Göteborg: Projektledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Projektledare
Göteborg
Vi söker nu en engagerad projektledare som vill arbeta med avancerad förbränningsteknik till spännande energiprojekt med stort fokus på hållbarhet!
Vi erbjuder
Som projektledare hos oss kommer du ha en öppen och dynamisk arbetsplats med högt tempo och engagerade kollegor där du får ett flexibelt arbete med stor variation av olika projekt. Vi är en mindre organisation med nära samarbete där vi stöttar varandra och gärna delar med oss av vår kompetens.


Vad säger Johan Seeberg, projektledare / R&D, om hur det är att arbeta på PetroBio?
"PetroBio är en dynamisk arbetsplats, vi arbetar ofta i projektform vilket innebär att man nästan alltid har tydliga mål och måldatum.
Jag tycker om närheten till tekniken, gemenskapen och friheten. Även om vi har många liknande installationer hos olika kunder krävs det nästan alltid någon form av speciallösning i varje projekt. Det skapar ett driv framåt som är intressant.
Stämningen i teamet är god, vi arbetar ofta tätt ihop med våra kollegor. Man hjälps åt kollegor emellan vare sig man tillhör teknikavdelningen, serviceavdelningen eller projektavdelningen."
Läs mer om vad Johan och hans kollegor har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/petrobio


Arbetsuppgifter
Som projektledare hos oss kommer du att bli en del av vårt duktiga team. Du arbetar med projektledning av anläggningsprojekt för hållbar förbränning i varierande storlek och komplexitet. Våra kunder finns i främst i Skandinavien och Europa. Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen kommer vara:
Projektstyrning, planering, uppföljning av tidplaner
Ansvar för projektekonomi
Inköp, förhandlingar och kontraktsuppföljning
Samverkan med sälj, teknik och service
Kommunikation och dialog med kunder och leverantörer
Projektdokumentation
HSE arbete med planering, riskanalys och samordning

Din profil
Du är en person som tar stort ansvar, en inspirerande projektledare som säkerställer att projekten blir slutförda enligt kontrakt. Därtill är du social och skapar lätt förtroende, du trivs i att arbeta i en mindre organisation där man lätt blir involverad i saker som kräver att man kavlar upp ärmarna och löser situationen. Du är en naturlig ledare som trivs med att leda team.
Du har längre erfarenhet av projektledning inom exempelvis, process-, energi- eller tillverkningsindustrin
Erfarenhet av montage eller totalentreprenader är meriterande
Du har relevant teknisk högskoleutbildning
Erfarenhet av kontrakt baserade på ABA99, SSG, ABT eller liknande är meriterande
Du behärskar det svenska och engelska språket mycket väl



Kontakt och ansökan
I denna process samarbetar vi med Intenso Teknikrekrytering. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria Ahlén 0708-49 02 88 eller Josefine Petersson 0702-50 14 29.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
PetroBio är ett ingenjörsföretag som grundades 1964 och har varit i Stena-familjens ägo under större delen av tiden fram till 2018, då det belgiska multinationella pannföretaget VYNCKE tog över ägandeskapet. PetroBio är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller innovativa förbränningslösningar för fasta, flytande och gasformiga bränslen. PetroBio vill vara en ledande aktör i arbetet att ställa om till fossilfri kraft- och värmeproduktion. Som företag erbjuder vi dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill vi driva på konverteringstakten av fossila bränslen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning.

Projektledare inom teknikinformation och driftsäkerhet

Läs mer Feb 20
Projektledare inom Teknikinformation och Driftsäkerhet till Berg Marin

Berg Marin, en del av Ö-borgenkoncernen med säte i Karlskrona, befinner sig i en expansiv fas och söker nu en projektledare som kan sammanföra expertis från både teknikinformations- och underhållsberedningsområdena. Vår verksamhet innefattar utveckling av tekniska beskrivningar och manualer, underhållsberedning och driftsäkerhet för marina och industriella anläggningar.

Denna roll är tilltänkt att utgå från Tjörn eller Öckerö.

Om rollen:

I denna nyckelposition kommer du att ha en central roll i att koordinera och leda projekt som involverar teknikinformatörer och underhållsingenjörer. Ditt ansvar omfattar att säkerställa att tekniska dokument och underhållsplaner är korrekt utformade, organiserade och kommunicerade både internt och externt. Du kommer att arbeta nära våra kunder och team för att säkerställa att alla projekt levereras med högsta kvalitet, i tid och inom budget.

Du kommer även vara med och producera i denna roll inför bland annat projektleveranser, uppstarter och likande, men huvudfokus ligger på att hålla ihop projekten.

Denna roll är belagd på antingen Djupvik eller Öckerö, beroende på vad som passar dig bäst.

Vem är du?

- Du har erfarenhet som projektledare

- Är tekniskt kunnig med förmågan att förstå och översätta komplexa tekniska koncept.

- Har starka organisatoriska och kommunikativa färdigheter.

- Kan leda och motivera team för att uppnå mål och hålla höga prestandastandarder.

- Erfarenhet från den marina branschen är meriterande.

Krav:

- Teknisk bakgrund, gärna inom maskin- eller mariningenjörsvetenskap dock inget krav.

- Förmåga att effektivt hantera flera projekt samtidigt.

- Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.

- Starka ledaregenskaper och förmåga att arbeta effektivt i team.

Om Jobwise

Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång.

Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.

Ansök nu

Piping Supervisor

Läs mer Feb 12
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Nipromec Oy Ltd is an international consulting and engineering company founded in 2003. We offer design and consulting services for multiple industries with emphasis on energy and construction. Nipromec offices in Finland are located in Rauma, Turku, Tampere and Helsinki. Group has offices also in Malmö in Sweden, Erlangen in Germany, Bristol and London in United Kingdom.

We are now looking for a Piping Supervisor for a project in Gothenburg, Sweden. Duration of the project approx. September/October 2024 - July/October 2025.

Main tasks include:
These responsibilities encompass ensuring safety, quality, efficient supervision, logistics coordination, accurate reporting and completion of required actions before leaving the site.

• Comply fully with project HSE instructions.
• Use correct personal protective equipment (PPE).
• Ensure safe work practices without risks.
• Report all incidents, near misses and HSE risks.
• Make suggestions for improving HSE practices.
• Familiarize with quality requirements in contracts.
• Verify contractors follow plans and quality requirements.
• Conduct spot-checks for visual quality and report deviations.
• Ensure proper generation and collection of quality documentation.
• Familiarize with erection instructions and schedules.
• Evaluate and verify contractors' plans and schedules.
• Supervise erection and installation work, ensuring adequacy of manpower and equipment.
• Monitor schedule and progress, requesting recovery plans as needed.
• Follow-up on material delivery schedules.
• Coordinate material delivery.
• Participate in material receiving inspections.
• Report missing/damaged material deliveries.
• Maintain a daily diary.
• Review and verify contractors' progress reports.
• Ensure contractors compile quality documentation and acceptance certificates.
• Hand-over punch-lists to Area Site Manager.

We expect:
• Relevant engineering degree or equivalent extensive experience of construction site works and supervision.
• 5-8 years in similar position (Site Supervisor on similar technology or process).
• Good understanding of contractual issues.
• Proficiency in piping prefabrication, welding, quality standards and equipment and piping alignment.
• Experience in evaluating lifting plans and equipment alignment.
• Familiarity with 3D engineering tools, Microsoft Office, site planning and reporting tools.
• Knowledge of Safran and Omega Pims is viewed as a merit.
• Proficiency in spoken and written English.
• Swedish and other languages are viewed as a merit.
• Ability to adapt and learn beyond own discipline.

For more information please contact Nipromec Group HR & Recruiting Administrator Rania Salman.
E-mail: rania.salman@nipromec.com
Telephone number: +46 (0)76-630 59 00

The position will be filled as soon as suitable candidate is found, so apply this position immediately. Please note that by applying you agree that your data is handled according to our recruitment register procedure.

Finnish Nipromec Group consists of Nipromec Oy Ltd, Nipromec UK Ltd, N-Pro Resources Oy Ltd, Nipromec GmbH, Nipromec Sweden Ab, Nipromec EP and Nipromec Site Services units. Nipromec Group is audited and certified by Bureau Veritas and holds the ISO 9001/14001 and ISO 45001 certificates. 2020 Nipromec Group turnover was 19 million Euros. For more information please visit www.nipromec.com

Ansök nu

Svensk Sjöentreprenad söker Projektledare Anläggning till Göteborg

Läs mer Feb 22
Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en Projektledare som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Svensk Sjöentreprenad ( SSE ) är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Skicka in din ansökan till Isaksson Rekrytering redan idag och ta första steget mot en spännande karriärmöjlighet!

Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se

Ditt uppdrag
Vi söker Projektledare med några års erfarenhet från betong/grundläggning/anläggning eller markverksamhet och som vill leda våra projekt i marin miljö. Den primära uppgiften är att driva våra projekt och leverera detta av hög kvalité till SSE kunder. Som projektledare på SSE kommer du att driva hela processen i dina projekt. Rollen som projektledare ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Du kommer också in i ett företag som aktivt satsar på att erbjuda medarbetarna utbildning och personlig utveckling. Arbetet är varierande med alltifrån att driva projekt inom renovering och nybyggnation av broar, kajer och sjöledningar till att tillsammans med våra erfarna dykare ta fram kostnadseffektiva lösningar för undervattensarbeten. Som projektledare driver du dina projekt tillsammans med arbetsledare. Du driver processen, leder arbetet och har det ekonomiska ansvaret. Vidare kan det vara att ha flera projekt på gång samtidigt. Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga projektledare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning/betong/grundläggning. Meriterande om du har erfarenhet från marin verksamhet. Du är tekniskt kunnig inom anläggning och har god förståelse för projekteringsprocessen.

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap av anläggningprojekt.
 Kunskap i entreprenadjuridik (AMA, AB och ABT)
 Erfarenhet från projektledning.
 Du har goda ledaregenskaper

Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö?

Vad kan Svensk Sjöentreprenad erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektledare där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektledare som arbetar med liknande utmaningar. Tjänsten är placerad på SSEkontor i Göteborg.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag och annonsörer undanbes. 

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB .

Miljöingenjör

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Feb 12
Miljöingenjör till Göteborg
Vi söker nu dig som brinner för miljöfrågorna lika mycket som vi och som vill axla rollen som miljöingenjör inom vårt SHEQ- team. Inter Terminals erbjuder en dynamisk och variationsrik roll med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper.
Vi erbjuder
Som miljöingenjör erbjuder vi dig en stimulerande vardag i en snabbfotad organisation. Hos oss får du mycket frihet under ansvar och blir en del av en unik gemenskap. Vi är en värdestyrd organisation och lever efter våra värdeord tillit, ansvarstagande, laganda, nyskapande och riskmedvetenhet.
För oss kommer laget alltid först och vi hjälper varandra till framgång. Vi står mitt i en inspirerande resa mot förändring och som en oberoende leverantör av förstklassiga lager- och logistiktjänster, kommer Inter Terminals ta den ledande rollen i omställningen till hållbara flytande energiprodukter och material.


Vad har Johnny Nielsen, SHEQ Officer, att säga om tjänsten och företaget?
”Jag har arbetat på Inter Terminals i 36 år. Jag arbetade som Safety Officer under många år innan jag klev in i den här gruppen. Det är ett tryggt och intressant bolag att jobba på och vi har en öppen och bra dialog i teamet. Det finns sällan en helt planerad dag utan det är stor variation i rollen vilket jag trivs med. Det jag känner är stimulerande är att jag får jobba ut mot alla avdelningar inom bolaget.”


Vad har Anna Hajdinjak, SHEQ Manager, att säga om tjänsten och företaget?
”Jag började på Inter Terminals då jag kände att det var ett spännande företag att jobba på och en roll där man får verka brett inom organisationen, allt från det strategiska arbetet till att vara stöttande inom projekt och att arbeta nära driftorganisationen. Det är ett företag som verkligen valt att kliva på tåget kring den gröna omställningen, en spännande och viktig resa vi har framåt. Det är också väldigt tydligt att säkerhet och våra verksamhetsområden får ta plats och är uttalat prioriterat inom organisationen. Inom teamet stöttar och hjälper vi varandra och jobbar som ett lag. Bolaget har verkligen en unik gemenskap.”


Arbetsuppgifter
I rollen som miljöingenjör kommer du ingå i vårt SHEQ team där ni tillsammans driver Inter Terminals hälsa-, miljö-, säkerhets- och kvalitetsarbete på kontor och terminaler i nära samverkan med den övriga verksamheten. Du kommer att vara vår interna expert kring miljöfrågorna och stötta chefer och medarbetare att utföra jobbet i enlighet med lagar, policys och rutiner. Rollen innebär en del externa kontakter med myndigheter och andra tillsynsorgan.
Stödjande funktion kring miljöfrågorna ut mot projektorganisation och driften
Ta fram rutiner och instruktioner inom området samt följa upp att dessa efterlevs
Hålla dig uppdaterad kring omklassningar, lagförändringar och miljörapporter så att verksamheten har de tillstånd som krävs
Utföra bedömning av kemiska produkter ur säkerhets-, miljö-, hälso- och kvalitetsperspektiv
Lagstiftade rapporteringar, såsom miljörapporter
Medverka vid tillsyner, inspektioner, certifierings- och kundrevisioner
Planera och leda periodiska miljöbesiktningar

Din profil
För att lyckas i rollen som miljöingenjör söker vi dig som har erfarenhet av att driva ett systematiskt miljöarbete. Som person är du strukturerad, driven, lyhörd och prestigelös. Du tar snabbt till dig tekniska verksamheter och du tycker det är roligt att få verka brett inom organisationen. Du trivs i miljöer där ingen dag är den andra lik och du har en god förmåga att skapa struktur och ordning samt förmedla och kommunicera information på olika nivåer.
Relevant utbildning på akademisk nivå inom området miljö eller annan likvärdig utbildning
Några års erfarenhet av liknande arbete med yttre miljö
Kunskap om svensk lagstiftning och standarder inom området
Erfarenhet av att myndighetskontakter
Kunskap av kvalitetsarbete och kvalitetsstandard
Svenska och engelska i tal och skrift



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malou Magnusson, 0707-588745, och Maria Ahlén, 0708-490288, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Inter Terminals Sweden är ett helägt dotterföretag till Inter Pipeline Limited. Gruppen opererar en diversifierad portfölj av energiinfrastruktur i Kanada, Danmark och Sverige. Inter Terminals, erbjuder kunder en kombinerad tanklagringskapacitet av mer än 4,25 miljoner kubikmeter till lagring av flytande kemikalier och oljeprodukter. Inter Terminals helägda terminaler i Gävle, Södertälje, Göteborg och Malmö tillhandahåller ett brett utbud av tanklagringstjänster.
Läs mer om oss på www.interterminals.com

Ansök nu

Teknisk säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 12
Teknisk säljare
Göteborg
Är du en erfaren säljare med teknisk bakgrund och vill arbeta med att optimera energiproduktion och reducera negativa effekter på miljön? Då har vi jobbet för dig!
Vi erbjuder
På PetroBio har vi en öppen och dynamisk arbetsplats med högt tempo och engagerade kollegor där du får ett flexibelt arbete med stor variation av olika projekt och där du som säljare aktivt deltar i utformningen av kundens lösning. Vi är en mindre organisation med nära samarbete där vi stöttar varandra och gärna delar med oss av vår kompetens.


Vad säger Johanna Lindén, VD, om hur det är att arbeta på PetroBio?
"På PetroBio finns en helhet som är svår att hitta någon annanstans: vi projekterar våra anläggningar med egna resurser och sköter allt från säljstadiet till uppstarten av anläggningen.
PetroBio jobbar med aktuella projekt och vi hjälper kunderna med grön energi! Vi är ett fint team där varje spelare är betydelsefull och viktig i varje projekt – delaktighet är centralt.
Här skrattar vi mycket, både till vardags men också när vi tillsammans håller företagsdagar eller firar något som hänt på företaget. Vi sitter i moderna lokaler centralt i Göteborg och utbudet kring transport och service är gott."
Läs mer om vad Johanna och hennes kollegor har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/petrobio


Arbetsuppgifter
För bearbetning av industri- och fjärrvärmemarknaderna söker PetroBio en erfaren teknisk säljare. Våra kärnprodukter är brännare och brännarstyrning i storleksordning 2MW – 50MW. Vi har brännare för alla på marknaden förekommande bränslen, men fokus ligger på att hjälpa våra kunder att konvertera till förnybara bränslen. Vårt leveransomfång är från enskilda brännare till kompletta panncentraler, inkl bränslehantering, panna och bygge. All försäljning sker i projektform och leveransen är helt kundunik.
Vår marknad har Norden som bas, men försäljning sker över hela världen. Utanför Norden sker försäljningen mestadels tillsammans med en partner. Våra lösningar är tekniskt avancerade, därför är en hög teknisk förståelse nödvändig för att lyckas i försäljningsarbetet. Arbetet kommer att innehålla en blandning mellan bearbetning av den privata industrin och offentliga upphandlingar enligt LUF.
Analysera kundförfrågningar
Framtagning av offertunderlag såsom tekniska specifikationer, ritningar, prisbrev mm.
Kontakt med underleverantörer
Nära samarbete och överlämning mot projektorganisationen

Kvalifikationer
Som person är du försäljnings- och resultatinriktad men trivs också med att jobba nära den tekniska lösningen och projektorganisationen. Du är en god kommunikatör och kan bygga nätverk såväl internt som externt. Du trivs med att verka i en internationell miljö och ser resor i tjänsten som ett positivt inslag.
Några års erfarenhet av teknisk projektförsäljning
Eftergymnasial teknisk utbildning (civilingenjör, högskoleingenjör, sjöingenjör eller liknande)
God kontraktskunskap och förhandlingsvana
Kunskaper från energimarknaden är meriterande
Erfarenhet av att leda ett team
Behärskar det svenska och engelska språket mycket väl



Kontakt och ansökan
I denna process samarbetar vi med Intenso Teknikrekrytering. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria Ahlén 0708-49 02 88 eller Josefine Petersson 0702-50 14 29.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
PetroBio är ett ingenjörsföretag som grundades 1964 och har varit i Stena-familjens ägo under större delen av tiden fram till 2018, då det belgiska multinationella pannföretaget VYNCKE tog över ägandeskapet. PetroBio är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller innovativa förbränningslösningar för fasta, flytande och gasformiga bränslen. PetroBio vill vara en ledande aktör i arbetet att ställa om till fossilfri kraft- och värmeproduktion. Som företag erbjuder vi dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill vi driva på konverteringstakten av fossila bränslen.

Ansök nu

Tekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 29
Tekniker klimat- & värmesystem till Göteborg
Vill du vara med och skapa möjligheter till en mer energieffektiv framtid? Då kan tjänsten som tekniker inom klimat- och värmesystem på JEFF Electronics vara något för dig!
Vi är nyinflyttade i Sisjön och inne i ett expansivt skede, där satsningar på långsiktiga och utvecklande samarbeten med våra kunder är prioritet. Därför behöver vi nu utöka vårt team med en eller flera tekniker.
Vi erbjuder
I rollen som tekniker erbjuder vi dig en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med ett brett spann av arbetsuppgifter. Du ingår i vårt support- och leveransteam där alla arbetar mot att möta våra kunders behov, den bästa leveransen och kundupplevelsen.
På JEFF arbetar vi tillsammans och stöttar varandra.?Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. För oss är det också viktigt att du får möjligheten att utvecklas och växa i din roll. Vi bryr oss om våra kollegor och gillar att fira våra framgångar.
Som tekniker arbetar du i huvudsak med:
En kombination av teoretiskt och praktiskt arbete där du får möjlighet till såväl framtagning av tekniska underlag som konfigurering/programmering av styrutrustning, kundkontakt och vara hands-on med våra produkter.
Framtagning av produktionsunderlag i dialog med kund och installatör baserat på offererad lösning
Konfigurering/programmering av styrutrustning enligt kundbehov
Uppsättning av SCADA system enligt kundbehov
Färdigställa styrutrustning efter ritningar och bygginstruktioner innan leverans till kund

Som tekniker kan du utvecklas mot uppgifter inom support och arbeta nära våra kunder med att vägleda dem i tekniska problem och ta fram lösningar som leder till försäljning.
Dina egenskaper
Strukturerat, lösningsfokuserat arbetssätt med kund i fokus
Kunna prioritera och planera ditt arbete
Positiv inställning och eget driv
Social, utåtriktad och har lätt att kommunicera

Din bakgrund
Teknisk utbildning, gärna eftergymnasial
Tidigare erfarenhet från elektronik och automation
Stort tekniskt och IT-/dataintresse
Praktisk erfarenhet som service- eller drifttekniker, driftsättare eller liknande roll inom fastighetstekniska system
Kan obehindrat tala och skriva på svenska och engelska



Vad har Kristofer Åström, kundsupport & innesälj, att säga om hur det är att jobba på JEFF?
"På JEFF är det god och hjälpsam stämning. Lättsamt med mycket skratt och lite prestige. Det bästa i min roll är att jag har mycket frihet under ansvar och man värdesätter att jobbet skall gå ihop med privatlivet. En typisk dag för mig handlar mycket om inkommande samtal och ärenden från kunder som behöver hjälp med något problem. Vissa dagar är jag ute hos kunder och hjälper dom på plats med till exempel programmering av styrsystem eller utbildningar."


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
JEFF Electronics är ett stabilt techföretag som utvecklar lösningar för energi och klimatstyrning. Vi har inom bolaget hela värdekedjan från produktutveckling och tjänstepaketering till löpande drift och tillverkning av kunders produkter. På flera affärsområden är vi idag marknadsledande och ser nöjda kunder och medarbetare som nyckeln till framgång. Vi är också ett företag som nyligen genomgått ett generationsskifte och har fullt fokus på att fortsätta vår tillväxtresa och utvecklas till att bli en av nordens ledande aktörer inom våra kompetensområden.
Läs mer på: www.jeff.se

Ansök nu

Teknisk innesäljare

Innesäljare
Läs mer Jan 16
Teknisk innesäljare
Göteborg
Drivs du av försäljning och har ett stort tekniskt intresse? Kanske jobbar du som teknisk utesäljare idag men har svårt att resa av olika anledningar? Då kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder en utvecklande tjänst som teknisk säljare, där du utgår från vårt kontor i centrala Göteborg.
Arbetsbeskrivning
Som teknisk innesäljare ingår du i vårt säljteam och ansvarar för egna kunder och prospekts i tätt samarbete med våra kundansvariga säljare, tekniker och orderteam. Du bearbetar OEM-företag samt slutanvändare i hela Sverige och vårt globala marknadsteam förser dig med produktkampanjer, lanseringar, målgrupper och leads. Du arbetar med högkvalitativa produkter och lösningar för automation.
Detta kan innebära:
Proaktivt utveckla och underhålla affärsrelationer med kunder och prospekts på distans
Utforma och följa upp offerter
Teknisk rådgivning på standardprodukter
Kontakt med våra utländska kollegor i tekniska och kommersiella frågor
Dokumentationshantering i CRM / C4C
Viss orderhandläggning



Vad säger Robert Nordström, General Manager, om hur det är att jobba på Balluff?
"Balluff har en intressant produktportfölj med ett helhetstänk som gör det möjligt att hjälpa kunderna med kompletta system och inte bara med enstaka komponenter.
"Med vår passion för industriell automation leder vi våra kunder in i en framgångsrik framtid." Det är ett ambitiöst mål som vi arbetar för varje dag - med stort engagemang och i nära samarbete med våra kunder.
Vi strävar efter bästa möjliga arbetsförhållanden och tror på nära och långsiktiga relationer med våra anställda i företaget. Vi erbjuder en öppen, samarbetsvillig ledarstil med en platt organisation. Korta beslutsvägar är viktigt för oss, även med en ömsesidig och personlig kontakt.
Balluff är ett företag som jobbar i teknikens framkant för att skapa morgondagens lösningar inom industriell automation. Detta genomsyrar allt vi gör och visar sig även på hur vi jobbar och vilka hjälpmedel vi använder."


Vi erbjuder
Hos oss får du en gedigen introduktion där du får möjlighet att besöka något av våra europeiska kompetenscenter för produktutbildning. Hos oss finns också kontinuerlig utveckling och stöd för att säkerställa att vår personal ständigt förbättrar sina sälj- och yrkeskunskaper genom Balluff eAcademy.
Din profil
Din personlighet är mycket viktig i den här rollen där vi ser en positiv, driven person med både affärs- och ordningssinne samt en vilja att lyckas.
Dokumenterad erfarenhet av försäljning
Intresse för teknik
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att sälja till OEM-företag och/eller tillverkningsindustrin
Meriterande med teknisk utbildning
Svenska och engelska i tal och skrift



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Peterson, 0702-501429 och Kim Storm, 031-7045182.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Balluff är en ledande leverantör av högkvalitativa sensorer, identifierings- och bildbearbetningslösningar, inklusive nätverksteknik och programvara för alla automationskrav. Det över 100 år gamla familjedrivna företaget sysselsätter idag ca 3900 anställda i 38 dotterbolag inom försäljning, produktions- och utvecklingsplatser över hela världen. Tillsammans med våra representanter garanterar vi högsta kvalitetsstandard och support till våra kunder i över 60 länder.
Balluff AB är ett helägt dotterföretag inom koncernen och vi är i nuläget ca 10 personer som säljer och supportar på den svenska marknaden. Vi har framtiden i sikte i allt vi gör och följer vårt motto "innovating automation" för att vara tekniska banbrytare och sätta takten för automatisering.

Ansök nu

Teknisk innesäljare

Innesäljare
Läs mer Dec 14
Teknisk innesäljare
Göteborg
Drivs du av försäljning och har ett stort tekniskt intresse? Kanske jobbar du som teknisk utesäljare idag men har svårt att resa av olika anledningar? Då kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder en utvecklande tjänst som teknisk säljare, där du utgår från vårt kontor i centrala Göteborg.
Arbetsbeskrivning
Som teknisk innesäljare kommer du att ingå i vårt säljteam och ansvara för egna kunder och prospekts i tätt samarbete med våra kundansvariga säljare, tekniker och orderteam. Du kommer att bearbeta OEM-företag samt slutanvändare i hela Sverige och vårt globala marknadsteam kommer att förse dig med produktkampanjer, lanseringar, målgrupper och leads. Du kommer att arbeta med högkvalitativa produkter och lösningar för automation.
Detta kan innebära:
Proaktivt utveckla och underhålla affärsrelationer med kunder och prospekts på distans
Aktivt driva merförsäljning och kampanjer
Utforma och följa upp offerter
Teknisk rådgivning på standardprodukter
Kontakt med våra utländska kollegor i tekniska och kommersiella frågor
Guida kunder i hur man använder vår hemsida & webshop
Dokumentationshantering i CRM / C4C
Viss orderhandläggning



Vad säger Robert Nordström, General Manager, om hur det är att jobba på Balluff?
"Balluff har en intressant produktportfölj med ett helhetstänk som gör det möjligt att hjälpa kunderna med kompletta system och inte bara med enstaka komponenter.
"Med vår passion för industriell automation leder vi våra kunder in i en framgångsrik framtid." Det är ett ambitiöst mål som vi arbetar för varje dag - med stort engagemang och i nära samarbete med våra kunder.
Vi strävar efter bästa möjliga arbetsförhållanden och tror på nära och långsiktiga relationer med våra anställda i företaget. Vi erbjuder en öppen, samarbetsvillig ledarstil med en platt organisation. Korta beslutsvägar är viktigt för oss, även med en ömsesidig och personlig kontakt.
Balluff är ett företag som jobbar i teknikens framkant för att skapa morgondagens lösningar inom industriell automation. Detta genomsyrar allt vi gör och visar sig även på hur vi jobbar och vilka hjälpmedel vi använder."


Vi erbjuder
Hos oss får du en gedigen introduktion där du får möjlighet att besöka något av våra europeiska kompetenscenter för produktutbildning. Hos oss finns också kontinuerlig utveckling och stöd för att säkerställa att vår personal ständigt förbättrar sina sälj- och yrkeskunskaper genom Balluff eAcademy.
Du kommer att utgå ifrån vårt kontor i Göteborg med?viss möjlighet att arbeta hemifrån då?vi uppmuntrar och stöder en arbetsmiljö som främjar balans mellan arbete och fritid.
Din profil
Vi söker dig som är driven, har en professionell framtoning och förmågan att arbeta strukturerat och metodiskt. Du gillar att arbeta långsiktigt och är tålmodig. Du har förmågan att förklara det komplexa på ett enkelt och inspirerande sätt.
Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning
Kunskap och/eller intresse av maskiner inom tillverkningsindustrin
En bred teknisk förståelse
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att sälja till OEM-företag och tillverkningsindustrin
Meriterande med teknisk utbildning, gärna inom el / automation
Svenska och engelska i tal och skrift





Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Peterson, 0702-501429 och Kim Storm, 031-7045182.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!



Om oss
Balluff är en ledande leverantör av högkvalitativa sensorer, identifierings- och bildbearbetningslösningar, inklusive nätverksteknik och programvara för alla automationskrav. Det över 100 år gamla familjedrivna företaget sysselsätter idag ca 3900 anställda i 38 dotterbolag inom försäljning, produktions- och utvecklingsplatser över hela världen. Tillsammans med våra representanter garanterar vi högsta kvalitetsstandard och support till våra kunder i över 60 länder.
Balluff AB är ett helägt dotterföretag inom koncernen och vi är i nuläget ca 10 personer som säljer och supportar på den svenska marknaden. Vi har framtiden i sikte i allt vi gör och följer vårt motto "innovating automation" för att vara tekniska banbrytare och sätta takten för automatisering.

Ansök nu