Göteborg: Jacy’z Hotel & Resort söker Commercial Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jacy’z Hotel & Resort söker Commercial Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Jacy’z Hotel & Resort söker Commercial Manager

Hos oss på Jacy’z Hotel & Resort får du hänga med på en oförglömlig resa där du slängs tillbaka till ett sent 60-tal, i kombination med pulsen och tempot som Las Vegas erbjuder. Vi har varit öppna i drygt ett år och fortsätter att sätta oss på kartan, tack vare alla våra fantastiska kollegor!

Vi har kommit långt men för att vi ska bli helt kompletta har vi en ny roll hos oss, som vi önskar tillsätta snarast möjligt - Commercial Manager (CM). Innan vi går in lite mer på arbetsbeskrivningen och spännande delar i rollen, vill vi poängtera hur viktigt det är att du stämmer överens med våra värdeord - professionell, passionerad, personlig och lekfull. Vi är en del av ESS Group och dessa förenar oss med alla våra 11 olika destinationer. Genom att leva dessa, får vi både glada medarbetare och återkommande gäster = magi.

Okej, nu går vi in lite mer på rollen:

Målet är att Jacy’z ska få bubbla till max varje enskild dag och att skapa stamgäster. CM styr det kommersiella arbetet med målsättningen att öka och optimera intäkterna på samtliga affärsben på Jacy’z Hotel & Resort. Samtidigt skall CM säkerställa att teamet arbetar för att sätta rätt förväntningar och ge rätt information till gäst i syfte att bidra till det gemensamma målet, att skapa stamgäster. Du kommer att vara högst ansvarig för att driva budget och prognos genom att b la implementera en kommersiell strategi och affärsplan från idé till genomförande.



Vem är du?

Vi tror att du har några års erfarenhet av en liknande roll och att leda i en resultatfokuserad kultur, med både personal- och försäljningsansvar. Vi arbetar med gäster på plats dygnets alla timmar och veckans alla dagar, så att du har erfarenhet av och trivs i ett snabbt tempo är viktigt. Vi vill hela tiden utvecklas och ligga i framkant i utveckling av vår destination vilket gör att din strategiska kompetens tillsammans med drivet att genomföra förändringar är viktiga för oss.

- Du har dokumenterade resultat med att bygga B2B och B2C-försäljning.

- Du har förhoppningsvis en utmärkt förmåga att kommunicera och är en skicklig presentatör

- Du har tidigare erfarenhet av att sätta, mäta och nå KPI:er

- Du bör ha en god kännedom om varumärkesbyggande, social media, digitala plattformar och kommunikation

- Du är en stark ledare som involverar och inspirerar ditt team. Du driver och leder en resultatfokuserad kultur med engagerade kollegor.

- Du behöver tycka långsiktig strategi är lika spännande som pusslande i vardagen och att sälja varje rum varje dag

-
Säljdrivet är det som ger dig och dina kollegor energi i vardagen

- Att ta saker från A till B och sedan till Ö kommer vara en stor del av ditt jobb, alltså är projektledning och dina skills kopplade till det, viktiga

Vilka får du jobba med och vad kan du förvänta dig?

På Jacy'z jobbar medarbetare med stora hjärtan. Vi bryr oss om varandra och hjälper varandra. Vi värdesätter att vi är en mix av olika olikheter och vi alla brinner för vårt arbete utan att bränna ut oss. Eftersom vi är en "bustling city resort that never sleeps", är tiden hos oss upplevelserik, utvecklande och stundtals lite smått galen, vilket vi hoppas att du gillar. Hos oss kommer du troligtvis att ha den mest familjära och upplevelserika tiden i din karriär.

Vi har ett helt magiskt team idag, nästan 500 personer som kommer att bli dina kollegor. För att lyckas i din roll har du ditt direktrapporterande team till hjälp bestående av, Head of Marketing, Total Revenue Manager, Business Opportunity Manager och House Manager. Ni jobbar tight och du har en viktig koordinerande roll. Genom de oförglömliga upplevelser som vi erbjuder med spännande smaker, sprillans nya cocktails, bubblande pooler, avslappnande behandlingar, möten in the sky, vibrant musik, unika dofter, ja allt som kan hjälpa våra gäster att skapa oförglömliga minnen, är vi övertygade om att ni tillsammans kommer att ta Jacy’z intäkter framåt.

Är du nyfiken och vill gå vidare?

Vänta då inte med att skicka in din ansökan! Alla ansökningar och intervjuer kommer att hanteras löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, som är 22 februari. Ett nästa steg är att svara på några urvalsfrågor som gör det enklare för oss att matcha och genomföra en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Därefter väntas intervjuer med VD och HR Partner. Det kan komma att innebära tester och arbetsprov.

Formalia

Anställningen är en tillsvidareanställning och vi tänker att vi startar med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Som Commercial Manager rapporterar du till VD och ingår i vår ledningsgrupp.

Come and join us!

Jimmy Olsson, VD Jacy’z Hotel & Resort

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktchef, marknadsföring

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktchef, marknadsföring.

Brand Manager

Läs mer Feb 20
At Beiersdorf, home of Nivea we want to help people feel good about their skin – and our commitment goes far beyond caring for skin. We act according to our purpose, WE CARE BEYOND SKIN and take responsibility for our consumers, our employees, the environment and society.

In co-operation with Nordic Marketing Manager define and achieve specific sales, profit and market share objectives through the execution of a strategic marketing plan and adapt these where necessary to deliver our set targets for long term growth.

Your Tasks

Marketing Strategy & Plan
In close co-operation with Marketing Manager Nordics, defines the marketing strategy and investment for defined brand groups within Eucerin for BU Nordics, ensuring alignment with the Global Strategy and BU Marketing strategy and delivery of the agreed Market Share, EBIT and Sales targets. In close cooperation with the Marketing Manager, develop and recommend BU marketing plans for consideration and agreement by BU Pharmacy Director Nordics.



Campaign, PR and Project Management
Drive and project lead agreed initiatives, collaborations and campaigns, coordinate activities with suppliers and stakeholders. Localize global assets when in line with Nordic strategy, promote Nordic interests and needs in collaboration with Global and Regional brand teams.



Marketing Budget
Propose needed investments for defined brand groups and make recommendations to improve performance against plan when necessary. Follow up and ensure agreed project and campaign budgets are meet. Reconciles invoices ensuring any issues are resolved in a timely manner.



Launches/Relaunches
Initiates and project lead launch/relaunch process following Global Launch plan and monitors assortment for defined brand groups in close cooperation with Pharmacy Managers and Supply Chain, ensuring activity fits with the brand strategy and are agreed with the BU Pharmacy Director. Informs S&OP; on a monthly basis of product launches/relaunches, product issues or planned marketing activity to ensure the necessary supply of products.


Brand Performance
Monitors Brand performance for defined brand groups in both market shares and brand awareness and recommends action (when needed) to ensure focus is kept on delivering agreed targets.
Artworks and Product Claims & Communication
Coordination and localization of artwork process as well as ensuring overall communication is in line with overall strategy and in consultation with Regulatory Affairs Nordics/NOE, ensuring that claims are in line with regulatory demands.



Competitor and Market Monitoring
Proactively collect and share insights, competitor activity and consumer behavior opportunities to the defined brand groups - and initiate relevant actions based on insights.



Support Nordic Export
Actively share insights, assets, best practice and relevant strategic initiatives /advice on assortment and launches with export responsible and Nordic Stakeholders



Your Profile
University degree in Marketing or equivalent
Fluent in English
Very good knowledge in Swedish, oral and written
High communication skills
Project management
Consumer marketing
Well structured
Analytical
Process driven
Solution oriented – positive mindset
Creativity – out of the box mindset
Relationship building



Desirable
Experience of pharmacy/skin care
Holistic business understanding (big picture as well as details)

Ansök nu

Product Marketing Manager

Läs mer Nov 8
At Eliq, you'll be part of a rapidly growing SaaS company that empowers utilities and other industry verticals to drive the clean energy transition and enhance the end-customer experience. We currently serve 25+ utilities with our cutting-edge SaaS service, energy analytics, and white-label mobile apps, and our ambitious goal is to reach hundreds of millions of end-customers in the coming years.


As we embark on this exciting growth journey, we're seeking an exceptional Product Marketing Manager to join our team. You will play a pivotal role in developing and executing product marketing strategies, shaping our brand's narrative, and ensuring that our products meet and exceed customer expectations. You will have your foundation in the product teams but work closely both with sales and marketing. If you're a passionate marketer with a track record of launching and promoting successful products, we invite you to join us on this exciting journey.
The role is based in Gothenburg, Sweden.


Key Responsibilities:
Product Positioning: Develop and refine product positioning and messaging that resonates with our target audience, highlighting unique value propositions.
Go-to-Market Strategy: Create and execute go-to-market plans for new product launches, including defining target markets, pricing strategies, and distribution channels.
Market Research: Conduct thorough market research to identify customer needs, market trends, and competitive insights, using data to drive decision-making.
Content Creation: Collaborate with cross-functional teams to create compelling marketing collateral, including product documentation, website content, blog posts, and more.
Sales Enablement: Provide sales teams with the tools and training needed to effectively communicate product benefits and drive sales growth.
Campaign Management: Collaborate with the Marketing team to launch new products
Analytics and Metrics: Utilize data and analytics to measure campaign effectiveness and adjust strategies accordingly to maximize ROI.
Customer Feedback: Gather and analyze customer feedback to inform product improvements and enhancements.
Competitive Analysis: Stay informed about industry competitors and market dynamics, adapting strategies to maintain a competitive edge.

Qualifications:
Bachelor's degree in Marketing, Product, Business, or a related field..
5+ years of proven experience in product marketing, with a track record of successful product launches.
Strong analytical skills and the ability to translate complex technical concepts into clear, customer-centric messaging.
Exceptional written and verbal communication skills.
Proficiency in marketing tools and platforms, as well as data analysis tools.
Demonstrated ability to work collaboratively in a cross-functional environment.
Creative thinking and a passion for innovation.
Results-oriented with a focus on achieving and exceeding goals.
If you're passionate about making a significant impact, working in a fast-paced environment, and contributing to the transition to clean energy, we invite you to join our team.

Take this opportunity to be part of Eliq's mission to create a sustainable and smart energy future that positively impacts millions of lives.


To apply, please submit your application today. We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Customer Journey Specialist

Läs mer Jan 3
The SaaS-company Avinode Group has a suite of global digital B2B services for business aviation and is now looking to strengthen their Customer Experience team with a Customer Experience Specialist. The company is constantly striving to close identified gaps in the market by creating innovative and essential tools for modern business aviation. They are doing so with three platforms, Avinode, Schedaero and Paynode.

Your will work with customer journey maps to break down customer experience in different stages. From brand discovery, to being a first-time user, to becoming a loyal repeat-customer. By breaking down customer segments and personas, you will work on creating bespoke journeys suited for each client segment. The role will involve working cross-functional with colleagues from different departments - marketing, onboarding, support, sales and many more. You will also have a great deal of data to work with in order to better understand client interactions and will also have competent data engineers at your disposal.

Responsibilities
Customize journey maps to address specific needs and include aspects that are relevant for each case.
Design, build and manage customer journeys for various touchpoints in the customer lifecycle
Create bespoke touch point journeys, as well as tweak existing experiences
Create and implement customer journeys with other teams that drive towards positive customer and business outcomes
Using our tech stack to create these journeys which contains the use of multiple tools
Work with other teams to create customer experience excellence

Ideal candidate
Experience working with customer segmentation and complex customer journeys
Minimum 2 years' of experience in a customer journey centered role
Great with analytics - capable of understanding and analyzing metrics to base your actions and business cases on
Communicating fluently in English - written and spoken


To become a "Noder" you have to be a good thinker and communicator. Your analytical skills combined with a deep understanding of how every interaction a customer has with Avinode is crucial and needs to be consistent towards the brand and service. You love building advanced automated customer journeys that drives a positive outcome for both the customer and the business. Your drive is contagious and speaking in metrics and numbers is probably how you interact with stakeholders a lot of the time.

Employment
This is a recruitment process meaning you will be hired by Avinode directly and OIO acting as a recruitment partner with all questions regarding the role going through us.

Additional info

Employment type: Full-time, office hours with a flexible schedule
Location: Gothenburg/Remote in Sweden
Contact: Dino Segetalo - dino@oio.se

About OIO

Our passion is to help you find the right role and workplace. At the same time, we are aware of the fact that you are picky and choose carefully before taking your next career step, we would do the same. That is why we are dedicated in making sure we get to know you and your ambitions during the recruitment process. We believe that people in the right place have a greater chance of reaching their full potential. Through fair, uncomplicated employment conditions and a present leadership, we strive to help you grow professionally. In this way, we aim to become an obvious career partner for you. We are as picky as you are.

Ansök nu

Product Safety Manager

Läs mer Jan 15
Who we are and what we believe in 
Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.
Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.

Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. 
We are looking for a Product Safety Manager

Is safety your passion? Do you want to be a part of our journey to excel in safety?
Then read on…this is the job for you!

Safety is one of the Volvo Group corporate values and we always strive to be number one in Safety! Volvo Group Trucks Technology (GTT) is the technology development division of the Volvo Group, providing all our business areas with technical solutions to support our customers, today and in the future.

You now have the chance to join us, the Product Safety Team, and make transport of goods and people even safer!

Who we are and our offer to you

In this position, you will be part of a global highly experienced team and handling several aspects of safety for all technologies and for the complete life cycle of our global range of products. This includes traffic safety research, accident investigation, functional safety, and fire safety.
In our team, we enjoy working together and strive for an open and helpful culture, where we also have fun together.

We offer you an interesting job in an exciting time with innovative developments in electromobility, autonomous drive and much more. You will find yourself operating in a stimulating international environment working with well-known truck brands like Volvo, Renault, Mack and more.

What you will work with

We are now looking for a Product Safety Manager with the ability to lead our safety work and be an ambassador of safety in our company, a role model for a strong safety culture.
As Product Safety Manager, you will have the responsibility to secure that potential safety-related issues are addressed and brought to closure, whether on serial production vehicles in operation or during product development.

Other key responsibilities

* Perform safety investigations and ensure required actions are performed to bring the investigations to closure.
* Be the GTT entry point for potential safety-related issues.
* Manage the documentation of potential safety-related issues and develop and update product safety guidelines, instructions, processes and trainings.
* Support and provide guidance in on-going problem solving and taskforces connected to potential safety-related issues. 
* Coordinate the safety forum for cross-functional safety recommendations.
* Secure handling of product safety improvements to prevent reoccurrence and to continuously improve the level of safety.


Who we think you are

We believe that you are passionate about safety and that going the extra mile for product safety is in your DNA. In addition to your passion about the area, we also imagine that you have the ability to manage complex and sometimes sensitive safety issues with high integrity.

We also think it is important that you are accountable, structured and detail oriented in your way of working; always making sure to end every task you started. You should be adept and capable of actively engaging with multidisciplinary teams in an international environment and have the ability to build sustainable and trustful relationships and networks.

Key Requirements, in addition to above

* Master of Science or equivalent experience in a relevant field
* Project manager experience
* Development experience within product safety domains and knowledge of automotive safety standards
* Knowledge and experience of several engineering areas, like mechanical, electronics, software etc.
* Knowledge of product liability, regulation, and compliance with a global perspective
* Excellent communication skills written and spoken (English)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från ESS Hotel Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från ESS Hotel Group AB .

Client Success Agent

Innesäljare
Läs mer Feb 20
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Nu söker vi en Client Success Agent (CSA)! Vad gör man då?
Skapar succé tillsammans med oss och våra kunder helt enkelt!

Du har ett säljansvar inom våra viktiga segment Meeting- och Eventbokningar mot B2B inom ESS Group. Vi arbetar aktivt med våra kunder genom införsäljning och offerering över telefon, mail och andra aktiva säljdrivande kanaler, både in- och utgående.

Du kommer att få en inblick i alla våra härliga destinationer och få möjligheten att bli en stjärna på två till tre av våra destinationer.

Huvudarbetsuppgifter:
Dagligen jobba med inkommande och utgående offertförfrågningar via telefon och mail.
Proaktivt jobba för att ännu fler ska få uppleva våra destinationer, via utgående samtal.
Leverera upplevelser i världsklass genom att knyta ihop kundens behov med all vår kunskap och erfarenhet.

Vi lever våra värdeord Professionell, Passionerad, Lekfull & Personlig. Som CSA innebär det att vara lyhörd och kreativ, samtidigt som vi tror på att veta vad som ger resultat.
Vi jobbar mot högt uppsatta mål, både individuellt och som team & mäter ständigt våra nyckeltal. Du behöver gilla att skicka offerter och ständigt jobba för en hög hit rate, högt tempo och älska att ringa utgående samtal. Varför mäta? För att se vad vi behöver hjälpas åt med för att hela tiden bli ännu bättre.

Vem är du?
Vi söker dig som delar vår passion för att skapa oförglömliga upplevelser och som älskar att skapa relationer med människor. Du är en stjärna på att sälja och har en god struktur i ditt arbete och vana av system. Du ser en möjlighet och tar den. Du är proaktiv och vill alltid utvecklas.

Meriterade:
Tidigare säljerfarenhet
Erfarenhet av hotellbranschen
Erfarenhet av CRM och system

Intresserad? Ansök senast den 5 mars. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Client Success Agent

Innesäljare
Läs mer Feb 21
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Nu söker vi en Client Success Agent (CSA)! Vad gör man då?
Skapar succé tillsammans med oss och våra kunder helt enkelt!

Du har ett säljansvar inom våra viktiga segment Meeting- och Eventbokningar mot B2B inom ESS Group. Vi arbetar aktivt med våra kunder genom införsäljning och offerering över telefon, mail och andra aktiva säljdrivande kanaler, både in- och utgående.

Du kommer att få en inblick i alla våra härliga destinationer och få möjligheten att bli en stjärna på två till tre av våra destinationer.

Huvudarbetsuppgifter:
Dagligen jobba med inkommande och utgående offertförfrågningar via telefon och mail.
Proaktivt jobba för att ännu fler ska få uppleva våra destinationer, via utgående samtal.
Leverera upplevelser i världsklass genom att knyta ihop kundens behov med all vår kunskap och erfarenhet.

Vi lever våra värdeord Professionell, Passionerad, Lekfull & Personlig. Som CSA innebär det att vara lyhörd och kreativ, samtidigt som vi tror på att veta vad som ger resultat.
Vi jobbar mot högt uppsatta mål, både individuellt och som team & mäter ständigt våra nyckeltal. Du behöver gilla att skicka offerter och ständigt jobba för en hög hit rate, högt tempo och älska att ringa utgående samtal. Varför mäta? För att se vad vi behöver hjälpas åt med för att hela tiden bli ännu bättre.

Vem är du?
Vi söker dig som delar vår passion för att skapa oförglömliga upplevelser och som älskar att skapa relationer med människor. Du är en stjärna på att sälja och har en god struktur i ditt arbete och vana av system. Du ser en möjlighet och tar den. Du är proaktiv och vill alltid utvecklas.

Meriterade:
Tidigare säljerfarenhet
Erfarenhet av hotellbranschen
Erfarenhet av CRM och system

Intresserad? Ansök senast den 5 mars. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Front Office Agent - Deltid

Hotellreceptionist
Läs mer Okt 26
Vår vision är att skapa en destination sprängfylld med upplevelser. En plats där du hela tiden möts av nya intryck, en plats som erbjuder upplevelser du vill dela med olika människor och kanske viktigast - en plats där du roas i flera dygn. Känslan när du checkar ut är densamma som när du lämnar en storstad - att du inte hunnit uppleva allt och måste tillbaka.

Jacy’z är precis som ESS Group - ”a house of brands” det finns tre starka restaurangkoncept i huset tillsammans med fyra barer, en state of the art mötesanläggning och givetvis pool club & takterrass.

På Jacy’z går vi under mentaliteten - “One House - One Team“. Det innebär att våra medarbetare får möjlighet att arbeta på alla avdelningar, i olika roller, i hela huset. Alla på Jacy’z har tydliga roller, samtidigt förväntar vi oss en stor flexibilitet både från dig och alla dina arbetskamrater. Att ni med glädje antar uppgifter som ligger utanför er ordinarie rollbeskrivning för att nå en högre gästnöjdhet och skapa en arbetsplats med stark teamkänsla och god gemenskap. Vi är över 250 personer i teamet, alla med olika bakgrund och erfarenhet. Tillsammans förverkligar vi visionen, tar hand om varandra och våra gäster - det är så vi skapar stamgäster på Jacy’z.

Front Office Agent - Jacy'z

Vi söker nu en Front Office Agent på 20% med fokus helg. Som en del i receptionsteamet kommer du utgå ifrån receptionen i lobbyplan och vara både första och sista kontakten för de gäster som besöker Jacy’z.

Vårt övergripande mål är att skapa stamgäster, för att lyckas med det behöver vi få våra gäster att trivas hos oss och den viktigaste delen i det arbetet handlar om just service och bemötande. Som en del i vårt team förväntar vi oss att du lever efter vårt servicelöfte, våra värderingar och våra målsättningar.

Du behöver också vara påläst på vad som händer på Jacy’z Hotel & Resort den aktuella dagen när du står bakom receptionsdisken. Påläst både på vilka gäster som är ankommande och inhouse, men även vilka aktiviteter som sker i huset. Detta för att alltid kunna ge ett professionellt bemötande till gäst och kunna ge vägledning som resulterar i bästa möjliga gästupplevelse.

I övrigt är det viktigt att du alltid följer våra SOP:s, detta för att säkerställa kvalitén vi levererar ut mot gäst och för att du som medarbetare alltid skall veta vilka sysslor du förväntas utföra i, under och efter service.

VEM ÄR DU?

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av receptionsarbete och har ett lösningsorienterat arbetssätt, men det är din personlighet, ditt driv och energi och vilja att alltid lösa uppgiften som kommer att vara avgörande. Vi tror att du är organiserad, gillar att samarbeta med andra och har ett leende som smittar av sig. Vi erbjuder dig en händelserik och energifylld arbetsplats med ansvar, befogenheter och ett team där vi alla arbetar tillsammans mot samma mål - att skapa stamgäster!

Omfattning: 20% (fokus helg)

Anställningsform: Tillträde enligt överenskommelse och lön enligt avtal.

Hur går vi vidare, för visst gör vi det?

Vi hoppas du skickar oss ditt CV och svarar på ett par korta frågor, vi ser verkligen fram emot att få lära känna dig lite bättre!

Vi kommer att intervjua löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är måndag 13 November

Se också till att besöka www.jacyzhotel.com lite då och då, och signa upp på vårt nyhetsbrev och SOME kanaler, för vi kommer annonsera mycket skoj framöver

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Privatbokningen - ESS Group

Hotellreceptionist
Läs mer Sep 20
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Vilka är vi?

Guest Service Team är platsen där gästens resa börjar. Vi äger all inkommande trafik på telefon, mail och chatt för privatgästen som ska besöka någon av ESS Groups alla destinationer. Här säljer vi upplevelser med mål att skapa Moments of Happiness och överträffa gästens förväntningar redan i första mötet med ESS.

Hos oss får gästen pricksäker information och styrning som gör att de utifrån sina förutsättningar och önskemål kan njuta av en fantastisk upplevelse. Vår mångkunnighet gör oss till en ”One Stop Shop” för gästen, utan att de behöver slussas mellan olika avdelningar. När vi är klara med samtalet har gästen bokat sitt rum där det vid ankomst står bubbel och väntar, en härlig spabehandling, rumpan i restaurangen och kanske att vistelsen avslutas med en Padel-match innan det är dags att åka hem.

Lyckas vi med ovan nämnt har vi banat väg för våra kollegor på destination så att de kan lägga allt sitt fokus på att leverera service i världsklass och gästen kan bara sömlöst njuta av sin upplevelse. Dessutom har vi på köpet, förhoppningsvis, skapat oss en stamgäst - vårt yttersta mål och syfte.

Vem är du?

Att försäljning och service går hand i hand är en självklarhet för dig och du älskar att prata i telefon! Du trivs i ett högt tempo - för högt tempo är det hos oss! Ibland tar du 90 samtal, 50 mail och 22 chattar på en dag - HUR KUL?! Mitt i virvelvinden är du ändå noggrann och har inga problem med multitasking.

- Du är en utåtriktad och resultatinriktad person men framför allt är du nyfiken, orädd och har förmågan att tänka utanför boxen.

- Du taggas igång av att tävla! Om det så är en intern tävling med kollegan om vem som tagit flest samtal den dagen eller en större sälj-tävling med finns fin-fina priser i potten, så som övernattningar på våra destinationer exempelvis ;-)

- Ett starkt självledarskap och viljan att utvecklas, det är nyckeln till din framgång hos oss.

- Du pratar flytande svenska och engelska men det är också meriterande med danska och norska, då våra destinationer sträcker sig över hela norden.

Vad har vi att erbjuda dig?

Vi har två varianter att erbjuda;
100% sysselsättningsgrad
Timanställning - helger, kvällar eller utspridda dagar
Arbetstiderna är dem samma vilket du än söker och de varierar under våra öppettider
8-20 på vardagar & 9-17 på helg). Du kommer tillhöra familjen på OffESS, du hittar oss på våning 24 på Jacy'z.

Du kommer att få coaching, feedback och mätbara mål för att utvecklas samt ha cirka 30 drivna kollegor omkring dig för att både själv kunna inspireras men även inspirera andra. För dig som visar engagemang och gör det lilla extra så lovar vi att vi kommer göra detsamma för dig!

Blir du nyfiken på att höra mer eller vet du kanske redan att du skulle stortrivas i rollen - skicka in din ansökan idag! Vem vet, kanske är det våra vägar som korsas i framtiden...

Om tjänsten

Anställningsform: 100% sysselsättning eller timanställning.
Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse - ser gärna att du kan börja i början eller mitten av oktober.

Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningdag 1/10.

Ansök nu

Operations & Logistics for Home of ESS

Inköpare
Läs mer Feb 16
Vi älskar livet på? hotell och vi jobbar tillsammans med hotell som är passionerade och engagerade och som har en stark inriktning mot genomförande och förbättring.

Vi är optimister som alltid letar efter nya och bättre sätt att få saker gjorda på till ett så bra pris som möjligt så att många som möjligt får råd med förnyelse.

Vår vision är att skapa en bättre vardag för unika hotell och våra medarbetare och de som jobbar hos våra leverantörer. Home of ESS är ett bolag i stark tillväxtfas med stor potential. Alla hos oss arbetar med affärsutveckling och entreprenörskap tillsammans.

Vem är du?

Vårt gemensamma mål är att skapa stamgäster & för att nå vårt mål arbetar vi tillsammans. Vi söker dig som är erfaren och trygg i att arbeta i affärssystem och samtidigt kunna analysera och mäta arbeten och processer med hjälp av affärsdata i BI-system. Vi är ett bolag i tillväxtfas där jobbet går ut på att kunna sin affär och sina arbetsuppgifter innan och utantill. Att vara trygg i att förstå it-struktur och hur affärssystem interagerar, via import och export av data.

Alla inom gruppen har tydliga roller, samtidigt förväntar vi oss en stor flexibilitet både från dig och alla dina nya arbetskamrater. Att du med glädje antar uppgifter som ligger utanför er ordinarie rollbeskrivning för att nå våra mål och skapa en arbetsplats med stark teamkänsla och god gemenskap.

Om Rollen:

Som ansvarig för Operations & logistik/flöde hanterar och övervakar du alla aspekter av leverantörskedjan, inklusive inköp, logistik, lager/försäljning och lagerhantering. I den här rollen kommer du att arbeta nära medlemmarna i det interna teamet och externa partner för att optimera processer och flöden samt förbättra effektiviteten och säkerställa att varor och tjänster levereras i tid och med rätt kvalitet.

-
Planera, organisera och hantera logistik och leverantörskedjans verksamhet för organisationen

-
Utveckla och implementera strategier för att förbättra effektivitet och minska kostnader tillsammans med respektive områdesansvarig

-
Samordna med leverantörer, tillverkare och distributörer för att säkerställa tidsenlig leverans av produkter

-
Övervaka lagerläget och justera beställningar vid behov. Analysera och rapportera om leverantörskedjans prestanda

-
Hantera relationer med viktiga leverantörer och kunder

- Håll dig uppdatera med branschtrender och regler som påverkar leverantörskedjans hantering

- Säkerställa överensstämmelser med lagar och förordningar som rör leverantörskedjans aktiviteter

-
Analysera och följa priser från leverantör till slutkund

Det är viktigt att du vill utveckla och implementera strategier för inköp, logistik, lagerhantering och försäljning. Är en intern kravställare mot både inköpare och säljavdelning så att bolagets uppsatta mål kan nås och att externa parter följs upp kontinuerligt. Du kommer att få förhandla kontrakt med leverantörer och kund samt övervaka och analysera leverantörskedjans prestationsmått. Viktigt också att identifiera och minimera leverantörskedjans risker samt att samarbeta med interna team och externa partners för att förbättra processer och effektivitet. Slutligen att säkerställa att varor och tjänster levereras i tid.

Om tjänsten

Anställningsform: 100% tillsvidare
Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse

Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 4 mars

Ansök nu

Head of Financial Control till ESS Group

Ekonomichef
Läs mer Sep 14
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för ledarskap och känner att du vill vara med på vår resa för att fortsätta utveckla upplevelsegruppen ESS Group? Perfekt! Då kan du vara den vi söker. Just nu letar vi efter en Head of Financial Control som ska leda och utveckla ESS-gruppens ekonomifunktion!

Vi vill att din passion, professionalism och lekfulla personlighet är egenskaper som smittar av sig på din omgivning. Vi erbjuder dig en händelserik och energifylld arbetsplats med ansvar, befogenheter och med en av Sveriges mest dynamiska och spännande upplevelsegrupper - ESS Group - i ryggen. Med närhet till glädje, skratt och förväntansfulla gäster får du chansen att vara med att skapa annorlunda gästupplevelser i världsklass.

Vi söker dig som brinner för ledarskap, entreprenörer, tempo, upplevelser och ekonomi. Du är en driven och ambitiös ledare som vill vara med på vår expansiva resa från ditt nya skrivbord bara några meter från kaffemaskinen på vårt kontor på Jacy’z Hotel & Resort i Gårda, Göteborg.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Head of Financial Control innebär bl.a.:

- Leda och utveckla teamet om ca 25 medarbetare inom funktionen Financial Control

- Utveckla och driva vår redovisningsfunktion och dess erbjudande till våra destinationer

- Personalansvar för redovisningsansvariga och ekonomiassistenter

- Resursplanering och rekrytering

- Effektivisering av processer och rutiner

- Leda och fördela arbetsuppgifter i gruppen tillsammans med teamledare

I rollen rapporterar du till ESS Groups CFO samt ingår i ledningsgruppen för Ekonomifunktionen där också Head of Business Control och Head of Group Control ingår. Du kommer att ha din arbetsplats på ESS Groups kontor i Gårda och vi önskar tillsätta heltidstjänsten så snart som möjligt.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap och är civilekonom eller motsvarande i grunden. Engelska och svenska talar och skriver du obehindrat.

I och med att koncernen har ett högt affärstempo och kontinuerligt expanderar är det viktigt att du trivs med förändring, tycker om utmaningar och kan bibehålla lugn och fokus när situationen så kräver. Du kommer att få vara med och bygga upp rutiner och processer vilket också gör att du behöver vara en genomförare, bra på att leverera och att hålla deadlines. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas med att arbeta i ett team samtidigt som du tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Men det viktigaste av allt är hur du är som person - att du sprider energi, passion och känslan av att "inget är omöjligt". Känner vi så, ja då är vi på en god väg att hitta rätt.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV.

Om ESS Group

Allt började med en tro på att skapa stamgäster, att bygga något som vi kunde vara stolta över länge och en vilja att erbjuda en ny typ av resorthotell. Året var 2007 och starten på ESS Groups resa började nere på Österlen närmare bestämt Ystad Saltsjöbad. Idag är vi en snabbt växande hotell- och destinationsfamilj bestående av 11 destinationer (vi kallar våra hotell och resorts för det) och vi är partners i ett antal restauranger och nattklubbar. 2011 lanserade vi Falkenberg Strandbad, 2016 var det Hotel Pigalle och Bellora i Göteborg, 2017 öppnade vi Steam Hotel i Västerås, 2018 MJ’S i Malmö och 2019 Fyri Resort i Norge och Marienlyst i Danmark. 2020 öppnade vi, mitt i pandemin, Ellery Beach House. 2022 så öppnade vi vår 11:e destination och det är den största någonsin. Den heter Jacy´z Hotel & Resort, och den här resorten är 28 våningar hög och ligger i Göteborgs mest spännande kvarter Gårda. Inspirerad av Vegas och av allt vi gjort fram tills idag. Vi har ytterligare fyra destinationer under byggnation, så tempot kommer inte att minska.

Ansök nu