvibergsskolan.

Du hittar mer information på vår hemsida:
https://goteborg.se/wps/portal?uri=gbglnk:2016112273835339

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätt under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.


ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Södra Skärgården söker timvikarier till hemtjänst & vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Okt 8
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Är du ute efter en givande och spännande timanställning i kustnära miljö? Då är du på rätt ställe, vi i Göteborgs Södra Skärgård söker nu timvikarier till vårt vård- och omsorgsboende och hemtjänsten! Innan du läser vidare vill vi göra dig uppmärksam på att du behöver åka med personfärja från Saltholmen för att ta dig ut till arbetsplatsen. Kontrollera resvägen till Styrsö Bratten innan du söker denna tjänst. På hemsidan https://www.goteborg.com/platser/styrso finner du mer information om Styrsö.

Som timvikarie på bemanningsenheten Sydväst får du möjlighet till arbete med viss rörlighet och variation på både kortare och längre uppdrag. Vi erbjuder timvikariat inom vård- och omsorgsboende och hemtjänst. Ditt uppdrag innebär att hjälpa till med allt det som den äldre inte klarar av själv i vardagen. För oss är det viktigt att ha ett gott och respektfullt bemötande, där vi tillsammans arbetar för att ge den äldre ett meningsfullt liv.

Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider och aktiviteter, tvätt och städning med mera. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion och delegering från sjuksköterska.

Du väljer själv vilka dagar du vill vara tillgänglig för arbete genom att lägga in det i vårt bokningssystem. Du blir sedan inbokad på arbetspass utifrån verksamheternas behov. Vi söker dig som vill ha ett utvecklande extrajobb, där du får möjlighet att göra skillnad!

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har relevant arbetserfarenhet och utbildning inom vård och omsorg. Du tycker om att arbeta med människor och sätter individen i fokus. För att arbeta hos oss krävs att du har fyllt 18 år- (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8).

Som timvikarie hos oss är det viktigt att du tar initiativ, kan arbeta självständigt samt har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider.

För att kunna genomföra arbetet på ett effektivt och säkert sätt med fokus på individens behov och önskemål krävs det att du har god kunskap i svenska språket i både tal och skrift då det kan förekomma viss dokumentation. För att arbeta inom hemtjänsten krävs det att du har körkort samt körvana och/eller cykelvana.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår från allas lika värde och skapa en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

För att kunna arbeta som timvikarie behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Belastningsregistret måste uppvisas personligt och oöppnat. För att beställa det går du in via polisens hemsida på denna länk: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Välkommen till ett intressant och stimulerande arbete där fokus ligger på att främja individens förutsättningar till egenkontroll i vardagen!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter, då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Teknisk specialist inom identitet och åtkomst

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Okt 15
Nytt
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill vara med och utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle. Trivs du i en miljö som utmärks av lagkänsla och möjligheten att utvecklas tillsammans? Bli en av oss!

Inom vårt verksamhetsområde Mjuk infrastruktur expanderar vi kraftfullt och behöver fler smarta, drivna och kompetenta kollegor. Vi bygger morgondagens förvaltnings- och utvecklingsorganisation där vi levererar IT-stöd i framkant!
Med agila metoder och samarbete över gränserna ansvarar vi för utveckling och förvaltning av nödvändiga applikationer för identifiering, automatisering, datahantering och interaktion med medarbetare och medborgare. Vår digitala infrastruktur innefattar gemensamma nationella lösningar, verksamhetsanpassade system och egenutvecklade tjänster.

I rollen som teknisk specialist erbjuder vi dig ett spännande arbete tillsammans med utvecklings- och förvaltningsteamet. Du kommer att spela en viktig roll i arbetet med att bygga och förvalta framtidens identitet och åtkomstplattform för Göteborgs stads alla medarbetare och elever. Flera förändringsinitiativ och utvecklingsprojekt pågår och är planerade med mål att uppnå stor flexibilitet, ökad automation och hög prestanda.

Du kommer bland annat att arbeta med nedanstående och din befattning kommer att vara systemanalytiker:
• Projekt och förvaltning
• Underhåll och utveckling av den tekniska miljön som bygger på IBM´s svit av säkerhetsprodukter både i projekt och i förvaltning
• Du implementerar nya komplexa lösningar och underhåller befintliga med hjälp av IBM-baserade system
• Du felsöker vid eventuella problem i de befintliga IAM-miljöerna och Azure Devops. Beredskap kan förekomma på enheten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av nätverk, Linux, Windows Servrar, LDAP servrar (protokoll) Shellscript, Bash, -databaser (gärna DB2). Du behöver ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Du har några års erfarenhet som teknisk specialist inom IT och har arbetat med nedanstående:
• Designa, implementera och underhålla IT-infrastruktur
• Säkerställa att nätverk, servrar och lagringssystem är säkra och effektiva.
• Övervaka systemprestanda och lösa tekniska problem.
• Hantera och konfigurera nätverkshårdvara och -mjukvara.
• Övervaka nätverkstrafik och säkerställa nätverkets säkerhet.
• Lösa nätverksrelaterade problem och utföra regelbundna uppdateringar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Implementation och införande av komplexa lösningar inom tekniska plattformar baserade på IBMs produkter
• IBM Wepshere Application Server, IBM Security Directory Server, IBM Security Directory Integrator, IBM DB2
• Drift och underhåll av Linux Server och Windows Server.
• Stora, komplexa organisationer
• Erfarenhet av containerplattformar (Kubernetes/Docker)

För att lyckas väl i tjänsten behöver du vara en person som är proaktiv, strukturerad & noggrann i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är drivande, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en person som är nyfiken och gillar att ta för dig.
En annan viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Som teknisk specialist hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.


ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare Ungaenheten Centrum vid Förvaltningen för funktionsstöd

Socialsekreterare
Läs mer Okt 15
Nytt
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och skapa en bra vardag för barn och unga med funktionsnedsättningar och samtidigt arbeta i en erfaren, positiv och engagerad arbetsgrupp?

Ungaenheten arbetar med barn, unga och unga vuxna upp till 25 år inom hela stadsområde centrum. Enheten består av en enhetschef, två 1:e socialsekreterare samt 14 socialsekreterare och 2 arbetsvägledare. Vi har vårt kontor på Första Långgatan tillsammans med övriga myndighetsenheter inom funktionsstöd centrum.

Som socialsekreterare handlägger du ansökningar om bistånd samt begäran om insatser enligt SoL (Socialtjänstlagen) och LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Du bedömer behov, informerar, fattar beslut och följer upp insatser för de barn och unga som har rätt till stöd utifrån aktuell lagstiftning.

I din roll som socialsekreterare hos oss möter du barn och unga med olika funktionsnedsättningar och deras familjer, nätverk samt godemän/förvaltare. Vi samarbetar med utförarverksamheter såsom bland annat boenden, korttidsboende, övrig socialtjänst, skola, andra myndigheter och sjukvård.

Arbetet innebär i hög utsträckning myndighetsutövning med krav på rättssäkerhet, gemensamt förhållningssätt och likvärdiga bedömningar. Med hjälp av din kunskap och ett gott bemötande ser du till att de barn och unga du möter får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett gott och självständigt liv.

Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet att påverka samt nära tillgång till arbetsledning i form av 1:e socialsekreterare och chef. Du erhåller även extern processhandledning.

Vi värnar om en bra introduktion och kompetensutveckling. När du som ny socialsekreterare inom funktionsstöd börjar hos oss, får du gå KompetensTrappan. KompetensTrappan är långsiktig satsning och en del av din introduktion. Den sträcker sig över fem terminer där varje termin har ett eget tema. Du går tillsammans med kollegor från andra enheter inom förvaltningen.
Enheterna bedriver flera utvecklingsarbeten och är HBTQI-certifierade.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då tjänsten innefattar administrativt arbete samt utfärdande av exempelvis tjänsteutlåtande behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Det är önskvärt att du är förtrogen med handläggning enligt socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) . Har du tidigare erfarenhet av myndighetsutövning med utredningar, bedömningar, verkställande av beslut samt erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystemen IBIC, Treserva och SAMSA ses det som meriterande.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar samt ser till att arbetet blir utfört i tid och på rätt sätt.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

u använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst Polismyndigheten (polisen.se) https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Alternativt beställer du ett belastningsregister via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9) Beställt utdrag ska vara oöppnat.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu