Göteborg: 1st line support för sommarjobb hos Ekman & Co

Hitta ansökningsinfo om jobbet 1st line support för sommarjobb hos Ekman & Co i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Tillsammans med Ekman & Co söker vi nu en 1st line support för sommarjobb mellan mitten av juni till och med augusti. Rollen lämpar sig bäst för dig som har erfarenhet av användarsupport inom både hård- och mjukvara samt en stark känsla för service.

Idag arbetar cirka 300 personer på Ekman, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning, varav 51 personer i Göteborg.

Om bolaget
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten år 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Varje år hanterar Ekman mer än fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder. Genom kompetent och motiverad personal har Ekman skapat sig ett starkt anseende som kännetecknas av pålitlighet, kompetens och service. Läs mer om bolaget på Ekmans hemsida.

Arbetsuppgifter
I rollen som 1st line support blir ditt huvudsakliga ansvar att stötta användarna i frågor gällande både hård- och mjukvara. Exempelvis kommer du hantera installation och konfiguration av datorer, VPN, nätverk, skrivare och access/inloggning. Du kommer att arbeta i Active Directory och MS365. Användarna som du supporterar sitter över hela världen.

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av användarsupport/IT-support, installation av datorer, Active Directory och MS365
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har möjlighet att sommarjobba på heltid under juni-augusti


Det är meriterande om du studerar inom relevant område vid högskola eller universitet.

För att passa i rollen som 1st line support ska du vara lösningsorienterad, kunna se helheten och inspireras av att hitta nya lösningar. Du utstrålar en positiv energi och förstår att användaren är i centrum. Du är bra på att skapa relationer och har ett utmärkt tålamod. På så vis ger du bästa möjliga service samtidigt som du bygger relation till användarna. Vidare tar du stort ansvar i ditt arbete genom att vara noggrann, strukturerad och värdesätta kvalitet.

Om rekryteringsprocessen & anställningen
Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Uppdraget är ett sommarjobb i form av ett konsultuppdrag. Du blir således anställd på OIO.

Omfattning: Heltid enligt överenskommet schema juni-augusti
Arbetstider: Vardagar, 08:15-16:30
Start: Mitten av juni, 2024
Placering: Göteborg, Polhemsplatsen 5 (GP-huset)
Lön: Timlön
Kontaktperson: Armin Rizvanovic

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Service Desk Technician

Läs mer Feb 7
The Service Desk Technician is responsible for delivering 1st contact support to the global organization. The areas of support include, but are not limited to, IT infrastructure and application support as well as related Finance and HR support.

Key Accountabilities

- Responsible for delivering 1st contact support at the GBS Service Desk

- Ensure that the global policies, processes and procedures are followed.

- Proactively suggest new ways of working and improvements to increase efficiency and effectiveness.

- Actively participate in process improvement

- Actively participate in building and maintaining Knowledge base articles related to the end user support.

- Take ownership of the support tickets generated

- Adhere to the ways of working and procedures to ensure consistency and quality in the underlying data and information as well as timely and relevant communication with the end users.

- Keep end users informed of the status of all tickets at all times.

- Deliver support within the defined SLAs and take action whenever an SLA breach is imminent.

- Identify, suggest and provide end user training and knowledge.

- Participate in projects when needed.

- Work together with the other functions during a project transition to ensure quality in the production cut-over and early-life support.

- Participate in User Acceptance Tests when necessary

Key Decisions

- Proactively escalate needed changes in the support processes to increase efficiency, quality and end user satisfaction.

- Determine whenever a Knowledge gaps occurs and work towards getting the necessary Knowledge base articles created.

Competencies

- Excellent customer service focus

- Act with a “Customer at heart” attitude, always acknowledging the user’s needs.

- Works in an organised and structure way

- Proactiveness and understanding of business criticality.

- Problem solving skills

- Flexible and a “can-do” attitude.

- Team player

Qualifications And Experience

- Minimum of a high school education or similar

- Minimum of 3 years of Service Desk first line experience

- Experience of working in and knowledge of IT support processes

- Skill in the Microsoft end-user environment

- Basic understanding of Microsoft service software and related operation server management tools

- Understanding of process automation through IT enabled solutions is a plus

- ITIL foundation v3 Certificate

- Fluent in English, spoken and written

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 19
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produktspecialist med fokus på support. Om du älskar att gräva i tekniska problem och utveckla "enkla" lösningar, är detta en unik möjlighet för dig.

Tillsammans med dina kollegor kommer du att lösa utmanande problem, utbilda våra kunder globalt och delta i viktiga projekt. Som Produktspecialist inom support kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, och din tekniska expertis kommer att vara avgörande.

I rollen som Produktspecialist kommer du att stödja projekt, hantera dokumentation och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå. Din passion för att lösa problem och din tekniska expertis kommer att vara centrala när du skapar monteringsinstruktioner, testar nya designlösningar och fungerar som det tekniska gränssnittet med vår externa produktion.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för mekanik och konstruktion. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för mekanik.

Det är meriterande med erfarenhet av produktionsteknik och Failure Mode and Effects Analysis (FMEA, feleffektsanalys), samt en teknisk ingenjörsexamen eller erfarenhet av sedel/mynt-hanteringssystem.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

It Support tekniker

Läs mer Dec 11
Vi på Acea Consulting söker en erfaren och driven IT-Supporttekniker för att stärka upp vårt dynamiska team. Du blir hjärnan bakom att stödja våra kunders IT-infrastruktur och ge professionell support till både interna och externa användare. Är du redo för en seriös men engagerande resa inom IT-support? Då vill vi höra från dig! ????????????

Vad ska du göra

Du är vår personliga IT-guru, redo att leverera förstklassig support till både interna team och externa kunder.

Mjukvaru- och hårdvaruproblem? Ingen match för dig. Du tar hand om installation, konfiguration och underhåll av datorer och nätverksenheter som en expert.

När det kommer till IT-projekt är du på plats för uppgraderingar och migrationer. Dokumentation är din specialitet, och du trivs i ett smidigt samarbete med andra IT-team för att säkerställa en problemfri användarupplevelse.

Vem är du

Du har god kommunikationsförmåga och förlåt klyschan, du gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du är en fena på att förklara tekniska koncept så att morfar fattar och gillar när det klurigt och trixigt. Självklart håller du dig uppdaterad med de senaste trenderna inom IT.
Dessutom vill vi se följande:

- Flertal års erfarenhet av IT-support eller en liknande roll

- Erfarenhet av fjärrsupportverktyg och helpdesk-programvara

- Stark förståelse för operativsystem (såsom Windows/MacOS), nätverkstekniker och databasadministration

Vi önskar relevant utbildning inom IT, datavetenskap eller aktuell arbetslivserfarenhet.

Livet på Acea

Du kommer in i ett företag med siktet högt ställt med ambitioner att växa till ett av Göteborgs trevligaste konsultbolag. Som vår kollega får du en prestigelös och stöttande arbetsmiljö med möjlighet till professionell utveckling. Våra ledord på vägen mot stordåd?är samarbete, initiativ och glädje ????

Vi erbjuder dessutom:
stans bästa lön & förmåner
sjukförsäkring
löneväxling
???? friskvårdsbidrag

Är du på? Vi ser vi fram emot att få din ansökan!

Acea Consulting

Acea är ett svenskt konsultbolag som startade 2022. Vi erbjuder konkurrenskraftiga vilkor och tror på att du som konsult ska vara med och påverka hela vägen. Vår ambition är att växa men inte på bekostnad av våra anställda och kollegor Hur bra är inte det ????

Ansök nu

Teknisk support till världsledande bolag inom Kyla

Läs mer Dec 7
Vi på Bee Bemanning AB söker just nu en konsult till vår kunds First Line support i Västra Frölunda, Göteborgs stad.

Är du en tekniskt intresserad person som brinner för att hjälpa kunder och lösa deras problem inom kyla och värme? Då kan du vara den vi söker!

Vår kund är i behov av en medarbetare till sin kundsupport, gärna med kunskaper inom kyla och värme. Företaget är ledande inom värmepumpsbranschen och erbjuder ett brett sortiment av produkter inom kyla, värme och värmepumpar.

Om tjänsten
I rollen som first line support hos vår kund kommer du att vara en viktig del av deras kundsupportteam, som idag består av firstline- och 2nd line-support. Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara att vara den första kontaktpersonen för kunder som ringer in med frågor eller problem. Du kommer att behöva förstå kundens utmaning genom att ställa kvalitativa frågor och guida dem mot lösningar. Om du inte kan lösa problemet direkt, kommer du att skapa ett ärende i företagets ärendesystem och överföra kunden till 2nd line-support där tekniska specialister tar vid.

Krav och meriter
Tekniskt intresse är ett krav.

- Önskvärt med bakgrund/utbildning inom kyl- och värmepumpsteknik, el eller VVS

- Erfarenhet av att arbeta i helpdesk eller kundtjänst är meriterande.

- Förmåga att snabbt lära dig om vår kunds produkter och branschen i stort.

- Självständig och drivande person som kan ta ansvar för kunduppdrag.

- Flytande i tal och skrift i svenska, behärskar engelska.

- Erfarenhet av att arbeta i IT-system och god datorvana.

- Erfarenhet av att använda olika system, inklusive Microsoft 365 (Teams och Outlook).

Övrigt

Omfattning: Heltid
Arbetstider: Mån-tors 08.00-16.30, fre 08.00-16.00
Plats: Västra Frölunda, Göteborgs stad.
Start: Uppdraget påbörjas omedelbart och sträcker sig fram till slutet av mars, med möjlighet till förlängning

Ansökan
Vi genomför urvalet löpande och uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att den tas i beaktande omedelbart.

Vid eventuella frågor om rollen, tveka inte att höra av dig till vår rekryteringskonsult, Philip Börjesson på philip@beebemanning.se

Tack för ditt intresse och vi ser fram emot att höra från dig snart!

Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB .

Studerande rekryterare till OIO i Göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Feb 21
Vilka är vi på OIO?

Med lång samlad erfarenhet inom rekrytering och affärsutveckling har vi – Armin, Joachim, Dino & Gustav grundat OIO. Vi tror på genuina och personliga relationer samt kvalitativa matchningar mellan kandidat och organisation – en värdegrund vi lägger stor stolthet i och ämnar bygga bolagets framgång på.

Som rekryterare på deltid kommer du i nära samarbete med teamet på leveransavdelningen att spela en nyckelroll i att säkerställa såväl effektiv som kvalitativ rekrytering till våra kunder. Du kommer även att bygga och vårda ett nätverk av kandidater inom ekonomi, inköp, logistik, marknadsföring samt administration/service.

För att trivas hos oss tror vi att du är en person som vill arbeta och utvecklas i en entreprenörsmiljö som präglas av täta samarbeten, korta beslutsvägar och stort mandat. Även om vi redan har påbörjat vår etablering finns det mycket kvar att utveckla och påverka framgent.

Vad erbjuder vi?

Utöver möjligheten att få vara med och etablera OIO som en självklar karriär- och rekryteringspartner utlovar vi stora utvecklingsmöjligheter på det personliga planet för dig som har ambition och vilja. Du kommer dagligen att få samarbeta med erfarna kollegor och därmed ta del av gruppens mångåriga erfarenhet inom branschen. Du kommer även omges av inspirerande kandidater, konsulter & kunder. Vi tror också starkt på att ha kul längs med vägen. Därför kan du räkna med ett och ett annat firande i takt med att vi når nya milstolpar i vår etablering och tillväxt. Vår kortsiktiga ambition är att snabbt kunna växa med medarbetare som arbetar på heltid, en öppning som lämpar sig bra för dig som arbetat på deltid en period. Kanske blir du till och med en person med ledande befattning på bolaget i framtiden?

Vad kommer du att göra?

Ditt primära arbete kommer vara att stötta konsultchefer i det dagliga arbetet med rekrytering, nätverkande och personaladministration. Det kan exempelvis handla om selektering av kandidater, annonsskrivning, intervjuer, utskick av tester eller stötta med tidrapportering. Allt eftersom du växer in i rollen kommer du få ett större ansvar kopplat till nätverkande, search samt karriärsamtal med potentiella kandidater.

Genuint intresse för människor, hög professionalism och flexibilitet är vår nyckel till framgång. Därför är det avgörande att du arbetar med stor ansvarskänsla och en personlig approach i allt du tar dig an. Vi är även en grupp som sätter laget före jaget i allt vi gör – på så vis får vi anledning att fira tillsammans längs med vägen för vår fortsatta etablering och tillväxt. 

Vad har du för bakgrund?
Läser en relevant utbildning inom exempelvis HR, ekonomi, administration eller försäljning och har minst ett år kvar till planerad examen.
Har möjlighet att arbeta extra vid sidan om studier, 2 gånger i veckan. Vi erbjuder även möjlighet till sommarjobb och förväntar oss att du är tillgänglig v.26 - 32.
Du har med största sannolikhet erfarenhet inom service eller försäljning, men vi välkomnar även andra erfarenheter då din personlighet är viktigast.
Du talar och skriver flytande på svenska samt är bekväm i att använda engelska i både tal och skrift då detta används frekvent i kontakt med kandidater och kunder.


Det är meriterande om du har erfarenhet från rekryteringsbranschen. Det viktigaste av allt är dock att du genuint brinner för att jobba med människor, hög kvalitet och rekrytering. En stor del av vår bedömning kommer därför ske utifrån dina personliga egenskaper.

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en prestigelös och flexibel person, detta då OIO befinner sig i en tillväxtfas och arbetsuppgifterna kan komma att variera. Utöver detta önskar vi att du, liksom vi, är orädd att testa nya vägar i arbetet med strävan att bli bäst på det vi gör samt bygga de starkaste relationerna till såväl kandidater som kunder. Med höga ambitioner, stort engagemang och intresse är vi övertygade om att du inte bara kommer bli vår nästa kollega – utan även en nyckelperson på lång sikt.

Övrig information:
Startdatum: Mars 2024 - flexibelt med exakt startdatum
Placering: Kungsportsavenyen 10
Kontaktperson: Dino Segetalo, dino@oio.se


I det fall vi finner din ansökan intressant kommer vi att följa upp med ett inledande telefonsamtal. Efter avslutat samtal kommer du att få göra ett personlighetstest som ett första steg i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan via länken i annonsen!

Ansök nu

Teknisk innesäljare till Fagerberg

Innesäljare
Läs mer Jan 29
Tillsammans med Fagerberg söker vi nu en tekniskt intresserad innesäljare. Med lång historia och Nordens största samlade sortiment inom avancerad kontroll, styrning och mätning av flöden är bolaget väletablerat på marknaden. Likaså finns stor kompetens som du får ta del av som en del av i din introduktion. Med det sagt lämpar sig rollen bäst för dig som har tidigare erfarenhet av försäljning och ett tekniskt intresse.

Om Fagerberg
Fagerberg har försett svensk industri med den senaste tekniken för avancerad kontroll, styrning och mätning av flöden sedan 1897. Idag erbjuder de Nordens största samlade sortiment av ventiler och instrument samt manöverdon, tryckavsäkring och explosionsskydd till kärnkrafts-, kemi-, petrokemi- och läkemedelsindustrin.

Här får du möjlighet att bli del av en miljö med starkt fokus på människor - såväl medarbetare som kunder. Långsiktighet, omtanke och resultat är centrala värderingar som samtliga efterlever, något som också återspeglas i en prestigelös och platt organisation.

Teamet består idag av 12 personer fördelat mellan innesäljare och offertingenjörer. Som ny får du en utbildningsplan som bygger på teori kring produktutbudet och processerna, samt praktik i form av arbete i verkstaden. Du får även en mentor som stöttar dig genom introduktionen. Ledaren för teamet har varit inom organisationen en längre tid och är närvarande i det dagliga/löpande, både gentemot dig som individ och teamet som helhet.

Läs mer om Fagerberg här.

Om tjänsten
Som innesäljare kommer du arbeta med administration som support gentemot både utesäljare och kunder. Det kan exempelvis vara frågor gällande prisuppgifter, anbud, leveranstider eller bredare kring orderhantering. I nära samarbete med ansvarig utesäljare blir ditt huvudsakliga uppdrag att skapa och bibehålla nöjda kunder.

Nedan följer exempel på arbetsuppgifter/ansvar:

Handlägga kundorder, skicka beställningar till leverantörer, godkänna ordererkännanden och kontrollera priser, leveranstider, produkter och teknisk dokumentation m.m.
Mot kunder utarbeta anbud som tekniskt motsvarar kundens krav med rätt produkt på rätt applikation.
Vid behov och överenskommelse agera som projektledare, och ansvara för att projektmöte hålles med relevanta deltagare.
Löpande bevaka kundorder och leverantörsbeställningar enligt gällande rutinbeskrivningar.
Kommunicera med utesäljare och övriga inblandade, ansvara för att fastställda prisnivåer, rabatter, försäljningsvillkor samt kundregister upprätthålles med ständiga uppgraderingar.
Supporta kunder via telefon.

Vi söker dig som
Har ett tekniskt intresse
Har en fullständig gymnasieutbildning
Har minst ett års erfarenhet av arbete i en tekniskt inriktad säljroll
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Är bekväm i Officepaketet


Det är meriterande om du har en tekniskt inriktad utbildning (gymnasie eller högskola/universitet). Likaså är det meriterande om du arbetat i Navision/Business Central och/eller LIME.

För att trivas och lyckas i rollen som innesäljare ser vi att du behöver vara en person som har en stark ansvarstagande förmåga. Du driver dina arbetsuppgifter och ansvarsområden framåt och arbetar proaktivt för att undvika misstag/fel. Detta gör du genom att vara närvarande, nyfiken och ställa många frågor. Genom att ta ett stort ansvar för ditt eget arbete stärker du även Fagerbergs varumärke och anseende. Vidare ser vi att du är en person med god förmåga till struktur. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och är flexibel i att omprioritera allt eftersom det behövs. Utifrån att du blir del av ett större team och kommer arbeta med direkt kundkontakt ser vi även att du har en stark förmåga att etablera goda samarbeten och dialoger, såväl med kollegor som kunder.

Om anställningen
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos Fagerberg. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval, tester och en bakgrundskontroll att genomföras.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Önskat startdatum: Enligt överenskommelse (helst snarast möjligt)
Placering: Frölunda, Göteborg

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Ordersupport till servicebolag i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 12
Om tjänsten:

Som Ordersupport är du ansvarig för att ta emot och hantera förfrågningar via telefon från olika källor, dels från kunder som lagt beställningar och dels från kollegor på andra avdelningar. Din huvudsakliga uppgift är att på ett effektivt sätt ta emot order som kommer från kunder, tolka denna information och agera utifrån önskemål som ligger i systemet. Det kan innebära att ringa kunder för att schemalägga installationsdatum, skapa arbetsorder och rapportera eventuella avvikelser. Alla dessa åtgärder dokumenteras noggrant i ärendehanteringssystemet och du har tät dialog med kollegor på andra avdelningar som arbetar vidare utifrån den information du loggat.

Sammanfattningsvis innebär ditt arbete att:

Administrera inkommande orderflöde
Ringa utgående samtal till kunder för att schemalägga installation
Föra tät dialog med kollegor på övriga avdelningar för att orderflödet ska hanteras korrekt

Vi söker dig som:
Har någon form av tidigare erfarenhet inom service, där roller som innefattat support och order är starkt meriterande.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Är bekväm med att arbeta i olika system och IT-miljöer.


För att passa som kandidat till denna grupp bör du ha stark problemlösningsförmåga och en tydlig serviceinriktning. Ditt uppdrag inkluderar att identifiera och hantera problem effektivt samtidigt som du överträffar förväntningarna hos både kunder och kollegor. Detta gör du genom mycket god kommunikation och ett tillmötesgående arbetssätt.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och högst en månads uppsägningstid. Uppdraget sträcker sig initialt över 6 månader med möjlighet till förlängning givet att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Vi på OIO, tillsammans med vår kund, värnar om ditt välmående och engagemang. Därför erbjuds du möjligheten till arbete hemifrån (cirka 2 dagar i veckan) samt fullt marknadsmässiga villkor kopplat till lön, lönemodell, friskvårdsbidrag och semester.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, dagtid (varierande arbetstider från 06:30-18:00)
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Mölndal, Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Sommarjobb som Transportbokare

Transportadministratör
Läs mer Feb 1
Om tjänsten:

Letar du efter ett spännande och utvecklande sommarjobb? Vi söker en engagerad och ansvarstagande individ för rollen som Transportbokare till en av våra kunder inom tekniksektorn. Behovet sträcker sig primärt över sommaren under perioden 3 Juni - 23 Augusti. Det finns givetvis flexibilitet för att starta någon vecka senare beroende på studier eller andra åtaganden. Kunden önskar även att man startar på deltid någon dag i veckan under Maj för att lära sig arbetet och det finns även möjlighet att fortsätta arbeta deltid under hösten.

I denna roll blir du del av transportgruppen som idag är 6 kollegor med liknande ansvar. Med mejl och telefon som främsta redskap kommer du att ta ansvar för att boka och koordinera transporter enligt kundernas behov och önskemål. Gruppen arbetar med alla typer av transporter, men där du primärt arbetar med marktransport och sköter tillhörande transportdokumentation. Du kommer att ha löpande kontakt med transportörer och interna avdelningar för att säkerställa smidiga leveranser samtidigt som du även agerar på eventuella logistikproblem och avvikelser.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Sköta transportbokning enligt önskade fraktinstruktioner
Ta emot order och svara på pris- och offertförfrågningar
Ansvara för tillhörande transportdokumentation och redovisa statistik
Sköta fakturering efter bokad transport

Vi söker dig som:
Studerar relevant utbildning på YH- eller högskolenivå med minst 1 år kvar av dina studier
Talar och skriver flytande svenska samt engelska - du kommer att använda båda språk dagligen
Har varit bosatt i Sverige de senaste 5 åren - bakgrundskontroll krävs för rollen


För att trivas i teamet och lyckas väl i rollen krävs det att du har en hög kommunikativ förmåga och är en glädjespridare. Teamet har högt i tak och tycker gärna om att ha kul tillsammans på arbetet. Hög prioriteringsförmåga är centralt i rollen då du kommer att tvingas göra rätt avvägning i perioder då det är mycket att göra, samtidigt som du tillgodoser kundens behov med största möjliga fokus på service. Detta är ett arbete som innefattar toppar och dalar vad gäller tempo och du behöver trivas i denna omväxlande miljö.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO. Du kommer att få en introduktion på deltid vid sidan av dina studier med start i Maj för att sedan arbeta heltid under sommaren. För dig som har möjlighet att arbeta vidare under hösten finns det ett fortsatt behov av extra stöttning vid sidan av studier på avdelningen.

Övrig information:
Omfattning: Deltid i Maj och under hösten, heltid perioden v.23 - v.34
Start: Maj 2024
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Tullassistent till tekniskt bolag

Tullombud
Läs mer Feb 7
Om tjänsten:

Nu söker vi en Tullassistent på uppdrag av kund till ett teknikbolag som arbetar mot ett flertal segment globalt. Nu önskar man förstärka på transportavdelningen på grund av ett ökat behov och väl fyllda orderböcker. Du kommer att arbeta tillsammans med en erfaren kollega och stötta upp i tullarbetet med nära samarbete till avdelningens speditörer.

Som Tullassistent kommer du att ha ansvar för egenkontroll av både import- och exportdeklarationer. Det inkluderar att säkerställa att alla styrkande handlingar finns, spara dem korrekt och genomföra noggranna kontroller enligt föreskrivna protokoll. Du kommer också att hantera returer, vid behov boka transport och skapa nödvändig dokumentation för dessa. Vidare innebär rollen att hantera kommunikation med leverantörer, speditörer och interna avdelningar för att säkerställa smidiga leveranser och korrekt tulldokumentation.

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Egenkontroll av import/exportdeklarationer
Granskning av deklarationer och kräver in underlag som saknas
Hålla listor uppdaterade och föra statistik rörande transporterna
Sköter returer och tillhörande dokumentation
Stötta speditörer och leverantörer rörande HS-koder, sanktionsintyg, förseningar och dokumentation

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom logistik på YH-nivå
Kan visa på tidigare erfarenhet från arbete med logistik eller tull
Talar och skriver flytande svenska samt engelska
Har varit bosatt i Sverige de senaste 5 åren - bakgrundskontroll krävs för rollen


För att trivas i teamet och lyckas väl i rollen krävs det att du har en hög kommunikativ förmåga och är en glädjespridare. Det är stundtals högt tempo i arbetet och det är något du behöver trivas med. Ingen dag blir den andra lik även om grundarbetet är detsamma. Att du är noggrann, har en analytisk förmåga och hög personlig struktur ser vi som viktigt för att göra ett bra arbete. Om detta passar in på dig och du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, ser vi fram emot din ansökan.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader. Tanken är att detta övergår till en fast anställning förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu