Göteborg: Bas Ekonomi Sverige AB söker Redovisningskonsult till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bas Ekonomi Sverige AB söker Redovisningskonsult till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Bas Ekonomi Sverige AB är en ekonomibyrå som är inriktad mot att hantera ekonomi och administration åt en bred grupp av hantverkarbolag. Med lång och bred egen erfarenhet från branschen förstår vi hur hantverkare tänker och arbetar och de förutsättningar som föreligger. Våra värdeord är: tydlighet, ärlighet, noggrannhet och kompetens. För mer info besök gärna vår hemsida www.basekonomi.se

Tjänstebeskrivning
Är du en person som gillar att jobba med siffror samt vill vara en del av ett glatt och familjärt gäng i Göteborg? Har du dessutom relationskapande försäljning som en del av ditt DNA? Då har vi tjänsten för dig!

I takt med företagets utveckling söker vi nu en affärsinriktad och relationsbyggande Redovisningskonsult som vill vara med och bidra till den fortsatta tillväxtresan som är planerad. I tjänsten kommer det ingå ett eget kund ansvar där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Fakturering
• Lön
• Redovisning av moms och arbetsgivaravgifter



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning alt. tidigare goda erfarenheter av att jobba med ekonomi. Har du dessutom erfarenheter av att jobba mot byggbolag är det meriterande men inget krav. Som person är du positiv, ödmjuk, resultatorienterad samt har lätt till ett skratt. Du är drivande i din roll och bygger goda relationer både internt och externt tack vare din sociala förmåga. I den mån det är möjligt har du dessutom alltid som mål att överträffa kundens förväntningar. Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Har du vana av att jobba i Fortnox, körkort B samt tillgång till egen bil är det meriterande men inget krav.

Vad erbjuder vi dig?
Bas Ekonomi Sverige AB är ett mindre familjärt företag med stora planer och en spännande framtid framför sig, så vill du vara en del av det samt flytta med in i våra nya fräscha lokaler finns nu chansen. Tjänsten är en anställning på heltid där du kommer att jobba med frihet under eget ansvar. Är du dessutom en person som vill utvecklas i din roll kommer det finnas goda möjligheter till det.

Låter det intressant?
Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa Affärsområdeschef Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via NearYou:s hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 24-02-18. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult.

Teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning i Göteborg ????

Läs mer Feb 10
Om tjänsten

Nu söker Wrknest en teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning.

MCI erbjuder tjänster och produkter för ekonomisk förvaltning av egna företagares verksamheter. Med goda resurser kan MCI erbjuda allt från löpande redovisning, lönehantering och årsbokslut till deklarationshjälp. Som Redovisningskonsult på MCI får du arbeta med ett tryggt och erfaret gäng som backar upp och stöttar varandra i det dagliga arbetet. De har en stark lokal anknytning och du får vara med och arbeta nära deras kunder.

Rollen är remote i Göteborg med ett par kontorsdagar i månaden.

Detta är en direktrekrytering med anställning hos MCI, där rekryteringsprocessen går via Wrknest. Detta innebär att all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Redovisningskonsult blir du ansvarig för 40 kunder som framförallt arbetar inom detaljhandel och du har löpande kontakt med dessa. Du arbetar mot mindre och medelstora företag och allt ifrån enskilda firmor till koncerner. Du arbetar med löpande grundbokföring, kund- och leverantörsreskontra, framställer månadsrapporter och tar fram månadsbokslut.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är du noggrann och gillar att få rätt siffra på rätt plats. Vilja och personligt engagemang genomsyrar MCI's verksamhet och det är en självklarhet att du också kommer bidra med detta i ditt arbete.

Vi söker dig som har

- Minst tre års erfarenhet av redovisning

- Har arbetat i Visma

- En god kontoförståelse

- Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift

Vi ser det som meriterande

- Att ha en ekonomisk utbildning

- Att ha haft personalansvar sedan innan

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, noggrann och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Remote, Göteborg

Omfattning: 40 h/vecka

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Din lokala redovisningsbyrå i Göteborg. Din hjälpande hand. MCI Redovisning är ett en redovisningsbyrå som personligt engagerar sig i alla sina kunder. Vi finns här för att underlätta din vardag, ditt företagande och din ekonomi. Vi brinner för att hjälpa dig att bygga upp, utveckla och driva ditt bolag. Med ditt förtroende går vi in med mycket hjärta, oändligt med kunskap och ett driv som kommer skapa den allra bästa, personliga, lösningen för just dig.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu

Ekonomer till framtida uppdrag

Läs mer Feb 8
Arbetsbeskrivning
Vi söker löpande nya konsulter för kommande uppdrag inom ekonomi. Arbetsuppgifter kan exempelvis innefatta kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar samt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet av att arbeta som exempelvis redovisningekonom eller ekonomiassistent? Varmt välkommen med din ansökan!

I konsultrollen hos Amendo erbjuds du både möjligheter och trygghet. Hos oss får du chansen att bygga på och bredda ditt CV hos eftertraktade företag. Bland våra uppdragsgivare finns samtliga storbanker, nischbanker, finans- samt försäkringsbolag och allt från börsnoterade internationella storbolag till entreprenöriella startups.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.

Kvalifikationer och egenskaper
Att arbeta som konsult är stimulerande, omväxlande och samtidigt utvecklande. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt mindset - du utmanas av att vara i en föränderlig miljö där du utvecklas på resan. Andra viktiga egenskaper som vi värdesätter som konsult är att du är trygg i dig själv och har förmåga att ta egna initiativ i kombination med en professionell framtoning och hög integritet. Du har en god samarbetsförmåga och etablerar snabbt och smidigt nya kontakter.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se.

Ansök nu

Rådgivare ekonomi, Göteborg

Läs mer Jan 23
Vill du göra skillnad för Sveriges företagare i alla branscher, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till en tydlig utvecklingsresa? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning.

Hos oss i Göteborg blir du en del av ett team med 10 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra.

Din framtida roll & utveckling
Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Som Rådgivare har du följande huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Bokslut och deklaration, ekonomistyrning och skatterådgivning.

- Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov.

- Kund & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor.

- Handledare för nya kollegor.

- Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant.

Hos oss har du möjlighet att bidra både med utveckling både teamet men också i andra roller inom Ludvig & Co. Hos oss kan du skapa en tydlig väg för din utvecklingsresa och vi har ett brett utbud av utbildningar inom ekonomi, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli Auktoriserad Redovisningskonsult.

För att lyckas behöver du
Vi söker dig som idag jobbar inom ekonomi, antingen som konsult eller på en ekonomiavdelning och har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning.

Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer.

Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt.

Bli en del av Ludvig & Co
När du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt och dynamiskt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering skapar vi den bästa arbetsplatsen.
Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Jan 4
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Har du tidigare arbetat som redovisningsekonom men känner att du nu vill ta dig an ett nytt spännande uppdrag, då har du hittat rätt. Vi på PrimeComp söker nu en erfaren ekonom till vår konsultverksamhet i Göteborgsområdet.

Huvudansvaret kommer vara utförande av redovisning och ekonomisk förvaltning. Vi söker därför en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Ansvara för utförande av månads-, kvartals- och årsbokslut.

- Säkerställa korrekt finansiell rapportering

- Bevaka effektiviteten i rörelsekapitalet och rapportera om likviditeten.

- Säkerställa effektivitet och kassaflödesrapporter för arbetskapital.

- Utveckla och förvalta olika processer kopplat till redovisning och rapportering.

- Ansvara för att betalningar sker enligt satta tidsbestämmelser.

- Optimera användningen av lokala redovisnings- och rapporterings- och konsolideringsmetoder.

- Utveckla, implementera och upprätthålla policys, riktlinjer och instruktioner för rapportering i enlighet med interna och externa krav.

- Tillhandahåll företaget olika ad hoc-analyser inom ekonomi och verksamhet.

Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som ekonom/ekonomiassistent inom denna verksamhet bör du ha följande kompetenser:

- Universitet/högskoleexamen i företagsekonomi.

- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom redovisning och/eller revision.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper:

- Förmåga att kommunicera med olika människor.

- Har ett extra intresse för ekonomi.

- Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt.

- Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar i arbetet som konsult.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Kan agera etiskt och affärsmässigt.

Ansök nu

Teamledare till Göteborg

Läs mer Dec 18
Vill du vara med på vår tillväxtresa och ha den viktiga rollen som teamledare för en del av våra fantastiska redovisningskonsulter? Vill du arbeta i ett företag som jobbar för att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen inom redovisning, lön och ekonomi?

Nu söker vi en Teamledare med kundansvar?till vårt kontor i Göteborg!

I rollen som teamledare kommer du att leda och utveckla en grupp av redovisningskonsulter som arbetar med flera bolag inom olika branscher. Tjänsten innebär också att vara ansvarig för ett antal kunder. Du kommer samarbeta och jobba nära våra andra team, både lokalt i Göteborg, men också tillsammans med våra andra kontor i landet. Att arbeta som teamledare hos oss innebär att du får vara en del av en positiv arbetsmiljö i ett modernt växande företag som präglas av samarbete och gemenskap.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

- Leda och ha ansvar för ett team av duktiga konsulter

- Genomföra medarbetarsamtal och lönesamtal

- Kundansvar för ett flertal kunder

- Upprättande och kvalitetssäkring av bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer

- Driva utveckling och förbättring av arbetsprocesser och rutiner

Vem är du?

- Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Du ha erfarenhet av flera års arbete med redovisning samt erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå

- Du är självständig i ditt arbete med bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer

- Du har tidigare erfarenhet av en ledarroll och tycker om att stötta och samarbeta med dina kollegor

Som person är du driven, tycker om kundkontakter och kommunicerar på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Det är lätt för dig att anpassa dig till nya situationer och du har förmågan att arbeta med flera saker parallellt.

Vad vi erbjuder

- Möjlighet att arbeta med spännande företag i många olika branscher

- En informell och positiv arbetsmiljö i ett modernt, växande företag

- Kontinuerlig utbildning

- Goda karriärmöjligheter

- Flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån

- Mycket glädje och stark gemenskap



Om VIEW Ledger

VIEW Ledger är en del av VIEW Group och består av drygt 800 medarbetare i Norge, Sverige Finland och England. Våra kontor finns i närmare 30 olika städer - från Bergen i väst till Lappeenranta i öst. Huvudkontoret ligger i Oslo och i Sverige har vi våra kontor i Göteborg, Stockholm Norrtälje, Kalmar, Västervik, och Malmö. På kontoret i Göteborg är vi en skara om 25 medarbetare som arbetar med redovisning, lön och rådgivning.

Att jobba hos oss innebär att du får tillhöra en bransch i förändring, får jobba med molnbaserade lösningar, ha fokus på nya processer och inte minst att få trevliga kollegor som önskar dig varmt välkommen! Hos oss blir du del av ett internationellt och teknikdrivet företag, där fokus är att ha kul på jobbet!

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är får du gärna kontakta avdelningschef Susanna Johannesson på susanna.johannesson@viewledger.com.

VIEW Ledger arbetar efter en kompetensbaserad rekryteringsmodell där arbetspsykologiska tester kommer att vara en del av bedömningen. På slutkandidat görs även bakgrundskontroll.

Vi ser fram emot att gå igenom ansökningarna efter jul- och nyårsledigheten och kommer att återkoppla till dig så snart som möjligt.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NearYou Borås 7H AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NearYou Borås 7H AB .

Student inom HR och söker meriterande extrajobb?

HR-assistent
Läs mer Feb 9
Om företaget
Vi är ett rekryterings & bemanningsföretag i Göteborg. Vi arbetar med tjänstemän & kollektivpersonal med flertalet företag runt i kring området Storgöteborg. Vi söker nu en konsultchefsassistent på deltid & heltid under sommaren.

Tjänstebeskrivning
Nu söker vi en ny konsultchefsassistent till vårt kontor i Göteborg. Vill du kombinera studier med ett meriterande extra- och sommarjobb? Som konsultchefsassistent har du en viktig roll då du stöttar våra konsultchefer i deras dagliga arbete. Du får möjlighet att vara involverad i hela uthyrningsprocessen, där dina främsta arbetsuppgifter är kandidat-, konsulthantering och administration. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att annonsera lediga tjänster och arbeta med urvalsprocessen, schemaläggning och koordinering mellan kund, konsultchef och anställda. Du arbetar med flera projekt och uppgifter samtidigt och det är därför viktigt att du är flexibel, serviceinriktad och strukturerad.

För rätt person finns det stora möjligheter till att växa i rollen och senare avancera inom bolaget. Vi söker dig som vill arbeta extra vid sidan av studier där förväntan är 1-2 dagar vecka och under sommarperioden heltid vecka 26-32. Vi ser det långsiktigt och ser framför oss att du fortsätter arbeta extra även efter sommaren. Under sommarperioden kommer arbetsuppgifterna variera och du behöver vara redo för att hjälpa till där det behövs.


Vad erbjuder vi dig?
Vi söker dig som studerar en akademisk utbildning inom HR eller motsvarande och har minst två år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från roller med fokus på service och/eller administration.

I din roll kommer du att fungera som koordinator och ha många kontaktytor både internt och externt, det är därför av stor vikt att du är serviceinriktad, effektiv, flexibel och strukturerad. Som person är du bekväm med att ha telefonen som arbetsredskap och du är kommunikativt skicklig i både i tal och skrift. Andra egenskaper som värderas högt är självständighet, affärsmässighet och att du är prestigelös. Vidare förstår du vikten av att arbeta efter uppsatta rutiner samt vara noggrann och effektiv, utan att göra avkall på service och leverans. Ditt glada humör och positiva inställning gör att du passar in i gruppen och i organisationen!

Sista ansökningsdag är 2024-02-29. Tillsättning är så snart som möjligt. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida www.nearyou.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Ekeblad eller Camilla Feldt.


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Vi söker erfarna truckförare med B6-behörighet!

Truckförare
Läs mer Feb 13
Om företaget
Vår kund i Torslanda söker nu truckförare med B6-behörighet. Kunden söker personal för långsiktigt uppdrag. Du blir anställd av NearYou, men jobbar som konsult ute hos vår kund. Har du erfarenhet av truckkörning med fyrvägstruck och skjutstativstruck? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Tjänstebeskrivning
I rollen som truckförare kommer du med hjälp av framför allt fyrvägstruck lossa och lasta trailers. Du kommer arbeta med stora, tunga och ibland otympliga produkter, vilket kräver precision i arbetet. Övrigt förekommande arbetsuppgifter på lager kan komma att ingå i rollen.

Arbetet är förlagt dagtid på vardagar, och uppdraget kommer fortlöpa under en längre tid.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen behöver du ha truckkort med B6-behörighet. Vidare bör du ha tidigare erfarenhet av att köra fyrvägstruck och/eller skjutstativtruck.

Vi söker dig som är en van truckförare, och som är noggrann i ditt arbete. Du jobbar effektivt men har samtidigt ett högt säkerhetstänk. Vi tror att du är ansvarstagande som person, och har en god förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt. Du behöver vara van vid att jobba självständigt. Flytande svenska är ett krav.


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

NearYou söker truckchaufförer!

Lagerarbetare
Läs mer Feb 13
Om företaget
NearYou Göteborg är i en expansiv fas och vi söker löpande erfarna lagermedarbetare/truckförare till våra kunder. Genom att skicka in en spontanansökan möjliggör du för oss att matcha din profil med rätt uppdrag. Du får möjligheten att bli anställd som konsult hos oss, men har även chans att framöver bli anställd direkt till kund. Skiftarbete kan förekomma och vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta obekväma arbetstider.

Ange i din ansökan vilka skift som är aktuella för dig, och övriga önskemål kring ditt framtida jobb - ju mer information du anger, desto lättare blir det för oss att matcha dig med rätt uppdrag!

OBS - När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 15-20 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare.

Tjänstebeskrivning
Som lagermedarbetare hos våra kunder kommer du:
- Köra truck
- Jobba med orderplock och packning
- Jobba med in- och utleverans av varor

Du blir en viktig del av den dagliga verksamheter och jobbar självständigt såväl som i grupp, och jobbar löpande med att uppnå kvalitét samtidigt som du är effektiv.

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda. Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang.

För att vara aktuell för rollen ser vi att du har:

- Tidigare erfarenhet inom lager och logistik
- Truckkort
- Erfarenhet av truckkörning på tidigare arbetsplatser,


Du kan flytande svenska i både tal och skrift. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att jobba i något affärssystem.

Låter detta som en roll för dig? Ansök på www.nearyou.se Urval sker löpande, så se till att söka redan idag! Notera att vi inte hanterar ansökningar via mail eller post.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Vi söker en arbetsledare till OneMed!

Arbetsledare, lager
Läs mer Feb 12
Om företaget
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet.

Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om.

OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks.

Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2021 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK.

OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.


Tjänstebeskrivning
Som arbetsledare kommer du ansvara för, samt leda två team bestående av 8-14 medarbetare. Du är övergripande ansvarig för att teamen ska leverera goda resultat och nå företagets mål.

Vidare har du personalansvar över medarbetarna, såväl som arbetsmiljöansvar. Du kommer löpande arbeta med att skapa en trivsam och säker miljö för teamen.

Du kommer även:
• Jobba med förbättringar av logistikprocesser
• Utveckla och stötta medarbetarna i deras arbete
• Ha god kommunikation med övriga chefer, medarbetare och ledning

Arbetet är förlagt måndag-torsdag 15.30-00.00 samt fredag 15.30-22.00 i Tagene.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom lager och logistik eller produktion. Du har tidigare haft en roll som arbetsledare/teamledare och haft personalansvar över ditt team.

Som ledare är du respektfull och resultatinriktad. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines och drivs av detta.

Vidare ser vi att du:
• Har god datorvana samt vana vid lagersystem
• Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har truckkort A1-4, B1-B4
Som person tror vi att du är lösningsorienterad och självgående. Du gillar att komma med innovativa idéer för att lösa problem och effektivisera processer. Du är en kommunikativ person som är van vid att ha många olika kontaktytor.

Denna rekrytering sker i samarbete med rekryteringsföretaget NearYou, men du blir anställd direkt hos vår kund OneMed. Tjänsten har start under våren 2024. Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt via www.nearyou.se


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Serviceinriktade Däckmontörer

Däckmontör/Däck- och hjulmekaniker
Läs mer Jan 24
Om företaget
Ett av Sveriges största serviceföretag söker personal till vår/sommarsäsongen.

Tjänstebeskrivning
Inför vårsäsongens hjulskiften söker vi nu ett flertal serviceinriktade däckmontörer. Arbetet är på heltid under ca 7-10 veckor under perioden då däckbyte sker höst/vinter..
Arbetsuppgifterna kommer främst bestå av att skifta hjul men övriga uppgifter så som balansering, framtagning, tvättning och inlagring av däck kan också förekomma. Du kommer att ha kundkontakt över disk i samband med däckbytet. Du kommer ha en konsultativ roll gentemot kund där du uppger status på de befintliga däcken och eventuell rådgivning.
Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag. Viss övertid under kvällar kan förekomma alt. lördagar.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för den här tjänsten krävs det att du har tidigare erfarenhet av däckmontering samt ett intresse för fordon. För att lyckas i den kombinerade rollen måste du ha lätt för att prata med kunder och vara serviceinriktad.

Du behöver ha en mycket god samarbetsförmåga samt klara av att arbeta under stress. Du uttrycker dig obehindrat i svenska språket i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har en fordonsteknisk utbildning. B-körkort är krav då du kommer att köra in bilar till monterings platsen för vissa kunder. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet från servicebranschen där kundbemötande varit en central del i arbetet. Om du tidigare har arbetat i någon form av IT program är det positivt.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och en positiv attityd.

Du kommer att bli anställd av Nearyou Göteborg AB. och vara uthyrd till vårt kundföretag.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Händiga studenter sökes för extrajobb

Lagerarbetare
Läs mer Feb 7
Om företaget
Vi söker för våra kunders räkning studenter som vill jobba extra under studietiden. Våra kunder är belägna i Göteborg med omnejd och är verksamma inom olika områden. För denna roll blir du anställd som konsult hos NearYou, men jobbar ute hos någon av våra kunder.

Tjänstebeskrivning
Som student hos oss kan varierade arbetsuppgifter förekomma. Det kan gälla allt från produktions- och lagermedarbetare med arbetsuppgifter såsom plockning och packning av produkter, in- och utleverans av varor, maskinoperatör vid tillverkning av livsmedel. Rollen kan även innefatta exempelvis montering.

Arbetet kan vara förlagt dag, kväll eller natt. Du förväntas vara flexibel och kunna jobba någon dag i veckan och vid behov. Under sommaren kan arbete på heltid förkomma under någon eller några veckor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är student och har minst ett år kvar av dina studier. Vi tror att du är flexibel och kan ställa upp och jobba på kort varsel.

Vidare ser vi att du som person är:
• En problemlösare
• Samarbetsvillig
• Effektiv och noggrann

Vi tror att du har truckkort och erfarenhet av truckkörning. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har B-körkort och tillgång till bil


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu