Göteborg: Familjehemskonsulent till Hemnovia // Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Familjehemskonsulent till Hemnovia // Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På våra kontor i Göteborg, Malmö och Stockholm jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt - då är vi platsen du söker.

Som familjehemskonsulent
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Du ansvarar över ett antal familjehem där du bistår med stöd och handledning genom kontinuerlig kontakt i form av hembesök, telefon och mejlkontakt i nära samverkan med din närmsta chef och uppdragsgivaren. Du ansvarar även för rekrytering och utredning av nya jour-och familjehem samt placering på uppdrag av kommunerna i dessa samt dokumentation i vårt eget journalsystem. Beredskapstjänstgöring ingår i din tjänst enligt ett rullande schema. Välkommen till en flexibel roll med eget ansvar där du, tillsammans med ditt team, skapar trygghet och struktur för barnen och våra jour-och familjehem.

Vi söker dig med...
hjärtat på rätt ställe. Du trivs bäst i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter och ett starkt samarbete med såväl kollegor, chef, familjehem och uppdragsgivarna. Vi söker nu flera nya medarbetare och välkomnar både dig som är nyexaminerad och du som hunnit jobbat några år att söka.

Våra önskemål:

- Utbildad socionom eller likvärdigt inom socialt arbete och omsorg

- God kännedom om aktuell lagstiftning (SoL och LVU)

- Svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

- Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar

Meriterande:



- Utbildning inom utredningsmetoder för familjehem, familjehemshandledarutbildning, BBIC, MI, Ett hem att växa i, eller liknande

- Erfarenhet av arbete i socialtjänsten inriktning barn och familj, och/eller av att utreda, utbilda och handleda familjehem

- Erfarenhet av att vara familjehem


Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. För oss är våra olikheter vår framgångsfaktor. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling, bland annat genom regelbundna utbildningar och seminarier. Varje enskild medarbetare får till exempel en individuell kompetensutvecklingsplan som innefattar minst två utbildningar per år. Utöver ovanstående får du tillgång till gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Ansök idag och gör skillnad med din insats!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg, Von Utfallsgatan
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Julia Harrysson, julia.harrysson@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-02-15 (tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag)

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socionom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socionom.

Handledare på Maträtt Rannebergen

Läs mer Feb 22
Maträttsbutiker som gör skillnad - på riktigt.

MatRätt är en social supermarket som säljer matsvinn, erbjuder arbetsträning och bekämpar matfattigdom. Alla är välkomna att handla hos oss, men vi finns framför allt till för våra medlemmar med låg inkomst som har svårt att få pengarna att räcka till i vanliga livsmedelsbutiker. Som medlem får man köpa varor till en tredjedel eller mindre av vanligt butikspris. MatRätt gör gott för både människa och miljö! Idag har vi två, snart tre MatRättsbutiker, 

 

Vill du vara med som en viktig del i vårt arbete?

 

Nu söker vi en handledare till nya MatRätt på Rannebergen!

Som handledare arbetar du med deltagare såväl enskilt som i grupp. Arbetet följer en grundläggande metodik där kunskaper, färdigheter, vilja, motivation och styrkor tas till vara för att hitta varje persons unika nästa steg mot arbetsmarknaden. I ditt arbete ingår bland annat att aktivt coacha och stötta våra deltagare i att söka jobb som matchar var persons kompetens och förutsättningar genom att exempelvis hjälpa till med att skriva CV, stötta i den digitala ansökningsprocessen, intervjuträning med mera. 

 

Arbetsuppgifter

·         Planera, handleda och följa upp arbetsträning enligt framtagen metod för MatRätt

·         Tillsammans med deltagare upprätta och följa upp individuella genomförandeplaner 

·         Teckna avtal med uppdragsgivare samt kvalitetssäkra uppdrag 

·         Delta i drift och utveckling av verksamheten 

·         Marknadsföring av vår arbetsträning gentemot intressenter

·         Ordna studiebesök 

 

Vi söker dig som: 

Vill vara en viktig spelare i utvecklingen av vår verksamhet! För att lyckas med uppdraget som handledare tror vi att du är en erfaren, trygg, engagerad och driven person som orädd tar dig an utmaningar. Tjänsten innebär många kontaktytor så du behöver trivas med att möta nya människor och skapa relationer. Du har förståelse för människors olika förutsättningar och har god nytta av ett coachande förhållningssätt, en bra dos med tålamod och god förmåga att vara tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Vi tror också att du trivs med att planera och följa upp ditt arbete på ett strukturerat sätt och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. 

 

Vill att du har

·         Relevant utbildning och/eller erfarenhet av integrationsarbete på arbetsmarknaden. 

·         Erfarenhet av dokumentation och uppföljning 

·         Erfarenhet av metodarbete i utvecklande och lärande syfte

·         Mycket goda kunskaper i svenska språket, med tanke på dokumentationsarbete 

·         Utbildning i och erfarenhet av coachande eller motiverande samtal (MI) 

 
Det är meriterande om du även har  

·         Arbetat i en ledande roll

·         Kunskap om metoden Supported Employment 

·         Tidigare anställning eller uppdrag inom myndighet eller kommun.

 

Bra att veta:
Befattning: Handledare
Placering i organisationen: MatRätt Rannebergen Göteborg

Rapporterar till: Butikschef. 
Omfattning: 100 %                                                                                                                         

Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia med avtal Hälsa, vård och övrig omsorg.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning.
Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund.  
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!

 

Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 


Förmåner i anställningen:

Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och kostnadsfritt externt personalstöd via telefon för både arbetsrelaterade och privata frågeställningar.

                                                                                                                                             

Inför anställning:

Vi efterfrågar minst två referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.                                                                                                                                                

Frågor kring tjänsten? 

 

Välkommen att maila Josefine Söderman för frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen. 

josefine.soderman@raddningsmissionen.se 

 

Varmt välkommen med din ansökan till Räddningsmissionen! 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Ungdomskurator till Stadsmissionens Unga Forum

Läs mer Feb 23
Nytt
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




OM OSS 
Vill du vara med oss i vårt arbete med att skapa mer jämlika förutsättningar för unga vuxna i vår stad?

En av våra medarbetare har gått vidare till andra spännande uppdrag och därför söker vi en ny medarbetare till vårt Unga forum-team.

Tjänsten är placerad på Mötesplats Centrum. Mötesplats Centrum är en trygg och barnvänlig mötesplats för människor från hela staden med en väg in till en mångfald av kompletterande insatser, individuellt stöd och gemenskap. Syftet är att öka den enskildes känsla av sammanhang och tilltro till den egna förmågan samt bidra till att minska social och ekonomisk utsatthet. Mötesplats Centrum ligger som en av tre enheter under Stadsmissionens område för Mötesplatser och stöd. Området finansieras till största del av insamlade medel, vilket ger oss en unik möjlighet att forma verksamheten utifrån de behov vi ser i staden. Verksamhetsområdets övriga enheter är S:t Johanneskyrkan och Mötesplats Hisingen som verkar lokalt.  

På Mötesplats Centrum arbetar idag en arbetsgrupp bestående av enhetschef, biträdande enhetschef, socialarbetare, vägledare, ungdomskuratorer, förskolepedagog, kock, vaktmästare och receptionist.

Stadsmissionens Unga Forum vänder sig till unga mellan 16-25 år som har behov av vuxna, sammanhang och trygga miljöer. Vår målsättning är att Unga Forum skall vara lättillgängligt, stabilt och förutsägbart. Verksamheten består av tre delar; öppna mötesplatser, gruppverksamheter och individuella kontakter. Vår förhoppning är att de unga som deltar ska uppleva mindre ensamhet, ha ett bättre fungerande nätverk och uppleva att de är bättre rustade för att hantera sin vardag och framtida utmaningar. Unga forum arbetar efter ett hälsofrämjande perspektiv och tror på att förstärka den unges egen vilja, motivation och resurser.

OM TJÄNSTEN
Du ingår i Unga Forum-teamet, som består av tre heltidstjänster fördelat på fyra personer. Teamet tar gemensamt ansvar för att både förvalta och samtidigt driva och utveckla verksamheten för att skapa mer jämlika förutsättningar för unga vuxna. Ni har även ett gemensamt ansvar för att kontinuerligt utvärdera verksamheten, detta för att vi alltid ska ha en verksamhet som är relevant för målgruppen och dess behov. Ni ansvarar för vår öppna mötesplats Vardagsrummet, där du möter en bredd av unga vuxna från hela staden.

Din roll är att fånga upp behov, skapa hållbara relationer, initiera och planera meningsfulla aktiviteter såsom exempelvis skapande, yoga, bjuda in intressanta föreläsare etcetera. Framför allt ska du skapa förutsättningar till en god och trygg miljö för de unga. Du planerar och genomför olika gruppverksamheter; innehållet i dessa varierar över tid utifrån de behov vi möter. Vi vill kunna erbjuda de unga att få ett flexibelt stöd på flera nivåer och vi vill kunna behålla det hälsofrämjande arbetet i våra öppna verksamheter. Därför har vi valt att vid behov lyfta ut sådant som behöver arbetas vidare med i enskilda samtal i de individuella kontakterna. I dessa arbetar du tillsammans med den unge utifrån hens behov av stöd. Det kan handla om att lyssna, samtala, coacha och reda i dennes situation. Du kan behöva stötta till att ta olika vård- och myndighetskontakter och att följa med till dessa.

Du kommer också delta i olika sammanhang där vi möter andra professioner. Då handlar det om att hålla föredrag, berätta om vårt arbete, utbilda i vårt stresshanteringsmaterial och/eller samverka med andra.

I tjänsten ingår även arbete med övergripande aktiviteter på Mötesplats Centrum tillsammans med övriga kollegor såsom sommarläger och julhjälpen.

VEM ÄR DU?
Tjänsten kräver att du är socionom eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt samt att du har ett par års yrkeserfarenhet från socialt arbete med målgruppen. Tjänsten förutsätter att du är en drivande person och att du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är bekväm med att hålla i grupper och föredrag och van att samverka med andra aktörer. Du är strukturerad, men samtidigt flexibel och du tar stort ansvar för ditt arbete. Du har lätt för att skapa relationer, hör det som inte alltid sägs, har det tålamod som ibland behövs och vet hur man arbetar med gränser på ett klokt sätt. Delaktighet och brukarinflytande är viktiga frågor för dig. Som person är du prestigelös och trivs bäst att arbeta i team där humor och högt i tak är naturliga inslag.

För tjänsten krävs det kunskap och erfarenhet kring att stödja och motivera målgruppen till rätt insatser utifrån behov. Vi förväntar oss därför att du har god kännedom om samhällets resurser.

Vi förväntar oss att du är duktig på att formulera dig i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt personlig lämplighet.

Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/.

PRAKTISK INFORMATION 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning är 100 %, timmarna är förlagda till dagtid plus två kvällar per vecka. Helgarbete kan förekomma.

Innan anställning ges behöver du lämna utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. 

Intervjuer kommer genomföras främst den 18 och 20 mars.

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.


Välkommen med din ansökan!


Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? 


Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/


Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/


Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission


Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/


Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster 


Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ansök nu

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Feb 11
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Feb 8
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Socialsekreterare sökes till Vuxen mottag i Nordost

Läs mer Feb 19
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två socialsekreterare till enheten Vuxen Mottag. Placering av tjänsterna kommer att vara inom arbetsgruppen med mottagningsfunktioner som uppdrag.

På mottaget arbetar du med myndighetsutövning. Som socialsekreterare hos oss har du de arbetsuppgifter som ingår inom handläggning, det vill säga att ta emot, utreda och bedöma anmälningar och ansökningar samt fatta beslut, verkställa och följa upp insatserna. Vi arbetar huvudsakligen med ansökningar och anmälningar utifrån nödbistånd, boendeproblematik, våld i nära och missbruksproblematik. Vi använder evidensbaserade metoder som stöd för våra bedömningar som till exempel FREDA, AUDIT/DUDIT, ISLAND m.m.

Till uppgifterna hör också att informera, motivera samt stärka den enskilde till egna initiativ i förändringen mot ett självständigt liv. Som en viktig del av arbetet hör intern och extern samverkan med olika myndighetsenheter och utförare till. Handläggningen har Socialtjänstlagen som utgångspunkt och övrig lagstiftning som styr offentligt arbete.

Vi tillämpar nationella föreskrifter, riktlinjer, rutiner och staden gemensamma bestämmelser som styr verksamheten. För metodstöd och arbetsledning finns det fyra 1:e socialsekreterare på enheten. Processhandledning ingår.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är förtrogen med den lagstiftning och de riktlinjer som styr verksamheten. Du inser vikten av en rättssäker handläggning och förstår vad det innebär i praktiken. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen med fokus på LVM och våld i nära relationer. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete enligt LVU och om du har tillämpat evidensbaserade bedömningsmetoder.

Som person har du en mycket god förmåga att samverka och samarbeta tillsammans med andra, då det är betydelsefullt för den enskilde att få rätt stöd till rätt insatser i rätt tid. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Vidare är du flexibel i ditt tankesätt och handlande och du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du tar ansvar för både ditt eget och enhetens gemensamma arbete och är mån om att arbetet blir slutfört samt utförs på rättssäkert sätt.

Som socialsekreterare arbetar du självständigt men också nära förste socialsekreterarna. Det är viktigt att du har förmågan att arbeta tillsammans med andra för att skapa en god arbetsmiljö i den grupp som du jobbar i. Du förväntas ha en god samverkan och bemötande med dina kollegor inom socialförvaltningen Nordost, också i möten med externa aktörer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB .

Teknisk utesäljare till Profcon // Göteborg med omnejd

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 22
Är nätverkande med nära kundkontakt, teknik och stort ansvar under frihet din grej? Strålande! Vi söker nämligen en relationsbyggande säljare som är redo att spela en nyckelroll i vårt bolag och identifiera nya affärsmöjligheter på vår spännande tillväxtresa.

Ditt nya uppdrag:
Nu söker vi dig som vill ta ägandeskap för försäljningen av Profcons produkter och lösningar på den svenska marknaden! Här på Profcon levererar vi allt från enstaka kort till kundspecifika industridatorer. Inom företaget har vi också möjlighet att komplettera vårt kraftfulla erbjudande med egenutvecklad hårdvara och ofta skräddarsyr vi även Windows Embedded-lösningar där vi implementerar kundens egna program. Vi levererar till både större och mindre företag, exempelvis inom fastighetsautomation, medicin, industri och fartyg, men även högskolor och universitet. I denna självständiga och flexibla roll, ansvarar du för att luska och gräva fram nya affärsmöjligheter och affärsområden, skapa din egen struktur och bygga vidare på våra befintliga kundrelationer. Du kommer samarbeta tätt med både Micael, närmsta chef och kollega, samt teamet i Vansbro som har en gedigen erfarenhet i branschen. Är du en relationsbyggare av rang, som trivs i nätverkande momentum och är redo för en ny utmaning? Då ser vi fram emot din ansökan!

Din profil:


-
Erfaren och teknikintresserad: Du har ett tekniskt intresse och några års säljerfarenhet. Har du även en teknisk utbildning och kunskap om datorer eller elektronik? Pluspoäng till dig!

-
Lyhörd och affärsmannamässig: Du har ett naturligt driv att nå uppsatta mål och en fallenhet för att identifiera nya möjligheter till merförsäljning

-
Ett körkort i plånboken: Vi står för tjänstebilen.

-
Svenska och engelska.

Är du vår nästa kollega?
Kul! Vi läser ansökningar löpande och gör vårt bästa för att återkoppla till dig så snart som möjligt. Förresten - du har väl inte missat att vi just nu söker två säljare? Här (https://jobb.oddwork.se/jobs/3612733-teknisk-utesaljare-till-profcon-goteborg) hittar du vår andra annons om du vill ta en kik eller tipsa en kompis. Vi hörs!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg med omnejd
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Strategic Purchaser till Matthews Marking Systems // Mölndal

Inköpare
Läs mer Feb 16
Vill du spela en central roll på vår inköpsavdelning och bidra till framtidens utveckling av märkningsprodukter? Välkommen till vårt internationella bolag och spännande tillväxtresa!


Din nästa utmaning:

Här blir du en del av vårt globala team inom inköp! I nära samarbete med utvecklingsavdelningen, ser du till att rätt material beställs och att lagret är påfyllt inför nya projekt så att produktionsteamet kan göra sitt jobb och att leveranskrav uppfylls. Med målet att förbättra kvalitet och lönsamhet utvärderar och förhandlar du med leverantörer, utforskar nytt material på marknaden och planerar strategiskt dina inköp för att driva resultat och besparingsprojekt. Förutom teamet i Mölndal, kommer du även samarbeta med kollegorna på Costa Rica och närmsta chef i USA. Denna roll passar dig som är taktisk, strategisk och som trivs med att driva självständiga projekt och ta ägandeskap över dina uppgifter.

Ett axplock av dina uppgifter och ansvarsområden:

- Supporta produktion i att möta leveranskrav

- Ansvar för kundorder

- Utvärdera leverantörer gällande kvalitet, priser, servicenivå etc.

- Ansvar för leverantörsrelationer

- Sammanställa data för att identifiera möjligheter till inköp

- Stötta produktprojekt

Det här har du med dig:


- Några års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp

- Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management /Business eller annat relevant område

- Tidigare erfarenhet av MRP system, gärna SAP?

- Goda kunskaper i Excel

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Om Matthews Marking Systems
Som en del av det etablerade företaget Matthews International, är vi stolta över att ha allt från utveckling och tillverkning till försäljning under ett och samma tak på vårt svenska kontor - samtidigt som vi arbetar i en global kontext. Vi jobbar mot olika typer av branscher och märker allt ifrån äggkartonger, kvalitetsmärkning på ändträ och spårbarhet på pappersbruk. Här välkomnas du in i en internationell och trivsam miljö där vi levererar både till svenska slutkunder och partners runt om i världen. Dessutom väntar en grundlig onboarding och utbildning i våra produkter, ett generöst friskvårdsbidrag, leasingcykel, flextid och kollektivavtal. För rätt person finns det såklart även stora möjligheter till utveckling inom bolaget.



Intresserad? Skicka in ditt CV på engelska, vi ser fram emot att höras!

START: Omgående
PLATS: Mölndal
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Director of Product to Eliq // Gothenburg?

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Feb 15
Are you ready to make a difference in the journey towards net zero emissions? We are seeking a dynamic and visionary leader to join our team as the Director of Product!?

About the role:?

As the head of our Product division, you will play a pivotal role in shaping the direction of our digital energy products, driving innovation, leading a talented team, and ensuring the successful delivery of cutting-edge solutions - on time and within budget. Some of your key responsibilities will include recruiting and mentoring a team of product leaders, defining and executing product strategy aligned with our vision and goals, and analyzing market data to gain deep insights into customer needs and behaviours. From conception through launch, growth, and maturity, you will oversee the entire product lifecycle, ensuring that products meet quality standards while encouraging a forward-thinking mindset in the team to explore new ideas and potential products or features. Bring your relentless customer focus, strong problem-solving abilities, and results-oriented mindset, and get ready to leave a lasting impact on the future of digital energy.?


Our wishes:?

- Master's degree in, Product, Tech, Business, or a related field?

- A strong track record of success in delivering products within the SaaS b2b space, in senior product leadership roles.?

- Deep technical understanding and familiarity with the latest trends in product and technology.??

- Strategic thinker with a growth mindset and excellent communication and interpersonal skills.??

?
About Eliq:
Welcome to Eliq - the fast-growing Climate Tech company that promotes energy efficiency in properties around Europe. Together, we make it possible for millions of consumers to understand and reduce their energy costs, take control of their consumption and take part in the energy transition. Our goal is to reach hundreds of millions of end customers and make a significant contribution to the journey towards net zero emissions for our planet. Do you want to be part of the journey and our pioneering scale-up company? Apply today!? ?

START: According to agreement??
LOCATION: Gothenburg?
JOB HOURS: Full-time??
CONTACT: Talent Manager Jacob Chalkley, jacob.chalkley@oddwork.se (contact for questions regarding the position, not applications)??
LAST APPLICATION DATE: Selection is ongoing

As a leading recruitment and employer branding company we challenge expectations and match talents with the right corporate culture while helping organizations create stronger employer brands. Curious and want to know more? Step into the world of?Oddwork?by? clicking here? (https://oddwork.se/en/about/)or find more career opportunities? here! (https://oddwork.se/en/career/)

Ansök nu

Underhållstekniker till Pågen // Göteborg

Underhållstekniker, vattenrening
Läs mer Feb 1
Nyfiken problemlösare på jakt efter ett nytt uppdrag inom drift och underhåll av Pågens spännande fastighet? Läs vidare!

Om rollen
Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt företag i ständig utveckling! Här väntar ett sammansvetsat team på två personer och en bred tjänst med varierande uppdrag inom drift, underhåll, felsökning och reparation av in-och utgående media. Till denna roll söker vi dig med erfarenhet av tekniskt arbete och som trivs med att självständigt kavla ut din arbetsdag och dina uppgifter. Dina dagar spenderar du med alltifrån reparationer och underhållsåtgärder, systematiskt brandskyddsarbete, felanmälningar och andra driftrelaterade uppgifter av en industrifastighet. En stor del av arbetet innefattar även mediaförsörjning av tryckluft, ånga, el, gas, fjärrvärme och kyla både till fastigheten och produktionen samt är med och driver ett reningsverk för bageriets processavloppsvatten.

Du kommer samarbeta med kollegor inom olika funktioner och jobba nära både produktion och teknik. Dessutom får du ta del av vårt strategiska affärsutvecklingsarbete där vi jobbar för att långsiktigt förbättra kvalitet och tillgänglighet. Vi lägger även stor vikt vid att våra medarbetare ska fortsätta växa hos oss. Med andra ord finns det inga käppar i hjulet när det kommer till din egen utveckling!


Detta tror vi att du har med dig:


- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker, reparatör inom fastigheter alt underhållstekniker/drifttekniker

- Goda kommunikativa egenskaper samt svenska och engelska i tal och skrift

- Tidigare erfarenhet av tekniska uppgifter och en bred praktisk kompetens av förekommande reparationer

- B-körkort

- Teknisk grundutbildning

- Meriterande om du tidigare jobbat med systematiskt brandskyddsarbete




Om oss på Pågen
Visst har du hört om Pågen. Sveriges ledande bageri som bakar och utvecklar ett färskt och särskiljande bagerisortiment?för framtidens generationer. Alltid med samma engagemang för nya möjligheter, mod att utmana oss själva och ansvar för att ta långsiktiga beslut. Men visste du att vi även satsar stort på ny teknik och automation? Att vi befinner oss mitt i en spännande teknisk innovationsresa där vi ständigt strävar efter att ligga i framkant? Nu vet du i alla fall. Och vi hoppas att det gör dig ännu piggare på att söka dig till oss! Häng med på resan och säkra driften för att utveckla våra avdelningars framtid - vi ser fram emot din ansökan!



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande



Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Fastighetstekniker till Pågen // Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 14
Nyfiken problemlösare på jakt efter ett nytt uppdrag inom drift och underhåll? Läs vidare!

Om rollen
Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt företag i ständig utveckling! Här väntar ett sammansvetsat team på två personer och en bred tjänst med varierande uppdrag inom drift, underhåll, felsökning och reparation av in-och utgående media. Till denna roll söker vi dig med erfarenhet av tekniskt arbete och som trivs med att självständigt kavla ut din arbetsdag och dina uppgifter. Dina dagar spenderar du med alltifrån reparationer och underhållsåtgärder, systematiskt brandskyddsarbete, felanmälningar och andra driftrelaterade uppgifter av en industrifastighet. En stor del av arbetet innefattar även mediaförsörjning av tryckluft, ånga, el, gas, fjärrvärme och kyla både till fastigheten och produktionen samt är med och driver ett reningsverk för bageriets processavloppsvatten.

Du kommer samarbeta med kollegor inom olika funktioner och jobba nära både produktion och teknik. Dessutom får du ta del av vårt strategiska affärsutvecklingsarbete där vi jobbar för att långsiktigt förbättra kvalitet och tillgänglighet. Vi lägger även stor vikt vid att våra medarbetare ska fortsätta växa hos oss. Med andra ord finns det inga käppar i hjulet när det kommer till din egen utveckling!


Detta tror vi att du har med dig:


- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker, reparatör inom fastigheter där industrifastigheter är meriterande

- Goda kommunikativa egenskaper samt svenska och engelska i tal och skrift

- Tidigare erfarenhet av tekniska uppgifter och en bred praktisk kompetens av förekommande reparationer

- B-körkort

- Teknisk grundutbildning

- En utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande är meriterande

- Meriterande om du tidigare jobbat med systematiskt brandskyddsarbete




Om oss på Pågen
Visst har du hört om Pågen. Sveriges ledande bageri som bakar och utvecklar ett färskt och särskiljande bagerisortiment?för framtidens generationer. Alltid med samma engagemang för nya möjligheter, mod att utmana oss själva och ansvar för att ta långsiktiga beslut. Men visste du att vi även satsar stort på ny teknik och automation? Att vi befinner oss mitt i en spännande teknisk innovationsresa där vi ständigt strävar efter att ligga i framkant? Nu vet du i alla fall. Och vi hoppas att det gör dig ännu piggare på att söka dig till oss! Häng med på resan och säkra driften för att utveckla våra avdelningars framtid - vi ser fram emot din ansökan!



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-01-15



Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Fastighetstekniker till Pågen // Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 8
Nyfiken problemlösare på jakt efter ett nytt uppdrag inom drift och underhåll? Läs vidare!

Om rollen
Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt företag i ständig utveckling! Här väntar ett sammansvetsat team på två personer och en bred tjänst med varierande uppdrag inom drift, underhåll, felsökning och reparation av in-och utgående media. Till denna roll söker vi dig med erfarenhet av tekniskt arbete och som trivs med att självständigt kavla ut din arbetsdag och dina uppgifter. Dina dagar spenderar du med alltifrån reparationer och underhållsåtgärder, systematiskt brandskyddsarbete, felanmälningar och andra driftrelaterade uppgifter av en industrifastighet. En stor del av arbetet innefattar även mediaförsörjning av tryckluft, ånga, el, gas, fjärrvärme och kyla både till fastigheten och produktionen samt är med och driver ett reningsverk för bageriets processavloppsvatten.

Du kommer samarbeta med kollegor inom olika funktioner och jobba nära både produktion och teknik. Dessutom får du ta del av vårt strategiska affärsutvecklingsarbete där vi jobbar för att långsiktigt förbättra kvalitet och tillgänglighet. Vi lägger även stor vikt vid att våra medarbetare ska fortsätta växa hos oss. Med andra ord finns det inga käppar i hjulet när det kommer till din egen utveckling!


Detta tror vi att du har med dig:


- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker, reparatör inom fastigheter där industrifastigheter är meriterande

- Goda kommunikativa egenskaper samt svenska och engelska i tal och skrift

- Tidigare erfarenhet av tekniska uppgifter och en bred praktisk kompetens av förekommande reparationer

- B-körkort

- Teknisk grundutbildning

- En utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande är meriterande

- Meriterande om du tidigare jobbat med systematiskt brandskyddsarbete




Om oss på Pågen
Visst har du hört om Pågen. Sveriges ledande bageri som bakar och utvecklar ett färskt och särskiljande bagerisortiment?för framtidens generationer. Alltid med samma engagemang för nya möjligheter, mod att utmana oss själva och ansvar för att ta långsiktiga beslut. Men visste du att vi även satsar stort på ny teknik och automation? Att vi befinner oss mitt i en spännande teknisk innovationsresa där vi ständigt strävar efter att ligga i framkant? Nu vet du i alla fall. Och vi hoppas att det gör dig ännu piggare på att söka dig till oss! Häng med på resan och säkra driften för att utveckla våra avdelningars framtid - vi ser fram emot din ansökan!



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-01-15



Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu