Göteborg: Teknisk säljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk säljare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Teknisk säljare
Göteborg
Är du en erfaren säljare med teknisk bakgrund och vill arbeta med att optimera energiproduktion och reducera negativa effekter på miljön? Då har vi jobbet för dig!
Vi erbjuder
På PetroBio har vi en öppen och dynamisk arbetsplats med högt tempo och engagerade kollegor där du får ett flexibelt arbete med stor variation av olika projekt och där du som säljare aktivt deltar i utformningen av kundens lösning. Vi är en mindre organisation med nära samarbete där vi stöttar varandra och gärna delar med oss av vår kompetens.


Vad säger Johanna Lindén, VD, om hur det är att arbeta på PetroBio?
"På PetroBio finns en helhet som är svår att hitta någon annanstans: vi projekterar våra anläggningar med egna resurser och sköter allt från säljstadiet till uppstarten av anläggningen.
PetroBio jobbar med aktuella projekt och vi hjälper kunderna med grön energi! Vi är ett fint team där varje spelare är betydelsefull och viktig i varje projekt – delaktighet är centralt.
Här skrattar vi mycket, både till vardags men också när vi tillsammans håller företagsdagar eller firar något som hänt på företaget. Vi sitter i moderna lokaler centralt i Göteborg och utbudet kring transport och service är gott."
Läs mer om vad Johanna och hennes kollegor har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/petrobio


Arbetsuppgifter
För bearbetning av industri- och fjärrvärmemarknaderna söker PetroBio en erfaren teknisk säljare. Våra kärnprodukter är brännare och brännarstyrning i storleksordning 2MW – 50MW. Vi har brännare för alla på marknaden förekommande bränslen, men fokus ligger på att hjälpa våra kunder att konvertera till förnybara bränslen. Vårt leveransomfång är från enskilda brännare till kompletta panncentraler, inkl bränslehantering, panna och bygge. All försäljning sker i projektform och leveransen är helt kundunik.
Vår marknad har Norden som bas, men försäljning sker över hela världen. Utanför Norden sker försäljningen mestadels tillsammans med en partner. Våra lösningar är tekniskt avancerade, därför är en hög teknisk förståelse nödvändig för att lyckas i försäljningsarbetet. Arbetet kommer att innehålla en blandning mellan bearbetning av den privata industrin och offentliga upphandlingar enligt LUF.
Analysera kundförfrågningar
Framtagning av offertunderlag såsom tekniska specifikationer, ritningar, prisbrev mm.
Kontakt med underleverantörer
Nära samarbete och överlämning mot projektorganisationen

Kvalifikationer
Som person är du försäljnings- och resultatinriktad men trivs också med att jobba nära den tekniska lösningen och projektorganisationen. Du är en god kommunikatör och kan bygga nätverk såväl internt som externt. Du trivs med att verka i en internationell miljö och ser resor i tjänsten som ett positivt inslag.
Några års erfarenhet av teknisk projektförsäljning
Eftergymnasial teknisk utbildning (civilingenjör, högskoleingenjör, sjöingenjör eller liknande)
God kontraktskunskap och förhandlingsvana
Kunskaper från energimarknaden är meriterande
Erfarenhet av att leda ett team
Behärskar det svenska och engelska språket mycket väl



Kontakt och ansökan
I denna process samarbetar vi med Intenso Teknikrekrytering. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria Ahlén 0708-49 02 88 eller Josefine Petersson 0702-50 14 29.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
PetroBio är ett ingenjörsföretag som grundades 1964 och har varit i Stena-familjens ägo under större delen av tiden fram till 2018, då det belgiska multinationella pannföretaget VYNCKE tog över ägandeskapet. PetroBio är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller innovativa förbränningslösningar för fasta, flytande och gasformiga bränslen. PetroBio vill vara en ledande aktör i arbetet att ställa om till fossilfri kraft- och värmeproduktion. Som företag erbjuder vi dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill vi driva på konverteringstakten av fossila bränslen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utesäljare.

Säljande rådgivare nykund

Läs mer Okt 13
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!
Om rollenSom rådgivare nykund ansvarar du för nykundsrekrytering inom region Väst. Iditt viktiga uppdrag genom för du besök hos blivande/potentiella kunder. Oftast genom bokade besök.Väl på plats utför du brandskyddsinventering, offerthantering, försäljning och vid behov även installation av enklare produkter. Genom besöken möjliggör du lösningar utifrån kundens förutsättningar genom att aktivt föreslå förbättringar, i form avvåra produkter och tjänster.Du hållerdig uppdaterad om vårt produktutbud för att alltid kunnasäkerställa bästa möjliga lösningar utifrån kundens behov.Vidare identifierar du aktivt affärsmöjligheter för Prestos övriga affärsområden och skickar vidare internt för fortsatt kundbearbetning.Du arbetar målinriktat mot satta veckomålför att uppnå budget och resultat, samtidigt som du säkerställer att allt arbete utförs enligt uppsatta instruktioner och regelverk. För att kontinuerligt förbättra verksamheten rapporterar du förbättringsförslag, avvikelser och kundklagomål. Våra kunders verksamhetervarierar vilket ger dig en spännande och omväxlande vardag, du förväntashantera kund- och företagsinformation med hög sekretess. Inom Presto och affärsområde brand är viettstort team som arbetar tillsammans efter vår vision. Som säljande rådgivare kommer du att få ett omväxlande och stimulerande arbete som representant för företaget och arbeta med våra kunder.
Vi söker dig som
Presto är i ständig utveckling och vi alla är ansvariga för att driva utveckling genom våra värderingar: Tillsammans, kundfokus och enkelhet. Att dela våravärderingar är en förutsättning för att trivas på Presto och vara framgångsriki rollen.Du är van vid att självständigt tainitiativ, planera, du ser hela kedjan ochdet viktiga samspelet med kollegor. I rollen som säljande rådgivare genomför du flera kundbesök om dagen och det blir viktigtatt du motiveras av en hög aktivitetsnivå ochatt arbeta med korta, såväl långsiktiga tydligt satta mål. En fördelär att inte ha tummen mitt i hand eftersom enklare montering förekommer ute hos kund. Det är naturligt för dig attskapa och utveckla goda relationer med kunder och med intressenter internt.
För att lyckas i rollen behöver du även:
Minst 2 års erfarenhet av utesälj
Vara enperson som får energi av att träffa nya människor och efter effektiva och kvalitativakundbesök har du förmågan att ladda om inför nästa.
Du kommunicerar fritt på svenska och engelska
B-körkort.
Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden
Kollektivavtal, arbetstidsförkortning(1 extra veckas ledighet per år), kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?
Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är på heltid. Du arbetar vardagar mellan kl. 07:30-16:30. Vi tillhandahåller servicebil.
Anställningen startas alltid med en 6 månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning.
Vid frågor om tjänsten kontakta: Carl Wallner Lindqvist,carl.wallner.lindqvist@presto.se
Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.

Ansök nu

Account Manager till GN Cannery

Läs mer Okt 11
GN Canneryär ett innovativt bolag i stark tillväxtfas där deras återförsäljarealltid är i fokus. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas och jobba inom försäljning. Som med ditt engagemang och driv för affären ger GN Canneryskunder den absolut bästa servicen.
På uppdrag av GN Cannerysöker vi nu en Account Managersom kommer att arbeta med att inleda och driva försäljningsprocesserna mot butiker och återförsäljare i Göteborg med omnejd. GN Canneryerbjuder produkter så som frukt- bär- och grönsakskonserver som sylter och marmelader, tomat- och paprikasåser, juicer och mycket annat. Armenien är en av världens äldsta nationer och som med höga bergskedjor och bördiga dalar är ett perfekt land för odling av frukter och grönsaker. Det är även där GN Cannery utvecklar och producerar deras frukt- och grönsaksprodukter.
Om tjänstenI rollen som Account Manager kommer du i start huvudsakligen prospektera och jobba med försäljning till butiker. Du kommer vara mycket ute hos kunder på kundbesök och ta emot beställningar. I tjänsten kommer du arbeta upp din egnakundstock för att sedan arbeta relationsbyggande med dina befintliga kunder.
Driva försäljningsprocessen mot potentiella återförsäljare
Utgå hemifrån och besöka kunder i deras butiker i Göteborg med omnejd
Bygga upp långsiktiga relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktad och plikttrogen

Din profil:
Du får gärna ha minst 2 års erfarenhet inom försäljning från likartad tjänst
Du gillar när det händer saker och föredrar att jobba utåtriktat
Är flytande i tal och skrift på svenskaoch engelska
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga långvariga och starka relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktadoch initiativtagande
Du uppskattar fysiska möten och är duktig på att anpassa dig till kund
Meriterande med erfarenhet från försäljning av livsmedelsprodukter

Du erbjuds

Möjlighet att komma in i ett växande företag
Tjänstebil och rikskuponger
Bidra med idéer som kan påverka företagets riktning och framgång
5 veckors semester
Stora utvecklingsmöjligheter

Anställningen är en heltidsanställning och du utgår hemifrån.Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag!Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Account Manager till GN Cannery

Läs mer Sep 27
GN Canneryär ett innovativt bolag i stark tillväxtfas där deras återförsäljarealltid är i fokus. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas och jobba inom försäljning. Som med ditt engagemang och driv för affären ger GN Canneryskunder den absolut bästa servicen.
På uppdrag av GN Cannerysöker vi nu en Account Managersom kommer att arbeta med att inleda och driva försäljningsprocesserna mot butiker och återförsäljare i Göteborg med omnejd. GN Canneryerbjuder produkter så som frukt- bär- och grönsakskonserver som sylter och marmelader, tomat- och paprikasåser, juicer och mycket annat. Armenien är en av världens äldsta nationer och som med höga bergskedjor och bördiga dalar är ett perfekt land för odling av frukter och grönsaker. Det är även där GN Cannery utvecklar och producerar deras frukt- och grönsaksprodukter.
Om tjänstenI rollen som Account Manager kommer du i start huvudsakligen prospektera och jobba med försäljning till butiker. Du kommer vara mycket ute hos kunder på kundbesök och ta emot beställningar. I tjänsten kommer du arbeta upp din egnakundstock för att sedan arbeta relationsbyggande med dina befintliga kunder.
Driva försäljningsprocessen mot potentiella återförsäljare
Utgå hemifrån och besöka kunder i deras butiker i Göteborg med omnejd
Bygga upp långsiktiga relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktad och plikttrogen

Din profil:
Du får gärna ha minst 2 års erfarenhet inom försäljning från likartad tjänst
Du gillar när det händer saker och föredrar att jobba utåtriktat
Är flytande i tal och skrift på svenskaoch engelska
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga långvariga och starka relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktadoch initiativtagande
Du uppskattar fysiska möten och är duktig på att anpassa dig till kund
Meriterande med erfarenhet från försäljning av livsmedelsprodukter

Du erbjuds

Möjlighet att komma in i ett växande företag
Tjänstebil och rikskuponger
Bidra med idéer som kan påverka företagets riktning och framgång
5 veckors semester
Stora utvecklingsmöjligheter

Anställningen är en heltidsanställning och du utgår hemifrån.Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag!Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Work as a Frontliner for Naturskyddsföreningen in Gothenburg.

Läs mer Sep 23
Are You Passionate About Protecting the Planet and Skilled in Sales?

The Swedish Society for Nature Conservation. (Naturskyddsföreningen) in Gothenburg is now looking for brave and outgoing persons to join our dynamic team in Gothenburg.
Do you want to stand up for a healthy and living planet and a sustainable future? Do you want to work 6 hours a day? After all, life is not just about work. Expand your network and work with fantastic colleagues?
We are looking for you who have:
Experience in sales or communication.
A high social competence and at the same time fight to reach your goals
A brave heart and are not afraid to meet new people on the streets.

Your role:
Meet people on the streets and inspire them to become monthly donors and members.
Communicate effectively and engagingly about our important environmental issues.
Contribute to increasing our membership base and thereby our impact on the environment.

We offer:
Two different employment options.
A flexible employment for those who want it.
The possibility of permanent employment with a monthly salary and a public transport card.
Everyday support and coaching.
Perhaps the best sales and marketing training.
Good career opportunities.

Join the good guys – save the planet. Apply now!


Application:Send your CV and a personal letter where u motivate why we should employ you.
We look forward to hear from you.

Kontakt:
Raluca Roiescu,F2F chef,073-782 01 65,raluca.roiescu@naturskyddsforeningen.se
Göran BeskowF2F säljledare073-675 57 17


Fackliga kontaktpersoner
Unionen: GertStraschewski, 08-702 65 52, gert.straschewski@naturskyddsforeningen.se
Saco: Petra Holgersson, 072-565 44 05, petra.holgersson@naturskyddsforeningen.se

Ansök nu

Account Manager till GN Cannery

Läs mer Sep 18
GN Canneryär ett innovativt bolag i stark tillväxtfas där deras återförsäljarealltid är i fokus. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas och jobba inom försäljning. Som med ditt engagemang och driv för affären ger GN Canneryskunder den absolut bästa servicen.
På uppdrag av GN Cannerysöker vi nu en Account Managersom kommer att arbeta med att inleda och driva försäljningsprocesserna mot butiker och återförsäljare i Göteborg med omnejd. GN Canneryerbjuder produkter så som frukt- bär- och grönsakskonserver som sylter och marmelader, tomat- och paprikasåser, juicer och mycket annat. Armenien är en av världens äldsta nationer och som med höga bergskedjor och bördiga dalar är ett perfekt land för odling av frukter och grönsaker. Det är även där GN Cannery utvecklar och producerar deras frukt- och grönsaksprodukter.
Om tjänstenI rollen som Account Manager kommer du i start huvudsakligen prospektera och jobba med försäljning till butiker. Du kommer vara mycket ute hos kunder på kundbesök och ta emot beställningar. I tjänsten kommer du arbeta upp din egnakundstock för att sedan arbeta relationsbyggande med dina befintliga kunder.
Driva försäljningsprocessen mot potentiella återförsäljare
Utgå hemifrån och besöka kunder i deras butiker i Göteborg med omnejd
Bygga upp långsiktiga relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktad och plikttrogen

Din profil:
Du får gärna ha minst 2 års erfarenhet inom försäljning från likartad tjänst
Du gillar när det händer saker och föredrar att jobba utåtriktat
Är flytande i tal och skrift på svenskaoch engelska
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga långvariga och starka relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktadoch initiativtagande
Du uppskattar fysiska möten och är duktig på att anpassa dig till kund
Meriterande med erfarenhet från försäljning av livsmedelsprodukter

Du erbjuds

Möjlighet att komma in i ett växande företag
Tjänstebil och rikskuponger
Bidra med idéer som kan påverka företagets riktning och framgång
5 veckors semester
Stora utvecklingsmöjligheter

Anställningen är en heltidsanställning och du utgår hemifrån.Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag!Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB .

Account Manager / Sales Specialist inom lågspänningssystem

Account manager
Läs mer Okt 15
Nytt
Account Manager / Sales Specialist inom lågspänningssystem
Vi söker nu efter en driven Account Manager / Sales Specialist som kan ta initiativet och ansvaret för att utveckla och växa vårt lågspänningserbjudande. Ta ditt nästa karriärsteg med ett globalt team som driver omvandlingen av samhälle och industri för att uppnå en mer produktiv och hållbar framtid.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. På ABB Electrification kommer du att arbeta på ett internationellt marknadsledande företag med ett starkt fokus på sina medarbetare, ett meningsfullt syfte och få ta del av flera intressanta utvecklingsmöjligheter!


Vad har Jens Ahlgren, Country Marketing & Sales Manager, Low Voltage systems ABB Electrification, att säga om tjänsten och företaget?
"ABB har alltid varit ett ledande/utvecklande företag inom elektrifieringen, väl organiserat, lokal närvaro samt med en bra arbetsmiljö. Som medarbetare inom ABB så finns stor utvecklingspotential både nationellt som internationellt.
Alla skall känna sig delaktiga i vårt arbete och arbetslag. Vi är ett team som vinner tillsammans och förlorar tillsammans och all kommunikation skall vara rak och öppenhjärtat. Även den personliga relationen mellan medarbetare och ledare skall finnas på plats. Med mig kan man lyfta såväl privata som professionella utmaningar. "
Ansvarsområde och arbetsuppgifter
I vårt dynamiska säljteam kommer du att utnyttja din expertis och beslutsamhet för att skapa nya kundrelationer och samtidigt bevaka den marknad vi har idag. Som vår Account Manager / Sales Specialist inom Low Voltage Systems kommer du att ha en nyckelroll i att främja hållbara lösningar och metoder, i linje med vårt företags engagemang för miljöansvar och social påverkan.
Upprätta och upprätthålla kundrelationer
Säkerställa en positiv kundupplevelse genom hela försäljningsprocessen
Förbereda kundbesök och andra aktiviteter
Säkerställa effektiva marknadsföringsaktiviteter
Samarbeta med övriga i teamet



Du rapporterar till försäljning/marknadschef Jens Ahlgren i Sundsvall.
Din profil
För att lyckas i denna position behöver du ha förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer och hantera lösningar till specifika kundbehov samt identifiera och utveckla försäljningsmöjligheter. Du har erfarenhet av försäljning helst med erfarenhet från elkraftområdet. Alternativt har du verkat inom elkraftbranschen och vill nu ta nästa steg och sälja våra hållbara lösningar till marknaden. Om du har rätt personlighet men ännu inte någon försäljningserfarenhet är du också välkommen att ansöka.
Du har drivet och uthålligheten att hitta nya affärsmöjligheter på marknaden. Samtidigt är du en lagspelare inom organisationen där du arbetar nära dina kollegor för att slutföra pågående affärer. Resultatinriktad, lösningsorienterad, pålitlig, ödmjuk och strukturerad är några av dina utmärkande personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Erfarenhet av försäljning eller ny i rollen men med en vilja att göra affärer
Vi ser gärna att du har erfarenhet från elkraftbranschen
Flytande svenska i både tal och skrift
B-körkort



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720–712688, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om ABB
ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 140 års expertis driver ABB:s ca 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.

Ansök nu

Supply logistiker/ Skeppsmäklare till Göteborg

Logistiker
Läs mer Okt 15
Nytt
Supply logistiker/ Skeppsmäklare till Göteborg
Som Supply logistiker är du en del av vårt logistik- och kundserviceteam. Tillsammans ansvarar vi för att vår orderhantering gällande in- och utleveranser blir så bra som möjligt vid våra anläggningar och för våra kunder.
Inter Terminals Sweden är en ledande leverantör av lager- och logistiktjänster för petroleumprodukter, biobränslen, kemikalier och bitumen. Med verksamhet i Göteborg, Malmö, Södertälje och Gävle, erbjuder vi en kombinerad tank- och lagringskapacitet på mer än 3 000 000 kubikmeter. Vi är en del av Inter Terminals Nordics och ägs av Brookfield, ett av världens största investmentbolag.
Vi erbjuder
Som Supply logistiker hos oss har du en stimulerande vardag i en snabbfotad organisation. I rollen har du stort förtroende och möjlighet att påverka och driva frågor inom ditt ansvarsområde. Som Supply logistiker har du mycket frihet under ansvar och möjlighet att bli en del av en unik gemenskap.
Vår organisation är värdestyrd och präglas av våra grundläggande värderingar - tillit, ansvarstagande, laganda, nyskapande och riskmedvetenhet. Hos oss är laget alltid prioriterat och vi strävar efter att hjälpa varandra mot gemensam framgång.


Vad har Mårten Gustafson, Logistics Service Specialist, att säga om företaget?
"Jag har haft flera olika tjänster inom företaget och trivs väldigt bra här på logistikavdelningen och på företaget. Vi har en fantastisk gemenskap där alla hjälper alla oavsett vilken avdelning man arbetar på. Riktigt bra kollegor som gör att det är lika kul att gå till jobbet varje dag. Det är nya spännande utmaningar varje dag och goda möjligheter till kompetensutveckling."
Läs mer om livet på Inter Terminals.
https://career.masterhelp.se/inter-terminals


Arbetsbeskrivning
Som Supply logistiker ansvarar du för samt bygger starka relationer med våra svenska och internationella kunder. Du sköter orderhantering vad gäller in- och utleveranser, säkerställer att Inter Terminals uppfyller sina åtaganden enligt kundernas kontrakt och interna processer. I rollen fungerar du som en länk mellan kunden och vår driftavdelning. I rollen som Supply logistiker ingår det även beredskapsjour var 5: vecka.
Stödja våra kunder genom god servicekänsla, flexibilitet och kunskap om kunders avtalsvillkor
Rapportering samt tull- och skattehantering
Administrera och uppdatera kundkontrakt
Säkerställa korrekt fakturering enligt avtal
Delta i interna projekt på uppdrag av Logistic Service Manager



Din profil
För rollen som Supply logistiker söker vi en individ med högt engagemang, strukturerat arbetssätt och en stark känsla för kvalitet. Du bör vara ödmjuk, kommunikativ och van att arbeta självständigt. Du bygger och underhåller kundrelationer och för att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken, initiativrik och resultatorienterad. Flexibilitet och en hög stresstålighet är avgörande då arbetsmiljön ibland kan innebära snabba förändringar.
Gymnasial utbildning inom logistik, transport eller sjöfart
Erfarenhet av tull- och skattehantering
Några års relevant branscherfarenhet
Flytande engelska och svenska, i tal och skrift



Meriterande erfarenheter
Erfarenhet som skeppsmäklare
Drifterfarenhet



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malou Magnusson, 0707-588745 och Maria Ahlén 0708–490288 på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om Inter Terminals
Inter Terminals Sweden är ett helägt dotterföretag till Inter Pipeline Limited. Gruppen opererar en diversifierad portfölj av energiinfrastruktur i Kanada, Danmark och Sverige. Inter Terminals, erbjuder kunder en kombinerad tanklagringskapacitet av mer än 4,25 miljoner kubikmeter till lagring av flytande kemikalier och oljeprodukter. Helägda terminaler tillhandahålls ett brett utbud av tanklagringstjänster finns Inter Terminals Swedens terminaler i Gävle, Södertälje, Göteborg och Malmö. Läs mer om oss på?www.interterminals.com

Ansök nu

Senior Automationsingenjör 800xA

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Okt 2
Senior Automationsingenjör 800xA till Mölndal
Vill du vara med och påverka omvandlingen av samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid? På ABB får du göra detta samtidigt som du arbetar i ett bolag som värnar som sina medarbetare och erbjuder dig unika möjligheter.
Vi erbjuder
Som automationsingenjör hos oss blir du en del av Process Industries projektverksamhet i Sverige som fortsätter växa. Divisionen ingår i affärsområdet Process Automation och har kunder inom främst papper och massa-, metall- och gruvindustrin i Sverige. Vi har en rikstäckande verksamhet med kunder från norr till söder och jobbar även ihop med våra globala kollegor.
Du får arbeta i projekt med hög automationsteknisk komplexitet där du ständigt utvecklas tillsammans med extremt kunniga och engagerade kollegor, där erfarenhet och kunskapsdelning är en stor del av vår kultur.
ABB erbjuder goda utbildnings- och karriärmöjligheter. Som en del av ABB får du möjlighet till flexibelt arbete med frihet att välja bäst lämpad arbetsplats. Utöver detta erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag, idrottsaktiviteter, extra föräldralön, hälsoundersökning, arbetstidsförkortning samt förmånsportal Benify med privata rabatter och erbjudanden.


Vad har Lina Bjelkenäs, Technical Manager, Process Industries, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag valde att arbeta på ABB då jag sökte en arbetsgivare med spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter samt en vision jag tror på. Det tycker jag att ABB lever upp till. Jag står för ABBs arbete och vad vi tillsammans bidrar med i världen, och jag tycker det är spännande och utvecklande att få vara med så nära teknikens utveckling.
Framtidsvisionen för vår avdelning är att växa de närmaste åren, för att säkerställa att vi lokalt hänger med i teknik- och tjänsteutvecklingen och kan erbjuda den till våra kunder i södra Sverige. ABB fortsätter att vara med och bidra till en mer hållbar och resurseffektiv framtid inom våra teknikområden elektrifiering och automation."
Vad har Johan Eknestedt, Senior Project Engineer, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag genomförde praktik på ABB och blev anställd 2011 efter min yrkesutbildning till automationsingenjör. Jag sökte aktivt till just ABB då företaget verkade intressant, globalt och i linje med min utbildning.
Att arbeta på ABB är väldigt roligt, trivsamt och utmanande. Vi är en härlig grupp människor som jobbar tillsammans, vi hjälps alla åt och drar åt samma håll. Vi är ständigt under utveckling tillsammans med våra egna produkter, kunder och branschen i helhet.
ABB är en flexibel arbetsplats med många fördelar. Några av dessa är möjligheten till att jobba hemifrån och förlägga sina uppdrag att samspela med privatlivet."
Läs mer om livet på ABB.
https://career.masterhelp.se/abb


Ansvarsområde och arbetsuppgifter
Som senior automationsingenjör får du en viktig roll som täcker många områden i vår verksamhet. Du förväntas hålla dig uppdaterad om nya teknologier samtidigt som du behärskar stora delar av den befintliga lösningsportföljen och funktionaliteten i 800xA.
Du kommer också:
Samarbeta med sälj och kunder i tidiga behovsanalyser och lösningsframtagningar
Vara med och genomföra eller stötta kollegor som implementerar eller underhåller lösningar
Delta i produktutvecklingsprocessen i en roll som förmedlare av kundkrav & behov samt ge återkoppling på det som utvecklas
Vara tongivande i gruppen genom att stötta och utvärdera lösningsalternativ och hur man gör rent praktiskt
Utmana och utvärdera nya sätt att göra saker, bidra med nya tankesätt och erfarenheter
Vara en förebild och inspiration för hur vi jobbar

Din profil
Du är en driven person som trivs i en ledande roll där du får vara självgående, ta ansvar och initiativ. Du är målinriktad, kommunikativ, van att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga. Som person sätter du kunden i fokus och har en förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt. Du har flera års arbetslivserfarenhet inom automation, och några av dem inom 800xA.
Kvalifikationer
Erfarenhet av ABB Ability System 800xA inom applikation, systeminstallation och uppgraderingar
Kunskap och kännedom om nya standarder och initiativ liknande Namur 150, OPC UA, Modular Automation, IT/OT
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
B-körkort
Meriterande med erfarenhet av äldre ABB system eller andra fabrikat, konverteringar eller topologier
Meriterande med erfarenhet av att agera lösningsarkitekt, delta i stora projekt tidigt eller agera strategisk rådgivare åt kund
Meriterande med kunskaper inom cyber security, windowsdomäner, virtualisering, elkonstruktion och instrumentering, entreprenadjuridik och ekonomi

Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du är riskmedveten och tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om ABB
ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 140 års expertis driver ABB:s ca 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.

Ansök nu

Teknisk innesäljare

Innesäljare
Läs mer Okt 1
Vi rekryterar nu en engagerad och lösningsfokuserad teknisk Innesäljare till vår verksamhet i Göteborg!
Är du nyfiken på en framtidsbransch där det finns mycket jobb framöver? Då hoppas vi att du vill vara med på vår resa mot att bli den mest attraktiva arbetsgivaren inom vår bransch.
Har du kunskap från en liknande roll inom teknik, älskar långsiktiga kundrelationer och tekniska lösningar? Då tror vi att rollen som innesäljare hos oss på Norvatek kan passa dig!
Du kommer att vara en mycket viktig del i vår verksamhet och agerar som länken mellan kund/utesäljare/projektledare/konstruktör. Du ansvarar för orderberedning samt för att offerter tas fram. I rollen ingår att vara delaktig i kalkyleringsarbetet samt anbudsframtagande. Vi erbjuder allt från standard till mer komplexa stationer, lösningar, renoveringar samt entreprenader. Du ges också möjlighet att göra sambesök med både säljare och projektledare. Du ingår i ett säljteam på 9 personer och du rapporterar till försäljningschef, Emil Staxäng.
I dina arbetstuppgifter ingår bl.a:
Teknisk support, samordning av frågor mellan kunder och utesäljare
Orderberedning
Offertskrivning
Kontakt med kollegor inom Projektledning, Konstruktion samt Produktion
Uppföljning av offerter både självständigt och tillsammans med våra utesäljare



Vem söker vi?
Vi söker dig som tidigare arbetat som innesäljare, ordermottagare eller säljsupport med teknisk inriktning, gärna inom bygg, projekt eller VA. Alternativt har du erfarenhet från nämnda branscher, samt är en person som är strukturerad och uppskattar att jobba med kunder på daglig basis.
Som person kännetecknas du av stark personlig drivkraft med hög energinivå och en vilja att leverera resultat. Du är engagerad, har förmågan att hålla i flera projekt samtidigt och tar initiativ att driva från början till avslut. Du har lätt för att skapa kontakt både internt och externt. Du är bra på att förmedla ett budskap och du är också lyhörd och har mod att tänka nytt. Du är noggrann, strukturerad och har en förståelse för att kultur och miljö i ett tillväxtbolag kräver prestigelöst ansvarstagande och handlingskraft. Du behärskar både svenska och engelska i både tal och i skrift och du behärskar Officepaketet, framför allt Excel, väl.




"På dagarna är jag är ute och träffar våra kunder som består av personer på kommunens VA-avdelning, VA-entreprenörer och VA-konsulter. En del av jobbet är uppsökande men eftersom vi jobbar i en produktiv bransch finns det mycket att göra och våra kunder kommer också till oss för att få hjälp att lösa VA-problem. Min vardag består till stor del av att vara teknisk support för kunder så jag skulle nog inte säga att det är ett vanligt säljjobb. I arbetet ingår till exempel att dimensionera pumpstationer och tryckstegringsanläggningar och att lämna offert på förfrågningar och upphandlingar. En stor sak jag uppskattar med mitt jobb är friheten att styra över min vardag, att träffa många olika och trevliga kunder, samt att jobbet är omväxlande och stimulerande."
- Olle Bertilsson, distriktsäljare

"Norvatek har en platt organisation, med hög teamkänsla som präglas av samarbete, nyfikenhet och en vilja att påverka och göra skillnad. Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, frihet under ansvar och ett företag i ständig utveckling.
I min roll som chef har jag tre ledord som jag jobbar efter- Lyhörd - Engagerad - Tillgänglig"
- Emil Staxäng, Försäljningschef


Norvatek erbjuder
Norvatek erbjuder en platt, prestigelös organisation med framåtblick och med nära till beslut. Tillsammans kan vi göra skillnad för både samhället och miljön. Inom Norvatek brinner vi för att leverera rätt tekniska lösningar med rätt kvalitet till våra kunder inom VA-branschen. Att arbeta hos oss är inspirerande och utmanande och tillsammans nyttjar vi varandras kompetens i ett prestigelöst samarbete. Vår personals hälsa är viktig för oss, och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag.Kontakt och ansökan
Ansöker gör du genom ansökningsknappen, där du bifogar CV och personligt brev. Ansvarig för denna rekrytering är Försäljningschef Emil Staxäng, emil.staxang@norvatek.se. Frågor besvaras även av Ulrika Stevrell, HR Uniwater, ulrika.stevrell@uniwater.se. Observera att vi endast tar emot ansökan via ansökningsknappen. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen i gänget!
Om företaget
Norvatek är en del av Uniwater - en av Nordens ledande koncerner inom VA-tekniska lösningar. Med dotterbolagens expertis och kompetens erbjuder Uniwater AB heltäckande VA-lösningar till den nordiska marknaden. Koncernen omsätter ca 1,5 mdkr och är ca 500 anställda. Dotterbolag inom koncernen är ABAT, ASB VA-automation, AVVATech, Aquasvea, Dala Kommunalteknik, ELVA, Emendo, 4-pipes, IBAB, IBECO, Kudsk, Lauridsen, Nordiska VA Teknik, Proco Services, Rostfria VA-system, Svanesunds rör och Tonisco. Tillsammans bildar områdena en unik bredd av specialisttjänster och produkter för utveckling av VA-infrastruktur.
Vatten och avlopp är ett av de viktigaste kretsloppen som får samhället och din vardag att fungera. Norvateks pumpstationer finns på nyckelpositioner i infrastrukturen och ser till att vatten kommer fram till hushåll och industrier. Andra pumpstationer pumpar spillvatten, eller avloppsvatten som vi säger i dagligt tal, till reningsverken.
Vi kan säga att vi jobbar mot tyngdlagen. Där vatten inte kan rinna av sig själv använder vi pumpar för öka trycket och transportera det vidare. Fundera några sekunder på hur vardagen såg ut innan det fanns en infrastruktur för vatten och avlopp. Just det. En stor del av arbetet varje dag gick till att hämta friskt vatten eller göra sig av med förorenat. På Norvatek tycker vi det är fantastiskt att arbeta med något som gör livet så mycket lättare för så många människor varje dag. Läs gärna mer om oss på www.norvatek.se

Ansök nu

Support- och offertingenjör

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Aug 20
Support- och offertingenjör till Göteborg
Har du ett stort tekniskt intresse och vill hjälpa våra kunder att hitta optimala lösningar för sina applikationer? Vill du jobba med teknik i framkant, världsledande produkter och ha ett nära samarbete med våra kunder inom processindustrin? Då kan rollen som support- och offertingenjör vara något för dig!
Vi erbjuder
Som support- och offertingenjör får du ett givande arbete på en trygg arbetsplats där alla jobbar för samma sak, en nöjd kund. Vi är 10 personer som sitter i öppna och ljusa lokaler i Västra Frölunda där alla har ett eget kontor. Genom tjänsten erbjuds du privat sjukvårdsförsäkring och vi har bonussystem, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. Vi månar om balansen mellan arbete och fritid och har 37,5 h arbetsvecka.


Vad tycker Petrus Henriksson, försäljningsingenjör, om livet på John Crane?
"Det som lockade mig till John Crane för sex år sedan var den intressanta och komplexa produkt vi själva tillverkar. Jag stortrivs här. Det är en stor variation mellan sälj och support och jag får jobba med många intressanta kunder. "


Vad har Maria Krebs, kontorschef, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag har tidigare jobbat inom processindustrin och sökte mig till John Crane då jag gillar branschen. Dessutom är det roligt att jobba hos en leverantör med premiumprodukter. Vår framtidsvision är att vara en global marknadsledare när det gäller att designa, tillverka, installera och underhålla lösningar för roterande utrustning för att säkerställa effektiv, säker och miljömässigt hållbar drift för processindustrin.
John Crane erbjuder kvalitetsprodukter och vi får jobba med fantastiska kunder över hela Sverige. Vi har också mycket samarbete med duktiga kollegor på John Crane-kontor i andra länder. "


Om rollen
Som support- och offertingenjör levererar du effektiv teknisk support till vårt försäljningsteam och hjälper våra kunder med förslag till bästa möjliga tekniska och kommersiella lösning. Du har nära kontakt med våra kunder som finns över hela Sverige och du bygger även ett stort nätverk inom John Crane globalt för att vi tillsammans ska kunna hjälpa kunderna på bästa sätt.
I rollen ingår att:
Komma med förslag på tekniska lösningar för våra kunder
Ta fram offerter och teknisk dokumentation
Prissätta renoveringar i vår verkstad
Följa upp kundärenden
Sambesök med sälj och service ute på plats hos kunderna

Våra kunder är välkända processindustrier inom papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och energiföretag, olja & gas, gruvor och allmän industri.
Om dig
Eftersom tjänsten innebär att ge snabb och högkvalitativ service i kombination med teknisk dokumentation behöver du vara serviceorienterad och drivande samtidigt som du är noggrann och ordningsam.
Högskoleingenjör inom maskinteknik eller annan motsvarande teknisk utbildning
Kanske arbetar du idag som maskin- eller processingenjör och/eller har en materialbakgrund
Kan läsa tekniska ritningar, instruktioner och dokumentation
Flytande svenska och engelska är ett krav, både i tal och i skrift
Meriterande med erfarenhet av roterande utrustning som pumpar, omrörare, kompressorer, axelkopplingar och filtersystem
Erfarenhet av SAP eller annat affärssystem är meriterande



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288, och Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om John Crane
John Crane designar, tillverkar och utför service på mekaniska tätningar, axelkopplingar, filtersystem och tillhörande produkter till processindustrier inom papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och energiföretag, olja & gas, gruvor och allmän industri. John Crane Sverige har sitt huvudsäte i Göteborg. Vid huvudkontoret finns försäljningsavdelning, teknisk supportavdelning, orderhantering, service, utbildnings- och renoveringsverksamhet samt lager. John Crane är ett globalt företag som funnits på marknaden i mer än 100 år. Idag har John Crane 6 000 anställda i 50 länder.
Läs mer på www.johncrane.se.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till Göteborg

Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik
Läs mer Sep 30
Mekanikkonstruktör till Göteborg
Som mekanikkonstruktör hos oss blir du en del av ett ledande och snabbväxande miljöteknikföretag med fokus på avancerad processteknik för rening av luftburna föroreningar och odörkontroll. Våra produkter och anläggningar ligger i teknikens framkant och våra kunder finns inom många olika industrier, exempelvis livsmedel, biogas, avlopp och avfall.
Vi erbjuder
Som mekanikkonstruktör hos Centriair får du arbeta med intressanta och utvecklande uppgifter i spännande och innovativa kundspecifika projekt. Vi värdesätter lagarbete för att driva på innovativa lösningar utan att kompromissa med kvalitet, säkerhet och etik. Som mekanikkonstruktör är du med och bidrar till vår fortsatta framgång med hög tillväxt och fortsatt teknikutveckling.
Vi erbjuder vidare en omväxlande och kreativ arbetsmiljö där våra medarbetare ges stort eget ansvar, har stor möjlighet att påverka och erbjuds goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget.


Vad har Daniel Sundvall, Team Leader – Engineering, att säga om företaget?
"Att jobba på Centriair innebär att man jobbar i ett litet företag med korta beslutsvägar, man har som anställd möjligheten att vara med och påverka hur vi lägger upp vårt arbete och skapa rutiner för hur vi kommer att jobba framöver. För rätt person finns dessutom goda möjligheter för personlig utveckling inom bolaget.
Att trivas på jobbet är en förutsättning för att göra ett bra jobb, hela företaget genomsyras av en god gemenskap där ingen lämnas utanför oavsett befattning. Utöver det vardagliga snacket vid kaffemaskinen eller i lunchrummet med kollegor anordnas trivselaktiviteter några gånger per år, såväl som egna medarbetares initiativ till en AW eller någon annan rolig aktivitet."
Om tjänsten
Som mekanikkonstruktör hos oss ingår du i ett dynamiskt team, där vi arbetar i projektform och i nära samarbete med andra ingenjörsdiscipliner samt projekt- och serviceorganisation. Som mekanikkonstruktör arbetar du med utveckling, förbättring och anpassning av våra system för industriell processgasrening. Du ges möjlighet att konstruera hela system där det är viktigt att tänka på helheten och att det ska fungera i praktiken. Mycket av ingående komponenter är i rostfritt stål och plåt. Vi arbetar i 3D Cad Solid Works. I rollen har du även nära dialog med våra underleverantörer där kvalitetsgranskning är en viktigt del.


Vad har Henrik Törnmalm, automationsingenjör, att säga om tjänsten och företaget?
"Arbetet är spännande och utmanande, man får lära sig hela tiden för att klara utmaningarna. När vi möts av kunder som ställer höga krav får man verkligen utmana sig själv. Det är spännande när vi har mer komplicerade processer som kräver en del programmering.
För mig som gillar teknik är det kul att leverera nya projekt hela tiden och därav alltid ha möjlighet att använda den senaste tekniken. Man får vara med hela vägen, från design till driftsättning och får direkt respons på allt man gjort i projektet. "


Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av arbete som mekanikkonstruktör och som har arbetat med projektleveranser. Du trivs i en roll där du får möjlighet att påverka och jobba med helheten från tidigt skede till installation. Rollen kräver samarbete både internt och mot leverantörer och kund så vi ser att du uppskattar kontakt med människor och är kommunikativ. Du är strukturerad och noggrann med egenkontroll och kan driva på ditt eget arbete.
Teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
Några års erfarenhet som mekanikkonstruktör, gärna inom processindustrin eller anläggningskonstruktion
Meriterande om du har arbetat med tunnplåtskonstruktioner
Kunskaper i Solidworks eller liknande 3D-Cad system
Svenska är meriterande



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288 och Josefine Petersson, 0702-501429 på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om Centriair
Centriair är ett svenskt företag grundat 2007 som designar, utvecklar och levererar ledande lösningar för minskning av luftburna industriella utsläpp. Våra lösningar minskar utsläppen av skadliga organiska gaser och aerosoler såsom flyktiga organiska föreningar (VOC) såväl som lukter. Vi riktar oss framförallt mot segmenten industriell matproduktion, avfallsanläggningar, avloppsnätverk och biogasproduktion där direktiv och förordningar sätter stringenta krav. Vi differentierar oss på marknaden med teknologi och lösningar som ger högre reduktionseffektivitet, överlägsen kontinuerlig prestanda, lägre energiförbrukning, lägre total driftskostnad och minskat utrymmesbehov tillsammans med oöverträffad expertis inom vårt område. Detta har givit en stark tillväxt där vi nu gått in i nästa tillväxtfas. Företaget arbetar internationellt där huvudkontoret ligger i Sverige med dotterbolag i Tyskland och ett nätverk av agenter samt återförsäljare i Europa och Nordamerika.

Ansök nu