Göteborg: VD Bostads AB Poseidon

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD Bostads AB Poseidon i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Bostads AB Poseidon äger och förvaltar drygt 28 500 hyresrätter över hela Göteborg. Var tionde göteborgare har sitt hem hos oss. Det gör oss till Göteborgs och ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag. Poseidon ingår i Framtidskoncernen, som ett av åtta dotterbolag.
Hos Poseidon arbetar nästan 400 personer med att varje dag skapa trygga och trivsamma områden att leva och bo i. De allra flesta av oss arbetar nära våra hyresgäster i något av de sju distrikten. Vår vision En del av lösningen vägleder oss i vårt uppdrag oavsett om det handlar om att göra åtgärder i lägenheterna, minska bostadsbristen eller bidra till de stora samhällsutmaningarna som klimatet eller att utjämna livsvillkoren i staden.

Vår verksamhet är indelad i sju distrikt samt ett huvudkontor med fem centrala avdelningar som bidrar med stöd, styrning och uppföljning till hela organisationen. Verksamheten präglas av hållbarhet och ett stort kundfokus.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en visionär ledare som tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla Göteborg till en trygg och hållbar stad!
Som VD för Poseidon blir du en del av den spännande utvecklingen inom Göteborgs Stad och Framtidenkoncernen. Ditt uppdrag blir att fortsätta utveckla Poseidons verksamhet med fokus på nöjda hyresgäster, underhåll och renovering, trygga boendemiljöer, stabil ekonomi och ett hållbart medarbetarskap.
Poseidon är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag, och tar ett ansvar som går långt utanför lägenhetsdörren. Vi jobbar dagligen för att skapa en stad med jämlika livsvillkor och trivsamma boendemiljöer. Samtidigt glömmer vi inte bort vårt grunduppdrag att med både varsamhet och innovation förvalta vårt fastighetsbestånd.

Som VD har du utifrån ägarens och styrelsens riktlinjer det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla bolagets verksamhet. Du förväntas göra det utifrån organisationens och stadens värdegrund. I uppdraget ingår att upprätthålla och utveckla bolagets arbete kopplat till hållbar utveckling. Bolagets resurser ska användas så effektivt som möjligt för verksamhetens och hyresgästernas bästa. Som stöd har du en ledningsgrupp med distrikts- och stabschefer och rapportering görs löpande till styrelse och koncernledning. Du ingår även i Förvaltnings AB Framtidens koncernledning.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från strategisk chefsposition med dokumenterat goda resultat och vana av att leda och styra affärsmässigt i en komplex struktur. Du har insikt i ledning och styrning av offentliga och/eller idéburna organisationer med förmåga att hantera varierande förutsättningar över tid såsom förändrad politisk majoritet och ekonomiska resurser. Du har goda kunskaper i ekonomi och förståelse för ekonomins betydelse i verksamheten. Som person har du god förmåga att skapa förtroende, bland hyresgäster, medarbetare, samverkansparter och allmänheten.

Du har relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som uppdragsgivaren anser likvärdig. Du har förmåga att analysera och sammanfatta komplexa skeenden som underlag inför beslutsfattande. Du kombinerar affärsnytta med samhällsnytta, och har förmåga att hantera samspelet mellan politik, tjänstepersoner och profession. Erfarenhet från fastighetsförvaltning och/eller fastighetsutveckling, där du ser det som ett självklart verktyg för områdesutveckling, är meriterande. Om du har erfarenhet av att samverka med personal -och arbetstagarorganisationer är det meriterande, liksom vana att möta och skapa förtroende i massmedia.

Det är också önskvärt att ha förmåga att agera i spänningsfältet mellan innovation, effektivitet och stabilitet samtidigt som du identifierar framtidsfrågor och formulerar hållbara visioner utifrån dem.
Som ledare är du tydlig och inkluderande, med förmåga att leda både tillitsbaserat och visionärt. Du har medborgarfokus och en tro på människors lika värde och förmåga. Du har också förmåga att se sambandet mellan att äga och förvalta våra fastigheter och bidra till en mer jämlik stad. Som person är du mål- och resultatinriktad, med stor social kompetens och hög integritet.



ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan senast den 8 mars 2024. I denna rekrytering samarbetar vi med Source. Om du vill göra en konfidentiell och förutsättningslös intresseanmälan kan du göra detta via SOURCE hemsida www.source-executive.se. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Karin Rudhag 0704-140010, karin.rudhag@source-executive.se eller Bianca Gideback, 0708-110364, bianca.gideback@source-executive.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Fastighetsdirektör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Fastighetsdirektör.

Director RESH

Läs mer Jun 10
Volvo

The Center of Expertise function (CoE) in VGRE consists of a highly engaged group of experts in real estate-related areas such as sustainability, fire security, construction projects, health and safety, facility management, technical installations, workplace experience, and more. The VGRE CoE function has a global responsibility, identifying and realizing synergies for the Volvo Group's properties. We work in close partnership with property and workplace managers all over the world, as well as with other stakeholders in Volvo Group. With an open mind for innovation, we keep up with the latest developments in Volvo and in our field.?We will now set a team within CoE, focusing on RESH (Risk, Environment, Safety, Health). 

Your main focus 
Your main focus areas and responsibility in this job are to lead and develop a team with experts within Risk, Environment, Safety and Health and to contribute with your expertise within this fields. You, together with the team, secure business continuity with competence within risk management and security management. Further areas include driving internal collaboration and transfer of knowledge on a global level as well as continuous development and improvement of the connected processes and goals within sustainability, environmental aspects, health & safety. 
The work is conducted in very close cooperation with the Group Real Estate operational divisions, Group Corporate functions, colleagues within Truck Divisions and Business Areas, purchasing and suppliers/partners. You will be a key person in picking up good examples, continuously improve and implement them in other contexts around the world. 
Key responsibilities include:
* Secure Cross-functional solution development and transfer of knowledge within the organization globally. 
* Continuous benchmarking in order to improve our processes and competences. 
* Business continuity and Crisis management. 
* Develop and support the team in driving the agenda within sustainability and to support the operation to reach the overall sustainability targets 
* Strategy for Health and Safety work in our operation and construction projects. 

You are a member of the Center of Expertise Management Team and will report to the VP Center of Expertise, Volvo Group Real Estate. 

Who are you?

Do you dream big? We do too, and we are excited to grow together!? 
To add value to this position you need the ability to demonstrate and communicate a clear vision to all levels, including top management, within the organization. You lead by example and can easily switch between a strategical role into an operational role and a “doer”. You have a global mindset and broad experience within the real estate business in different roles and are familiar with environmental aspects, risk management, health & safety within construction industry and relevant regulations.? 

Since we work in a global environment it is important to be comfortable in communication in English both in written and orally. You are used to leading people within global forums and enjoy building business relationships. You are well-structured and have an analytical approach and a strategic perspective in your daily work.? 
Knowledge/experience: 
* Relevant University background that provides the required knowledge skills, and abilities? 
* Documented skills in leadership 
* Extensive experience working within the construction and/or real estate industry with health and safety, risk- and environmental aspects.  
* Ability to demonstrate successful international business experience within a global network 
* Good understanding of the real estate industry and business analysis? 
* Experience working in a multicultural environment


What’s in it for you?

Do you recognize yourself in what is described above? Then we are hoping to hear from you! ?You may be a perfect match that we want in our team of skilled colleagues to work with some truly exciting challenges and opportunities. You will work in a global environment where there are a lot of development opportunities, both professionally and personally. At Volvo Group we want you to thrive and be happy, because when you succeed, we succeed. We are eager to learn from you and you will get great opportunities to learn and develop with us.? 


Location: Flexible. Volvo Group Real Estate’s headquarter is located in Gothenburg, Sweden. 
Travel: Occasional travelling will be required. 

Ready for the next move?

Curious, or any questions? Call me! 

Hiring Manager, Jenny Jarneholt Vice President Center of Expertise, Volvo Group Real Estate, +46 739 02 34 88 

Last application date: 2024-06-24 
Apply now. We continuously evaluate candidates. ?


We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

Ansök nu

Project Director

Läs mer Apr 30
Volvo

Are you a brave problem solver that works proactively to find continuous improvements and solutions to a variety of challenges? Are you an active listener and interested in understanding others? Are you willing to be part of our team as a team player with a lot of energy, passion and a positive attitude? Then please continue to read because you might very well be the one, we are looking for! 
About us

At Group Real Estate (GRE) we have decided to be the business partner in securing performance and driving transformation for Volvo Group. To be able to fulfill our target image, we will focus on the excellence in our property transaction projects – and your contribution will be crucial!  
Your future team
The central and global function – Property Transaction and Leases is a highly engaged group of experts within the areas of strategic property planning, property transactions and property leases. We drive larger transaction projects and real estate related transformation projects. In addition, we also have the responsibility for the global lease portfolio. We provide expertise, advice and best practices within our area of expertise to other parts of Group Real Estate. ?We secure the property dimension in Volvo Group M&A projects in a global context. You will report to the Vice President Property Transaction and leases in GRE.  

What you will do

The main mission of this job is to drive real estate related transaction projects and transformation in line with the overall strategy and objectives for Volvo Group and Group Real Estate. As Project Director you lead a temporary organization, that may cross organizational boundaries, which will deliver a planned or desired result or product.  
Typically, you are responsible for global projects with large impact on GRE and Volvo Group from a financial as well as operational perspective. You are expected to drive your own tasks independently, and when needed seek information and support from colleagues. 
What you will focus on: 
* Drive property transaction- and development projects as well as property related transformation projects within GRE as well as in other areas in Volvo Group. 
* Responsible to manage project activities to secure project objectives. 
* Use the Volvo Group Project Management Methods, templates, tools, policies, guidelines and processes. 
* Maintain professional relationship with the stakeholders.  
* Responsible to ensure that the deliverables produced are achieving the agreed quality. 
* Contribute to our team to develop our ways of working.  


Who are you?

To be successful in this position you have deep, as well as broad, real estate experience. You have hands on experience from driving property transactions as well as property development projects, and you have a lot of energy and drive to secure progress in your projects.  
An excellent business mindset and holistic approach is very important in this role. With this said, you also have the ability to go down into details when needed.  
Required knowledge/experience

* BSc or MSc in Engineering, Business Administration or other relevant university background - or the equivalent combination of education, training and experience that provides the required knowledge skills and abilities. 
* Successful global Project-/Program management experience on senior level 
* Extensive knowledge of Real Estate business and market knowledge in general  
* Proven experience in real estate business and transactions on corporate and global level 
* Demonstrated experience in development- and strategy work  
* Change Management experience on a global level  
* Fluent in English both spoken and written 

We foresee that you are analytical, flexible, well organized and have strong communication and presentation skills. You earn others trust and respect through consistent and honest professionalism in all interactions. 

Ready for the next move?

Are you an analytical person who likes to drive business development and how to continuously improve? Do you work as a true business partner in your daily work? Well, then you are a good match and we want you to be part of our team! We can’t promise you an effortless job, but we can promise you some skilled colleagues and some truly exciting challenges to work with. We want you to prosper and be happy, because when you succeed, we succeed. 
Location: The location of the position is in Gothenburg, Sweden 
Travel: Occasional travelling will be required 
Curious? … or do you have any questions?
Hiring Manager, Simon Carlsson, VP Property Transaction and Leases in GRE, +46 765 533025 
Niklas Erhardsson, VP HR & Communication in GRE,  +46 31 3235765  

Last Application Date: 2024-05-14

We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

Ansök nu

Kund söker Interim Fastighetsdirektör!

Läs mer Dec 8
För en kunds räkning söker vi nu en Interim Fastighetsdirektör med placering i Göteborg, Borås eller Stockholm! Uppdragets omfattning är uppskattat till 75% och beräknas att starta 2024-01-01 och pågå till och med 2024-06-30 med möjlighet till förlängning.

Om uppdraget
Fastighetsdirektören kommer att ha det övergripande arbetsmiljö-, budget-, personal- och verksamhetsansvaret för fastighetsavdelningen. Rollen innebär att ansvara för rekrytering och kompetensutveckling av personal, etablera interna arbetsprocesser samt ta fram styrdokument. I detta ingår att leda, samordna, och utveckla stödverksamheten och att skapa djup och verksamhetsnära förståelse för forskningens förutsättningar och utvecklingsbehov. I uppdraget som fastighetsdirektör ingår strategiskt planeringsarbete samt att förvalta och utveckla samarbeten med externa parter såsom kunder, samarbetspartners, kommuner, fastighetsägare och andra inom sektorn.

Obligatoriska krav

- Lång erfarenhet av strategiska lokalförsörjningsuppdrag

- Erfarenhet från att driva större förändringsprojekt (organisatoriska, arbetssätt)

- Svenska och engelska i tal och skrift

Mervärde

- Erfarenhet från offentlig organisation

- Erfarenhet från en forskningsverksamhet

Övrigt:
Start: 2024-01-01
Slut: 2024-06-30 (Möjlighet till förlängning)
Omfattning: 75%
Placering: Göteborg, Stockholm eller Borås

Ansökan
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

VD Boplats AB

Läs mer Okt 17
Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Göteborg växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplicerade. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad – öppen för världen.
Göteborg är Sveriges näst största stad med lite mer än en halv miljon invånare. Göteborgs stad är en organisation som omfattar ett 30-tal nämnder och en bolagskoncern med flera stora bolag. Totalt omsluter Göteborgs stad cirka 60 miljarder kronor och har drygt 56 000 medarbetare.
Stadens organisation befinner sig i förändring för att kunna möta de utmaningar som en växande storstad står inför.

ARBETSUPPGIFTER
Boplats är en bostadsförmedling för dig som letar hyresrätt inom pendlingsavstånd till Göteborg. På Boplats Göteborg kan du söka lägenhet att hyra i Göteborg med omnejd. Som bostadsförmedling, arbetar vi med likabehandling och ser till att ingen diskrimineras. Alla lägenheter förmedlas enligt kötid. Boplats informerar även bostadssökande och andra intressenter om vad som händer på bostadsmarknaden.

Boplats är ett litet företag med ca 30 anställda och en nettoomsättning på ca 40 mkr. Personalen är en av våra allra viktigaste resurser och på en marknad där konkurrensen om talangfulla individer är hög måste vi stärka vår förmåga att attrahera , utveckla och behålla kompetenta medarbetare. Vi måste skapa en attraktiv arbetsplats som har förmågan att mobilisera potentialen hos våra medarbetare. Att på olika sätt involvera medarbetare i utvecklingsarbete är en viktig del i att ta tillvara på den kunskapen och erfarenheten som finns i organisationen. Det skapar även goda förutsättningar för att bygga engagemang bland medarbetarna samt en ökad förståelse för vad som är prioriterat och varför.

Boplats utvecklar sedan 2012 ett eget IT-system, precis som de andra bostadsförmedlingarna i Sverige. Att samarbeta om utveckling och IT-system med andra förmedlingar är något som diskuterats och kan bli aktuellt i framtiden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk chefsposition med dokumenterat goda resultat. Du är en trygg och stabil ledare som har ett förtroendefullt sätt att kommunicera med vår personal, våra kunder och uppdragsgivare. Du förväntas ha förmåga att utvidga bostadsförmedlingen i regionen, ta kontakt med andra kommuner och hyresvärdar i Västsverige och att arbeta långsiktigt. Du behöver också ha god förhandlingsförmåga. Du har relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ska vara en lärande organisation där man lär sig av sina erfarenheter och bidrar till ständiga förbättringar och nytänkande. Du måste därför vara bra på att delegera och lyssna. Det gäller att skapa en kultur som präglas av transparens och prestigelöshet för att ha förmågan att bygga förtroende att stimulera kreativitet bland medarbetarna.

Du leder och styr med vision, strategi och affärsmässighet utifrån välfärdsuppdraget. Du leder genom organisering och kultur och för dig är det självklart att organisera för att ta tillvara på olikheter, arbetsglädje, kreativitet och produktivitet för en hållbar utveckling. Din ledarstil präglas av engagemang för att skapa förutsättningar för dina medarbetare. Du har också förmåga att leda och styra i komplexitet samt god analytisk förmåga. I en mindre organisation landar många frågor hos VD vilket kräver en hög kapacitet att hantera det dagliga flödet av frågor och minska risken för att bli en flaskhals där förmågan att prioritera och delegera är viktigt men också effektiviteten i hantering av administrativa frågor.

Som ledare är du tydlig och har pondus. Samtidigt som du har förmåga att delegera, vara lyhörd och inkluderande så att alla medarbetare kan komma till tals, utvecklas och delta i olika uppgifter inom verksamheten. Du har också god förmåga att organisera för samverkans med externa parter. Som medarbetare i Göteborgs stad delar du stadens värdegrund som bygger på FNs deklaration om mänskliga rättigheter.

Det är meriterande med kunskap och förståelse för och om IT-utveckling samt verksamhetsutveckling och ekonomi. Det är också meriterande med erfarenhet av arbete och ledarskap inom politiskt styrd organisation.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sfi-lärare dag och kväll till Studium

SFI-lärare
Läs mer Jun 4
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
När vi frågar vår personal vad som utmärker Studium framhävs den speciella Studium-stämningen; här råder mångfald, kollegial värme och ett stort engagemang för undervisning och pedagogisk utveckling! Hos oss finns en djup och en bred kompetens. Som lärare arbetar du under ansvarsfull frihet i engagerade arbetslag med möjligheter till överskridande samarbeten och utveckling, som en del av någonting större och viktigt. Undervisning genomförs i både sfi och olika projekt, alltid med elevens bästa i fokus.

Om Sfi och uppdragsutbildning på Studium
På Studium bedriver vi undervisning för elever från hela världen. Vi bär stolt upp vår verksamhet med en övertygelse om att vi spelar en viktig roll i samhället, och vi samlas kring ett gemensamt mål: att eleven ska komma vidare och längre i både språkutveckling och inkludering. I arbetslaget stärks vi av vår kollektiva kompetens, olika bakgrunder samt ett språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt. Vårt arbete präglas av samarbete, samförstånd och kollegialt lärande. Vi finns på två adresser: Styrmansgatan i Majorna och Nedre Kaserngården i Kviberg. Studium bedriver klassrums- och fjärrundervisning delvis i kombination med distansundervisning för ökad flexibilitet.

Under hösten växer verksamheten successivt och vi behöver löpande anställa sfi-lärare för dag- och kvällsundervisning i sfi samt för uppdragsutbildning.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
• Planering, genomförande och uppföljning av undervisning och annat pedagogiskt arbete inom verksamheten. Beroende på tjänsternas sammansättning kan också tidsbegränsade uppdrag vara aktuella.
• Dokumentation och avstämning av resultat och kvalitet både utifrån skolans styrdokument och utifrån gällande avtal.
• Administrativa uppgifter som är aktuella för tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lärarlegitimation med minst 30 hp i svenska som andraspråk. Meriterande är om du har aktuell erfarenhet av vuxenutbildning, uppdragsutbildning utifrån avtal samt dokumenterad erfarenhet av att undervisa elever/deltagare med kort eller ingen studiebakgrund.

Du har mycket god digital kompetens och administrativ förmåga samt trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete, till exempel i form av kollegialt lärande med fokus på språkutvecklande arbetssätt och samverkan skola-arbetsliv är meriterande. Du uppvisar stor flexibilitet och har förmåga att individanpassa undervisning och arbetssätt samt har en inkluderande undervisning.

Du är en person som ser möjligheter och är van att ta initiativ och eget ansvar. Du fungerar också väl i grupp och ser vinsten i att arbeta tillsammans i lag mot gemensamma mål. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är processorienterad. Du är bra på motivationsarbete och på att locka fram människors potential.

Att visa respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll är för dig en självklarhet. Du utgår ifrån allas lika värde och
skapar en god atmosfär i mötet. Med en öppen och positiv attityd har du elevernas och verksamhetens behov som
utgångspunkt för ditt agerande.

Skicka in din ansökan redan idag intervjuer och tillsättning kommer ske fortlöpande utifrån erforderligt tjänsteunderlag.
Tjänstens innehåll och omfattning är beroende av personlig lämplighet samt förändringar i verksamheten.

Vi söker tillsvidare, vikariat och tidsbegränsad anställning på hel- och deltid, dag och kväll

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Planeringsledare krisberedskap

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 24
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Säkerhet och Beredskap ingår i Stadsledningskontorets organisation. Utöver ovanstående, har avdelningen även uppdrag utifrån de nationella målen för samhällets säkerhet och krisberedskap.

Uppdraget för Säkerhet och Beredskap innebär att strategiskt leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads arbete avseende krisberedskap, totalförsvar, samt säkerhet mm. Avdelningen har även operativa arbetsuppgifter inom dessa områden.

Arbetet inom avdelningen har flera perspektiv, dels Göteborgs Stads egna verksamheter och dels Göteborgssamhället men också i viss mån det interna arbetet på kontoret. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att försvåra för antagonistiska aktörer samt att stärka Göteborgs Stad och Göteborgssamhällets säkerhet och robusthet inklusive förmåga att hantera större händelser och kriser. Avdelningen arbetar tillsammans med förvaltningar och bolag inom staden, andra myndigheter, kommuner och organisationer.

Vi söker nu en medarbetare som kan och vill bidra till att stärka avdelningens förmåga att lösa sitt uppdrag, framför allt inom arbetet med krisberedskap och civilt försvar.

Som planeringsledare på Säkerhet och Beredskap får du möjlighet att arbeta med uppbyggnaden av stadens krisberedskap och Sveriges totalförsvar. Du får möjlighet att bidra till ett starkare samhälle där flera olika organisationer samverkar för att nå målen. Avdelningen präglas av ett gott samarbetsklimat och fokus på uppgifterna. Vid behov växlar vi över från strategiskt arbete till operativt arbete i till exempel krisledningsstab. Frågorna finns högt upp på dagordningen inom staden och det rådande omvärldsläget gör det angeläget att snabbt och ändamålsenligt utveckla arbetet.

Beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan du få möjlighet att arbeta med specifika frågor eller projekt som passar in i både din bakgrund och stadens säkerhetsarbete. Du förväntas vara en del av en grupp där vi hjälps åt att lösa avdelningens arbetsuppgifter och stötta varandra för att nå bästa möjliga resultat.

Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmån.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en relevant högskoleutbildning alternativt en annan utbildning som tillsammans med din erfarenhet bedöms som likvärdig.

Du behöver ha flera års erfarenhet av att jobba med frågor inom krisberedskap och/eller civilt försvar. Det kan betyda att du jobbat med allt ifrån krisberedskap till specifika frågor inom totalförsvaret eller helst både och. Erfarenheterna kan komma från olika delar av samhället. Det vi vill se att du har utöver utbildning och erfarenhet är ett driv och entusiasm över att få arbeta med dessa frågor och bidra till ett robustare samhälle.

Utifrån Göteborgs Stads komplexitet och storlek är det nödvändigt att du har någon form av erfarenhet av att verka på strategisk nivå i komplexa och stora organisationer men även erfarenhet av arbete på den nationella nivån passar väl in. Du behöver ha stor förståelse för och insikt i hur det svenska totalförsvaret fungerar.

Som person är du engagerad, positiv och har ett lösningsfokuserat arbetssätt med inriktning på samarbete. Arbetet ställer krav på god analytisk och pedagogisk förmåga. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både i tal och skrift. Du har förmåga att se och kommunicera ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att samarbetet fungerar såväl internt som externt varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Då tjänsten är säkerhetsklassad kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från stabsarbete i någon form.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi kommer i denna rekrytering använda oss av tester som en hjälp i urvalet.

Ansök nu

Planeringsledare med inriktning personsäkerhet och fysiskt skydd

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 24
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Säkerhet och Beredskap ingår i Stadsledningskontorets organisation. Utöver ovanstående, har avdelningen även uppdrag utifrån de nationella målen för samhällets säkerhet och krisberedskap. Uppdraget för Säkerhet och Beredskap innebär att strategiskt leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads arbete avseende krisberedskap, totalförsvar, samt säkerhet mm. Avdelningen har även operativa arbetsuppgifter inom dessa områden.

Arbetet inom avdelningen har flera perspektiv, dels Göteborgs Stads egna verksamheter och dels Göteborgssamhället men också i viss mån det interna arbetet på kontoret. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att försvåra för antagonistiska aktörer samt att stärka Göteborgs Stad och Göteborgssamhällets säkerhet och robusthet inklusive förmåga att hantera större händelser och kriser. Avdelningen arbetar tillsammans med förvaltningar och bolag inom staden, andra myndigheter, kommuner och organisationer.

Vi söker nu en medarbetare som kan och vill bidra till att stärka avdelningens förmåga att lösa sitt uppdrag, framför allt inom arbetet med personsäkerhet samt fysisk säkerhet.

Som planeringsledare på Säkerhet och Beredskap får du möjlighet att arbeta med uppbyggnaden av stadens krisberedskap och Sveriges totalförsvar. Du får möjlighet att bidra till ett starkare samhälle där flera olika organisationer samverkar för att nå målen. Avdelningen präglas av ett gott samarbetsklimat och fokus på uppgifterna. Vid behov växlar vi över från strategiskt arbete till operativt arbete i till exempel krisledningsstab. Frågorna finns högt upp på dagordningen inom staden och det rådande omvärldsläget gör det angeläget att snabbt och ändamålsenligt utveckla arbetet.

Arbetsuppgifterna i denna tjänst innefattar bland annat att ta fram övergripande styr- och stöddokument, stödja och ge råd, genomföra utbildningar och övningar och samverka med olika intressenter med mera.

Du förväntas vara en del av en grupp där vi hjälps åt att lösa avdelningens arbetsuppgifter och stötta varandra för att nå bästa möjliga resultat. Du kommer att arbeta med uppgifter inom personsäkerhet och fysiskt skydd både internt på kontoret och externt ut mot Stadens verksamheter.

Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmån.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en relevant högskoleutbildning alternativt en annan utbildning som tillsammans med din erfarenhet bedöms som likvärdig.

Du behöver ha flera års erfarenhet av att ha arbetat med frågor inom personsäkerhet och/eller fysiskt skydd av verksamhet och lokaler. Det kan betyda att du jobbat med allt ifrån operativ bedömning av personsäkerhetsfrågor till specifika frågor inom skalskydd/lokalfrågor eller helst både och. Det kan också handla om strategisk planering av de båda delarna men vi ser gärna att du även hanterat operativa frågor inom området. Erfarenheterna kan komma från olika delar av samhället. Det vi vill se att du har, utöver utbildning och erfarenhet, är ett driv och entusiasm över att få arbeta med dessa frågor och bidra till ett robustare samhälle.

Utifrån Göteborgs Stads komplexitet och storlek är det önskvärt att du har någon form av erfarenhet av att verka på strategisk nivå i komplexa och stora organisationer men även erfarenhet av arbete på den nationella nivån passar väl in. Du behöver ha stor förståelse för och insikt i hur det svenska totalförsvaret och svensk krisberedskap fungerar.

Som person är du engagerad, positiv och har ett lösningsfokuserat arbetssätt med inriktning på samarbete. Arbetet ställer krav på god analytisk och pedagogisk förmåga. Du behöver ha en mycket god förmåga att kommunicera med olika typer av målgrupper med olika behov där det krävs fingertoppskänsla i avvägningar mellan säkerhet och öppenhet. Du behöver också ha stor förståelse för olika politiska perspektiv på frågorna och kunna hantera flera vinklingar av samma frågor.

Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både i tal och skrift. Du har förmåga att se och kommunicera ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att samarbetet fungerar såväl internt som externt varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Olika former av beredskapstjänstgöring kan komma att bli aktuell.

Då tjänsten är säkerhetsklassad kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav.

Erfarenhet av arbete med upphandlingar och/eller projekt inom fysisk säkerhet samt erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd är meriterande.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi kommer i denna rekrytering använda oss av tester som en hjälp i urvalet.

Ansök nu

Koordinator anhörigstöd till Socialförvaltningen Nordost

Socionom
Läs mer Jun 25
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsinriktad koordinator i anhörigstöd till UngNordost. Vi satsar med ett ökat fokus på anhöriga och brottsoffer för att kunna utveckla det stöd som behövs för att minska brottslighet och de kriminella gängens makt att utöva hot och våld. Som koordinator kommer du att arbeta i samverkan med behandlingsfunktioner inom UngNordost och övriga Resursenheter inom förvaltningen. Inom UngNordost finns också naturliga kontaktytor med såväl skolsociala team/skolsocionomer, områdesbaserade samverkansteam, Familjeakademin, Rätt kurva, SSPF-koordinatorer och team SIG med koordinatorer och operativa funktioner.

Du kommer bidra med kunskapsstöd och öka förutsättningarna för förbättrade kunskapsunderlag för myndighetsutövande socialtjänst vid behov av köpta insatser såsom skyddade boenden. Du kommer även att arbeta operativt med att träffa anhöriga i brottsrelaterad problematik för att vara länk till utredande och beslutande instanser inom socialtjänsten samt lotsa till insatser hos offentliga aktörer eller inom civilsamhället.

Då detta är en helt ny tjänst och satsning från socialförvaltningen Nordost så börjar den i projektform fram till och med 2025 med möjlighet att övergå till tillsvidare anställning.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten som anhörigstöd-koordinator behöver du ha en socionomexamen alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av att leda samverkan både utifrån strategiskt koordinerande och operativt samordnande arbete med till exempel polis, socialtjänst, civilsamhälle samt av att arbeta med nätverk till barn, unga och deras familjer.

För tjänsten krävs också att du har erfarenhet av att verka i ett socioekonomiskt utsatt område samt att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst eller god kännedom om socialtjänstens myndighetsutövning som förvärvats på annat sätt. Du behöver ha erfarenhet av att samverka med både externa och interna aktörer, exempelvis skola och polis, samt ha god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Meriterande är också kunskap om hur parallella samhällsstrukturer uppstår, befästs och upprätthålls samt vilka konsekvenser sådana strukturer leder till för lokalsamhället.

Du är lyhörd och kommunikativ och lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Vidare är du driven och har lätt för att samarbeta/samverka. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet!

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Enhetschef Fritid till Socialförvaltningen Nordost

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Jul 1
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Avdelning Stadsområde, välfärd och fritid arbetar med att utveckla lokalsamhället runt barn och unga, erbjuda mötesplatser, trygghets- och brottsförebyggande arbete, folkhälsofrågor, fältverksamhet, eftermiddagsverksamhet på skolor, demokrati och inflytande, samverkan med civilsamhället och andra aktörer i stadsområdet. Avdelningen består av sju enheter och cirka 230 medarbetare.

Nu söker vi en enhetschef till våra mötesplatser för ungdomar som bor i norra delarna av vårt stadsområde.
Enheten arbetar med att skapa meningsfull fritid till barn och unga. Som enhetschef innebär det att driva och utveckla våra mötesplatser, vilket innefattar fritidsgårdar, parklek och eftermiddagsverksamhet på skolor. Enheten har en stor och viktig del i att skapa meningsfulla lov och samverka lokalt för att skapa goda uppväxtvillkor. Verksamheten ska vara trygg, tillgänglig och inkluderande med fokus på att arbeta med barn och ungas delaktighet, inflytande och lärande.

Som enhetschef har du personal-, budget-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar. Du tillhör ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer och rapporterar till avdelningschef. Inom förvaltningen startas det nu upp ett gemensamt arbete där vi delat in oss i olika målområden för att öka handlingsförmågan mellan enheter och avdelningar. I stadsområdet är du med och utvecklar arbetet runt barn och unga både vad gäller meningsfull fritid, goda uppväxtvillkor samt tidiga insatser utifrån socialtjänstlagen. Du kommer att ingå i nätverk bestående av andra enhetschefer inom Göteborgs stad.

Förvaltningen har en ledarskapsstrategi med fokus på ett modigt och nära ledarskap. Då det i stadsområdet finns stora socioekonomiska utmaningar är det viktigt att ledare har uthållighet i avgörande utvecklingsfrågor, klarar av att skapa trygghet i förändring och skapar gott samverkansklimat med samverkansparter. Det är viktigt att kunna sätta mål, riktning och utveckla enhetens roll i relation till andra enheter på förvaltningen. Inom kort förväntas en ny socialtjänstlag med större fokus på förebyggande arbete. Avdelningen kommer de närmaste åren arbeta mycket med utveckling för att möta nya lagkrav.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från chefstjänst med ansvar för budget, personal och verksamhet. Du har en högskoleexamen inom socialt arbete eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga, har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har stort engagemang i samhällsfrågor. Det är ett krav att ha erfarenhet av liknande uppdrag. Det är meriterande att ha erfarenhet av ledande funktion i verksamhet för ungdomar.

Följande kompetenser ingår i Göteborgs stads ledarkriterier; påverka andra, socialt säker, förändringsorienterad, analytisk förmåga och helhetssyn. Dessa kriterier kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete och i intervjusituation.

• Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt har god förmåga att ta andras perspektiv i beaktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.

• Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

• Du ser möjlighet till utveckling och skapar situationer där nya idéer och förslag kan växa fram. Du motiverar och beskriver förändringar och utvecklingsmöjligheter på ett pedagogiskt vis samt hanterar eventuell kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt utvecklingsarbete, både på lokal och övergripande nivå.

• Du har en god analytisk förmåga och kan snabbt skaffa dig en överblick över situationen och agera utifrån ett strategiskt perspektiv.

• Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Som enhetschef har du förmåga att väga samman mål och uppdrag med ett ekonomiskt perspektiv. Du strävar efter att använda befintliga resurser så effektivt som möjligt. För att känna dig trygg i rollen behöver du ha erfarenhet av och förståelse för förutsättningarna i socialt utsatta områden.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Lärjeskolan söker lärare i fritidshem till anpassad grundskola

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Jun 27
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Hjärta Hjärna Hjällbo - välkommen till Lärjeskolan!

Lärjeskolan är en F-9 skola inklusive klasser för anpassad grundskola 7-9 i både ämnen och ämnesområden. Vi är en mångkulturell skola med plats för ca 700 elever.

Nu söker vi en lärare i fritidshem som vill vara med och utveckla den pedagogiska verksamheten utifrån läroplan och genomförandeplaner tillsammans med våra fantastiska elever och vårdnadshavare, samordnare, lärare i fritidshem, elevassistenter och skolledning. Under skoldagen samarbetar du med lärare i en klass. Den helt nybyggda Lärjeskolan ligger centralt i Hjällbo och hit är det lätt att ta sig både kommunalt och med bil. Från centralstationen tar det ca 10 min med spårvagn.


KVALIFIKATIONER
Du har grundskollärarexamen med inriktning fritidshem. Du tycker om att leda, ta ansvar för helheten och samarbeta med andra. Du har ett utvecklingsfokus med barnets bästa för ögonen. Elevens behov kommer i första hand!

Det är meriterande att du är van att möta elever med varierande förmågor och behov samt erfarenhet av alternativ kommunikation.

För oss är arbetsglädje viktigt. Därför ser vi gärna att du har fokus på lösningsförslag och jobbar för att hela tiden utveckla dig själv såväl som verksamheten med elevens kunskapsutveckling och mående i fokus.

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.


ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu